Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Paco Casal schreef: 20 sep 2021, 12:56 Schmidts positie onder druk misschien niet, maar de contractverlenging is niet meer kogeltje rond lezen we hierboven.
Het kogeltje heeft wat hoekjes gekregen.
Maar dat wil dus niet zeggen dat een contractverlenging meteen van de baan zou zijn.
Ik ben het met [mention]ShovingNE2[/mention] eens dat Gerbrands allerminst een opportunist is en zich zeker niet gek laat maken door externe media.
Maar binnen een BVO zijn er natuurlijk verschillende krachten werkzaam.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Een trainer die thuis met 4-0 klopt krijgt tegen een team bestaande uit Toornstra, Dessers en Linssen die hoeven ze bij IJsselmeervogels niet eens.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 20 sep 2021, 13:03 Net zo kogeltje rond als Berisha was zeker. Het zal allemaal best.
Dat was bij een transfer, niet bij een contractverlenging. Qua complexiteit volkomen verschillende processen
Bij een transfer gaat het om drie partijen die tot een akkoord moeten komen.
Berisha was (kogeltje)rond met PSV. De andere twee partijen (nog) niet (daar zijn ook een paar posten over geweest). En dan gaat een transfer ook niet door.
Blijkbaar te moeilijk om dat te snappen.
Laatst gewijzigd door Ailon op 20 sep 2021, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Na een 0-4 verlies tegen Feyenoord in een hele zwakkke wedstrijd mag het van mij ook 'knetteren'.
Zolang daarna de neuzen maar weer dezelfde kant op staan.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Precies... gisteren knetterde het natuurlijk superhard. Vandaag zie je ook hier dat bij veel van ons de rauwe emotie al iets meer plaatsmaakt voor realisme en vooruitkijken. Dat zal binnen de club net zo zijn. Kost een paar dagen, zo'n dreun. Jammer dat we woensdag alweer moeten spelen maar misschien juist ook wel okee.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het knettert nog steeds hard, nog steeds aardig pissed van de wedstrijd van gisteren.

Wat mij betreft hadden we van Sociedad verloren en daar met een minder elftal gespeeld, als we daarmee fit en met de sterkste basiself (afgezien van langer durende blessures) tegen Feyenoord hadden kunnen beginnen.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Heb het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Dat was vorig seizoen al een aantal keer te zien aan de opstellingen in de wedstrijden in het weekend na een Europees potje en ook dit seizoen is hij hier weer mee bezig. Lijkt erop dat hij in Europa succesvol wil presteren, zodat dat in Europa wordt opgemerkt en hij zelf een volgende stap kan zetten.

Hij moet niet vergeten dat het kampioenschap voor PSV vele malen belangrijker is dan het leuk doen in de Euro League.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Hij vindt alles gewoon belangrijk en omdat de EL-wedstrijden nu eenmaal op donderdag zijn en de daaropvolgende Eredivisie wedstrijden op zondag is er automatisch minder tijd voor die laatste, maar ik geloof niet dat hij die minder serieus neemt.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

loginnaam schreef: 20 sep 2021, 13:48 Hij vindt alles gewoon belangrijk en omdat de EL-wedstrijden nu eenmaal op donderdag zijn en de daaropvolgende Eredivisie wedstrijden op zondag is er automatisch minder tijd voor die laatste, maar ik geloof niet dat hij die minder serieus neemt.
Dat denk ik ook. Mijn woede is weer een beetje bekoeld en ik kan weer een beetje relativeren. Eigenlijk is het ook te gek voor woorden dat PSV 3 top wedstrijden moet spelen in 7 dagen tijd (aansluitend op interland wedstrijden). Nauwelijks tijd voor herstel. Feyenoord had hier gewoon veel voordeel bij.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 sep 2021, 12:53
Johnnie Walker schreef: 20 sep 2021, 12:16Ik vind het wel absurd. Jij mag uiteraard vinden van niet.

Als je denkt dat je met Thomas en Doan meer kans maakt dan 90 minuten met je 2 aanvoerders en Madueke te spelen, dan vind ik dat absurd. Thomas en Doan gedijen goed bij veel ruimte? Ja welke speler niet? Madueke niet?
Sowieso kijk je dan sec naar deze wedstrijd en dus niet naar de belangen qua spelersbelasting op langere termijn maar daarnaast geeft Zwart aan dat er een denkwijze achter zit waarbij een verkeerde inschatting is gemaakt. Ik vind een foute inschatting maken iets heel anders dan absurditeit demonstreren, dan impliceer je nl. alsof er echt geen enkele ratio te bespeuren zou zijn.
Want hij moet woensdag weer een volle 60 minuten aan de bak tegen gae en dat is belangrijker dan er een extra 30 uit persen als het echt moet. Als al die (idiote)wissels in voorgaande wedstrijden niet bedoeld waren om ze juist op deze momenten te laten staan. Waar dan wel voor?

Hij kijkt naar de data. Zal allemaal wel. Ondertussen wachten we al ruim een jaar op het moment waar hij de uitbetaling van zijn keuzes laat zien. Gisteren was die kans, maar het tegenovergestelde gebeurt.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

TomPSV schreef: 20 sep 2021, 13:32 Heb het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Dat was vorig seizoen al een aantal keer te zien aan de opstellingen in de wedstrijden in het weekend na een Europees potje en ook dit seizoen is hij hier weer mee bezig. Lijkt erop dat hij in Europa succesvol wil presteren, zodat dat in Europa wordt opgemerkt en hij zelf een volgende stap kan zetten.

Hij moet niet vergeten dat het kampioenschap voor PSV vele malen belangrijker is dan het leuk doen in de Euro League.
Je hebt het gevoel. Dat kan. Maar denk je nu echt dat daar, als het al zou spelen, geen afspraken tussen directie/staf/RVC over zijn en dat als die met voeten worden getreden dat mensen niet ter verantwoording zouden worden geroepen? Daarin kan Roger echt niet zo maar zijn eigen gang in gaan
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dn Trol schreef: 20 sep 2021, 14:23Als al die (idiote)wissels in voorgaande wedstrijden niet bedoeld waren om ze juist op deze momenten te laten staan. Waar dan wel voor?
Dit was toch niet één wedstrijd die gewonnen moest worden? Het was de laatste in een compacte reeks van 3 wedstrijden die eigenlijk alledrie je 90 min lang je beste 11 verdienen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

psvgouda schreef: 20 sep 2021, 14:29
TomPSV schreef: 20 sep 2021, 13:32 Heb het gevoel dat Schmidt de Europa League serieuzer neemt dan de competitie. Dat was vorig seizoen al een aantal keer te zien aan de opstellingen in de wedstrijden in het weekend na een Europees potje en ook dit seizoen is hij hier weer mee bezig. Lijkt erop dat hij in Europa succesvol wil presteren, zodat dat in Europa wordt opgemerkt en hij zelf een volgende stap kan zetten.

Hij moet niet vergeten dat het kampioenschap voor PSV vele malen belangrijker is dan het leuk doen in de Euro League.
Je hebt het gevoel. Dat kan. Maar denk je nu echt dat daar, als het al zou spelen, geen afspraken tussen directie/staf/RVC over zijn en dat als die met voeten worden getreden dat mensen niet ter verantwoording zouden worden geroepen? Daarin kan Roger echt niet zo maar zijn eigen gang in gaan
Dat doet de directie van PSV dan ook (en is ook gebeurd in het verleden).
Zoals te doen gebruikelijk in elke werkgever-werknemer situatie.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik ben eigenlijk zeer teleurgesteld in het vermogen van onze trainer. Hij wordt te vaak verrast door trainers met middelmatig materiaal. Tegen AZ was het ook een vertekend beeld, Sociedad eerste helft was Naïef en feyenoord een klap op de vuurpijl. De wissels kon ik in veel gevallen nog inkomen, maar wat hij tegen feyenoord allemaal bedacht was voor mij een raadsel. Het grote optimisme omtrent Schmidt begint bij mij wel langzaam plaats te maken voor scepsis. Tot mijn eigen grote teleurstelling welteverstaan.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Aad zegt vaak domme dingen, maar de conclusie dat we moeten bouwen aan een team dat gewoon 75 a 90 minuten kan spelen om de 3 dagen is toch geen overbodige luxe. Dan heb je nog steeds 5 wissels voor de slotfase.

Het punt is alleen dat van Ginkel en Pröpper bv al geen 90 minuten kunnen spelen blijkbaar. Spelers als Ramalho en Sangaré wisselt hij nooit omdat die ook belangrijk zijn maar ook echt topfit. Kan een van Ginkel niet langer dan 60 minuten spelen omdat hij niet fit genoeg is of kan hij niet fit genoeg worden omdat hij niet meer dan 90 min speelt.

Dit jaar heeft van Ginkel maar 1 wedstrijd 90 minuten gespeeld en dat was tegen Ajax. Eind vorig jaar sloot hij af met 87, 90 en 90 minuten in de laatste 3 wedstrijden. Hoe kan het dat hij dat nu niet meer heeft? Pröpper heeft ook blessures gehad maar die speelt ook nooit 90 minuten.

Als je naar Götze kijkt dan heeft hij 10x 90 minuten gespeeld, 2x een helft en nog een keer een ruim kwartier geloof ik. Maar met de wedstrijden tegen GAE voor de boeg zou je zeggen laat ze nu staan en laat ze 3 dagen later buiten de basis.

Van mij mag Schmidt woensdag met Doan Bruma Vertessen Vinicius Guti Mwene en Mvogo spelen, maar tegen Feyenoord thuis verwacht ik juist het sterkste team. Desnoods hadden we tegen Sociedad er rekening mee moeten houden.
Laatst gewijzigd door 11 Tinus op 20 sep 2021, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik merk dat ik zelf echt moeite heb om deze nederlaag een plek te geven, zeker omdat 0-4 er wel heel hard inhakt. Ondanks dat Feyenoord ook amper iets creëerde weer en echt elk schot op doel tegen ons weer eens wonderbaarlijk erin vloog. Neem alleen de eerste goal, zelfs op de training maken ze die nooit weer. Die rechtsback heeft het hele seizoen nog geen fatsoenlijke voorzet gegeven en Toornstra heeft een prima schot maar hem zo op de volley binnenschieten. Hun Expected Goals lag nog net onder de 1, dus enorm geflatteerd is het wel.
Dat wij helemaal niks hebben weten te creëren is ook echt pijnlijk.
0-4 komt zo hard aan en maakt het ook extra moeilijk om vertrouwen te houden momenteel.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het jammere is dat deze wedstrijd alle problemen van vorig jaar wederom blootlegde.
Dus ook met een aantal nieuwe spelers en een nieuw systeem blijven we de zelfde fouten maken. Het blijkt dus structureel te zijn, waarvoor we in 1,5 jaar tijd nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden. Dat maakt het extra pijnlijk en maakt me een stuk minder positief over dit seizoen. Hoe kan het dat een ploeg zoals PSV structureel een EG van onder de 1 heeft. Zoveel meer kwaliteit dan de meeste ploegen maar die creëren allemaal meer kansen. Het middenveld is net zoals vorig jaar niet creatief genoeg.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

En toch is het wel raar dat steeds weer het middenveld als pijnpunt naar voren komen. We willen hier allemaal al een sloper op het middenveld hebben (Sangare) dus dan valt die al af voor de benodigde creativiteit. Götze is je nummer 10, een betere creatieve middenvelder is er niet.

Dus wat willen we dan precies? Een tweede Götze ipv van Ginkel?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

trouwepsvfan schreef: 20 sep 2021, 15:09 En toch is het wel raar dat steeds weer het middenveld als pijnpunt naar voren komen. We willen hier allemaal al een sloper op het middenveld hebben (Sangare) dus dan valt die al af voor de benodigde creativiteit. Götze is je nummer 10, een betere creatieve middenvelder is er niet.

Dus wat willen we dan precies? Een tweede Götze ipv van Ginkel?
Een type strootman of type v Ginkel voor zijn blessure. Iemand die kan buffelen wanneer het moet maar ook creatief zijn aandeel heeft in assists en goals.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Sao-Mellow schreef: 20 sep 2021, 15:07 Het jammere is dat deze wedstrijd alle problemen van vorig jaar wederom blootlegde.
Dus ook met een aantal nieuwe spelers en een nieuw systeem blijven we de zelfde fouten maken. Het blijkt dus structureel te zijn, waarvoor we in 1,5 jaar tijd nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden. Dat maakt het extra pijnlijk en maakt me een stuk minder positief over dit seizoen. Hoe kan het dat een ploeg zoals PSV structureel een EG van onder de 1 heeft. Zoveel meer kwaliteit dan de meeste ploegen maar die creëren allemaal meer kansen. Het middenveld is net zoals vorig jaar niet creatief genoeg.
Het middenveld kan te weinig uitrichten omdat de bal naar voren te moeilijk is. De bal naar voren moet voorin goed ontvangen kunnen worden en dat is hetgeen niet goed lukt.

We maken zelf het krap voorin, zoeken de drukte op, spelen met naar binnen gedraaide buitenspelers, dubbele dekking op Noni, Zahavi die ballen van zijn voet laat springen, afhankelijkheid van de 'onmogelijke' steekbal, misverstanden alom, geen basisvormen ingeslepen. Dit is geen precieze omschrijving, maar de zaken die grofweg al heel lang opvallen.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Tegen ploegen die zo inzakken als Feyenoord valt er weinig te halen vanuit de gegenpressing lijkt het en wij spelen nu niet als balbezit ploeg. Het probleem ligt verdedigend bij het middenveld, want als we pressen laten we veel ruimtes vrij tussen de linies, maar aanvallend voor mij voornamelijk bij de spits. Zahavi leek tegen Galatasaray eindelijk los, maar is sindsdien toch wel weer heel erg matig. De tactiek van Schmidt werkte afgelopen zondag niet zoals hij dat bedacht had, maar schakelen naar een ander type spel zit er dan ook niet in.

Druk zetten kost kracht, de tegenstander lokt ons uit en krijgt enorme ruimtes als ze zelf de bal hebben doordat wij redelijk voorspelbaar lijken in het druk zetten als we niet alle basisspelers hebben. Tegen AZ leek het een heel stuk beter door de 3-0 uitslag, maar die speelden ook vrij makkelijk tegen ons. En die gaven op zich nog wel ruimtes weg om in te spelen. Betere ploegen lijken vrij goed te weten wat Schmidt doet en hebben daar toch relatief eenvoudig een antwoord op lijkt het.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik geloof dat de pressing (die ook niet helemaal perfect is) niet het grootste probleem is. Het is ook niet zo alsof ploegen de ene na de andere kans bij elkaar spelen. Ajax had een paar halve kansen, AZ had er twee, die van Sociedad en Feyenoord waren ook ieder op één hand te tellen. Vorig jaar lag dat anders, maar niet dit jaar hoor. Defensief staat het over het algemeen prima, slechts bij momenten niet.

Het probleem ligt 'm voornamelijk voorin. Het is leuk dat je er 5 tegen Gala, 4 tegen Ajax en 3 tegen AZ maakt, maar het zat in die wedstrijden voorin ook niet tegen. In de basis creëert PSV niet genoeg en dan is er met minder energie ook heel weinig om op terug te vallen. Waar dat aan ligt laat ik aan de experts over, maar voorin is het over het algemeen gewoon te mager.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 20 sep 2021, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 20 sep 2021, 13:27 Het knettert nog steeds hard, nog steeds aardig pissed van de wedstrijd van gisteren.
Maar echt. Wat een kutzooi. Zag hem zo niet aankomen. Woensdag gas erop, laten zien dat ze ervoor gaan.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Woensdag, uit bij Go Ahead Eagles. Daar kun je niks laten zien, een 0-3 overwinning zou niet meer dan normaal moeten zijn. Mosterd na de maaltijd, gisteren was de kans om te laten zien dat we klaar zijn om Ajax aan te vallen. De eerstvolgende kans krijgen we op 24 oktober.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 20 sep 2021, 15:26In de basis creëert PSV niet genoeg en dan is er met minder energie ook heel weinig om op terug te vallen. Waar dat aan ligt laat ik aan de experts over, maar voorin is het over het algemeen gewoon te mager.
Ik heb bij PSV al jaren het gevoel dat er niet serieus genoeg gewerkt wordt aan het ontwikkelen van aanvallende combinaties maar gek genoeg lijken die nou net dit seizoen wel van de grond te komen - Gakpo en Götze vormen samen zo'n lichtpuntje, Zahavi en Götze leken ook een paar keer telepathisch contact te onderhouden, op rechts creëert Noni doorgaans het nodige (samen met Teze/Mwene) wat weer resulteert in kansen in het centrum, in een goede bui bereikt van Ginkel ook mensen in dat centrum, Bosca met z'n poeiers, op zich zie ik toch voldoende ontwikkeling en ook drang om er wat mee te doen. Tegen AZ was ons overwicht niet gigantisch maar we maken er wel 3. We staan dan ook netjes op de 2e plek qua aantal doelpunten (14) ruim voor Feyenoord (11, ondanks de 0-4).

Sangaré missen heeft hierop m.i. impact omdat de aandacht anders verdeeld moet worden en bij wissels voorin is het meteen meer zoeken. Maar ik ben het dus niet met je eens dat dit een kernprobleem van dit elftal is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

14 goals is veel meer dan je op basis van normale omstandigheden had mogen verwachten. En dan kun je zeggen: wat maken statistieken als xG nou uit als je er 14 maakt, maar niet alles blijft goed vallen. In realiteit levert het aanvalsspel van PSV tot nu toe genoeg op, maar de onderliggende basis is veel te pover. Dat was vorig jaar al zo, maar daar gaan we nu dus mee verder. We creëren niet genoeg en als daar geen verbetering in gaat komen, dan gaan we op lange termijn de effecten ervan zien. De zon blijft niet tot mei schijnen, zeg maar.

Sterker nog: de zon is eigenlijk al gestopt met schijnen toen we met Benfica serieuze weerstand kregen en niet in staat waren om 10 Portugezen te laten wankelen. Een bal van Zahavi op de lat en een redelijke kans van Vertessen. Als het meezit, dan scoor je ze, maar normaal gesproken is dat te weinig. En dat patroon zag je vorig jaar, tegen AZ en gisteren tegen Feyenoord weer.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 20 sep 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt