Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 04 okt 2021, 11:39 Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen het moeilijk hebben met Sparta en het moeilijk hebben met jezelf. Ik heb dit seizoen namelijk nog geen kanslozere opponent gezien dan Sparta. Ze stonden in eigen '16' en hielden tegen, maar het lag aan PSV dat het niet al voor minuut 82 lang en breed klaar was. In de eindfase werden steeds de verkeerde keuzes gemaakt. Speel je al die mogelijkheden beter uit, dan regent het kansen en dan had het zomaar 8-0 kunnen worden. Zelfs nu had Sparta met 5-0 niet mogen klagen.

Ik vond PSV prima spelen. We waren messcherp, gunden Sparta eigenlijk geen seconde de bal en zaten er continu bovenop, om van daaruit snel naar voren te spelen. Dit was EXACT de mentaliteit en scherpte die je na een donderdagavond in dit soort wedstrijden wil zien. Maar dat spel in de eindfase moet echt veel beter, dan maak je het jezelf veel makkelijker en kun je ook aan het doelsaldo werken. Daar blijven we helaas op terugkomen.
Op zich kan een heel eind meekomen in je verhaal. Natuurlijk waren we veel beter dan Sparta. De zege was ook dikverdiend. Sparta mocht nergens aanspraak op maken.

Anderzijds, het is niet meer dan logisch dat Sparta naar Eindhoven komt om tegen te houden. Vorige week 0-4 verloren thuis tegen Cambuur. Totaal uit vorm. Jeugdspeler in de spits, reserve rechtsback als linksback. Buiten PEC Zwolle vindt je geen zwakkere ploeg op dit moment in de Eredivisie. Henk Fräser gaf vooraf min of meer aan dat ze de schade beperkt wilde houden.

Het was dus vooraf al duidelijk hoe Sparta de wedstrijd in zou gaan. Heel defensief en geen intentie om te voetballen. Zoals negen van de tien ploegen in Eindhoven met deze aanpak naar ons toekomen overigens.

Wat je terecht aanhaalt, PSV had het moeilijk met zichzelf. In dit soort wedstrijden ligt het grotendeels aan PSV hoe de wedstrijd verloopt.

Tot een meter of 25 van de zestien van Sparta was het prima. Al liet Sparta dat ook toe, die hadden geen intentie om te voetballen. Juist rondom de zestien van Sparta ging het mis. Niet een keer maar keer op keer.

Nu kan het gebeuren dat het allemaal net niet past, Sparta er net tussen zit en de keeper de dag van zijn leven had. De laatste twintig minuten pakte die Okoye een aantal prima ballen en raakte we ook nog de paal. Het zat ons toen niet mee.

Alleen daarvoor, en zeker de eerste helft, was het aanvallend veels te mager in mijn ogen. Buiten een trap van Sangare en daaropvolgend een kopbal uit een corner wederom van Sangare kwam PSV niet tot echte kansen.

Ik vind dat veels te mager voor PSV tegen zo’n gemarkeerde ploeg als Sparta. Dit soort potjes win je vaak in de eerste tien minuten. Sparta komt met knikkende knieën naar Eindhoven. Als je de eerste tien minuten zorgt dat ze de ene na de ander kans om de oren krijgen, dan breek je hun moraal. Andersom, als je na een half uur amper tot grote kansen komt gaan ze geloven dat ze in een resultaat.

Ik had gehoopt dat we gisteren eens een statement zouden maken en een overtuigende zege zouden neerzetten. Dat het zo moeizaam gaat in op papier een van de makkelijkste wedstrijden van het seizoen vind ik toch wel wat zorgen baren.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ykhim schreef: 04 okt 2021, 11:39 Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen het moeilijk hebben met Sparta en het moeilijk hebben met jezelf. Ik heb dit seizoen namelijk nog geen kanslozere opponent gezien dan Sparta. Ze stonden in eigen '16' en hielden tegen, maar het lag aan PSV dat het niet al voor minuut 82 lang en breed klaar was. In de eindfase werden steeds de verkeerde keuzes gemaakt. Speel je al die mogelijkheden beter uit, dan regent het kansen en dan had het zomaar 8-0 kunnen worden. Zelfs nu had Sparta met 5-0 niet mogen klagen.

Ik vond PSV prima spelen. We waren messcherp, gunden Sparta eigenlijk geen seconde de bal en zaten er continu bovenop, om van daaruit snel naar voren te spelen. Dit was EXACT de mentaliteit en scherpte die je na een donderdagavond in dit soort wedstrijden wil zien. Maar dat spel in de eindfase moet echt veel beter, dan maak je het jezelf veel makkelijker en kun je ook aan het doelsaldo werken. Daar blijven we helaas op terugkomen.
Ik ben het met je eens. We zijn over de hele lijn veel en veel dominanter aan het worden dan afgelopen jaren. We zetten de tegenstanders beter onder druk, ze komen er bijna niet meer uit. Vorig seizoen zag je dat we in de wedstrijden zelf extreem wisselvallig waren en fases extreem goed speelde en fases extreem slecht. Dat is er nu grotendeels (niet elke wedstrijd) wel uit. Wat ik minder vind dan vorig jaar zijn de aanvallende spelpatronen, vorig jaar zag je in de goede fases echt het snelle tikken in het midden om vervolgens gebruik te maken van de ruimte aan de zijkant of middenzijkant. Tevens met backs die er vaak overheen gingen. Ik zie veel minder spelpatronen en structuur in onze aanvallen, het lijkt wat op gebrei.

Bij AZ / Feyenoord en Ajax zie je dit veel beter terug. Pedersen die a la Dumfries eroverheen komt. Wijndal die er heel vaak buiten/binnen doorkomt om de bal terug te trekken, vorig jaar Svensson die hetzelfde deed. Bij Ajax zie je hetzelfde bij randdebiel Tagliafico en Mazraoui.
Ik hoop dat we hier wat meer lijn in gaan krijgen. Dit is slechts 1 of 2 patronen die redelijk makkelijk erin te slijpen zijn. Kwestie van timing en afspraken maken. We krijgen nog steeds best wat kansen maar ik denk dat we er dan nog veel meer krijgen, dan kunnen we de potjes tegen Sparta ook wat makkelijker winnen.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 11:51 Iedereen heeft het lastig tegen een ploeg die vanaf het eerste fluitsignaal in een dubbeldekker voor de goal gaat zitten, of je dat nou aan ziet komen of niet. Bovendien ging het om Sparta waarbij je er ook met bus van uit kunt gaan dat je er (uiteindelijk) doorheen komt. We waren continu in de aanval en creëerden ook de hele tijd kansen, inderdaad gewoon door dat midden, we hadden wel wat eerder mogen variëren in de aanval (zoals Ginkel ook beaamde) maar ik heb er geen moment aan getwijfeld dat we gingen winnen.

@Johann Vogel Sparta probeerde tegen Cambuur ongetwijfeld meer te voetballen. Hadden we sneller een goal gemaakt dan waren dit ook zomaar grote cijfers geworden, ik vind de vergelijking dus niet erg reëel.
Ongetwijfeld zal het wedstrijdbeeld bij Sparta Cambuur heel anders zijn geweest. Het zou heel goed kunnen dat Sparta daar wel aan voetballen kwam en daardoor Cambuur veel meer aan voetballen toekwam.

Anderzijds heeft PSV een ploeg met louter internationals en Cambuur een ploeg met jongens uit de KKD.

Maar ging het er om dat we Sparta troffen die niet in beste doen is. Een ploeg met weinig zelfvertrouwen. Een ideale tegenstander om vertrouwen te tanken en wellicht zelfs aan het doelsaldo te werken. Dat je dan lange tijd zoveel moeite hebt om tot grote kansen te komen, daar heb ik kritiek op.

Dat we nu drie punten pakken en inlopen op de concurrentie is hartstikke mooi. Maar ik denk dat we wel meer wedstrijden krijgen zoals gisteren. Buiten de top vier/vijf in de Eredivisie komen alle andere ploegen naar Eindhoven om niet te voetballen. Dat mag geen verrassing meer zijn. Ik had gehoopt dat we wel zo ver zouden dat we daar een antwoord op zouden hebben.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mee eens dat we daar een oplossing voor moeten hebben, gisteren was wat dat betreft niet de allerbeste aanpak maar ik had nooit het gevoel dat we op deze manier niet gingen winnen. Daarnaast: Sparta is misschien niet in goede doen maar wij zijn ook nog steeds niet op het niveau van vóór de dip.

Ik miste Madueke gisteren trouwens ook voor de snelle combinaties voorin, mannetjes passeren en die bal vanaf de achterlijn geven enz.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Je laatste alinea ben ik het helemaal mee eens. Madueke had wel raad geweten met die gemakeerde linksback van hun. Van Madueke naar Doan is wel een hele stap terug. Sowieso is dat wel een van de problemen, je hebt weinig creatieve aanvallers in de selectie. Je komt dan uit bij een Vertessen die zijn snelheid als grootste wapen heeft, alleen heb je daar wat minder tegen zo’n defensieve tegenstander.

Wat je eerste alinea betreft. Sparta mag dan niks in brengen hebben, ze gaan er op een gegeven moment wel een beetje in geloven. Halverwege de tweede helft kwamen ze er twee of drie keer door. Voor hun hoeft zo’n bal maar 1 keer goed te vallen.

Wij zijn dan niet onze beste doen maar Sparta is bezig met een heel zwak seizoen. Juist in wedtrijden als gisteren als kan je vertrouwen tanken. Dit had een ideale wedstrijd geweest voor Vinicius om zijn eerste goal te maken bijvoorbeeld. Maar dat zat er helaas niet, ik vind het een gemiste kans.

Hoe dan ook, uiteindelijk tellen de drie punten en gaan we de vervelende interland periode in. Over twee weken is deze wedstrijd weer vergeten en acht er weer een nieuw blok wedstrijden. Hopelijk kunnen we dan de weg omhoog vinden.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Johann Vogel schreef: 04 okt 2021, 13:20


De laatste twintig minuten pakte die Okoye een aantal prima ballen en raakte we ook nog de paal. Het zat ons toen niet mee.
In minuut 10 en 11 ook al 2 fantastische reddingen. Ja, as is verbrande turf, maar als zo'n bal er in gaat is het na 10 minuten 1-0 en wordt het 10-0.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

RIO schreef: 03 okt 2021, 21:48 Jankerds melden zich al en de messen worden al geslepen. Als iedereen nou gewoon wat stabieler wordt qua emoties. Kan me niet herinneren dat dit vroeger zo was. Zal wel door Corona komen en alle frustraties in het leven.
Het natte winden gehalte met rubberen ruggengraat gehalte is wel toegenomen de laatste jaren. Als het regent willen ze trainers er al uitpleuren.

Een groep supporters wil naar Griekse of Italiaanse toestanden waarbij bij de minste tegenstand koppen dienen te rollen. Terwijl als ze dezelfde standaard op hun eigen werk zouden toepassen ze zelf 6x per jaar op zoek konden naar een andere baan waarschijnlijk. Hadden we in september 2017 die huilers gevolgd, waren we nooit tegen ajax kampioen geworden op 15 april 2018. Maar dat vergeten ze.

Oh: schoen passen / aantrekken voor wat betreft deze kwalificatie. Het is godzijdank geen meerderheid. Zelfs geen aanzienlijke minderheid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik snap nooit zo goed waarom moderators hier zo moeten lopen polariseren. Er is volgens mij voldoende basis om kritiek te leveren op het tactisch plan en de ontwikkeling van de spelwijze van PSV. Andersom zijn er ook voldoende positieve kanttekeningen te maken. Het vreemde is dat op sommigen kritiek geleverd mag worden en op andere niet. Dat je dan juist dit soort provocatieve posts ondersteund als moderator is volgens mij geen goede ontwikkeling. Laat mensen ook hun kritiek uitten, of dit nu aan het adres van john de jong, Schmidt of Rosario is.
Saibari is underrated.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De Shoving zat gisteren net zo hard te klagen hoor. Het was dan ook een zaadpot. Tegen WII vond ik PSV veel beter spelen en meer creeren maar werden de kansen echt totaal niet benut.

Gisteren ging werkelijk alles door het midden. Gakpo speelde heel matig, zocht nooit de vleugels op en Max o.a. kwam ook weinig mee naar voren of werd overgeslagen leek het. Het leek wel of PSV alles via 8 schijven op de vierkante meter wou dood combineren om te schieten en de moeilijkheidsgraad in een overvol strafschopgebied is dan ook enorm.

Sparta neem ik niks kwalijk; die deden wat ze moesten doen en heb 'genoten' weer van Okoye; blijft zonde dat we die niet voor 4-5 ton hebben gekocht en Mvogo niet hebben teruggestuurd. Sparta kwam niet om te voetballen en dat hebben we te respecteren.

Blij met de winst, absoluut top weekend natuurlijk. Maar hoope wel dat PSV ook wat meer variatie in zijn spel gaat krijgen, ipv alles proberen te combineren door het as van het veld. We moeten daarin echt slimmer worden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik mag mijn mening niet geven over de situatie omdat ik admin ben. Ok. That's a First.

Als ik het oneens ben met een bepaalde groep dan ben ik aan het polariseren.

Ik had gisteren ook kritiek. Eeuwig gebrei door het midden. De tering zeg.

Ik heb het over de natte winden die schreeuwen om het hoofd van Schmidt en John.

Dezelfde natte winden die vonden dat Van Bommel te vroeg ontslagen werd na slechts 3 overwinningen in 12 duels.

Iedereen die in dit profiel past vind ik een natte wind. Sue me.

Misschien naar een situatie toe dat mods onder een pseudoniem modereren? Zoals op het oude netwerk?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon niet posten. Beste voor iedereen :D
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 04 okt 2021, 18:25 Ik mag mijn mening niet geven over de situatie omdat ik admin ben. Ok. That's a First.

Als ik het oneens ben met een bepaalde groep dan ben ik aan het polariseren.

Ik had gisteren ook kritiek. Eeuwig gebrei door het midden. De tering zeg.

Ik heb het over de natte winden die schreeuwen om het hoofd van Schmidt en John.

Dezelfde natte winden die vonden dat Van Bommel te vroeg ontslagen werd na slechts 3 overwinningen in 12 duels.

Iedereen die in dit profiel past vind ik een natte wind. Sue me.

Misschien naar een situatie toe dat mods onder een pseudoniem modereren? Zoals op het oude netwerk?
Adem in, adem uit. Geef je vrouw een kus want met die wereldwijde storing van Facebook, Whatsapp en Instagram valt er op het internet niks te beleven.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 okt 2021, 18:25Misschien naar een situatie toe dat mods onder een pseudoniem modereren? Zoals op het oude netwerk?
Ik denk dat je alternatieve nickname ''iLoveMenno'' er nog wel wat dik bovenop ligt, maar da's mijn mening maar.
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Best Bizar eigenlijk, we zullen een prima slag dit weekend. Ajax verliest, gaat een beetje geruisloos voorbij zeker bij espn. Feyenoord verliest, het gaat er voornamenlijk over hoe zielig het tijdrekken was voor hun.
PSV wint, niet het beste spel maar wel constant druk zetten en de bal ging oom lekker snel, geen langszaam geschuif zoals wij dat de laatste jaren vaak zagen.
En het gaat alleen maar over hoe slecht PSV was???
Gelukkig bleven de supporters in het stadion PSV steunen zoals het hoort.
En critish kijken kan maar we hebben gewonnen en ingehaald, prima weekend.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

trouwepsvfan schreef: 04 okt 2021, 18:45
ShovingNE2 schreef: 04 okt 2021, 18:25 Ik mag mijn mening niet geven over de situatie omdat ik admin ben. Ok. That's a First.

Als ik het oneens ben met een bepaalde groep dan ben ik aan het polariseren.

Ik had gisteren ook kritiek. Eeuwig gebrei door het midden. De tering zeg.

Ik heb het over de natte winden die schreeuwen om het hoofd van Schmidt en John.

Dezelfde natte winden die vonden dat Van Bommel te vroeg ontslagen werd na slechts 3 overwinningen in 12 duels.

Iedereen die in dit profiel past vind ik een natte wind. Sue me.

Misschien naar een situatie toe dat mods onder een pseudoniem modereren? Zoals op het oude netwerk?
Adem in, adem uit. Geef je vrouw een kus want met die wereldwijde storing van Facebook, Whatsapp en Instagram valt er op het internet niks te beleven.
Mis 88 wel in dit soort situaties, kan de neuzen niet meer pesten op de ap
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Batsu schreef: 04 okt 2021, 11:47 Statistieken PSV - Sparta
Schoten: 26-5
Schoten op doel: 12-2
Balbezit: 77-23%
Aantal passes: 770-245
Passzuiverheid: 88-60%
Begroting: 85-11
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

85 euro?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ardbeg schreef: 04 okt 2021, 23:5885 euro?
Meloenen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 04 okt 2021, 18:45 Geef je vrouw een kus want met die wereldwijde storing van Facebook, Whatsapp en Instagram valt er op het internet niks te beleven.
Eerder stuurde ik een appje als ze bier moest komen brengen. Nu moet ik schreeuwen of zelf lopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 04 okt 2021, 23:02
Batsu schreef: 04 okt 2021, 11:47 Statistieken PSV - Sparta
Schoten: 26-5
Schoten op doel: 12-2
Balbezit: 77-23%
Aantal passes: 770-245
Passzuiverheid: 88-60%
Begroting: 85-11
160-85 of mogen we dat nu niet benoemen…
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Rickskeg schreef: 05 okt 2021, 07:19
ruuddevil schreef: 04 okt 2021, 23:02

Begroting: 85-11
160-85 of mogen we dat nu niet benoemen…
Van mij wel, maar daar ging het hier niet over.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Gaat 2 jaar verlengen hoor ik op de Herdgang.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Zei Götze al min of meer. Maar na veel gejank na verliespotten zullen ze dat even hebben uitgesteld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Als hij dit seizoen geen kampioen wordt of ver komt in de Europa league zie ik niet in waarom hij als bonus nog 2 jaar langer mag blijven, maar goed. Het zal wel allemaal.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Volgend jaar opbouwen, in 2023/24 oogsten? ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja. Je moet eenvoudig kampioen worden dit jaar. Lukt dat niet: wegwezen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt