Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef: 15 sep 2021, 13:12In bijv. België zijn ze aan het bekijken om ook een coronapas in te voeren
Een maand geleden bezocht ik in België al een meerdaags festival waar je alleen naar binnen kon met je 'covid safe ticket' zoals dat daar heet... Eenmaal binnen geen mondkapjes, geen 1,5 meter, geen vaste zitplaatsen. Alleen maar fijn, ook helemaal geen extra lange rijen aan de deur ofzo want het checken van je QR duurt veel minder lang dan het krijgen van een polsbandje, checken van je tas enz.

Edit: ook in Nederland is het mogelijk je QR code uit te printen (wist ik niet): https://coronacheck.nl/nl/print/
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 12:20
Brael schreef: 15 sep 2021, 12:18

Wilde toch deze nog even delen, voor de forumers die nog van mening waren dat Hugo niet gelogen heeft over de corona app.
Het klopt gewoon niet wat je zegt, want dit ging namelijk om specifiek mensen weigeren die niet-gevaccineerd zijn. Met de corona app in zijn huidige vorm is testen gewoon een alternatief.
Het item gaat over mensen weigeren zonder app. Dat er een alternatief is om te prikken is correct, maar er is geen alternatief voor de app. Je haalt dus twee dingen door elkaar.

Verder zegt hij hier: "vrijwillig is niet stiekem alsnog verplicht maar dan via een andere route."

"Stiekem alsnog verplicht maar dan via een andere route" lijkt me een prima politieke omschrijving van wat hier "drang" wordt genoemd. En die drang is er natuurlijk overduidelijk. En dat is qua beleid prima te verdedigen, maar de communicatie is enorm slecht, en geeft aanleiding tot het huidige wantrouwen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik weet niet hoe het in jullie omgeving is, maar hier speelt die 1,5 meter al maanden niet meer. Niet op het terras, niet in de supermarkt, niet in de winkelstraat, niet in het park... nergens eigenlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Brael[/mention] om dat filmpje te kunnen beoordelen moet je het hele item zien, niet alleen die paar seconden.

Verder is het m.i. allang duidelijk dat De Jonge nogal incompetent (maar net als Rutte wel een hele gladde babbelaar) is, dus je kunt je afvragen hoeveel dat verhaal boeit. Wat mij betreft is de focus van bepaalde groepen teveel op 'de overheid dit en dat' terwijl het onze crisis is die alleen wij kunnen oplossen (en wel door meer te prikken).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

[mention]ShovingNE2[/mention] Natuurlijk niet.
Dat is alleen een papieren regel waardoor er minder mensen in concertzalen, voetbalstadions etc. mogen. Dat de rest van het land die regel al lang heeft losgelaten, doet blijkbaar niet ter zake.

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] mee eens. Behalve dat een grote reden voor niet-prikken het wantrouwen jegens de overheid is. En dan wordt Hugo z'n verhaal wel opeens erg relevant, want met dat verhaal (en met vele andere verhalen) werkt hij dat wantrouwen stevig in de hand.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het gele boekje is toch een prima alternatief voor de app?

edit: niet voor een testbewijs, uiteraard. Soit, ik heb die app dus niet nodig, maar kan het boekje eindelijk verlossen van vijftien jaar zinloos in de la liggen. ;)
Laatst gewijzigd door El Sordo op 15 sep 2021, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 15 sep 2021, 13:20 Een maand geleden bezocht ik in België al een meerdaags festival waar je alleen naar binnen kon met je 'covid safe ticket' zoals dat daar heet... Eenmaal binnen geen mondkapjes, geen 1,5 meter, geen vaste zitplaatsen. Alleen maar fijn, ook helemaal geen extra lange rijen aan de deur ofzo want het checken van je QR duurt veel minder lang dan het krijgen van een polsbandje, checken van je tas enz.
Klopt, dat is daar prima geregeld.
Als ze het testen gratis houden blijft dat normaal gesproken ook prima gaan. Sinds 1 september zijn ook bijna alle maatregelen losgelaten, alleen het mondkapje binnen is gebleven.
Edit: ook in Nederland is het mogelijk je QR code uit te printen (wist ik niet):
Klopt ook, mede voor ouderen en laaggeletterden die moeite hebben met de digitale versie (of geen gsm/pc hebben).
Al is dat nog wel een dingetje voor deze relatief grote groep, daar moet de overheid echt iets voor gaan doen. Maar ja, daar heb ik weinig vertrouwen in.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 15 sep 2021, 13:20 Een maand geleden bezocht ik in België al een meerdaags festival waar je alleen naar binnen kon met je 'covid safe ticket' zoals dat daar heet... Eenmaal binnen geen mondkapjes, geen 1,5 meter, geen vaste zitplaatsen. Alleen maar fijn, ook helemaal geen extra lange rijen aan de deur ofzo want het checken van je QR duurt veel minder lang dan het krijgen van een polsbandje, checken van je tas enz.
Klopt, dat is daar prima geregeld.
Als ze het testen gratis houden blijft dat normaal gesproken ook prima gaan. Sinds 1 september zijn ook bijna alle maatregelen losgelaten, alleen het mondkapje binnen is gebleven.
Edit: ook in Nederland is het mogelijk je QR code uit te printen (wist ik niet): https://coronacheck.nl/nl/print/
Klopt ook, mede voor ouderen en laaggeletterden die moeite hebben met de digitale versie (of geen gsm/pc hebben).
Al is dat nog wel een dingetje voor deze relatief grote groep, daar moet de overheid echt iets voor gaan doen. Maar ja, daar heb ik weinig vertrouwen in.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 15 sep 2021, 13:20 Een maand geleden bezocht ik in België al een meerdaags festival waar je alleen naar binnen kon met je 'covid safe ticket' zoals dat daar heet... Eenmaal binnen geen mondkapjes, geen 1,5 meter, geen vaste zitplaatsen. Alleen maar fijn, ook helemaal geen extra lange rijen aan de deur ofzo want het checken van je QR duurt veel minder lang dan het krijgen van een polsbandje, checken van je tas enz.
Klopt, dat is daar prima geregeld.
Als ze het testen gratis houden blijft dat normaal gesproken ook prima gaan. Sinds 1 september zijn ook bijna alle maatregelen losgelaten, alleen het mondkapje binnen is gebleven.
Edit: ook in Nederland is het mogelijk je QR code uit te printen (wist ik niet): https://coronacheck.nl/nl/print/
Klopt ook, mede voor ouderen en laaggeletterden die moeite hebben met de digitale versie (of geen gsm/pc hebben).
Al is dat nog wel een dingetje voor deze relatief grote groep, daar moet de overheid echt iets voor gaan doen. Maar ja, daar heb ik weinig vertrouwen in.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 15 sep 2021, 13:26 @ziege maar ook zagge mee eens. Behalve dat een grote reden voor niet-prikken het wantrouwen jegens de overheid is. En dan wordt Hugo z'n verhaal wel opeens erg relevant, want met dat verhaal (en met vele andere verhalen) werkt hij dat wantrouwen stevig in de hand.
Snap ik maar we moeten denk ik op 1 of andere manier de discussie van die overheid af zien te halen: WIJ moeten dit oplossen. Ik ben ook zwáár gefrustreerd door de dramatische incompetentie van dit kabinet maar daarover klagen is m.i. helaas zinloos (behalve dat het af en toe oplucht), we zullen het hiermee moeten doen...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Het is zelfs mogelijk een papieren bewijs thuis te laten sturen wanneer iemand geen digi-d of computer heeft. Er wordt echt genoeg gedaan om iedereen zo goed mogelijk te bedienen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Kritischepsver
Regelmatige invaller
3
Berichten: 359
Lid geworden op: 4 nov 2020
Oude naam: kritischepsver
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:00
Kritischepsver schreef: 15 sep 2021, 07:48 Die zijn goed beschermd om ziek te worden door het vaccin en een positieve besmetting kunnen zij door met mensen met en zonder vaccin krijgen.
Jij hebt volgens mij echt geen flauw idee waar het hier om gaat. Er zijn nog steeds ruim 1,5 miljoen 18plussers niet gevaccineerd. Er is uitgerekend dat die voor 4000-6000 Ic opnames zorgen en enkele tienduizenden ziekenhuis opnames. Als je nu stopt met alle maatregelen krijg je die dus allemaal tegelijk je zorg ingespeeld. De IC kraakt nu al zo hard in zijn voegen dat de huidige 200 patiënten die er nu liggen al enorm zwaar is, wat denk je dat er gebeurt als er nu 1000 bijkomen? Dan is het gewoon code zwart en zullen mensen sterven op de gangen.

Het hele idee van de coronapas en nog wat maatregelen aanhouden is dat we die 4000 Ic opnames en 20k ziekenhuisopnames zoveel mogelijk nog verspreiden over het komende jaar
Volgens worst case modellen van het RIVM. Vorig jaar zonder vaccinatie in de zomer toen ook veel kon liepen het ook niet zo hard uit de hand. Daarnaast zijn de 1,8 miljoen niet evenredig verdeelt, maar relatief veel jongeren. Daarnaast 4.000-6.000, zo erg loopt het in andere landen relatief ook niet uit de hand bij landen/Staten die versoepelen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 15 sep 2021, 13:36 Snap ik maar als je dat een probleem vindt, waarom gooi je dan extra olie op het vuur door het verspreiden van fragmentjes die een indruk wekken terwijl niet duidelijk is of dat hout snijdt?

We moeten op 1 of andere manier de discussie van die overheid af zien te halen: WIJ moeten dit oplossen. Ik ben ook zwáár gefrustreerd door de dramatische incompetentie van dit kabinet maar daarover klagen is m.i. helaas zinloos (behalve dat het af en toe oplucht), we zullen het hiermee moeten doen.
Ik heb niet de indruk dat ik hier op een klein forumpje het wantrouwen richting de overheid een (negatieve dan wel positieve) kant op kan duwen. Dat zullen de heren en dames politici toch echt zelf moeten doen, door beter en vooral eerlijker te communiceren.

Dat je mijn bijdragen zo hoog aanslaat dat je denkt dat ik zoveel invloed heb, is vleiend, maar erg overdreven.

En zoals gezegd is juist het vertrouwen in de overheid belangrijk om dit op te lossen. Dus de oplossing lijkt me dan niet om de factor "overheid" volledig te negeren in dit verhaal.
Laatst gewijzigd door Brael op 15 sep 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 sep 2021, 13:22 Ik weet niet hoe het in jullie omgeving is, maar hier speelt die 1,5 meter al maanden niet meer. Niet op het terras, niet in de supermarkt, niet in de winkelstraat, niet in het park... nergens eigenlijk.
Nauwelijks. Wel in de kroeg d.m.v. zitplek. Ook in de voetbalkantine kwamen ze afgelopen zondag controleren en was het dus ook zitplek. Ben wel echt blij dat dit nu verleden tijd is en ik weer tegen het been van Elise, Kim en Emma aan kan rijden :)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 15 sep 2021, 13:44Ik heb niet de indruk dat ik hier op een klein forumpje het wantrouwen richting de overheid een (negatieve dan wel positieve) kant op kan duwen.
[...]
En zoals gezegd is juist het vertrouwen in de overheid belangrijk om dit op te lossen.
Gaan we dus idd niet oplossen, de politiek gaat dat zelf ook niet oplossen, zelfs al zouden ze daar serieus aan werken zou dat jaren en jaren duren... we zullen het dus moeten doen met het bestaande (bij velen lage) vertrouwen, hoe jammer dat ook is. Je kritiek op die overheid is verder m.i. geheel terecht alleen lijkt dat fragmentje me wat gemakkelijk.

Wij zouden als burgers m.i. onze focus dus beter naar elkaar verplaatsen.

"Draag je steentje bij en haal help vandaag nog iemand de juiste keuze te maken", zoiets misschien?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik geloof niet zo in gedeelde verantwoordelijkheid. Er is ook wel vaker aangetoond dat het beroep doen op gedeelde verantwoordelijkheid niet de meest effectieve manier is om iets te bereiken. Het beste werkt verplichting, maar als je iets vrijwillig wil laten gebeuren, dan werkt een daadkrachtige en geloofwaardige leider/expert/overheid het beste. Niet de verantwoordelijkheid bij de bevolking leggen van "zorg maar dat je buurman gaat prikken". Klinkt sympathiek, werkt nauwelijks.

Wat betreft het vertrouwen in de overheid: dat is geen zwart-wit verhaal van we gaan het wel of niet oplossen. Nee, elke daad en elke belofte vanuit de overheid heeft daar invloed op. En die invloed is nu eenmaal erg negatief geweest de laatste tijd, en dat komt als een boemerang terug.
Laatst gewijzigd door Brael op 15 sep 2021, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik heb het niet over verantwoordelijkheid, maar over iets doen wat zin heeft.

Ik denk dat het wijzen naar de overheid af en toe belangrijk is om de frustratie te luchten, maar dat het in feite averechts werkt omdat we daarmee de oplossing buiten onszelf zoeken... niet een veranderde overheid gaat de oplossing zijn maar een hogere vaccinatiegraad.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Die oeverloze discussie is al vaker gevoerd. We doen op dit forum helemaal niks zinvols. Welke kant we de discussie ook op sturen.

Klopt, en die hogere vaccinatiegraad krijgen we (onder andere) door een geloofwaardigere overheid.

Jij en ik gaan op dit forum echt niemand overtuigen om zich te laten prikken. Die overtuigingskracht zal met name vanuit de overheid moeten komen.
Laatst gewijzigd door Brael op 15 sep 2021, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 15 sep 2021, 14:08 Die oeverloze discussie is al vaker gevoerd. We doen op dit forum helemaal niks zinvols. Welke kant we de discussie ook op sturen.

Accurate.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Brael schreef: 15 sep 2021, 14:08 Die oeverloze discussie is al vaker gevoerd. We doen op dit forum helemaal niks zinvols. Welke kant we de discussie ook op sturen.

Klopt, en die hogere vaccinatiegraad krijgen we (onder andere) door een geloofwaardigere overheid.

Jij en ik gaan op dit forum echt niemand overtuigen om zich te laten prikken. Die overtuigingskracht zal met name vanuit de overheid moeten komen.
Even ongeacht of ik het hier mee eens ben, normaliter is vertrouwen rap afgebroken maar duurt het lang om te herstellen/op te bouwen. Dus ongeacht je hier wellicht een punt hebt (ik zie dat zelf zo niet) denk ik niet dat dit prioriteit heeft aangezien we op korte termijn meer mensen gevaccineerd moeten krijgen en dit punt gewoon te veel tijd vraagt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik weet ook niet of het prioriteit moet hebben in het beleid, dat is een hele andere invalshoek.

Ik geef alleen aan dat het één van de oorzaken is van de lage vaccinatiegraad. Een oorzaak die de overheid grotendeels aan zichzelf te wijten heeft.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 15 sep 2021, 14:08Klopt, en die hogere vaccinatiegraad krijgen we (onder andere) door een geloofwaardigere overheid.
De vraag is wat dat betreft m.i. of er een mogelijkheid bestaat dat het wie dan ook zou kunnen lukken om dat vertrouwen in de overheid te verbeteren binnen afzienbare termijn. M.i is die mogelijkheid er niet al is het maar omdat vertrouwen te voet komt, terwijl we deze crisis graag te paard verlaten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Overigens lijkt het me in algemene zin wel aan te raden om duidelijker, eerlijker en zorgvuldiger te communiceren vanuit de overheid.

Dat hoeft niet per se samen te hangen met het snel verlaten van deze crisis. Er komt heus wel weer een volgende crisis waarin de overheid het vertrouwen van de burger nodig heeft.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het beoogde doel wordt bereikt. Dat is dan weer goed nieuws:
UTRECHT - Het aantal mensen dat zich alsnog laat vaccineren stijgt, nu op steeds meer plekken een coronatoegangsbewijs nodig is. Op maandag zijn 13.000 prikafspraken gemaakt en op dinsdag 15.558. Vorige week werden er gemiddeld zo’n 8000 afspraken per dag ingeroosterd, laat GGD GHOR Nederland weten na een bericht van Hart van Nederland.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 15 sep 2021, 14:22 Overigens lijkt het me in algemene zin wel aan te raden om duidelijker, eerlijker en zorgvuldiger te communiceren vanuit de overheid.

Dat hoeft niet per se samen te hangen met het snel verlaten van deze crisis. Er komt heus wel weer een volgende crisis waarin de overheid het vertrouwen van de burger nodig heeft.
Tuurlijk, je hebt echt helemaal gelijk.... maar dat wat denk je bijv. van politici die beweren 'geen visie' te hebben zodat ze er vervolgens tien jaar lang een hele specifieke agenda door kunnen drukken die ze niet als idealisme maar als 'onvermijdelijk' presenteren... dat is de persoon die hier het meest populair is dus er ligt een werkelijk gigantische taak die wellicht begint bij het opvoeden van de burger opdat die door zulke verhaaltjes heen prikt en zo'n figuur niet aan de macht brengt enz... Kortom, succes! ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Leve de coronapas. Hadden we dat maar eerder gedaan

https://nos.nl/l/2397895
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Covid-19