Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 14:00Ik denk dat het wel degelijk vooral aan de trainingen ligt. Niet omdat Ailon het heeft geroepen, maar meer vanwege de optelsom die eenieder kan maken: je ziet problemen met fitheid en frisheid bij bijna elke speler in de selectie.
Er ontsnapte de afgelopen anderhalve week ergens teveel energie, dat is het enige wat je kunt constateren. Zoals je ook aangeeft kun je dat ook bijv. opvangen door meer te temporiseren, maar de oorzaak is denk ik breder. Ik ben het niet eens met onze insider dat dat noodgedwongen gebeurde, althans zo zag ik het totaal niet, we gingen nl. temporiseren in wedstrijden waar we de boel onder controle hadden, inwedstrijden waar dat niet zo was hebben we juist extra gebracht (en daar de prijs voor betaald).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het zag er in het begin van het seizoen zo goed uit. Madueke speelde beter dan Messi. Götze soeelde weer als herboren, dan had je nog sterkhouders als Boscagli, Van Ginkel en Gakpo ter aanvulling daarop. We winnen alles, komen in een geweldige flow en lijken onverslaanbaar. Vervolgens lopen we de CL op een haar na mis en alles stort als een kaartenhuis in elkaar. Het kan bijna niet anders dan dat dit iets mentaals is. Denk dat er bij Roger ook kortsluiting ontstaat als hij ziet hoe het van de één op andere dag van Europees topniveau naar rechterrijtje eredivisie is gekanteld. Daar had geen van ons op gerekend. Dan hebben we ook nog eens precies pech met de vele blessures van Sangaré, Gotze en Madueke die het spoor helemaal bijster is. Het is nou gewoon even een dipje waar we uit moeten komen. Een paar wedstrijden achter elkaar winnen zou daar enorm bij helpen (makkelijker gezegd dan gedaan ja), maar komende wedstrijden tot aan ajax zijn allemaal prima te doen normaal gesproken en dan moeten we gewoon weer op tijd klaar staan om die stinkclub weer op hun plek te zetten.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2021, 12:51
Tijn schreef: 23 sep 2021, 11:59

Mentaal hebben we idd een tikkie opgelopen, maar volgens mij met name fysiek. Dat het programma weer zo loodzwaar is voor ons qua te weinig rustdagen tussen de wedstrijden door helpt zeker niet mee. Ik zie het best somber in momenteel. Zal zo eens kijken hoe groot het verschil is met Feyenoord en Ajax qua rustdagen, was vorig jaar in januari een verschil van bijna 100% en dat wordt nergens echt benoemd maar kost natuurlijk wel veel meer energie en vaak ook punten.
Ben heel benieuwd.
Net uitgewerkt in het programma topic, weet niet of je dat al gezien had.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Wat duidelijk geworden is, is dat dit PSV onder leiding van Schmidt niet in staat is om consistent te presteren over een langere periode (pakweg 10 weken)..
Een uitstekend begin van het seizoen met prima voetbal en dito resultaten wordt gevolgd door armoedig voetbal met een aantal pijnlijke resultaten..
En dan kunnen we een aantal excuses voor aanbrengen maar dan nog lukt het hem niet om ervoor te zorgen dat PSV zo'n val maakt..
Zolang die inconsistentie zich openbaart bij PSV kun je gewoonweg niet voor de prijzen spelen..
Schmidt krijgt het gewoon niet voor mekaar om over een langere periode een stabiel PSV af te leveren..
Wat nog een erger is dat zijn roulatie systeem dit verhindert, zijn manier van spelen dit verhindert, en zijn bereidheid om (niet) hiervan te leren en te evalueren dit verhindert..
Wat mij betreft is hij niet de trainer voor PSV die zorgt voor een kampioenschap..
En hoeft hij ook niet te verlengen..
Sterker nog, een straatlengte achterstand op Ajax nog voor de winterstop en uitschakeling voor de EL en zijn dagen zijn geteld..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 23 sep 2021, 14:13
Ykhim schreef: 23 sep 2021, 14:00Ik denk dat het wel degelijk vooral aan de trainingen ligt. Niet omdat Ailon het heeft geroepen, maar meer vanwege de optelsom die eenieder kan maken: je ziet problemen met fitheid en frisheid bij bijna elke speler in de selectie.
Er ontsnapte de afgelopen anderhalve week ergens teveel energie, dat is het enige wat je kunt constateren. Zoals je ook aangeeft kun je dat ook bijv. opvangen door meer te temporiseren, maar de oorzaak is denk ik breder. Ik ben het niet eens met onze insider dat dat noodgedwongen gebeurde, althans zo zag ik het totaal niet, we gingen nl. temporiseren in wedstrijden waar we de boel onder controle hadden, inwedstrijden waar dat niet zo was hebben we juist extra gebracht (en daar de prijs voor betaald).
Ik denk dat het ook een optelsom is. Mentaal is het zwaar om die wedstrijden kort achter elkaar te moeten spelen (AZ uit, Sociedad thuis en vervolgens veel te kort erop Feyenoord thuis). Als we hadden gewonnen van Sociedad had het mentaal nog een boost kunnen geven. Vervolgens verliezen we dik van Feyenoord (nog behoorlijk geflatteerd, want uiteraard scoren zij ineens bijna elke bal richting goal), wordt er in de media nog meer geklaagd en wordt het steeds een groter thema. De 0-4 kwam ook erg hard aan bij de supporters natuurlijk (ik voel hem nog steeds wel).
We hebben ook echt een enorme hoeveelheid wedstrijden al gehad. In 7 kalenderweken hadden we 11 wedstijden waar ook nog eens 3 interlands bij kwamen voor meerdere spelers. Hoeveel tijd heb je dan denk je om gericht te trainen of conditie verder op te bouwen? Of om mentaal goed te herstellen van een zware dreun?
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zijn alle wappies nu uitgeraasd...?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tegen Real Sociedad raasde PSV de 2e helft over het veld en zaten veel spelers van de tegenstander na het laatste fluitsignaal er aardig doorheen.
Dat is precies 1 week geleden. En nu is iedereen bij PSV uitgeput en is dat allemaal de schuld van Schmidt?
Revolinho schreef: 23 sep 2021, 12:31 Waarom kunnen ze in Engeland wel licht trainen en zoveel wedstrijden spelen.
Grotere selecties en vooral door reeds (meer) gearriveerde spelers te kopen.
Nederland is een opleidingsland, Engeland niet. En jonge spelers opleiden kost energie, dat is niet mogelijk met vooral het pappen en nathouden zoals bij de Engelse clubs.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho schreef: 23 sep 2021, 12:31 Waarom kunnen ze in Engeland wel licht trainen en zoveel wedstrijden spelen.
Geloof me, in Engeland traint men ook niet lichtjes.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 23 sep 2021, 15:28 Grotere selecties en vooral door reeds (meer) gearriveerde spelers te kopen.
Nederland is een opleidingsland, Engeland niet. En jonge spelers opleiden kost energie, dat is niet mogelijk met vooral het pappen en nathouden zoals bij de Engelse clubs.
Dat klopt., ware het niet dat PSV nu een veel evenwichtiger leeftijdsopbouw kent.

In seizoen 2020-2021 was de gemiddelde leeftijd van de PSV selectie 23,7 jaar (een van de jongste van de eredivisie).
In dit seizoen is de gemiddelde leeftijd van de selectie 25,1 jaar (ajax 25,2). En daarmee behorend tot de zes oudste van de eredivisie.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Kan het ook niet zijn dat PSV al 9 topwedstrijden CL/EL/JCS en comp heeft gespeeld en daardoor minder fris is dan een GAE die pas wedstrijd 6 spelen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat kan je niet uitsluiten. Tel daar ook nog wat interlands bij voor een aantal.... Zal zijn invloed hebben. Hoeveel is lastig inschatten
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Hij zal na Willem II z'n spelers zondag en maandag ook nog wel vrij geven denk ik. Dan moet Sturm Graz en daarna Sparta (zondag 20.00 pas) goedkomen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Lekker zeg... zit je naar de voorbeschouwing van Heracles-Cambuur te kijken naar Hansie en gaat ie vragen aan de trainer van Heracles of Schmidt wel eens luistert..... kill me please.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Die obsessie van Hans met Roger en ook Mario in het begin. Tis wat als dat Duisters haar zo diep in je DNA zit.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2021, 18:25 Lekker zeg... zit je naar de voorbeschouwing van Heracles-Cambuur te kijken naar Hansie en gaat ie vragen aan de trainer van Heracles of Schmidt wel eens luistert..... kill me please.
Dat is weer een nieuwe all time low dan voor Hansie. Dat ie een beetje simpel is en denkt dat de wereld om hem draait wisten we al, maar hij is dus daadwerkelijk beledigd dat de trainer van PSV hem niet serieus neemt. Terwijl hij blij moet zijn dat die hem überhaupt antwoordt op zijn flutvraagjes.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Maar het werkt wel... ook PSV-supporters gaan langzaam mee in die frame. Hier werd het gehijg van Kraaij richting Schmidt zelfs een heel goed interview genoemd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Kraaij en goed sluiten elkaar uit. Heeft ie inmiddels brugklas Duits afgemaakt?
Laatst gewijzigd door psvgouda op 24 sep 2021, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 24 sep 2021, 07:46 Maar het werkt wel... ook PSV-supporters gaan langzaam mee in die frame. Hier werd het gehijg van Kraaij richting Schmidt zelfs een heel goed interview genoemd.
Kraaij vindt ik een vermakelijke man alleen dit interview en de wijze van vragen stellen was van geen enkel journalistiek niveau. Schmidt zie je denken, waar ben ik nu in beland.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hij zal intussen wel ongeveer weten wat ie kan verwachten...

Ik vraag me af of ze dat fenomeen bijv. in Duitsland nou eigenlijk ook kennen, zo'n clown die jaar in jaar uit sporters lastig kan vallen omdat commerciële campingzenders nou eenmaal een positie hebben. Zou de Duitse voetballiefhebber niet iets meer kwaliteit eisen dan de Nederlandse?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

De Duitse pers is berucht, ik denk dat ie wel het een en ander gewend is. Ze zullen daar zelfs een meervoud van dit soort clowns hebben. Enige wat volgens mij wel een unicum is, is dat iemand met zo’n smerige en misselijksmakende snor zoveel kijkers kan aantrekken. De man schijnt dure pakken te dragen, maar op hem lijken ze goedkoop. Tegelijk is dat wel weer de kracht van de media. Zeg wat de mensen willen horen en je bent binnen.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

RIO schreef: 24 sep 2021, 00:48 Die obsessie van Hans met Roger en ook Mario in het begin. Tis wat als dat Duisters haar zo diep in je DNA zit.
Haat zal je bedoelen. Nadat we bij het WK'74 en EK'88 een eruptie hadden gehad, dacht ik dat de aversie dit millennium (vooral na het WK2006) wel over was.
Duitsland is een stabiel en fatsoenlijk land het Duitse voetbal heeft de gidsfunctie van Nederland overgenomen (met Tuchel, Klopp, Nagelsmann, etc), maar vervelende oude mannen blijven hangen in hun negatieve Duitsland frame. Zum kotzen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kraaij was lyrisch over Gotze. Meerdere malen. Heeftvook Schmidt vroeger vaak best verdedigd. Alleen nu niet.

Heb het interview verder niet gezien, wel die van de NOS en dat was (ook) stuitend slecht en onbeschoft met name.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Revolinho schreef: 24 sep 2021, 09:08 De Duitse pers is berucht, ik denk dat ie wel het een en ander gewend is.
In Duitsland zitten er grote verschillen in correctheid tussen ARD, ZDF, Bild, Bunte Illustrierte, enz. In Nederland sturen de serieuze zendgemachtigden de interviewers Kraaij, Maalderink en Schreuder op je af.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Het Kanon schreef: 24 sep 2021, 09:44
Revolinho schreef: 24 sep 2021, 09:08 De Duitse pers is berucht, ik denk dat ie wel het een en ander gewend is.
In Duitsland zitten er grote verschillen in correctheid tussen ARD, ZDF, Bild, Bunte Illustrierte, enz. In Nederland sturen de serieuze zendgemachtigden de interviewers Kraaij, Maalderink en Schreuder op je af.
En voeg daar wat ESPN "talent en toppers" bij en het is helemaal vreselijk. Op een aantal goede analisten na is het echt van een zeer bedenkelijk niveau.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Heb zojuist pas het momentje bekeken tussen Schmidt en Kraaij.
Lijkt wel alsof Kraaij een persoonlijk conflict heeft met hem; wat is zijn obsessie met Schmidt?
Je ziet inderdaad dat Schmidt ook niet goed weet wat hij ermee aan moet.

Over media/journalisten in andere landen; ik denk dat de media (kranten/TV/etc) nog wel "erger" is in het buitenland dan in NL. Maar interviewers zoals Kraaij, die hun persoonlijke frustraties direct uiten in interviews met spelers/trainers, is volgens mij wel iets wat niet zo snel voorkomt.

Er werd bijv genoeg over Louis van Gaal geschreven in Engeland toen hij bij Man Utd zat, maar hij werd niet aangevallen op persconferenties zoals Kraaij dat wel doet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Maar dat is het ding. Net zoals Faalentijn is Hans op zoek naar aandacht.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt