Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op het moment dat Feyenoord de 0-2 maakt staat er - op Boscagli na, maar dat is een gelegheidsmiddenvelder - niet één basisspeler op het middenveld of in de aanval. Indirect heeft dat natuurlijk wel te maken wel te maken met vermoeidheid.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Gebrek aan kansen heeft ook zeker te maken met de schrale bezitting van de 16. Er is eigenlijk niet 1 speler die standaard in de 16 staat. Zahavi loopt overal behalve daar, die loopt het liefste iets buiten de 16. Waardoor een voorzet eigenlijk nooit zin heeft. De kracht van Max komt totaal niet meer aan bod; de vroege voorzet. Nu moet hij elke keer terug kappen en hopen dat Gakpo of Gotze net buiten de 16 een geniale ingeving heeft. Dus de buitenspelers moeten altijd naar binnen komen om te schieten of op het laatste moment een voorzet te geven wanneer er eindelijk iemand in de 16 staat. Als je het bijv met Ajax vergelijkt daar staan Haller en Klaassen altijd in de 16 als er een voorzet van de zijkant komt. Dat lijken me toch vrij makkelijke dingen om op te lossen. Zahavi of Vinicius standaard in de 16 laten staan en V Ginkel ook laten aansluiten (alleen mijn twijfels of V Ginkel dit nog kan belopen).
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Kleine correctie: Klaassen komtmeestal in de 16, klein maar niet onbelangrijk verschil. Dat is ook een, bepaald niet verkeerde, optie. Ginkel kon dat ook. Doet ie niet meer, om welke reden dan ook
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vanochtend in het ED een interessant artikel met een vleugje analyse van Rik Elfrink.
Hij geeft daarin aan dat intern gediscussieerd wordt over zijn werkwijze en het wisselbeleid. Opvallend dat verder de werkwijze niet in detail benoemd wordt maar wel een litanie van woorden aan het wisselbeleid gewijd is.
Dat is een indicatie dat ook een Elfrink niet exact weet wat er speelt binnen de spelersgroep.
Aan de ene kant logisch omdat de werkwijze (trainingsmethodiek en opbouw) voor een groot deel niet zichtbaar is en de wissels natuurlijk wel. Met die kanttekening dat niemand extern de achterliggende gedachte van Schmidt kent (wat bijvoorbeeld ook een Slot toegaf toen men hem een vraag stelde over het wisselbeleid bij PSV) en Schmidt zich redelijk op de vlakte houdt met vragen over dit onderwerp.

Natuurlijk wordt er geklaagd door individuele spelers over zijn wisselbeleid. Dat was vorig seizoen ook al aan de orde,
Maar nog veel meer is er oppositie tegen de door Schmidt gehanteerde trainingsopbouw en methodiek. Niet alleen bij de spelersgroep maar ook bij sommige leden van de TS.
De trainingsmethodiek van Schmidt kenmerkt zich door high-intensity arbeid met een heel voorname focus op krachttraining qua inspanning en duur.
Interval training en periodisering naar de eerstvolgende wedstrijd komt nauwelijks aan bod.
Dit staat niet alleen ter discussie bij de Nederlanders in de selectie maar ook (en nog meer) bij spelers van Duits/Oostenrijkse origine. De algemene klacht is oververmoeidheid en dat was nmi ook wel terug te zien in de afgelopen wedstrijd tegen Feyenoord waar de ploeg een zekere matheid toonde.

Er is natuurlijk ook een kwestie van oorzaak en gevolg.
De huidige werkmethodiek van Schmidt laat bij deze selectie maar een high-intensity wedstrijd per week tegen een topper toe. Bij de eerstvolgende topper moet hij noodgedwongen wisselen omdat het recuperatievermogen van een aantal spelers onvoldoende is om binnen een paar dagen weer op vol vermogen te spelen (ook een paar medesupporters waaronder [mention]Ykhim[/mention] en [mention]psvgouda[/mention] hebben daar in een post op gedoeld).

Schmidt houdt vast aan zijn eigen werkmethodiek. Maar misschien is het beter om wat concessies te doen en wat meer technisch georienteerde oefenstof met interval training toe te laten (zoals een lid van de TS al gesuggereerd heeft).
De arbeid/rust verhouding is momenteel niet helemaal in balans. En dat gaat de eerstvolgende high-intensity week dezelfde problemen opleven als de afgelopen week.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

psvgouda schreef: 21 sep 2021, 10:59 Iemand een samenvatting hiervan? Of is de deur al te zeer open?
https://www.ed.nl/dossier-PSV/PSV-probe ... AjA08rg2Ht
Onze Rik heeft de deur m.i. maar half open gezet (zie mijn vorige post).
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

psvgouda schreef: 21 sep 2021, 11:12 Kleine correctie: Klaassen komtmeestal in de 16, klein maar niet onbelangrijk verschil. Dat is ook een, bepaald niet verkeerde, optie. Ginkel kon dat ook. Doet ie niet meer, om welke reden dan ook
Eens, maar hij sluit heel snel aan zodat altijd de 16 stip en 1 van de palen is gedekt door hem en Haller.
Onze middenvelders en aanvallers blijven allemaal buiten de 16.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sao-Mellow schreef: 21 sep 2021, 11:08 Gebrek aan kansen heeft ook zeker te maken met de schrale bezitting van de 16. Er is eigenlijk niet 1 speler die standaard in de 16 staat. Zahavi loopt overal behalve daar, die loopt het liefste iets buiten de 16. Waardoor een voorzet eigenlijk nooit zin heeft. De kracht van Max komt totaal niet meer aan bod; de vroege voorzet. Nu moet hij elke keer terug kappen en hopen dat Gakpo of Gotze net buiten de 16 een geniale ingeving heeft. Dus de buitenspelers moeten altijd naar binnen komen om te schieten of op het laatste moment een voorzet te geven wanneer er eindelijk iemand in de 16 staat. Als je het bijv met Ajax vergelijkt daar staan Haller en Klaassen altijd in de 16 als er een voorzet van de zijkant komt. Dat lijken me toch vrij makkelijke dingen om op te lossen. Zahavi of Vinicius standaard in de 16 laten staan en V Ginkel ook laten aansluiten (alleen mijn twijfels of V Ginkel dit nog kan belopen).
Dat vind ik ook erg jammer en had gehoopt dat we met van Ginkel weer een echte loper op het middenveld zouden hebben die inderdaad regelmatig in de 16 komt en zijn goals meepakt. Dat was namelijk een van zijn krachten in zijn eerdere periodes bij ons en een gemis in de selectie (loper+goals). Ik weet ook niet of hij het niet meer kán door zijn blessures, of doordat hij de opdracht heeft om het niet of minder te doen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Van Ginkel scoorde zo nog tegen Utrecht in de laatste wedstrijd van vorig seizoen. Kan me ook nog een kopbal uit bij Benfica herinneren. Zal fysiek vast meer moeite hebben om vaak diep te gaan, maar staat vooral ook gewoon een linie verder naar achteren in dit systeem.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Goed, dus als Schmidt weigert om zijn eigen werkmethodiek wat te laten varen kunnen we dezelfde problemen verwachten als afgelopen week..
Dan kun je al voor de winterstop al bijna gedag zeggen tegen de landstitel..
We zullen zien..
Maar iets in mij zegt dat de koppigheid van Schmidt zal resulteren in een verstoorde werkverhouding met een assistent en uiteindelijk ook de spelers en Gerbrands..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ebben.html

Toen ik dit las wilde ik me op de knieën slaan van het lachen. Tot ik me realiseerde dat we thuis met 4-0 van deze mafkezen hebben verloren.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

milansandro schreef: 21 sep 2021, 12:47 Goed, dus als Schmidt weigert om zijn eigen werkmethodiek wat te laten varen kunnen we dezelfde problemen verwachten als afgelopen week..
Dan kun je al voor de winterstop al bijna gedag zeggen tegen de landstitel..
We zullen zien..
Maar iets in mij zegt dat de koppigheid van Schmidt zal resulteren in een verstoorde werkverhouding met een assistent en uiteindelijk ook de spelers en Gerbrands..
Ik zou zeggen natuurlijk laat je je eigen werkmethodiek niet varen, maar je kunt 'm wel wat bijsturen. PSV is alweer een flinke tijd bezig met een technische revolutie op gebied van analyse van o.a. belasting en fysieke gesteldheid, die kennis plus de wensen van de trainer resulteert in een bepaalde aanpak die sowieso continue evaluatie nodig heeft simpelweg omdat we dat allemaal nog aan het leren zijn. Uit het verhaal hierboven zou je bijna de indruk krijgen alsof het de club en spelers vs. de-o-zo-koppige-Schmidt-op-een-eiland is maar dat lijkt me echt bullshit.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

milansandro schreef: 21 sep 2021, 12:47 Goed, dus als Schmidt weigert om zijn eigen werkmethodiek wat te laten varen kunnen we dezelfde problemen verwachten als afgelopen week..
Dan kun je al voor de winterstop al bijna gedag zeggen tegen de landstitel..
We zullen zien..
Maar iets in mij zegt dat de koppigheid van Schmidt zal resulteren in een verstoorde werkverhouding met een assistent en uiteindelijk ook de spelers en Gerbrands..
Ik ben er ook bang voor, Schmidt zal zich gedeeltelijk moeten aanpassen aan het Nederlandse voetbal. We zien dat het in veel wedstrijden redelijk gaat maar heeft vaak meer te maken met individuele klasse. Als team kunnen we echt nog flink groeien
Vaste looplijn inbrengen, manier van aanvallen, wie helpt wie, bezetting van de 16. De omschakeling is al jaren onze kracht, maar het spel in balbezit moet echt beter worden als we serieus een gooi naar de titel willen doen. Heb vaak het idee dat hij als een subtopper denkt die als outsider geldt voor de titel. We zijn PSV, we dienen 90% van de tijd beter te zijn als de tegenstanders die we tegenkomen. Hij moet echt meer gaan werken aan het spel in bal bezit zodat de tegenstander ook gelijk voelt dat er niks te halen is. Elke ploeg voelt dat ze in de wedstrijd blijven als ze maar 3-6 kansen tegen krijgen en zelf een paar keer gevaarlijk voor het doel kunnen komen (zie Groningen, zelfs Cambuur vond dat ze lekker mee konden doen).
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Laten varen = bijstellen. Zo zwart-wit ligt het imo niet, al kan dat onze waarneming vanuit het supportershart zijn. Maar voor het overige is je posting al helemaal speculatief, maar... Ik hoop dat het zover niet komt en heb daar ook wel enig vertrouwen in, zij het zeker niet onbegrensd
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Schmidt zal wel consessies moeten gaan doen. Je kan je spelers koppig vertellen dat ze moeten doen wat ze wordt opgedragen, maar je hebt hun steun ook nodig. Als die wegvalt kan het zaakje heel snel in elkaar donderen. Zou zonde zijn.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ykhim schreef: 21 sep 2021, 14:16 Schmidt zal wel consessies moeten gaan doen. Je kan je spelers koppig vertellen dat ze moeten doen wat ze wordt opgedragen, maar je hebt hun steun ook nodig. Als die wegvalt kan het zaakje heel snel in elkaar donderen. Zou zonde zijn.
Niet alleen van de spelersgroep maar ook van de directie.
Gerbrands is allerminst een sul en pikt natuurlijk ook signalen op.
Maar gelukkig is hij geen opportunist die bij de eerste de beste gelegenheid de coach de laan uitstuurt. Hij gaat, wanneer nodig, eerst in overleg.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ailon schreef: 21 sep 2021, 14:29
Ykhim schreef: 21 sep 2021, 14:16 Schmidt zal wel consessies moeten gaan doen. Je kan je spelers koppig vertellen dat ze moeten doen wat ze wordt opgedragen, maar je hebt hun steun ook nodig. Als die wegvalt kan het zaakje heel snel in elkaar donderen. Zou zonde zijn.
Niet alleen van de spelersgroep maar ook van de directie.
Gerbrands is allerminst een sul en pikt natuurlijk ook signalen op.
Maar gelukkig is hij geen opportunist die bij de eerste de beste gelegenheid de coach de laan uitstuurt.
Uiteindelijk is de koppigheid Mark van Bommel ook fataal geworden, die weigerde af te wijken van zijn manier van werken en de samenwerking binnen de club op te zoeken en concessies te doen. Dus terecht ontslagen, nog los van de prestaties, op dat hellende vlak zitten we nu ook met Schmidt, heel simpel.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Zoals ik al verwachtte, en wat Ailon ook al aangaf, zit het probleem vooral in de vasthoudendheid van Schmidt aan zijn eigen visie met betrekking tot trainingen en zijn enige plan A. Ik acht Schmidt intelligent genoeg om zijn visie aan te passen wanneer nodig, vooral als dit vanuit meerdere kanten gevraagd wordt. Mocht hij dit niet doen zie ik de situatie helaas nog uit de hand lopen en voorzie ik een tegenvallend seizoen terwijl dit het jaar is om te oogsten. De komende drie wedstrijden MOETEN in ieder geval gewonnen worden willen we niet in een negatieve spiraal terecht komen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tovast schreef: 21 sep 2021, 14:43 De komende drie wedstrijden MOETEN in ieder geval gewonnen worden willen we niet in een negatieve spiraal terecht komen.
Eigenlijk de komende vier wedstrijden. De 4e is namelijk Zwolle-thuis. Die moet je gewoon winnen. Daarna gaan we naar Amsterdam. Veel beter om daar met 4 winstpartijen op rij te gaan.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Persepolis schreef: 21 sep 2021, 14:45
Tovast schreef: 21 sep 2021, 14:43 De komende drie wedstrijden MOETEN in ieder geval gewonnen worden willen we niet in een negatieve spiraal terecht komen.
Eigenlijk de komende vier wedstrijden. De 4e is namelijk Zwolle-thuis. Die moet je gewoon winnen. Daarna gaan we naar Amsterdam. Veel beter om daar met 4 winstpartijen op rij te gaan.
Zes zelfs. Sturm Graz uit en Monaco thuis vlak voor Ajax moet je ook winnen om in de EL mee te kunnen doen en met goed gevoel naar Amsterdam te gaan.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Sensation schreef: 21 sep 2021, 14:48
Persepolis schreef: 21 sep 2021, 14:45

Eigenlijk de komende vier wedstrijden. De 4e is namelijk Zwolle-thuis. Die moet je gewoon winnen. Daarna gaan we naar Amsterdam. Veel beter om daar met 4 winstpartijen op rij te gaan.
Zes zelfs. Sturm Graz uit en Monaco thuis vlak voor Ajax moet je ook winnen om in de EL mee te kunnen doen en met goed gevoel naar Amsterdam te gaan.
Eens hoor met beiden. Wilde me alleen even richten op de komende week waarin we drie potjes moeten knallen. Daarna ook natuurlijk als we iets willen Europees en nationaal.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zeker, ook de volgende twee EL wedstrijden zijn cruciaal. Tegen Sturm moet je eigenlijk 6 punten halen en je kan het je echt niet veroorloven om in beide thuiswedstrijden tegen de directe concurrenten punten te laten liggen. Dus ook Monaco-thuis is een must-win.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Laat ze maar lullen Roger, kritiek op je wisselbeleid wil gewoon zeggen dat je wereldtop bent :cool:

https://www.nu.nl/voetbal/6158211/poche ... ssing.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Hij begint wel erg eigenwijs te doen, geen seconde zelfkritiek

Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Beetje voor schut zo.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Afbeelding

Roger als er (terechte) kritiek komt. Luistert alleen als z'n mannetjes van de data iets te melden hebben.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Madueke schreef: 21 sep 2021, 15:40 Afbeelding

Roger als er (terechte) kritiek komt. Luistert alleen als z'n mannetjes van de data iets te melden hebben.
Spijker en kop.
Schmidt laat ook veelvuldig bloed prikken. Bloedwaarden geven inzicht in de prestatie en status van het lichaam.
Dat is voor hem een voornaam uitgangspunt om beslissingen te nemen. Een 1 op 1 gesprek met de speler om uit te vinden hoe hij er fysiek en mentaal voorstaat vindt hij minder belangrijk.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt