Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 11:41
trouwepsvfan schreef: 22 sep 2021, 11:32 Dit is een goed en genuanceerd artikel

https://www.nu.nl/voetbal/6158282/ook-c ... n-kop.html
Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom je dit artikel 'genuanceerd' noemt, er worden nl. alleen maar critici aan het woord gelaten met dezelfde kritiek op dezelfde karikatuur. Niks nuance.
En weer kom je afkakken met een artikeltje van 9 maanden geleden wat veel trekjes heeft van nieuwjaarswensen. Veel goede voornemens maar in de praktijk al snel overboord gegooid.
Je bent bezig een karikatuur van de karikatuur te maken.
Niet door een speler maar verschillende is gezegd dat Schmidt primair kijkt en conclusies trekt uit data en pas in tweede instantie met spelers praat over hun fysieke en mentale toestand.
Van de Goolberg heeft een leidend vaktechnisch boek geschreven over een methodische aanpak in de sportrevalidatie.
Maar blijkbaar maak jij een karikatuur van hem door min of meer het stempeltje "dementie" op te plakken omdat hij de 70 is gepasseerd.
Dementie kan ook voorkomen op jonge leeftijd tussen de 40 en 65 jaar.

Hoe oud zijn Schmidt en jij eigenlijk (zeg ik op mijn beurt ongenuanceerd...)? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ailon op 22 sep 2021, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 12:08

maar je bent door die data extra alert en na één helft waarin spierpijn opgetreden is haal je 'm er toch uit

Plus hij had een (makkelijk gegeven) gele kaart, dat zou ook zomaar eens een reden kunnen zijn.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 12:35
Brael schreef: 22 sep 2021, 12:30 De uitspraak van Schmidt dat hij gesprekken met spelers misschien wel belangrijker vindt dan data, strookt natuurlijk totaal niet met de uitingen van onbegrip/onvrede van spelers die gewisseld worden.
Ik denk dat die afwegingen niet altijd even zwart/wit zijn en al helemaal niet altijd 100% door de speler in kwestie gedeeld hoeven te worden. Gesprek met spelers betekent ook niet per sé dat in dat gesprek knopen definitief doorgehakt worden, sowieso zal de reden tot wisselen er dan vaak nog niet zijn (bijv. vermoeidheid die zichtbaar optreedt tijdens de wedstrijd, die misschien door de speler op dat moment heel anders ervaren wordt). Veel van de uitingen van onvrede vinden m.i. bovendien plaats vlak na de wedstrijd als ze er nog niet even rustig over hebben kunnen napraten.
Precies, dus dat hele verhaal van dat Schmidt zich niet baseert op data maar op spelersgesprekken mbt het vermoeidheidsargument, is flauwekul.

Verder wordt veel van de onvrede inderdaad direct na de wedstrijd gedeeld, daarna lopen de spelers weer netjes in het gareel. Maar dat geeft wel aan dat het wisselen in elk geval niet in samenspraak met de spelers gedaan wordt (wat ook niet hoeft, maar door het wijzen op gesprekken met spelers wek je wel die indruk).

Freshness baseert Schmidt dus op data, en daarin lijkt hij iets te ver doorgeslagen als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door Brael op 22 sep 2021, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vanavond nieuw novum in het voetbal: Als er een speler in gebracht wordt zal het nummer van die speler in het groen op het bord van de vierde official verschijnen. In het rood verschijnen dan twee vraagtekens waarna de spelers op het veld zich mogen melden als zij gewisseld willen worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ailon schreef: 22 sep 2021, 12:36Niet door een speler maar verschillende is gezegd dat Schmidt primair kijkt en conclusies trekt uit data en pas in tweede instantie met spelers praat over hun fysieke en mentale toestand.
Lijkt me prima: eerst krijg je een beeld uit data, vervolgens ga je bij die speler te rade in hoeverre die zich herkent in dat beeld. Dus nogmaals dat voorbeeld van Götze: Mario, je zit in de gevarenzone. Mario: maar ik voel me goed en ik wil graag. Roger: prima, blij met je dedication, we gaan het proberen en blijven alert. Mario tijdens de wedstrijd: Roger ik heb spierpijn. Roger: max tot aan de rust dan.

Hoe verschrikkelijk belachelijk is 'primair kijken naar data' dan nog? Volgens mij echt totaal niet, ik zou het niet anders willen zien.

Brael schreef: 22 sep 2021, 12:40
ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 12:35 Ik denk dat die afwegingen niet altijd even zwart/wit zijn [..]
Precies, dus dat hele verhaal van dat Schmidt zich niet baseert op data maar op spelersgesprekken mbt het vermoeidheidsargument, is flauwekul.
Zoals meestal heb jij de neiging om het idee van de ander zwaar te overdrijven om daar vervolgens op te gaan schieten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het punt met het wisselen is wat mij betreft dat hij te veel focust op vermoeidheid, en te weinig op technisch-tactische aspecten.

Plus dat spelers bij PSV wel heel erg vaak vermoeid lijken te zijn, vergeleken met andere teams.
ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 12:43
Brael schreef: 22 sep 2021, 12:40 Precies, dus dat hele verhaal van dat Schmidt zich niet baseert op data maar op spelersgesprekken mbt het vermoeidheidsargument, is flauwekul.
Zoals meestal heb jij de neiging om het idee van de ander zwaar te overdrijven om daar vervolgens op te gaan schieten.
Zegt degene die een breedgedragen beeld, met valide argumentatie, stelselmatig als karikatuur bestempelt :lol:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Mijn grootste probleem met zijn wissels is het tijdstip van wisselen. Als Zahavi kut speelt kun je die best in de rust wisselen, als Götze iets voelt kun je hem best wisselen maar Gakpo na 60 minuten is niet nodig en Madueke pas in de 65e minuut brengen is ook niet handig, dat was sowieso 20 minuten te laat.

Ik vind het wel goed dat hij iedereen erbij probeert te houden maar van de andere kant is het nu wel zo dat Guti en Doan de ene keer invallen en Thomas en Vertessen de andere keer. Dan weer Vinicius, dan weer Romero, dan weer Mauro en dan weer Bruma. Nu lijkt het alsof we teveel keuzes hebben op bepaalde posities en dat hij iedereen aan boord wil houden. Maar zoveel minuten zijn er niet te verdelen dus dan raak je ze al kwijt bij spelers waarvan je het niet wilt.

Dus we hebben geen te dunne selectie, maar te weinig pure kwaliteit. Ik wil weer terug naar de top 15 spelers en die de kastanjes voor je uit het vuur laten halen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik ga de knuppel bij dezen gewoon in het hoenderhok gooien:

Roger Schmidt, geen slechte trainer, maar ook absoluut geen toptrainer, gaat ons PSV niet veel verder brengen dan waar het nu is. Daarvoor heeft hij teveel mankementen. Het wordt tijd om volgende zomer naar een opvolger uit te kijken, die wat mij betreft best een Roger Schmidt 2.0 mag zijn.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 12:43
Ailon schreef: 22 sep 2021, 12:36Niet door een speler maar verschillende is gezegd dat Schmidt primair kijkt en conclusies trekt uit data en pas in tweede instantie met spelers praat over hun fysieke en mentale toestand.
Lijkt me prima: eerst krijg je een beeld uit data, vervolgens ga je bij die speler te rade in hoeverre die zich herkent in dat beeld. Dus nogmaals dat voorbeeld van Götze: Mario, je zit in de gevarenzone. Mario: maar ik voel me goed en ik wil graag. Roger: prima, blij met je dedication, we gaan het proberen en blijven alert. Mario tijdens de wedstrijd: Roger ik heb spierpijn. Roger: max tot aan de rust dan.

Hoe verschrikkelijk belachelijk is 'primair kijken naar data' dan nog? Volgens mij echt totaal niet, ik zou het niet anders willen zien.

Brael schreef: 22 sep 2021, 12:40 Precies, dus dat hele verhaal van dat Schmidt zich niet baseert op data maar op spelersgesprekken mbt het vermoeidheidsargument, is flauwekul.
Zoals meestal heb jij de neiging om het idee van de ander zwaar te overdrijven om daar vervolgens op te gaan schieten.
Goed om te lezen dat je ten halve bent teruggekeerd.
De reacties van met name Propper en ook wel Gakpo na de wedstrijd tegen Feyenoord laten zien dat Schmidt zich in eerste instantie op data baseert en beslissingen neemt met mogelijk achteraf een 1 op 1 gesprekje met een speler over "freshness"
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 22 sep 2021, 12:53 Ik ga de knuppel bij dezen gewoon in het hoenderhok gooien:

Roger Schmidt, geen slechte trainer, maar ook absoluut geen toptrainer, gaat ons PSV niet veel verder brengen dan waar het nu is. Daarvoor heeft hij teveel mankementen. Het wordt tijd om volgende zomer naar een opvolger uit te kijken, die wat mij betreft best een Roger Schmidt 2.0 mag zijn.
Dit knuppetje verdient een :Thumbsup:
De signalen zijn er al veel langer. Met name over zijn koppigheid en eigenwijsheid.
Dat dateert niet van nu na de dubbele miskleun tegen Benfica en Feyenoord.
Laatst gewijzigd door Ailon op 22 sep 2021, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 sep 2021, 12:53 Ik ga de knuppel bij dezen gewoon in het hoenderhok gooien:

Roger Schmidt, geen slechte trainer, maar ook absoluut geen toptrainer, gaat ons PSV niet veel verder brengen dan waar het nu is. Daarvoor heeft hij teveel mankementen. Het wordt tijd om volgende zomer naar een opvolger uit te kijken, die wat mij betreft best een Roger Schmidt 2.0 mag zijn.
Eens, tenzij hij dit seizoen resultaten boekt (kampioenschap of minimaal kwartfinale/halve finale EL)

Roger Schmidt is een goede trainer, maar voorlopig nog geen prijzenpakker.

Als hij dit seizoen niet levert is het imo ook gewoon klaar. Hij heeft echt de selectie er voor namelijk, zeker als er in de winter nog 1 of 2 bij kunnen komen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit heb ik eerder gepost:
Ailon schreef: 21 sep 2021, 20:33 Vooraanstaande clubs, laat staan topclubs, heeft Schmidt niet getraind.
Vooruit, Bayer Leverkusen schurkte nog het dichtst tegen een (sub)topclub aan. Maar daar heeft hij geen enkele prijs gepakt en is hij na bijna 3 jaar ontslagen omdat de prestaties afnamen en de "chemie"tussen hem en de spelersgroep was uitgewerkt.

Schmidt is een goede trainer/coach maar geen toptrainer.
Hij heeft een betere selectie tot zijn beschikking dan de laatste jaren het geval is geweest maar het falen op het "moment suprême" (Benfica), missen van een winst in 'n thuiswedstrijd in de EL en een zwaar ontluisterende nederlaag tegen Feyenoord wat in 55 jaar niet meer is voorgekomen, komt niet echt heel onverwacht.
Er zijn dus medeposters die hetzelfde erover denken en hem niet voor een "Heiland" verslijten.
Het missen van de CL groepsfase heeft PSV vele miljoenen gekost, JdJ verhinderd om in de laatste week nog te mogen investeren in transfers en dus de inhaalrace met de concurrent nagenoeg tot stilstand gebracht.
Laatst gewijzigd door Ailon op 22 sep 2021, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ailon schreef: 22 sep 2021, 13:08Er zijn dus medeposters die hetzelfde erover denken en hem niet voor een "Heiland" verslijten.
Heiland, weer een voorbeeld van de positie van de ander in het belachelijke trekken om daar vervolgens op te schieten! Knap doen jullie dat hoor jongens :gaap:

Ik deel jullie positie iig totaal niet over dat 'geen prijzen pakken' en daarom afscheid willen nemen, CL en EL zijn geen prijzen waar je realistisch gezien op mag rekenen, het verlies tegen Benfica vond ik gaan blamage, qua schaal ben je afhankelijk van een concurrent met een selectie die volgens transfermarkt.nl op dit moment 950 miljoen waard is tegen 150 miljoen van PSV. Blijven over de beker en de JC.

Het is m.i. (op dit moment) dus een onzinnige manier van afrekenen. Het idee dat Roger ons 'niet verder' zal brengen is m.i. ook totaal niet te verdedigen als je ziet welke progressie er is geboekt t.o.v. vorig seizoen. En die progressie is m.i. wat echt telt, zolang die erin zit moeten we vooral doorgaan op het pad.

Ik geloof nog steeds in dit project vooral omdat ik resultaten zie. Nu een grote stap terugdoen door wéér vanaf nul te beginnen en dan te hopen dat een nieuweling nóg sneller progressie boekt? Nah, lijkt me niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 13:23
Ailon schreef: 22 sep 2021, 13:08Er zijn dus medeposters die hetzelfde erover denken en hem niet voor een "Heiland" verslijten.
Heiland, weer een voorbeeld van de positie van de ander in het belachelijke trekken om daar vervolgens op te schieten! Knap doen jullie dat hoor jongens :gaap:
Het gebruik van tendentieuze terminologie is jou ook niet vreemd met je "karikatuur" :neh:

PS
Benfica geen blamage na bijna een uur spelen tegen 10 man en niet weten te scoren?
Plus dat in die wedstrijd de "taktische" Schmidt wissels Bruma, Vertessen en Obispo niets gebracht hebben...
Laatst gewijzigd door Ailon op 22 sep 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Die progressie was vooral zichtbaar doordat we dit seizoen vroeg met een voltallige selectie zijn begonnen. Mede daardoor wisten we ruime overwinningen te behalen in de voorrondes van de CL. De progressie is ook alweer behoorlijk gestagneerd de laatste weken, met het structurele puntverlies tegen Feyenoord als (voorlopig) dieptepunt.

Nu andere teams wat dat betreft even ver zijn qua opbouw, zie je gewoon dat we niet meer dat niveautje extra hebben waar we allemaal een beetje op hoopten.

Benfica is een 50-50 confrontatie. Die verliezen we.

AZ uit (die hebben pas 1 competitiewedstrijd gewonnen dit seizoen) wisten we met pijn en moeite te winnen, het spel was gewoon slecht.

Sociedad thuis is ook 50-50, daar laten we (misschien wel hele dure) punten liggen.

En Feyenoord thuis was slecht. Niet zo slecht als de uitslag doet vermoeden, maar wel slecht.

Kortom, de Europese 50-50 wedstrijden weten we niet over de streep te trekken, en in de competitie is het, na een soepele start, ook niet meer overtuigend, met puntverlies tot gevolg.

Het kijken naar een concurrent met een groter budget doe ik dan ook niet, ik kijk naar onze eigen prestaties, en ik zie dat Roger daarin dezelfde mankementen blijft houden als vorig seizoen.

Onder de streep kun je je ook afvragen hoeveel progressie er nu is. Europees spelen we weer geen CL en leiden we in de EL weer puntverlies. Nationaal moeten we weer in de achtervolging op Ajax. En onze selectie is weer niet fit genoeg om twee wedstrijden per week te pieken.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik heb te weinig verstand om iets zinnigs te zeggen over fitness van spelers op topniveau, temporiseren, spieropbouw/afbreuk, risico's op blessures etc. Ik geloof in data maar ook in het juist koppelen van de data. Data is nooit zwart wit. Er ontstaat nu de beeldvorming dat Schmidt dit zwart wit gebruikt maar zeker weten we dat natuurlijk niet. Er zijn namelijk ook spelers die wel vaak 90 minuten volmaken. Hij kiest wel specifiek de spelers die veel intensive sprints / runs moeten maken om te wisselen. Je kunt moeilijk in de wedstrijd met een speler overleggen of hij eruit wil. Daarnaast is hij een duitser en die kijken toch wat anders tegen gezag aan dan ons, overleggen of polderen komt niet in zijn woordenboek voor. Persoonlijk denk ik dat hij wel aan de voorzichtige kant is met sparen. Mijn gevoel zegt me dat ze best wat meer kunnen hebben en met name kunnen opbouwen. Maar goed nogmaals ik ben geen inspanningsfysioloog.

Ik zie wel degelijk een stijgende lijn tov vorig seizoen, het spel is echt wel beter en stabieler. Ja Feyenoord was kut. Maar we hebben tot dusver een vrij aardig Europees campagne gehad, iets wat ook wel even geleden is. En als Ajax weer 88!!!! punten haalt en je wordt 2 met 82 of 84 punten kun je moeilijk spreken van een slecht seizoen. Dan moeten we gewoon onze meerdere erkennen. Ik ben het eens dat we een selectie hebben die kampioen zou kunnen worden echter is ons team ook weer niet zo goed dat we dat moeten. Ajax heeft veel meer diepte en breedte in de selectie. Wij hebben een eerste elftal dat in vorm met Ajax mee kan qua niveau maar ook een brede selectie met heel veel middelmaat. Als we kampioen willen worden zullen wij het hele seizoen on top moeten zijn en heel eerlijk ook gewoon geluk hebben dat Ajax het een beetje laat afweten. Zij hebben een kern met spelers die kwalitatief op hoog niveau zit en daarnaast al 4/5 jaar samen speelt. en de nummers 12 tm 24 zijn zowat even goed alleen net een ander smaakje.
Maar goed, het seizoen is net begonnen en er kunnne gewon nog geen conclusies worden getrokken. Winnen we vanavond staan we op 1 punt van Ajax waar wij een zwaar programma hebben gehad en zij niet. Perspectief...

Wij hebben niet eens een vervanger voor Sangare, geen fatsoenlijke rechtsback, geen vervanger voor Gotze, 2 centrale mddenvelders die al heel lang niet meer gespeeld hebben (Propper en v Ginkel) en nogmaals ook veel middelmaat daarachter zoals een Mauro, Bruma, Guti etc.

De verwachtingen zijn mijn inziens wel wat te hoog hier als je stelt dat hij faalt als hij geen kampioen wordt.

Mijn stelling is dat we beter voetbal willen zien dan vorig jaar en het gat significant verkleinen met Ajax. Dus binnen een range van 6 punten van Ajax komen. Volgend jaar kunnen we met enkele gerichte aankopen de laatste stap zetten.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Eindelijk bekennen ze kleur hier en komen ze allemaal vanonder hun steen vandaan. Wat een smerige topic is dit geworden.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 22 sep 2021, 14:00 Eindelijk bekennen ze kleur hier en komen ze allemaal vanonder hun steen vandaan. Wat een smerige topic is dit geworden.
Waar doel je precies op? Op mensen die zeggen dat als Schmidt dit seizoen niet levert het tijd wordt voor een ander? Vind je dat smerig? Lijkt me toch best normaal bij een topclub?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik vind het heel bijzonder dat het zo enorm over wissels gaat aangaande Schmidt maar niet over de essentie: het systeem.

Hoe kan het dat wij met 4 uitstekende voorhoede spelers niet iedere wedstrijd boven de 1 xG uitkomen. Waar ligt dat aan en hoe gaan we dat tij keren? Wat mij betreft 100x belangrijker dan de wissels.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

RIO schreef: 22 sep 2021, 14:00 Eindelijk bekennen ze kleur hier en komen ze allemaal vanonder hun steen vandaan. Wat een smerige topic is dit geworden.
Foutje!!
Jouw insinuatie is gewoon smerig. :kwijl:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 22 sep 2021, 14:30 Ik vind het heel bijzonder dat het zo enorm over wissels gaat aangaande Schmidt maar niet over de essentie: het systeem.

Hoe kan het dat wij met 4 uitstekende voorhoede spelers niet iedere wedstrijd boven de 1 xG uitkomen. Waar ligt dat aan en hoe gaan we dat tij keren? Wat mij betreft 100x belangrijker dan de wissels.
Gakpo en Gotze zijn uitstekend, Madueke toptalent, maar we hebben geen echt goede spitsen en de back-up is ook matig in rendement m.u..v Vertessen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 22 sep 2021, 14:30 Ik vind het heel bijzonder dat het zo enorm over wissels gaat aangaande Schmidt maar niet over de essentie: het systeem.

Hoe kan het dat wij met 4 uitstekende voorhoede spelers niet iedere wedstrijd boven de 1 xG uitkomen. Waar ligt dat aan en hoe gaan we dat tij keren? Wat mij betreft 100x belangrijker dan de wissels.
Het voornaamste aanvalsplan is een opbouwende tegenstander vastzetten, snel de bal veroveren en vanuit die chaos kansen creëren.

Als we zelf de bal hebben, is er maar een zeer beperkt plan. Een tegenstander die vroeg op voorsprong komt (of op voorhand genoegen neemt met een gelijkspel) kan het ons dus heel moeilijk maken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 22 sep 2021, 14:51 Als we zelf de bal hebben, is er maar een zeer beperkt plan. Een tegenstander die vroeg op voorsprong komt (of op voorhand genoegen neemt met een gelijkspel) kan het ons dus heel moeilijk maken.
En misschien is dat plan er wel maar wordt het slecht uitgevoerd of werkt het simpelweg niet.

Maar met Gakpo, Madueke, Gotze en Zahavi moet dat vele malen beter. En ook als je daar 1 of 2 wisselingen hebt moet dat vele malen beter. Zeker in de Eredivisie. Los van Ajax staan ook de backups echt overal in de basis.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Persoonlijk vind ik Zahavi nog wel een dissonant tussen het rijtje van "4 uitstekende aanvallers", maar ook met Zahavi moeten we beter kunnen inderdaad. Individuele kwaliteit genoeg.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vorig jaar zeiden we daarover o.a.: we hebben iemand nodig als van Ginkel.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vorig jaar konden (en dat deden ze ook) Malen en Zahavi elkaar afwisselen in de spits of inderdaad een Van Ginkel die er een neusje voor heeft. Nu duikt er niemand op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt