Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Geloof ook dat de app eerder uitgebreid gaat worden in de toekomst dan verdwijnen. Straks voor het 'klimaat' even bijhouden hoeveel vlees je mag eten bijv.. Daarnaast vraag ik me ook af hoe groot de kans is dat straks zoveel ongevaccineerden 'tegelijk' op de IC terecht komen zodat de zorg overbelast raakt. Alsof gezonde ongevaccineerden mensen tussen 14 en 40 nu ineens wel massaal op de IC belanden...
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Had al het geld wat je nu en in het verleden in de handhaving geduwd hebt in de zorg gestoken.
Dan waren we direct een stukje verder geweest. Ook voor de nog komende variant waar dit vaccin niet voor werkt.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Eigenlijk zie je hier op het forum wat er eerder ook geconcludeerd werd in een artikel over de verschillen tussen Nederland en Denemarken: wantrouwen jegens de overheid.

En daar heeft de overheid het natuurlijk zelf naar gemaakt.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Kritischepsver schreef: 15 sep 2021, 07:48 Die zijn goed beschermd om ziek te worden door het vaccin en een positieve besmetting kunnen zij door met mensen met en zonder vaccin krijgen.
Jij hebt volgens mij echt geen flauw idee waar het hier om gaat. Er zijn nog steeds ruim 1,5 miljoen 18plussers niet gevaccineerd. Er is uitgerekend dat die voor 4000-6000 Ic opnames zorgen en enkele tienduizenden ziekenhuis opnames. Als je nu stopt met alle maatregelen krijg je die dus allemaal tegelijk je zorg ingespeeld. De IC kraakt nu al zo hard in zijn voegen dat de huidige 200 patiënten die er nu liggen al enorm zwaar is, wat denk je dat er gebeurt als er nu 1000 bijkomen? Dan is het gewoon code zwart en zullen mensen sterven op de gangen.

Het hele idee van de coronapas en nog wat maatregelen aanhouden is dat we die 4000 Ic opnames en 20k ziekenhuisopnames zoveel mogelijk nog verspreiden over het komende jaar
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:00
Jij hebt volgens mij echt geen flauw idee waar het hier om gaat. Er zijn nog steeds ruim 1,5 miljoen 18plussers niet gevaccineerd. Er is uitgerekend dat die voor 4000-6000 Ic opnames zorgen en enkele tienduizenden ziekenhuis opnames. Als je nu stopt met alle maatregelen krijg je die dus allemaal tegelijk je zorg ingespeeld.
Voor iemand die de ander zo de les leest, verkondig je veel onzin. Je krijgt die 4000-6000 IC opnames natuurlijk niet "allemaal tegelijk", als je stopt met maatregelen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:00
Kritischepsver schreef: 15 sep 2021, 07:48 Die zijn goed beschermd om ziek te worden door het vaccin en een positieve besmetting kunnen zij door met mensen met en zonder vaccin krijgen.
Jij hebt volgens mij echt geen flauw idee waar het hier om gaat. Er zijn nog steeds ruim 1,5 miljoen 18plussers niet gevaccineerd. Er is uitgerekend dat die voor 4000-6000 Ic opnames zorgen en enkele tienduizenden ziekenhuis opnames. Als je nu stopt met alle maatregelen krijg je die dus allemaal tegelijk je zorg ingespeeld. De IC kraakt nu al zo hard in zijn voegen dat de huidige 200 patiënten die er nu liggen al enorm zwaar is, wat denk je dat er gebeurt als er nu 1000 bijkomen? Dan is het gewoon code zwart en zullen mensen sterven op de gangen.

Het hele idee van de coronapas en nog wat maatregelen aanhouden is dat we die 4000 Ic opnames en 20k ziekenhuisopnames zoveel mogelijk nog verspreiden over het komende jaar
Juist. Ga als niet-gevaccineerde alsjeblieft stil in een hoekje zitten dat je de rest van Nederland hiermee opzadeld. Maar nee, ze staan vooraan te schreeuwen dat het niet nodig is. Het zou niet nodig zijn als meer van jullie een prik halen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 15 sep 2021, 09:03
trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:00
Jij hebt volgens mij echt geen flauw idee waar het hier om gaat. Er zijn nog steeds ruim 1,5 miljoen 18plussers niet gevaccineerd. Er is uitgerekend dat die voor 4000-6000 Ic opnames zorgen en enkele tienduizenden ziekenhuis opnames. Als je nu stopt met alle maatregelen krijg je die dus allemaal tegelijk je zorg ingespeeld.
Voor iemand die de ander zo de les leest, verkondig je veel onzin. Je krijgt die 4000-6000 IC opnames natuurlijk niet "allemaal tegelijk", als je stopt met maatregelen.
Nee, niet allemaal tegelijk op 1 dag nee, maar je vergeet dat Corona patienten gemiddeld 3 weken op die IC liggen voor ze er weg gaan. Het OMT modelleerde dat het loslaten van alle maatregelen er voor zou zorgen dat er een aantal maanden meer dan duizend patiënten op de IC zouden liggen.

Dat getal noemde ik ook specifiek in mijn post die je hier niet geciteerd hebt. Het allemaal tegelijk was dan ook relatief afgezet tegenover het beleid om Ic opnames en ziekenhuisopnames juist maximaal te spreiden. Zie de laatste zin van mijn post (ook niet geciteerd)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik vergeet niks, ik ageer alleen tegen het creatief gebruik van cijfers en feiten van jouw kant. Zeker als je begint met iemand anders de les te lezen, mag je wel wat secuurder zijn.

Daarnaast is wat het OMT modelleert zelden in de buurt can de realiteit, maar daar kun jij niks aan doen natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Je moet mijn cijfers natuurlijk wel lezen met de hele post erbij. Dat ze ‘allemaal tegelijk’ zouden instromen was afgezet tegen het beleid om maximaal te spreiden.

En volgens mij is een paar maanden lang 1000 Ic opnames helemaal niet onrealistisch, kijk maar hoe het met de IC-opnames ging na 2 weekenden Danssen met Janssen, laat staan als je maandenlang alle maatregelen loslaat

Edit: misschien was mijn post wat fel maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat mensen hier niet lijken te snappen waartoe Corona beleid op aarde is, namelijk om te voorkomen dat het hele zorgstelsel in elkaar kukelt. En dat heeft niet alleen gevolgen voor covid patienten, maar als die non gevaccineerden nu snel achter elkaar de IC in komen dan zitten de kankerpatienten gewoon weer te wachten.
Laatst gewijzigd door trouwepsvfan op 15 sep 2021, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Allemaal tegelijk klopt gewoon niet. Punt.

Verder is het getal van 3 weken IC bezetting ook al lang weer achterhaald. In de tweede golf was het al maar 14,7 dagen, volgens het RIVM zelf. En dat getal daalt nog steeds, naarmate we meer weten over behandelmethodes. Opnieuw creatief met cijfers dus.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat het OMT meerdere modellen maakt. Een worst case, een medium case en een best case. Meestal wordt vanuit het worst case geciteerd, omdat dat nu eenmaal het meeste indruk maakt. Maar dat worst case is doorgaans niet het meest realistische scenario.

Anyhow, beetje bangmakerij hoort er wel bij, als je mensen richting een vacccinatie wil pushen, dus ik snap het wel.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

:lol: er wordt weer volop gespeculeerd zie ik wel. De corona app die gaat bijhouden hoeveel vlees je eet. Tuurlijk. :grin: echt vergelijkbaar met een pandemie.

Er is voorlopig geen enkele gegronde reden om er vanuit te gaan dat dit uitgebreid wordt en niet tijdelijk is. Behalve paranoïde wantrouwen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Grasmat schreef: 15 sep 2021, 09:22 :lol: er wordt weer volop gespeculeerd zie ik wel. De corona app die gaat bijhouden hoeveel vlees je eet. Tuurlijk. :grin: echt vergelijkbaar met een pandemie.

Er is voorlopig geen enkele gegronde reden om er vanuit te gaan dat dit uitgebreid wordt en niet tijdelijk is. Behalve paranoïde wantrouwen.
Het wantrouwen is (helaas) wel ergens op gebaseerd, namelijk op eerdere leugens van onze politici.

Zo zou de avondklok volgens Rutte de eerste maatregel zijn die weer zou verdwijnen, als het kon. Klopte niet.

En zo zou een vaccinatie absoluut vrijwillig blijven, volgens Hugo. We zouden het zelfs niet een beetje verplicht moeten stellen, sterker nog, dat zouden we wettelijk onmogelijk moeten maken. En kijk waar we nu zijn.

Ik zeg niet dat ik het oneens ben met het beleid, maar er wordt wel keihard over gelogen. En dat wekt, terecht, wantrouwen op.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De avondklok is er toch helemaal af? Al een flinke tijd.

En vaccinatie is nog steeds helemaal vrijwillig en niet verplicht. Zucht.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Goed lezen. De avondklok zou er als eerste afgaan. Klopte niet, er werd eerst een versoepeling op scholen doorgevoerd.

En Hugo heeft duidelijk uitgesproken dat vaccins vrijwillig zouden zijn, en dat corona check apps absoluut niet gingen gebeuren. Dat moesten we wettelijk verbieden. Zijn woord bleek niks waard.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hugo heeft nooit gezegd dat we Corona check apps wettelijk gaan verbieden. Hugo heeft gezegd dat er geen maatregelen komen die vaccinatie direct of indirect verplichten. Zolang je je nog gewoon gratis kunt laten testen dicht bij huis en snel de uitslag hebt vind ik dat nog geen indirecte plicht’.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik geloof oprecht dat ze dat ook als eerste wilden doen. Dat deden ze echt niet om ons te pesten. Dat het anders loopt dan gehoopt is dan vervelend. Het was een domme belofte achteraf gezien. Maar geen bewuste leugen.

En vaccins zijn nog steeds, ik herhaal het maar weer, volledig en geheel vrijwillig.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee, hij zei dat we het zouden moeten verbieden, niet dat we het gingen verbieden. Nu is het niet verboden, maar ingevoerd.

Begrijpelijk beleid, maar onbegrijpelijke communicatie.

Als je iets belooft en je doet het niet, is dat wat mij betreft wel een leugen. Hoe dan ook zijn je beloftes daarna niks meer waard, en dan word je dus (terecht) gewantrouwd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:38 Hugo heeft nooit gezegd dat we Corona check apps wettelijk gaan verbieden. Hugo heeft gezegd dat er geen maatregelen komen die vaccinatie direct of indirect verplichten. Zolang je je nog gewoon gratis kunt laten testen dicht bij huis en snel de uitslag hebt vind ik dat nog geen indirecte plicht’.
Jij denkt dat je in het oosten van het land je makkelijk kan laten testen. Dichtbij huis?

Natuurlijk is dit gewoon indirecte drang/dwang. Niets anders.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Overigens ben ik zelf wat feller in de discussie sinds afgelopen week. Ik dacht werkelijk dat de mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn dat om of medische redenen nog niet waren óf dat ze fel tegen zijn. Ik sta lijnrecht tegenover die laatste groep, maar het is wel een standpunt. En dat respecteer ik. Je kunt er anders over denken en dat is je goed recht. Nu ging het afgelopen week in de sportschool (niet zo'n grote, dus alle bezoekers mengen zich in het gesprek) over of je gevaccineerd was. Wat bleek. Degene die niet gevaccineerd waren boeide het eigenlijk niet zoveel. Waren niet tegen, maar hadden er nu niet zoveel last van dat ze het niet waren. 'Mm, ja weet niet, naald, meh, als ik straks echt ergens niet binnenkom zonder prik, dan haal ik er wel ff een'.

Dus wie weet, misschien zorgt de pas wel voor een aanzienlijk hogere vaccinatiegraad.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Zeker, als ik voor mezelf spreek is die indirecte dwang wel de grootste reden geweest om me te laten prikken.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mooi. Een hogere vaccinatiegraad is wat we zouden moeten willen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 sep 2021, 09:45
trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:38 Hugo heeft nooit gezegd dat we Corona check apps wettelijk gaan verbieden. Hugo heeft gezegd dat er geen maatregelen komen die vaccinatie direct of indirect verplichten. Zolang je je nog gewoon gratis kunt laten testen dicht bij huis en snel de uitslag hebt vind ik dat nog geen indirecte plicht’.
Jij denkt dat je in het oosten van het land je makkelijk kan laten testen. Dichtbij huis?

Natuurlijk is dit gewoon indirecte drang/dwang. Niets anders.
Het hele probleem met het woord ‘drang’ is dat het multi interpretabel is. Ik vind de Corona pas onder de huidige omstandigheden geen drang. Het wordt drang als er geen alternatief meer bestaat, maar het gratis testen is gewoon een laagdrempelig alternetief
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:58 maar het gratis testen is gewoon een laagdrempelig alternetief
Ook als je daar een kilometer of 10 voor moet rijden?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 sep 2021, 10:05
trouwepsvfan schreef: 15 sep 2021, 09:58 maar het gratis testen is gewoon een laagdrempelig alternetief
Ook als je daar een kilometer of 10 voor moet rijden?
Ik moest vroeger ook gewoon 10 kilometer fietsen naar school.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Grasmat schreef: 15 sep 2021, 09:22 :lol: er wordt weer volop gespeculeerd zie ik wel. De corona app die gaat bijhouden hoeveel vlees je eet. Tuurlijk. :grin: echt vergelijkbaar met een pandemie.

Er is voorlopig geen enkele gegronde reden om er vanuit te gaan dat dit uitgebreid wordt en niet tijdelijk is. Behalve paranoïde wantrouwen.
Misschien moet je een checken hoe de wereld er in China uitziet, of wat de idealen zijn van WEF voorman Klaus Schwab. Dat staat allemaal in het teken van sociale controle. Voorbeelden genoeg te vinden. Maar noem dat maar paranoïde...
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 15 sep 2021, 10:08
Grasmat schreef: 15 sep 2021, 09:22 :lol: er wordt weer volop gespeculeerd zie ik wel. De corona app die gaat bijhouden hoeveel vlees je eet. Tuurlijk. :grin: echt vergelijkbaar met een pandemie.

Er is voorlopig geen enkele gegronde reden om er vanuit te gaan dat dit uitgebreid wordt en niet tijdelijk is. Behalve paranoïde wantrouwen.
Misschien moet je een checken hoe de wereld er in China uitziet, of wat de idealen zijn van WEF voorman Klaus Schwab. Dat staat allemaal in het teken van sociale controle. Voorbeelden genoeg te vinden. Maar noem dat maar paranoïde...
We leven niet in China, we leven in Nederland. Nederland gaat nooit zo worden als China. Ons volk is namelijk al te opstandig om een vaccinatiebewijs te laten zien bij de ingang van een restaurant.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Covid-19