John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

[mention]Paco Casal[/mention] Meerdere mensen hebben al uitgelegd (met onderbouwing) dat het niet zo simpel is. Je kunt zo een rechtsback en een vervanger voor Sangaré ergens wegplukken. Maar ze zijn op zoek naar kwaliteit. Een ander probleem is dat de markt op slot zat/zit.

Daar hebben bijna alle clubs last van. Als PSV zich hier als een van de weinigen aan had onttrokken dan hadden nu alle clubs op de stoep gestaan om John de Jong weg te lokken. Dus een beetje realiteitszin mag best.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Uiteraard. Excuus, na excuus, na excuus. Laten we hem deze winter weer een zak met geld geven om te investeren, misschien haalt ie een nieuwe Baumgartl voor ons.

Sorry hoor, onredelijk dat snap ik ook wel, maar we zijn een topclub. Heel de fucking wereld ziet dat onze RB te slecht is en we op bepaalde posities kwaliteit te kort komen, zij het in de breedte (CVM, LB) en dat bepaalde spelers te kort komen (Thomas, Mauro, Guti). Dit zagen sommige hier van heel ver aankomen, maar dat werd weggezet als zijnde onzin. Zie hier het resultaat.

John heeft 1 taak, een kampioenswaardige selectie neerzetten. Ik hoef geen RB aan te wijzen, daar hebben we verdomme scouts voor in dienst. John heeft daar een team voor als het goed is. En die hebben, wederom, gefaald.
#FreeGeneratie4
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Eens dat de markt op slot zit, maar het niet halen van een basis waardige RB en Spits gaat ons nekken. Dan hebben we het niet eens over het feit dat we geen vervangers hebben voor Sangare en Gotze. Al moet ik zeggen dat onze speelstijl ook niet echt meewerkt.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Sao-Mellow schreef: 25 sep 2021, 20:11 Eens dat de markt op slot zit, maar het niet halen van een basis waardige RB en Spits gaat ons nekken. Dan hebben we het niet eens over het feit dat we geen vervangers hebben voor Sangare en Gotze. Al moet ik zeggen dat onze speelstijl ook niet echt meewerkt.
Ik ben het eens met je opmerking over de speelstijl. Als een speler als Sangaré zo belangrijk is dan moet je de tactiek aanpassen wanneer hij ontbreekt. Als je backs niet kunnen verdedigen, dan moeten ze zo min mogelijk aan de bal komen in de buurt van Drommel.

Een beetje pragmatisme mag best.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Paco Casal schreef: 25 sep 2021, 19:55
mr.top schreef: 25 sep 2021, 19:52
Ja, want PSV is als enigste ongeschonden uit de Corona crisis gekomen. Daarom kan dat bedrag volledig in de selectie worden gepompt.
Ik heb het punt gemist waar ik zei dat we 93 miljoen extra hebben om te investeren. Help me even?

Ik weet dat niet al het geld van vd wallen etc voor transfers is. En dat we gaten moeten dichten en dus niet alle transferwinst kunnen investeren. Maar een rechtsback en vervanger voor Sangare (+ het lozen van Guti, Thomas bijvoorbeeld) is niet onmogelijk lijkt me. Als dat wel zo is, staan we er financieel gewoon zeer beroerd voor en kan John hier weinig aan doen inderdaad. Lijkt me alleen verdomde sterk.
Los van het geld van Vd Wallen... We hebben 43 miljoen euro winst gemaakt.

Had ook 30 mogen zijn wat mij betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Van mij ook. 13 miljoen voor een rechtsback en back up CVM moet te doen zijn lijkt me.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Lijkt mij ook. Gemiste kans.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Lekker makkelijk hier komen janken na een verliespartij. Ik schat in dat 90% van de mensen het zag zitten in Pröpper, minimaal 50% Teze een kans had willen geven en nog eens 60% tevreden was met Zahavi Vinicius en Romero voor de 9 positie. Je hebt geen 1 op 1 vervanger van Sangaré gehaald omdat die er niet is. Boscagli is een prima vervanger voor Sangaré en Götze is ook niet te vervangen.

Ik zou eerder zeggen dat we teveel spelers hebben dan te weinig.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

We hebben vooral teveel middelmaat.

Bruma, Doan, Mauro, Thomas, Guti. Dat soort spelers.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

We hebben een betere selectie dan vóór corona, terwijl we tientallen miljoenen aan winst hebben gemaakt. We hebben niet alleen topspelers in huis en in huis kunnen houden, we hebben ook al onze grote talenten een langdurig contract gegeven waardoor continuïteit is gewaarborgd. Sportief en financieel zijn we véél beter uit corona gekomen dan dat we erin gingen en dan passen toch vooral complimenten. Ik ken over de hele wereld bijna geen club die hetzelfde kan zeggen. Wellicht Real Madrid.

Of het genoeg is voor prijzen valt nog te bezien, maar vergeet daarin niet dat onze concurrentie best aardig is en ook niet stilstaat. Sterker nog: ondanks alles hebben zij nog veel meer middelen en zijn ze nog steeds verplicht de titel te winnen. Aan ons om een manier te vinden om ze te verrassen, maar zelfs als je bijna alles goed doet, kan het nog mislukken. Goed om dat in gedachten te houden.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 25 sep 2021, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Elke club op de wereld heeft teveel middelmaat.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

trouwepsvfan schreef: 25 sep 2021, 21:00 We hebben vooral teveel middelmaat.

Bruma, Doan, Mauro, Thomas, Guti. Dat soort spelers.
Daar waren sommigen hier heel blij mee. Tel daar Mwene, teze(als Rb) , Zahavi nog maar bij.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Inderdaad te veel middelmaat en gewoon te weinig kwaliteit aangekocht.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ykhim schreef: 25 sep 2021, 21:02 We hebben een betere selectie dan vóór corona, terwijl we tientallen miljoenen aan winst hebben gemaakt. We hebben niet alleen topspelers in huis en in huis kunnen houden, we hebben ook al onze grote talenten een langdurig contract gegeven waardoor continuïteit is gewaarborgd. Sportief en financieel zijn we véél beter uit corona gekomen dan dat we erin gingen en dan passen toch vooral complimenten. Ik ken over de hele wereld bijna geen club die hetzelfde kan zeggen. Wellicht Real Madrid.

Of het genoeg is voor prijzen valt nog te bezien, maar vergeet daarin niet dat onze concurrentie best aardig is en ook niet stilstaat. Sterker nog: ondanks alles hebben zij nog veel meer middelen en zijn ze nog steeds verplicht de titel te winnen. Aan ons om een manier te vinden om ze te verrassen, maar zelfs als je bijna alles goed doet, kan het nog mislukken. Goed om dat in gedachten te houden.
Compleet met je eens, maar de huidige achterstand mag niet in September.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 25 sep 2021, 21:02 We hebben een betere selectie dan vóór corona, terwijl we tientallen miljoenen aan winst hebben gemaakt. We hebben niet alleen topspelers in huis en in huis kunnen houden, we hebben ook al onze grote talenten een langdurig contract gegeven waardoor continuïteit is gewaarborgd. Sportief en financieel zijn we véél beter uit corona gekomen dan dat we erin gingen en dan passen toch vooral complimenten. Ik ken over de hele wereld bijna geen club die hetzelfde kan zeggen. Wellicht Real Madrid.

Of het genoeg is voor prijzen valt nog te bezien, maar vergeet daarin niet dat onze concurrentie best aardig is en ook niet stilstaat. Sterker nog: ondanks alles hebben zij nog veel meer middelen en zijn ze nog steeds verplicht de titel te winnen. Aan ons om een manier te vinden om ze te verrassen, maar zelfs als je bijna alles goed doet, kan het nog mislukken. Goed om dat in gedachten te houden.
Eens. Mensen zijn weer eens aan het doordraven. Beetje realisme kan geen kwaad. Ajax is ons helaas al jarenlang dik voorbij. Velen staken hun hoofd in het zand, maar het was voor mij in 2019 al duidelijk na die halve finale CL en al het kapitaal wat ze op de bank en op het veld hadden staan; dat maak je niet goed in 1,2,3 zomers.

Ja, we hadden een betere rechtsback en een vervanger voor Sangare moeten halen. Maar dan nog vraag ik mij sterk af of je Ajax voorbij was gegaan. Ik denk het niet; die scoren er 4 gemiddeld per wedstrijd en dan vaak nog op 60%.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Je hoeft Ajax ook niet voorbij te gaan, eerst maar eens serieus meedoen om de titel. Dat lijkt eind september echter alweer een utopie.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Volgens mij is er best kwaliteit ingekocht. Ramalho is een schot in de roos. Pröpper en van Ginkel zijn niet super geweldig maar kan je er prima bij hebben. Dat is een upgrade te opzichte van Hendrix en Rosario. Bovendien hebben we Götze en Madueke behouden en is de doorgebroken Obispo een upgrade ten opzichte van Viergever. Ik denk dat Mwene voetballend gezien niet onder doet voor Dumfries maar die was met zijn power wel van grote waarde.

Ik denk dat de club wellicht nog wel wat extra’s had willen doen. Alleen heb je wel te maken met de financiën. Een transfersom had er wellicht nog wel vanaf gekund maar je hebt ook een salarishuis die binnen de perken moet blijven. Er waren geruchten rond Bruma en Doan maar het is al moeilijk om overbodige spelers te verkopen. En in deze corona periode zal het er niet makkelijker op zijn geworden.

Het is ontzettend zonde dat we de CL niet hebben gehaald. Dan had je misschien wel nog een paar kwaliteitsspelers kunnen halen.
Kezmania
Meervoudig international
3
Berichten: 1047
Lid geworden op: 4 nov 2020

Madueke schreef: 25 sep 2021, 21:11 Je hoeft Ajax ook niet voorbij te gaan, eerst maar eens serieus meedoen om de titel. Dat lijkt eind september echter alweer een utopie.
Precies noni. Kutzooi.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 25 sep 2021, 20:56 Lekker makkelijk hier komen janken na een verliespartij. Ik schat in dat 90% van de mensen het zag zitten in Pröpper, minimaal 50% Teze een kans had willen geven en nog eens 60% tevreden was met Zahavi Vinicius en Romero voor de 9 positie. Je hebt geen 1 op 1 vervanger van Sangaré gehaald omdat die er niet is. Boscagli is een prima vervanger voor Sangaré en Götze is ook niet te vervangen.

Ik zou eerder zeggen dat we teveel spelers hebben dan te weinig.
Ik vind het teleurstellend wat hij brengt tot nu toe. Maar stond te springen toen hij kwam. Sta ik nog steeds achter. Variantie tot nog toe.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Kwaliteit is er, maar nu het plan nog en die lijkt niet goed genoeg.

Ik vind Schmidt echt wel ok, hoe lang is het geleden dat PSV zo attractief speelde. De man heeft echt wel wat in zijn mars, maar hij lijkt net als Bosz gewoon iemand te zijn die meedoet om het meedoen. Althans, het lijkt die kant op te gaan zonder al te dramatisch te willen doen. Ik mis bij hem dat absolute vuur om kampioen te worden. Hij staat er ook bij van: we waren echt goed vandaag, maar ja... daar win je geen reet mee, met zo’n houding.

Ik ga het zeggen: Cocu. Niet keihard ofzo. Maar dat is wel iemand die resultaatgericht is. Schmidt heeft meer de focus op de manier waarop.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is het John de Jong topic…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 25 sep 2021, 21:00 We hebben vooral teveel middelmaat.

Bruma, Doan, Mauro, Thomas, Guti. Dat soort spelers.
Daar heb je zeker gelijk in maar JdJ heeft er van alles aan gedaan om met name Bruma, Doan en Gutierrez te verkopen.
Maar als spelers op geen enkele geintereseerde en door JdJ aangedragen club willen ingaan of een minimum vraagprijs al een beletsel was, dan houdt het ook voor JdJ op.
Bovendien was de verkoop van die spelers een voorwaarde om nog na de eerste aanwinsten investeringen te kunnen doen. Het salarishuis mocht namelijk niet uitsteken boven een bepaald percentage van de omzet.
Deelname aan de groepsfase CL had JdJ ook nog wel wat mogelijkheden geboden in de laatste week.
Mijn conclusie is dat dit seizoen JdJ zijn taak, gezien de omstandigheden, naar behoren heeft uitgevoerd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dat ben ik met Ailon eens. Met uitzondering van het niet halen van een rechtsback, dat was een blunder van jewelste. Maar ik vermoed dat Mwene uit de koker van de tovenaar komt en dat hij die goed genoeg vindt. Verder is het natuurlijk idioot dat je Vinicius haalt en dat de tovenaar hem weigert op te stellen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je wil uiteindelijk gewoon een stijgende lijn zien, zeker met de bouwstenen die Schmidt dit seizoen gegeven zijn. Dat de trainer vooralsnog weigert om er iets moois mee te bouwen is toch niet de schuld van John de Jong, lijkt mij. In het tijdperk van Bommel had ook JdJ een serieus aandeel in de blamage, maar dit seizoen mogen mindere prestaties of een dalende lijn echt niet te wijten zijn aan het ontbreken van een klasbak op rechtsback of een stand-in voor Mario Götze. Daarvoor zit er simpelweg teveel kwaliteit in de selectie. Als je qua opstelling en invulling nog zoveel andere kanten op kunt, zelfs bij het ontbreken van een of twee spelers, dan is dat allemaal geen excuus meer.

Het probleem is niet een zogenaamde onderbezetting, maar een gebrek aan flexibiliteit. Speel een keer met drie verdedigers als je krap zit in de backs. Speel een keer wat meer op de counter als je de creativiteit voorin mist. Verstevig het middenveld als Sangaré een keer uitvalt. Speel een keer de lange bal als het over de grond niet werkt. Zoveel opties, maar het moet en zal allemaal in plan A gepropt worden, ook als het niet ideaal is.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

JDJ heeft de nodige foute gemaakt, maar grootste issue is inderdaad dat Schmidt veel te weinig uit deze selectie haalt.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 25 sep 2021, 23:53 Je wil uiteindelijk gewoon een stijgende lijn zien, zeker met de bouwstenen die Schmidt dit seizoen gegeven zijn. Dat de trainer vooralsnog weigert om er iets moois mee te bouwen is toch niet de schuld van John de Jong, lijkt mij. In het tijdperk van Bommel had ook JdJ een serieus aandeel in de blamage, maar dit seizoen mogen mindere prestaties of een dalende lijn echt niet te wijten zijn aan het ontbreken van een klasbak op rechtsback of een stand-in voor Mario Götze. Daarvoor zit er simpelweg teveel kwaliteit in de selectie. Als je qua opstelling en invulling nog zoveel andere kanten op kunt, zelfs bij het ontbreken van een of twee spelers, dan is dat allemaal geen excuus meer.

Het probleem is niet een zogenaamde onderbezetting, maar een gebrek aan flexibiliteit. Speel een keer met drie verdedigers als je krap zit in de backs. Speel een keer wat meer op de counter als je de creativiteit voorin mist. Verstevig het middenveld als Sangaré een keer uitvalt. Speel een keer de lange bal als het over de grond niet werkt. Zoveel opties, maar het moet en zal allemaal in plan A gepropt worden, ook als het niet ideaal is.
Ben het niet vaak met je eens Ykhim maar je laatste stukje is spot on en stipt precies het probleem aan wat we onder Schmidt ervaren. Schmidt vind zijn visie belangrijker dan de club. Alles moet daarvoor wijken ook al heeft hij op sommige momenten daar de spelers niet voor. Vorig seizoen was precies hetzelfde verhaal. Onze Roger is totaal niet flexibel en kan niet anticiperen op onverwachte situaties want in zijn utopische wereld gaat alles zoals Roger wil. Hij weigert bij achterstand eens opportunistisch te gaan spelen en blijft volharden in vreemde wissels.

John heeft steekjes laten vallen. Klaar. Er had een vervanger van Sangare moeten komen en een fatsoenlijke rechtsback. Bovendien heb ik persoonlijk vraagtekens bij Vinicius. Desalniettemin staat er een selectie die met twee vingers in de neus van Willem2 moet winnen. Maar een coach moet een team plus passende speelstijl kneden van zijn aangereikte spelers en dat lukt Roger niet. Slot, Van Wonderen en die lelijke Grim hebben nu in drie achtervolgende wedstrijden laten zien hoe je mindere spelers beter kunt laten functioneren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong