Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het vaccin zit niet meer in de testfase en vaccinspijt? Serieus? Dat is echt wappieterminologie. Verder noem je Corona een griepje en begin je over "vertrouwen op je eigen immuunsysteem dus we hebben kwartet.

Aangezien je het hierbij laat, ga ik er verder ook niet op in, dat zou tijdverspilling zijn maar het is letterlijk of ik alle drogredenen nog maar eens voorbij hoor komen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is geen fast track product meer he, is in de VS intussen gewoon fully approved, niet meer EUA. Is dan ook getest op miljarden mensen, een breder getest vaccin of medicijn is amper te vinden.

Althans Pfizer dus approved, Moderna in de pipeline:
https://www.fda.gov/news-events/press-a ... 19-vaccine


Je negeert daarnaast m.i. de cijfers van de pandemie door te stellen dat vaccinatie voor de acuut kwetsbare groepen voldoende zou zijn. Voor het bepalen van beleid zou ik die denkwijze iig absoluut niet acceptabel vinden.


Afijn, hopelijk zal de approval dan in elk geval al die mensen over de streep trekken die er tot nu toe problemen mee hadden dat het om een EUA ging - wat ik op zich een rationeel argument vind. Hoe groot zou deze groep zijn? Wellicht toch weer 100.000 of 200.000 prikken erbij, dat zou ons weer een aardige stap verder brengen. Misschien wel veel meer?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Iemand die meteen over wappie begint, is bij mij bij voorbaat af. Helemaal na weer eens een bijzonder slechte interpretatie van wat ik schrijf. Dus ja ik laat het hierbij.

@Ziege, dank dat heb ik kennelijk gemist. Al geeft dat m.i. nog geen volledige zekerheid over langetermijn effecten. In elk geval is dat er dan vast één. Maar volgens mij heb je nog geen vrije keuze welke je krijgt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grappig dat je nu toevallig zo reageert maar ik meen vaker te zien dat mensen zoeken naar de hoek waar ze de maximale tegenstand vinden tegen hun positie, om daar dan hun ingraven mee te valideren. Wellicht dat het een deel van die mensen helemaal niet zo om corona of vaccins gaat maar meer om hun verhouding t.o.v. de medemens, denk ik wel eens. Of dat een groep is waar winst te behalen is, geen idee.

Dat kan dus ook nog, dat mensen niet principieel of inhoudelijk twijfelend zijn, maar dat het puur een sociaal dingetje is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Dat geldt voor twee kanten van het spectrum neem ik aan?
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Demenkovets schreef: 03 okt 2021, 13:57 Iemand die meteen over wappie begint, is bij mij bij voorbaat af. Helemaal na weer eens een bijzonder slechte interpretatie van wat ik schrijf. Dus ja ik laat het hierbij.
Je komt letterlijk met elk wappieargument uit het boekje maar als ik dat dan benoem mag dat niet. Niet zo in de slachtofferrol kruipen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik mis nog de toelichting op "ongefundeerde heksenjacht op ongevaccineerden".

Of heb ik er overeengelezen?
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

@Kroketmans: Je onderstreept precies mijn slotconclusie, waarvoor dank. En dus ook de reden waarom enige discussie naar mijn idee hier weinig nut heeft, op enkele deelnemers na die nog wel enige nuance zien. Het topic is globaal genomen allang een pro-QR/vaxx topic geworden. Ik twijfelde al om te posten, maar had beter moeten weten.
Laatst gewijzigd door Demenkovets op 03 okt 2021, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Demenkovets schreef: 03 okt 2021, 14:13Dat geldt voor twee kanten van het spectrum neem ik aan?
Bedoel je mensen die zich laten prikken om zich af te zetten tegen een minderheid? Dat lijkt me zeldzaam. Niet prikken 'omdat je tegen de mainstream bent' of je je iig ergens tegen af wil zetten komt me daarentegen vrij vertrouwd voor.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Huh is dat op mij of op kroketmans hieronder?
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Demenkovets schreef: 03 okt 2021, 14:36 Je onderstreept precies mijn slotconclusie, waarvoor dank. En dus ook de reden waarom enige discussie naar mijn idee hier weinig nut heeft, op enkele deelnemers na die nog wel enige nuance zien. Het topic is globaal genomen allang een pro-QR/vaxx topic geworden. Ik twijfelde al om te posten, maar had beter moeten weten.
Volgens mij vindt hier nog voldoende discussie plaats. Een voorwaarde is echter wel dat je ook tegengas accepteert. Anders kun je inderdaad beter in een echoput gaan zitten.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En dit zie je dus overal terug. Genuanceerde post van Demenkovets en *poef* wappiehoek. Verder: omdat wappies bepaalde argumenten gebruiken wil dat niet zeggen dat ze allemaal niet kloppen of verzonnen zijn. Ik snap heel goed dat sommigen wachten om te kijken wat de langere termijn effecten zijn. Er komen ook andere soorten vaccins, sommigen wachten daarop.

edit: iemand in de wappiehoek drukken is geen tegengas of een begin van een discussie wat mij betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 03 okt 2021, 14:40 En dit zie je dus overal terug. Genuanceerde post van Demenkovets en *poef* wappiehoek. Verder: omdat wappies bepaalde argumenten gebruiken wil dat niet zeggen dat ze allemaal niet kloppen of verzonnen zijn. Ik snap heel goed dat sommigen wachten om te kijken wat de langere termijn effecten zijn. Er komen ook andere soorten vaccins, sommigen wachten daarop.
Eens hoor, vooral dat laatste. Maar dat zijn dan ook niet argumenten die door wappies gebruikt worden.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ShovingNE2 schreef: 03 okt 2021, 14:40 En dit zie je dus overal terug. Genuanceerde post van Demenkovets en *poef* wappiehoek. Verder: omdat wappies bepaalde argumenten gebruiken wil dat niet zeggen dat ze allemaal niet kloppen of verzonnen zijn. Ik snap heel goed dat sommigen wachten om te kijken wat de langere termijn effecten zijn. Er komen ook andere soorten vaccins, sommigen wachten daarop.

edit: iemand in de wappiehoek drukken is geen tegengas of een begin van een discussie wat mij betreft.
Ik heb geen genuanceerde post gezien. Maar goed, ik laat het verder wel gaan.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen in de hoofdstad

https://www.nu.nl/coronavirus/6160355/c ... ensen.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het invoeren van het medisch paspoort en de daarbij horende QR-code zijn de kers op de taart van het toch al schandalige buitenproportionele coronabeleid. Dit moet stoppen", aldus Reijinga.
:lol: blijft toch apart. Nederland was een van de meest softe west Europese landen qua Coronamaatregelen.

Wat hadden die mensen liever? Overvolle ziekenhuizen en daarmee gewone operaties en wat daar bijhoort dat niet door kan gaan?

Kijk, dit zijn de soort weigeraars waar ik géén respect voor kan opbrengen. De echte wappies dus. Niet de genuanceerde vaccinweigeraars.

Wtf:

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ditmaal verwachtte de organisatie 50.000 tot 100.000 demonstranten. Zowel de politie als een bedrijf houdt bij hoeveel mensen er aanwezig zijn. Het telbedrijf heeft inmiddels 24.500 aanwezigen geturfd en doet dit "op eigen initiatief en op eigen kosten", aldus directeur Hans van Tellingen. De politie en gemeente hebben nog niet laten weten hoeveel mensen zij hebben geteld.
:P
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020



Goed draadje. Zeer toepasbaar op wat er nu weer in Amsterdam gaande is.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

50.000 tot 100.000 mensen verwacht, slechts zo'n 25.000 op komen dagen. Er zal vanavond geen champagne op tafel staan bij de organisatie, vermoed ik zo
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... entnewsntp
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vind ik wel logisch. Wat mij betreft is het doel bereikt nu er een vaccin is en iedereen die dat wil dat heeft kunnen nemen. Als je echt wil wachten tot het virus zo goed als tandeloos is geworden, dan ben je afhankelijk van de vaccinaties in de derde wereld, of tot het virus is uitgedoofd. Dan ben je nog jaren onderweg.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ze zitten daar pas op 39% vaccinatie ofzo he... de boel hermetisch afsluiten was een groot succes zo lang het lukte maar ze hebben m.i. te lang gewacht met nadenken over een exitstrategie, waren ze tijdig begonnen met vaccineren dan waren ze nu al klaar geweest. Het doel is dus nog niet bereikt maar de oude strategie werkt gewoon niet meer en wordt dan te duur (Auckland lockdown)

Dat gezegd hebbende, komt ongetwijfeld helemaal goed en al met al is het ze een stuk beter afgegaan dan een groot deel van de wereld. Maar ja, ze zitten dan ook helemaal dáár ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 12:36 Ze zitten daar pas op 39% vaccinatie ofzo he... de boel hermetisch afsluiten was een groot succes zo lang het lukte maar ze hebben m.i. te lang gewacht met nadenken over een exitstrategie, waren ze tijdig begonnen met vaccineren dan waren ze nu al klaar geweest. Het doel is dus nog niet bereikt maar de oude strategie werkt gewoon niet meer en wordt dan te duur (Auckland lockdown)

Dat gezegd hebbende, komt ongetwijfeld helemaal goed en al met al is het ze een stuk beter afgegaan dan een groot deel van de wereld. Maar ja, ze zitten dan ook helemaal dáár ;)
Ah dat van die vaccinatiegraad wist ik niet. Had dat hoger ingeschat vanwege hun beleid..

Maar weet je toevallig of dat het laag is omdat de bevolking zich veilig waant in die bubbel en de noodzaak niet voelt, of omdat ze op overheidsniveau niet snel genoeg de logistiek op orde hebben? In geval van het eerste is deze aankondiging wellicht een extra motivatie om snel alsnog te doen, in geval van het tweede is het zonde van die aanvankelijk voortvarende strategie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Enerzijds heeft het te maken heeft met contracten en leveringen, zie:

https://www.newsroom.co.nz/whats-behind ... ne-rollout

en:

https://www.rnz.co.nz/news/political/44 ... xplanation


Maar ze zijn pas laat begonnen en als je liep te dralen viste je gewoon achter het net, ik denk dat het zo simpel is. Uit die laatste link:

Given the country's then-Covid-free status, ministers chose not to follow other countries in rushing the vaccine approval processes, instead allowing regulator Medsafe to carry out a months-long rigorous assessment.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 12:36 Ze zitten daar pas op 39% vaccinatie ofzo he... de boel hermetisch afsluiten was een groot succes zo lang het lukte maar ze hebben m.i. te lang gewacht met nadenken over een exitstrategie, waren ze tijdig begonnen met vaccineren dan waren ze nu al klaar geweest. Het doel is dus nog niet bereikt maar de oude strategie werkt gewoon niet meer en wordt dan te duur (Auckland lockdown)

Dat gezegd hebbende, komt ongetwijfeld helemaal goed en al met al is het ze een stuk beter afgegaan dan een groot deel van de wereld. Maar ja, ze zitten dan ook helemaal dáár ;)
Ik vond het in dat opzicht ook "opvallend", enkele vrienden van mij en ook hier werd Nieuw-Zeeland vaak gezien als hét voorbeeld en die komen nu ook terug van het 0-Covid beleid. Beetje bij beetje wordt wel duidelijk dat NL het zo vekeerd niet gedaan heeft en er op veel vlakken beter uitkomt ivm andere landen. Overigens is het uiteraard in geen enkel opzicht een wedstrijd.

Gisteren op een verjaardag, gelukkig het mag weer, ook prima discussies gehad met principieel ongevaccineerden. Gewoon normaal en met respect, het kan dus.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sowieso zijn de situaties m.i. onvergelijkbaar, een zero cases policy zou hier totaal onmogelijk zijn.

Het is idd geen wedstrijdje en ik denk dat het superbelangrijk is om vooral heel serieus te analyseren wat hier fout gegaan is, waarom, en wat we moeten doen om dat in de toekomst te voorkomen. Borstklopperij vind ik daarbij onproductief maar ook echt ongepast, zelfs als ik alleen maar terugdenk aan het intense verdriet wat bejaarden en hun familie is aangedaan met de gedwongen opsluitingen in 2020... ik vind dat we dat wel erg gemakkelijk alweer vergeten lijken te zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Covid-19