Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 10:39
d'Oude schreef: 15 sep 2021, 10:02

"It ain't all sunshine and rainbows" dat snap ik. Maar Ying en Yang doet vermoeden dat er een evenwicht is maar het feit is dat Ajax de meeste supporters had, heeft en voorlopig zal houden. Ajax sells en dan vooral positief of neutraal (zelfs het nieuws van een andere club of spelers, het wordt naar Ajax gerelateerd; hoe ver gezocht ook).

Wat je ook mee moet nemen zijn de indirecte gevolgen van de media aandacht; beslissingen van de KNHB en scheidsrechters die bij twijfel in het voordeel van Ajax vallen (de veilige keus want oh wee als je mis zit), het kunnen gebruiken van grote media platforms zoals de Telegraaf en in mindere mate VI omdat daar fanboys zitten. Dat is erg handig mbt framing van spelers, directie en het merk Ajax. Levert gewoon geld op en versterkt het hierboven genoemde disbalans.

Ja er zijn nadelen, maar die wegen m.i. niet af tegen de voordelen.
Het mechanisme dat Ajax sells klopt, maar dan wel in al haar facetten. Ook negatief nieuws verkoopt erg goed, alleen dan moet daar wel aanleiding toe zijn en dan zitten journalisten ook nog op het koord dat ze dan dezelfde standaard bij andere clubs moeten houden.
Voorlopig kun je ook stellen dat het internetmechanisme - alles voor de clicks - gewoon werkt. Wat veel mensen zich alleen wel eens moeten realiseren is dat als je op elk belachelijk artikel van De Telegraaf klikt je het mechanisme wel in stand houdt. Sommige mensen vinden het heerlijk zich te ergeren.

De telegraaf is mediasponsor. Al kun je rustig stellen dat de relatie wat bekoelt is na de hele hetze tegen Ten Hag. Feyenoord heeft het AD en PSV, Eindhovens/Brabants Dagblad. Ja die laatste is geen landelijk dagblad, maargoed das ook logisch. Ja daar zit een verschil in, zoals een inherent verschil is dat Willem II minder mediadekking in Brabant heeft dan PSV.
Verder de scheidsrechtersdiscussies hebben weinig zin. Ajax heeft een heel aantal jaren gekend dat de arbitrage juist nadelig uitviel. Dan waren kranten als NRC die b.v. in '13 publiceerden dan Ajax ongeveer twaalf punten te weinig hadden gehad door arbitrage. Maarja dan gebeurt toch altijd hetzelfde 'Ajaxkrant', 'kan nooit kloppen' , 'wij zijn juist benadeeld' etc. Afgelopen seizoen heeft Ajax de arbitrage in mijn ogen wel mee gehad, en ik zal ook niet ontkennen dat een Tagliafico de afgelopen jaren vaak aan rood is ontsnapt. Maar de hele presumptie dat de KNVB per definitie zomaar in het voordeel van Ajax beslist, die leg ik verre naast me neer.
Dank voor je genuanceerde en onderbouwde reactie. Je hebt gelijk dat de presumptie wat te zwart wit gesteld is, wellicht is het afgelopen seizoen wat teveel in het achterhoofd.
De discussie moet misschien ook meer gaan naar de manier waarop journalistiek wordt bedreven i.p.v. de voor/nadelen van de hoeveelheid media aandacht. Zolang er objectief, met onderbouwde feiten en voldoende nuance gekeken wordt naar de situatie; vind ik het begrijpelijk als Ajax meer aandacht krijgt. Maar als opportunisme de boventoon voort of dat artikels/titels/woordgebruik impliceren dat er een voorkeur is, dan haak ik daar wat op af. En wellicht is het mijn subjectieve beeld als PSV supporter en opvoeding van "Ajax is arrogant" maar toch stoor ik me enorm aan wat in mijn ogen toch slechte journalistiek is: hoeveelheid juich artikelen hoe goed Ajax is en hoe provinciaal die 'calimero' club PSV is (al is het met een ondertoon). En zodra er iets door PSV zan gezegd wordt is het: ja, zie wel: hiermee bewijzen ze de voorgaande stelling. Maar ook spreekbuizen in de media die leven in het verleden met een ouderwetse (Ajax)visie op voetbal.
Hiermee verschilt een bijvoorbeeld een opportunistische fanboy van een Valentijn Driessen met een onderbouwde en wat objectievere Pieter Zwart.
One can only hope
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 10:39
d'Oude schreef: 15 sep 2021, 10:02

"It ain't all sunshine and rainbows" dat snap ik. Maar Ying en Yang doet vermoeden dat er een evenwicht is maar het feit is dat Ajax de meeste supporters had, heeft en voorlopig zal houden. Ajax sells en dan vooral positief of neutraal (zelfs het nieuws van een andere club of spelers, het wordt naar Ajax gerelateerd; hoe ver gezocht ook).

Wat je ook mee moet nemen zijn de indirecte gevolgen van de media aandacht; beslissingen van de KNHB en scheidsrechters die bij twijfel in het voordeel van Ajax vallen (de veilige keus want oh wee als je mis zit), het kunnen gebruiken van grote media platforms zoals de Telegraaf en in mindere mate VI omdat daar fanboys zitten. Dat is erg handig mbt framing van spelers, directie en het merk Ajax. Levert gewoon geld op en versterkt het hierboven genoemde disbalans.

Ja er zijn nadelen, maar die wegen m.i. niet af tegen de voordelen.
Het mechanisme dat Ajax sells klopt, maar dan wel in al haar facetten. Ook negatief nieuws verkoopt erg goed, alleen dan moet daar wel aanleiding toe zijn en dan zitten journalisten ook nog op het koord dat ze dan dezelfde standaard bij andere clubs moeten houden.
Voorlopig kun je ook stellen dat het internetmechanisme - alles voor de clicks - gewoon werkt. Wat veel mensen zich alleen wel eens moeten realiseren is dat als je op elk belachelijk artikel van De Telegraaf klikt je het mechanisme wel in stand houdt. Sommige mensen vinden het heerlijk zich te ergeren.

De telegraaf is mediasponsor. Al kun je rustig stellen dat de relatie wat bekoelt is na de hele hetze tegen Ten Hag. Feyenoord heeft het AD en PSV, Eindhovens/Brabants Dagblad. Ja die laatste is geen landelijk dagblad, maargoed das ook logisch. Ja daar zit een verschil in, zoals een inherent verschil is dat Willem II minder mediadekking in Brabant heeft dan PSV.
Verder de scheidsrechtersdiscussies hebben weinig zin. Ajax heeft een heel aantal jaren gekend dat de arbitrage juist nadelig uitviel. Dan waren kranten als NRC die b.v. in '13 publiceerden dan Ajax ongeveer twaalf punten te weinig hadden gehad door arbitrage. Maarja dan gebeurt toch altijd hetzelfde 'Ajaxkrant', 'kan nooit kloppen' , 'wij zijn juist benadeeld' etc. Afgelopen seizoen heeft Ajax de arbitrage in mijn ogen wel mee gehad, en ik zal ook niet ontkennen dat een Tagliafico de afgelopen jaren vaak aan rood is ontsnapt. Maar de hele presumptie dat de KNVB per definitie zomaar in het voordeel van Ajax beslist, die leg ik verre naast me neer.
Het waren volgens NRC 12 punten overigens. Neemt niet weg dat dat zéér onwaarschijnlijk is zoals je zelf ook wel weet. Ik wil nog best geloven dat het in een uitzonderlijk jaar Ajax vaker benadeeld is maar onder aan de streep over alle jaren heen wordt Ajax net zoals Bayenr of Juve, structureel elk jaar bevoordeeld door de scheidsrechters. Dit komt ook mede door de media. Vraag je eens af waarom NRC dit onderzoekt in een jaar dat Ajax schijnbaar benadeelt is geworden en niet alle andere jaren?

Het is gewoon in Nederland dat dit gebeurd en je bent calimero als je het benoemt. Als PSV een speler a la Tagliafico heeft of a la Tadic dan worden die net zoals Toivonen elke week afgemaakt in de media. Bij Ajax spelers gebeurt dit zelden of pas na 3 jaar bijvoorbeeld. Scheidsrechters zijn daardoor genegen eerder Tagliafico etc te matsen tov een Toivonenen of Lozano.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

De discussie moet misschien ook meer gaan naar de manier waarop journalistiek wordt bedreven i.p.v. de voor/nadelen van de hoeveelheid media aandacht.
Hier maak je een heel goed punt, over het algemeen kunnen we wel stellen dat de sportjournalistiek allerbelabbertst is. Kleine anecdote; op de opleidingen journalistiek is een standaardgrap van docenten 'Ja, en als je echt niks kan kan je nog altijd sportjournalist worden'.
Zolang er objectief, met onderbouwde feiten en voldoende nuance gekeken wordt naar de situatie; vind ik het begrijpelijk als Ajax meer aandacht krijgt
Even los van De T. en het AD vind ik dat voor de meeste kranten wel opgaan. Bij internetmedia vind ik het een ander verhaal.


Wat je anno nu hebt met sites als voetbalprimeur en voetbalzone die veel artikelen produceren, schreeuwerige of suggestieve koppen hebben en vaak Ajax als 'teaser' in de titel gebruiken. Puur omdat het clicks genereert. Ook voor Frenkie De Jong geldt dat overigens waardoor een Feyenoordvriend van me voetbalzone altijd Frenkiezone noemt, kan hem geen ongelijk geven. Het is in mijn ogen niet zo dat ze daar perse pro Ajax zijn maar wel dat ze Ajax als vehikel gebruiken om clicks te genereren. En ja, ik snap dat dat gruwelijk kan storen als je een niet Ajax fan bent. Mij stoort het al als Ajaxfan..dus.


Er zijn overigens wel de standaard cliches Ajax Arrogant, PSV gemoedelijk, Feyenoord trouw. Waar zeker wat nuance bij valt te plaatsen.Verder vind ik het wel meevallen met artikelen die PSV echt de maat nemen. Kijk ik weet niet van wanneer je het nieuws bent gaan volgen. Als je de afgelopen tien jaar neemt dan snap ik je punt, maar dat heeft ook te maken met de sportieve fase van beide clubs.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ittot schreef: 15 sep 2021, 11:27
VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 10:39

Het mechanisme dat Ajax sells klopt, maar dan wel in al haar facetten. Ook negatief nieuws verkoopt erg goed, alleen dan moet daar wel aanleiding toe zijn en dan zitten journalisten ook nog op het koord dat ze dan dezelfde standaard bij andere clubs moeten houden.
Voorlopig kun je ook stellen dat het internetmechanisme - alles voor de clicks - gewoon werkt. Wat veel mensen zich alleen wel eens moeten realiseren is dat als je op elk belachelijk artikel van De Telegraaf klikt je het mechanisme wel in stand houdt. Sommige mensen vinden het heerlijk zich te ergeren.

De telegraaf is mediasponsor. Al kun je rustig stellen dat de relatie wat bekoelt is na de hele hetze tegen Ten Hag. Feyenoord heeft het AD en PSV, Eindhovens/Brabants Dagblad. Ja die laatste is geen landelijk dagblad, maargoed das ook logisch. Ja daar zit een verschil in, zoals een inherent verschil is dat Willem II minder mediadekking in Brabant heeft dan PSV.
Verder de scheidsrechtersdiscussies hebben weinig zin. Ajax heeft een heel aantal jaren gekend dat de arbitrage juist nadelig uitviel. Dan waren kranten als NRC die b.v. in '13 publiceerden dan Ajax ongeveer twaalf punten te weinig hadden gehad door arbitrage. Maarja dan gebeurt toch altijd hetzelfde 'Ajaxkrant', 'kan nooit kloppen' , 'wij zijn juist benadeeld' etc. Afgelopen seizoen heeft Ajax de arbitrage in mijn ogen wel mee gehad, en ik zal ook niet ontkennen dat een Tagliafico de afgelopen jaren vaak aan rood is ontsnapt. Maar de hele presumptie dat de KNVB per definitie zomaar in het voordeel van Ajax beslist, die leg ik verre naast me neer.
Het waren volgens NRC 12 punten overigens. Neemt niet weg dat dat zéér onwaarschijnlijk is zoals je zelf ook wel weet. Ik wil nog best geloven dat het in een uitzonderlijk jaar Ajax vaker benadeeld is maar onder aan de streep over alle jaren heen wordt Ajax net zoals Bayenr of Juve, structureel elk jaar bevoordeeld door de scheidsrechters. Dit komt ook mede door de media. Vraag je eens af waarom NRC dit onderzoekt in een jaar dat Ajax schijnbaar benadeelt is geworden en niet alle andere jaren?

Het is gewoon in Nederland dat dit gebeurd en je bent calimero als je het benoemt. Als PSV een speler a la Tagliafico heeft of a la Tadic dan worden die net zoals Toivonen elke week afgemaakt in de media. Bij Ajax spelers gebeurt dit zelden of pas na 3 jaar bijvoorbeeld. Scheidsrechters zijn daardoor genegen eerder Tagliafico etc te matsen tov een Toivonenen of Lozano.
Een jaar na dat onderzoek kwam het AD met cijfers voor het daaropvolgende seizoen, wat denk je: Ajax het meest benadeeld. Weer twee later kwam het AD opnieuw met een onderzoek waarbij zowel PSV als Ajax voordeel hadden gehad van de arbitrage, PSV een punt minder dan Ajax, dat wel maar echt significant kun je die verschillen niet noemen. Nee dat hele verhaal dat Ajax altijd maar bevoordeelt wordt door de arbitrage: no sale.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 11:42 Bij internetmedia vind ik het een ander verhaal.
Eens, internetmedia is "a totally different ball game"
VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 11:42 ik weet niet van wanneer je het nieuws bent gaan volgen
Zou mee kunnen spelen; fan vanaf mijn jeugd en nieuws/media fanatieker gaan volgen vanaf de tweede succesperiode van Hiddink. Waaronder dit forum. En opportunisme, framing en subjectiviteit is dit forum uiteraard totaal onbekend ;)
Laatst gewijzigd door d'Oude op 15 sep 2021, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
One can only hope
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 10:39
Dan waren kranten als NRC die b.v. in '13 publiceerden dan Ajax ongeveer twaalf punten te weinig hadden gehad door arbitrage.
Dat artikeltje dat met werkelijk 0,0 nada, noppes aan onderbouwing, toelichting of voorbeelden even doodleuk publiceerde dat Ajax te weinig punten had door toedoen van arbitrage. Dat deugde toen al van geen kanten. Ook nam het artikel niet mee wat bijvoorbeeld een club al PSV te weinig had gekregen (want dat was nogal een aantal in 12-13). Zo lust ik er nog wel een paar.
NilisInOranje
Bankzitter
3
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 nov 2020

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 11:58
Ittot schreef: 15 sep 2021, 11:27

Het waren volgens NRC 12 punten overigens. Neemt niet weg dat dat zéér onwaarschijnlijk is zoals je zelf ook wel weet. Ik wil nog best geloven dat het in een uitzonderlijk jaar Ajax vaker benadeeld is maar onder aan de streep over alle jaren heen wordt Ajax net zoals Bayenr of Juve, structureel elk jaar bevoordeeld door de scheidsrechters. Dit komt ook mede door de media. Vraag je eens af waarom NRC dit onderzoekt in een jaar dat Ajax schijnbaar benadeelt is geworden en niet alle andere jaren?

Het is gewoon in Nederland dat dit gebeurd en je bent calimero als je het benoemt. Als PSV een speler a la Tagliafico heeft of a la Tadic dan worden die net zoals Toivonen elke week afgemaakt in de media. Bij Ajax spelers gebeurt dit zelden of pas na 3 jaar bijvoorbeeld. Scheidsrechters zijn daardoor genegen eerder Tagliafico etc te matsen tov een Toivonenen of Lozano.
Een jaar na dat onderzoek kwam het AD met cijfers voor het daaropvolgende seizoen, wat denk je: Ajax het meest benadeeld. Weer twee later kwam het AD opnieuw met een onderzoek waarbij zowel PSV als Ajax voordeel hadden gehad van de arbitrage, PSV een punt minder dan Ajax, dat wel maar echt significant kun je die verschillen niet noemen. Nee dat hele verhaal dat Ajax altijd maar bevoordeelt wordt door de arbitrage: no sale.
Sowieso is het subjectief, want een wedstrijd verandert door een goal al dan niet toekennen, een kaart wel of niet geven. Hoe druk je niet gegeven rode kaarten in punten uit? Volgens mij is het algemeen bekend dat Ajax wordt bevoordeeld en directe concurrentie wordt benadeeld door de arbitrage. Hou maar eens enquete bij alle andere clubs: Wordt gewoon een keiharde sale.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

NilisInOranje schreef: 15 sep 2021, 12:05
VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 11:58

Een jaar na dat onderzoek kwam het AD met cijfers voor het daaropvolgende seizoen, wat denk je: Ajax het meest benadeeld. Weer twee later kwam het AD opnieuw met een onderzoek waarbij zowel PSV als Ajax voordeel hadden gehad van de arbitrage, PSV een punt minder dan Ajax, dat wel maar echt significant kun je die verschillen niet noemen. Nee dat hele verhaal dat Ajax altijd maar bevoordeelt wordt door de arbitrage: no sale.
Sowieso is het subjectief, want een wedstrijd verandert door een goal al dan niet toekennen, een kaart wel of niet geven. Hoe druk je niet gegeven rode kaarten in punten uit? Volgens mij is het algemeen bekend dat Ajax wordt bevoordeeld en directe concurrentie wordt benadeeld door de arbitrage. Hou maar eens enquete bij alle andere clubs: Wordt gewoon een keiharde sale.
Voetbalsupporters voelen zich per definitie vaker benadeeld dan bevoordeeld. Mja, ik wist ook wel dat de discussie hierop zou gaan uitdraaien, denk niet dat we er nog een zinnig vervolg aan kunnen geven als de zaken zo zwart-wit geschetst worden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Topclubs in z'n algemeenheid worden wat vaker bevoordeeld en vooral om de doodsimpele reden dat ze vaker in situaties komen waarin een gunstige beslissing genomen kan worden. Meer de bal, meer in de aanval, meer snelheid. Resultaat: meer overtredingen tegen. Dat is logisch. Overigens ook een van de redenen dat topclubs veel meer penalty's krijgen en dat meer commotie bestaat rondom dat soort situaties, ze komen immers vaker voor.

Daarnaast denk ik dat we niet moeilijk hoeven te doen over invloeden die media hebben op de psyche van mensen, en dus ook scheidsrechters. Dat gaat een rol spelen als er beslissingen gemaakt moeten worden in een split-second. Je zou juist van een VAR verwachten dat zoiets dan structureel wordt gecontroleerd, maar ja...
NilisInOranje
Bankzitter
3
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 nov 2020

VeresRivne schreef: 15 sep 2021, 12:15
NilisInOranje schreef: 15 sep 2021, 12:05

Sowieso is het subjectief, want een wedstrijd verandert door een goal al dan niet toekennen, een kaart wel of niet geven. Hoe druk je niet gegeven rode kaarten in punten uit? Volgens mij is het algemeen bekend dat Ajax wordt bevoordeeld en directe concurrentie wordt benadeeld door de arbitrage. Hou maar eens enquete bij alle andere clubs: Wordt gewoon een keiharde sale.
Voetbalsupporters voelen zich per definitie vaker benadeeld dan bevoordeeld. Mja, ik wist ook wel dat de discussie hierop zou gaan uitdraaien, denk niet dat we er nog een zinnig vervolg aan kunnen geven als de zaken zo zwart-wit geschetst worden.
Prima, maar dan had je geen 'no sale' moeten zeggen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.ad.nl/europees-voetbal/hard ... ~a7e09a6f/

Is er ooit een voetballer zo afgeserveerd als Donnie? En dan te bedenken dat Real Madrid hem wilde hebben, daar is Zidane terecht voor gaan liggen.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ruuddevil schreef: 15 sep 2021, 12:43 https://www.ad.nl/europees-voetbal/hard ... ~a7e09a6f/

Is er ooit een voetballer zo afgeserveerd als Donnie? En dan te bedenken dat Real Madrid hem wilde hebben, daar is Zidane terecht voor gaan liggen.
Het was de zoveelste hype.
Frenkie? 75 miljoen voor een postbode die in 2 jaar Barcelona zijn transferwaarde niet echt heeft waargemaakt.
De Ligt: in Oranje geen zekere basisplek meer, net als bij Juventus
En dan had je nog Ziyech die bij Chelsea figureert.
Zeljko
Jeugdspeler
3
Berichten: 32
Lid geworden op: 4 nov 2020

Wie maakt er even een website waarop we buitenlandse clubs waarschuwen dat Ajax-spelers per definitie veel te veel geld kosten?
Het rijtje voorbeelden zou clubs toch aan het denken moeten zetten.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Voor allemaal (op Ziyech na) is ongelofelijk te veel betaald. Dat lijkt me duidelijk. Mede door de enorme hype die is ontstaan. Echter is het ook een gevolg van resultaten (halve finale CL en finale EC in 3 jaar) waardoor je jezelf in de situatie hebt gebracht dat je een hype kunt worden en dus voor veel te veel geld spelers kan verkopen. Icm het beste marketingbureau vd wereld (Ajax zelf) en je krijgt 4x de hoofdprijs.

Toch is Frenkie zeker geen koekenbakker. Hij is bij lange na niet zijn transfersom waard (geweest) maar het blijft een goede voetballer met uitzonderlijke kwaliteiten. Hij mist ook nog een hoop maar daar wordt bij Frenkie op de een of andere manier niet naar gekeken (bijvoorbeeld zelden een bal verder dan 10 spelen). Zelfde geldt voor de Ligt maar dan in grotere mate. De ligt heeft namelijk altijd al fouten gemaakt en ook grote fouten. Die werden structureel met de mantel der liefde bedekt onder het mom potentie. Hij heeft die potentie ook wel maar daar komen zit nog een jaar of 5-10. Ziyech was voor zijn kwaliteiten en de markt een reeel bedrag (40/45 miljoen). Donny is echt een hele hele grote grap en volgens mij niet eens gescout. Geewoon een FOMO aankoop. Het is gewoon zielig om te zien dat hij op dat veld staat en oprecht geloofd dat hij daar thuis hoort. Ik vind oprecht dat hij door zijn omgeving in bescherming had moeten worden genomen door of de transfer af te raden of eerlijk te zijn en te zeggen je gaat naar United maar je bent niet goed genoeg dus ga maar gewoon lekker je zakken vullen. Door de media en omgeving heeft hij het beeld gekregen dat hij serieus dit niveau aan kan, dat is gewoon echt zielig voor die gast.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Skywalker schreef: 15 sep 2021, 13:09Frenkie? 75 miljoen voor een postbode die in 2 jaar Barcelona zijn transferwaarde niet echt heeft waargemaakt.
Die bedragen slaan nergens op, maar Frenkie de Jong als 'postbode' wegzetten m.i. ook niet. Gastje is echt wel supergoed. Wat totaal losstaat van Ajax, trouwens...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

NilisInOranje schreef: 15 sep 2021, 12:05
Sowieso is het subjectief,
Dat inderdaad. Maar net wie het overzichtje maakt, dat zie je hierboven al.
Plus die overtreding van Tadic die rood verdient en vervolgens de 5-0 maakt en een paar wedstrijden meespeelt waar die op de tribune hoort te zitten, de Mexicaan die een "niet met voldoende kracht geslagen" klap in de nek uitdeelt. Hoe neem je die mee in een onderzoek?
Subjectief allemaal. Maar die discussie heeft weinig zin.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is prachtig, eerst heel overtuigend ‘ik sta daar’ en op het moment dat ie t zei dacht hij ‘kut die verdomde champions League variant met die jankbal in de spits..’

https://fb.watch/81Lk36OIpI/
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Sinds wanneer bepaalt Haller de opstelling?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ik kan de post niet lezen maar zie dat Blind op linksback staat, dat wordt wel een beetje de achilleshiel voor vanavond.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 17:23 Sinds wanneer bepaalt Haller de opstelling?
Sinds hij de cuck van de vrouw van Ten Hag is?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik zag de aankondiging van de wedstrijd van vanavond - kinderen in 't reggaetenue - en kon niet aan het idee ontkomen dat die kinderen voorbereid worden op een leven als reguliere klant bij de lokale coffeeshop.

Zou je als club niet liever iets sportiefs/gezonds uit willen dragen? Ik was in de veronderstelling dat sportclubs eigenlijk altijd zoiets in de statuten hadden staan, misschien dus niet allemaal?


https://nimbus-screenshots.s3.amazonaws ... ac67d5.png

Ik denk dat 't een wok of sushitent is op de achtergrond maar veel scheelt 't niet...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Dat shirt is mega populair. Kennis van me uit Londen, heeft zelf al sinds jaar en dag 4 seizoenskaarten van de Spurs, is stiekem een klein beetje Ajax fan (retro-mensen). Zelfs die vroeg me of ik er eentje voor hem kon opsturen, omdat je alleen een NL adres kunt opgeven. Heb netjes het adres van mn ouders gegeven (pa is fanatieke ajacied), aangezien ik in R’dam woon en hier geen Ajax-pakketjes ga ontvangen.

Dat ze straks allemaal het shirt blijken te hebben van een seizoen waarin Ajax gigantisch op de bek is gegaan. Net als bij ons het jubileumjaar, prachtig shirt(s) maar kut-herinneringen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wat wel leuk is: vanavond mogen ze het weer niet aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 15 sep 2021, 17:58 Ik zag de aankondiging van de wedstrijd van vanavond - kinderen in 't reggaetenue - en kon niet aan het idee ontkomen dat die kinderen voorbereid worden op een leven als reguliere klant bij de lokale coffeeshop.

Zou je als club niet liever iets sportiefs/gezonds uit willen dragen? Ik was in de veronderstelling dat sportclubs eigenlijk altijd zoiets in de statuten hadden staan, misschien dus niet allemaal?


https://nimbus-screenshots.s3.amazonaws ... ac67d5.png

Ik denk dat 't een wok of sushitent is op de achtergrond maar veel scheelt 't niet...
Ik vind dit persoonlijk nogal vergezocht.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

4-0. Hattrick Gonçalves, knullig balverlies supertalent Gravenberch, kinderlijk en verongelijkt rollebollen Tadic en rood Tagliafico.

Wel meer balbezit, waardoor de kranten morgen volstaan met ‘analyses’ over het onterechte verlies en Sporting dat weigert mee te spelen met het buitenaardse positiespel van de Diemense Dames.

Ik ga er eens voor zitten vanavond.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Conçalves doet helaas niet mee, maar diens vervanger moet ook wel kunnen scoren tegen Pasveer.

Ajax