Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ailon schreef: 21 sep 2021, 22:58Overigens post ik zeker niet alles wat mij ter ore komt. Daar maak ik wel degelijk een selectie in. :mrgreen:
Precies daarom neigt de overdadige vuilstort van vandaag tot die agenda verdenking [mention]Ailon[/mention].
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

milansandro schreef: 21 sep 2021, 22:54 Goed lezen op deze pagina..
Gedaan. Niet gezien. Maar het is laat en ik ga zo pitten. Dus wellicht scheel van slaap 😃
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 21 sep 2021, 23:00
Ailon schreef: 21 sep 2021, 22:58Overigens post ik zeker niet alles wat mij ter ore komt. Daar maak ik wel degelijk een selectie in. :mrgreen:
Precies daarom neigt de overdadige vuilstort van vandaag tot die agenda verdenking @Ailon.
Jouw mening en die kan ik van jou wel hebben hoor.
Ik heb niet de illusie dat mijn agenda - zo ik die al heb :lol: - ook maar van enige invloed is op het besluitvormingsproces van een directie over een coach in functie.
Vuilstort is datgene wat pertinent onwaar is, mijn waarde. En daar maak ik me dus niet schuldig aan. :mrgreen:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Schmidt scoort veel pluspunten wat mij betreft. Aantal zeer aantrekkelijke wedstrijden gezien, de naam trekt grote spelers aan, creëert waarde in de selectie/poetst spelers op, geef jeugd een kans en de geluiden zijn dat het een prettige persoon is.

Alleen tot nu toe worden veel te weinig sleutelwedstrijden gewonnen. Iets wat voorheen bij PSV wel vaak gebeurde. Hij heeft de tactiek daarop al wat aangepast dit seizoen. Deels met resultaat (Ajax, AZ) maar nog net te mager. Naar mijn idee mag het net wat degelijker als het minder loopt zoals afgelopen zondag. Dan maar 0-0 of in de 90e minuut scoren.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

[mention]Ykhim[/mention] xG na 5 wedstrijden waaronder 3 tegen tegenstanders die niet snel een hoge xG tegen zullen krijgen (Groningen, AZ, en Feyenoord), waarbij de laatste twee wedstrijden ook nog eens op vervelende momenten waren (op zaterdag net na de interland periode en op zondag na een zware Europese wedstrijd op donderdag) kan je niet zomaar gebruiken om aan te geven dat we ook dit seizoen weer structureel te weinig kansen creeeren, daarvoor is echt nog een langere reeks wedstrijden nodig. Betekent niet dat je geen gelijk hebt, maar je kan nu simpelweg de xG daarvoor nog niet gebruiken.

Hier is even wat vergelijkingsmateriaal (gegevens van infogol):
Heracles - PSV 0.31 - 1.74
Zwolle - Ajax 0.44 - 1.90
Enigszins vergelijkbare tegenstanders (hoewel ik Heracles hoger inschat), vergelijkbare xG

PSV - Cambuur 2.22 - 0.65
Ajax - Cambuur 3.34 - 0.46
Ajax pakweg 1 xG hoger, maar de grote kansen (met een hoge xG waarde) van Ajax zaten allemaal in de tweede helft (0.62 1e helft, 2.72 2e helft!), en PSV - Cambuur zat precies tussen de wedstrijden tegen Benfica ingeklemd, waarbij het scoreverloop ook geen aanleiding gaf om nog flink door te gaan met kansen creeeren. Kijk je alleen naar de 1e helft (PSV 0.82) dan is het weer vrij vergelijkbaar.

Wedstrijden van Groningen tot nu toe:
Cambuur - Groningen 0.56 - 1.11
Groningen - Utrecht 1.47 - 0.27
PSV - Groningen - 1.61 - 1.52
Groningen - Heerenveen 0.77 - 0.42
Willem II - Groningen 0.74 - 1.62
Dus de 4 overige tegenstanders van Groningen kwamen gezamenlijk tot 1.99 waarbij PSV in 1 wedstrijd alleen tegen Groningen al tot 1.61 kwam.

Tegen Feyenoord wist in de eredivisie alleen Utrecht een hoge xG te behalen (3.56), maar dat was wel 3 dagen na een Europese wedstrijd van Feyenoord (ipv de 5 dagen afgelopen week). Op dezelfde manier wist Ajax een hoge xG (3.51) te halen tegen een volledig uitgeput Vitesse dat drie dagen daarvoor diep moest gaan tegen Anderlecht terwijl Ajax lekker de hele week kon uitrusten.

Daar verder op doorgaand, kan je niets anders concluderen dan dat het verdedigend echt niet slecht staat, want de xG van Feyenoord afgelopen weekend was slechts 0.86, ondanks de extra rust die ze hadden (maakt de uitslag er natuurlijk niet minder kut om).

Dus voordat er allerlei conclusies worden getrokken over te weinig gecreeerde kansen, zou het goed zijn om een extra bult wedstrijden ook nog eens af te wachten en dan pas eens te zeggen of het te laag is of dat het wel meevalt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik begrijp dat het voor dit seizoen wat kort dag is om al allerlei conclusies te gaan trekken, maar het volgt wel een patroon dat we vorig jaar (en het jaar ervoor) al gezien hebben. Nogmaals: geen conclusies (ik roep bijvoorbeeld ook niet al om het hoofd van Schmidt), maar wel een zorgelijke trend die we dus al langer zien. Bovendien is het iets dat wat mij betreft een verklaring biedt voor een PSV dat niet altijd het topniveau weet te halen, waarbij wedstrijden tegen Galatasaray en Ajax positieve uitschieters waren, maar tegelijkertijd dus óók geflatteerde overwinningen. Over de gehele linie creëren we niet genoeg.

Maar meer nog dan het creëren van kansen voorzie ik voor de komende periode een uitdaging op mentaal vlak. Benfica-thuis was een ferme tik op de neus waarvan we de gevolgen direct zagen tegen Groningen, AZ en Feyenoord, een goede flow werd gewoon bruut onderbroken. En met Feyenoord hebben we een nieuwe knal gekregen. Nu moeten we de Eagles morgen wel kunnen hebben, maar daarna volgen bijvoorbeeld Willem II (dat goed is begonnen én weer een volledig gevuld stadion heeft) en Sturm Graz. Twee listige opponenten die, met de juiste tactiek en mentaliteit, het PSV lastig kunnen gaan maken. Als je dan zelf niet fysiek en/of mentaal hersteld bent van de afgelopen periode, dan ga je het zonder goed voetbal gewoon erg lastig krijgen.

Het is afwachten, maar ik maak me oprecht zorgen over wat ik waarneem omtrent PSV. En dat is een emotie die me helemaal niet bevalt, daar mijn standaardmodus optimisme betreft.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Tegelijkertijd kan winst tegen Eagles en Willem II (met dan hopelijk Sangaré er weer bij) het elftal ook weer een boost geven, dat ook weer meer vertrouwen richting Graz geeft.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik kijk liever niet teveel naar xG, wel dank voor het onderzoeken van de data.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Kenmerkend voor de "goede" wedstrijden dit seizoen (Ajax en AZ uit, Midgetland, Galatasary thuis) is dat we snel op voorsprong kwamen. Dan hoef je als PSV zijnde het spel minder te maken en kun je maximaal spelen op de omschakeling en pressing en is PSV zeer gevaarlijk.

Tegen Benfica en Feyenoord zat de "story of the game" niet mee en oogt het een stuk minder. In beide wedstrijden had je in minuut 70 al het idee dat het niks zou worden terwijl er nog tijd zat was.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

In beide wedstrijden was de trainer van de tegenstander gewoon slimmer. Zij waren niet bezig met hun eigen evangelie of fitheid, die wilden gewoon ten koste van alles winnen.

Vandaag het begin van herstel. Doelsaldo interesseert me niet, we moeten winnen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

De 0 houden is essentieel vandaag, dan weet je dat je als team een prestatie levert. Het devies is snel scoren en dan uitbouwen en uitspelen. Echt, ik wil vol gas erop en 0-3 in de eerste helft. Daarna Maxi erin.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/co ... ~a61c5757/
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het wordt wel mooi gedraaid. Volgens mij zegt Roger niet dat de spelers moe zijn. Hij zegt dat hij nieuwe energie in het elftal wil. En dat is echt wat anders.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

RIO schreef: 22 sep 2021, 08:58 De 0 houden is essentieel vandaag, dan weet je dat je als team een prestatie levert. Het devies is snel scoren en dan uitbouwen en uitspelen. Echt, ik wil vol gas erop en 0-3 in de eerste helft. Daarna Maxi erin.
Dan kan hij niet meer de 1-2 maken in de blessuretijd...
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

ShovingNE2 schreef: 22 sep 2021, 09:56 Het wordt wel mooi gedraaid. Volgens mij zegt Roger niet dat de spelers moe zijn. Hij zegt dat hij nieuwe energie in het elftal wil. En dat is echt wat anders.
Natuurlijk wordt het enigszins geridiculiseerd. Maar er zijn toch wel meer teams die met hoge intensiteit spelen en dat langer kunnen volhouden? Het is nu zo'n item dat het in plaats van sterkte een zwakte is geworden. Tegenstanders zullen zich nog meer instellen om 70 minuten tegen te houden en daarna kijken wat er mogelijk is.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

11 Sir Tinus schreef: 22 sep 2021, 10:02
RIO schreef: 22 sep 2021, 08:58 De 0 houden is essentieel vandaag, dan weet je dat je als team een prestatie levert. Het devies is snel scoren en dan uitbouwen en uitspelen. Echt, ik wil vol gas erop en 0-3 in de eerste helft. Daarna Maxi erin.
Dan kan hij niet meer de 1-2 maken in de blessuretijd...
Tussen wat ik hoop en wat ik denk zit een wezenlijk verschil…0
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Heya Hallvar schreef: 22 sep 2021, 10:14
ShovingNE2 schreef: 22 sep 2021, 09:56 Het wordt wel mooi gedraaid. Volgens mij zegt Roger niet dat de spelers moe zijn. Hij zegt dat hij nieuwe energie in het elftal wil. En dat is echt wat anders.
Natuurlijk wordt het enigszins geridiculiseerd. Maar er zijn toch wel meer teams die met hoge intensiteit spelen en dat langer kunnen volhouden? Het is nu zo'n item dat het in plaats van sterkte een zwakte is geworden. Tegenstanders zullen zich nog meer instellen om 70 minuten tegen te houden en daarna kijken wat er mogelijk is.
Tadic heeft 8 wedstrijden, alle 8, gespeeld en alle 8 90 minuten lang. Natuurlijk hadden ze die 6 voorronde partijen niet maar die zaten ook vrijwel aan de voorkant.
Sjefke
Jeugdspeler
2
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2021
Seizoenkaart: Vak R
Clubvoorkeur: PSV

Mooi discussies hier op het forum. Ik blijft wel weg van de hele "wissels" discussie. Onze Roger gaat niet veranderen, dus bereid je maar vast voor.

Ik maak mij zorgen om het spel bij fases. Het druk zetten is gewoon niet goed genoeg. De 6 van de tegenstander hebben ze zelden onder controle, soms lijkt het wel bewust, al kan ik mij dat niet voorstellen. Vorig jaar ging dit ook zo vaak fout, binnen 2/3 passes staat de tegenstander aan de overkant. Nu met Gotze als tweede spits leek het beter gaan, maar bij fases en tegen betere tegenstanders gaat het nog steeds zo vaak fout.

Kijk onderstaand bij de 0-1 van Feyenoord. Alles staat te ver uit elkaar, iedereen komt in grote ruimtes staan, waaronder Max die vervolgens de verkeerde keuze maakt om door te dekken. Een opstapeling van fouten

Afbeelding

Dit gebeurde vaker in de eerste helft, ook tegen Cambuur ging dit regelmatig fout, tegen AZ is misschien nog wel het mooiste voorbeeld, continu kon de 6 aangespeeld worden. Het baart mij zorgen dat zowel Roger als het team dit niet kan oplossen. Tegen Feyenoord had het besef er moeten zijn bij de ervaren jongens dat het niet liep en niet fris was. Zorg dat je op de 0 speelt en ga voor je momenten.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Blijkbaar had Gotze na 10 minuten al last van spierpijn. Had dit dan ook niet uit de data naar voren moeten komen? En dus ,hoe vervelend ook, Gotze niet opgesteld had moeten worden. Nu is hij geblesseerd.

Ik probeer Schmidt te volgen maar dit vind ik vreemd en opmerkelijk als hij zoveel waarde hecht aan de data voor fysieke gesteldheid....
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

11 Sir Tinus schreef: 22 sep 2021, 10:27
Heya Hallvar schreef: 22 sep 2021, 10:14

Natuurlijk wordt het enigszins geridiculiseerd. Maar er zijn toch wel meer teams die met hoge intensiteit spelen en dat langer kunnen volhouden? Het is nu zo'n item dat het in plaats van sterkte een zwakte is geworden. Tegenstanders zullen zich nog meer instellen om 70 minuten tegen te houden en daarna kijken wat er mogelijk is.
Tadic heeft 8 wedstrijden, alle 8, gespeeld en alle 8 90 minuten lang. Natuurlijk hadden ze die 6 voorronde partijen niet maar die zaten ook vrijwel aan de voorkant.
Gotze dit seizoen tot nu toe: 996 minuten in 13 wedstrijden = ~76,5 minuut/wedstrijd
Tadic dit seizoen tot nu toe: 651 minuten in 8 wedstrijden = ~81,5 minuut/wedstrijd

Gotze in totaal dus meer wedstrijden en meer minuten dan Tadic en gemiddeld maar 5 minuten minder per wedstrijd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Thoresen schreef: 22 sep 2021, 10:58Blijkbaar had Gotze na 10 minuten al last van spierpijn. Had dit dan ook niet uit de data naar voren moeten komen?
Geen idee of dat zo werkt.

Zou wel handig zijn he, als je een weersvoorspelling krijgt a la buienradar: in Götze wordt om 14u40 3mm spierpijn verwacht.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Sjefke schreef: 22 sep 2021, 10:57 Mooi discussies hier op het forum. Ik blijft wel weg van de hele "wissels" discussie. Onze Roger gaat niet veranderen, dus bereid je maar vast voor.

Ik maak mij zorgen om het spel bij fases. Het druk zetten is gewoon niet goed genoeg. De 6 van de tegenstander hebben ze zelden onder controle, soms lijkt het wel bewust, al kan ik mij dat niet voorstellen. Vorig jaar ging dit ook zo vaak fout, binnen 2/3 passes staat de tegenstander aan de overkant. Nu met Gotze als tweede spits leek het beter gaan, maar bij fases en tegen betere tegenstanders gaat het nog steeds zo vaak fout.

Kijk onderstaand bij de 0-1 van Feyenoord. Alles staat te ver uit elkaar, iedereen komt in grote ruimtes staan, waaronder Max die vervolgens de verkeerde keuze maakt om door te dekken. Een opstapeling van fouten

Afbeelding

Dit gebeurde vaker in de eerste helft, ook tegen Cambuur ging dit regelmatig fout, tegen AZ is misschien nog wel het mooiste voorbeeld, continu kon de 6 aangespeeld worden. Het baart mij zorgen dat zowel Roger als het team dit niet kan oplossen. Tegen Feyenoord had het besef er moeten zijn bij de ervaren jongens dat het niet liep en niet fris was. Zorg dat je op de 0 speelt en ga voor je momenten.
Dit probleem hebben we sowieso elke wedstrijd zonder Sangare.
Alleen Thomas zorgt een klein beetje voor hetzelfde.

Zelfde als de enorme ruimte die PSV elke keer laat centraal tussen de eigen 12 en 25 meter.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Volgens Rik Elfrink in het ED van vandaag is er totaal geen sprake van een crisissfeer.

Nu is crisis wel een heel erg groot woord maar blijkbaar heeft Elfrink gemist dat Gerbrands de afgelopen twee dagen heel druk bezig is geweest met, laten we zeggen, bezinning.
Dat Elfrink de afgelopen periode wel eens wat zaken ontgaan, is niet geheel zijn schuld. Hij is beslist niet minder alert maar het heeft te maken met het post-Slegers tijdperk.

De huidige persvoorlichting (Clements) staat in het teken van het brengen van PSV nieuws met de nodige filters.
Niet zoveel op aan te merken maar Slegers acteerde op een hoger niveau. Hij fungeerde als een nieuws regisseur met als oogmerk een impliciete PSV promotie.
Het is niet alleen voor PSV maar vooral voor hemzelf persoonlijk te hopen dat Slegers op korte termijn weer terugkeert aan het front van de PSV troepen.

De opdracht van Gerbrands aan Schmidt is kristalhelder. Hij moet dit seizoen leveren. En niet een klein beetje.
Een JC schaaltje is leuk maar brengt geen rode cent in het laatje.
Met lede ogen ziet PSV aan dat de grote concurrent niet alleen weer financieel gaat uitlopen vanwege CL verdiensten maar ook sportief de volgende stap heeft gezet. Alhoewel ajax een pret programma achter de rug heeft is 27 goals voor en maar 1 tegen in 6 wedstrijden toch wel indrukwekkend. Ten Hag wordt door velen beschouwd als een hakkelige tuinkabouter maar zijn voorspelling dat z'n clubje pas in september echt gaat leveren, komt toch mooi uit.

Niet ajax zelf bepaalt of zij het stempel "Bayern van Nederland" krijgen maar juist PSV in hoge mate.
Voorlopig lijkt de Nederlandse eredivisie een inhaalslag te maken op de UEFA Coëfficiënten Ranglijst. Maar dat of Frankrijk of Portugal gepasseerd wordt voor het recht van een tweede groepsdeelnemer CL, is veeleer een wens dan realiteit.
Van Schmidt wordt niets meer of minder verwacht dat PSV de 25ste binnenhaalt. Maar na de prestaties van de afgelopen week is dat allerminst zeker en zal Schmidt de nodige flexibiliteit moeten opbrengen om wat concessies te doen aan zijn werkmethodiek.
Doet hij dit niet dan is aan het einde van de competitie-rit de kans reëel aanwezig dat Gerbrands in eigen persoon met een Bayern stempeltje naar Flap van der Sar moet.
En dat is de grootste vernedering die PSV dit decennium kan overkomen. Een 0-4 is daar niets bij.
Laatst gewijzigd door Ailon op 22 sep 2021, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 11:01Zou wel handig zijn he, als je een weersvoorspelling krijgt a la buienradar: in Götze wordt om 14u40 3mm spierpijn verwacht.
Hardop lachen. Dat Schmidt hem dan ook na 9 minuten wisselt en voor de camera's doodleuk gaat roepen dat hij Götze wilde beschermen :mrgreen:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

De eerste zin van je laatste alinea lijkt mij spot on [mention]Ailon[/mention]
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

ziege maar ook zagge schreef: 22 sep 2021, 11:01
Thoresen schreef: 22 sep 2021, 10:58Blijkbaar had Gotze na 10 minuten al last van spierpijn. Had dit dan ook niet uit de data naar voren moeten komen?
Geen idee of dat zo werkt.

Zou wel handig zijn he, als je een weersvoorspelling krijgt a la buienradar: in Götze wordt om 14u40 3mm spierpijn verwacht.
Ik snap dat dat zo niet werkt, maar die bloedwaarden zeggen toch iets over de fysieke gesteldheid van een speler? Die data zeggen toch iets over freshness. Het is volgens mij bekend dat vermoeide spieren eerder geblesseerd raken, maar ik kan me vergissen. Daar baseert Schmidt zich toch op als hij wisselt maar heb er geen verstand van dus misschien kan iemand het uitleggen?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt