John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

🎶 Johnny waar is de beker?
Johnny waar is de schaal?
Johnny waar is de trainer?
En de miljoenen allemaal? 🎶
#FreeGeneratie4
Nilis
Bankzitter
3
Berichten: 291
Lid geworden op: 4 nov 2020

PCGC schreef: 22 sep 2021, 23:14 🎶 Johnny waar is de beker?
Johnny waar is de schaal?
Johnny waar is de trainer?
En de miljoenen allemaal? 🎶
Johnny waar is de bacoooo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

We hebben paar weken geleden nog een schaal gepakt, just saying.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ja, want om die draait het natuurlijk ook. Ga jij lekker blij en gelukkig zijn met 1 JCS 😂

Johnny trouwens laatst ook nog 1, met bitterballen, dus dat is alweer 2!
#FreeGeneratie4
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Hij begon ijzersterk deze zomer. Helaas heeft hij dat niet kunnen doorzetten waardoor we nu onderbezet zijn op enkele posities. Door corona en omdat we helaas niet de naam hebben komen we ook niet makkelijk van veel te duur c garnituur af zoals Bruma en Guti.
Dit wordt wel eens onderschat hoeveel impact dat heeft. Je zit ook met een salarishuis namelijk. Ik ben best teleurgesteld in het feit dat er geen echte vervanger voor Rosario is gehaald (type Sangare bedoel ik dan) omdat dat een enorm belangrijke rol is in de manier van spelen, ik had hem voor dat relatief kleine bedrag dan behouden. Ook had ik graag een betere concurrent voor Zahavi gezien, maar goed we hebben wellicht nog niet alles van Vinicius gezien. Ik ben benieuwd hoe hij er zelf ook echt naar kijkt. En dan niet voor de buhne maar gewoon echt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik geloof niet in die zogenaamde onderbezetting. Je hebt op bijna elke positie twee spelers die zonder moeite in de basis zouden staan bij elke club in de Eredivisie behalve Ajax, behalve de backposities en misschien de keeper. Maar als je kijkt naar wat we normaal gesproken op de bank hebben zitten: Mvogo, Teze, Obispo, Pröpper, Gutiérrez, Thomas, Doan, Bruma, Vertessen, Romero en Vinícius. Daarmee heb je als coach een partij mogelijkheden waar je als AZ nog bang van wordt, want daar zouden ze allemaal in de basis staan. Zelfs bij Feyenoord zouden de meesten nog op het veld staan. In de basis staan ondertussen jongens als Ramalho, Sangaré, van Ginkel, Götze, Gakpo en Madueke, stuk voor stuk spelers waar de concurrentie voor applaudisseert.

Dat we vervolgens op het punt zijn aangekomen waarop we met 0-4 van Feyenoord verliezen en moeite hebben met Go Ahead Eagles, dat ligt volgens mij niet aan de breedte van de selectie, maar aan het functioneren van de coach. Daarmee wil ik verder geen conclusies trekken, want het kan ook gewoon een vroege dip betreffen, maar als je met deze selectie geen 80+ punten haalt, dan is dat toch echt niet de schuld van de TD. Je moet als coach gewoon leveren als je dergelijk materiaal hebt.

Ik vroeg me vandaag nog eens af hoe de situatie zou zijn met Cocu aan het roer. Die had in 2015/2016 een soortgelijke selectie - kwalitatief en kwantitatief - ter beschikking en koos voor een relatief sobere aanpak. We weten hoe dat liep.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Je kunt hoogstens zeggen dat we te smal zijn in pure kwaliteit, en dan kun je jezelf afvragen wat er financieel nodig was geweest om substantieel te verbeteren. Stel we hadden 15 miljoen uitgegeven en een betere rechtsback en vervanger van Sangaré gehaald, hadden we dan van Benfica Feyenoord en Sociedad gewonnen? En als je dan uiteindelijk niet verder komt dan plek 2 is het een financiële strop.

Ik neem De Jong niet kwalijk dat Teze de kans heeft gekregen. Alleen hij moet het wel gaan herstellen in de winter. Voor de rest ben ik ok zolang er niemand vertrekt. De kwaliteit van de bank was zonder Sangare en Gotze heel sterk gisteren.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Waar herstel je het dan voor? Als je dichtbij Ajax staat tijdens de winter dan is het de moeite waard, maar ik zie het niet gebeuren.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

PCGC schreef: 22 sep 2021, 23:14 🎶 Johnny waar is de beker?
Johnny waar is de schaal?
Johnny waar is de trainer?
En de miljoenen allemaal? 🎶
De obsessie word een beetje eng. Waarom log je niet een paar weken uit? <-retorisch
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

RIO schreef: 23 sep 2021, 07:40 Waar herstel je het dan voor? Als je dichtbij Ajax staat tijdens de winter dan is het de moeite waard, maar ik zie het niet gebeuren.
Niet alleen voor dit jaar.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

mr.top schreef: 23 sep 2021, 07:47
PCGC schreef: 22 sep 2021, 23:14 🎶 Johnny waar is de beker?
Johnny waar is de schaal?
Johnny waar is de trainer?
En de miljoenen allemaal? 🎶
De obsessie word een beetje eng. Waarom log je niet een paar weken uit? <-retorisch
De Australische lockdown is zwaar.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 01:00 Ik vroeg me vandaag nog eens af hoe de situatie zou zijn met Cocu aan het roer. Die had in 2015/2016 een soortgelijke selectie - kwalitatief en kwantitatief - ter beschikking en koos voor een relatief sobere aanpak. We weten hoe dat liep.

Ik vind dat lastig te zeggen. Ook als we ervan uitgaan dat PSV een soortgelijke selectie had, Ajax had toen een veel mindere selectie dan ze nu hebben. En toch hadden we toen het kampioenschap weggegeven ware het niet voor hun epic fail in Doetinchem. Vervolgens haakten we met dezelfde soortgelijke selectie in 2016/17 al ergens in januari af voor de titel en eindigden we als nummer 3 terwijl Ajax en Feyenoord het gingen uitvechten. Niets ten nadele van Cocu hoor, heeft het uiteindelijk meer dan prima gedaan, maar we moeten het ook niet romantiseren. Cocu had ook zat mindere prestaties waarbij ook om zijn hoofd werd geroepen, en niets geeft aan dat hij het nu per se beter had gedaan.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Persepolis schreef: 23 sep 2021, 08:48
Ykhim schreef: 23 sep 2021, 01:00 Ik vroeg me vandaag nog eens af hoe de situatie zou zijn met Cocu aan het roer. Die had in 2015/2016 een soortgelijke selectie - kwalitatief en kwantitatief - ter beschikking en koos voor een relatief sobere aanpak. We weten hoe dat liep.

Ik vind dat lastig te zeggen. Ook als we ervan uitgaan dat PSV een soortgelijke selectie had, Ajax had toen een veel mindere selectie dan ze nu hebben. En toch hadden we toen het kampioenschap weggegeven ware het niet voor hun epic fail in Doetinchem. Vervolgens haakten we met dezelfde soortgelijke selectie in 2016/17 al ergens in januari af voor de titel en eindigden we als nummer 3 terwijl Ajax en Feyenoord het gingen uitvechten.
Deze fail komt op naam van Marcel Brands, niet op die van Phillip.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het Kanon schreef: 23 sep 2021, 08:52
Persepolis schreef: 23 sep 2021, 08:48

Ik vind dat lastig te zeggen. Ook als we ervan uitgaan dat PSV een soortgelijke selectie had, Ajax had toen een veel mindere selectie dan ze nu hebben. En toch hadden we toen het kampioenschap weggegeven ware het niet voor hun epic fail in Doetinchem. Vervolgens haakten we met dezelfde soortgelijke selectie in 2016/17 al ergens in januari af voor de titel en eindigden we als nummer 3 terwijl Ajax en Feyenoord het gingen uitvechten.
Deze fail komt op naam van Marcel Brands, niet op die van Phillip.
Vind dat te simpel gezegd, het komt echt wel deels op het conto van Phillip. We hadden toen echt een prima selectie om mee te doen voor de titel hoor, en om beter te presteren in Europa. Het had hier en daar wat hiaten, en dat komt weer op het conto van Marcel. En een aantal spelers gingen zwaar onderpresteren, zoals Luuk die maar 8 goals scoorde in de Eredivisie, of Pröpper. Dus deels lag het ook weer daaraan. Maar ook Phillip gaat zeker niet vrijuit in dat seizoen. Heeft hij het seizoen erna gelukkig wel goedgemaakt.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2021, 08:26
RIO schreef: 23 sep 2021, 07:40 Waar herstel je het dan voor? Als je dichtbij Ajax staat tijdens de winter dan is het de moeite waard, maar ik zie het niet gebeuren.
Niet alleen voor dit jaar.
Dan wacht je tot de zomer. Moeilijk om spelers te halen tijdens de winter en een stuk duurder.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Persepolis schreef: 23 sep 2021, 09:47
Het Kanon schreef: 23 sep 2021, 08:52 Deze fail komt op naam van Marcel Brands, niet op die van Phillip.
We hadden toen echt een prima selectie om mee te doen voor de titel hoor, en om beter te presteren in Europa.
De selectie kwam dat seizoen veel te kort om succesvol te zijn. Er zat geen enkele speler met snelheid tussen (alleen Narsingh), nadat Brands geen opvolger had gehaald voor Lestiënne (en Depay). Toen kregen we een seizoen met langzaam schuifvoetbal op een kort speelveld, weinig kansen, weinig overwinningen en veel gelijke spelen. Phillip kan veel, maar hij kan een langzame speler niet sneller maken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik geloof dat een aantal mensen hier wel toe zijn aan een bacootje voor zichzelf…
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nou, Thijs, ik vind dat PCGC zich eigenlijk nog wel mild uitdrukt door jou als debiele mafkees te bestempelen. Genuanceerd zelfs.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 20:32 Nou, Thijs, ik vind dat PCGC zich eigenlijk nog wel mild uitdrukt door jou als debiele mafkees te bestempelen. Genuanceerd zelfs.
:lol:

Het is wel een mooie nuance ten opzichte van hoe jij me continu bejegend inderdaad, maar PCGC heeft niks dan liefde voor me…
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik vind jou ook lief [mention]Thijs85[/mention] , hoe kun je anders denken? 😂
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 01:00 Ik geloof niet in die zogenaamde onderbezetting. Je hebt op bijna elke positie twee spelers die zonder moeite in de basis zouden staan bij elke club in de Eredivisie behalve Ajax, behalve de backposities en misschien de keeper. Maar als je kijkt naar wat we normaal gesproken op de bank hebben zitten: Mvogo, Teze, Obispo, Pröpper, Gutiérrez, Thomas, Doan, Bruma, Vertessen, Romero en Vinícius. Daarmee heb je als coach een partij mogelijkheden waar je als AZ nog bang van wordt, want daar zouden ze allemaal in de basis staan. Zelfs bij Feyenoord zouden de meesten nog op het veld staan. In de basis staan ondertussen jongens als Ramalho, Sangaré, van Ginkel, Götze, Gakpo en Madueke, stuk voor stuk spelers waar de concurrentie voor applaudisseert.

Dat we vervolgens op het punt zijn aangekomen waarop we met 0-4 van Feyenoord verliezen en moeite hebben met Go Ahead Eagles, dat ligt volgens mij niet aan de breedte van de selectie, maar aan het functioneren van de coach. Daarmee wil ik verder geen conclusies trekken, want het kan ook gewoon een vroege dip betreffen, maar als je met deze selectie geen 80+ punten haalt, dan is dat toch echt niet de schuld van de TD. Je moet als coach gewoon leveren als je dergelijk materiaal hebt.

Ik vroeg me vandaag nog eens af hoe de situatie zou zijn met Cocu aan het roer. Die had in 2015/2016 een soortgelijke selectie - kwalitatief en kwantitatief - ter beschikking en koos voor een relatief sobere aanpak. We weten hoe dat liep.
Toch krijgen wij het voor elkaar om wedstrijden met maar één verdediger, of zelfs helemaal geen op de bank te beginnen. Natuurlijk is er dan wel sprake van onderbezetting. Onze bank bestaat normaliter uit 4 wissels voor Van Ginkel, 6 die op de positie van Gakpo kunnen, en de rest ontbreekt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als je een situatie neemt waarin we verdedigers missen door blessures en wanneer andere verdedigers ook nog eens op het middenveld staan, dan wordt het krap, inderdaad.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Hoeveel verdedigers missen we momenteel door blessures dan?
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

6 verdedigers voor 4 plekken is gewoon te weinig. Oppegard tellen we niet mee, want die zit gek genoeg nooit bij de selectie. Dat blijft overigens bizar.

Je mist dus minstens 1 en eigenlijk 2 verdedigers om alle posities dubbel bezet te hebben.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ykhim schreef: 23 sep 2021, 01:00 Ik geloof niet in die zogenaamde onderbezetting. Je hebt op bijna elke positie twee spelers die zonder moeite in de basis zouden staan bij elke club in de Eredivisie behalve Ajax, behalve de backposities en misschien de keeper. Maar als je kijkt naar wat we normaal gesproken op de bank hebben zitten: Mvogo, Teze, Obispo, Pröpper, Gutiérrez, Thomas, Doan, Bruma, Vertessen, Romero en Vinícius. Daarmee heb je als coach een partij mogelijkheden waar je als AZ nog bang van wordt, want daar zouden ze allemaal in de basis staan. Zelfs bij Feyenoord zouden de meesten nog op het veld staan. In de basis staan ondertussen jongens als Ramalho, Sangaré, van Ginkel, Götze, Gakpo en Madueke, stuk voor stuk spelers waar de concurrentie voor applaudisseert.

Dat we vervolgens op het punt zijn aangekomen waarop we met 0-4 van Feyenoord verliezen en moeite hebben met Go Ahead Eagles, dat ligt volgens mij niet aan de breedte van de selectie, maar aan het functioneren van de coach. Daarmee wil ik verder geen conclusies trekken, want het kan ook gewoon een vroege dip betreffen, maar als je met deze selectie geen 80+ punten haalt, dan is dat toch echt niet de schuld van de TD. Je moet als coach gewoon leveren als je dergelijk materiaal hebt.

Ik vroeg me vandaag nog eens af hoe de situatie zou zijn met Cocu aan het roer. Die had in 2015/2016 een soortgelijke selectie - kwalitatief en kwantitatief - ter beschikking en koos voor een relatief sobere aanpak. We weten hoe dat liep.
Helemaal eens. We hebben een fantastische selectie staan. Ja, er zijn wat verbeterpuntjes, maar wat een kwaliteit loopt er rond. Over 3 jaar kijken we terug: 'weet je nog dat we Gakpo, Götze en Madueke op een rijtje hadden staan? Met Sangaré, Ginkel en Pröpper erachter'. Dat is ongekende kwaliteit. En daar moeten we simpelweg mee presteren. Geen excuses dit jaar. TD De Jong heeft zijn werk gedaan en nu is het aan de boys + staf.

Ik ben alleen niet zo van het terugkijken op Cocu. Vind het geen toptrainer, verre van. Beetje Frank de Boer carrière. Los van de trainer vind ik het wel een interessante vraag of een soberdere (is dat een woord) aanpak meer uit deze groep haalt. Lastig te zeggen.

En anderzijds hebben we nu een zaadmaand voorgeschoteld gekregen, maar het begin was echt top. Dat zit er dus in, ook onder Schmidt. Voorlopig houd ik er vertrouwen in dat hij de jongens weer terug in die vorm kan krijgen. Al zou ik graag wat meer reflecterend vermogen willen zien bij 'm, maargoed. Hij zal zelf ook wel snappen als hij niet presteert, dat hij het niet op fitheid, scheidsrechters of blessures kan gooien. Presteren is noodzakelijk, de kwaliteit is meer dan aanwezig.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Magnus schreef: 24 sep 2021, 10:49 Hoeveel verdedigers missen we momenteel door blessures dan?
Je ging even uit van een situatie waarin Mwene ontbrak en Boscagli op het middenveld stond, waardoor Teze en Obispo - stand-ins - basis speelden. Dan blijft er inderdaad weinig over. Wel mee eens overigens dat Oppegard wat vaker op de bank zou mogen zitten.

In principe heb je 4 spelers die centrum kunnen spelen en 3 die back kunnen spelen, minus Oppegard die meer kansen mag krijgen. Dat het qua backs kwalitatief beter had gemoeten beaam ik als eerste.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong