De verdediging

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 27 apr 2021, 19:57 Nee, maar je moet gewoon je bek houden. Snap dat dan :mrgreen:
Je moet zelf je bek houden, voordat ik je (alweer) met je tepels aan de Arena vastniet.
Afbeelding
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 27 apr 2021, 18:56 Sangaré met die dooie Engelaar vergelijken, ik vind 't knap :hoed:
Qua met groot postuur, veel lengte, geen gevaar te kunnen stichten bij kopballen. Dat lijkt me niet zo’n rare vergelijking, toch?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thijs85 schreef: 27 apr 2021, 20:31 Qua met groot postuur, veel lengte, geen gevaar te kunnen stichten bij kopballen. Dat lijkt me niet zo’n rare vergelijking, toch?
Los van het feit dat vergelijken m.i. vooral bestaat bij de gratie van verschillen want als twee dingen écht identiek zijn ben je snel uitvergeleken: Ja ik snap wat je bedoelt, maar wat mij van Engelaar vooral bijgebleven is is niet zijn postuur of gebrek aan gevaarstichting maar de sloomheid waarmee hij met lamlendige kop over het veld placht te sjokken... en op dat punt vind ik Sangaré echt totaal anders.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Engelaar. De naam waarvan ik had gehoopt die nooit meer te hoeven lezen. Wat heb ik me daar vreselijk aan zitten ergeren zeg.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 27 apr 2021, 20:50
Thijs85 schreef: 27 apr 2021, 20:31 Qua met groot postuur, veel lengte, geen gevaar te kunnen stichten bij kopballen. Dat lijkt me niet zo’n rare vergelijking, toch?
Los van het feit dat vergelijken m.i. vooral bestaat bij de gratie van verschillen want als twee dingen écht identiek zijn ben je snel uitvergeleken: Ja ik snap wat je bedoelt, maar wat mij van Engelaar vooral bijgebleven is is niet zijn postuur of gebrek aan gevaarstichting maar de sloomheid waarmee hij met lamlendige kop over het veld placht te sjokken... en op dat punt vind ik Sangaré echt totaal anders.
En die vergelijking maakte ik dan ook niet. ;)
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Alleen zo'n vergelijking op 1 punt zegt heel weinig tot niets als de spelers op alle andere punten anders zijn. Zo kun je Bruma ook vergelijken met David Beckham, dat was ook een rechtsbuiten die weinig scoorde en niks met links kon. Over het koppen van Engelaar zou weinig geklaagd worden als hij op de meeste andere punten heel goed was. Als Sangaré dat wel doet hoeft hij van mij niet per se een hele goeie kopper te worden (mag wel natuurlijk).
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Persepolis schreef: 28 apr 2021, 01:41 Alleen zo'n vergelijking op 1 punt zegt heel weinig tot niets als de spelers op alle andere punten anders zijn. Zo kun je Bruma ook vergelijken met David Beckham, dat was ook een rechtsbuiten die weinig scoorde en niks met links kon. Over het koppen van Engelaar zou weinig geklaagd worden als hij op de meeste andere punten heel goed was. Als Sangaré dat wel doet hoeft hij van mij niet per se een hele goeie kopper te worden (mag wel natuurlijk).
Tja, daar denken we dan anders over. Ik vind dat je met zo’n postuur altijd dreigend moet zijn qua kopkracht.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Sangaré scoorde tegen Feyenoord met een kopbal uit een corner.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

https://www.ed.nl/PSV/PSV-kan-tegen-sc- ... ~a54c0e0d/

Als Rik gelijk heeft dan hoop ik zoals hij aangeeft dat PSV minimaal 3 spelers aantrekt voor de verdediging als Baumgartl en Dumfries vertrekken.

Stiekem hoop ik dat PSV ook Luckassen weet te slijten. Dit scheelt neem ik aan een hoop qua salariskosten evenals Baumgartl en Dumfries. De laatste heeft zich dubbel en dwars bewezen en de eerste twee zijn voor dusdanig veel geld gehaald dat zij vast een salaris hebben kunnen afdwingen dat daarbij hoort..

Vandaag tegen Heerenveen it er alleen Obispo als optie voor de verdediging op de bank. Ik had hier graag minimaal 3 goede opties, waarvan een multifunctionele back, gezien. Hierin zal PSV kwalitatief als kwantitatief(aantal) een stap moeten maken aankomend seizoen.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Een paar cijfers uit het volgende VI-pro artikel:

https://www.vi.nl/pro/waarom-de-eredivi ... eeld-geeft

Over heel 2021:
Ajax Goals tegen: 15, xG tegen: 26,85
PSV Goals tegen: 35, xG tegen: 25,86

Dit komt uit een stukje over Utrecht dat de top aanvalt (27 goals tegen, met xG tegen van 32,54) en geen enkele opmerking over dit verschil, maar het is schrikbarend. Over heel 2021 hebben wij dus een lagere xG tegen dan Ajax maar tegelijkertijd wel 20 goals meer tegen gekregen. En alleen kijkend naar dit seizoen, zie je hetzelfde verschil terug komen:

Ajax Goals tegen:2, xG tegen: 3,91
PSV Goals tegen: 11, xG tegen: 7,04

Alleen Heracles staat hier obv xG tegen nog tussen met 6,69 (en met 10 goals tegen doen zij het ook vrij slecht).

Dit verschil kan niet alleen verklaard worden door fouten van de keepers, want Ajax heeft het overgrote deel van 2021 met Stekelenburg en nu Pasveer gespeeld. Op een of andere manier lijken we verdedigend dan ook niet goed genoeg te zijn, waardoor de kans op een tegengoal eigenlijk groter is dan het gebruikte xG-model aangeeft, terwijl het bij Ajax juist andersom is. Ik vraag me af of tot de winterstop de goals tegen en xG-tegen cijfers wat meer naar elkaar toe gaan lopen, maar zeker als dat niet het geval is, moet hier echt wat aan gedaan worden, want uiteindelijk gaan al die tegengoals ons ook gewoon nekken, ook al lijken we obv xG tegen het nog niet zo slecht te doen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je moet altijd kijken naar wat je zelf beter kunt doen, maar ik snap niet dat altijd wordt gedaan alsof pech/geluk niet bestaat. Een vergelijkbare xG met Ajax én een verschil van 20 doelpunten heeft echt niet alleen te maken met fouten van keepers of verdedigers hoor.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 04 okt 2021, 12:43Op een of andere manier lijken we verdedigend dan ook niet goed genoeg te zijn, waardoor de kans op een tegengoal eigenlijk groter is dan het gebruikte xG-model aangeeft, terwijl het bij Ajax juist andersom is.
Je zou denken dat dat idd wat zegt over je verdediging maar het kan net zogoed wat zeggen over je middenveld (wat je verdediging buiten schot houdt) en je aanval (die bij Ajax zó agressief is dat tegenstanders amper onder die druk uit kunnen spelen)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

loginnaam schreef: 04 okt 2021, 12:43 Een paar cijfers uit het volgende VI-pro artikel:

https://www.vi.nl/pro/waarom-de-eredivi ... eeld-geeft

Over heel 2021:
Ajax Goals tegen: 15, xG tegen: 26,85
PSV Goals tegen: 35, xG tegen: 25,86

Dit komt uit een stukje over Utrecht dat de top aanvalt (27 goals tegen, met xG tegen van 32,54) en geen enkele opmerking over dit verschil, maar het is schrikbarend. Over heel 2021 hebben wij dus een lagere xG tegen dan Ajax maar tegelijkertijd wel 20 goals meer tegen gekregen. En alleen kijkend naar dit seizoen, zie je hetzelfde verschil terug komen:

Ajax Goals tegen:2, xG tegen: 3,91
PSV Goals tegen: 11, xG tegen: 7,04

Alleen Heracles staat hier obv xG tegen nog tussen met 6,69 (en met 10 goals tegen doen zij het ook vrij slecht).

Dit verschil kan niet alleen verklaard worden door fouten van de keepers, want Ajax heeft het overgrote deel van 2021 met Stekelenburg en nu Pasveer gespeeld. Op een of andere manier lijken we verdedigend dan ook niet goed genoeg te zijn, waardoor de kans op een tegengoal eigenlijk groter is dan het gebruikte xG-model aangeeft, terwijl het bij Ajax juist andersom is. Ik vraag me af of tot de winterstop de goals tegen en xG-tegen cijfers wat meer naar elkaar toe gaan lopen, maar zeker als dat niet het geval is, moet hier echt wat aan gedaan worden, want uiteindelijk gaan al die tegengoals ons ook gewoon nekken, ook al lijken we obv xG tegen het nog niet zo slecht te doen.
Buiten dat het xG-cijfer natuurlijk verre van compleet is (het neemt alleen momenten mee waar er daadwerkelijk op doel geschoten wordt, gevaarlijke kansen waarbij de trekker niet wordt overgehaald, staan standaard op 0,0 xG), is er nog een belangrijk punt dat totaal niet wordt meegewogen in de xG. En dat is wie er op doel schiet.

Als Gakpo vanaf 20 meter op doel schiet, krijgt hij exact dezelfde xG als wanneer Mwene vanaf dezelfde positie op doel schiet. Terwijl de kans dat Gakpo die bal erin schiet, natuurlijk aanmerkelijk groter is. Wat je als verdedigende partij moet doen, is dus twee dingen. Weinig kansen weggeven, én zorgen dat als je kansen weggeeft, dat je die kansen niet weggeeft aan de gevaarlijkste man van de tegenstander. En dat laatste wordt niet in de xG statistiek verwerkt, maar heeft natuurlijk wel het één en ander met kwaliteit/organisatie van je verdediging te maken. Als je één speler bij Feyenoord niet naar binnen moet laten trekken en schieten, is het Berghuis. En wie doet dat tegen ons? Juist, Berghuis.

Anderzijds krijg ik ook vaker de indruk dat veel ploegen al zoveel rekening houden met een nederlaag als ze tegen Ajax spelen, dat ze er zelf al niet meer in geloven. Enorme kansen worden dan vaak nonchalant ingeschoten, omdat ze zelf eigenlijk niet beseffen dat ze ook tegen Ajax gewoon zulke kansen krijgen, en dus moeten afmaken.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik vraag me af hoe serieus je deze cijfers moet nemen. Als je ze wel serieus wilt nemen dan moet je je zorgen maken omdat Ajax zich dit seizoen verdedigend dus enorm heeft verbeterd of PSV zich heeft verslechterd aangezien wij over heel 202 een lager xG tegen hebben en dit seizoen een hoger XG tegen.

Wat ik zelf zie komt wel enigszins overeen met de data, we geven niet eens zo heel veel weg qua kansen maar bijna alles gaat er in (behalve tegen GAE). Feyenoord komt 4x over de middellijn en scoort 4 x. Willem 2 komt bij wijze van 1 x over de middenlijn en scoort 2x. Zelfde geldt voor Sparta. We zijn wat beter geworden in het pressing wat betekent dat we nog meer op de helft vd tegenstander spelen en dus als de tegenstander eruit komt en een kans creëert, dat dit ook meteen een grote kans is en dus vaak een doelpunt.

Stond er ook iets bij over het creëren van kansen?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Zo zie je iig idd maar hoe weinig die cijfers op zich zeggen... je kunt met de interpretatie nog alle kanten op.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ykhim schreef: 04 okt 2021, 12:48 Je moet altijd kijken naar wat je zelf beter kunt doen, maar ik snap niet dat altijd wordt gedaan alsof pech/geluk niet bestaat. Een vergelijkbare xG met Ajax én een verschil van 20 doelpunten heeft echt niet alleen te maken met fouten van keepers of verdedigers hoor.
Pech en geluk bestaat in een paar wedstrijden. Niet over een reeks van 28 wedstrijden, dan is er echt wat anders aan de hand. Mvogo en Drommel hebben samen ook echt geen 20 aanwijsbare fouten gemaakt (of 10 en de keepers van Ajax 10 wereldreddingen) dus m.i. is het iets wat nu niet wordt meegenomen in het xG-model wat wel het verschil maakt.

[mention]Brael[/mention] Wie op goal schiet zou voor de xG tegen vergelijking niet direct moeten uitmaken, de tegenstanders van Ajax en PSV zullen nl. min of meer dezelfde zijn geweest. Het is iets als Berghuis die de bal er tegen ons in schiet maar tegen Ajax de mooiste kansen mist. De laatste opmerking van jou kan ik me wel in vinden: de druk die (het spelen tegen) Ajax creeert is zo groot, dat spelers eerder genegen zijn te gehaast om te gaan met de schietkansen die ze krijgen en daarmee er onnauwkeuriger mee omgaan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zeg natuurlijk ook niet dat pech en geluk alles verklaren, maar het speelt op enig moment wel een rol. Daar hoeven we de ogen ook niet voor te sluiten.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ittot schreef: 04 okt 2021, 13:23 Ik vraag me af hoe serieus je deze cijfers moet nemen. Als je ze wel serieus wilt nemen dan moet je je zorgen maken omdat Ajax zich dit seizoen verdedigend dus enorm heeft verbeterd of PSV zich heeft verslechterd aangezien wij over heel 202 een lager xG tegen hebben en dit seizoen een hoger XG tegen.

Wat ik zelf zie komt wel enigszins overeen met de data, we geven niet eens zo heel veel weg qua kansen maar bijna alles gaat er in (behalve tegen GAE). Feyenoord komt 4x over de middellijn en scoort 4 x. Willem 2 komt bij wijze van 1 x over de middenlijn en scoort 2x. Zelfde geldt voor Sparta. We zijn wat beter geworden in het pressing wat betekent dat we nog meer op de helft vd tegenstander spelen en dus als de tegenstander eruit komt en een kans creëert, dat dit ook meteen een grote kans is en dus vaak een doelpunt.

Stond er ook iets bij over het creëren van kansen?
Je kan de cijfers van dit seizoen niet meteen meenemen als een verbetering of verslechtering omdat er ook een groot verschil in het programma van Ajax en PSV zat. Ajax had 5 thuiswedstrijden en nog eens twee uitwedstrijden tegen kleintjes, dus dan kan je ook verwachten dat hun xG tegen niet zo hoog zal zijn. Pas bij de winterstop kan je een eerlijkere vergelijking gaan maken.

Over het creëren van kansen/doelpunten maken:
Ajax xG: 25,61, goals 30
PSV xG: 16,16, goals 19.
Dus verhoudingsgewijs zijn wij hier net zo goed aan het overpresteren als Ajax, maar ligt de xG van Ajax wel een heel stuk hoger. Maar ook hier weer wel de opmerking dat Ajax ook het programma heeft meegehad; een vergelijking in de winterstop is eerlijker en interessanter.
Overigens heeft Utrecht momenteel een xG van 17,52 (en 18 goals gemaakt), dus die lijken nog wel een gevaarlijke tegenstander te zijn.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ykhim schreef: 04 okt 2021, 14:22 Ik zeg natuurlijk ook niet dat pech en geluk alles verklaren, maar het speelt op enig moment wel een rol. Daar hoeven we de ogen ook niet voor te sluiten.
Dat doe ik ook niet. Vorige week tegen Willem II was gewoon pech. Echter, Ajax had gisteren tegen Utrecht enigszins vergelijkbare pech (2.28 - 0.71 xG). Dus dat speelt in een paar wedstrijden mee, maar als je structureel meer doelpunten tegen krijgt dan xG aangeeft terwijl de concurrent structureel minder doelpunten tegen krijgt dan xG aangeeft, dan is er gewoon iets anders aan de hand. En daar de vinger op kunnen leggen om dat dan te verbeteren, zal ons helpen om nog beter met Ajax de strijd aan te kunnen gaan. Natuurlijk met de gedachte dat de TS van PSV hier gewoon meeleest en onze adviezen ter harte neemt :lol:
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

loginnaam schreef: 04 okt 2021, 14:19
Ykhim schreef: 04 okt 2021, 12:48 Je moet altijd kijken naar wat je zelf beter kunt doen, maar ik snap niet dat altijd wordt gedaan alsof pech/geluk niet bestaat. Een vergelijkbare xG met Ajax én een verschil van 20 doelpunten heeft echt niet alleen te maken met fouten van keepers of verdedigers hoor.
Pech en geluk bestaat in een paar wedstrijden. Niet over een reeks van 28 wedstrijden, dan is er echt wat anders aan de hand. Mvogo en Drommel hebben samen ook echt geen 20 aanwijsbare fouten gemaakt (of 10 en de keepers van Ajax 10 wereldreddingen) dus m.i. is het iets wat nu niet wordt meegenomen in het xG-model wat wel het verschil maakt.

@Brael Wie op goal schiet zou voor de xG tegen vergelijking niet direct moeten uitmaken, de tegenstanders van Ajax en PSV zullen nl. min of meer dezelfde zijn geweest. Het is iets als Berghuis die de bal er tegen ons in schiet maar tegen Ajax de mooiste kansen mist. De laatste opmerking van jou kan ik me wel in vinden: de druk die (het spelen tegen) Ajax creeert is zo groot, dat spelers eerder genegen zijn te gehaast om te gaan met de schietkansen die ze krijgen en daarmee er onnauwkeuriger mee omgaan.
Je hebt inderdaad gelijk. Sowieso kun je pas serieus data analyseren als je veel data hebt en is het seizoen nog te vroeg.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 28 apr 2021, 08:15 Sangaré scoorde tegen Feyenoord met een kopbal uit een corner.
Engelaar ook.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

loginnaam schreef: 04 okt 2021, 14:19 @Brael Wie op goal schiet zou voor de xG tegen vergelijking niet direct moeten uitmaken, de tegenstanders van Ajax en PSV zullen nl. min of meer dezelfde zijn geweest.
Het valt bij ons wel op dat bepaalde tegenstanders volledig "in hun kracht" komen te spelen tegen ons. Met als voorbeeld het doelpunt van Berghuis die tegen ons exact mag doen waar hij goed in is, namelijk naar binnen kappen en schieten vanaf rand 16.

Maar inderdaad wel mee eens dat dat niet dé verklaring kan zijn voor de afwijkende cijfers van xG tegenover daadwerkelijke doelpunten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

loginnaam schreef: 04 okt 2021, 14:35
Ykhim schreef: 04 okt 2021, 14:22 Ik zeg natuurlijk ook niet dat pech en geluk alles verklaren, maar het speelt op enig moment wel een rol. Daar hoeven we de ogen ook niet voor te sluiten.
Dat doe ik ook niet. Vorige week tegen Willem II was gewoon pech. Echter, Ajax had gisteren tegen Utrecht enigszins vergelijkbare pech (2.28 - 0.71 xG). Dus dat speelt in een paar wedstrijden mee, maar als je structureel meer doelpunten tegen krijgt dan xG aangeeft terwijl de concurrent structureel minder doelpunten tegen krijgt dan xG aangeeft, dan is er gewoon iets anders aan de hand. En daar de vinger op kunnen leggen om dat dan te verbeteren, zal ons helpen om nog beter met Ajax de strijd aan te kunnen gaan. Natuurlijk met de gedachte dat de TS van PSV hier gewoon meeleest en onze adviezen ter harte neemt :lol:
Kunnen we niet gewoon spelers kopen die meer geluk hebben?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Meer voodoo zeg ik.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Normaal ben ik niet zo van de statistiek bij voetbal..maar deze statistiek bevestigt wel mijn beeld dat ik afgelopen jaar bij de verdediging van PSV had.. en nu overigens niet meer heb na het halen van ramalho, mwene en vaker meespelen obispo en na het vertrek van rosario.

Vorig jaar stond PSV verdedigend vaak eredivisie onwaardig. Dwz.. individuele kwaliteiten okee maar amateuristische looplijnen, gebrek aan communicatie. Waarbij voor mij rosario, dumfries, teze en boscagli eruit sprongen. Dat betekende dat tegendoelpunten op een presenteerblaadje werden aangeboden. Zo krijgen tegenstanders van een nederlandse topclub ze normaalgesproken niet kado. Typerende voorbeelden zijn dat er bij doorbraken over de zijkant, PSV verdedigers alleen naar de bal keken en hun man niet dekten. Dan wordt het echt een abc-tje. Of op compleet verkeerde momenten instappen. Dumfries en teze die tientallen secondes compleet zwommen en niemand die coachte om het recht te zetten. Gebrek aan scannen om zich heen middenvelders.

Bijkomend probleem van het niet kunnen vertrouwen van de verdediging was dat wedstrijden compleet konden omslaan uit het niets. Tegenstander ruikt bloed en krijgt vleugels. Verdedigend liep PSV dan als een kip zonder kop.

Dat gebeurt in een normaal jaar niet bij de betere clubs in nederland. Ik heb me daar vorig jaar heel vaak over verbaasd.

Mij lijkt het dat een xg inschatting niet genoeg rekening houdt met de omstandigheid waarin een speler een schotkans krijgt. Een abc kans is moeilijk in te schalen. Wordt veel gemakkelijker als er net iets meer tijd is en geen blokkende spelers in de buurt. En dat was vorig jaar vaak het geval. Daarom valt die xg tegen PSV te laag uit. De kansen waren eigenlijk groter.


Daarom is nu een van ginkel ook zo belangrijk ook al doet hij niets bijzonders. En daarom is mwene een stuk fijner dan een teze..omdat hij iha wel goed staat. Boscagli staat naast ramalho ook beter al blijf ik hem verdedigend wel rare dingen zien doen. Nu max nog... Dus ..heel verhaal geworden..laatste restje frustratie daarover van me afgetypt hoop ik :-)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De verdediging