John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

koetje schreef: 26 sep 2021, 23:11 De Jong heeft een goede selectie neergezet. Er is daarnaast onder de streep (veel) geld verdiend op de nu zeer moeizame transfermarkt, hard nodig in deze coronatijden. Verder liggen de keyplayers allemaal lang vast bij de club. Er hadden nog een of twee spelers bij gemoeten (type Sangare en een back of tien) maar ja het lukt zelden het complete wensenlijstje af te werken.

De matige lijn AZ-Feyenoord-GAE was wel een trend. Juist de nederlaag gisteren niet. Was het een wedstrijd alla GAE geweest tegen Willem II dan had ik de paniek nog begrepen. Nu is het wat misplaatst.
Zo kijk ik er ook naar. Ik vond de wedstrijd van gisteren beter dan de voorgaande 4 wedstrijden in de eredivisie. Gek genoeg werden van die 4 er 3 gewonnen, maar zowel tegen Groningen, AZ als tegen GA vond ik het spel beroerd en onsamenhangend.

Gisteren speel je een prima wedstrijd en is de enige statistiek die negatief uitvalt uitegerekend het scoreboard.

Wat betreft de selectie; de Jong had de opdracht om ook wat puin te ruimen, maar dat zit er grotendeels nog (Guti, Doan, Bruma o.a.) waardoor er ook geen fatsoenlijke vervangers konden komen. Niettemin is de selectie goed genoeg voor in ieder geval plek 2. En ik denk ook dat we uiteindelijk daar eindigen, maar wel in een soort niemandsland; Ajax met 85-90 punten, PSV met 75-80 punten en daar achter een Feyenoord met +- 70 punten.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als we 75 tot 80 punten halen in de extreem zwakke Nederlandse competitie dan doen we het niet goed.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 27 sep 2021, 07:03 Als we 75 tot 80 punten halen in de extreem zwakke Nederlandse competitie dan doen we het niet goed.
Dan doen we het slecht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Het zegt toch alles dat we het in september hebben over een tweede plek. We gaan wederom niet serieus meedoen dit jaar, PSV-omwaardig! John heeft een redelijke, maar ook incomplete selectie neergezet, waar Schmidt vervolgens niet het maximale uithaalt.

We mogen hier niet te kritisch zijn op John (want Koning John ofzo), maar feit is dat we onder zijn bewind van kampioen naar structureel spelen om de tweede plek zijn gegaan. Ajax heeft het uitstekend gedaan de afgelopen jaren, maar de verkeerde keuzes en incomplete selecties van John zorgen er vervolgens wel voor dat wij elk jaar steeds een stukje meer de aansluiting verliezen.

Mijn conclusie: Als het huidig vooruitzicht (niet serieus meedoen om de titel) niet verandert voor de winterstop mogen beide heren hun biezen pakken.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Je moet eerst kijken of de trainer optimaal presteert met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Dat is wat mij betreft niet zo. Verder ben ik er van overtuigd dat een aantal van de zwakke plekken in de selectie het gevolg zijn van de wensen/voorkeuren van Schmidt. De Jong doet niet alles goed, maar ik zie bij hem wel een opgaande lijn in zijn functioneren. Ik had wel graag versterking naast hem gezien, in plaats van de promotie van VoH.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Chucky schreef: 27 sep 2021, 07:32 Het zegt toch alles dat we het in september hebben over een tweede plek. We gaan wederom niet serieus meedoen dit jaar, PSV-omwaardig! John heeft een redelijke, maar ook incomplete selectie neergezet, waar Schmidt vervolgens niet het maximale uithaalt.

We mogen hier niet te kritisch zijn op John (want Koning John ofzo), maar feit is dat we onder zijn bewind van kampioen naar structureel spelen om de tweede plek zijn gegaan. Ajax heeft het uitstekend gedaan de afgelopen jaren, maar de verkeerde keuzes en incomplete selecties van John zorgen er vervolgens wel voor dat wij elk jaar steeds een stukje meer de aansluiting verliezen.

Mijn conclusie: Als het huidig vooruitzicht (niet serieus meedoen om de titel) niet verandert voor de winterstop mogen beide heren hun biezen pakken.

Ongekend kortzichtig. Het gaat er niet enkel om wat je zelf doet als je het hebt over kampioen worden. We zouden in de afgelopen 20 jaar het nu niet over plek 2 hebben na 2 verliespartijen als Ajax niet al 9 maanden aan 1 stuk door blijft winnen (behalve tegen ons) waardoor we het gevoel hebben dat we geen steekje kunnen laten vallen maar dat is niet altijd zo geweest.

Het is een godsgruwelijke kutweek geweest en ik heb ook het gevoel dat Roger er niet altijd het maximale uit haalt maar vooralsnog over de langere periode wel. En ik vind dat JdJ dit jaar een hele goede selecte heeft samengesteld waar uiteraard ook nog wat aan ontbreekt. Maar op dit moment is Max een zwakke schakel en Pröpper brengt te weinig, twee spelers waarbij iedereen een maand geleden nog enthousiast was. Als straks Ramalho 2x onder een bal door gaat is het dan ook ineens een kutaankoop?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 27 sep 2021, 07:32 We mogen hier niet te kritisch zijn op John (want Koning John ofzo),
Heel topic vol met kritiek. Hoezo mag je hier niet kritisch zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Je mag niet kritisch zijn op mensen die kritiek leveren!
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

RIO schreef: 27 sep 2021, 10:25 Je mag niet kritisch zijn op mensen die kritiek leveren!
Is dat niet wat hypocriet?

In het Roger Schmidt topic wordt ontzettend veel kritiek geleverd op het spelbeeld, wisselbeleid en tactisch vermogen van onze trainer. Die mensen zet jij weg als ajacieden en bevuilers van eigen nest.

John de Jong mag worden bekritiseerd maar de heilige Schmidt mag niet worden aangetast.

We hebben gewoon een hele goede selectie waarmee je makkelijk minimaal tweede moet worden.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 27 sep 2021, 10:14
Chucky schreef: 27 sep 2021, 07:32 We mogen hier niet te kritisch zijn op John (want Koning John ofzo),
Heel topic vol met kritiek. Hoezo mag je hier niet kritisch zijn.
Infinite loop. Krijgen het hier altijd weer terug, kritiek mag, als er kritiek is op de kritiek mag men niet kritisch zijn. Ik ga vanaf nu als ik positief ben en mensen zeggen 'nee want dit en dit en dit gaat er fout' non-stop roepen: We mogen hier niet positief zijn (want #JohnOut ofzo).

Het forum begint steeds minder interessant te worden met telkens dezelfde gevechtjes onderling.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik begrijp het niet. Dat je het niet eens bent met elkaar wil toch niet zeggen dat je iets niet mag zeggen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Trixm schreef: 27 sep 2021, 10:45
RIO schreef: 27 sep 2021, 10:25 Je mag niet kritisch zijn op mensen die kritiek leveren!


We hebben gewoon een hele goede selectie waarmee je makkelijk minimaal tweede moet worden.
En overwintering in de EL en ver komen in de beker.

Vooralsnog liggen we dus prima op koers.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Trixm schreef: 27 sep 2021, 10:45
RIO schreef: 27 sep 2021, 10:25 Je mag niet kritisch zijn op mensen die kritiek leveren!
Is dat niet wat hypocriet?

In het Roger Schmidt topic wordt ontzettend veel kritiek geleverd op het spelbeeld, wisselbeleid en tactisch vermogen van onze trainer. Die mensen zet jij weg als ajacieden en bevuilers van eigen nest.

John de Jong mag worden bekritiseerd maar de heilige Schmidt mag niet worden aangetast.

We hebben gewoon een hele goede selectie waarmee je makkelijk minimaal tweede moet worden.
Huh? Wie ben jij?

Ik ga je lekker negeren want je vindt het blijkbaar leuk om op mij te reageren.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

RIO schreef: 27 sep 2021, 10:52
Trixm schreef: 27 sep 2021, 10:45

Is dat niet wat hypocriet?

In het Roger Schmidt topic wordt ontzettend veel kritiek geleverd op het spelbeeld, wisselbeleid en tactisch vermogen van onze trainer. Die mensen zet jij weg als ajacieden en bevuilers van eigen nest.

John de Jong mag worden bekritiseerd maar de heilige Schmidt mag niet worden aangetast.

We hebben gewoon een hele goede selectie waarmee je makkelijk minimaal tweede moet worden.
Huh? Wie ben jij?

Ik ga je lekker negeren want je vindt het blijkbaar leuk om op mij te reageren.
Ik snap je punt niet helemaal, je kent me niet? Het gegeven dat je inhoudelijk niet kan reageren zegt genoeg denk ik.

Maar goed dit bericht zal je helaas niet meer ontvangen :)
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Lekker sfeertje. Ik hou het even voor gezien denk ik.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Same here. PSV verloren of zo? Of is het gewoon de tijd van de maand?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is gelukkig geen AZ hier bij PSV. Waar een 17e plek tot weinig onvrede leidde want ze voetbalde nog wel aardig. Aan de andere kant is er voor de paniekmodus ook geen aanleiding.

Dat er nu bij PSV en umfeld ontevredenheid is en toegenomen druk is goed. Een topclub gaat nu een goede serie neerzetten de komende wedstrijden en heb alle vertrouwen erin dat dit ook gaat gebeuren.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

We wisten allemaal waar de zwakke plekken in onze selectie zaten, die kon iedereen op dit forum prima aanwijzen voor de start van het transferwindow.

John heeft een deel van die zwakke plekken weten op te lossen, maar een groot deel ook niet. Dat hij dan rept over een kampioenswaardige selectie, vond ik oliedom en bovendien erg doorzichtig. We hebben namelijk geen kampioenswaardige selectie, maar John probeerde zich op voorhand alvast in te dekken, zo leek het.

Daarnaast presteert een deel van het team minder dan we op voorhand mochten verwachten, wat ik John uiteraard niet kan verwijten.

Dat de klad er alweer zo snel in zou komen (we zitten nog niet in oktober en het is al hommeles) had ik niet zien aankomen. Dat vind ik meer iets dat Schmidt te verwijten valt dan John de Jong. Ook met deze selectie waar mankementen in zitten, moet je clubs als GAE en Willem 2 gewoon oprollen.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 27 sep 2021, 13:36 We wisten allemaal waar de zwakke plekken in onze selectie zaten, die kon iedereen op dit forum prima aanwijzen voor de start van het transferwindow.

John heeft een deel van die zwakke plekken weten op te lossen, maar een groot deel ook niet. Dat hij dan rept over een kampioenswaardige selectie, vond ik oliedom en bovendien erg doorzichtig. We hebben namelijk geen kampioenswaardige selectie, maar John probeerde zich op voorhand alvast in te dekken, zo leek het.

Daarnaast presteert een deel van het team minder dan we op voorhand mochten verwachten, wat ik John uiteraard niet kan verwijten.

Dat de klad er alweer zo snel in zou komen (we zitten nog niet in oktober en het is al hommeles) had ik niet zien aankomen. Dat vind ik meer iets dat Schmidt te verwijten valt dan John de Jong. Ook met deze selectie waar mankementen in zitten, moet je clubs als GAE en Willem 2 gewoon oprollen.
Ter (gedeeltelijke) verontschuldiging van John, het volgende.
De opdracht aan hem was wel na een aantal transfer investeringen dat hij eerst moest verkopen om het salarishuis naar beneden te brengen alvorens hij opnieuw spelers mocht aantrekken.
Dus dat is een beetje een dubbel gevoel bij mij, want de sleutel tot nieuwe aankopen (die echt binnen zijn bereik lagen) had hij zelf in handen.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Waarom hebben we geen kampioenswaardige selectie?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ailon schreef: 27 sep 2021, 13:50
Brael schreef: 27 sep 2021, 13:36 We wisten allemaal waar de zwakke plekken in onze selectie zaten, die kon iedereen op dit forum prima aanwijzen voor de start van het transferwindow.

John heeft een deel van die zwakke plekken weten op te lossen, maar een groot deel ook niet. Dat hij dan rept over een kampioenswaardige selectie, vond ik oliedom en bovendien erg doorzichtig. We hebben namelijk geen kampioenswaardige selectie, maar John probeerde zich op voorhand alvast in te dekken, zo leek het.

Daarnaast presteert een deel van het team minder dan we op voorhand mochten verwachten, wat ik John uiteraard niet kan verwijten.

Dat de klad er alweer zo snel in zou komen (we zitten nog niet in oktober en het is al hommeles) had ik niet zien aankomen. Dat vind ik meer iets dat Schmidt te verwijten valt dan John de Jong. Ook met deze selectie waar mankementen in zitten, moet je clubs als GAE en Willem 2 gewoon oprollen.
Ter (gedeeltelijke) verontschuldiging van John, het volgende.
De opdracht aan hem was wel na een aantal transfer investeringen dat hij eerst moest verkopen om het salarishuis naar beneden te brengen alvorens hij opnieuw spelers mocht aantrekken.
Dus dat is een beetje een dubbel gevoel bij mij, want de sleutel tot nieuwe aankopen (die echt binnen zijn bereik lagen) had hij gedeeltelijkzelf in handen.
De markt is, zoals jij ook maar al te goed weet, een tamelijk complexe aangelegenheid met derhalve vele onzekere factoren. Deze heb je zeker niet allemaal in eigen hand. Dat is ook gebleken bij andere, wel gerealiseerde transfers: Vinicius, om het meest recente voorbeeld te onzent te noemen. Het verkopen is niet geheel en al goed gelukt, fair enough. Maar dat blijkt uiteindelijk zo waar ook nog eens in Schmidt `zijn kraam te pas te komen (maximaal gebruik van wissels tot op heden). De Jong is geen super td, daarvoor ook iets teveel (mede) afhankelijk van bijvoorbeeld het netwerk van diezelfde Schmidt. Maar ja, wat is daar op zich mis aan? Je kunt ook spreken van een goede samenwerking van directie en technische staf. Sprak de leek en buitenstaander die ik ben. Negatief: Berisha is erg jammer dat die niet is gelukt, bijvoorbeeld. Verkoop van een aantal spelers in de range van positie 12-15 in de selectie dan wel 15-20 is sowieso ook jammer. Maar, ik blijf het zeggen, mede door Corona is het allemaal nog wat minder simpel.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 27 sep 2021, 14:12 Waarom hebben we geen kampioenswaardige selectie?
Omdat er een ander team in dezelfde competitie speelt met een betere selectie.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En dat betekent automatisch dat wij geen kampioenswaardige selectie hebben en het niet kunnen worden?
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Hij moest dus eerst van spelers af zien te komen, die hij zelf gehaald heeft, waar PSV sportief gezien niets aan heeft gehad en waar ook geen club interesse in heeft. Hij is nou 4 jaar TD van PSV en in die 4 jaar heeft hij een veel te grote lijst aan miskopen gehad en maar heel weinig voltreffers.

Ik lees hier tot mijn verbazing dat mensen vinden dat wij een goede selectie hebben. Wij hebben een keeper die alle ballen die meer dan een meter naast hem geschoten worden erdoor laat. Wij hebben geen redelijke RB in de selectie laat staan een goede, geen vervanger van Sangare(maar wel Rosario en Sadilek laten gaan) en we hebben waardeloze spitsen waar we zowel op de korte maar ook de lange termijn niets aan hebben. VGinkel en Propper zijn geen schim meer van de spelers die het ooit waren( om verschillende reden).
Bijna alle waarde op het veld komt vanuit de jeugdopleiding.

Hoe mensen die ook oprecht om PSV geven deze man nog willen verdedigen als TD, laat staan hem nog steeds Koning John noemen is mij echt een raadsel. Hij heeft het in 4 jaar tijd zover gekregen dat een 2e plaats al als voldoende gezien wordt. De beslissing van Toon destijds om een onbewezen TD en trainer aan te stellen heeft PSV heel veel geld en status gekost.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

RemPSV schreef: 27 sep 2021, 14:23 Hij heeft het in 4 jaar tijd zover gekregen dat een 2e plaats al als voldoende gezien wordt
Misschien is het wel geroepen door iemand, maar De Jong heeft het voor elkaar dat plaats 2 als voldoende gezien wordt? Wie vindt dat voldoende?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

RemPSV schreef: 27 sep 2021, 14:23 Hij moest dus eerst van spelers af zien te komen, die hij zelf gehaald heeft, waar PSV sportief gezien niets aan heeft gehad en waar ook geen club interesse in heeft. Hij is nou 4 jaar TD van PSV en in die 4 jaar heeft hij een veel te grote lijst aan miskopen gehad en maar heel weinig voltreffers.

Ik lees hier tot mijn verbazing dat mensen vinden dat wij een goede selectie hebben. Wij hebben een keeper die alle ballen die meer dan een meter naast hem geschoten worden erdoor laat. Wij hebben geen redelijke RB in de selectie laat staan een goede, geen vervanger van Sangare(maar wel Rosario en Sadilek laten gaan) en we hebben waardeloze spitsen waar we zowel op de korte maar ook de lange termijn niets aan hebben. VGinkel en Propper zijn geen schim meer van de spelers die het ooit waren( om verschillende reden).
Bijna alle waarde op het veld komt vanuit de jeugdopleiding.

Hoe mensen die ook oprecht om PSV geven deze man nog willen verdedigen als TD, laat staan hem nog steeds Koning John noemen is mij echt een raadsel. Hij heeft het in 4 jaar tijd zover gekregen dat een 2e plaats al als voldoende gezien wordt. De beslissing van Toon destijds om een onbewezen TD en trainer aan te stellen heeft PSV heel veel geld en status gekost.
Ik vind dit oprecht één van de slechtste posts op dit forum, zoveel onzin erin staat. Na twee verliespartijen en een beroerde pot vol gas tegen de Jong in gaan omdat het nu weer kan. Het eerste punt: de spelers zijn mogelijk nog niet eens zo slecht, Schmidt is ze één voor één aan het "reanimeren". Daarnaast is hij 3 jaar in dienst, hij startte in juli 2018.
De afgelopen twee zomers waren zijn aankopen logisch en werden stap voor stap belangrijke posities verbeterd.
Van Ginkel en Pröpper begonnen allebei dit seizoen goed. Pröpper valt na zijn blessure wat tegen, Van Ginkel is nu wat minder in vorm, maar de eerste wedstrijden waren gewoon goed.
De kritiek op Drommel is ook pas weer relevant na zijn fout van zaterdag (en dat was er één). Hij hield ons tegen Sociedad en Go Ahead juist in de race. Dat is beter dan de keepers hiervoor.
Geen alternatief voor Sangaré: dit klopt in principe, maar in feite is Pröpper de vervanger van Rosario en had hij kunnen spelen, ware het niet dat hij ook geblesseerd was.
Over de spitsen: knap dat jij binnen een uur hebt gezien dat zowel Vinicius als de hopelijk nu voor lange tijd fitte Romero beiden niet gaan leveren. Daarnaast is Zahavi, ondanks zijn slechte vorm nog steeds 11 keer betrokken geweest bij een goal, in 1.000 minuten, dus héél slecht is het niet.

Kortom, je chargeert enorm, met als enige doel "Koning John" weer kleiner te maken. Bij sommige mensen heb ik het idee dat ze als "supporter" voor de tv bijna juichend hun messen slijpen bij een fout als deze van Drommel. Ik snap dat niet. Het is ook een van de redenen dat ik twijfel om nog op dit forum te kijken. Ik vind de hetze (ook onder eigen supporters) richting Schmidt en De Jong al lang niet leuk meer.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong