Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De laatste wedstrijd van Mark van Bommel was uit tegen Feyenoord. Toen speelden we goed, maar we verloren toch. Het was een optelsom met de voorgaande reeks, er was geen vertrouwen meer in een ommekeer. De vraag is hoeveel vertrouwen er nu is en of je wacht met ingrijpen tot het seizoen al volledig verloren is. Is uiteraard geen makkelijke keuze, maar ik zie de ommekeer niet meer komen met deze trainer.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Op weg naar nr 25 schreef: 26 sep 2021, 12:43
loginnaam schreef: 26 sep 2021, 12:41

Mag je wel uit bij Zwolle en uit bij Heerenveen verliezen in de eerste 7 wedstrijden van het seizoen om kampioen te worden?
Nee, in het geheel niet verliezen uiteraard. Uit bij Ahax, Feyenoord en in afgelopen jaren AZ dat kan nog maar in huidige tijd met oog op Ajax mag dat gewoon niet.
Oh, in 2014/15 deden we dat nl. om vervolgens met een clubrecord aan punten kampioen te worden. Maar ik begrijp dat we toen dus nog meer punten hadden moeten halen ;)
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit was zo’n een keer in het seizoenpotje. Zag geen enkel structureel element in het. Onder coach X of Y was die ook verloren gegaan. Onzinnig om dan over ontslag te praten.

Naar mijn idee heeft PSV wel degelijk een grote stap gezet. Tot nu toe 10 topwedstrijden (!) daarvan 6 gewonnen, 2 verloren, 2 gelijk.

Dat is echt een vooruitgang tov vorig seizoen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Magnus schreef: 26 sep 2021, 12:42Ik geloof niet dat een mens beter gaat presteren als de druk wordt opgevoerd, maar ik geloof er wel in dat het in de topsport anders moet werken.
Een geloof! Tsja, daar valt niet over te twisten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

loginnaam schreef: 26 sep 2021, 12:46
Op weg naar nr 25 schreef: 26 sep 2021, 12:43

Nee, in het geheel niet verliezen uiteraard. Uit bij Ahax, Feyenoord en in afgelopen jaren AZ dat kan nog maar in huidige tijd met oog op Ajax mag dat gewoon niet.
Oh, in 2014/15 deden we dat nl. om vervolgens met een clubrecord aan punten kampioen te worden. Maar ik begrijp dat we toen dus nog meer punten hadden moeten halen ;)
Prima. Aan Schmidt dus om de komende tien ED-wedstrijden 28 punten te halen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

koetje schreef: 26 sep 2021, 12:48 Dit was zo’n een keer in het seizoenpotje. Zag geen enkel structureel element in het. Onder coach X of Y was die ook verloren gegaan. Onzinnig om dan over ontslag te praten.

Naar mijn idee heeft PSV wel degelijk een grote stap gezet. Tot nu toe 10 topwedstrijden (!) daarvan 6 gewonnen, 2 verloren, 2 gelijk.

Dat is echt een vooruitgang tov vorig seizoen.
Met je eens dat we vooruit gegaan zijn, maar nog steeds is het gewoon niet voldoende. Geen CL, nu al weer punten achter Ajax, zelfs Feyenoord doet het beter. Hier mogen we als topclub gewoon niet tevreden mee zijn.
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Sao-Mellow schreef: 26 sep 2021, 12:55
koetje schreef: 26 sep 2021, 12:48 Dit was zo’n een keer in het seizoenpotje. Zag geen enkel structureel element in het. Onder coach X of Y was die ook verloren gegaan. Onzinnig om dan over ontslag te praten.

Naar mijn idee heeft PSV wel degelijk een grote stap gezet. Tot nu toe 10 topwedstrijden (!) daarvan 6 gewonnen, 2 verloren, 2 gelijk.

Dat is echt een vooruitgang tov vorig seizoen.
Met je eens dat we vooruit gegaan zijn, maar nog steeds is het gewoon niet voldoende. Geen CL, nu al weer punten achter Ajax, zelfs Feyenoord doet het beter. Hier mogen we als topclub gewoon niet tevreden mee zijn.
Mee eens Sao, het is zeker beter zowel het voetbal als de selectie in vergelijking met vorig jaar. Maar wij moeten als topclub de lat hoger hebben vwb resultaat, 1 x kampioen in de 4 jaar is niet voldoende.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 12:52
Magnus schreef: 26 sep 2021, 12:42Ik geloof niet dat een mens beter gaat presteren als de druk wordt opgevoerd, maar ik geloof er wel in dat het in de topsport anders moet werken.
Een geloof! Tsja, daar valt niet over te twisten.
Haha kleuter
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sao-Mellow schreef: 26 sep 2021, 12:55Met je eens dat we vooruit gegaan zijn, maar nog steeds is het gewoon niet voldoende. Geen CL, nu al weer punten achter Ajax, zelfs Feyenoord doet het beter. Hier mogen we als topclub gewoon niet tevreden mee zijn.
Als je vooruit gaat maar je bent er nog niet, dan ben je dus wel op de goede weg toch? Dat het beter moet lijkt me idd duidelijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 13:07
Sao-Mellow schreef: 26 sep 2021, 12:55Met je eens dat we vooruit gegaan zijn, maar nog steeds is het gewoon niet voldoende. Geen CL, nu al weer punten achter Ajax, zelfs Feyenoord doet het beter. Hier mogen we als topclub gewoon niet tevreden mee zijn.
Als je vooruit gaat maar je bent er nog niet, dan ben je dus wel op de goede weg toch? Dat het beter moet lijkt me idd duidelijk.
Wel achter op schema, we willen dichterbij Ajax komen maar de werkelijkheid is dat Feyenoord dichterbij ons is gekomen en wij weer punten achter op Ajax staan na 7 wedstrijden. 5 W’s uit 7 en een 4e plek is niet best.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja deze hele crash willen we niet meer meemaken. Voor 't zelfde geld was GA ook puntverlies geworden, de schade is nu dus zelfs nog beperkt, had nog veel erger kunnen zijn. Om herhaling te voorkomen zal meer naar structurele oplossingen moeten worden gekeken. Om op korte termijn de schade te beperken was een ander verhaal waarvoor je denk ik vooral even intern de rust wil bewaren, de troepen hergroeperen, energie tanken in de minimale tijd die je daarvoor tot je beschikking hebt.

Nu dan dus eindelijk vier dagen rust, dat kan een hoop verschil maken... Hopelijk kan iedereen die tijd maximaal gebruiken dus zonder teveel bezig te zijn met randzaken zoals discussie binnen de club, relatie met de pers enz.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 13:39 Voor 't zelfde geld was GA ook puntverlies geworden, de schade is nu dus zelfs nog beperkt, had nog veel erger kunnen zijn.
Die kan je ook omdraaien. Willem II hadden we moeten winnen dus het had veel beter kunnen zijn. Beiden is niet gebeurt, we staan waar we staan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Helaas lijkt de Eredivisie wel structureel veranderd te zijn, waardoor je in een seizoen maar een héél klein aantal punten mag verspelen om kans op t kampioenschap te blijven houden. Mócht je na de wedstrijd tegen Ajax op 7 (of meer) punten achterstand staan, dan moet je wat mij betreft op dát moment knopen doorhakken: óf je bepaalt dat het mislukt is en verbindt er consequenties aan, óf je bepaalt dat er inderdaad nog sprake van een verbeterproces is en stemt daar je keuzes op af met oog op volgend seizoen. Wat mij betreft ga je dan niet aanmodderen om nog wat van dit seizoen te maken met (paniek)aankopen in de winter.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dat ligt dan toch ook eraan hoe je er in Europa voorstaat. Als je tweede wordt in de Eredivisie en de Conference League wint of kwartfinale of meer EL haalt, dan heb je een goed seizoen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 26 sep 2021, 13:44
ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 13:39 Voor 't zelfde geld was GA ook puntverlies geworden, de schade is nu dus zelfs nog beperkt, had nog veel erger kunnen zijn.
Die kan je ook omdraaien. Willem II hadden we moeten winnen dus het had veel beter kunnen zijn. Beiden is niet gebeurt, we staan waar we staan.
Eens, maar Willem 2 dus helaas niet kunnen zien hier... ik vond die winst tegen GA wel echt knap omdat we op dat moment zo met onszelf in de knoop zaten.

Maarja dat zijn m.i. dus 2 verschillende dingen: 1. uit de dip komen en 2. de oorzaken achter de dip analyseren en voorkomen dat je dat nog een keer meemaakt. Als je in die dip zit moet je eerst met 1. aan de slag voordat je serieus aan 2. toe kunt komen.

De doorrekeningen naar seizoens puntentotalen enz. heb ik niet zoveel mee, is praktisch gesproken m.i. vrij nutteloos.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Snap eigenlijk niet hoe je dat kunt zeggen als het doel het kampioenschap is?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:24 Snap eigenlijk niet hoe je dat kunt zeggen als het doel het kampioenschap is?
Ik snap eigenlijk niet hoe dit een vraag is, maar om hem toch te beantwoorden: jawel, dat snap je wel.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 26 sep 2021, 14:29
Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:24 Snap eigenlijk niet hoe je dat kunt zeggen als het doel het kampioenschap is?
Ik snap eigenlijk niet hoe dit een vraag is, maar om hem toch te beantwoorden: jawel, dat snap je wel.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen hiermee?

Richten op een puntenaantal lijkt mij vrij belangrijk als je als doel kampioen worden hebt. Net als dat je boven de 30 punten moet halen als je als doel hebt jezelf te handhaven in de Eredivisie.

Dus nogmaals, wat wil je zeggen met "dat snap je wel"?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is leuk voor de beoordeling maar als groep kun je daar niks mee.. je wil gewoon het maximale eruit halen. Je bent in een flinke dip geraakt en dus gaat er wat fout, je moet zo snel mogelijk uit die dip en er vervolgens aan werken, dat anderen intussen ook nog eens concluderen dat het zo mis gaat obv het beoogde (en door hen geprojecteerde) puntentotaal tsja, en dan? Met die wetenschap gaat het niet opeens beter ofzo, het geeft geen enkele richting waar je wat aan hebt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 14:39 Is leuk voor de beoordeling maar als groep kun je daar niks mee.. je wil gewoon het maximale eruit halen. Je bent in een flinke dip geraakt en dus gaat er wat fout, je moet zo snel mogelijk uit die dip en er vervolgens aan werken, dat anderen intussen ook nog eens concluderen dat het zo mis gaat obv het beoogde (en door hen geprojecteerde) puntentotaal tsja, en dan? Met die wetenschap gaat het niet opeens beter ofzo, het geeft geen enkele richting waar je wat aan hebt.
Ik had het dan ook niet over de groep inclusief de mentale aspecten. Ik had het over de beleidsbepalers die mogelijk na de wedstrijd tegen Ajax al moeten concluderen dat het doel niet behaald gaat worden. En wat ze daar vervolgens mee doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:36
Thijs85 schreef: 26 sep 2021, 14:29

Ik snap eigenlijk niet hoe dit een vraag is, maar om hem toch te beantwoorden: jawel, dat snap je wel.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen hiermee?

Richten op een puntenaantal lijkt mij vrij belangrijk als je als doel kampioen worden hebt. Net als dat je boven de 30 punten moet halen als je als doel hebt jezelf te handhaven in de Eredivisie.

Dus nogmaals, wat wil je zeggen met "dat snap je wel"?
Een puntenaantal kun je gebruiken, maar betekent niks. Frank de Boer werd een aantal keer kampioen met Ajax met puntenaantallen, die Bommel zeker in zijn eerste seizoen hier overtrof. Hoeveel punten de #1 heeft, zegt vooral iets over de kwaliteit van de rest, dus is uiteindelijk onbeduidend.

Het gaat erom waar je eindigt en wat je wint. Als PSV dit jaar tweede wordt en ver komt in Europa, is het gewoon een goed seizoen. Zeker omdat je weet dat Ajax een veel groter budget heeft en daardoor de logische kampioen is. Dus je kunt beter tweede worden met 70 punten en kwartfinale EL halen dan tweede worden met 85 punten en in de poulefase EL worden uitgeschakeld.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 26 sep 2021, 14:46
Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:36

Wat wil je nou eigenlijk zeggen hiermee?

Richten op een puntenaantal lijkt mij vrij belangrijk als je als doel kampioen worden hebt. Net als dat je boven de 30 punten moet halen als je als doel hebt jezelf te handhaven in de Eredivisie.

Dus nogmaals, wat wil je zeggen met "dat snap je wel"?
Een puntenaantal kun je gebruiken, maar betekent niks. Frank de Boer werd een aantal keer kampioen met Ajax met puntenaantallen, die Bommel zeker in zijn eerste seizoen hier overtrof. Hoeveel punten de #1 heeft, zegt vooral iets over de kwaliteit van de rest, dus is uiteindelijk onbeduidend.

Het gaat erom waar je eindigt en wat je wint. Als PSV dit jaar tweede wordt en ver komt in Europa, is het gewoon een goed seizoen. Zeker omdat je weet dat Ajax een veel groter budget heeft en daardoor de logische kampioen is. Dus je kunt beter tweede worden met 70 punten en kwartfinale EL halen dan tweede worden met 85 punten en in de poulefase EL worden uitgeschakeld.
Wacht even, op basis van punten is onbeduidend, maar op basis van geld is dan weer logisch? Daar zie ik persoonlijk dan weer niets in, gezien we de punten laten liggen tegen teams met minder geld, en we ook niet eens al het geld aangeboord lijken te hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:42
ziege maar ook zagge schreef: 26 sep 2021, 14:39 Is leuk voor de beoordeling maar als groep kun je daar niks mee.. je wil gewoon het maximale eruit halen. Je bent in een flinke dip geraakt en dus gaat er wat fout, je moet zo snel mogelijk uit die dip en er vervolgens aan werken, dat anderen intussen ook nog eens concluderen dat het zo mis gaat obv het beoogde (en door hen geprojecteerde) puntentotaal tsja, en dan? Met die wetenschap gaat het niet opeens beter ofzo, het geeft geen enkele richting waar je wat aan hebt.
Ik had het dan ook niet over de groep inclusief de mentale aspecten. Ik had het over de beleidsbepalers die mogelijk na de wedstrijd tegen Ajax al moeten concluderen dat het doel niet behaald gaat worden. En wat ze daar vervolgens mee doen.
Een aantal jaren geleden is er vrij breed onderzoek gedaan naar de effecten van een tussentijds trainerswissel in het profvoetbal, daaruit bleek niet dat dat per sé een goede manier is om de boel te verbeteren. Vooral kan het een 'politieke' uitweg bieden aan de directeur nl. supporters het idee geven dat er wat gebeurt.

Ik zie het zo: als je je doel niet haalt is dat reden om serieus naar het geheel te kijken. Het criterium wat je vervolgens hanteert is niet meer dat doel maar vooral de vraag of er progressie zit in het geheel, of er voldoende perspectief is op verbetering.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:54
Thijs85 schreef: 26 sep 2021, 14:46

Een puntenaantal kun je gebruiken, maar betekent niks. Frank de Boer werd een aantal keer kampioen met Ajax met puntenaantallen, die Bommel zeker in zijn eerste seizoen hier overtrof. Hoeveel punten de #1 heeft, zegt vooral iets over de kwaliteit van de rest, dus is uiteindelijk onbeduidend.

Het gaat erom waar je eindigt en wat je wint. Als PSV dit jaar tweede wordt en ver komt in Europa, is het gewoon een goed seizoen. Zeker omdat je weet dat Ajax een veel groter budget heeft en daardoor de logische kampioen is. Dus je kunt beter tweede worden met 70 punten en kwartfinale EL halen dan tweede worden met 85 punten en in de poulefase EL worden uitgeschakeld.
Wacht even, op basis van punten is onbeduidend, maar op basis van geld is dan weer logisch? Daar zie ik persoonlijk dan weer niets in, gezien we de punten laten liggen tegen teams met minder geld, en we ook niet eens al het geld aangeboord lijken te hebben.
???

Hoe bedoel je dat? Als Ajax een budget heeft wat vele malen groter is dan dat van ons, is het toch logisch dat we achter hen eindigen? Dat je eens een wedstrijd kunt winnen van iemand met een groter budget of verliest van een kleiner budget is natuurlijk zo. Daarom is het in Europese en bekerwedstrijden ook minder voorspelbaar dan in nationale competities. Het gaat uiteindelijk om de einduitslag en dat maakt aantal punten irrelevant, want het gaat puur om de plek waar je op staat. In de Europa League kun je ook beter met tien punten eerste eindigen in de poule dan met 12 punten tweede.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Als je zegt dat het aantal punten irrelevant is ben je je trainer eigenlijk vooral aan het beoordelen op basis van de prestaties van de concurrentie.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Thijs85 schreef: 26 sep 2021, 15:01
Josef Dettelbacher schreef: 26 sep 2021, 14:54

Wacht even, op basis van punten is onbeduidend, maar op basis van geld is dan weer logisch? Daar zie ik persoonlijk dan weer niets in, gezien we de punten laten liggen tegen teams met minder geld, en we ook niet eens al het geld aangeboord lijken te hebben.
???

Hoe bedoel je dat? Als Ajax een budget heeft wat vele malen groter is dan dat van ons, is het toch logisch dat we achter hen eindigen? Dat je eens een wedstrijd kunt winnen van iemand met een groter budget of verliest van een kleiner budget is natuurlijk zo. Daarom is het in Europese en bekerwedstrijden ook minder voorspelbaar dan in nationale competities. Het gaat uiteindelijk om de einduitslag en dat maakt aantal punten irrelevant, want het gaat puur om de plek waar je op staat. In de Europa League kun je ook beter met tien punten eerste eindigen in de poule dan met 12 punten tweede.
1. Een oude, Amsterdamse wijsheid zegt dat een zak geld nog nooit gescoord heeft (en dus niet per definitie goed is voor een kampioenschap) en 2. Volgens mij heeft Ajax altijd al meer geld, maar ongeveer hetzelfde aantal kampioenschappen behaald de laatste twintig jaar. On: ben benieuwd hoe het meest recente echec opgepakt gaat worden, wen zijn een kritisch punt aan het passeren, al komen we nu wat eenvoudiger wedstrijden aan. Vond gisteren niet eens zo heel slecht, vooral buitengewoon ongelukkig erbij tijd en wijle een beetje dom. Die risico's mogen er uit. En uiteraard de kansen beter benutten, mijn god..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt