Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Helemaal waar, ik vind constant bewijzen dat ik niet ziek ben totaal tegen mijn gevoel ingaan en ook de dwang vanuit de overheid heeft ervoor gezorgd dat ik heb besloten om niet mee te doen. Dat is uiteindelijk mijn keuze, ook al wordt het voor mijn gevoel opgelegd (et is gewoon dwang en dus uitsluiting) . Dan kun je er inderdaad nazi vergelijkingen bijhalen, maar daar wordt je punt nooit sterker van. Ik kan binnen 5 minuten een valse app krijgen met een werkende QR code, geen enkel probleem. Ik ga die moeite allemaal niet doen, ik doe niet mee en als ik echt ergens naar binnen wil dan is daar altijd wel een mouw aan te passen blijkt in de praktijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Meende overigens gelezen te hebben dat het OMT binnenkort met een advies komt omtrent de antistoffen test. Dan zouden mensen die hersteld zijn van Corona (als ze na een half jaar nog antistoffen hebben) wellicht een verlenging van hun herstelbewijs kunnen krijgen.

Benieuwd met wat voor advies het OMT gaat komen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

deninho32 schreef: 27 sep 2021, 12:32 Blijft lachen die 2 kampen die zich enorm druk maken om wat het andere kamp doet.. Als mensen zo'n QR code willen gebruiken, helemaal prima en als je dat niet wil dan doe je er gewoon niet aan mee toch?
Nee, zo simpel ligt het volgens mij niet.
In eerste instantie was de keuze: wel of niet vaccineren. Nu hangt bijna direct samen met die keuze: wel of niet meedoen met de QR-maatschappij. In theorie kun je wel meedoen met de QR-maatschappij zonder vaccinatie, maar dan wordt je leven er natuurlijk niet makkelijker op.

Wel of niet meedoen met de QR-maatschappij is dus niet zo zeer de keuze, maar eerder het gevolg van een andere keuze, namelijk wel of niet vaccineren.

Het is natuurlijk beleid om die twee dingen samen te laten hangen, maar dat hoeft in principe totaal niet samen te hangen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Hier in huis gaat het toch anders :mrgreen: vrouw is wel geprikt, maar doet ook niet mee aan de QR samenleving.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee precies, die keuze kun je wel maken.

Maar andersom gaat dat niet zo op: niet prikken en wél willen meedoen aan de QR samenleving, wordt behoorlijk lastig.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Brael schreef: 27 sep 2021, 13:19 Nee precies, die keuze kun je wel maken.

Maar andersom gaat dat niet zo op: niet prikken en wél willen meedoen aan de QR samenleving, wordt behoorlijk lastig.
Zonder valsspelen wel ja :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Blijkbaar zijn er dus weer nieuwe termen bedacht, de QR maatschappij en de QR samenleving :lol:

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid aanstellers in ons land.


[mention]deninho32[/mention]: jouw houding snap ik ook niet helemaal, je laat je dus niet prikken uit rancune jegens het regeringsbeleid. Maar die pandemie is niet iets van de regering he, die is van ons, en prikken doe je om ons allemaal uit die pandemie te halen, toch?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Bes1987 schreef: 27 sep 2021, 12:48 Meende overigens gelezen te hebben dat het OMT binnenkort met een advies komt omtrent de antistoffen test. Dan zouden mensen die hersteld zijn van Corona (als ze na een half jaar nog antistoffen hebben) wellicht een verlenging van hun herstelbewijs kunnen krijgen.

Benieuwd met wat voor advies het OMT gaat komen.
Als het herstelbewijs maar beperkt geldig is, hoe lang is een vaccinatiebewijs dan geldig?
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Brael schreef: 27 sep 2021, 13:47
Bes1987 schreef: 27 sep 2021, 12:48 Meende overigens gelezen te hebben dat het OMT binnenkort met een advies komt omtrent de antistoffen test. Dan zouden mensen die hersteld zijn van Corona (als ze na een half jaar nog antistoffen hebben) wellicht een verlenging van hun herstelbewijs kunnen krijgen.

Benieuwd met wat voor advies het OMT gaat komen.
Als het herstelbewijs maar beperkt geldig is, hoe lang is een vaccinatiebewijs dan geldig?
Op dit moment 1 jaar.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14381
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 27 sep 2021, 13:38 Blijkbaar zijn er dus weer nieuwe termen bedacht, de QR maatschappij en de QR samenleving :lol:

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid aanstellers in ons land.


@deninho32: jouw houding snap ik ook niet helemaal, je laat je dus niet prikken uit rancune jegens het regeringsbeleid. Maar die pandemie is niet iets van de regering he, die is van ons, en prikken doe je om ons allemaal uit die pandemie te halen, toch?
Niet alleen uit rancune. Het dwangbeleid heeft alleen niet meegeholpen zeg maar.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

loginnaam schreef: 27 sep 2021, 13:55
Brael schreef: 27 sep 2021, 13:47 Als het herstelbewijs maar beperkt geldig is, hoe lang is een vaccinatiebewijs dan geldig?
Op dit moment 1 jaar.
Erg benieuwd wat ze daar op gaan verzinnen, als de eerste vaccinaties "verlopen".
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 27 sep 2021, 14:14
loginnaam schreef: 27 sep 2021, 13:55

Op dit moment 1 jaar.
Erg benieuwd wat ze daar op gaan verzinnen, als de eerste vaccinaties "verlopen".
Ik neem dat dat vóór het eind v/h jaar wel bepaald zal worden op basis van cijfers over naar de snelheid van afname van immuniteit. Op dit moment kunnen we er denk ik van uitgaan dat de geldigheid verlengd wordt (afgaande van de redenering rondom de eventuele noodzaak van booster shots)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 27 sep 2021, 14:18
Brael schreef: 27 sep 2021, 14:14 Erg benieuwd wat ze daar op gaan verzinnen, als de eerste vaccinaties "verlopen".
Ik neem dat dat vóór het eind v/h jaar wel bepaald zal worden op basis van cijfers over naar de snelheid van afname van immuniteit. Op dit moment kunnen we er denk ik van uitgaan dat de geldigheid verlengd wordt (afgaande van de redenering rondom de eventuele noodzaak van booster shots)
Wordt wel interessant. Israël bijvoorbeeld beschouwt mensen die hun 2e prik langer dan 6 maanden geleden hebben gehad, niet meer als gevaccineerd, tenzij ze een 3e prik laten zetten.

Als die richtlijn internationaal niet rechtgetrokken wordt, gaat het problemen opleveren.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mja als we binnen de EU maar één lijn kiezen dan zullen de problemen denk ik wel meevallen... wie wil er nou naar Israël :grin:

Maar idd interessant, we hebben pas geleden nog overeenstemming met ze bereikt over het accepteren van elkaars coronachecks dus zitten al samen om tafel. Ik lees dat de Israëli's besloten hebben dat de coronacheck daar zelfs na een 3e prik vooralsnog slechts 6 maanden geldig is! :O

Als de hele westerse wereld overgaat tot een 3e shot zou dat m.i. ook erg slecht nieuws zijn voor de rest van de wereld.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het wordt ook direct een heel ander uitzicht als we naar een 3e prik moeten.

Het uitzicht van de vaccinatieronde was toch wel dat we het virus dermate onder controle zouden krijgen dat we eindelijk van alle corona-onzin af zouden zijn (tenminste, een heel concreet beeld is vanuit onze overheid nooit geschetst, maar dat uitzicht proefde ik toch overal om me heen wel). Als blijkt dat dat niet het geval is en we massaal een 3e prik nodig hebben, dan staat de deur natuurlijk wagenwijd open voor een 4e en een 5e prik, en dan wordt de corona-prik uiteindelijk een periodiek fenomeen.

Als dat net zoals voor de griepprik vooral voor de zwakkeren in de samenleving geldt en op volledig vrijwillige basis (en voor de jankerds onder ons, ik bedoel daarmee: zonder wat voor consequenties dan ook), lijkt het me prima. Maar een periodieke prik onder "drang" van de overheid, gaat wel op meer weerstand stuiten dan de huidige vaccinaties al doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja en volgens mij leeft dat uitzicht nog steeds hoor.. RIVM zegt dus 95%, De Jonge maakt daar 90% van, dat staat gewoon nog overeind.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Maar 90% betekent dat er nog aardig hard gewerkt moet worden om dat voor elkaar te krijgen. En aangezien onze bevolking behoorlijk individualistisch is geworden, een land van zeikerds is en de kont tegen de krib gooit en er al een enorme 2-deling is, zie ik 90% als een utopie.
En dan?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat uitzicht is wel geschetst ja. Het "leeft" bij mij in elk geval totaal niet, want 95% is natuurlijk een volledig onrealistisch getal. Zelfs 90% durf ik wel uit te sluiten.

Zeker aangezien die vaccinaties een bepaalde houdbaarheidsdatum lijken te hebben. Afhankelijk van welke termijn je aanhoudt, zijn er nu al vaccinaties "verlopen", of beginnen ze vanaf februari te verlopen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Woodenshoes schreef: 27 sep 2021, 16:08 Maar 90% betekent dat er nog aardig hard gewerkt moet worden om dat voor elkaar te krijgen. En aangezien onze bevolking behoorlijk individualistisch is geworden, een land van zeikerds is en de kont tegen de krib gooit en er al een enorme 2-deling is, zie ik 90% als een utopie.
En dan?
Als we de pandemie er anders niet onder krijgen dan moeten we het denk ik gaan verplichten.

Vinden mensen nu nog een heel lastig idee maar we hebben in het verleden wel meer vaccinaties verplicht gesteld dus zo vreemd is dat helemaal niet... mensen zijn er een beetje aan gewend geraakt dat alles lekker vrijblijvend en 'eigen keuze' is maar dat is m.i. toch deels een luxepositie van een bevoorrecht volk in een relatief probleemloos tijdsgewricht. Het is denk ik niet zo verrassend als een nieuwe oorlog of pandemie of andere crisis ook nieuwe verplichtingen met zich meebrengt.


Maar tot nu toe wordt er amper wat gedaan om mensen over te halen zich te laten vaccineren, om die reden heb ik ook mijn bedenkingen bij de indirecte dwang van de coronacheck... we moeten nu m.i. wel (dus ja ik ben zeker vóór) maar dat is vooral het gevolg van een overheid die het heeft laten afweten. En dat nog steeds doet, in feite... want waar is de campagne?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat onze overheid het laat afweten ben ik helemaal met je eens. Maar ook met een geweldig overheidsoptreden gaan we 90% natuurlijk niet halen.

Als we de pandemie er niet onder krijgen met de huidige vaccinatieronde, dan zijn er eigenlijk 3 opties, waarbij 1 en 2 gecombineerd kunnen worden.

1) je accepteert corona als onderdeel van het dagelijks leven, en past daar je samenleving op aan
2) je biedt een vrijwillige booster shot aan voor iedereen die dat wil, en met name voor de zwakkeren in de samenleving
3) je gaat vaccinaties verplicht stellen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 27 sep 2021, 16:46Dat onze overheid het laat afweten ben ik helemaal met je eens. Maar ook met een geweldig overheidsoptreden gaan we 90% natuurlijk niet halen.
Maar natuurlijk niet! Dat snapt toch iedereen?? :lol:


Ik vind dat helemaal niet natuurlijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De vaccinatiegraad voor ons standaard vaccinatieprogramma onder jonge kinderen is ongeveer 93%. In een enkel geval is er een medische oorzaak, maar het grootste deel van deze mensen zijn principiële vaccin-weigeraars. Je mag ervan uitgaan dat de mensen die uit principe hun kinderen niet vaccineren, zelf geen coronavaccin gaan nemen. Dus daar zijn we al 7% van de bevolking kwijt. Dan hoef je nog maar 4% van de bevolking te hebben die andere argumenten hebben om zich niet te laten vaccineren, en je zit al onder de 90%. En die 4% halen we met gemak.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk bijvoorbeeld hieraan (ff mezelf quoten):
18-30 stokt hier op 64% terwijl dat bijv. in België rond de 83% ligt, 12-17 zit op een miezerige 55%, in België boven de 77%. Dat lijkt in Nederland dus echt nergens op. Het virus gaat dan ook vooral rond onder jongeren, zij houden deze pandemie m.i. het meest in leven. Bij 50+ is veel minder winst te halen, die groep zit al op 86-92%.

Al met al is er vooral bij jongeren dus nog veel winst te behalen... 18-30 zijn naar schatting 2,4 miljoen personen, daar 20% groei is 480.000 extra gevaccineerden. op 13,2 miljoen 18+ers betekent dus alleen een fatsoenlijk percentage onder 18-30 al dat je er 3,6% bij krijgt. Bij 50+ is minder winst te behalen maar ook daar kunnen er in elke subgroep nog een paar procentjes bij. Op 7 miljoen mensen (50+) betekent 2% winst 140.000 extra geprikten, dus nog eens een dik procent. Zo kom je al bijna aan 5% stijging.

Sowieso is er een correlatie tussen de inspanning die je pleegt om mensen zich te laten vaccineren, en dat wat je bereikt. Op dit moment is die inspanning m.i. erg klein.


Volgens mij moeten we trouwens af van die focus op 18+ en ons in plaats daarvan richten op 12+... het gaat immers niet meer om kwetsbaarheid maar om de hoeveelheid virus in het land.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

O maar dat het hoger kan zijn, ben ik met je eens. 90% daarentegen lijkt me absoluut niet realistisch.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Volgens de rekenmethode van De Jonge zaten we 2 weken geleden al op 85% he ;)

Wat jouw inschatting betreft: een deel van de weigeraars in het rijksvaccinatieprogramma is principieel maar een ander deel heeft niet genoeg info, is bang voor bijwerkingen, heeft gewoon geen vertrouwen in de overheid enz. Ook daar valt nog winst te halen door er aandacht aan te geven, toevallig was daar vlak voor de pandemie aardig wat aandacht voor (zijn wat recente studies over te vinden). Bovendien zijn die kinderen doorgaans niet ziek en is er (normaliter) geen sprake van een epidemische situatie, laat staan een pandemie waardoor zo'n beetje de hele wereld beperkt is in zijn bestaan.

Er is veel meer mogelijk dan je denkt, als je er maar moeite voor doet. Als die Denen 95% kunnen halen, dan kunnen wij 90% halen. En hoe dan ook moeten we het proberen, de situatie in Israël geeft vooral aan hoe belangrijk het is.

Maar goed, er gebeurt dus maar weinig... met alleen die CoronaCheck gaat Hugo het niet redden maar die conclusie trekt ie vast pas weer na een maand of twee achterover leunen :sleep:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De "ga ff om de tafel zitten en het zal vast wel lukken" mentaliteit steekt weer de kop op zie ik.

Positief zijn is goed, naïef zijn werkt doorgaans averechts.

Covid-19