Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sowieso zijn de situaties m.i. onvergelijkbaar, een zero cases policy zou hier totaal onmogelijk zijn.

Het is idd geen wedstrijdje en ik denk dat het superbelangrijk is om vooral heel serieus te analyseren wat hier fout gegaan is, waarom, en wat we moeten doen om dat in de toekomst te voorkomen. Borstklopperij vind ik daarbij onproductief maar ook echt ongepast, zelfs als ik alleen maar terugdenk aan het intense verdriet wat bejaarden en hun familie is aangedaan met de gedwongen opsluitingen in 2020... ik vind dat we dat wel erg gemakkelijk alweer vergeten lijken te zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Demenkovets schreef: 03 okt 2021, 13:57 Iemand die meteen over wappie begint, is bij mij bij voorbaat af. Helemaal na weer eens een bijzonder slechte interpretatie van wat ik schrijf. Dus ja ik laat het hierbij.

@Ziege, dank dat heb ik kennelijk gemist. Al geeft dat m.i. nog geen volledige zekerheid over langetermijn effecten. In elk geval is dat er dan vast één. Maar volgens mij heb je nog geen vrije keuze welke je krijgt.
Jawel hoor, je kan gewoon aangeven of je Pfizer of Moderna wilt.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Demenkovets schreef: 03 okt 2021, 13:12
Hoor overigens ook steeds meer verhalen van vaccinspijt, mensen die de aanvankelijke beloftes blind geloofden van een prikje en terug naar normaal en nu afhaken nu het toch niet het einde van corona en al het gezeur eromheen blijkt te zijn. Een deel daarvan zal een derde of vierde prik op zeker niet meer halen.

Sorry, maar het gezeur en de ellende blijft juist omdat er nog een te grote groep is die zich niet wil laten vaccineren. In plaats van vaccinspijt te hebben kunnen ze beter naar degenen kijken die NIET meehelpen om een einde te maken aan het gezeur en de ellende eromheen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 14:06 Sowieso zijn de situaties m.i. onvergelijkbaar, een zero cases policy zou hier totaal onmogelijk zijn.

Het is idd geen wedstrijdje en ik denk dat het superbelangrijk is om vooral heel serieus te analyseren wat hier fout gegaan is, waarom, en wat we moeten doen om dat in de toekomst te voorkomen. Borstklopperij vind ik daarbij onproductief maar ook echt ongepast, zelfs als ik alleen maar terugdenk aan het intense verdriet wat bejaarden en hun familie is aangedaan met de gedwongen opsluitingen in 2020... ik vind dat we dat wel erg gemakkelijk alweer vergeten lijken te zijn.
Hele surrealistische periode wat mij betreft. Soms vergeet ik echt dat de ellende ruim 1,5 jaar duurt of geduurd heeft, afhankelijk van waar je persoonlijk de grens trekt. Omdat je voor veel zaken nog midden in het proces zit, moet die collectieve blik op "wat is er nu eigenlijk gebeurd?" nog komen denk ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Snap goed wat je bedoelt ja, ik heb dat ook wel... denk dat dat ook voor een groot deel van het land (incl. politiek) geldt, een soort van survivalmodus zo van eerst moeten we hier maar eens doorheen komen en daarna kijken we wel terug. Waar ik het persoonlijk (iig beleidmatig) niet helemaal mee eens ben, de boel duurt m.i. te lang om niet tussentijds te evalueren. Ik vond dat dat afgelopen winter al had moeten gebeuren.

Ik vind het ook wel enigszins verontrustend hoe gemakkelijk we zaken achter ons laten, althans... enerzijds kun je het fijn noemen dat we vooruit blijven kijken zonder te blijven hangen in pijnlijke herinneringen, maar anderzijds vermoed ik dat dat stiekem niet geldt voor degenen die de last hebben gedragen. Ik ken iig wel een paar mensen die nog aardig in de knoop zitten met wat er in die periode gebeurd is... er opeens niet mogen en dus ook niet kunnen zijn voor je hulpbehoevende ouders bijvoorbeeld die intussen geen adequate zorg krijgen, dat gaat echt heel erg diep. Dat we er spoedig achter kwamen dat de mensen in hun gedwongen opsluiting zelfs nog meer gevaar liepen dan daarbuiten maakte het er niet veel beter op - terwijl dat zo voorspelbaar was, personeel mocht immers gewoon in- en uitlopen en werd nieteens getest... echt onbegrijpelijk hoe dat tot stand kon komen. Uiteindelijk werden er rechtszaken aangespannen waarop het kabinet dat hele beleid maar even heel snel onder tafel gemoffeld heeft om een uitspraak te voorkomen, ongetwijfeld omdat ze de bui al zagen hangen. Hopelijk worden die rechtszaken in de toekomst alsnog gevoerd, ik vind iig dat de betrokkenen recht op erkenning hebben: dit was echt heel, heel erg fout.

Dat dit niet serieus geëvalueerd is draagt wat mij betreft ook bij aan het chagrijn t.a.v. baasje De Jonge, met z'n mooie beloftes maar vele geblunder sindsdien, en dan als kers op de taart zijn uitspraken in de trant van 'wat een zeikerds zijn jullie'.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 14:06 Sowieso zijn de situaties m.i. onvergelijkbaar, een zero cases policy zou hier totaal onmogelijk zijn.

Het is idd geen wedstrijdje en ik denk dat het superbelangrijk is om vooral heel serieus te analyseren wat hier fout gegaan is, waarom, en wat we moeten doen om dat in de toekomst te voorkomen. Borstklopperij vind ik daarbij onproductief maar ook echt ongepast, zelfs als ik alleen maar terugdenk aan het intense verdriet wat bejaarden en hun familie is aangedaan met de gedwongen opsluitingen in 2020... ik vind dat we dat wel erg gemakkelijk alweer vergeten lijken te zijn.
Denk even terug aan het begin van de Corona periode. 'Mondkapjes helpen niet'. Er zijn verzorgingshuizen die ruim de helft van de bewoners konden inboxen. Ik ken mensen (iedereen wel denk ik) die in die tehuizen werken. Stel je voor hoe zwaar het is dat je gewoon de helft van de bewoners waar je jaren voor zorgt in korte tijd kan wegbrengen. Het gebeurt, onderdeel van het werk maar dan in zo'n grote getale. En dan ook nog dat jij daar mogelijk schuldig aan bent. Heeft hele diepe wonden geslagen bij verzorgend personeel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Precies. Nou konden ze qua mondkapjes geen kant op want we hadden ze domweg niet (door foute inschattingen in februari/maart) maar dat dat personeel niet getest werd, zelfs niet even de temperatuur gecheckt werd, personeel werd zelfs niet getest na de vondst van een besmetting... dat is echt niet te verdedigen. Ja één argument hadden ze ervoor: anders zou er wellicht teveel personeel gedwongen thuis moeten zitten waardoor de zorg zou stokken, ja maar nu stierven die mensen dus!! Als ik er weer over nadenk word ik weer onpasselijk.

Zeker heel erg zwaar voor het personeel, en ik denk nóg zwaarder voor de mensen zelf.

PS. Ja dat de medewerkers daarover voorgelogen werden was wel heel, heel erg pijnlijk trouwens... ook dat moet geëvalueerd, was dat te rechtvaardigen? Zijn we uiteindelijk héél snel aan voorbij gefietst.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als het achter de rug is moet het een onderzoek worden op het hoogste niveau.

Een parlementair onderzoeks commissie hoef je nooit meer te doen. Rond de toeslagenaffaire zijn ze voorgelogen. Dat instrument kan je afschaffen. Enquête. Onder ede. Liegen is jaren in de gevangenis en financieel gestript. Anders is het zinloos.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 04 okt 2021, 18:08 Als het achter de rug is moet het een onderzoek worden op het hoogste niveau.

Een parlementair onderzoeks commissie hoef je nooit meer te doen. Rond de toeslagenaffaire zijn ze voorgelogen. Dat instrument kan je afschaffen. Enquête. Onder ede. Liegen is jaren in de gevangenis en financieel gestript. Anders is het zinloos.
Ook bij een parlementaire ondervraging wordt je onder ede gehoord. Dat verschilt niet van een parlementaire enquête. Als mensen bij die ondervraging hebben gelogen kan er aangifte van meineed gedaan worden
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Na een kort tripje met vrienden naar Bukarest geweest, een iemand wilde zich niet vaccineren en reisde af met een testbewijs. Toch meegemaakt dat je dan met zo'n testbewijs bij restaurants geweigerd wordt. In Nederland hebben we het wat dat betreft nog niet zo slecht.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 16:18 Snap goed wat je bedoelt ja, ik heb dat ook wel... denk dat dat ook voor een groot deel van het land (incl. politiek) geldt, een soort van survivalmodus zo van eerst moeten we hier maar eens doorheen komen en daarna kijken we wel terug. Waar ik het persoonlijk (iig beleidmatig) niet helemaal mee eens ben, de boel duurt m.i. te lang om niet tussentijds te evalueren. Ik vond dat dat afgelopen winter al had moeten gebeuren.

Ik vind het ook wel enigszins verontrustend hoe gemakkelijk we zaken achter ons laten, althans... enerzijds kun je het fijn noemen dat we vooruit blijven kijken zonder te blijven hangen in pijnlijke herinneringen, maar anderzijds vermoed ik dat dat stiekem niet geldt voor degenen die de last hebben gedragen. Ik ken iig wel een paar mensen die nog aardig in de knoop zitten met wat er in die periode gebeurd is... er opeens niet mogen en dus ook niet kunnen zijn voor je hulpbehoevende ouders bijvoorbeeld die intussen geen adequate zorg krijgen, dat gaat echt heel erg diep. Dat we er spoedig achter kwamen dat de mensen in hun gedwongen opsluiting zelfs nog meer gevaar liepen dan daarbuiten maakte het er niet veel beter op - terwijl dat zo voorspelbaar was, personeel mocht immers gewoon in- en uitlopen en werd nieteens getest... echt onbegrijpelijk hoe dat tot stand kon komen. Uiteindelijk werden er rechtszaken aangespannen waarop het kabinet dat hele beleid maar even heel snel onder tafel gemoffeld heeft om een uitspraak te voorkomen, ongetwijfeld omdat ze de bui al zagen hangen. Hopelijk worden die rechtszaken in de toekomst alsnog gevoerd, ik vind iig dat de betrokkenen recht op erkenning hebben: dit was echt heel, heel erg fout.

Dat dit niet serieus geëvalueerd is draagt wat mij betreft ook bij aan het chagrijn t.a.v. baasje De Jonge, met z'n mooie beloftes maar vele geblunder sindsdien, en dan als kers op de taart zijn uitspraken in de trant van 'wat een zeikerds zijn jullie'.
Ik heb het al vaker aangehaald, maar ik denk dat we met z'n allen te individualistisch zijn om nog echt die evaluatie te eisen. Mensen hebben in maart 2020 symbolisch staan klappen "voor de helden in de zorg", maar vervolgens hebben diezelfde zorgmedewerkers wekelijks in allerlei media mensen moeten smeken om zich aan de regels te houden. Ik heb trouwens nu nog steeds niets gezien vanuit de overheid -nu het weer structureel rustiger lijkt te zijn- om die zorgmedewerkers symbolisch te eren. Met een monument, toespraak, of wat dan ook.

En sowieso, ik denk dat het volk in algemene zin emotioneel is afgestompt als het om bewindslieden gaat. Het hangt allemaal van individuele en collectieve schandalen, fouten en dubieuze relaties aan elkaar. Nog even en politicus is synoniem voor charlatan. Dus leuk zo'n evaluatie, maar wie gaat er daadwerkelijk beter door functioneren?

(Excuus, ik besef me opeens dat dit vooral een onsamenhangende rant is geworden ipv een degelijke reactie op je post :lol: )
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 04 okt 2021, 13:23
ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 12:36 Ze zitten daar pas op 39% vaccinatie ofzo he... de boel hermetisch afsluiten was een groot succes zo lang het lukte maar ze hebben m.i. te lang gewacht met nadenken over een exitstrategie, waren ze tijdig begonnen met vaccineren dan waren ze nu al klaar geweest. Het doel is dus nog niet bereikt maar de oude strategie werkt gewoon niet meer en wordt dan te duur (Auckland lockdown)

Dat gezegd hebbende, komt ongetwijfeld helemaal goed en al met al is het ze een stuk beter afgegaan dan een groot deel van de wereld. Maar ja, ze zitten dan ook helemaal dáár ;)
Ah dat van die vaccinatiegraad wist ik niet. Had dat hoger ingeschat vanwege hun beleid..

Maar weet je toevallig of dat het laag is omdat de bevolking zich veilig waant in die bubbel en de noodzaak niet voelt, of omdat ze op overheidsniveau niet snel genoeg de logistiek op orde hebben? In geval van het eerste is deze aankondiging wellicht een extra motivatie om snel alsnog te doen, in geval van het tweede is het zonde van die aanvankelijk voortvarende strategie.
Yup, dezelfde fout als die Australië maakte. We zitten op een eiland, ver weg van de brandhaarden. We hebben onze grenzen gesloten en iedereen die het land binnenkomt moet 14 dagen in een hotel en mag er daarna pas uit als hij/zij negatief test. Klinkt aardig waterdicht he.
Totdat je één staatsburger hebt, die uit India komt, 14 dagen lang in een quarantaine hotel negatief test, het hotel verlaat en dan pas ziek wordt. Inmiddels heeft deze persoon een luchthaven taxi chauffeur besmet, die daarop weer anderen besmet. En niet met het Alpha virus, nee voor de eerste keer zet Delta voet aan land en is dan niet meer te temmen.

Dit terwijl iedereen dacht, ach we zitten het wel uit, en als er een keer iemand voorbij glipt dan hebben we het zo onder controle met een par dagen strenge lockdown en een geweldige contact tracing. Helaas is die Delta variant besmettelijker dan gedacht en werkt die strategie niet meer in sommige gevallen…
En dan zit je ineens met een lek plan en is je bevolking met een vaccinatie graad van 4.5% totaal niet behapt op een nieuwe strategie, dit terwijl Europese landen dan al op +50 % zitten en langzaam gaan denken aan hun exit strategie.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

De hele vaccinatiecampagnes zijn trouwens ook een reflectie van politieke effectiviteit en een barometer van hoe de politiek wordt aangeslagen. Ondertussen zijn we in Nederland in een stadium dat landen als Belgie en Denemarken het beter voor elkaar hebben, maar ook Portugal heeft wat indrukwekkends neergezet.

https://www.demorgen.be/nieuws/corona-w ... ogle.nl%2F
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De wappies vormen dus een soort Bulgaarse kolonie binnen de Nederlandse landsgrenzen? :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 05 okt 2021, 14:13 De hele vaccinatiecampagnes zijn trouwens ook een reflectie van politieke effectiviteit en een barometer van hoe de politiek wordt aangeslagen. Ondertussen zijn we in Nederland in een stadium dat landen als Belgie en Denemarken het beter voor elkaar hebben, maar ook Portugal heeft wat indrukwekkends neergezet.

https://www.demorgen.be/nieuws/corona-w ... ogle.nl%2F
Er wordt hier wel volledig op politiek en het vertrouwen daarin gefocust. En al is dit uiteraard een belangrijke factor, zijn er natuurlijk wel meer redenen waarom in minder ontwikkelde landen binnen Europa de vaccinatiecampagne minder soepel verloopt.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 05 okt 2021, 15:44
VeresRivne schreef: 05 okt 2021, 14:13 De hele vaccinatiecampagnes zijn trouwens ook een reflectie van politieke effectiviteit en een barometer van hoe de politiek wordt aangeslagen. Ondertussen zijn we in Nederland in een stadium dat landen als Belgie en Denemarken het beter voor elkaar hebben, maar ook Portugal heeft wat indrukwekkends neergezet.

https://www.demorgen.be/nieuws/corona-w ... ogle.nl%2F
Er wordt hier wel volledig op politiek en het vertrouwen daarin gefocust. En al is dit uiteraard een belangrijke factor, zijn er natuurlijk wel meer redenen waarom in minder ontwikkelde landen binnen Europa de vaccinatiecampagne minder soepel verloopt.
Klopt, maar politiek wantrouwen is wel een heel erg bepalende. Complottheorien tieren welig als de mainstream autoriteiten niet te vertrouwen zijn. Goed er zijn ook andere factoren zoals bijvoorbeeld belang van toerisme - wat in Portugal groot is -, reislustigheid van het volk zelf en voor een gedeelte zal het ook nog steeds een financieel verhaal blijven.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Wat België betreft kan ik wel een andere factor verzinnen dan vertrouwen in de eigen politiek (wat daar volgens mij bijzonder laag is): daar wordt door de media bewust veel minder aandacht gegeven aan populisten (en de populistische riedel voedt zowel complotdenken als anti-intellectualisme). Wat in feite losstaat van Corona, dat doen ze daar al jaren.

Hier hebben media vooral in het begin van de crisis de fout gemaakt om (te vaak) lieden als Baudet en Engel uit te nodigen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen in het verpleegtehuis van vrouwlief een corona uitbraak, aantal mensen goed ziek, twee doden. Iedereen volledig gevaccineerd. NB: de mensen die overleden zijn waren al ziek/zwak.

Maar tsja, dit is dus de realiteit: als kwetsbare blijft het een levensgevaarlijk virus, gevaccineerd of niet.

Ik denk dat we moeten concluderen dat de denkwijze 'de kwetsbaren zijn gevaccineerd dus we kunnen open' niet reëel is, we moeten ook echt de verspreiding van het virus beperken. Misschien dat het boostershot voor kwetsbaren er nog wat aan kan veranderen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sprak vandaag een collega die na een half jaar weer voorzichtig aan het werk is gegaan. Had in het voorjaar Covid. Niet eens heel erg. Geen ziekenhuisopname of zo. Gewoon ziek alsof je griep hebt. Kan zich nog steeds niet concentreren. Heeft moeite met korte termijn geheugen en traplopen is er nauwelijks bij.

34 jaar. En runt samen met familie buiten werktijd een geitenboerderij met 800 geiten. Topfit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 05 okt 2021, 18:48 Intussen in het verpleegtehuis van vrouwlief een corona uitbraak, aantal mensen goed ziek, twee doden. Iedereen volledig gevaccineerd. NB: de mensen die overleden zijn waren al ziek/zwak.

Maar tsja, dit is dus de realiteit: als kwetsbare blijft het een levensgevaarlijk virus, gevaccineerd of niet.

Ik denk dat we moeten concluderen dat de denkwijze 'de kwetsbaren zijn gevaccineerd dus we kunnen open' niet reëel is, we moeten ook echt de verspreiding van het virus beperken. Misschien dat het boostershot voor kwetsbaren er nog wat aan kan veranderen.
Uiteindelijk lijkt me dat geen haalbare kaart op de lange termijn, dat virus is er en is globaal zo verspreid dat je het niet meer wegkrijgt. Steeds meer landen stappen ook van dat doel 'zero covid' af

Nieuw-Zeeland stopt met ’Zero Covid’

WELLINGTON - Nieuw-Zeeland staakt de pogingen om het coronavirus volledig uit te bannen. Premier Jacinda Ardern kondigde maandag aan dat vanwege de strategiewijziging waarschijnlijk de komende weken een aantal lockdownmaatregelen in de stad Auckland kunnen worden versoepeld. De nieuwe strategie komt neer op leren leven met de aanwezigheid van het virus, maar de verspreiding zoveel mogelijk beperken.

Nieuw-Zeeland wist het aantal coronagevallen het afgelopen jaar tijdelijk tot nul terug te brengen. Maar een uitbraak van de extra besmettelijke Delta-variant gooide in augustus roet in het eten.

„Met deze uitbraak en de Delta-variant is het ongelooflijk moeilijk om terug te keren naar nul”, zei Ardern tijdens een persconferentie. „Dit is een verandering in aanpak die we in de loop van de tijd altijd al wilden doorvoeren. De Delta-uitbraak heeft deze overgang echter versneld.”

De afgelopen weken was er veel kritiek gekomen vanuit de oppositie op het vasthouden aan de indamstrategie, die ook in landen als China, Singapore en Taiwan is gebruikt.

Zero Covid
Over het idee van ’Zero Covid’ is internationaal veel verdeeldheid omdat staten als Australië en Nieuw-Zeeland er vergaande controlemaatregelen mee zouden legitimeren. Zo is in sommige Australische staten nu gemeengoed dat wie tussen verschillende gebieden reist, daarna in quarantaine moet, en ieder moment kan worden opgeroepen om thuis een selfie te maken, waarbij gezichtsherkenningstechnologie aan locatie wordt gekoppeld. Tegelijkertijd zorgde het model voor intensieve, maar minder lange lockdowns, en is er nauwelijks corona omdat het meteen, en keihard, de kop wordt ingedrukt. Daardoor stortte de zorg nooit in.

Maandag werden 29 nieuwe coronagevallen gemeld. Het merendeel van de gevallen doet zich voor in Auckland, dat al bijna vijftig dagen in lockdown is omdat het land bij de kleinste uitbraak dus vergaande maatregelen neemt. Dat wordt nu geleidelijk afgebouwd. De huidige vaccinatiecampagne moet de nieuwe strategie ondersteunen, benadrukte Ardern. Volgens de website van de overheid heeft tot nu toe 67 procent van de mensen in Nieuw-Zeeland boven de 12 jaar één prik gehad. 40 procent is volledig gevaccineerd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik zei beperken, niet stoppen oid he ;)

Dat de down under aanpak niet (meer) werkt is idd wel duidelijk... was hier m.i. sowieso nooit mogelijk geweest zoals het ze daar een tijd lang gelukt is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 05 okt 2021, 21:26 Ik zei beperken, niet stoppen oid he ;)
Persoonlijk denk ik dat dat er niet meer inzit om eerlijk te zijn. Dat virus is ooit met een paar mensen begonnen en kijk hoeveel miljoenen zelfs met maatregelen besmet werden. Ik denk niet dat men straks heel veel ingrijpende beperkingen nog gaat opleggen om de zeer kleine kans van een zeer kleine groep te beperken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat denk ik ook niet (veel ingrijpende beperkingen), maar de uitspraak zoals ik die aanhaalde wordt hier en daar gebruikt als argument om niet te ijveren voor een nog hogere vaccinatiegraad. Daar moet wel nog winst te boeken zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tja, ik zou het heel raar vinden als met de opheffing van alle maatregelen er géén stijging zou komen. Logisch gevolg dit, nu zorgen/hopen dat de ziekenhuisopnames te managen blijven.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 05 okt 2021, 18:53 Sprak vandaag een collega die na een half jaar weer voorzichtig aan het werk is gegaan. Had in het voorjaar Covid. Niet eens heel erg. Geen ziekenhuisopname of zo. Gewoon ziek alsof je griep hebt. Kan zich nog steeds niet concentreren. Heeft moeite met korte termijn geheugen en traplopen is er nauwelijks bij.

34 jaar. En runt samen met familie buiten werktijd een geitenboerderij met 800 geiten. Topfit.
Een van de juffen van mijn dochter was eind september vorig jaar besmet geraakt, en is nu nog steeds niet hersteld genoeg om weer voor de klas te staan. Weliswaar in de 50, maar toch..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Covid-19