Carlos Vinícius

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zie het nog steeds niet.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nee, dat weten we onderhand wel. Zag jij het de eerste vijf wedstrijden bij Luuk de Jong?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Die stond in zijn eerste vijf wedstrijden toch ‘gewoon’ op twee doelpunten en een assist? Eerste vijf eredivisiewedstrijden ook op twee doelpunten en twee assists.

Maar hij mocht destijds ook vijf keer 90 minuten spelen. Vinicius heeft vooralsnog steeds de ietwat ondankbare taak om erin te komen als het niet lekker loopt. Zou hem tegen PEC graag eens 90 minuten zien.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

El Sordo schreef: 04 okt 2021, 10:25 Die stond in zijn eerste vijf wedstrijden toch ‘gewoon’ op twee doelpunten en een assist? Eerste vijf eredivisiewedstrijden ook op twee doelpunten en twee assists.

Maar hij mocht destijds ook vijf keer 90 minuten spelen. Vinicius heeft vooralsnog steeds de ietwat ondankbare taak om erin te komen als het niet lekker loopt. Zou hem tegen PEC graag eens 90 minuten zien.
Geef Vinicius maar 5 volle wedstrijden.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Je mag het niet meer zeggen maar ik zie het ook niet. En dan gaat het me niet eens om het feit dat hij nog niet heeft gescoord maar om de voetballer Vinicius. Ik vind hem gewoon tegenvallen. Hij oogt onhandig aan de bal. Vind hem niet sterk in zijn aannames en het voetballende gedeelte wat een spits moet beheersen. Ik begrijp nu wel dat hij alleen maar in de zestien heeft gescoord. Hij is een afmaker en geen meevoetballer. En in dat opzicht snap ik zijn komst niet aangezien bij PSV het aanvalsspel vooral is gericht op de combinatie. Een spits moet ruimtes maken. Zahavi speelt ongelukkig maar beheerst dat beter.

Je mag hem overigens daar ook best op beoordelen. En iemand die veel voetbal kijkt kan dat ook wel. Het is geen rocket science en het is ook niet zo dat hij steeds maar 5 minuten mag invallen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 04 okt 2021, 10:32 Je mag het niet meer zeggen maar ik zie het ook niet. En dan gaat het me niet eens om het feit dat hij nog niet heeft gescoord maar om de voetballer Vinicius. Ik vind hem gewoon tegenvallen. Hij oogt onhandig aan de bal. Vind hem niet sterk in zijn aannames en het voetballende gedeelte wat een spits moet beheersen. Ik begrijp nu wel dat hij alleen maar in de zestien heeft gescoord. Hij is een afmaker en geen meevoetballer. En in dat opzicht snap ik zijn komst niet aangezien bij PSV het aanvalsspel vooral is gericht op de combinatie. Een spits moet ruimtes maken. Zahavi speelt ongelukkig maar beheerst dat beter.

Je mag hem overigens daar ook best op beoordelen. En iemand die veel voetbal kijkt kan dat ook wel. Het is geen rocket science en het is ook niet zo dat hij steeds maar 5 minuten mag invallen.
Niet elke keer die flauwe dooddoener "Je mag het niet zeggen". Je mag het gerust zeggen maar het feit is en blijft dat hij nog geen fatsoenlijke kans heeft gehad. Hij heeft nog geen twee volledige wedstrijden gespeeld. Daarnaast. De aanname dat iemand die veel voetbal kijkt kan beoordelen of hij een goede spits is: Nee. Dan zou het merendeel echt verstand van voetbal hebben en dat valt reuze mee. Ik wil daarmee niet zeggen dat ik een ontzettend goede kijk er op heb, maar laten we niet doen alsof iedereen die veel voetbal kijkt ineens echt een goede kijk er op heeft.

Ik moet er eigenlijk ook gewoon niet meer op in gaan. Over wedstrijd of tien praten we verder.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als het gaat om aannames dan is het alternatief Zahavi mijns inziens slechter, iedere bal schiet net te ver van zijn voet. Vinicius doet daarin niet onder. Zoekt bovendien de diepte, wat Zahavi nooit doet.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ardbeg schreef: 04 okt 2021, 10:44feit is en blijft dat hij nog geen fatsoenlijke kans heeft gehad.
Ik vind dit echt onzin, 6x een half uur spelen, dat zijn m.i. héle serieuze kansen. Je moet je plek in de basis ook afdwingen he. En dat je als spits gebracht wordt als er doelpunten nodig zijn lijkt me ook niet vreemd, een spits zou daar geen moeite mee moeten hebben.

Verder voor mij geen reden tot overdreven negativiteit, het komt gewoon langzamer dan gehoopt bij Vinicius maar ik heb er echt nog wel vertrouwen in.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 11:57
Ardbeg schreef: 04 okt 2021, 10:44feit is en blijft dat hij nog geen fatsoenlijke kans heeft gehad.
Ik vind dit echt onzin, 6x een half uur spelen, dat zijn m.i. héle serieuze kansen. Je moet je plek in de basis ook afdwingen he. En dat je als spits gebracht wordt als er doelpunten nodig zijn lijkt me ook niet vreemd, een spits zou daar geen moeite mee moeten hebben.

Verder voor mij geen reden tot overdreven negativiteit, het komt gewoon langzamer dan gehoopt bij Vinicius maar ik heb er echt nog wel vertrouwen in.
Onzin vinden of dat het daadwerkelijk onzin is, is heel wat anders. Ik vind het makkelijk gezegd, zo'n vrij ondankbare rol in een team wat voor geen drol loopt. Laat hem maar eens een paar wedstrijden starten en wacht maar totdat hij echt door zijn medespelers gezocht wordt. Ik snap wel dat mensen wat meer hadden gehoopt (en ik heb het gevoel dat dat nog gaat komen) maar er is een groot verschil tussen "kutspits"/"kan er helemaal niks van" en je reserveringen hebben. Daar doel ik meer op.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het valt nog niet mee. Niet duidelijk wat nu zijn kwaliteiten zijn. Een speler die redelijk de bal kan vasthouden dat is wat hij tot nu heeft laten zien.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als het 6x een half uur heel goed was geweest, had het ook gezegd mogen worden en hoeven we ook niet eerst 3 maanden te wachten om dan pas te beoordelen of het nog steeds wel zo goed is als in het begin. Nu is het 6x vrij matig geweest en duidelijk is wel dat het tot nu toe niet goed genoeg is wat hij laat zien en niet vreemd dat dit dan ook benoemd wordt. Desondanks zegt dit nog heel erg weinig over zijn verdere carrière bij PSV en daar heb ik ondanks dit begin nog meer dan genoeg vertrouwen in. Aangezien zijn collega in de spits momenteel ook niet naar behoren functioneert, hoop ik dat Vinicius snel meer minuten zal krijgen om te laten zien dat hij zijn matige start weg kan poetsen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 11:57Ik vind dit echt onzin, 6x een half uur spelen, dat zijn m.i. héle serieuze kansen.
Ik vind dit ook maar het halve verhaal. Ik denk dat je naast de minuten ook de omstandigheden van die invalbeurten best mag meenemen, aangezien ze vrijwel allemaal ondankbaar te noemen zijn: meneer moet er maar staan in een elftal dat het moeilijk heeft en/of een goal moet maken (Sociedad, Feyenoord, GAE, Willem II, Graz, Sparta) en mag het laten zien. Tel daarbij op dat hij wel iemand is die bediend moet worden om z'n grote kwaliteiten te laten zien, maar je ziet continu dat PSV precies hetzelfde doet als wanneer Zahavi er staat. Vinícius speelt idealiter met het gezicht naar de goal, niet met de rug. Voorzetten dan? Het lijkt wel een vies concept bij dit PSV. Ondertussen doet Vinícius er wel alles aan om voor effect te zorgen. Hij sleurt, hij trekt, hij maakt meters, hij komt in de duels, maar krijgt daar bar weinig voor terug. Tegen Graz moet 'ie gewoon scoren, maar gisteren ontneemt Mwene hem eigenlijk gewoon een goal met die kutpass. Dat zit dan ook niet mee. Tegelijkertijd is hij wel belangrijk bij de 2-0, waar hij gewoon een belangrijk duel in de hoek wint en de bal aan Gakpo meegeeft. Daar hoor je dan weer weinigen over.

Je mag er meer van verwachten dan dit, ja, maar ik vind de kritiek soms buitenproportioneel. En teksten als ''je mag het niet zeggen'' zijn al helemaal sneu, aangezien kritiek hier de boventoon voert. Dan hoef je als zogenaamde criticus echt niet in de slachtofferrol te kruipen hoor. Wie een kritische mening wil hebben, moet ook accepteren dat anderen daarover een kritische mening hebben. Het werkt twee kanten op.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mee eens dat buitenproportionele kritiek niet binnen proporties is. Maar die heb ik ook niet, dus je vecht hier denk ik een beetje tegen een (andere) windmolen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat stukje diende ook een beetje als verlenging richting andere posts. Niet alles draait om jou, waarde zmoz :mrgreen:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Damn :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12634
Lid geworden op: 21 sep 2017

Echt goed beoordelen vind ik nog lastig bij hem, maar wat heeft hij nou laten zien in die invalbeurten waar hij positief opviel?
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 12:45 Mee eens dat buitenproportionele kritiek niet binnen proporties is. Maar die heb ik ook niet, dus je vecht hier denk ik een beetje tegen een (andere) windmolen.
Buitenproportionele kritiek is toch nooit binnen proporties ? :)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Jij snapt 'm ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat het nog niet best is tot op heden. De vraag die natuurlijk of er meer in zit en dat zal de toekomst uitwijzen. Vooralsnog lijken zijn kwaliteiten niet helemaal aan te sluiten bij onze speelstijl en hij ook niet optimaal bedient wordt. De terugtrekkende voorzet van een back zie je bij ons echt zelden. Dit komt omdat Mwene aanvallend gewoon niets kan en Max liever buitenom gaat. Onze buitenspelers zijn over het algemeen ook niet de spelers die de achterlijn halen (binnendoor) en de bal terug leggen. Voor een diepe spits is het dan wel erg lastig omdat er door de backs ook nauwelijks goede vroege voorzetten gegeven worden (hoewel ik twijfels heb bij zijn kopkunsten). Zijn voornaamste kwaliteit, positioneren voor de goal, is op deze manier niet echt zinvol.

Hij werkt wel hard en probeert er wel iets van te maken , dat is wel goed. Ik gun hem echter ook een speler als Dumfries of Angelino etc om hem echt goed te kunnen beoordelen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

149 minuten gespeeld (transfermarkt), xG 0.65 en xA 0.92 (infogol).

Ter vergelijking: Zahavi in eredivisie en EL (dus zonder JCS en q-CL): 597 minuten gespeeld, xG 3.33, xA 0.78. Omgerekend naar 149 minuten is dat xG 0.83, xA 0.19.

Qua xG wijkt hij dus nog niet heel veel af van Zahavi, qua xA zit hij juist een stuk hoger dan Zahavi, maar dat kan vanwege het relatief aantal weinige minuten net toeval zijn. De komende twee weken hem dus gewoon lekker veel met de groep (iig degenen die geen interlands hoeven te spelen) laten trainen, en tegen Zwolle Zahavi eens rust geven na zijn interlands en Vinicius laten starten. Echt slechter dan Zahavi zou hij het niet moeten doen obv deze stats en het geeft hem ook de kans om zichzelf eens vanaf het begin te laten zien.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Massimo schreef: 04 okt 2021, 12:58 Echt goed beoordelen vind ik nog lastig bij hem, maar wat heeft hij nou laten zien in die invalbeurten waar hij positief opviel?
Het hangt af van hoe je positief definieert. Ik zie namelijk een fysieke sterke spits die bereid is meters te maken, die in de duels durft te komen en die niet zelfzuchtig is. Hij is bovendien op plekken van waar goals gemaakt kunnen worden. Over techniek en dergelijke valt weinig te zeggen op basis van die paar ballen die hij gekregen heeft. De invalbeurten zijn sowieso van zo'n aard dat het vaak een soort paniekvoetbal is: er moeten goals vallen. Da's weinig ideaal en al helemaal als het spel niet wordt aangepast. Vinícius is juist goed met het gezicht naar de goal, maar hij wordt vooralsnog nauwelijks in zulke situaties gebracht.

Maar zoals gezegd: het wordt een beetje een discussie over hoeveel gewicht een individu aan bepaalde acties of eigenschappen hangt. De een is alleen tevreden als hij goals maakt, de ander kan zijn werken waarderen, enzovoorts.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Op deze manier raakt de batterij van Zahavi vanzelf leeg en zal Vini vanzelf zijn kansen gaan krijgen. Denk dat we in de aanval genoeg opties hebben (mits fit) en dat we in verschillende fases in het seizoen verschillende aanvallers nodig zullen hebben.

Heb er geen enkel probleem mee als Vini gaat spelen en Romero de pinchitter word, al ben ik heel benieuwd wie die strijd gaat winnen. Stel dat we in sommige situaties alsnog op 4-2-2-2 terugvallen, dan heb je straks zomaar Vini en Romero als spitsen. Een Argentijn en een Braziliaan in de spits, toch wel lache :)

Vind ze in ieder geval wel complementair aan elkaar. De een als kapstok en Romero eromheen, mits we met 2 spitsen gaan spelen dan.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 04 okt 2021, 12:43
ziege maar ook zagge schreef: 04 okt 2021, 11:57Ik vind dit echt onzin, 6x een half uur spelen, dat zijn m.i. héle serieuze kansen.
Tel daarbij op dat hij wel iemand is die bediend moet worden om z'n grote kwaliteiten te laten zien, maar je ziet continu dat PSV precies hetzelfde doet als wanneer Zahavi er staat. Vinícius speelt idealiter met het gezicht naar de goal, niet met de rug. Voorzetten dan? Het lijkt wel een vies concept bij dit PSV. Ondertussen doet Vinícius er wel alles aan om voor effect te zorgen. Hij sleurt, hij trekt, hij maakt meters, hij komt in de duels, maar krijgt daar bar weinig voor terug.
Het klopt dat er vaker voorzetten mogen komen, zeker op het moment dat Vinicius in de punt staat, maar toch heb ik Zahavi zowel tegen Willem II als Sparta b.v. enorme kansen met het hoofd zien krijgen (die allebei erin hadden gemogen/gemoeten) na prima voorzetten. Of bv zo'n goal zoals Thomas gisteren maakte, leek mij juist een typische goals zoals Vinicius ze zou kunnen maken. Het is dus niet dat het totaal niet gebeurt, maar op een of andere manier wordt Vinicius vooralsnog niet in stelling gebracht (behalve idd tegen Graz, die hij had moeten maken).
Ik zie namelijk een fysieke sterke spits die bereid is meters te maken, die in de duels durft te komen en die niet zelfzuchtig is. Hij is bovendien op plekken van waar goals gemaakt kunnen worden
Kom op, Ykhim, dat je Vinicius meer tijd wil en moet geven, prima, maar hiermee lijkt het alsof je de lat wel heel erg laag legt. Precies met deze zin kunnen we de spits van Sparta van gisteren ook omschrijven. Dan maakt het ook niet uit of we Rico Verhoeven in de spits zetten. Dan zeggen we dat het zestienmetergebied zijn 'ring' is en dan hebben we ook een fysiek sterke spits op de plek van waar goals gemaakt kunnen worden en gezien zijn werkethos is hij vast ook niet beroerd om te trekken, sleuren, meters te maken. Oftewel iedere sterke vent die voor z'n geld wil werken voldoet zo ongeveer wel aan deze beschrijving.

Het is tot nu toe gewoon niet best en dat is helemaal niet erg om uit te spreken. Er is namelijk nog genoeg tijd om kansen te krijgen om dit te verbeteren.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Precies wat ik zeg: het hangt af van hoeveel gewicht je aan bepaalde zaken hangt.

Hier wordt net gedaan alsof ik supertevreden ben, of zelfs gelukkig, met wat Vinícius laat zien. Is gewoon pertinente onzin, ik wil dat hij meer laat zien en met name doelpunten gaat maken. Maar ik zie wél dingen waarvan ik zeg: het slaat nergens op dat de man met Koevermans of Mitroglou vergeleken wordt. Het lijkt af en toe net alsof hij alles fout doet, terwijl dat niet zo is. Dáár ben ik tegen, ja. Maar dat is precies zo bij andere spelers: Thomas, Doan, Mwene en zelfs de door mij bekritiseerde Zahavi. Soms krijg je hier het idee alsof het zwart of wit moet zijn. Als ik zeg dat ik Zahavi ondermaats vind presteren, betekent dat niet dat ik vind dat hij alles fout doet of dat hij een amateur is, integendeel zelfs. Ik zie zijn toegevoegde waarde aan dit PSV ook, kan vanuit die observatie ook prima begrijpen dat Schmidt hem in de basis zet. Dat is bij andere spelers niet anders.

Vinícius is niet foutloos, maar hij doet ook dingen goed. Het is een ander type dan Zahavi en eigenlijk mist er vooral één ding: goals. Maar daarvoor is hij ook deels afhankelijk van teamgenoten. Je kan niet van hem verlangen dat hij op 30 meter van de goal de bal krijgt en dan een leuke actie gaat maken. Dat kan voor een combinatie of voor het laten aansluiten van het team, maar uiteindelijk moet je hem in de '16' weten te bedienen om zijn kwaliteiten te benutten. Daarin slaagt PSV nog niet en als gevolg daarvan is er kritiek op Vinícius. Ik snap dat en ga daar tot op zekere hoogte in mee, maar af en toe slaat de kritiek mijns inziens gewoon door. Geef de man gewoon even tijd, hij is er net een paar weken en heeft allang bewezen een doelpuntenmaker te zijn op een hoger niveau dan de Eredivisie. Dat is hij echt niet verleerd na een transfer hoor.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Te lang, [mention]Ykhim[/mention]!

Tip:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Supertevreden/gelukkig misschien niet, maar laat ik het dan zo zeggen; zoals je 'beoordeling' van zijn spel tot nu toe op mij overkwam, vind ik (nog) niet passen bij wat hij tot nu toe heeft laten zien. Of eigenlijk zeg ik het dan nog niet goed, want je geeft aan dat hij fysiek sterk is en sleurt, meters maakt enz. en dat klopt ook. Het komt daardoor op mij over alsof je de lat enorm laag legt, terwijl dat in mijn ogen het minste is wat hij tot nu toe kan laten zien.
Verder zegt volgens mij ook een grote meerderheid dat hij nog wel meer tijd/kansen moeten krijgen, bv door eens een paar wedstrijden in de basis te starten. De personen die hem bij wijze van nu al nooit meer in een PSV shirt hoeven te zien, slaan weer door naar de andere, negatieve kant.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Carlos Vinícius