Mario Götze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

[mention]Ykhim[/mention] zegt wel iets belangrijks; wat is het grote doel? Spelers fris houden tot april? Spelers niet te hoeven sparen in de basisopstelling? Spelers fit houden voor de topwedstrijden? Ik zou zeggen dat het wisselbeleid gericht moet zijn op de topwedstrijden en het sterkste team dan zo lang mogelijk op te kunnen stellen. Maar dan heeft het geen zin om Madueke of Gakpo te beschermen in die wedstrijden. Maar ik verdenk Schmidt ervan dat hij de ED niet het belangrijkste vindt maar juist de EL en de JCS. Ongeacht welk moment dit seizoen speelt hij met de sterkste 11, behalve in de competitie. Zelfs tegen Ajax en uit bij Midtjylland als het niet hoeft.

Götze heeft dit jaar al veel wedstrijden 90 minuten gespeeld. Maar tegen Feyenoord en AZ is ie de eerste die eraf gaat. Dat wil je eigenlijk juist niet, tenminste de supporters niet, maar Schmidt lijkt de competitie niet het belangrijkste te vinden.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Thijs85 schreef: 21 sep 2021, 19:34
AddoCultheld schreef: 21 sep 2021, 19:25

Het zijn toch grote spelers? Waarom al die rust. Ga eens automatismen erin slijpen en stel gewoon je beste 11 op elke wedstrijd en mocht je er eens af en toe een rust geven, prima. Maar niet telkens zoveel spelers. Slaat gewoon nergens op.
Nee, dat zijn ze niet. Je hebt het ofwel over Götze, waarvan we weten dat als ie topfit was, hij nu bij Bayern, City, Real of dergelijke zou spelen.
Madueke en Gakpo zijn nog hartstikke jong en kunnen nog niet zo belast worden als dat over 5-10 jaar kan. De vergelijking met Tadic, die al een leven lang als topprof leeft, is daarom ook ridicuul. Je ziet overal dat jonge spelers veel rust krijgen en zo goed als nooit alles spelen. Die gevallen waarbij dat wel gebeurde (Robben, Onze Ronaldo, Van der Vaart) hebben later allemaal grote problemen gekregen. Dat er ook uitzonderingen zijn, die op jonge leeftijd al heel veel spelen en geen noemenswaardige blessurehistorie opbouwen, betekent niet dat dat de regel is.

Een jongen van 19 jaar kun je gewoon minder belasten dan een topfitte 33 jarige, die zelf ook beter zicht heeft op zijn lichaam, hoe dit te onderhouden en hoe zijn grenzen te bewaken.
Gakpo is 22, dat is echt een prima leeftijd om gewoon continu 90 minuten te maken. Ter vergelijking. Robben speelde in 2002 gewoon 33 wedstrijden en het gros gewoon 90 minuten en nog CL ernaast. En toen was hij 18/19. Goed genoeg is oud genoeg. Jayden Sancho (toen 19 en 200 komt ook gewoon aan de 34 duels per jaar in de competitie en CL ernaast. Misschien moet onze Roger toch eens kijken waarom het daar allemaal wel kan en hier niet. Kappen met dat pamperen.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

AddoCultheld schreef: 21 sep 2021, 20:23
Thijs85 schreef: 21 sep 2021, 19:34

Nee, dat zijn ze niet. Je hebt het ofwel over Götze, waarvan we weten dat als ie topfit was, hij nu bij Bayern, City, Real of dergelijke zou spelen.
Madueke en Gakpo zijn nog hartstikke jong en kunnen nog niet zo belast worden als dat over 5-10 jaar kan. De vergelijking met Tadic, die al een leven lang als topprof leeft, is daarom ook ridicuul. Je ziet overal dat jonge spelers veel rust krijgen en zo goed als nooit alles spelen. Die gevallen waarbij dat wel gebeurde (Robben, Onze Ronaldo, Van der Vaart) hebben later allemaal grote problemen gekregen. Dat er ook uitzonderingen zijn, die op jonge leeftijd al heel veel spelen en geen noemenswaardige blessurehistorie opbouwen, betekent niet dat dat de regel is.

Een jongen van 19 jaar kun je gewoon minder belasten dan een topfitte 33 jarige, die zelf ook beter zicht heeft op zijn lichaam, hoe dit te onderhouden en hoe zijn grenzen te bewaken.
Gakpo is 22, dat is echt een prima leeftijd om gewoon continu 90 minuten te maken. Ter vergelijking. Robben speelde in 2002 gewoon 33 wedstrijden en het gros gewoon 90 minuten en nog CL ernaast. En toen was hij 18/19. Goed genoeg is oud genoeg. Jayden Sancho (toen 19 en 200 komt ook gewoon aan de 34 duels per jaar in de competitie en CL ernaast. Misschien moet onze Roger toch eens kijken waarom het daar allemaal wel kan en hier niet. Kappen met dat pamperen.
Met de kanttekening dat EL spelen zorgt voor een minder goede balans tussen rustmomenten. Donderdag - zondag is wat anders dan dinsdag - zaterdag qua recuperatie. Verder ben ik het met je eens dat een jonge speler als Gakpo of Madueke meer minuten aan zouden moeten kunnen dan dat Roger ze nu laat spelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 21 sep 2021, 20:22 @Ykhim zegt wel iets belangrijks; wat is het grote doel? Spelers fris houden tot april? Spelers niet te hoeven sparen in de basisopstelling? Spelers fit houden voor de topwedstrijden? Ik zou zeggen dat het wisselbeleid gericht moet zijn op de topwedstrijden en het sterkste team dan zo lang mogelijk op te kunnen stellen. Maar dan heeft het geen zin om Madueke of Gakpo te beschermen in die wedstrijden. Maar ik verdenk Schmidt ervan dat hij de ED niet het belangrijkste vindt maar juist de EL en de JCS. Ongeacht welk moment dit seizoen speelt hij met de sterkste 11, behalve in de competitie. Zelfs tegen Ajax en uit bij Midtjylland als het niet hoeft.

Götze heeft dit jaar al veel wedstrijden 90 minuten gespeeld. Maar tegen Feyenoord en AZ is ie de eerste die eraf gaat. Dat wil je eigenlijk juist niet, tenminste de supporters niet, maar Schmidt lijkt de competitie niet het belangrijkste te vinden.
Grote doel is m.i. simpelweg maximaal presteren, in principe met de titel voorop maar liefst op zo'n manier dat de Europese inspanningen daar niet onder te lijden hebben. Wat gewoon overeenkomt met de doelen die we als club hebben.

Wat Götze en 90min betreft: het is m.i. geen punt om 90min per wedstrijd te spelen als er genoeg rust tussen de potjes zit... deze reeks van 3 werd een balancing act.

Ik ben nog niet vergeten dat we vorig seizoen meestal het laatste half uur geen puf meer hadden. Dat we dat probleem nu pas hebben als we 3 topwedstrijden op rij moeten spelen vind ik best een flinke vooruitgang.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Waarschijnlijk geen populaire opinie, maar toch. Van de absolute vedette mogen we verwachten dat ie vaker de doorslag geeft. Ik geniet met regelmaat van zijn overzicht, maar over een reeks van wedstrijden gemeten vind ik het te weinig.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ik ben het met je eens, Ruud. Hij moet dit soort potjes ook gewoon eens beslissen met een goal of een geniale assist. Dat gebeurt toch net iets te weinig.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Afbeelding

Kon het niet laten
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Tja.. het is bijna erger dan in een Ajax-shirt rondlopen. Ondanks Götze had ik deze toch links laten liggen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nog niet eens een beetje erger. Komt niet eens in de buurt.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Op een schaal van 1 tot Ajax is Duitsland misschien 3/4 qua kutheid.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lekker shirtje [mention]StratumZuid[/mention]
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Meister
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Weergaloos.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Zet hem zondag maar naast Sangare, Zahavi op 10 en Vini spits. Dat lijkt me wel wat.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Zijn tijd komt wel weer.

https://www.vi.nl/nieuws/duitse-bondsco ... voor-gotze
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Blij dat hij zich volledig op succes met onze club kan focussen, het wordt tijd dit jaar!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gaat onze superster vandaag nog iets laten zien?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Groot fan van Mario maar verwacht toch ook wel wat meer van hem in dit soort wedstrijden. Moet met zijn ervaring, finesse en kwaliteiten toch wel een gaatje weten te vinden zou je zeggen. Juist nu moet hij opstaan en zijn waarde bewijzen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hij lijkt na zijn korte blessure weer uit het ritme te zijn ofzo.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Mist een beetje zijn vorm zo het lijkt.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is eigenlijk ook gewoon te belangrijk voor het team, als Mario een beetje inzakt dan valt dat direct op.

Heissenberrug schreef: 03 okt 2021, 20:53Groot fan van Mario maar verwacht toch ook wel wat meer van hem in dit soort wedstrijden. Moet met zijn ervaring, finesse en kwaliteiten toch wel een gaatje weten te vinden zou je zeggen. Juist nu moet hij opstaan en zijn waarde bewijzen.
Is m.i. een beetje de omgekeerde wereld, juist in de grote wedstrijden verwacht ik dat Mario het verschil maakt (wat ie denk ik ook heel aardig deed). Jezelf opladen voor Sparta is een stuk lastiger en zou ook minder nodig moeten zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat er dan ook vooral bedoeld wordt in dit soort wedstrijden als gisteren, waarin er duidelijk behoefte is aan een creatieve oplossing tegen een defensief ingestelde tegenstander waarbij het met het gewone aanvalsspel niet lukt. Wanneer je tegen teams als Sparta bij rust 'gewoon' met 2-0 voor staat, is het inderdaad minder van belang.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Snap ik ;)

Maar ja belang is één ding... hoe realistisch is het om te verwachten dat Mario tegen Sparta op z'n top presteert, en zou dat nodig moeten zijn. Ik vond de paniek gisteren trouwens sowieso erg overtrokken.

Los daarvan denk ik dat we nog steeds niet helemaal uit de 'Feyenoord dip' zijn en Mario was één van de mensen die daarin centraal stond, die na die drukke agenda waarin ie superveel heeft gegeven echt aan z'n tax zat. Dat is allemaal amper 2 weekjes geleden. Eens met eerdere posters die een korte vakantie adviseren voor een paar key players waaronder Mario.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik maak me ook nergens zorgen over. Korte pauze nu en straks staat hij weer als een veldheer te ballen tegen Monaco en Ajax. Let maar op. Big game player.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Grote spelers staan er iedere wedstrijd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Alleen in een perfecte wereld.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mario Götze