Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

14 goals is veel meer dan je op basis van normale omstandigheden had mogen verwachten. En dan kun je zeggen: wat maken statistieken als xG nou uit als je er 14 maakt, maar niet alles blijft goed vallen. In realiteit levert het aanvalsspel van PSV tot nu toe genoeg op, maar de onderliggende basis is veel te pover. Dat was vorig jaar al zo, maar daar gaan we nu dus mee verder. We creëren niet genoeg en als daar geen verbetering in gaat komen, dan gaan we op lange termijn de effecten ervan zien. De zon blijft niet tot mei schijnen, zeg maar.

Sterker nog: de zon is eigenlijk al gestopt met schijnen toen we met Benfica serieuze weerstand kregen en niet in staat waren om 10 Portugezen te laten wankelen. Een bal van Zahavi op de lat en een redelijke kans van Vertessen. Als het meezit, dan scoor je ze, maar normaal gesproken is dat te weinig. En dat patroon zag je vorig jaar, tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 20 sep 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Maar ligt het feit dat we te weinig creëren nou echt alleen aan de slechte passing van de middenvelders? Of kunnen zij de aanvallers gewoon niet bereiken?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:49tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Allebei zonder Sangaré.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maar tegen Benfica niet. En vorig seizoen was Sangaré er ook gewoon bij.

Een prima en onmisbare speler, maar het aanvalsprobleem ligt niet bij hem of z'n absentie.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 sep 2021, 14:38
Dn Trol schreef: 20 sep 2021, 14:23Als al die (idiote)wissels in voorgaande wedstrijden niet bedoeld waren om ze juist op deze momenten te laten staan. Waar dan wel voor?
Dit was toch niet één wedstrijd die gewonnen moest worden? Het was de laatste in een compacte reeks van 3 wedstrijden die eigenlijk alledrie je 90 min lang je beste 11 verdienen.
Tegen az creeer je zelf een situatie dat je wel kunt wisselen. Gisteren creeer je zelf een situatie waar je je beste spelers tot het einde nodig hebt. Daarnaast mag je best wel verwachten van professional dat ze 3 keer in de week 90 minuten kunnen spelen als de situatie daar om vraagt. Til, Sinisterra en Toornstra kunnen het bijvoorbeeld wel. Hebben allen meer minuten gemaakt dit jaar dan onze top spelers.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

ziege maar ook zagge schreef: 20 sep 2021, 15:45
Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:26In de basis creëert PSV niet genoeg en dan is er met minder energie ook heel weinig om op terug te vallen. Waar dat aan ligt laat ik aan de experts over, maar voorin is het over het algemeen gewoon te mager.
Ik heb bij PSV al jaren het gevoel dat er niet serieus genoeg gewerkt wordt aan het ontwikkelen van aanvallende combinaties maar gek genoeg lijken die nou net dit seizoen wel van de grond te komen - Gakpo en Götze vormen samen zo'n lichtpuntje, Zahavi en Götze leken ook een paar keer telepathisch contact te onderhouden, op rechts creëert Noni doorgaans het nodige (samen met Teze/Mwene) wat weer resulteert in kansen in het centrum, in een goede bui bereikt van Ginkel ook mensen in dat centrum, Bosca met z'n poeiers, op zich zie ik toch voldoende ontwikkeling en ook drang om er wat mee te doen. Tegen AZ was ons overwicht niet gigantisch maar we maken er wel 3. We staan dan ook netjes op de 2e plek qua aantal doelpunten (14) ruim voor Feyenoord (11, ondanks de 0-4).

Sangaré missen heeft hierop m.i. impact omdat de aandacht anders verdeeld moet worden en bij wissels voorin is het meteen meer zoeken. Maar ik ben het dus niet met je eens dat dit een kernprobleem van dit elftal is.
Ik zou ze graag wat vaker van afstand zien schieten met Zahavi en Götze voor de afvallende bal in de 16, ideaal.
Het doel mag wel sneller gezocht worden mijn inziens.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Sao-Mellow schreef: 20 sep 2021, 15:07 Het jammere is dat deze wedstrijd alle problemen van vorig jaar wederom blootlegde.
Dus ook met een aantal nieuwe spelers en een nieuw systeem blijven we de zelfde fouten maken. Het blijkt dus structureel te zijn, waarvoor we in 1,5 jaar tijd nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden.
De oplossingen de we hadden gevonden zijn allemaal uit het elftal gewisseld in de 2e helft:

- Geen leider op het middenveld
- Geen Götze in zijn nieuwe rol
- Geen ingespeelde ploeg/kern
- En bovendien was het (zeker na de wissel van Gakpo) kwalitatief niet meer beter dan Feyenoord. Op Ramalho na stond geen enkele van onze belangrijkste spelers meer op het veld.

We weten toch inmiddels dat het voetbal van Schmidt enorm sterk kan zijn mits goed uitgevoerd, maar enorm kwetsbaar is als het niet klopt. Na de wissel van Gakpo was Boscagli de enige basisspeler van de voorste zes en die speelde nog niet eens op zijn eigen positie. Echt onbegrijpelijk.

Edit: Ik ben niet zoveel twijfels bij wat we eerder dit seizoen hebben laten zien. Dat was op AZ na gewoon goed en sterk. Wat dat betreft heb ik nog wel de hoop dat dit een incident was. De 'grote maar' is dat Schmidt enorm hardleers blijkt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 20 sep 2021, 15:52 Maar ligt het feit dat we te weinig creëren nou echt alleen aan de slechte passing van de middenvelders? Of kunnen zij de aanvallers gewoon niet bereiken?
Ik vind vaak de laatste pass slecht. Dan komt er een goede aanval maar het ontbreekt aan de laatste pass. Dat kan ook aan de positionering van de ontvanger liggen. Soms zie je ze allemaal naar de tweede paal lopen... tja.

Gisteren vond ik het breien breien breien. Maar schieten ho maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Weinig finesse bij de backs en een spits die in de 16 blijft is ook belangrijk. Op dit moment is Gotze de enige die de verbinding legt tussen de achterste 5 en de voorste 5. Als hij niet in de wedstrijd zit zijn we gelijk 30 procent minder.
Gebruikersavatar
M.Delgado
Basisspeler
3
Berichten: 486
Lid geworden op: 4 nov 2020

De meeste emotie is nu wel gezakt, maar wat hebben we gebaald, allemaal, iedereen (en nog steeds merk ik als ik dit typ). Het spel was niet doortastend genoeg, de ingebrachte spelers konden net als de basisspelers niet leveren, op de beslissende momenten maak je grote fouten. Over het wisselbeleid is al veel gezegd, het pakt regelmatig goed uit en gisteren totaal niet. Ik vind het minstens zo stuitend dat er nu weer geen plan B bleek te zijn, Vinicius brengen is anders dan hem in zijn kracht gebruiken. Wat me overigens al langer bezighield was het gegeven dat het transferwindow niet goed maar voldoende was, we missen gewoon kwaliteit op de back posities en als back-up op het middenveld, als het uitvallen van Mwene al niet opgevangen kan worden gaat er iets niet goed. Daarbij komt dat ik het onbegrijpelijk vind dat er geen spelers (verdedigers) van Jong op de bank zaten, Oppegard bijvoorbeeld, we hadden geen verdedigers op de bank, en ja ik weet dat je Boscagli een linie naar achteren kan halen maar dan nog hebben we geen verdedigers op de bank. Juist Max is aan een wisselbeurt/rust toe en ik mag hopen dat men daarvoor niet Mauro op het oog heeft.

Enfin, we gaan weer door... op naar woensdag, laten we hopen dat het een incident was.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:49 14 goals is veel meer dan je op basis van normale omstandigheden had mogen verwachten. En dan kun je zeggen: wat maken statistieken als xG nou uit als je er 14 maakt, maar niet alles blijft goed vallen. In realiteit levert het aanvalsspel van PSV tot nu toe genoeg op, maar de onderliggende basis is veel te pover. Dat was vorig jaar al zo, maar daar gaan we nu dus mee verder. We creëren niet genoeg en als daar geen verbetering in gaat komen, dan gaan we op lange termijn de effecten ervan zien. De zon blijft niet tot mei schijnen, zeg maar.

Sterker nog: de zon is eigenlijk al gestopt met schijnen toen we met Benfica serieuze weerstand kregen en niet in staat waren om 10 Portugezen te laten wankelen. Een bal van Zahavi op de lat en een redelijke kans van Vertessen. Als het meezit, dan scoor je ze, maar normaal gesproken is dat te weinig. En dat patroon zag je vorig jaar, tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Precies, aan het einde van het seizoen zie je vaak dat de realiteit vrij dicht tegen de Xg aan zit; nu overpresteer je wellicht, maar straks onderpresteren we. Hoe hoger de Xg is, de meer kans je maakt op winst. Simpeler hoeven we het niet te maken.

We creeren simpelweg veel te weinig kansen. Tegen Groningen en AZ vloog alles er in bij ons, maar dat is niet houdbaar: dat zei ik toen al, maar toen kreeg ik de wind van voren, maar je ziet nu dus wat er gebeurd als de eerste bal er niet in vliegt en je tijdens de wedstrijd niet kans op kans stapelt.

Er zou altijd een wedstrijd zijn dat je 8-9 open kansen creeert en er geen goal valt: shit happens. Maar dat zijn uitzonderings gevallen. Zo lang er een findament is van veel kansen creeren, dan ga je vanzelf wedstrijden winnen
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Menno1 schreef: 20 sep 2021, 17:38
Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:49 14 goals is veel meer dan je op basis van normale omstandigheden had mogen verwachten. En dan kun je zeggen: wat maken statistieken als xG nou uit als je er 14 maakt, maar niet alles blijft goed vallen. In realiteit levert het aanvalsspel van PSV tot nu toe genoeg op, maar de onderliggende basis is veel te pover. Dat was vorig jaar al zo, maar daar gaan we nu dus mee verder. We creëren niet genoeg en als daar geen verbetering in gaat komen, dan gaan we op lange termijn de effecten ervan zien. De zon blijft niet tot mei schijnen, zeg maar.

Sterker nog: de zon is eigenlijk al gestopt met schijnen toen we met Benfica serieuze weerstand kregen en niet in staat waren om 10 Portugezen te laten wankelen. Een bal van Zahavi op de lat en een redelijke kans van Vertessen. Als het meezit, dan scoor je ze, maar normaal gesproken is dat te weinig. En dat patroon zag je vorig jaar, tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Precies, aan het einde van het seizoen zie je vaak dat de realiteit vrij dicht tegen de Xg aan zit; nu overpresteer je wellicht, maar straks onderpresteren we. Hoe hoger de Xg is, de meer kans je maakt op winst. Simpeler hoeven we het niet te maken.

We creeren simpelweg veel te weinig kansen. Tegen Groningen en AZ vloog alles er in bij ons, maar dat is niet houdbaar: dat zei ik toen al, maar toen kreeg ik de wind van voren, maar je ziet nu dus wat er gebeurd als de eerste bal er niet in vliegt en je tijdens de wedstrijd niet kans op kans stapelt.

Er zou altijd een wedstrijd zijn dat je 8-9 open kansen creeert en er geen goal valt: shit happens. Maar dat zijn uitzonderings gevallen. Zo lang er een findament is van veel kansen creeren, dan ga je vanzelf wedstrijden winnen
Je slaat de spijker op zijn kop.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Menno1 schreef: 20 sep 2021, 17:38
Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:49 14 goals is veel meer dan je op basis van normale omstandigheden had mogen verwachten. En dan kun je zeggen: wat maken statistieken als xG nou uit als je er 14 maakt, maar niet alles blijft goed vallen. In realiteit levert het aanvalsspel van PSV tot nu toe genoeg op, maar de onderliggende basis is veel te pover. Dat was vorig jaar al zo, maar daar gaan we nu dus mee verder. We creëren niet genoeg en als daar geen verbetering in gaat komen, dan gaan we op lange termijn de effecten ervan zien. De zon blijft niet tot mei schijnen, zeg maar.

Sterker nog: de zon is eigenlijk al gestopt met schijnen toen we met Benfica serieuze weerstand kregen en niet in staat waren om 10 Portugezen te laten wankelen. Een bal van Zahavi op de lat en een redelijke kans van Vertessen. Als het meezit, dan scoor je ze, maar normaal gesproken is dat te weinig. En dat patroon zag je vorig jaar, tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Precies, aan het einde van het seizoen zie je vaak dat de realiteit vrij dicht tegen de Xg aan zit; nu overpresteer je wellicht, maar straks onderpresteren we. Hoe hoger de Xg is, de meer kans je maakt op winst. Simpeler hoeven we het niet te maken.

We creeren simpelweg veel te weinig kansen. Tegen Groningen en AZ vloog alles er in bij ons, maar dat is niet houdbaar: dat zei ik toen al, maar toen kreeg ik de wind van voren, maar je ziet nu dus wat er gebeurd als de eerste bal er niet in vliegt en je tijdens de wedstrijd niet kans op kans stapelt.

Er zou altijd een wedstrijd zijn dat je 8-9 open kansen creeert en er geen goal valt: shit happens. Maar dat zijn uitzonderings gevallen. Zo lang er een findament is van veel kansen creeren, dan ga je vanzelf wedstrijden winnen
Je slaat de spijker op zijn kop.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hoe lang bestaat xG nu al, een jaar of 5 waarin de algoritmes continu aangepast zijn? Maar goed. In welke seizoenen haalden we een significant hogere gemiddelde xG dan dit seizoen tot nu toe?

En hoe zit het trouwens met die kansen gedurende het seizoen, blijft dat altijd steken op je gemiddelde van de eerste 5 wedstrijden als je geen dramatische wijzigingen doorvoert of groeien teams soms ook nog op dat vlak? Volgens mij is de doelgerichtheid van zowel team als individuele spelers heel aardig op dit moment dus ik verwacht daar iig nog groei.

Hoe verhoudt die xG zich trouwens tot je verdediging? Als je vrijwel al je winstpotten met 1-0 wint omdat je gewoon veel verdedigender speelt dan dat team wat met 5-3 wint, dan is je xG veel lager wat niet per sé ook terugkomt in je kans om potten te winnen zou ik zeggen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 20 sep 2021, 18:03 Hoe lang bestaat xG nu al, een jaar of 5 waarin de algoritmes continu aangepast zijn? Maar goed. In welke seizoenen haalden we een significant hogere gemiddelde xG dan dit seizoen tot nu toe?
Wel leuk om eens in te duiken. Ik denk zo: als xG een gemiddelde kans op een goal is vanaf een bepaalde positie dan zullen goede spelers vanaf die positie xG verslaan. Als bij een gemiddelde speler een schot van 20 meter er 0,03 keer erin gaat is dat bij Messi misschien wel 0,09. Dus met betere spelers zal je eerder xG verslaan. Geen idee of dit klopt, maar zou uit te vogelen moeten zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Schmidt valt niks te verwijten, behalve zijn gare wissels. De trainer is zo goed als zijn team. Wie van onze aanvallers zal er in de toekomst net zoveel scoren als Memphis bijvoorbeeld nu doet? Buiten Gakpo zie ik niemand! Ja we creëren daarnaast ook soms weinig kansen, maar die enkele kansen van ons moeten er wel in. We hebben veel te weinig spelers die rendement hebben. Verder Max in de winterstop tegen elk aannemelijk bod weg, Oppegard voor de leeuwen gooien zal het niet minder doen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Haqq schreef: 20 sep 2021, 18:22 Schmidt valt niks te verwijten, behalve zijn gare wissels. De trainer is zo goed als zijn team. Wie van onze aanvallers zal er in de toekomst net zoveel scoren als Memphis bijvoorbeeld nu doet? Buiten Gakpo zie ik niemand! Ja we creëren daarnaast ook soms weinig kansen, maar die enkele kansen van ons moeten er wel in. We hebben veel te weinig spelers die rendement hebben. Verder Max in de winterstop tegen elk aannemelijk bod weg, Oppegard voor de leeuwen gooien zal het niet minder doen.
Sorry hoor, maar wat een flauwekul. Je doet net of we opeens een half gare selectie hebben, terwijl pakweg 3-4 dagen geleden de meesten het hadden over het winnen van de titel en ver komen in de EL.

Deze selectie heeft hiaten, wat al duidelijk was aangegeven toen de transfer deadline was afgelopen: Het niet halen van een back up Sangare en een goede back breekt je nu al op. Neemt niet weg dat deze selectie moet meestrijden om de titel en zeker niet afgedroogd hoeft te worden door Feyenoord. We zijn overklast op tactiek, strijd en fitheid gisteren. Schmidt valt daarin genoeg te verwijten. Laten we aub niet de boel gaan sugarcoaten.
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 20 sep 2021, 18:39
Haqq schreef: 20 sep 2021, 18:22 Schmidt valt niks te verwijten, behalve zijn gare wissels. De trainer is zo goed als zijn team. Wie van onze aanvallers zal er in de toekomst net zoveel scoren als Memphis bijvoorbeeld nu doet? Buiten Gakpo zie ik niemand! Ja we creëren daarnaast ook soms weinig kansen, maar die enkele kansen van ons moeten er wel in. We hebben veel te weinig spelers die rendement hebben. Verder Max in de winterstop tegen elk aannemelijk bod weg, Oppegard voor de leeuwen gooien zal het niet minder doen.
Sorry hoor, maar wat een flauwekul. Je doet net of we opeens een half gare selectie hebben, terwijl pakweg 3-4 dagen geleden de meesten het hadden over het winnen van de titel en ver komen in de EL.

Deze selectie heeft hiaten, wat al duidelijk was aangegeven toen de transfer deadline was afgelopen: Het niet halen van een back up Sangare en een goede back breekt je nu al op. Neemt niet weg dat deze selectie moet meestrijden om de titel en zeker niet afgedroogd hoeft te worden door Feyenoord. We zijn overklast op tactiek, strijd en fitheid gisteren. Schmidt valt daarin genoeg te verwijten. Laten we aub niet de boel gaan sugarcoaten.
Nee, ik doe niet alsof. We hebben een sterke selectie, een aantal goede voetballers. Maar een kampioen moet genoeg doelpunten en dus kansen kunnen creëren. Bij onze aanvallers steekt alleen Gakpo er met kop en schouders, niet te letterlijk nemen, bovenuit. Verder bestaat onze selectie nou niet echt uit spelers met veel rendement. Even een voorbeeld, als Gakpo(dit keer dan niet) die kans had erin geschoten van dichtbij was het 1-0, denk jij dat we dan nog zo hadden verloren gisteren? Natuurlijk niet!
Onze spelers hebben teveel kansen nodig voor goals en creëren al überhaupt heel weinig kansen. En als Gotze zijn dag dan ook niet heeft dan kan dit gebeuren en zal dit nog vaker gebeuren dit seizoen. Schmidt doet het echt niet slecht vind ik, hij had misschien van tevoren met een B-elftal kunnen spelen maar dat zou Feyenoord veel motivatie geven. Onze verdediging is echt niet zo slecht, het is ook zo dat er geen vervanger voor Sangare is gekocht. Maar wij zijn gewoon niet effectief genoeg en hebben vaak teveel kansen nodig. We hebben tot nu toe nooit echt een reeks wedstrijden gespeeld waar we steeds met dubbele cijfers wonnen of steeds 3 doelpunten maakten minimaal.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Een reeks met dubbele cijfers winnen, dat lijkt me wel wat :)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat zou een signaal van het universum zijn 😉
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Haqq schreef: 20 sep 2021, 18:59
Menno1 schreef: 20 sep 2021, 18:39

Sorry hoor, maar wat een flauwekul. Je doet net of we opeens een half gare selectie hebben, terwijl pakweg 3-4 dagen geleden de meesten het hadden over het winnen van de titel en ver komen in de EL.

Deze selectie heeft hiaten, wat al duidelijk was aangegeven toen de transfer deadline was afgelopen: Het niet halen van een back up Sangare en een goede back breekt je nu al op. Neemt niet weg dat deze selectie moet meestrijden om de titel en zeker niet afgedroogd hoeft te worden door Feyenoord. We zijn overklast op tactiek, strijd en fitheid gisteren. Schmidt valt daarin genoeg te verwijten. Laten we aub niet de boel gaan sugarcoaten.
Nee, ik doe niet alsof. We hebben een sterke selectie, een aantal goede voetballers. Maar een kampioen moet genoeg doelpunten en dus kansen kunnen creëren. Bij onze aanvallers steekt alleen Gakpo er met kop en schouders, niet te letterlijk nemen, bovenuit. Verder bestaat onze selectie nou niet echt uit spelers met veel rendement. Even een voorbeeld, als Gakpo(dit keer dan niet) die kans had erin geschoten van dichtbij was het 1-0, denk jij dat we dan nog zo hadden verloren gisteren? Natuurlijk niet!
Onze spelers hebben teveel kansen nodig voor goals en creëren al überhaupt heel weinig kansen. En als Gotze zijn dag dan ook niet heeft dan kan dit gebeuren en zal dit nog vaker gebeuren dit seizoen. Schmidt doet het echt niet slecht vind ik, hij had misschien van tevoren met een B-elftal kunnen spelen maar dat zou Feyenoord veel motivatie geven. Onze verdediging is echt niet zo slecht, het is ook zo dat er geen vervanger voor Sangare is gekocht. Maar wij zijn gewoon niet effectief genoeg en hebben vaak teveel kansen nodig. We hebben tot nu toe nooit echt een reeks wedstrijden gespeeld waar we steeds met dubbele cijfers wonnen of steeds 3 doelpunten maakten minimaal.
Zowel Madueke, Gakpo, Zahavi als Gotze hebben de kwaliteiten om 15+ goals te maken per seizoen als basis speler. Vinicius, Romero, Doan, Bruma, Vertessen hebben ook allemaal scorend vermogen.

De crux ligt wel bij het creeren van kansen, want de Xg ligt belabberd laag. Ik had gehoopt dat de komst van Propper oa dit zou verbeteren dit seizoen, omdat hij itt een Rosario en een Sangare wel veel voetballend vermogen bezit en dus eerder, sneller, beter de aanvallende 4 zou voeden met lekkere passes. Hopelijk komt dat nog als Propper fit en in vorm is (en blijft) want het is broodnodig.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Maar hoe is het mogelijk dat je met onze kwaliteiten zo weinig kansen creëert? Of zijn de spelers toch niet zo goed.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De 16 is leeg. Daarom is mijn hoop gevestigd op Vinicius. Dat hij wel in de punt gaat staan en aanspeelbaar is als er een bal van de zijkant komt. Niet dat hij midden in een open veld valt waar niemand is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 20 sep 2021, 19:46
Haqq schreef: 20 sep 2021, 18:59
Nee, ik doe niet alsof. We hebben een sterke selectie, een aantal goede voetballers. Maar een kampioen moet genoeg doelpunten en dus kansen kunnen creëren. Bij onze aanvallers steekt alleen Gakpo er met kop en schouders, niet te letterlijk nemen, bovenuit. Verder bestaat onze selectie nou niet echt uit spelers met veel rendement. Even een voorbeeld, als Gakpo(dit keer dan niet) die kans had erin geschoten van dichtbij was het 1-0, denk jij dat we dan nog zo hadden verloren gisteren? Natuurlijk niet!
Onze spelers hebben teveel kansen nodig voor goals en creëren al überhaupt heel weinig kansen. En als Gotze zijn dag dan ook niet heeft dan kan dit gebeuren en zal dit nog vaker gebeuren dit seizoen. Schmidt doet het echt niet slecht vind ik, hij had misschien van tevoren met een B-elftal kunnen spelen maar dat zou Feyenoord veel motivatie geven. Onze verdediging is echt niet zo slecht, het is ook zo dat er geen vervanger voor Sangare is gekocht. Maar wij zijn gewoon niet effectief genoeg en hebben vaak teveel kansen nodig. We hebben tot nu toe nooit echt een reeks wedstrijden gespeeld waar we steeds met dubbele cijfers wonnen of steeds 3 doelpunten maakten minimaal.
Zowel Madueke, Gakpo, Zahavi als Gotze hebben de kwaliteiten om 15+ goals te maken per seizoen als basis speler. Vinicius, Romero, Doan, Bruma, Vertessen hebben ook allemaal scorend vermogen.

De crux ligt wel bij het creeren van kansen, want de Xg ligt belabberd laag. Ik had gehoopt dat de komst van Propper oa dit zou verbeteren dit seizoen, omdat hij itt een Rosario en een Sangare wel veel voetballend vermogen bezit en dus eerder, sneller, beter de aanvallende 4 zou voeden met lekkere passes. Hopelijk komt dat nog als Propper fit en in vorm is (en blijft) want het is broodnodig.
Nee, ik zie dat anders. Madueke is grillig en nog jong om daar een oordeel over te vellen. Die jongen zou het wel kunnen in de toekomst maar niet nu. Zahavi is een matige voetballer en totaal geen killer. Gotze staat niet bekend om zijn scorend vermogen en al helemaal niet met 15+ of iets in die richting. Alleen Gakpo, die heeft een goede trap en is 9 vd 10 keer koel in de 16. De rest van de namen zouden dat logischerwijs alleen Vinicius en heel misschien Vertessen, net als bij Madueke, kunnen zijn/worden.

Kansen creëren gaat ons gewoon heel moeilijk af zoals jij wel zegt inderdaad en laten wij nou net niet genoeg spelers hebben met een zeer goede rendement. Daar ligt het gewoon aan. Heb jij het gevoel dat wij de toekomstige 1e of 2e topscorer gaan leveren dit seizoen? Ik niet echt.
Laatst gewijzigd door Haqq op 20 sep 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 20 sep 2021, 19:50 Maar hoe is het mogelijk dat je met onze kwaliteiten zo weinig kansen creëert? Of zijn de spelers toch niet zo goed.
Dit is een vraag die om diepgaande analyse vraagt, maar wel terecht is. Is namelijk al een probleem sinds het tweede halfjaar van van Bommel.

Mijn idee: een deel van het antwoord zal ongetwijfeld te maken hebben met het middenveld. Voorheen stonden daar Rosario-Hendrix/Sangaré, niet bepaald spelers die ervoor zorgen dat je in de eindfase een mannetje meer hebt, of spelers die de diepgang zoeken. Dat zou nu met van Ginkel beter moeten gaan, maar die is ook in dat opzicht geen schim meer van de speler die hij ooit was. Hoe vaak komt hij nog in scoringspositie? In het huidige systeem dragen de backs ook weinig bij aan het aanvallen en dan komt er toch al wel heel veel last op de schouders van de voorste drie en Götze terecht. Madueke wil ik niet al teveel verwijten maken, die is pas sinds kort basisspeler, maar juist van een Zahavi (die zelden daar is waar hij moet zijn) en een Gakpo (die veel wel, maar ook lang niet alles goed doet) mag je ook meer verwachten, toch?
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Als na een uur je drie beste en meest creatieve spelers niet meer op het veld staan gaat het lastig worden kansen te creëeren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt