Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die topclubs hebben alleen zo’n kwalitatief goede selectie, dat je er amper op achteruit gaat. Bij ons komen Doan, Bruma en Thomas erin voor onze sterkhouders.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Ykhim schreef: 19 sep 2021, 20:24
Joenepsv schreef: 19 sep 2021, 20:20 Ben er ook van overtuigd dat clubs als PSV, Leverkusen en Salzburg zijn plafond zijn. En daar is niks mis mee natuurlijk. Maar je hoeft niet zulke eigenwijze en achterlijke wissels bij een Bayern te doen. Dan swaffelt Hoenes hem plat met een bratwurst.
Als ik me niet vergis haalt Nagelsmann daar nu ook regelmatig allerlei sterkhouders voortijdig naar de kant. Op Lewandowski na, maar dat is 's werelds beste speler op dit moment. Vergelijkbaar met de status van Götze hier.

Het is iets wat in de top wel vaker voorkomt.
En die staan dan al met 4 a 5-0 voor. Dan zou ik ook mijn beste spelers wisselen. Niet al voor de wedstrijd of bij een 0-1 achterstand
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat lijkt me wel, ja.

Maar zoals gezegd snap ik het idee achter de wissels wel. Je kan echter ook doorslaan. Bovendien: als je de zaakjes in een wedstrijd op orde hebt, dan zijn wissels geen thema. Dat is wel een groot verschil t.o.v. Bayern zeg maar :mrgreen:
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Goals van Toornstra, Linssen en Dessers, mijn god wat zijn we door de bodem gezakt zeg vandaag. In plaats van de ondergrens te verhogen, lijkt die van ons in jaren niet zo laag te zijn geweest. Echt frustrerend, ik vrees dat de rest van het seizoen niet veel anders wordt, de pers die Roger gaat blijven zoeken, echt even helemaal klaar mee.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

PSV90 schreef: 19 sep 2021, 20:28 Na de wissel van Gakpo (bij 1-0) stond het volgende team op het veld.

Drommel

Teze
Ramalho
Obispo
Max

Thomas
Boscagli

Doan
Bruma

Vinicius
Vertessen

Mij is niet helemaal duidelijk of dit een 4-2-2-2 of een 4-2-3-1 was, maar dat dit elftal op dezelfde manier zou afgaan als dat we vorig seizoen regelmatig deden was toch makkelijk uit te tekenen?

- Totaal niet op elkaar ingespeeld.
- Geen sturing vanaf het middenveld (vGinkel, Götze, Pröpper).
- Geen van onze aanvallende spelers met extra kwaliteit op het veld (Götze, Gakpo, Madueke). Daarmee was deze ploeg kwalitatief ook helemaal niet meer sterker dan Feyenoord.

Vraag me ook af hoeveel extra energie je in de ploeg krijgt met 3 wissels in de rust. Dit is uiteraard achteraf gel*l, maar het is toch veel logischer dat Götze, Pröpper en Zahavi zich nog 15 minuten lang leeg spelen en je dan 3 spelers brengt die een half uur kunnen knallen.
Compleet met je eens, het team van Feyenoord had na de wissels meer kwaliteit dan ons team. Dan heb je als coach echt de plank mis geslagen.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Op weg naar nr 25 schreef: 19 sep 2021, 20:33 Goals van Toornstra, Linssen en Dessers, mijn god wat zijn we door de bodem gezakt zeg vandaag. In plaats van de ondergrens te verhogen, lijkt die van ons in jaren niet zo laag te zijn geweest. Echt frustrerend, ik vrees dat de rest van het seizoen niet veel anders wordt, de pers die Roger gaat blijven zoeken, echt even helemaal klaar mee.
Dat heeft ie deze keer helemaal aan zichzelf te danken.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 19 sep 2021, 20:24
Joenepsv schreef: 19 sep 2021, 20:20 Ben er ook van overtuigd dat clubs als PSV, Leverkusen en Salzburg zijn plafond zijn. En daar is niks mis mee natuurlijk. Maar je hoeft niet zulke eigenwijze en achterlijke wissels bij een Bayern te doen. Dan swaffelt Hoenes hem plat met een bratwurst.
Als ik me niet vergis haalt Nagelsmann daar nu ook regelmatig allerlei sterkhouders voortijdig naar de kant. Op Lewandowski na, maar dat is 's werelds beste speler op dit moment. Vergelijkbaar met de status van Götze hier.

Het is iets wat in de top wel vaker voorkomt.
Het is ook niet erg als je een sterkhouder wisselt of eens iemand rust gunt maar de timing van Schmidt is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen. Kan me niet voorstellen dat Nagelsmann bij een 0-1 achterstand in de 60ste minuut zijn beste spelers eraf haalt.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Madueke schreef: 19 sep 2021, 20:36
Op weg naar nr 25 schreef: 19 sep 2021, 20:33 Goals van Toornstra, Linssen en Dessers, mijn god wat zijn we door de bodem gezakt zeg vandaag. In plaats van de ondergrens te verhogen, lijkt die van ons in jaren niet zo laag te zijn geweest. Echt frustrerend, ik vrees dat de rest van het seizoen niet veel anders wordt, de pers die Roger gaat blijven zoeken, echt even helemaal klaar mee.
Dat heeft ie deze keer helemaal aan zichzelf te danken.
Hij bewijst vandaag het gelijk van de criticasters inderdaad. Hopelijk.. nou j
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De drie belangrijkste dingen zijn hier terecht benoemd.

- Het onvermogen of de onwil van Schmidt om zich tactisch aan te passen aan de tegenstander/situatie. Een middelmatig team als Feyenoord kan dat blijkbaar wel, andersom lukt het ons niet. Ook tijdens de westrijd kan er blijkbaar niks worden omgezet waardoor we een huis- tuin- en keukenelftal als Feyenoord zoek kunnen spelen. Daarnaast: de wetenschap dat wij eigenlijk altijd met dezelfde tactiek spelen, maakt het tegenstanders ook een stuk makkelijker om zich tegen ons te wapenen. Je hoeft nooit bang te zijn dat je verrast wordt door Schmidt, want dat kan hij niet of dat wil hij niet.

- de vermoeidheid. Het is half september, en vermoeidheid is blijkbaar bij de halve selectie al een issue. Dan gaat er echt iets niet goed.

- de wissels. Ik heb Schmidt zelden kunnen betrappen op een tactisch/technische reden om zijn wissels te verklaren. Hij lijkt alleen naar vermoeidheid te kijken. Madueke vermoeid? Dan zetten we Bruma daar. Terwijl de wissel Madueke-Bruma natuurlijk ook teamtactisch heel wat gevolgen heeft, maar die lijken volledig genegeerd te worden door Schmidt.

We zijn in seizoen 2 onder Schmidt, alle excuses die er vorig jaar waren, heeft hij niet meer. Het is gewoon niet het sprookje waar we allemaal een beetje op hadden gehoopt, en dat gaat het ook niet worden.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Speel je tegen de nummers 5 t/m 18 van de ranglijst dan is de kans zeer groot dat je wint door de verschillen in individuele kwaliteiten. Dan is tactiek naar mijn inzien een minder doorslaggevende factor. Speel je tegen de top dan wordt tactiek veel meer van belang aangezien de individuele kwaliteiten dichter bij elkaar liggen. Het valt Roger aan te rekenen dat hij nagenoeg altijd dezelfde tactiek hanteert. Dit wordt voorspelbaar. Tel daarbij op dat je de beste spelers die met hun individuele klasse het verschil kunnen maken eraf haalt en je maakt het Slot relatief makkelijk vandaag. Dat valt Roger zeker aan te rekenen. Ik behoud het vertrouwen in onze trainer maar vandaag scoort hij een diepe onvoldoende. Terug naar de tekentafel en aantonen dat je leert van je fouten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 19 sep 2021, 21:02 - de wissels. Ik heb Schmidt zelden kunnen betrappen op een tactisch/technische reden om zijn wissels te verklaren. Hij lijkt alleen naar vermoeidheid te kijken. Madueke vermoeid? Dan zetten we Bruma daar. Terwijl de wissel Madueke-Bruma natuurlijk ook teamtactisch heel wat gevolgen heeft, maar die lijken volledig genegeerd te worden door Schmidt.
Schmidt benoemt inderdaad vooral de energie, maar ik geloof niet dat er geen tactisch plan achter zit. Sterker nog: in heel veel gevallen staat het bij PSV zelfs beter na de wissels, zag je zelfs tegen AZ en Sociedad nog. Dat zal echt wel meerdere redenen hebben dan alleen meer energie.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Wat ik slecht trek is naïviteit. Cocu had geen greintje daarvan. Schmidt snap ik best, die had vorig seizoen ook nodig om te acclimatiseren. Maar dit vandaag, nee. Ik als grote Schmidt-fan verwacht nu een sterke reactie. Het blijft voetbal, dit soort dingen gebeuren. Maar toch mag dit niet, 3x achter elkaar na een wedstrijd tegen Feyenoord gaan roepen dat ze wel heel effectief waren. Dan moet je zorgen dat je ook dat de baas bent ipv achteraf moeten concluderen dat je het anders had moeten doen. In de Kuip weet je nu dus weer exact wat er gaat gebeuren. PSV het overwicht, zij de goals. Hoe zorg je dat je die potten alsnog wint.

Nogmaals, ik verwacht een reactie. Van Schmidt en van de spelers. Wat voor seizoen wil je, het is pas september. Schmidt is een intelligente man, hij zal nu vernuftig moeten zijn en de Eredivisie moeten verrassen. 2, zelfs 3 stappen vooruit denken.

Dit vandaag was totaal onnodig. Als ik zelfs zie dat Feyenoord dit gaat doen en PSV minder is, dan kan het niet zo zijn dat je alsnog met open ogen in die val trapt. Dan ben je gewoon naïef en snap je de Eredivisie niet.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

[mention]Ykhim[/mention] Je zegt: in heel veel gevallen staat het "zelfs" beter na de wissels. Dat klinkt alsof het een uitzondering is ofzo, maar dat is natuurlijk altijd het beoogde effect van een wissel.

Maar goed, dat er een tactisch plan zit om een linksbenige rechtsbuiten (Madueke) te vervangen voor een rechtsbenige (Bruma), of om een creatieveling van wereldklasse te vervangen voor Ritsu Doan, dat moeten we inderdaad maar "geloven". We horen Schmidt er namelijk inhoudelijk eigenlijk nooit iets over zeggen, behalve vermoeid vermoeid vermoeid.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 19 sep 2021, 21:40 @Ykhim Je zegt: in heel veel gevallen staat het "zelfs" beter na de wissels. Dat klinkt alsof het een uitzondering is ofzo, maar dat is natuurlijk altijd het beoogde effect van een wissel.
Een wissel kan niet als beoogd effect hebben om een geblesseerde speler te vervangen? Om andere spelers speelminuten geven? Om jeugdspelers kansen te geven? Je hoopt vooral dat een wissel je elftal niet significant zwakker maakt, maar meestal heb je het logischerwijs over spelers die individueel minder zijn. Vervolgens op vrij consequente basis je elftal beter neerzetten dan met betere spelers: is niet niks hoor.

Schmidt zegt inhoudelijk verder inderdaad niet zoveel, maar ik kan dat zelf maar moeilijk los zien van het feit dat journalisten het vertikken om Duits te praten. En als er wél een journalist is die Duits praat, dan is het eerste wat tegen Schmidt gezegd wordt dat het zo goed is dat 'ie Duits praat. Schiet mij maar lek.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond de wissels vandaag erg paniekerig. Ja, Gotze en Zahavi zaten niet in de wedstrijd. Maar had er iemand het idee dat we met Guti en Thomas wel even de wedstrijd gingen doen kantelen?

Ik vond Feyenoord de eerste helft lictjes beter maar het was nou ook weer geen reden voor blinde paniek. Nu zette hij 3 spelers er in, waarvan 2 zonder noemenswaardige ritme, in een zwalkend elftal en je hebt nog maar 45 minuten de tijd.

Achteraf is mooi wonen, maar ik had graag een tactische vondst gezien hier; desnoods ga je 5-3-2 spelen met Max weer als opkomende wingback aan de ene kant en Bruma aan de andere kant. Doe eens gek. Of ga 3-4-3 spelen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Inderdaad hij mag wel iets creatiever zijn. Madueke en Thomas en dan Obispo en Zahavi eruit was veel logischer geweest.
Of laat Max hoger op het veld staan, als hij aanvallend niks kan brengen heb je bijzonder weinig aan hem. Probeer iets en niet alleen kwalitatief slechtere spelers laten invallen voor je beste spelers omdat ze iets meer energie hebben.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

"Dat is het lot van een trainer", zei Schmidt na afloop bij ESPN. "De fans zien het altijd anders. Ik doe altijd wat het beste is voor het team en de spelers. Ik kan me hun reactie wel voorstellen", voegt hij eraan toe. "Ze mogen doen wat ze willen, dat is hun goed recht, ik snap het."

"Cody is een goede speler en heeft veel doelpunten gemaakt, maar hij komt net terug van een blessure en heeft donderdag tegen Real Sociedad ook een hele wedstrijd gespeeld. We willen ook geen belangrijke spelers verliezen. Het is normaal dat de fans het anders zien", aldus de PSV-trainer. "De verliezende trainer heeft nooit het gelijk aan zijn zijde."


En nu in de rol kruipen dat je het altijd verkeerd doet als je verliest. Nee Schmidt, je tactiek en wissels zijn waardeloos. En zelfs met slechte wissels zou je van dit camping elftal niet mogen verliezen. En al helemaal niet thuis, met 4-0. Dat er geen organisatie staat en de spelers altijd moe zijn is jouw verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 19 sep 2021, 21:55 Ik vond de wissels vandaag erg paniekerig. Ja, Gotze en Zahavi zaten niet in de wedstrijd. Maar had er iemand het idee dat we met Guti en Thomas wel even de wedstrijd gingen doen kantelen?

Ik vond Feyenoord de eerste helft lictjes beter maar het was nou ook weer geen reden voor blinde paniek. Nu zette hij 3 spelers er in, waarvan 2 zonder noemenswaardige ritme, in een zwalkend elftal en je hebt nog maar 45 minuten de tijd.

Achteraf is mooi wonen, maar ik had graag een tactische vondst gezien hier; desnoods ga je 5-3-2 spelen met Max weer als opkomende wingback aan de ene kant en Bruma aan de andere kant. Doe eens gek. Of ga 3-4-3 spelen.
Guti is wel heel goed in verstoppertje spelen. Heb hem de hele wedstrijd niet gezien. Verder wel eens.
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 19 sep 2021, 22:16 "Dat is het lot van een trainer", zei Schmidt na afloop bij ESPN. "De fans zien het altijd anders. Ik doe altijd wat het beste is voor het team en de spelers. Ik kan me hun reactie wel voorstellen", voegt hij eraan toe. "Ze mogen doen wat ze willen, dat is hun goed recht, ik snap het."

"Cody is een goede speler en heeft veel doelpunten gemaakt, maar hij komt net terug van een blessure en heeft donderdag tegen Real Sociedad ook een hele wedstrijd gespeeld. We willen ook geen belangrijke spelers verliezen. Het is normaal dat de fans het anders zien", aldus de PSV-trainer. "De verliezende trainer heeft nooit het gelijk aan zijn zijde."


En nu in de rol kruipen dat je het altijd verkeerd doet als je verliest. Nee Schmidt, je tactiek en wissels zijn waardeloos. En zelfs met slechte wissels zou je van dit camping elftal niet mogen verliezen. En al helemaal niet thuis, met 4-0. Dat er geen organisatie staat en de spelers altijd moe zijn is jouw verantwoordelijkheid.
Vind de vermoeidheid inderdaad wel een lulkoek verhaal. Wij hebben wel in de voorronde CL gezeten maar ik denk juist dat je daar alleen maar voordeel van hebt. Verder heeft Feyenoord ook doordeweeks een wedstrijd meegepikt, al hadden ze iets meer rust. 4-0 komt niet door vermoeidheid.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Bij PSG wordt Messi n beetje boos nadat hij zojuist gewisseld wordt door Pochettino.

Roger doet niks geks.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Roger en Ihattaren boterde al niet. Ben benieuwd wat de reden is dat Madueke nu zo vaak ernaast staat. Als hij maar niet hetzelfde eindigt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Je ziet overal in Europa ploegen morsen die net Europees hebben gespeeld, van Schotland tot aan Turkije. Natuurlijk speelt het een rol.

Als ik zo eens vluchtig over een paar van die wedstrijden heen kijk: het valt allemaal niet mee bij de Europees actieve ploegen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Bij Feyenoord niet. Of misschien hadden we anders met 6-0 verloren van de toppers Dessers en Toornstra.
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 19 sep 2021, 21:02 De drie belangrijkste dingen zijn hier terecht benoemd.

- Het onvermogen of de onwil van Schmidt om zich tactisch aan te passen aan de tegenstander/situatie. Een middelmatig team als Feyenoord kan dat blijkbaar wel, andersom lukt het ons niet. Ook tijdens de westrijd kan er blijkbaar niks worden omgezet waardoor we een huis- tuin- en keukenelftal als Feyenoord zoek kunnen spelen. Daarnaast: de wetenschap dat wij eigenlijk altijd met dezelfde tactiek spelen, maakt het tegenstanders ook een stuk makkelijker om zich tegen ons te wapenen. Je hoeft nooit bang te zijn dat je verrast wordt door Schmidt, want dat kan hij niet of dat wil hij niet.

- de vermoeidheid. Het is half september, en vermoeidheid is blijkbaar bij de halve selectie al een issue. Dan gaat er echt iets niet goed.

- de wissels. Ik heb Schmidt zelden kunnen betrappen op een tactisch/technische reden om zijn wissels te verklaren. Hij lijkt alleen naar vermoeidheid te kijken. Madueke vermoeid? Dan zetten we Bruma daar. Terwijl de wissel Madueke-Bruma natuurlijk ook teamtactisch heel wat gevolgen heeft, maar die lijken volledig genegeerd te worden door Schmidt.

We zijn in seizoen 2 onder Schmidt, alle excuses die er vorig jaar waren, heeft hij niet meer. Het is gewoon niet het sprookje waar we allemaal een beetje op hadden gehoopt, en dat gaat het ook niet worden.
Ik snap dat de moed je door de schoenen zakt, maar ik denk dat Schmidt hier ook door wakker is geschud. Dit kan niet langer zo. Ik heb er nog wel vertrouwen in, al zal het wel de hele week duren om dit verlies te accepteren
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 19 sep 2021, 22:26 Bij Feyenoord niet. Of misschien hadden we anders met 6-0 verloren van de toppers Dessers en Toornstra.
Bij Feyenoord niet, nee. Bij Celtic, Rangers, Leicester, West Ham, ManCity, Tottenham, Sociedad, Sevilla, Atlético, Villarreal, Real Madrid, Sporting, Gent, Lille, Monaco, Lyon, PSG, Galatasaray, Fenerbahce, Union, Frankfurt, Wolfsburg, Leipzig, AZ, PSV en Vitesse wel.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Aantrekkelijk voetbal kun je over discussiëren..
Dat seizoen toen Cocu nog kon beschikken over Wijnaldum en Depay en toen ook kampioen werd genoot ik meer van het "katapultvoetbal" van PSV dan dat ik nu doe met het voetbal van Schmidt..
Geweldig was het om te zien hoe omschakelvoetbal leidde tot geweldige aanvallen met vaak Wijnaldum en Depay in een hoofdrol..
Wat mij betreft gaan we weer terug naar die speelstijl en dat kan uiteraard zeker met deze spelers..
En dat impliceert inderdaad dat Schmidt geen trainer van PSV meer kan zijn..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt