John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Magnus schreef: 24 sep 2021, 10:49 Hoeveel verdedigers missen we momenteel door blessures dan?
Je ging even uit van een situatie waarin Mwene ontbrak en Boscagli op het middenveld stond, waardoor Teze en Obispo - stand-ins - basis speelden. Dan blijft er inderdaad weinig over. Wel mee eens overigens dat Oppegard wat vaker op de bank zou mogen zitten.

In principe heb je 4 spelers die centrum kunnen spelen en 3 die back kunnen spelen, minus Oppegard die meer kansen mag krijgen. Dat het qua backs kwalitatief beter had gemoeten beaam ik als eerste.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ykhim schreef: 24 sep 2021, 12:00
Magnus schreef: 24 sep 2021, 10:49 Hoeveel verdedigers missen we momenteel door blessures dan?
Je ging even uit van een situatie waarin Mwene ontbrak en Boscagli op het middenveld stond, waardoor Teze en Obispo - stand-ins - basis speelden. Dan blijft er inderdaad weinig over. Wel mee eens overigens dat Oppegard wat vaker op de bank zou mogen zitten.

In principe heb je 4 spelers die centrum kunnen spelen en 3 die back kunnen spelen, minus Oppegard die meer kansen mag krijgen. Dat het qua backs kwalitatief beter had gemoeten beaam ik als eerste.
Het gaat me echt niet alleen om het kwalitatieve hoor, voornamelijk om het kwantitatieve. Er is een situatie geschetst waarin één verdediger geblesseerd is en waarin we niemand meer op de bank hebben. Dat is toch idioot? Dan kun je wel stellen dat er een verdediger moet doorschuiven naar het middenveld omdat we daar ook veel te dun bezet zijn, of dat er een jeugdspeler is die we dan maar door hadden moeten schuiven (niet mee oneens overigens). Zeker dat het een klein beetje nuance aanbrengt, maar kom op zeg. We hebben maar 6(!) verdedigers in de hele selectie. We komen gewoon kwantitatief man te kort.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op het middenveld moest Boscagli spelen, niet omdat hij de eerste man achter Sangaré of van Ginkel is, maar omdat Pröpper niet beschikbaar was, want die was, inderdaad, geblesseerd! Thomas en Gutiérrez geef je bovendien ook niet de voorkeur boven Boscagli, want ze zijn niet beter.

Oppegard erbij als stand-in voor Max, aan de andere kant Teze voor Mwene en in het centrum heb je Obispo voor achter Boscagli en/of Ramalho. Mochten die allebei uitvallen, dan moet je gaan improviseren met Teze. Dan valt de stand-in voor de rechtsback weg en dan kun je in het uiterste geval nog Mauro of Thomas gebruiken, maar het ondersteunt eerder iets waarover we het allemaal eens zijn: die backposities zitten maar matig in elkaar. En dat is allemaal terug te leiden tot de inschatting dat Teze Dumfries wel had kunnen opvolgen. Niet eens een moeilijke taak, maar blijkbaar al een brug te ver. Het huren van Arias had in alle opzichten uitkomst geboden, maar we kozen liever voor Teze. Dat is het enige waar ik echt pissig over kan worden.

Echter heeft Schmidt daar echt wel mogelijkheden en dan hoef ik het over het middenveld en de voorhoede niet eens te hebben. Zeker voorin heb je nu zoveel mogelijkheden dat je mijns inziens niet langer naar John de Jong kunt wijzen op het moment dat daar niet of nauwelijks mee gepresteerd wordt.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Volgens mij lees je bewust over mijn punt heen. Het gaat niet om de kwaliteit, het gaat om de kwantiteit. Je kunt nog 10 keer roepen dat Boscagli beter is dan de middenvelders, of dat Oppegard overgeheveld moet worden. De realiteit is momenteel dat we slechts 6 verdedigers hebben voor 4 posities, en dat is veel te weinig. Dan kom je inderdaad in situaties terecht dat je moet gaan nadenken over Mauro of Thomas op de backpositie. Dat is rechtstreeks het gevolg van het feit dat we te weinig verdedigers hebben.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik lees helemaal niet over je punt heen, ik beschouw het vanuit een ander perspectief, leek me toch vrij helder eigenlijk.

We gaan er verder ook niet uitkomen. Jij vindt dat we te weinig opties hebben, ik vind dat John de Jong iets heeft neergezet waar Schmidt mogelijkheden mee heeft en waarmee hij moet gaan leveren. De kritiek op het niet hebben van een betere rechtsback is wel terecht, maar uiteindelijk mag het daar niet van afhangen als je voorin Vertessen, Zahavi, Gakpo, Vinícius, Madueke en Götze kunt opstellen. Als je centraal achterin drie geweldige opties hebt, Als je op het middenveld Sangaré, van Ginkel en Pröpper kunt opstellen. Als je met Thomas, Mauro en Doan nog drie spelers hebt die je kunt inbrengen als er gewerkt moet worden. Dan kun je gaan wijzen naar John de Jong, maar uiteindelijk is het Schmidt die hiermee echt wel wat moet gaan neerzetten.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Waarom denk je dat we het niet eens worden? Ik denk dat we het al eens zijn. Wij vinden allebei toch dat we te weinig verdedigers hebben?

Het verschil in perspectief zit 'm vooral in hoe zwart-wit we het zien. Ik vind dat we best te weinig verdedigers kunnen hebben én dat Schmidt er toch te weinig uithaalt. Jij gebruikt het tweede als argument waarom het eerste niet waar zou zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit zijn tientallen miljoenen die zijn veilig gesteld. Well done. Alleen Mauro snap ik niet, maar goed. Mooi kereltje.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 24 sep 2021, 16:29 Dit zijn tientallen miljoenen die zijn veilig gesteld. Well done. Alleen Mauro snap ik niet, maar goed. Mooi kereltje.

Eens. Gakpo en Gotze niet te vergeten.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30698
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nu onze trainer nog!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nog maar vijf spelers en een trainer die een contract tot 2022 hebben:

Mvogo (huur) -> tenzij er een verplichte optie tot koop is zal Mvogo wel weer teruggaan naar Leipzig.

Rigo -> ik kan me niet voorstellen dat PSV gaat verlengen en voor Rigo zelf is het sportief ook beter om ergens een langjarig contract te tekenen en te spelen, afhankelijk van hoe hij als transfervrije speler in de markt ligt.

Sadílek (PSV heeft optie voor extra jaar) -> als Twente die koopoptie niet of niet kan lichten zal PSV die optie voor een jaar wel lichten, al dan niet met de intentie om hem aankomende zomer alsnog te verkopen.

Schmidt (+ staf) -> ik denk dat PSV wel openstaat/stond voor verlenging, maar het interne vertrouwen in hem zal ongetwijfeld een (kleine) knauw hebben gekregen na die 0-4 van vorige week.

Thomas -> Elfrink meldde in de eerste week van juli wel dat PSV wilde verlengen, maar we zijn nu bijna 3 maanden verder en sindsdien niets meer vernomen. Nog steeds aan het onderhandelen of wil Thomas niet verlengen?

Zahavi -> geen idee hoe beide partijen tegen een verlenging aankijken. Zahavi zou tegen die tijd zomaar tweede spits kunnen worden/zijn en heeft hij daar zin of heeft hij misschien na die inbraak al besloten om zijn contract hier uit te dienen en daarna Nederland te verlaten? En als hij tweede spits wordt, vindt PSV hem dan niet te duur om te verlengen?

En op de kwaliteiten van de spelers van Jong PSV met aflopende contracten heb ik erg weinig zicht:
Yunus Bahadir
Johan Bakayoko
Tyrick Bodak
Mathias Kjølø
Mees Kreekels
Aron van Lare
Richard Ledezma
Nathangelo Markelo
Mohamed Nassoh
Shurandy Sambo
Nigel Thomas
Damian Timan
Cheick Touré
Dennis Vos
Een aantal hiervan zullen wel verlengingen aangeboden krijgen, al is het uiteindelijk alleen maar zodat ze als selectieopvulling voor Jong PSV kunnen dienen, met (in ieder geval) Ledezma en Sambo die misschien wel PSV 1 kunnen halen.
Laatst gewijzigd door Mick Jagger op 24 sep 2021, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Op wat spelers van Jong PSV na, zijn de benodigde contractverleningen nu wel vrijwel allemaal afgerond van de spelers voor dit seizoen. In plaats van een nieuwe speler dus het geld gestoken in allemaal contractverleningen. Iets waar ik wel in geloof. Thomas kan je er bij houden en het is ook prima als hij vertrekt. Het zit hem nu vooral in Schmidt en zijn staf hoe daar naar gekeken wordt en wat Schmidt zelf zou willen. Maar wat betreft spelers is het op dit moment dik in orde. Daar komt volgend seizoen c.q. volgende zomer weer het één en ander op de to do list.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Volgende stap: in de winter de selectie completeren. Rechtsback en Sangare Jr.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Bakayoko heeft onlangs ook verlengd; zeer groot talent. Wachten op Sambo en Ledezma waar nog wel toekomst in zit. De rest vind ik minder interessant. Alleen Kjolo, maar vooral om zijn achternaam :)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 24 sep 2021, 22:09 Volgende stap: in de winter de selectie completeren. Rechtsback en Sangare Jr.
Sangare Jr. ik stel me dan zoiets voor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Lol
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Stond de trainer wel achter het huren van Vinicius?
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

🎶Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?🎶

Drommel ❌
John de Jong ❌
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt me verstandig als jij je gaat aanmelden bij de AA down under
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Geen fatsoenlijke spits. Geen rechtsback. Max heeft vaak problemen met fitheid, ook geen vervanger. Bank is grotendeels om te huilen. Waarom John zo geliefd is is mij een raadsel. Er is maar een conclusie: wegwezen.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Drommel snap ik nog wel. Geen PSV-waardige spits, geen rechtsback, geen vervangers voor Sangare en Götze. Gewoon een hele matige transferperiode.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

De spits is er wel, maar de Duitse tovenaar zet hem alleen in als het schip is gezonken.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 25 sep 2021, 18:21 Lijkt me verstandig als jij je gaat aanmelden bij de AA down under
Zijn punt over Drommel is idd behoorlijk triest. Maar over John heeft hij toch gewoon volkomen gelijk? Weer niet goed. En dat betekend einde verhaal want het is al de derde zomer op een rij waarin hij matig presteert.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Rot toch op met al die miskopen weer van je. In 4 jaar tijd ben je de club in snel tempo aan het veranderen in Feyenoord 2(een club die graag wil, maar gewoon geen kwaliteit heeft)Een keeper die geen bal tegenhoud, geen goede rechtsback in de selectie en alweer geen goede spits. De enigste echte versterking(Ramalho) komt uit de koker van Schmidt. Bijna alle waarde op het veld komt van de jeugdopleiding niet van jouw aankopen. Houd de eer is aan jezelf en rot eindelijk is op.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Mag weer gruwelijk gaan verkopen in de winterstop.

Doan
Bruma
Guti
Mauro
Teze

en een paar gerichte aankopen doen.
VM
Back
10
Spits. Een echte deze keer en niet weer zo'n halve
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Voijke schreef: 25 sep 2021, 18:34 Mag weer gruwelijk gaan verkopen in de winterstop.

Doan
Bruma
Guti
Mauro
Teze

en een paar gerichte aankopen doen.
VM
Back
10
Spits. Een echte deze keer en niet weer zo'n halve
Ik zou dat John niet meer toevertrouwen
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Tuurlijk. Laten we hem weeeeeer de portemonnee geven 😂
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong