John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Revolinho schreef: 19 sep 2021, 22:10 Dan waren alle winstpartijen ook 100% Schmidt
Zeker. Net als de onnodige uitschakeling tegen Benfica die ons 35 mln kostte. Waar we ook geen oplossing hadden voor een situatie die zich voordeed.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Maar ook de 0-4 in de Arena, wat een prijs ooleverde. En de winstpartijen tegen Gala en Midtjylland die ook geld hebben opgeleverd door een gegarandeerde plek in de poulefase EL, wat nu meer oplevert als voorheen.

Allemaal Schmidt.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Een nederlaag kan best op het conto van de coach komen terwijl een winstpartij dat niet is hoor.

De nederlaag vandaag werd imo veroorzaakt door tactisch onvermogen en compleet idiote wissels van Schmidt, terwijl de 0-4 tegen Ajax werd veroorzaakt door geweldige bevliegingen van Noni en een rode kaart.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ykhim schreef: 19 sep 2021, 21:53 Er is intern echt wel wat onvrede over dat wisselbeleid hoor, dat kan ik met 100% zekerheid bevestigen. Het is alleen ook een eeuwige stribbeling tussen emotie en keiharde rationaliteit. Je merkte het eerder ook al bij van Ginkel en vandaag bij Pröpper: het zit ze niet lekker, zo na de wedstrijd. Maar stiekem kun je met enige redelijkheid ook zeggen dat juist zij geen recht van spreken hebben, aangezien ze gewoon niet leveren. Zahavi hetzelfde verhaal: is ook verhaal gaan halen, maar je vraagt je toch vooral af waarom Zahavi überhaupt nog in de basis staat.

Het feit dat Thomas en Doan vandaag invallen en samen met captain Gakpo de beste prestatie leveren, dat zegt wat mij betreft ook wel iets. Dan kun je als spelers wel naar de coach wijzen, maar mag het ook een beetje uit jezelf komen, heren van Ginkel, Pröpper, Madueke en Zahavi?
Zit wat in, maar hoe moeten zij gaan leveren als er voortdurend het risico is dat je geen aantal wedstrijden op rij mag volmaken of überhaupt starten (in het geval va Pröpper en Madueke). Dit is toch ongeveer waarom we Van Bommel vaak bekritiseerden: te star en dogmatisch vasthouden aan één bepaald beeld.

Vlak voor rust had ik nog het idee dat er in de tweede helft iets kon gebeuren, maar met Thomas, Doan, Vertessen en niet veel later Vinicius erbij kregen we drie goals om de oren (ipv een in de eerste helft) en hebben we amper wat gecreëerd. Ik vind dat geen goede prestatie, eerlijk gezegd.

Dat niet iedereen levert, dat klopt, maar het zou toch lekker zijn om eens een aantal wedstrijden op rij (ook tegen de ‘kleintjes’) gewoon 70-75 minuten met een vast elftal te spelen waardoor ook wat patronen kunnen worden ingesleten. M.i. is dat bij onze grote concurrent een van de grote wapens de afgelopen drie jaar: het maakt het voor invallers ook gemakkelijker om mee te komen omdat niet de volledige dynamiek verandert.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 19 sep 2021, 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 19 sep 2021, 22:24Zit wat in, maar hoe moeten zij gaan leveren als er voortdurend het risico is dat je geen aantal wedstrijden op rij mag volmaken of überhaupt starten (in het geval va Pröpper en Madueke). Dit is toch ongeveer waarom we Van Bommel vaak bekritiseerden: te star en dogmatisch vasthouden aan één bepaald beeld.
Beetje kip en ei. Dat Schmidt te koppig is ben ik verder volledig met je eens. Niet de eerste keer vandaag en afgaande op de interviews ook niet de laatste keer. In dat geval maak ik me op voor een pittige tijd.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Nouja, in dit geval blijft die kip wel erg lang op de eieren zitten, waardoor er uit dat ei weinig nieuws kan ontwikkelen. Het moge toch duidelijk zijn dat het ei evolutionair gezien altijd eerder was dan de kip. ;)
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het hangt er een beetje af van wat je wanneer als de hedendaagse kip gaat aanzien en wat wanneer als ei aangemerkt kan worden of toch als simpele celdeling die leidt tot ''...'', al kan ik redelijkerwijs akkoord gaan met je stelling.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

trouwepsvfan schreef: 19 sep 2021, 22:24 Een nederlaag kan best op het conto van de coach komen terwijl een winstpartij dat niet is hoor.

De nederlaag vandaag werd imo veroorzaakt door tactisch onvermogen en compleet idiote wissels van Schmidt, terwijl de 0-4 tegen Ajax werd veroorzaakt door geweldige bevliegingen van Noni en een rode kaart.
Die geweldige bevliegingen had hij niet kunnen maken als andere spelers de ruimte daarvoor niet hadden gecreëerd (o.a. Zahavi) en als het team verdedigend niet goed stond opgesteld, had het ook niets uitgemaakt. Dus die vlieger gaat niet op.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

trouwepsvfan schreef: 19 sep 2021, 22:24 Een nederlaag kan best op het conto van de coach komen terwijl een winstpartij dat niet is hoor.
Dat is inderdaad de nonsens die ik al een tijdje aan zie komen.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Je hebt voor het zoveelste jaar achter elkaar prutswerk afgeleverd, geen goede RB in je selectie, geen goede spits in de selectie, veel teveel pure middelmaat( die jij hier naar toe hebt gehaald) in de selectie. De enige spelers met extra extra kwaliteit(Gakpo) komt uit de jeugdopleiding.
In plaats dat we naar het niveau van AJAX doorgroeien zakken we onder jouw leiding af naar niveau feyenoord.
Ik hoop dat je eindelijk je spullen is pakt en oprot!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het niet halen van een rechtsback is een kapitale blunder.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil schreef: 22 sep 2021, 20:55 Het niet halen van een rechtsback is een kapitale blunder.
Heb me er op verkeken. Had zelf graag een LB gezien. Ook daar gefaald.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

Er is toch een rb gehaald? Die ook als lb kan spelen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Heel onverwacht ook dat Dumfries ging vertrekken. Gewoon één heel jaar te tijd gehad om een goede rechtsback in beeld te brengen en te kopen.

Nu heeft ie 'maar' een half jaartje om een back-up voor Sangaré te vinden. Vergeet het maar hoor.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 22 sep 2021, 20:55 Het niet halen van een rechtsback is een kapitale blunder.
Denken dat Teze het kon doen is een kapitale blunder. Dat onderscheid moet wel gemaakt worden hoor.

Je had Arias moeten huren. Hij wilde ook graag. Was de perfecte oplossing geweest.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Paulus22 schreef: 22 sep 2021, 20:58 Er is toch een rb gehaald? Die ook als lb kan spelen.
Backup hè. Das niet hetzelfde als basis-back. Mwene heeft te lage handelingssnelheid. Vandaag paar keer goed te zien. Aanval stokte bij hem. Ik vind hem op een of andere manier beter op links dan op rechts.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ykhim schreef: 22 sep 2021, 21:00
ruuddevil schreef: 22 sep 2021, 20:55 Het niet halen van een rechtsback is een kapitale blunder.
Denken dat Teze het kon doen is een kapitale blunder. Dat onderscheid moet wel gemaakt worden hoor.

Je had Arias moeten huren. Hij wilde ook graag. Was de perfecte oplossing geweest.
Ik mis hem
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Komt omdat ze hadden afgesproken dat Teze een kans zou krijgen. Dan haal je een back up en dan kan je het niet maken om nog een TB te halen. Jammer dat Sambo er ook lang uit ligt. Jetro had moeten komen.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

Dan had je op links misschien een verbetering gehad, maar Jetro heeft ook weinig gespeeld.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

Galactico schreef: 22 sep 2021, 21:01
Paulus22 schreef: 22 sep 2021, 20:58 Er is toch een rb gehaald? Die ook als lb kan spelen.
Backup hè. Das niet hetzelfde als basis-back. Mwene heeft te lage handelingssnelheid. Vandaag paar keer goed te zien. Aanval stokte bij hem. Ik vind hem op een of andere manier beter op links dan op rechts.
Tsja, hoeveel rechtsbacken kun je hebben inderdaad? Laten we Teze niet op 1 wedstrijd afschrijven. Veel was slecht vandaag.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Paulus22 schreef: 22 sep 2021, 21:06
Galactico schreef: 22 sep 2021, 21:01

Backup hè. Das niet hetzelfde als basis-back. Mwene heeft te lage handelingssnelheid. Vandaag paar keer goed te zien. Aanval stokte bij hem. Ik vind hem op een of andere manier beter op links dan op rechts.
Tsja, hoeveel rechtsbacken kun je hebben inderdaad? Laten we Teze niet op 1 wedstrijd afschrijven. Veel was slecht vandaag.

1 wedstrijd? Teze heeft misschien 1 wedstrijd goed gespeeld als RB. Mist werkelijk alles om die positie te bekleden.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Pedersen kostte Feyenoord 1 miljoen. Doet het betere dan Mwene en Teze bij elkaar. Ben dat scouten van wisselspelers bij Duitse degradanten een beetje zat. Baumie was ook al zo’n kwaliteitsinjectie…
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gelukkig maar dat Mwene niks gekost heeft dan!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Nouja gelukkig.. zitten er wel drie jaar aan vast. Maar de conclusie is helder. In de winter MOET er een rechtsback komen. Ze hebben Teze compleet verkeerd ingeschat en Mwene gaat nooit goed genoeg worden.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

De reparatie krijgt nog een extra etappe in de winter (hoop ik).
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

🎶 Johnny waar is de beker?
Johnny waar is de schaal?
Johnny waar is de trainer?
En de miljoenen allemaal? 🎶
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong