Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het ergste is dat we de komende weken weer worden doodgegooid met hoe fantastisch Ajax is. Tegen een gemankeerd Sporting. De landelijke fapmedia valt weer over elkaar heen. En als wij ze met 0-4 afdrogen lees je alleen maar excuses. De voetbalmedia is verrot en staat bol van de Ajax fanboys.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik lees dat Ajax wereldnieuws is. Gaat het dan vandaag niet over Corona en Afghanistan?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

1-5 in een uitwedstrijd in de CL is gewoon een topprestatie, dat mag best gezegd worden. Toen wij Galatasaray met 5-1 van de mat veegden waren de media ook lyrisch.

Ajax heeft een hogere piek dan ons, maar dat wisten we al natuurlijk. Dat betekent niet dat wij geen kampioen kunnen worden.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... r-los.html

Dit is toch geweldig. Bijna iedere zin is hilarisch.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 16 sep 2021, 00:10
Menno1 schreef: 16 sep 2021, 00:04Thanks, weet ik hoor, al was dit toch ook best een pareltje ;)
@ShovingNE2, topper van een mod, ik wil graag melding maken van een incident.
Ik spreek hem even aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Boeie.
PSV won met 0-4 van dit Ajax.

Fuck hen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Chucky schreef: 16 sep 2021, 07:30Ajax heeft een hogere piek dan ons, maar dat wisten we al natuurlijk. Dat betekent niet dat wij geen kampioen kunnen worden.
Maar hebben ze nog wel een hogere piek? Ik vond ze gisteren niet bizar sterk spelen of iets dergelijks. De zege is terecht, maar geflatteerd. Was het 1-2, 0-2 of 2-3 geworden had ook niemand raar opgekeken. Met verdedigen had het niks te maken.

Ik heb PSV tegen vergelijkbare tegenstand beter zien spelen. Ditzelfde Ajax werd nog 0-4 verslagen. Dat zegt ook wel wat over onze piek, denk ik.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Ondanks de defensieve verzwakkingen van Sporting zag ik deze afstraffing niet aankomen. Ajax heeft helaas optimaal geprofiteerd en dat zullen we weer lang horen. De VI rept al over de weg naar de finale….,
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 16 sep 2021, 08:14
Chucky schreef: 16 sep 2021, 07:30Ajax heeft een hogere piek dan ons, maar dat wisten we al natuurlijk. Dat betekent niet dat wij geen kampioen kunnen worden.
Maar hebben ze nog wel een hogere piek? Ik vond ze gisteren niet bizar sterk spelen of iets dergelijks. De zege is terecht, maar geflatteerd. Was het 1-2, 0-2 of 2-3 geworden had ook niemand raar opgekeken. Met verdedigen had het niks te maken.

Ik heb PSV tegen vergelijkbare tegenstand beter zien spelen. Ditzelfde Ajax werd nog 0-4 verslagen. Dat zegt ook wel wat over onze piek, denk ik.
Die 0-4 was natuurlijk totaal niet geflatteerd.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ajax schoot gisteren 6 keer op doel. Je hebt van die dagen dat er dan 5 van invliegen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Heya Hallvar schreef: 16 sep 2021, 08:18 Ondanks de defensieve verzwakkingen van Sporting zag ik deze afstraffing niet aankomen. Ajax heeft helaas optimaal geprofiteerd en dat zullen we weer lang horen. De VI rept al over de weg naar de finale….,
Met een beetje geluk worden ze gewoon eerste in de poule en loten ze een nummer 2 uit een zwakkere poule en dan zitten ze al bijna in de kwartfinale. De finale is overdreven maar deze ongelooflijke pretpoule heeft ze natuurlijk wel op pole position gezet voor een goed toernooi.

Jammer, want daardoor zullen de transferwaardes van hun spelers ook weer gaan stijgen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 16 sep 2021, 08:19 Die 0-4 was natuurlijk totaal niet geflatteerd.
Fijn dat je mijn punt begrijpt :mrgreen:
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ykhim schreef: 16 sep 2021, 08:14
Chucky schreef: 16 sep 2021, 07:30Ajax heeft een hogere piek dan ons, maar dat wisten we al natuurlijk. Dat betekent niet dat wij geen kampioen kunnen worden.
Maar hebben ze nog wel een hogere piek? Ik vond ze gisteren niet bizar sterk spelen of iets dergelijks. De zege is terecht, maar geflatteerd. Was het 1-2, 0-2 of 2-3 geworden had ook niemand raar opgekeken. Met verdedigen had het niks te maken.

Ik heb PSV tegen vergelijkbare tegenstand beter zien spelen. Ditzelfde Ajax werd nog 0-4 verslagen. Dat zegt ook wel wat over onze piek, denk ik.
Ik ben het hier wel mee eens. De manier waarop de goals vallen is echt schandlig. Dus knappe overwinning, en 5-1 uit in de CL telt natuurlijk wel, maar ik denk niet dat je hier echt conclusies uit kan trekken. Overigens wel goed dat Ajax wint van een Portugeze club, i.v.m. de Uefa-lijst. Het zou echt top zijn als er weer twee Nederlandse teams de CL in kunnen.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ykhim schreef: 16 sep 2021, 08:14
Chucky schreef: 16 sep 2021, 07:30Ajax heeft een hogere piek dan ons, maar dat wisten we al natuurlijk. Dat betekent niet dat wij geen kampioen kunnen worden.
Maar hebben ze nog wel een hogere piek? Ik vond ze gisteren niet bizar sterk spelen of iets dergelijks. De zege is terecht, maar geflatteerd. Was het 1-2, 0-2 of 2-3 geworden had ook niemand raar opgekeken. Met verdedigen had het niks te maken.

Ik heb PSV tegen vergelijkbare tegenstand beter zien spelen. Ditzelfde Ajax werd nog 0-4 verslagen. Dat zegt ook wel wat over onze piek, denk ik.
Ik ben er zeker van dat Ajax een hogere piek heeft, ze hebben namelijk nog steeds nét iets meer individuele kwaliteit dan ons. Al is het gat niet groot denk ik.

De 0-4 tegen Ajax vind ik niet helemaal representatief. Geweldig resultaat, maar het was hun eerste serieuze wedstrijd, terwijl wij al even bezig waren. Daar kun je niet al te veel conclusies aan verbinden, daarom ben ik vooral heel benieuwd naar de wedstrijd volgende maand.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Chucky schreef: 16 sep 2021, 08:44
Ykhim schreef: 16 sep 2021, 08:14

Maar hebben ze nog wel een hogere piek? Ik vond ze gisteren niet bizar sterk spelen of iets dergelijks. De zege is terecht, maar geflatteerd. Was het 1-2, 0-2 of 2-3 geworden had ook niemand raar opgekeken. Met verdedigen had het niks te maken.

Ik heb PSV tegen vergelijkbare tegenstand beter zien spelen. Ditzelfde Ajax werd nog 0-4 verslagen. Dat zegt ook wel wat over onze piek, denk ik.
Ik ben er zeker van dat Ajax een hogere piek heeft, ze hebben namelijk nog steeds nét iets meer individuele kwaliteit dan ons. Al is het gat niet groot denk ik.

De 0-4 tegen Ajax vind ik niet helemaal representatief. Geweldig resultaat, maar het was hun eerste serieuze wedstrijd, terwijl wij al even bezig waren. Daar kun je niet al te veel conclusies aan verbinden, daarom ben ik vooral heel benieuwd naar de wedstrijd volgende maand.
ik ben het denk ik met geen enkele letter in je post eens :alien:
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

PSV is gewoon top bezig met uitslagen als 5 1 Galatasaray in de CL, 4 0 tegen Ajax voor een prijsje in een volle Arena en uit bij AZ met 3 0. PSV is goed bezig maar dat is niet altijd genoeg om kampioen te worden maar als je zo door gaat dan is de kans op succes wel steeds groter.

Als je puur naar Ajax kijkt dan is het wel een feestelijke avond met Anthony en Haller, het aan boord houden van Berghuis na een zwak begin en een speler als Gravenberch die dan ook weer bepalend is op een hoog niveau. Dat Sporting zo slecht was had ook wel iets met Ajax te maken.

Als je dan weer de koppeling met PSV maakt dan is dat voor ons gewoon kut zo n avond. Dat ze nu thuis tegen Cambuur spelen is wel lekker net als GAE eerder. Dat betekent namelijk dat als het straks wel even tegen zit en voor de CL nog wat lastige wedstrijden eraan komen dat ze dan wel zware wedstrijden in het weekend erbij krijgen. Wij hebben zondag al AZ en Feyenoord gehad en krijgen dan een serie waar je een statement neer kunt zetten.

Zoals de afgelopen 30 jaar hebben uitgewezen, hoogmoed komt voor de val en met de arrogantie van de NL media en van die grafclub is het wachten op dat moment.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Hoog niveau? Sporting heeft helemaal niets in de CL te zoeken, winnen nooit iets in Portugal behalve vorig jaar.

Wel zaak dat Falentijn volgende keer zijn jankmuil weer gaat houden. Vanaf het moment dat hij zei dat Haller er niks van kan, weet je gewoon dat er een volgende wedstrijd een hattrick volgt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 16 sep 2021, 08:29
Brael schreef: 16 sep 2021, 08:19 Die 0-4 was natuurlijk totaal niet geflatteerd.
Fijn dat je mijn punt begrijpt :mrgreen:
Ik ben er graag voor je om het je uit te leggen, als je zelf even verstrikt raakt in je argumentatie.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En ik voor jou als je even moeite hebt met lezen ❤
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Bubba Gump schreef: 16 sep 2021, 09:00 Hoog niveau? Sporting heeft helemaal niets in de CL te zoeken, winnen nooit iets in Portugal behalve vorig jaar.

Wel zaak dat Falentijn volgende keer zijn jankmuil weer gaat houden. Vanaf het moment dat hij zei dat Haller er niks van kan, weet je gewoon dat er een volgende wedstrijd een hattrick volgt.
Hoe komen zij dan in pot 1 terecht vraag ik me altijd af
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Ajax is kut.
#simplythebest
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

trouwepsvfan schreef: 16 sep 2021, 09:05
Bubba Gump schreef: 16 sep 2021, 09:00 Hoog niveau? Sporting heeft helemaal niets in de CL te zoeken, winnen nooit iets in Portugal behalve vorig jaar.

Wel zaak dat Falentijn volgende keer zijn jankmuil weer gaat houden. Vanaf het moment dat hij zei dat Haller er niks van kan, weet je gewoon dat er een volgende wedstrijd een hattrick volgt.
Hoe komen zij dan in pot 1 terecht vraag ik me altijd af
Portugal staat 6e op de coëfficiëntenranglijst en kampioenen van de eerste zes landen + winnaar CL + winnaar EL komen in pot 1 terecht. Op basis van de coëfficiënt alleen zou Sporting in pot 4 hebben gezeten.

Overigens moet ik nog maar zien of Besiktas ook zo'n open huis houdt in de verdediging voordat ze daar in Amsterdam al over een rood to the final beginnen...
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Batsu schreef: 16 sep 2021, 08:45
Chucky schreef: 16 sep 2021, 08:44

Ik ben er zeker van dat Ajax een hogere piek heeft, ze hebben namelijk nog steeds nét iets meer individuele kwaliteit dan ons. Al is het gat niet groot denk ik.

De 0-4 tegen Ajax vind ik niet helemaal representatief. Geweldig resultaat, maar het was hun eerste serieuze wedstrijd, terwijl wij al even bezig waren. Daar kun je niet al te veel conclusies aan verbinden, daarom ben ik vooral heel benieuwd naar de wedstrijd volgende maand.
ik ben het denk ik met geen enkele letter in je post eens :alien:
Mwoa, ik was ook blij met de overwinning. Maar tussen het eerste en tweede doelpunt van PSV hebben ze de ploeg aardig onder druk gezet. Wanneer de 1-1 geen buitenspel was geweest had ik het nog moeten zien.

PSV liet tegen AZ zien dat ze kunnen verdedigen. Dus ik heb wel vertrouwen in de eerste wedstrijd tussen PSV en Ajax in de competitie. Maar laten we nu niet doen alsof ze kansloos verloren hebben.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dus als we Portugal voorbij gaan komen we bij een kampioenschap altijd in pot 1 terecht. Haha, dat wist ik dus oprecht niet.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het klopte tactisch niet bij Sporting op links (op rechts nul gevaar). Een beetje zoals Hateboer ooit compleet overlopen werd tegen Italie thuis. Wel goed door Ajax afgestraft.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het niveau NL analisten is zo kut..

Kuyt: Wat ik zo bijzonder vind aan Haller, is dat hij vaak met rechts aanneemt en met links schiet. Dat is een beetje zijn eigen beweging.

Haller vorig seizoen precies 3 goals met links...

Ajax