Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik snap Erik wel. Als je de allereerste kans van de wedstrijd krijgt op een doelpunt en die mist, dan ben je gewoon beter, want dat is alles bepalend.... :wall huh?
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Juancho schreef: 10 dec 2020, 10:32 Ik vind het eerlijk gezegd best triest om het zo over zijn presentatie te hebben. Prima dat er mensen zijn die Ajax walgelijk vinden en constant willen afbranden, moet je lekker doen, maar dit vind ik een beetje sneu eerlijk gezegd. Niet iedereen heeft de vlotte babbel of is communicatief sterk. Ligt ook aan je persoonlijkheid. Om personen die je niet eens kent zo inhoudelijk af te zeiken... ik pas daar even voor. Heeft verder ook niks meer met Ajax als club zelf te maken.
Ja, zijn moeder. Kom op gast, hoe lang loop jij al rond op voetbalfora.

Alsof we hem hier voor het leven brandmerken door hem op de hak te nemen met zijn gehakkel. Jij neemt jezelf en dit forum veel te serieus.

Schrijf Kale & Kokkie ook ff een jankbrief gelijk.
Of beter, maak een zielig liedje om hem te troosten en je excuses aan te bieden voor je gevoelloze medesupporters wiens lat zo laag ligt.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Hatseflats schreef: 10 dec 2020, 11:43 Ik snap Erik wel. Als je de allereerste kans van de wedstrijd krijgt op een doelpunt en die mist, dan ben je gewoon beter, want dat is alles bepalend.... :wall huh?
Dat bleek in Bergamo wel idd.
tijn0

Juancho schreef: 10 dec 2020, 10:32 Ik vind het eerlijk gezegd best triest om het zo over zijn presentatie te hebben.
Dat ben ik met je oneens. Niet iedereen hoeft te kunnen speechen als Obama, maar als uithangbord voor een club, zou ik dit een zeer relevante competentie vinden. Hij moet ook spelers kunnen motiveren, en zijn team kunnen beschermen.

Daarnaast en daarbij, gaat het ook om zijn defensieve houding. Hij is heel leuk als hij wint, maar wordt vervelend als hij verliest. Dan ligt het aan dingen buiten zijn macht, had hij bijvoorbeeld niet verwacht dat ze zouden verdedigen. Nonverbaal maakt hij mij wel duidelijk niet open te staan voor kritiek.
Dat is niet gewoon iemand afzeiken, dat lijkt me gewoon relevant.

Dat doet Schmidt m.i. wel beter. Die kan ook zaken buiten zijn invloed benoemen, maar legt het rustig en kalm uit. Komt heel anders over en blijft bij mij anders hangen.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 10 dec 2020, 11:37
Ailon schreef: 10 dec 2020, 11:29
Met alle respect maar hoe groot is de kans dat bijvoorbeeld een Bande nog 16,5 miljoen gaat opbrengen...? :D
Groter dan de kans dat ze allemaal niks opbrengen, wat jij insinueert met je berekening.
Zeker aangezien het bedrag van Marin al vaststaat.
Wat ik beweerd heb is dat Overmars in de laatste jaren zo'n 76 miljoen aan transfer miskopen heeft toegevoegd aan ajax omdat de toegevoegde waarde voor de basis nagenoeg nihil is te noemen. Dus in sportief-financieel opzicht gooi je inderdaad die transfergelden in de beerput.
En dan heb ik nog niet eens de salarissen en premies meegerekend van deze miskopen (de huuropbrengsten compenseren alleen het salaris, of geheel of gedeeltelijk).

Die 76 miljoen aan uitgave transfergelden is een feit. Eventuele opbrengsten speculatief.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ailon schreef: 10 dec 2020, 11:48
Brael schreef: 10 dec 2020, 11:37 Groter dan de kans dat ze allemaal niks opbrengen, wat jij insinueert met je berekening.
Zeker aangezien het bedrag van Marin al vaststaat.
Wat ik beweerd heb is dat Overmars in de laatste jaren zo'n 76 miljoen aan transfer miskopen heeft toegevoegd aan ajax omdat de toegevoegde waarde voor de basis nagenoeg nihil is te noemen. Dus in sportief-financieel opzicht gooi je inderdaad die transfergelden in de beerput.
En dan heb ik nog niet eens de salarissen en premies meegerekend van deze miskopen (de huuropbrengsten compenseren alleen het salaris, of geheel of gedeeltelijk).
Sportief-financieel opzicht? :lol:
Nagenoeg nihil? :lol:

Maar inderdaad, het zijn sportief gezien slechte aankopen geweest (hoewel Klaassen bijvoorbeeld gewoon in de basis staat, dus je kunt niet stellen dat die nul toegevoegde waarde heeft), maar dat is niet hetzelfde als dat er 76 miljoen in de put is verdwenen. Een deel van dat geld gaan ze namelijk gewoon terugzien, als de spelers doorverkocht worden.
tijn0 schreef: 10 dec 2020, 11:47
Juancho schreef: 10 dec 2020, 10:32 Ik vind het eerlijk gezegd best triest om het zo over zijn presentatie te hebben.
Dat ben ik met je oneens. Niet iedereen hoeft te kunnen speechen als Obama, maar als uithangbord voor een club, zou ik dit een zeer relevante competentie vinden. Hij moet ook spelers kunnen motiveren, en zijn team kunnen beschermen.

Daarnaast en daarbij, gaat het ook om zijn defensieve houding. Hij is heel leuk als hij wint, maar wordt vervelend als hij verliest. Dan ligt het aan dingen buiten zijn macht, had hij bijvoorbeeld niet verwacht dat ze zouden verdedigen. Nonverbaal maakt hij mij wel duidelijk niet open te staan voor kritiek.
Dat is niet gewoon iemand afzeiken, dat lijkt me gewoon relevant.
Mee eens hoor, maar ik denk dat Juancho het vooral had over deze opmerking, die wel wat ver gaat:
Ailon schreef: 10 dec 2020, 10:24 Bij een medische diagnose van dit interview wordt je direct doorverwezen naar het ziekenhuis voor een behandeling.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Ach het is ajax, niets gaat te ver toch?
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Afbeelding
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Met name dat verschrikkelijke Oost-Nederlandse accent zou verboden moeten worden.

Verder vind ik het niet zo storend. Hij komt moeilijk uit z’n woorden, soit.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 10 dec 2020, 11:52 Maar inderdaad, het zijn sportief gezien slechte aankopen geweest (hoewel Klaassen bijvoorbeeld gewoon in de basis staat, dus je kunt niet stellen dat die nul toegevoegde waarde heeft), maar dat is niet hetzelfde als dat er 76 miljoen in de put is verdwenen. Een deel van dat geld gaan ze namelijk gewoon terugzien, als de spelers doorverkocht worden.
Klaassen staat niet in dat rijtje van 76 miljoen... Lezen aub.... En nogmaals salarissen en premies zijn daarbij niet eens doorgerekend.
Brael schreef: 10 dec 2020, 11:52 Mee eens hoor, maar ik denk dat Juancho het vooral had over deze opmerking, die wel wat ver gaat:
Ailon schreef: 10 dec 2020, 10:24 Bij een medische diagnose van dit interview wordt je direct doorverwezen naar het ziekenhuis voor een behandeling.
Tja enig sarcasme is mij niet vreemd. Maar als je daar niet tegen kunt dan zal ik, om jou terwille te zijn, in de toekomst rekening houden met een teer zieltje :D
Laatst gewijzigd door Ailon op 10 dec 2020, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ailon schreef: 10 dec 2020, 12:03 Tja enig sarcasme is mij niet vreemd. Maar als je daar niet tegen kunt dan zal ik, om jou terwille te zijn, in de toekomst rekening houden met een teer zieltje :D
O van mij mag je het blijven doen hoor, ik ben de laatste die jou zal verbieden je mening te verkondigen. Ik kan me alleen wel in Juancho vinden dat het een beetje treurig is om zo over iemand te praten. That's all ;)
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 10 dec 2020, 12:06 O van mij mag je het blijven doen hoor, ik ben de laatste die jou zal verbieden je mening te verkondigen. Ik kan me alleen wel in Juancho vinden dat het een beetje treurig is om zo over iemand te praten. That's all ;)
Je begrijpt de betekenis van sarcasme blijkbaar niet. Dat is bijtende spot en geen mening of vaststelling van een feit.
Geeft niets. Dat is wel in te halen voor je. :lol:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ah goed dat je het zegt, dat snapte ik inderdaad niet.

Dan zal ik jou ook maar niet uitleggen dat in spot meestal wel een kern van waarheid (cq een mening) verscholen zit, een waarheid cq mening die geridiculiseerd en/of extreem uitvergroot wordt.

Want dat soort kennis hoef jij natuurlijk niet in te halen, dat wist jij al lang. :bye
Laatst gewijzigd door Brael op 10 dec 2020, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vond het een prima opmerking Ailon. Je zegt in feite niets anders dan dat Ten Hag niet goed bij z'n hoofd is. Ik heb medeforummers wel eens op erger betrapt bij het geven van een ongezouten mening over het spel van een PSVer.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
tijn0

Never mind
Laatst gewijzigd door tijn0 op 10 dec 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 10 dec 2020, 12:19 Ah goed dat je het zegt, dat snapte ik inderdaad niet.

Want dat soort kennis hoef jij natuurlijk niet in te halen, dat wist jij al lang. :bye
Zie je wel... je bent je kennis aan het bijspijkeren.
Google is inderdaad jouw beste vriend en al doende leert men.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Of ik snapte er in eerste instantie al meer van dan jij :bye

Hier laat ik het verder bij trouwens, dit verbale uitstapje was me een genoegen, maar we vervuilen de boel nogal ;)
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Brael schreef: 10 dec 2020, 12:44 Of ik snapte er in eerste instantie al meer van dan jij :bye

Hier laat ik het verder bij trouwens, dit verbale uitstapje was me een genoegen, maar we vervuilen de boel nogal ;)
Je verwart "me" met "Ik". Mooi dat zelfreflectie jou niet vreemd is.
Verder volg ik jouw goede voorbeeld. Hier laat ik het bij. :praise:
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gelieve deze wedstrijd verpissen in DM voort te zetten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 10 dec 2020, 12:52 Gelieve deze wedstrijd verpissen in DM voort te zetten.
Wat mij betreft verwijder je de posten van ons beiden die slaan op een gezegde over Ten Hag.
Ben er klaar mee.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Net even gekeken naar de statistieken van Ajax in de CL, maar volgens de xG zouden ze alleen in Bergamo meer hebben verdiend (1.2 - 1.9). Daarentegen hebben ze in Denemarken volgens de xG onterecht gewonnen (0.7 - 0.5 in het voordeel van de Denen).
Grappig dat de hele pers doet alsof ze onterecht eruit zijn gevlogen. Verder was de poule ook niet spectaculair. Natuurlijk, Liverpool is goed, maar was verre van compleet en Atalanta is zeker niet het team wat het een jaar geleden is.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

En die xG in Bergamo werd zwaar beïnvloed door een volledig onterechte penalty.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is natuurlijk verre van onterecht dat Ajax eruit ligt, net als vorig jaar. Maar de media moet de hype in stand houden. Dat verkoopt, of levert in elk geval clicks op. Ajax is in Europees opzicht totaal irrelevant, net als de rest van het Nederlandse voetbal. Er is straks helemaal niemand die bij de CL-loting aan z'n buurman vraagt waar Ajax in godsnaam gebleven is. Vooruit: misschien wel een lollige Feyenoorder die het toevallig op heeft staan.

Kijk nog eens nuchter naar die opstelling van gisteren: rotzooi. Alleen Onana zou momenteel niet misstaan bij een grotere club, de rest heeft het gewoon niet, nog niet of niet meer.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ajax heeft veel te weinig laten zien. 2 jaar geleden had je met Bayern, Benfica en AEK op papier vergelijkbare teams als nu met Liverpool, Atalanta en Midtjylland. Behalve dat de resultaten toen beter waren, waren die ploegen ook beter of completer. Met name Bayern t.o.v. Liverpool. Benfica en Atalanta zie ik als redelijk gelijk. Alleen toen waren het 4 punten en nu 1 terwijl tegen een beter Bayern dan Liverpool nu er 2 punten werden gehaald in plaats van 0. Het Ajax van 2 jaar geleden was in deze poule doorgegaan. Ze zijn derde geworden en dat is ook de plek waar ze deze maanden in thuishoren. Dat is toch wat anders dan VVV, Emmen en Heracles. Met genoeg tijd en ruimte lijken minder goede spelers ook opeens goed.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ajax had een paar geweldige spelers die 1x in de zoveel tijd langskomen op het juiste moment bij elkaar. En dan ook nog eens in elke linie 1 in plaats van 3 of 4 spitsen. De miljoenen die vervolgens binnen kwamen zijn dan toch niet heel lekker besteed maar je kunt ook gewoon zeggen dat een bepaalde kwaliteit spelers voor Ajax niet te kopen is.

Als je gewoon heel rationeel gaat kijken naar wat het overtuigen van Frenkie en zijn ouders heeft opgeleverd voor Ajax. Frenkie heeft direct en indirect 250 miljoen opgeleverd. Als wij het toen beter voor elkaar hadden dan had een gedeelte van het succes ook onze kant op kunnen vallen.

Wat ik van PSV in 2005 nog kan herinneren is dat wij elk jaar een tandje minder werden. De goede spelers gingen weg en we haalden zelden kwalitatieve vervangers terug. Toen Gomes, Alex, Cocu, Lee, Park en Bommel weg waren bleven er enkel waterdragers over. Beasley Farfan Mendez Ooijer Lucius Bouma Vennegoor etc waren niet de spelers die ons kampioen maakte, We hebben volgens mij toen een periode van 6 a 7 jaar geen kampioenschap gehad?

Ajax heeft nu een lekker makkelijk programma tot aan de wedstrijd met ons. Ook al verliezen we die wedstrijd dan doen we nog steeds mee aangezien het nog tot diep in maart (of zelfs april) door gaat met dubbele wedstrijden zolang Ajax in de beker en Europees actief blijft. En die moeilijke wedstrijden uit bij Vitesse Feyenoord AZ PSV Twente en Heerenveen treffen zij op een minder gunstig moment.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Jongens, heb ik iets gemist? Heeft Ajax verloren of zo?

Ajax