Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Roger moet gewoon weer even terug naar de basis. Iets minder wisselingen, spelers gewoon opstellen op hun beste positie. Dus Teze enkel in het centrum, Boscagli enkel centraal achterin, wanneer je Zahavi naar de kant haalt gewoon Vinicius in de punt ipv Cody. En dat zijn uiteraard maar voorbeelden.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Jwoeloe schreef: 22 sep 2021, 21:35 Roger moet gewoon weer even terug naar de basis. Iets minder wisselingen, spelers gewoon opstellen op hun beste positie. Dus Teze enkel in het centrum, Boscagli enkel centraal achterin, wanneer je Zahavi naar de kant haalt gewoon Vinicius in de punt ipv Cody. En dat zijn uiteraard maar voorbeelden.
Dit inderdaad en uit die excuus cultuur stappen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Jwoeloe schreef: 22 sep 2021, 21:35 Roger moet gewoon weer even terug naar de basis. Iets minder wisselingen, spelers gewoon opstellen op hun beste positie. Dus Teze enkel in het centrum, Boscagli enkel centraal achterin, wanneer je Zahavi naar de kant haalt gewoon Vinicius in de punt ipv Cody. En dat zijn uiteraard maar voorbeelden.
En als Sangaré geblesseerd is wie is dan zijn vervanger? En wie is de vervanger van Mwene?
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

guus schreef: 22 sep 2021, 22:00
Jwoeloe schreef: 22 sep 2021, 21:35 Roger moet gewoon weer even terug naar de basis. Iets minder wisselingen, spelers gewoon opstellen op hun beste positie. Dus Teze enkel in het centrum, Boscagli enkel centraal achterin, wanneer je Zahavi naar de kant haalt gewoon Vinicius in de punt ipv Cody. En dat zijn uiteraard maar voorbeelden.
En als Sangaré geblesseerd is wie is dan zijn vervanger? En wie is de vervanger van Mwene?
Sangaré speelt op een positie waar (theoretisch) Van Ginkel, Pröpper, Thomas en Guti ook uit de voeten kunnen. Heb je 5 spelers voor 2 posities. Wat betreft Mwene sla je de spijker op de kop. Men heeft gegokt op Teze, maar die blijft week in week uit bewijzen geen rechtsback te zijn, of in ieder geval niet de rechtsback waar PSV behoefte aan heeft. Daar had natuurlijk iemand bij moeten komen na het vertrek van Denzel.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

AddoCultheld schreef: 22 sep 2021, 21:50
Jwoeloe schreef: 22 sep 2021, 21:35 Roger moet gewoon weer even terug naar de basis. Iets minder wisselingen, spelers gewoon opstellen op hun beste positie. Dus Teze enkel in het centrum, Boscagli enkel centraal achterin, wanneer je Zahavi naar de kant haalt gewoon Vinicius in de punt ipv Cody. En dat zijn uiteraard maar voorbeelden.
Dit inderdaad en uit die excuus cultuur stappen.
Welke excuus cultuur?
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Jwoeloe schreef: 22 sep 2021, 22:05
guus schreef: 22 sep 2021, 22:00

En als Sangaré geblesseerd is wie is dan zijn vervanger? En wie is de vervanger van Mwene?
Sangaré speelt op een positie waar (theoretisch) Van Ginkel, Pröpper, Thomas en Guti ook uit de voeten kunnen. Heb je 5 spelers voor 2 posities. Wat betreft Mwene sla je de spijker op de kop. Men heeft gegokt op Teze, maar die blijft week in week uit bewijzen geen rechtsback te zijn, of in ieder geval niet de rechtsback waar PSV behoefte aan heeft. Daar had natuurlijk iemand bij moeten komen na het vertrek van Denzel.
Die spelers die jij noemt kunnen Sangaré niet vervangen, helaas is Boscagli de minst slechte optie.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

“Positioneel stonden we niet goed. Ze maakten ons middenveld groot, waardoor zij telkens de tweede bal hadden. Ryan Thomas en ik hadden het lastig met de grote ruimtes. Dat deed Go Ahead goed."

Aldus Marco van Ginkel. Hoe kan het dat de spelers dit niet kunnen oplossen? Ze zijn stuk voor stuk beter dan hun tegenstander. En dit gebeurt zo vaak, het moet voorbesproken zijn.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Schmidt deelt complimenten uit aan de Deventenaren. "Go Ahead Eagles is de beste tegenstander die we in de Eredivisie zijn tegengekomen dit seizoen. Beter dan Feyenoord? Ik vond ze fantastisch. Ik zeg niet dat ze de beste ploeg van de competitie zijn, maar zoals ze vandaag speelden wel. Zij verdienden op zijn minst een punt. De hoge intensiteit en de durf aan de bal bij hun, vond ik heel erg goed."

Wat wil dit zeggen over jou PSV, Roger?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... u-toe.html

Hier nog wat leuke uitspraken. Wil ook weer zijn gelijk halen. Maar ondanks dat ie het zo goed weet Gotze en Madueke geblesseerd. En dat Gakpo scoort komt omdat ie hem zondag geeft gewisseld.

Go Ahead zo ophemelen is natuurlijk enigszins idioot.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat het kut was, maar dat ga je als trainer niet roepen. Heel slim om de prestaties van GAE dan te overdrijven om de aandacht wat af te leiden van de realiteit. Ze waren prima, maar hadden ook nauwelijks recht op een klinkende zege die ze op basis van deze teksten hadden verdiend. Een handjevol redelijke kansen en een goal die je bijna nooit ziet. Het is me wat.

PSV is gewoon geen schim meer van wat het twee maanden geleden was. Jammer.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ruuddevil schreef: 22 sep 2021, 22:30 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... u-toe.html

Hier nog wat leuke uitspraken. Wil ook weer zijn gelijk halen. Maar ondanks dat ie het zo goed weet Gotze en Madueke geblesseerd. En dat Gakpo scoort komt omdat ie hem zondag geeft gewisseld.

Go Ahead zo ophemelen is natuurlijk enigszins idioot.
Kijk het interview terug en je ziet het cynisme achter de opmerking over Gakpo. Kijk het interview ipv zo’n quotes te lezen, want de hele context is daarmee weg.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

milansandro schreef: 22 sep 2021, 22:27 Schmidt deelt complimenten uit aan de Deventenaren. "Go Ahead Eagles is de beste tegenstander die we in de Eredivisie zijn tegengekomen dit seizoen. Beter dan Feyenoord? Ik vond ze fantastisch. Ik zeg niet dat ze de beste ploeg van de competitie zijn, maar zoals ze vandaag speelden wel. Zij verdienden op zijn minst een punt. De hoge intensiteit en de durf aan de bal bij hun, vond ik heel erg goed."

Wat wil dit zeggen over jou PSV, Roger?
Zij speelden het spelletje zoals hij graag ziet, is nu eenmaal anders dan wat de afgelopen 50 jaar in NL is gespeeld. Zijn criteria voor goed spelen wijken af van de norm hier.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ah ok. Ik kijk uit zelfbescherming alleen de wedstrijd, nabeschouwing van ESPN waag ik me niet aan.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

koetje schreef: 22 sep 2021, 22:35
milansandro schreef: 22 sep 2021, 22:27 Schmidt deelt complimenten uit aan de Deventenaren. "Go Ahead Eagles is de beste tegenstander die we in de Eredivisie zijn tegengekomen dit seizoen. Beter dan Feyenoord? Ik vond ze fantastisch. Ik zeg niet dat ze de beste ploeg van de competitie zijn, maar zoals ze vandaag speelden wel. Zij verdienden op zijn minst een punt. De hoge intensiteit en de durf aan de bal bij hun, vond ik heel erg goed."

Wat wil dit zeggen over jou PSV, Roger?
Zij speelden het spelletje zoals hij graag ziet, is nu eenmaal anders dan wat de afgelopen 50 jaar in NL is gespeeld. Zijn criteria voor goed spelen wijken af van de norm hier.
Dus eigenlijk heeft PSV voor de opvolging van van Bommel een beetje zitten slapen door van Wonderen niet te benaderen?
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Slim commentaar van Schmidt, maar weinig geloofwaardig. Inderdaad treurig dat de spelers zelf niet in staat zijn om het goed te zetten. De laatste middenveld variant met Boscagli-Pröpper-Van Ginkel is dan de beste optie om het middenveld te versterken (zolang Sangaré ontbreekt).
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Niemand die het interview heeft bekeken? Hij zegt dat GAE de best voetballende tegenstander was tot nu toe. GAE kreeg de complimenten voor hun speelstijl en hadden een punt verdiend. Evenals Volendam vorig jaar in de beker. Niets mis mee toch?
#simplythebest
Number 8 On Tour
Lid 2e elftal
3
Berichten: 150
Lid geworden op: 4 nov 2020

Even los van ze logica, de wissels, het spel en de omgang met de spelers. Want daar mag de trainer alles zelf bepalen, we evalueren aan het einde van het seizoen. Geen kampioen is niet geslaagd en dan is het einde dienstverband.

Alleen de uitstraling van Schmidt en wat voor een laag dat over PSV mee brengt, dat is niet iets waar ik me mee identificeer. Los van uilskuikens van de NOS, ESPN en het ED die hem interviewen.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Meer uitspraken van Roger:

Wat het zegt dat PSV moeite heeft en Ajax niet? "Het zegt misschien dat Ajax veel meer budget heeft dan PSV. Als je internationaal ervaren topspelers hebt is het soms wat makkelijker. We hebben al laten zien dat we op topniveau kunnen spelen. Ik verwacht niet dat we vijftig wedstrijden top zullen zijn, dat is onmogelijk."

"We hebben de Johan Cruijff Schaal gewonnen en bijna de Champions League gehaald, maar deze wedstrijden kosten wel energie. Je kunt nooit honderd procent herstellen, dus ben je nooit helemaal fris. Ik zie dat mijn spelers een beetje moeite hebben, maar dat hoort bij voetbal."
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

milansandro schreef: 22 sep 2021, 22:54 Meer uitspraken van Roger:

Wat het zegt dat PSV moeite heeft en Ajax niet? "Het zegt misschien dat Ajax veel meer budget heeft dan PSV. Als je internationaal ervaren topspelers hebt is het soms wat makkelijker. We hebben al laten zien dat we op topniveau kunnen spelen. Ik verwacht niet dat we vijftig wedstrijden top zullen zijn, dat is onmogelijk."

"We hebben de Johan Cruijff Schaal gewonnen en bijna de Champions League gehaald, maar deze wedstrijden kosten wel energie. Je kunt nooit honderd procent herstellen, dus ben je nooit helemaal fris. Ik zie dat mijn spelers een beetje moeite hebben, maar dat hoort bij voetbal."
Waar dan weer wél wat inzit.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Wat verklaart waarom hij nog 3 kwalitatieve spelers erbij had gewild.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

DC_PSV schreef: 22 sep 2021, 23:05 Wat verklaart waarom hij nog 3 kwalitatieve spelers erbij had gewild.
Let's hope for winterstop.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Jemig, in dit topic lijkt het wel of Schmidt elke week zeehondjes doodknuppelt. Kampioenschap als minimale eis dit seizoen is natuurlijk volstrekt belachelijk. Uiteraard moet PSV lang meedoen, maar Ajax is de gedoodverfde kampioen op basis van beschikbare spelers. Dat snapt de PSV leiding ook wel.

De laatste wedstrijden waren niet best en is er veel op het positiespel aan te merken. Maar als je dit seizoen geen progressie ziet tov vorige seizoenen kijk je niet (meer?) objectief.

En laten we eerlijk zijn, we wisten toch wel van tevoren dat als je met Thomas, Bruma/Vertessen en Doan moet aantreden, het allemaal een paar niveautjes minder wordt dan met Sangare, Gotze en Madueke? Dan kan je een keer tegen een zeperd aanlopen. Zeker als die veel mindere spelers niet op elkaar zijn ingespeeld. Pijnlijk is wel dat gehoopte sterkhouders als Van Ginkel en Propper (hopelijk nog) niet kunnen brengen wat je op basis van hun salaris zou mogen verwachten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik snap ook niet waarom het bijna een wedstrijd van 'ik ben nog kritischer dan degene hiervoor' wordt. Waarom is het zo moeilijk om het gewoon bij een kritische benadering te houden zonder dat het meteen omslaat in overdrijvingen als ''hij maakt de club kapot''? Ik heb op andere sociale media zelfs al allerlei nazivergelijkingen gelezen, dat gaat toch nergens meer over?

Zo'n interview van Hans Kraay is ook zoiets. Niet luisteren, de man niet laten uitpraten en vervolgens via allerlei suggestieve onzin proberen woorden in de mond van Schmidt te leggen. En dan zijn er hier mensen die dan verontwaardigd gaan roepen dat die Schmidt maar eens normaal moet gaan doen. Ik vind het oprecht knap dat Schmidt nog zo beschaafd en netjes voor de camera's verschijnt, want de toon waarmee hij structureel benaderd wordt heb ik al jaren niet meer gezien in Nederland. Het gaat het gênante voorbij, met als dieptepunt dat denigrerende ''Sie sprechen Deutsch, gut!'' van vorige week. Ik zou een staande ovatie geven als hij de volgende keer gewoon wegloopt uit zo'n waardeloos interview of de journalist van dienst een keer keihard verbaal aanpakt na diens onzin. Het gaat helemaal nergens over.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Schmidt is een uitstekende kerel. Ik heb nooit die overdreven negatieve benadering over de persoon Schmidt begrepen. De man is zeer vriendelijk, keurig, beschaafd.

Je mag best vraagtekens hebben bij zijn beslissingen maar over de persoon Schmidt kan ik werkelijk niks negatiefs bedenken, behalve soms wat rare uitspraken maar soit.

Wat betreft zijn comment over GA als beste tegenstander: niet mee eens. Ze deden hun best en speelden met passie, maar voetballend was AZ 4x zo goed. Ook Groningen en Feyenoord waren beter kwa spel. Dus beetje een vreemde uitspraak.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is de teleurstelling en niet iedereen is hetzelfde. We vlogen uit de startblokken en ineens is er niets meer van over. Een gedeelte komt door Schmidt, een gedeelte door de spelers, een gedeelte door het programma en een gedeelte door blessures. En als je denkt dat al die excuses niet mogen gelden als reden om wat minder te presteren dan heb je de realiteit uit het oog verloren.

Het tegenovergestelde is ook waar, als Sangaré en Götze weer terug zijn dan kan dat niet het enige zijn waardoor we weer terug zijn bij de piek van het begin van het seizoen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Sparts schreef: 22 sep 2021, 23:27

En laten we eerlijk zijn, we wisten toch wel van tevoren dat als je met Thomas, Bruma/Vertessen en Doan moet aantreden, het allemaal een paar niveautjes minder wordt dan met Sangare, Gotze en Madueke? Dan kan je een keer tegen een zeperd aanlopen. Zeker als die veel mindere spelers niet op elkaar zijn ingespeeld. Pijnlijk is wel dat gehoopte sterkhouders als Van Ginkel en Propper (hopelijk nog) niet kunnen brengen wat je op basis van hun salaris zou mogen verwachten.
Het zijn nog steeds uitstekende spelers waarmee je van elke eredivisieclub kan winnen. Als ze niet zijn ingespeeld dan moet de trainer daar aan werken. Trouwens, de enige die het systeem niet kent is Ritsu Doan. Dus ook deze vlieger gaat niet op.

Het probleem is dat het systeem te ingewikkeld is, en spelers niet kunnen improviseren. Ook de Eagles kwamen er gisterenavond makkelijk doorheen. De club heeft gisteren met veel teveel moeite gewonnen van een promovendus. Dit was een wedstrijd om aan je doelsaldo te werken en dan moet je als kampioenskandidaat ineens blij zijn met drie punten!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt