Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dus er komt nog geen wormencocktail als medicijn?

„Ik zou daar geen winkeltje in willen beginnen. Nog niet.”
Hij kan me nog meer vertellen. Ik ga graven! #zelfnadenken
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Is dit geen opruiing en daarmee strafbaar?

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Eersterangs burger door je alleen maar ff te laten testen, de lat lag nog nooit zo laag. Ik zou zeggen grijp je kans Thierry!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

#ikweigerFVD
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:01 Eersterangs burger door je alleen maar ff te laten testen, de lat lag nog nooit zo laag. Ik zou zeggen grijp je kans Thierry!
Ff te laten testen is wel erg kort door de bocht he. Daarnaast is het hele nut van dat testen niet uitgelegd. Ik vind de maatregel echt bizar, alsof de niet-geprikten per sé het ziekenhuis in belanden.
#simplythebest
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:01 Eersterangs burger door je alleen maar ff te laten testen, de lat lag nog nooit zo laag. Ik zou zeggen grijp je kans Thierry!
“Alleen maar ff te laten testen”…. Jezus.

Laat ik vooropstellen (om te voorkomen dat ik in een bepaalde hoek wordt geduwd): ik ben geen fan van Thierry. Maar hij heeft wel enkele valide punten. Je bent vanaf nu ziek tot het tegendeel bewezen is. Dat vind ik een hele enge maatregel. En wat nog enger is, is dat er geen richtlijn is wanneer de maatregel weer opgeheft wordt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Chucky schreef: 14 sep 2021, 22:39Je bent vanaf nu ziek tot het tegendeel bewezen is. Dat vind ik een hele enge maatregel. En wat nog enger is, is dat er geen richtlijn is wanneer de maatregel weer opgeheft wordt.
Geldt voor iedereen he: ook gevaccineerden moeten dat bewijzen. En dat is in feite al zo vanaf het prille begin van de crisis, we zijn continu bezig geweest rekening te houden met de mogelijkheid dat je zelf of die ander besmet is. En dat wereldwijd. Een pandemie is gewoon nogal klote.

Ik vind echt totaal niks mis met die coronapas. Ja, wel met de manier waarop dit kabinet ermee omgegaan is en er nu mee omgaat, het zoveelste bewijs van nul inzicht, maar ik ben toch blij dat ie er eindelijk is. Eindelijk weer normaal doen!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Chucky schreef: 14 sep 2021, 22:39
ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:01 Eersterangs burger door je alleen maar ff te laten testen, de lat lag nog nooit zo laag. Ik zou zeggen grijp je kans Thierry!
“Alleen maar ff te laten testen”…. Jezus.

Laat ik vooropstellen (om te voorkomen dat ik in een bepaalde hoek wordt geduwd): ik ben geen fan van Thierry. Maar hij heeft wel enkele valide punten. Je bent vanaf nu ziek tot het tegendeel bewezen is. Dat vind ik een hele enge maatregel. En wat nog enger is, is dat er geen richtlijn is wanneer de maatregel weer opgeheft wordt.
Wel een mooie retoriek. Door niet te vaccineren maak je de verdere ontwikkeling van het virus onvoorspelbaar en dan ga je klagen dat ze niet kunnen voorspellen hoe lang een maatregel geldt.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Thijs85 schreef: 14 sep 2021, 22:48
Chucky schreef: 14 sep 2021, 22:39

“Alleen maar ff te laten testen”…. Jezus.

Laat ik vooropstellen (om te voorkomen dat ik in een bepaalde hoek wordt geduwd): ik ben geen fan van Thierry. Maar hij heeft wel enkele valide punten. Je bent vanaf nu ziek tot het tegendeel bewezen is. Dat vind ik een hele enge maatregel. En wat nog enger is, is dat er geen richtlijn is wanneer de maatregel weer opgeheft wordt.
Wel een mooie retoriek. Door niet te vaccineren maak je de verdere ontwikkeling van het virus onvoorspelbaar en dan ga je klagen dat ze niet kunnen voorspellen hoe lang een maatregel geldt.
Ik heb het helemaal niet over een voorspelling, maar over een richtlijn. Wanneer stopt het? Een x aantal ziekenhuisopnamen per dag? Een week lang 0 doden? <1000 besmettingen per dag? 0 besmettingen? Zeg het maar.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gelukkig is het niet alleen maar allemaal negatief. De invoering van deze Coronacheck heeft ook positieve kanten:

https://www.ed.nl/show/grens-bereikt-vo ... ~a994c4a2/
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Goede zaak inderdaad. Ik heb ook nog wel een lijstje die Tim's voorbeeld mogen volgen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Hele goeie zaak inderdaad. Die Coronapas zeeft alle rotzooi er mooi uit!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

DC_PSV schreef: 14 sep 2021, 22:36
ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:01 Eersterangs burger door je alleen maar ff te laten testen, de lat lag nog nooit zo laag. Ik zou zeggen grijp je kans Thierry!
Ff te laten testen is wel erg kort door de bocht he. Daarnaast is het hele nut van dat testen niet uitgelegd. Ik vind de maatregel echt bizar, alsof de niet-geprikten per sé het ziekenhuis in belanden.
Niet perse, maar wat er nu in het ziekenhuis ligt is zo goed als allemaal niet gevaccineerd.

Ik kan het blijven herhalen maar het zal toch wel nooit doordringen; de grootste tegenstanders van alle maatregelen, vaccinaties en wat al niet meer zijn ook voor verreweg het grootste deel verantwoordelijk voor hoe lang dit alles gaat duren.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 14 sep 2021, 23:59de grootste tegenstanders van alle maatregelen, vaccinaties en wat al niet meer zijn ook voor verreweg het grootste deel verantwoordelijk voor hoe lang dit alles gaat duren.
Spot on.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Kritischepsver
Regelmatige invaller
3
Berichten: 359
Lid geworden op: 4 nov 2020
Oude naam: kritischepsver
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette schreef: 14 sep 2021, 23:59
DC_PSV schreef: 14 sep 2021, 22:36

Ff te laten testen is wel erg kort door de bocht he. Daarnaast is het hele nut van dat testen niet uitgelegd. Ik vind de maatregel echt bizar, alsof de niet-geprikten per sé het ziekenhuis in belanden.
Niet perse, maar wat er nu in het ziekenhuis ligt is zo goed als allemaal niet gevaccineerd.

Ik kan het blijven herhalen maar het zal toch wel nooit doordringen; de grootste tegenstanders van alle maatregelen, vaccinaties en wat al niet meer zijn ook voor verreweg het grootste deel verantwoordelijk voor hoe lang dit alles gaat duren.
Helemaal niemand kiest voor maatregelen alleen de overheid. Van de mensen die tegen vaccinatieplicht zijn, wil niemand anderhalve meter en maatregelen hoor. Veel mensen lijken vergeten zijn dat er ook een optie is zoals het tot maart 2020 was. Niet reserveren en scannen etc.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Voor de mensen die overal tegen zijn is dat een optie ja, dat is al langer duidelijk. Maar het grootste deel van de Nederlanders realiseert zich dat we in een samenleving leven waarin het ook onze gezamenlijke taak is de zwakkeren te beschermen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Kritischepsver
Regelmatige invaller
3
Berichten: 359
Lid geworden op: 4 nov 2020
Oude naam: kritischepsver
Clubvoorkeur: PSV

Die zijn goed beschermd om ziek te worden door het vaccin en een positieve besmetting kunnen zij door met mensen met en zonder vaccin krijgen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:45 Ik vind echt totaal niks mis met die coronapas. Ja, wel met de manier waarop dit kabinet ermee omgegaan is en er nu mee omgaat, het zoveelste bewijs van nul inzicht, maar ik ben toch blij dat ie er eindelijk is. Eindelijk weer normaal doen!
Of je nou voor of tegen bent of je het wel of niet nodig is: bewijzen dat je gezond bent voordat je iets mag doen is niet normaal en zal hoop ik nooit normaal worden. Gisteren zei Rutte dat de pas heel erg tijdelijk is. Jaja; net als de avondklok zeker?

Als het hierbij blijft en het echt heel tijdelijk is dan neig ik naar 'voor de coronapas'. Ik geloof alleen dat we over twee jaar nog deze app hebben op de telefoon en het zal mij ook niet verbazen dat de toepassing wordt uitgebreid. Wat komt er later allemaal aan lekken naar boven en welke informatie blijkt allemaal te zijn vastgelegd?

Overheid en IT is altijd al een ramp geweest. En eenmaal controle over groepen mensen via een app.... dat gaan ze niet snel meer loslaten hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is enkel bedoeld als dwangmiddel richting de 20% niet gevaccineerden. En of je die over de streep gaat trekken hiermee is maar zeer de vraag naar mijn inschatting. Alsof bijvoorbeeld de mensen die het doen uit religieuze overtuiging of arme immigranten zich nu wel laten inenten. Dat zijn toch gemiddeld genomen toch niet het publiek die naar de bios en restaurants gaan.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Ik denk dat je mensen die al niet wilden alleen maar verder wegduwt van een prik met dit soort dwangmiddelen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat kan heel goed.

Burgemeesters hebben bij monde van Bruls van de veiligheidsregio's al aangegeven dat ze niet gaan controleren in restaurants en kroegen. En het uitsluitend te doen bij excessen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

GillesdelaCroquette schreef: 14 sep 2021, 23:59
DC_PSV schreef: 14 sep 2021, 22:36

Ff te laten testen is wel erg kort door de bocht he. Daarnaast is het hele nut van dat testen niet uitgelegd. Ik vind de maatregel echt bizar, alsof de niet-geprikten per sé het ziekenhuis in belanden.
Niet perse, maar wat er nu in het ziekenhuis ligt is zo goed als allemaal niet gevaccineerd.

Ik kan het blijven herhalen maar het zal toch wel nooit doordringen; de grootste tegenstanders van alle maatregelen, vaccinaties en wat al niet meer zijn ook voor verreweg het grootste deel verantwoordelijk voor hoe lang dit alles gaat duren.
Is wel erg kort door de bocht. Het demissionair kabinet komt met de maatregelen, op basis van theorieën en mogelijke scenario's wat er kan gebeuren als er wordt verspoeld. In werkelijkheid zijn de ziekenhuizen praktisch leeg, is 70% van het land al geprikt en zijn de besmettingscijfers ontzettend laag.

Daarnaast wordt er wel gesteld dat het alleen de niet-geprikten zijn op de IC's, maar zelfs dan hebben we het nog over lage aantallen? Er wordt nu net gedaan alsof er na 25 september 2 miljoen mensen op de IC's terecht komen omdat ze geen prik hebben gehad. Maar tot voor kort was niemand nog geprikt en lagen er geen 17 miljoen mensen op de IC's...
#simplythebest
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Grasmat schreef: 14 sep 2021, 21:44 Is dit geen opruiing en daarmee strafbaar?

Nee.
ShovingNE2 schreef: 15 sep 2021, 08:20 Burgemeesters hebben bij monde van Bruls van de veiligheidsregio's al aangegeven dat ze niet gaan controleren in restaurants en kroegen. En het uitsluitend te doen bij excessen.
Precies het failliet van het huidige beleid. Op papier van alles bedenken, maar er niet bij stil staan hoe dat in de praktijk gehandhaafd moet worden.
Burgemeesters, die daar iets praktischer in staan, zeggen bij voorbaat al: wij controleren niet of nauwelijks.

En dan kunnen Mark en Hugo straks weer zeggen, als ze strengere maatregelen moeten doorvoeren: hadden jullie je er maar beter aan moeten houden.

Ze leren daar niks van hun eigen fouten.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 15 sep 2021, 08:03
ziege maar ook zagge schreef: 14 sep 2021, 22:45 Ik vind echt totaal niks mis met die coronapas. Ja, wel met de manier waarop dit kabinet ermee omgegaan is en er nu mee omgaat, het zoveelste bewijs van nul inzicht, maar ik ben toch blij dat ie er eindelijk is. Eindelijk weer normaal doen!
Of je nou voor of tegen bent of je het wel of niet nodig is: bewijzen dat je gezond bent voordat je iets mag doen is niet normaal en zal hoop ik nooit normaal worden. Gisteren zei Rutte dat de pas heel erg tijdelijk is. Jaja; net als de avondklok zeker?

Als het hierbij blijft en het echt heel tijdelijk is dan neig ik naar 'voor de coronapas'. Ik geloof alleen dat we over twee jaar nog deze app hebben op de telefoon en het zal mij ook niet verbazen dat de toepassing wordt uitgebreid. Wat komt er later allemaal aan lekken naar boven en welke informatie blijkt allemaal te zijn vastgelegd?

Overheid en IT is altijd al een ramp geweest. En eenmaal controle over groepen mensen via een app.... dat gaan ze niet snel meer loslaten hoor.
Het is inderdaad een erg eng idee, ook omdat wanneer ze eenmaal deze controle hebben het ook relatief eenvoudig uit te breiden is. Wat te denken van bijv. een klimaatlockdown, of klimaatgerelateerde beperkingen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik zie in de particuliere markt ook wel goede toepassingen hoor.

Dit is toch het ideale systeem om stadionverboden mee te controleren. Dat men niet meer op de pas van een ander naar binnen kan. Ik gruwel er alleen van dat de overheid dit doet en kan op andere gebieden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Geloof ook dat de app eerder uitgebreid gaat worden in de toekomst dan verdwijnen. Straks voor het 'klimaat' even bijhouden hoeveel vlees je mag eten bijv.. Daarnaast vraag ik me ook af hoe groot de kans is dat straks zoveel ongevaccineerden 'tegelijk' op de IC terecht komen zodat de zorg overbelast raakt. Alsof gezonde ongevaccineerden mensen tussen 14 en 40 nu ineens wel massaal op de IC belanden...

Covid-19