Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Madueke schreef: 20 sep 2021, 11:53we zijn weer terug bij af.
Onzin man.
Heissenberrug schreef: 20 sep 2021, 11:56 Volgens onze @Ailon was de verlenging al kogeltjerond. Dus balen voor alle Schmidt haters.
Daar hou ik me maar aan vast idd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]ShovingNE2[/mention] haalt het VI Pro artikel al aan en dat is een interessant stuk (niet geheel toevallig van Zwart).
Het geeft weer eens aan hoe belangrijk 3 volle rustdagen tussen duels zijn, wat Feyenoord een groot voordeel gaf omdat ze afgelopen dinsdag al speelden.
En het geeft een verklaring voor Schmidt zijn wisselbeleid:
De vaak bekritiseerde roulatiepolitiek van Schmidt vindt zijn oorsprong in dit soort cijfers. Bij Red Bull Salzburg en Bayer Leverkusen heeft hij gewerkt bij clubs die vanwege de eigenaar extreem investeren in de medische staf. Met een energiedrankje of farmaceutisch bedrijf op de borst is het pijnlijk om op fitheid afgetroefd te worden. Van dagelijks bloed prikken om vermoeidheid te meten, keek in Oostenrijk en Duitsland niemand vreemd op. Dat leverde een bak aan gegevens op. Daarin viel niet te missen dat het voor spelers lastig was om de intensieve speelstijl van Schmidt na twee rustdagen succesvol uit te voeren. Bovendien nam het risico op blessures met een vol schema exponentieel toe.
Dit wil niet zeggen dat hij het altijd goed aanpakt, maar het legt wel uit waarom hij het zo aanpakt.

En Slot kent precies ditzelfde probleem:
Arne Slot gaat op een andere manier dan Schmidt met de overvolle kalender om. Zelfs na een 5-0 overwinning in de heenwedstrijd stuurde hij onlangs in Elfsborg zijn sterkste elf het veld op. Drie dagen later volgde de rekening in De Galgenwaard. Feyenoord liep door drie spelhervattingen achter de feiten aan en verloor met 3-1 van FC Utrecht. Met AZ verloor Slot na een midweeks programma dure punten tegen ploegen als ADO Den Haag, FC Groningen, FC Twente, PEC Zwolle, Sparta Rotterdam, Vitesse en Willem II.
Maar Schmidt maakte ook een inschattingsfout over de speelwijze van Feyenoord, dat deed Slot heel slim en mede daardoor pakten de wissels van Schmidt verkeerd uit:
Met deze achterstand op het bord maakte Schmidt bij rust een inschattingsfout. Vooraf verklaarde hij een ander Feyenoord dan vorig seizoen te verwachten. Toen hadden de Rotterdammers in zijn lezing soms zelfs met zeven man achterin gespeeld. Nu zag hij een tegenstander die verzorgd wilde opbouwen en druk wilde zetten. Mogelijk dacht Schmidt dat daarom na rust ruimtes zouden ontstaan. Met Ryan Thomas, Ritsu Doan en Yorbe Vertessen bracht hij in ieder geval spelers die in zulke wedstrijden op hun best zijn.

Maar Slot had zijn ploeg juist op het hart gedrukt om op momenten wat directer te spelen.
Het belangrijkste was om PSV steeds die mentaal zware meters te laten maken.’ Gegeven de voorsprong was het niet vreemd dat Justin Bijlow na rust steeds vaker koos voor een gerichte lange trap.

Door dit wedstrijdbeeld schoot Schmidt zichzelf in zijn voet met zijn wisselbeleid. Zijn keuzes voor frisheid keerden zich tegen hem. Waar daar tegen AZ logica achter zat de steeds groter wordende ruimtes bij een voorsprong, werden tegen Feyenoord de ruimtes juist steeds kleiner door een achterstand. Dat vroeg om creatieve spelers die uit het niets een doelpunt kunnen maken, zoals Götze, Gakpo en Madueke.

trouwepsvfan schreef: 20 sep 2021, 09:50 Op welke statistieken doel je precies?
Er zijn hier al zoveel statistieken geplaatst, jij gaat in je hoofd van eentje uit (die je vervolgens om een of andere vreemde reden nietszeggend vindt) en zegt vervolgens dat statistieken niets zeggen.

Maar een recent voorbeeld dan:
Tegen AZ bracht hij na een uur met Bruma, Ritsu Doan en Yorbe Vertessen een nieuwe voorhoede het veld in. De tracking data werpt een interessant licht op deze wissels. Zo blijkt dat Vertessen in 28 minuten tijd liefst 11 sprints getrokken heeft op maximale snelheid. Alleen Phillipp Mwene (16) komt bij PSV tot een nog hoger aantal tegen AZ. Noni Madueke heeft tot zijn wissel eveneens 11 sprints getrokken. Omgerekend naar speeltijd staan Bruma en Doan in de top qua meters op hoge intensiteit. Die statistieken onderstrepen dat van de spits en buitenspelers van PSV op fysiek gebied bijzonder veel gevraagd wordt. Met zijn wissels speelt Schmidt daarop in.
https://www.vi.nl/pro/analyse/wisselbel ... de-zestien
Laatst gewijzigd door Ren Höek op 20 sep 2021, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Nou nou, we zijn helemaal niet terug bij af na een waardeloze wedstrijd. Ondanks dat ik door de wedstrijd gisteren ben gaan twijfelen of Schmidt gisteren geen totale verstandsverbijstering gehad heeft. Het gevoel is nu logischerwijs een stuk minder en de hoop dat we Ajax dit seizoen gaan pakken is flink gekelderd, maar we zijn zeker niet terug bij af.

We hebben AZ en Feyenoord gehad en lopen 1 punt achter op Ajax. De komende wedstrijden winnen en dan hebben we al met al toch een prima competitiestart.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja [mention]Ren Höek[/mention] dat artikel. Nog niet de tijd gehad om het te lezen. :)

Ik ben benieuwd wat er in dit topic gebeurt als Ronald Koeman op de keien wordt gelazerd of de eer aan zichzelf houdt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als je gaat kijken naar wat we gehad hebben in de 13 wedstrijden dit seizoen dan zou ik het ongeveer zo verdelen;

Tier 1; Tussendoortje
Cambuur (thuis)

Tier 2; Mogelijk lastige wedstrijd
Groningen (thuis)
Heracles (uit)

Tier 3; Serieuze tegenstand
Galatasaray (thuis)
Galatasaray (uit)
FC Midtjylland (thuis)
FC Midtjylland (uit)

Tier 4; Toppers
Ajax (uit)
Benfica (uit)
Benfica (thuis)
AZ (uit)
Sociedad (thuis)
Feyenoord (thuis)

Dat zijn 13 wedstrijden waarvan de tegenstand toch wel topzwaar is en dan ook nog allemaal na elkaar. Kei fijn dat we 2 toppers hebben gewonnen maar we hebben er ook 4 niet gewonnen.

Nu krijgen we de komende 13 wedstrijden;
Tier 1: Go Ahead Eagles, Sparta, Zwolle, Twente
Tier 2: Willem II, Fortuna, Heerenveen, Sturm Graz (thuis)
Tier 3: Sturm Graz (uit), Vitesse
Tier 4: Monaco (thuis), Ajax, Monaco (uit)

Na dit blok is het wat meer in balans en kunnen we echt zeggen hoe we ervoor staan. Daarna volgt nog Sociedad uit (die misschien nergens om gaat) en wat makkelijke wedstrijden in de ED.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Iedereen kan fouten maken. Zwart geeft aan dat er geen sprake was van verstandsverbijstering. Bovendien wordt het verlies door de negatievelingen ingezet als zogenaamde bevestiging van absurd wisselbeleid terwijl dat wisselbeleid dus helemaal niet absurd is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Ren Höek[/mention] Ik kan werkelijk nog steeds niks met deze statistieken. Het is toch volkomen logisch dat een speler die erin komt en zeker weet (basisspelers weten dat niet zeker of ze gewisseld gaan worden of de hele wedstrijd moeten blijven staan) dat hij maar 30 minuten speelt een enorm aantal sprints eruit kan knallen vergeleken met de basisspelers? Een basispeler moet er rekening mee houden dat hij 90 minuten lang een niveau moet vasthouden. Vertessen heeft alle zekerheid dat hij in 30 minuten alles kan geven. Natuurlijk sta je dan omgerekend naar speeltijd in de top van intensieve meters.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 sep 2021, 12:01 Ja @Ren Höek dat artikel. Nog niet de tijd gehad om het te lezen. :)

Ik ben benieuwd wat er in dit topic gebeurt als Ronald Koeman op de keien wordt gelazerd of de eer aan zichzelf houdt.
Want jij denkt dat Barca dan misschien uitkomt bij Schmidt? Of bedoel je het andersom, dat we hier dan gaan schreeuwen om Koeman?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zei het gisteren al: het idee achter z'n wisselbeleid lijkt me echt niet zo vreemd, logisch zelfs. Maar je kan erin doorslaan.

Wat mij betreft is de centrale vraag waar je voor rouleert. Schmidt wil z'n spelers beschermen, maar mij bekruipt na gisteren vooral de vraag: waarvoor? Je wil toch presteren op de meest cruciale momenten, maar haalt er dan je meest cruciale spelers uit als het 0-1 staat? Ja: de data geeft hem vast gelijk als het gaat over fysieke risico's en ongemakken, maar als je naar het bredere plaatje kijkt, denk ik toch dat we een beetje doorslaan in deze hele benadering.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 sep 2021, 12:03 Iedereen kan fouten maken. Zwart geeft aan dat er geen sprake was van verstandsverbijstering. Bovendien wordt het verlies door de negatievelingen ingezet als zogenaamde bevestiging van absurd wisselbeleid terwijl dat wisselbeleid dus helemaal niet absurd is.
Ik vind het wel absurd. Jij mag uiteraard vinden van niet.

Als je denkt dat je met Thomas en Doan meer kans maakt dan 90 minuten met je 2 aanvoerders en Madueke te spelen, dan vind ik dat absurd. Thomas en Doan gedijen goed bij veel ruimte? Ja welke speler niet? Madueke niet?

Van Ginkel is mega belangrijk voor ons team. Je mist Sangaré al en dus begin je met een compleet nieuw centraal middenveld. Vind ik al vreemd, maar is prima. Pröpper en Boscagli zijn beide immers goede spelers. Maar als dan Pröpper eruit moet (vond hij zelf niet maar okay), dan breng je je aanvoerder nog steeds niet? Nee liever bewezen middelmaat Thomas.

Vertessen brengen vind ik logisch. Vinicius ook.

Nogmaals, het is maar een mening van mij. Maar degene die mij ervan weet te overtuigen dat Doan & Thomas inbrengen ipv Madueke & van Ginkel geen foute wissel was, die krijgt een kratje Jupiler.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heissenberrug schreef: 20 sep 2021, 11:56 Volgens onze @Ailon was de verlenging al kogeltjerond. Dus balen voor alle Schmidt haters.
Klopt.
Dat was - mondeling - ook een tweetal weken geleden zo.
Inmiddels is er toch sprake van wat oppositie, want - zoals een paar medeposters al suggereerden - heeft het "geknetterd" en is niet alles "fake news" wat media publiceren.
Ik ken natuurlijk niet de achterliggende gedachtengang van Gerbrands c.s. maar enig opportunisme is een BVO niet vreemd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johnnie Walker schreef: 20 sep 2021, 12:04 Want jij denkt dat Barca dan misschien uitkomt bij Schmidt? Of bedoel je het andersom, dat we hier dan gaan schreeuwen om Koeman?
Dat laatste ;)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Hoewel ik het er mee eens ben dat analyses op TV vaak slecht onderbouwd zijn heb ik ook al wel een aantal keer meegemaakt dat onbegrijpelijke keuzes van een coach met allerlei complexe argumenten worden verdedigd op basis van informatie die voor het gros van de supporters niet beschikbaar is. Veel meer dan boerenverstand is er niet nodig om te beoordelen dat zij wissels tegen AZ wel logisch waren en tegen Feyenoord niet.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is toch al 100 jaar bekend dat spelen na een Europese week gemiddeld genomen puntverlies oplevert. Daarom stond nu PSV-Feyenoord gepland om dar effect op te heffen. Helaas had Feyenoord nu dubbel voordeel door het spelen op dinsdag en geen wedstrijd de week daarvoor.

Het was gisteren een typische wedstrijd van wie het eerste scoort wint de wedstrijd. Feyenoord was ook niet bepaald indrukwekkend en zowel de 0-1 als 0-2 kwamen uit het niets.

Schmidt heeft juist weinig gewisseld in de basis tegen San Sebastian en Feyenoord. Daarvan is Madueke wel eentje maar die maakt al een maand het verschil niet meer.

Ook van Schmidt was het een minder optreden vandaag maar lang niet zo dramatisch als verondersteld door de analisten. In de 1e helft bakte de basis + Bruma er ook weinig van.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ailon schreef: 20 sep 2021, 12:18
Heissenberrug schreef: 20 sep 2021, 11:56 Volgens onze @Ailon was de verlenging al kogeltjerond. Dus balen voor alle Schmidt haters.
Klopt.
Dat was - mondeling - ook een tweetal weken geleden zo.
Inmiddels is er toch sprake van wat oppositie, want - zoals een paar medeposters al suggereerden - heeft het "geknetterd" en is niet alles "fake news" wat media publiceren.
Ik ken natuurlijk niet de achterliggende gedachtengang van Gerbrands c.s. maar enig opportunisme is een BVO niet vreemd.
Kortom; niet kogeltjerond dus.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Johnnie Walker schreef: 20 sep 2021, 12:16Ik vind het wel absurd. Jij mag uiteraard vinden van niet.

Als je denkt dat je met Thomas en Doan meer kans maakt dan 90 minuten met je 2 aanvoerders en Madueke te spelen, dan vind ik dat absurd. Thomas en Doan gedijen goed bij veel ruimte? Ja welke speler niet? Madueke niet?
Sowieso kijk je dan sec naar deze wedstrijd en dus niet naar de belangen qua spelersbelasting op langere termijn maar daarnaast geeft Zwart aan dat er een denkwijze achter zit waarbij een verkeerde inschatting is gemaakt. Ik vind een foute inschatting maken iets heel anders dan absurditeit demonstreren, dan impliceer je nl. alsof er echt geen enkele ratio te bespeuren zou zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gerbrands heeft veel harder gegil om de oren gehad om Cocu te ontslaan: hij liet hem zitten en we werden kampioen. Bij Van Bommel gebeurde het pas na 12 wedstrijden waarin slechts 3x gewonnen werd.

Iedereen die hoopt en verwacht dat Schmidts positie onder druk staat: vergeet het maar. Al gaat de telegraar een zwarte voorpagina publiceren: dan nog niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Geloof ik ook niet en eigenlijk kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu al de handdoek in de ring zou gooien, lijkt me niks voor Roger.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Edit: Dubbel.
Laatst gewijzigd door Paco Casal op 20 sep 2021, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Schmidts positie onder druk misschien niet, maar de contractverlenging is niet meer kogeltje rond lezen we hierboven.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het heeft 'geknetterd' wordt gezegd, maar dat is dan dus iets van een half etmaal. Oftewel, de emotie zit nog even hoog. Of zat, beter gezegd... dat knetteren zal vooral gisteren plaatsgevonden hebben lijkt me zo.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Paco Casal schreef: 20 sep 2021, 12:56 Schmidts positie onder druk misschien niet, maar de contractverlenging is niet meer kogeltje rond lezen we hierboven.
Ik geloof niet dat er ook maar 1 ding is gewijzigd. Toon Gerbrands heeft toch wel aangegeven dat de afgelopen jaren nooit opportunistisch is gehandeld. En waar het gaat om aanstellingen van mensen ook nog nooit 1 keer zijn oren heeft laten hangen naar de pers of de supporters. Gelukkig maar. Als het niet kogeltje rond is nu, dan was dat het al niet in mijn beleving.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ailon schreef: 20 sep 2021, 12:18
Heissenberrug schreef: 20 sep 2021, 11:56 Volgens onze @Ailon was de verlenging al kogeltjerond. Dus balen voor alle Schmidt haters.
Klopt.
Dat was - mondeling - ook een tweetal weken geleden zo.
Inmiddels is er toch sprake van wat oppositie, want - zoals een paar medeposters al suggereerden - heeft het "geknetterd" en is niet alles "fake news" wat media publiceren.
Ik ken natuurlijk niet de achterliggende gedachtengang van Gerbrands c.s. maar enig opportunisme is een BVO niet vreemd.
Echt waar? Zijn het weer deels dezelfde namen van vorig seizoen??
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Net zo kogeltje rond als Berisha was zeker. Het zal allemaal best.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Is bijna niet mogelijk omdat de meeste daarvan weg zijn, alleen Madueke is er nog maar Zahavi is echt niet happy na dat steeds zo snel wisselen, volkomen logisch. Het was, is en blijft een discussiepunt intern. Ik reken niet op een verlenging op korte termijn.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Paco Casal schreef: 20 sep 2021, 12:56 Schmidts positie onder druk misschien niet, maar de contractverlenging is niet meer kogeltje rond lezen we hierboven.
Het kogeltje heeft wat hoekjes gekregen.
Maar dat wil dus niet zeggen dat een contractverlenging meteen van de baan zou zijn.
Ik ben het met [mention]ShovingNE2[/mention] eens dat Gerbrands allerminst een opportunist is en zich zeker niet gek laat maken door externe media.
Maar binnen een BVO zijn er natuurlijk verschillende krachten werkzaam.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt