Carlos Vinícius

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Spitsen die oorlog maken, zoals eh... Suarez? ;)

Eens met Zahavi schaduwspits btw
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 20 sep 2021, 18:50 En dat Vinicius geen kansen kan creëren dat weet jij op basis van 46 minuten waarin tegenstanders alles aan het dichttimmeren waren.

Jij weet exact wat voor een type spits het is en wanneer je er wel en niet wat aan hebt. ok.
Ja, ik weet wat voor spits dat is. Niet op basis van die 46 minuten, maar op basis van zijn verleden. Het is een jongen die de bal het laatste tikje geeft; niet 3 man passeert en dan de bal er in rost. Niet elke Braziliaan is Ronaldo.

En nogmaals, daar is niks mis mee, sterker nog, het kan wel eens de missing link zijn, want Zahavi komt idd te weinig in het 5-11 meter gebied. Maar dan moet wel de bal daar komen in eerste instantie. Dat het nu niet gebeurd kan of zijn omdat er niemand staat (Zahavi) of dat de spelers die moeten voeden, niet goed genoeg zijn of het overzicht missen (vleugel spelers/ backs o.a.)

Aan Roger de schone taak om dit op te lossen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vinícius staat deze week ook wel basis hoor. Dan mag hij het laten zien.

Overigens zit er nog wel een groot gat tussen ''een jongen die het laatste tikje geeft'' en ''een jongen die drie man passeert en dan scoort''. Van wat ik heb gezien, ook bij Benfica en Tottenham, is het niet alleen een killer, maar ook iemand die sterk is in de duels en die je weg kunt sturen in de diepte. Het is niet zo dat je er straks niks aan hebt als er geen bal in de '16' komt. Dat we het nog niet allemaal hebben gezien ligt wat mij betreft ook aan een gebrek aan training en speeltijd, en natuurlijk aan het feit dat je elkaar als teamgenoten moet leren kennen. Daarom cruciaal om hem in de komende wedstrijden flink wat minuten te geven.
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Je zag in de wedstrijd tegen Feyenoord ook dat Vertessen en hij elkaar niet begrepen bij een goede bal van Vertessen zelf. Die laatste werd daar ook best pissig van.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Tegen Feyenoord (en eerder tegen sociedad) toonde het wat houterig in de passeeractie en zwaar leunend op fysiek. Dat komt ongetwijfeld van pas, maar heb mijn verwachtingen voor nu wat naar beneden bijgesteld. Ik hoop dat Maxi heel blijft en laat zien waarom we tig miljoen hebben neergelegd voor hem.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ik ben wel van mening dat je in 45 minuten kunt zien wat voor type speler iemand is. Bovendien hebben we wat voorkennis middels compilaties en analyses. Ik vraag me af (zonder dat ik iemand afschrijf) of Vinicius wel de missing link is. Naar mijn mening komt hij voetballend tekort en is hij te afhankelijk van zijn medespelers. Volgens mij heeft hij alleen nog maar in de zestien gescoord wat aangeeft dat hij een pure afmaker is. Daarnaast kun je in zijn voetballen ook zien dat hij tot zijn 20ste een centrale verdediger is geweest. Het is nogal onbeholpen. Het zegt genoeg dat Jesus hem liet gaan ten faveure van Seferovic of Yaremchuk. Als je met Vinicius gaat spelen zullen ook Madueke, Gakpo en Gotze anders moeten spelen om Vinicius ban bruikbare ballen te voorzien. Zahavi is geen wereldspeler maar is normaal gesproken wel iemand die zich wegcijfert voor zijn collega's en door hard werken ruimtes creërt. Ik had ook gedacht dat er eenzelfde type zou komen.

Op zich is het natuurlijk prima dat je nu andere smaken in de voorhoede hebt, echter is Schmidt er de trainer niet naar om zijn speelwijze los te laten en gaat pompen op een targetman als de stand of de wedstrijd daarom vraagt. Ik kan dat niet staven met data maar na anderhalf jaar Schmidt heb ik hem niet kunnen betrappen op het inbrengen van een kopsterke speler bij een achterstand.

Naar mijn idee heeft Vinicius nooit hoog op de lijst gestaan bij ons maar moest John schakelen omdat Luuk iets beters had en andere opties om verschillende redenen niet haalbaar waren. Nogmaals, ik schrijf niemand af. Ik laat me graag verrassen door Vinicius en hoop dat hij er 25 in schiet.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:



Om mezelf moed in te praten deze nogmaals bekeken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Haha. Ik ook straks :P

Het hangt er vanaf wat je 'zelf kansen creëren noemt'. Maar zeker als je gewoon lange afstandslopen meetelt als 'op eigen kracht' dan zijn het er best wel wat. Maar veel is het inderdaad in de 16 op de goede plaats staan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En het voordeel is dat je er lekker aan kunt hangen zonder dat ie omvalt, althans daar lijkt het op ;)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda schreef: 20 sep 2021, 21:14 En het voordeel is dat je er lekker aan kunt hangen zonder dat ie omvalt, althans daar lijkt het op ;)
That’s what she said
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 20 sep 2021, 20:19 Het zegt genoeg dat Jesus hem liet gaan ten faveure van Seferovic of Yaremchuk.
Dit is een makkelijke manier om een punt te maken, maar het klopt niet helemaal. Nadat Vinícius topscorer werd en daarna verhuurd werd aan Tottenham, is vrijwel meteen besloten om Darwin Núñez eerste spits te maken. 22-jarige toptalent uit Uruguay die de wedstrijden tegen PSV moest missen wegens een knieblessure, maar inmiddels weer basisspeler is. Vorige week twee goals tegen Santa Clara, vandaag ook 2x gescoord tegen Boavista. Dat Tottenham niet over is gegaan op koop (het geld was op) deed Benfica er vervolgens toe besluiten om door te selecteren en voor de cashcow te kiezen. Núñez werd eerste spits, Yaremchuk vaste stand-in en Vinícius en/of Seferovic mocht vertrekken. Dat is hoe dat in elkaar steekt, niet anders. Overigens zouden ze waarschijnlijk allemaal meteen de beste spits van de Eredivisie zijn, maar dat terzijde.
Zahavi is geen wereldspeler maar is normaal gesproken wel iemand die zich wegcijfert voor zijn collega's en door hard werken ruimtes creërt. Ik had ook gedacht dat er eenzelfde type zou komen.
In werkelijke elke schets wordt Vinícius geroemd wegens z'n werklust en het vermogen om meters te maken voor teamgenoten. Het verschil met Zahavi is dat Vinícius echter wél in de positie komt waar hij als spits hoort te komen. Over het scorend vermogen zeg ik voorlopig nog niks. Zahavi was een zogenaamde killer, maar heeft het bij PSV niet laten zien. Aan Vinícius om die status hier wel waar te maken.
Naar mijn idee heeft Vinicius nooit hoog op de lijst gestaan bij ons maar moest John schakelen omdat Luuk iets beters had en andere opties om verschillende redenen niet haalbaar waren
Ik ga het je zelfs sterker vertellen: Vinícius heeft helemaal nooit op de lijst gestaan omdat hij bij PSV volstrekt onhaalbaar geacht werd, wat logisch is als je zag dat Tottenham een koopoptie van ruim 40 miljoen had. In zo'n vijver vist PSV helemaal niet. Dat hij uiteindelijk toch is gekomen is om de doodsimpele reden dat z'n management in de laatste dagen van de transferwindow op zoek was naar een oplossing voor de situatie die bij Benfica was ontstaan, zoals hierboven uitgelegd. Daar hoefde PSV vervolgens niet 2x over na te denken.

Ik vind scepsis echt ongepast. De man heeft welgeteld twee keer mee kunnen trainen met PSV en heeft voor Benfica nog 6 minuten gespeeld, daarvoor was de laatste keer ergens in april voor Tottenham. De man heeft én totaal geen wedstrijdritme én heeft amper kunnen trainen met z'n ploeggenoten, terwijl hij daar wel degelijk van afhankelijk is. Geef hem even de tijd.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

@Ykhim. Ik quote je even niet. Mijn scherm loopt steeds vast als ik dat doe dus nu even zo.

Volgens mij is het nooit ongepast om sceptisch te zijn als je het op een normale manier uit. Ik snap echt wel dat je in teamspel nog geen wonderen van hem mag verwachten maar ik ben wel van mening dat je in 45 minuten kan zien wat voor type speler hij is. Ik ben nog niet kapot van wat hij heeft laten zien. Volgens mij zeg ik niks teveel als ik Vinicius een afmaker noem en geen meevoetballer. Daar doe ik hem ook niet tekort mee.

Ben trouwens niet helemaal kapot van je uitleg waarom Vinícius bij Benfica weg mocht. Ik snap wel wat je bedoeld maar daarmee staaf je toch wat ik zeg? Hij mocht weg want ze hadden betere opties die tevens beter kunnen meevoetballen?

En wordt sceptisme niet gevoed door je laatste stukje? PSV is voor hem de oplossing voor zijn situatie bij Benfica. Dat betekend dan toch dat de "grotere" clubs niet voor hem zijn gekomen? En dat hij ondanks zijn topscorer titel in een uitzichtloze situatie zat bij Benfica?

Laat ik wederom even voorop stellen dat ik niemand afschrijf of wat dan ook? Ik gun die jongen en onszelf een prachtige periode in het PSV shirt. Maar ik moet het nog wel even zien.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 20 sep 2021, 22:39 Volgens mij is het nooit ongepast om sceptisch te zijn als je het op een normale manier uit.
Goed punt. Ik had een onderscheid moeten maken tussen scepsis en mijns inziens buitenproportionele kritiek in het licht van de omstandigheden, die ik ook al wel langs heb zien komen.
Volgens mij zeg ik niks teveel als ik Vinicius een afmaker noem en geen meevoetballer. Daar doe ik hem ook niet tekort mee.
Ik denk ook niet dat er mensen waren die hem als meevoetballer zagen. Er zit zoals gezegd nog wel een gat tussen zo'n type speler en een pure afmaker. Bovendien denk ik dat je in 45 minuten ook al wel hebt kunnen zien wat voor spits het wél is, namelijk iemand die ook meters maakt, in de duels komt en een balletje vast moet kunnen houden. Daar heb je verder nog niet zoveel meevoetballend vermogen voor nodig, of je moet passes op korte afstand daar ook onder vinden vallen. Ik zie in hem eerder een snellere, betere en in de lucht net wat mindere versie van Luuk de Jong. Dat deed ik al voordat hij ons veld betrad.
Hij mocht weg want ze hadden betere opties die tevens beter kunnen meevoetballen?
Dat betekend dan toch dat de "grotere" clubs niet voor hem zijn gekomen? En dat hij ondanks zijn topscorer titel in een uitzichtloze situatie zat bij Benfica?
Benfica is een puur handelshuis en ook hard getroffen door corona. Die moesten een spits verkopen en van Vinícius hadden ze min of meer al afscheid genomen toen hij verhuurd werd aan Tottenham, met het idee dat die ook zouden overgaan op koop. Ze rekenden in feite al op circa 45 miljoen. Hij komt vervolgens terug, Tottenham kan hem toch niet betalen, Benfica heeft haar cashcow al tot eerste spits gebombardeerd en zit uiteindelijk met vier topspitsen. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat er dan eentje weg moet, en dus mochten Seferovic en Vinícius hun management aan het werk zetten. Uiteindelijk is Vinícius dan vertrokken, maar het had net zo goed Seferovic kunnen worden. Ik geloof zelfs dat ze die nog steeds graag willen verkopen. In essentie gaat het hier dan ook helemaal niet om doorselecteren op basis van kwaliteit, maar op basis van kwantiteit én gekeken naar de langere termijn. Die Núñez moet volgend jaar een miljoen of 60 opleveren en dus moet hij ook alle ruimte krijgen om zich te laten zien. Dat staat redelijk los van Vinícius. Of Seferovic, for that matter.

Overigens hoopte Benfica aanvankelijk nog steeds een miljoen of 25, 30 voor hem te kunnen vangen. Lijkt me geen onbelangrijk detail. Het geld groeit echter niet aan de bomen, ook niet bij clubs uit de orde van Tottenham, waar hij nog steeds gewaardeerd wordt. Naar het schijnt was ook AS Roma (Mourinho is zéér gecharmeerd) in de markt, maar die hadden even daarvoor de iets duurdere en meer getalenteerde Abraham gehaald.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Laat zien aardig overzicht te houden in de drukte.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Is die jongen niet fit genoeg om te starten? Is toch een type spits waarmee je kan gaan voetballen.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Goed aanspeelpunt
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Geeft 25 seconde voor tijd de bal aan de tegenstander zodat er nog een laatste aanval van ze kan zijn.

Die heeft het zwarte garen niet uitgevonden.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Heeft nog niks laten zien waarom hij een aanwinst is. Hoe kan het toch dat je met zo’n spits op de proppen komt?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Terugsturen naar Portugal, wat een fladrol zeg. Buiten die debiele actie heb ik tot nu toe in 3 ruime invalbeurten echt nog niks goeds gezien van hem.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dat was geen slimme actie.
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Ik ben op z'n zachtst gezegd niet onder de indruk van wat hij tot nu toe heeft laten zien. Wellicht een goed eindstation, maar aan de bal houdt het niet over.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Doe heel hard mij best om er wat in te zien maar die jongen komt voetballend zwaar tekort. Werkt wel hard maar hij heeft nog een mindere basistechniek dan de gemiddelde centrale verdediger.
danko-lazovic
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 588
Lid geworden op: 4 aug 2021
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Vond het vandaag prima invallen, op de laatste minuut na. Paar keer een goede kaats waardoor we door konden voetballen, zeker met gakpo ook. Denk als Gotze/Madueke hier achter staan hijzelf maar ook zeker deze 3 beter van gaan voetballen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vond hem eerlijk gezegd prima invallen. Cody kon eindelijk de bal eens kwijt, zoals ook bij die actie waar ie net wat te kort kwam. Die pass op het einde was wel heel stom, verwacht je niet van een speler die uit de Portugese competitie komt eigenlijk.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hield best een paar keer een bal goed vast, en ook een paar keer goede kaats.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gewoon uitstekend gespeeld, maar die laatste pass is een smet. Wilde hem op Vertessen spelen, denk ik, maar dat pakte niet lekker uit. Maar het ontbreekt ons hier niet aan dramaqueens vandaag, dus alles is kut.

Hij voegde in elk geval veel meer toe dan Zahavi. Alleen daarom al opstellen in Tilburg, want dat wordt ook weer een knokwedstrijd. Dan is het fijn als er een vent met gif op het veld staat.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Carlos Vinícius