Spanje - La Liga

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Tja, krijg je ervan: heen met de trein, terug met t busje.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als Koeman niet gesteund wordt/onder druk komt gaat hij om zich hen slaan. Heeft hij altijd al gedaan. Destijds ook bij PSV met Schuitema.

De wedstrijd gisteren was echt weinig. Belachelijk twee maal geel voor Frenkie maar ook tot dat moment niks afgedwongen. Alleen van Depay kwam nog dreiging, alhoewel die ook niet goed speelde. Had in de 93 minuut overigens de 0-1 moeten maken.

Wie is trouwens ooit op het idee gekomen dat Dest een versterking zou zijn voor Barcelona? Wat een dravertje is dat. Komt of defensief in de problemen of loopt 10 keer diep met de bal zonder dat daar enig gevaar uitkomt.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

koetje schreef: 24 sep 2021, 08:27 Wie is trouwens ooit op het idee gekomen dat Dest een versterking zou zijn voor Barcelona? Wat een dravertje is dat. Komt of defensief in de problemen of loopt 10 keer diep met de bal zonder dat daar enig gevaar uitkomt.
Koeman zelf waarschijnlijk. Die kocht vaker spelers op basis van een gecreëerde perceptie, steeds met rampzalige gevolgen. Bob Peeters (een lange speler maar kan er helemaal niets van) , Danny Koevermans (scoorde een ooit 20 keer maar kan er helemaal niets van) en de Ajaxhype van de week Dest (jonge dynamische praatjesmaker maar kan er helemaal niets van).
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

De vraag is niet of maar wanneer Koeman ontslagen gaat worden. Met een paar overwinningen kan het hooguit wat uitgesteld worden. Verder vind ik Koeman een goede coach, maar moet je hem niet het aankoopbeleid laten bepalen. Daar heeft hij een stuk minder kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM



Vervelende man langs de lijn met z’n overspannende rooie kop.

Je zult trouwens altijd zien dat wanneer hij ontslagen wordt, ineens spelers terugkomen van blessures en zijn vervanger wel ineens wat punten pakt :grin:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tja, als je Griezmann vervangt met Luuk dan Ben je zowieso van je padje
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Precies, al is het volgens Ronald nooit zijn schuld.

Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Het Kanon schreef: 24 sep 2021, 08:36
koetje schreef: 24 sep 2021, 08:27 Wie is trouwens ooit op het idee gekomen dat Dest een versterking zou zijn voor Barcelona? Wat een dravertje is dat. Komt of defensief in de problemen of loopt 10 keer diep met de bal zonder dat daar enig gevaar uitkomt.
Koeman zelf waarschijnlijk. Die kocht vaker spelers op basis van een gecreëerde perceptie, steeds met rampzalige gevolgen. Bob Peeters (een lange speler maar kan er helemaal niets van) , Danny Koevermans (scoorde een ooit 20 keer maar kan er helemaal niets van) en de Ajaxhype van de week Dest (jonge dynamische praatjesmaker maar kan er helemaal niets van).
Weet niet of dat per se Koeman is geweest, maar de scouting bij Barca is echt al jaren een epic fail. Halen continu de verkeerde spelers voor ook nog eens enorme bedragen binnen. Frenkie was totaal overbodig aangezien Busquets op zijn positie speelde en je vervolgens Rakitic, die wel complementair was weg moest. Dubbel geld verbranden. Wat een wagonladingen geld is daar verbrand. En als je als coach in hele korte tijd Messi en Griezmann ziet vertrekken, Fati en Dembélé geblesseerd, terwijl de verwachtingen zijn dat je maar even kampioen wordt en tegen Bayern lekker aanvallend gaat spelen. Kan me niet voorstellen dat een coach zich daaraan wil gaan branden, behalve dat je bijna zeker weet dat je een flinke oprotpremie gaat krijgen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ach Koeman kan gewoon afwachten tot ie ontslagen wordt en dan na een aantal maanden rust het weer overnemen bij Oranje.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Koeman ontslaan zou het domste zijn wat ze kunnen doen bij Barca. Ze hebben het geld niet voor een flinke afkoopsom en ze kunnen er de beste coach neerzetten, met dat materiaal wordt het toch niks. De namen van Martinez en Henry gaan rond, maar dat is niets beter dan Koeman.

Beter doen ze even een seizoen of twee een stapje terug, zuinig aan doen, schade beperken, zich richten op talenten en in de tussentijd geld schrapen/opsparen om vanuit daar weer op te bouwen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Grasmat schreef: 24 sep 2021, 19:29 Koeman ontslaan zou het domste zijn wat ze kunnen doen bij Barca. Ze hebben het geld niet voor een flinke afkoopsom en ze kunnen er de beste coach neerzetten, met dat materiaal wordt het toch niks. De namen van Martinez en Henry gaan rond, maar dat is niets beter dan Koeman.

Beter doen ze even een seizoen of twee een stapje terug, zuinig aan doen, schade beperken, zich richten op talenten en in de tussentijd geld schrapen/opsparen om vanuit daar weer op te bouwen.
Als de steun van de club in Koeman zou zijn geweest zou je een hele goede aan hem hebben denk ik daar. Nu ligt de situatie anders en zijn ze allebei op ramkoers. Ik verwacht dat dit vrij snel eindig zal zijn. Misschien dat een paar overwinningen het nog wat uitstelt, maar niet meer dan dat. Martinez zou op zich wel een logische vervanger dan zijn. België lijkt over de piek te zijn van hun kwaliteiten. Het is nog steeds goed, maar niet meer van het niveau van 2018. Die zie ik dan zomaar de stap nog maken als ze niet voor een Xavi ofzo gaan. Echter zal ook een nieuwe trainer tegen het jarenlange wanbeleid aanlopen. Toen PSV is de CL poule met Barcelona zat 3 seizoenen geleden zag je al dat het minder was en dat het Messi was die zorgde dat ze twee keer wonnen van PSV. Real Madrid heeft ook een tijd moeite gehad om Ronaldo te vervangen. Wordt beetje bij beetje beter, maar zijn eigenlijk ook nog in een opbouwfase wat door Corona enigszins vertraagd is.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik schat zo in dat Laporta het liefst voor de zomer al Koeman had vervangen door Xavi, die natuurlijk een boegbeeld was van het succesteam uit zijn vorige voorzitterschap. En dat de financiële problemen de enige reden zijn dat hij het zich niet kon permitteren, en hij dus met tegenzin toch verder ging met Koeman. Dit is niet zijn trainer, en zodra het financieel kan schopt Laporta hem eruit. En met deze resultaten zullen weinigen het hem kwalijk nemen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vraag voor mij is nog steeds waarom Koeman het moment heeft gekozen om in te stappen waarop hij is ingestapt: zo lastig was het toch niet om in te schatten dat het zo zou lopen? Gaat het uitsluitend om het geld? Kan het mij niet voorstellen, maar ik zal wel volledig en totaal naïef zijn
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Barca was altijd zijn droom. Die keuze was niet gemaakt door geld, maar door blinde liefde. Ergens wel treurig dat het voor hem zo gaat tegenvallen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja hoor, de PSV'ers moeten het weer redden hoor. :strong:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/voetbal/6159733/finan ... -euro.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Real Madrid.

Met een salarisbudget van ruim 700 miljoen euro thuis verliezen van Sheriff.

I fucking love it <3
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Menno1 schreef: 25 sep 2021, 07:06 Barca was altijd zijn droom. Die keuze was niet gemaakt door geld, maar door blinde liefde. Ergens wel treurig dat het voor hem zo gaat tegenvallen.
Dat snap ik. Maar je gaat toch niet je grote liefde trouwen wanneer deze praktisch op het sterfbed ligt? (Tja, en hier loopt de vergelijking mank, ik weet het). Liefde maakt blind, oké, maar zo simpel is voetbal nou toch ook weer niet. Het houdt nu in dat hij zijn 'piek' als trainer nu dus achter zich heeft liggen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 29 sep 2021, 18:32
Menno1 schreef: 25 sep 2021, 07:06 Barca was altijd zijn droom. Die keuze was niet gemaakt door geld, maar door blinde liefde. Ergens wel treurig dat het voor hem zo gaat tegenvallen.
Dat snap ik. Maar je gaat toch niet je grote liefde trouwen wanneer deze praktisch op het sterfbed ligt? (Tja, en hier loopt de vergelijking mank, ik weet het). Liefde maakt blind, oké, maar zo simpel is voetbal nou toch ook weer niet. Het houdt nu in dat hij zijn 'piek' als trainer nu dus achter zich heeft liggen
Geen idee, wellicht was Koeman idd wel blind. Of simpelweg voorgelogen door de toenmalige voorzitter en heeft hij geen eerlijke inkijk gehad in de financiele situatie. Of Koeman was naief en dacht: dit fix ik wel ff.

Dat laatste zou trouwens een misrekening zijn: Koeman is een prima coach, maar geen opbouw coach. En opbouwen, dat moet Barcelona.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Humor om voor te lachen:

Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Is inderdaad gewoon op het verkeerde moment ingestapt. Bartomeu heeft daar een teringzooi achtergelaten en hij had de kans om met Oranje een succesvol eindtoernooi te spelen. Daarna had hij altijd nog kunnen kijken. Al is het geen geheim dat Laporta hem het liefst al voor de zomer had ontslagen, ware het niet dat Barça elk cent moet tellen. Die zal Xavi wel willen halen, als boegbeeld van zijn vorige succesperiode. Of Gallardo, een Argentijn, aangezien het spel van Guardiola vooral geïnspireerd was door het Argentijnse voetbal. Maar Koeman? Zodra het financieel mogelijk is is ie weg. Of hij wordt net zo lang gepest tot hij zelf opstapt.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Menno1 schreef: 29 sep 2021, 18:42
psvgouda schreef: 29 sep 2021, 18:32
Dat snap ik. Maar je gaat toch niet je grote liefde trouwen wanneer deze praktisch op het sterfbed ligt? (Tja, en hier loopt de vergelijking mank, ik weet het). Liefde maakt blind, oké, maar zo simpel is voetbal nou toch ook weer niet. Het houdt nu in dat hij zijn 'piek' als trainer nu dus achter zich heeft liggen
Geen idee, wellicht was Koeman idd wel blind. Of simpelweg voorgelogen door de toenmalige voorzitter en heeft hij geen eerlijke inkijk gehad in de financiele situatie. Of Koeman was naief en dacht: dit fix ik wel ff.

Dat laatste zou trouwens een misrekening zijn: Koeman is een prima coach, maar geen opbouw coach. En opbouwen, dat moet Barcelona.
Koeman heeft Oranje toch wel behoorlijk gereanimeerd toen het volgens velen op een sterfbed lag. In het geval van Barcelona zal hij inderdaad blind zijn geweest, maar hij heeft zichzelf ook overschat. Vorig seizoen leek hij het nog aardig op de rit te krijgen, maar faalde op het moment supreme. Dit seizoen zonder Messi maakt hij vooral toch ook slechte keuzes, met de wedstrijd tegen Benfica als absoluut dieptepunt. Koeman is simpelweg geen absolute topcoach, maar een gemiddelde Europese coach die altijd het nodige geluk aan zijn komt had hangen (gouden pik)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nee, ik vind Koeman geen slechte coach. Maar het is niet het type dat jonge spelers echt ontwikkeld, eerder een coach die goed met vedettes kan omgaan (behalve Suarez :D) en normaal gesproken een vrij logische opstelling en tactiek kan hanteren.

Ik vraag mij ook af of een andere coach het nou substantieel beter gaat doen met dit soepzooitje. De vedettes (Pique enz) zijn allemaal zwaar over the hill, de Pedri's zijn zeer getalenteerd maar ook nog piep jong en verder is het best wel middelmaat (Dest, Luuk en misschien toch ook wel een beetje Memphis)
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Er is geen enkele coach die met dit team van Munchen en Atletico gaat winnen. Wel hebben ze kwaliteit genoeg om een Benfica en een Eibar te pakken. Hoe ze nu voor de dag komen is wel heel bedroevend. Of dat aan Koeman ligt weet ik niet, maar het kan best dat ze met Xavi even wat nieuw elan krijgen. Ze hebben echt wel een betere selectie dan Benfica en gaan er echt kansloos af met 3-0..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Waar is het nu op gebaseerd dat Xavi het wel even aan de praat krijgt? Omdat hij voetbalde in het dream team van het vorige decennium?? Volgens de Spaanse media wordt het trouwens Andrea Pirlo.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het bijzondere is eigenlijk dat het bij Barcelona stikt van de talenten. Als je een goeie coach aanstelt en hem de tijd geeft om te bouwen, dan kun je daar op termijn de vruchten van plukken. Fati, de Jong, Puig, Pedri, Gonzalez, Gavi, Baldé, echt enorme luxe. Maar ja: geduld hebben ze er niet.

Las dat ze qua salarissen richting niveau Bilbao gaan. Als ze dat zouden accepteren is dat de eerste stap richting herstel.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Spanje - La Liga