Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voor Ajax wel ja. Wij moeten erheen na een Europese pot. Ik noteer alvast een kansloze nederlaag
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Heerenveen zet traditioneel vriendelijk een stapje opzij voor hun idolen. Daar hoeven we niets van te verwachten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

TomPSV schreef: 20 sep 2021, 14:45 Voor Ajax wel ja. Wij moeten erheen na een Europese pot. Ik noteer alvast een kansloze nederlaag
AZ overigens ook, dat ook Feyenoord treft na een Europese pot. Maar daar is het verschil dan gelijk i.p.v. -2 dagen.

Ik hoop dat er eens een pleidooi komt om al die toppers of semi-toppers niet voor of na Europese wedstrijden te plannen, laat staan voor én na, zoals PSV deze week. Pleur ze dan zoals vorig seizoen allemaal in januari en verspreid de rest over weken waarin beide ploegen gewoon hun rust kunnen pakken. Dit is killing voor het niveau van die wedstrijden.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Als het nadeel voornamelijk bij ons en/of AZ ligt gaat dat echt niet veranderen hoor. Als Ajax hier last van had gehad was de competitieplanner ontslagen en werd het alsnog wel aangepast.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Misschien, maar het gaat me om het feit dat men de mond vol heeft van weerstand en de competitie beter maken, maar vervolgens de beste wedstrijden op momenten plant die een lager niveau en een slechtere wedstrijd garanderen. Waar zit je dan met je hoofd als KNVB?
Gutanoth
Basisspeler
3
Berichten: 492
Lid geworden op: 4 nov 2020

Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Het is toch gewoon duidelijk dat we helemaal niet zo goed zijn als dat we 5 weken geleden dachten? Het enige voordeel dat we toen hadden is dat onze basis 11 beter op elkaar ingespeeld waren dan de rest van de eredivisie of Gala & Midjit. Nu teams zoals Ajax en Feyenoord ook lekker ingespeeld zijn wordt het maar al te duidelijk dat we niet het topteam hebben waarvan we droomde.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dat wij hier last van hebben is onze eigen schuld, plaats je jezelf voor de champions league is er niet zoveel aan de hand want ben je van die kut donderdagavond af. Het valt of staat met onze eigen prestaties, we moeten hierbij naar onszelf kijken en niet naar de KNVB wijzen. Als we die wedstrijden zo kort op elkaar hebben, dienen we ervoor te zorgen dat we onze topspelers fit hebben. En volgens mij hadden we daar een voorschot op genomen door Zahavi, Madueke en Van Ginkel vroegtijdig naar de kant te halen. Ik kon me die wissels toen prima voorstellen, met Feyenoord om de hoek. Maar wat blijkt, Madueke speelt tegen Feyenoord slechts 20 minuten, Zahavi een halve wedstrijd en van Ginkel komt er niet eens in, maar Ryan Thomas wel. Tja.

PSV is een topclub, er zijn geen excuses. We hebben het gewoon verneukt, lees Roger Schmidt heeft het de afgelopen wedstrijden verneukt.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben niet zo'n fan van die zwart-witte benadering. Je kan prima benoemen dat je zelf fouten hebt gemaakt en daar kritiek op hebben, en tegelijkertijd óók de vraag stellen waarom dit soort omstandigheden in de eerste plaats bestaan.
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heb het gevoel dat ze puntverlies gaan lijden vanavond
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Haqq schreef: 21 sep 2021, 18:34 Heb het gevoel dat ze puntverlies gaan lijden vanavond
Dit is helaas niet het Fortuna Sittard topic. Ik keek de eerste 10 minuten en zag Fortuna er werkelijk alles aan doen om Ajax het zoveel mogelijk naar de zin te maken. Wat was dat slecht zeg.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Al die degradatie kandidaten zijn zo. Het is te naief voor woorden. Ik had echt 1 keeper opgesteld (want 2 mag niet) en 9 slopers en dan een snelle spits. That is it. En mocht je per ongeluk op voorsprong komen, dan had ik die snelle spits gelijk gewisseld voor nog een sloper.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Fortuna uit, dat past dan ook wel weer in hun pretprogramma
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tot nu toe hebben ze inderdaad geen moeilijk program gehad. Maar zo makkelijk scoren brengt ze wel snel in vorm. Wij hebben altijd moeite met goals scoren en hoge uitslagen neerzetten. Daar irriteer ik mij het meeste aan.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Toch gek dat je ploegen zich tegen ons wel vaak ziet aanpassen, maar tegen Ajax willen ze vooral lekker meevoetballen en genieten van de goals lijkt het. Waarom nu niet wat defensiever spelen als Fortuna.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Gutanoth schreef: 20 sep 2021, 15:29 Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Het is toch gewoon duidelijk dat we helemaal niet zo goed zijn als dat we 5 weken geleden dachten? Het enige voordeel dat we toen hadden is dat onze basis 11 beter op elkaar ingespeeld waren dan de rest van de eredivisie of Gala & Midjit. Nu teams zoals Ajax en Feyenoord ook lekker ingespeeld zijn wordt het maar al te duidelijk dat we niet het topteam hebben waarvan we droomde.
PSV speelde heel fris in het begin, maar wel tegen het slechtste Galatasaray ooit en ook Midtjylland was een heel heel middelmatig team. De tegenstanders wapenen zich nu wat anders tegen PSV en dat schijnt gemakkelijker dan ooit te zijn. PSV is er zeker op vooruit gegaan en het gat met Ajax gaat echt wel kleiner zijn dan vorig jaar. Maar een geweldig elftal is het nog steeds niet. Daar is het vaak te voorspelbaar voor en op bepaalde posities staat te weinig kwaliteit.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

3-3 kan nog altijd, er zijn gekkere dingen gebeurd in de Eredivisie 😄
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Ik zou adviseren om lekker wat anders te gaan doen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

GAE 5-0
Vitesse 5-0
Zwolle 2-0
Cambuur 9-0
Fortuna 5-0

Gaat lekker, maar gelukkig zijn dat op papier zo wat de 3 makkelijkste uitwedstrijden en 2 makkelijkste thuiswedstrijden.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

11 Sir Tinus schreef: 21 sep 2021, 20:24 GAE 5-0
Vitesse 5-0
Zwolle 2-0
Cambuur 9-0
Fortuna 5-0

Gaat lekker, maar gelukkig zijn dat op papier zo wat de 3 makkelijkste uitwedstrijden en 2 makkelijkste thuiswedstrijden.
NEC ;-) maar thuis tegen GAE zal het ook minimaal 5-0 worden ;-) Tussendoor ook nog even 1-5 in Portugal. Krijg het mijn strot moeilijk uit, maar hen kloppen dit seizoen wordt een hele kluif.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ajax moet de eerste serieuze wedstrijd nog krijgen in de competitie. Wat een pretprogramma.
Gebruikersavatar
Haqq
Verbannen
2
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Daarom heerst er bij mij ook totaal geen paniek, vooral omdat we ze al eerder hebben afgeslacht in hun eigen huis. Wij hebben al best pittige wedstrijden erop zitten. Zaak is zolang mogelijk mee te doen tot de winterstop en dan als de sodemieter eens kijken voor een back die te halen valt en misschien naar wat aanvallende versterking mocht er nog steeds slecht omgegaan worden met de kansen.(scoren we bijvoorbeeld te weinig in het algemeen).
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nee, ik heb er gezien de recente wedstrijden, zowel van PSV (en dan niet alleen de nederlaag van afgelopen zondag) als van Ajax weinig vertrouwen meer in. Zij creëeren veel makkelijker kansen dan wij momenteel en kunnen makkelijker spelers opvangen bij blessures/schorsingen.
Had gehoopt dat zij na het gelijkspel tegen Twente een stuk langer in de achtervolging hadden gemoeten, maar helaas.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Dit seizoen zullen we ze al niet meer inhalen kwa doelsaldo.. dit al na 5 wedstrijden..
Dat is al duidelijk..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

TomPSV schreef: 21 sep 2021, 20:27 Ajax moet de eerste serieuze wedstrijd nog krijgen in de competitie. Wat een pretprogramma.
Tja, ik zoek ook graag aanknopingspunten maar de realiteit is dat ETH het goed op de rit heeft. En PSV lijkt na een veelbelovend begin nu (al) uitgeblust. Het is nog een lange weg maar mijn beeld is in 2 weken behoorlijk bijgesteld, helaas
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Ik snap inderdaad ook niet hoe het komt dat het lijkt alsof er verschillende PSV spelers nu al helemaal doorheen zitten. Zo lijkt het in ieder geval de laatste wedstrijden als ik de laatste 20 minuten zie.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

milansandro schreef: 21 sep 2021, 21:20 Dit seizoen zullen we ze al niet meer inhalen kwa doelsaldo.. dit al na 5 wedstrijden..
Dat is al duidelijk..
Gewoon +19 voor op PSV nu al. Al kan PSV er morgen nog wat aan doen hopelijk.

Ajax