Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:13 Ik heb in Duitsland en in Oostenrijk gezien dan medewerkers van hotels gewoon zeggen dat ze daar helemaal niet op letten. Ik had zelf netjes mijn testbewijs bij me, maar dat boeide ze daar niet. In Kroatië en Slovenië vonden ze helemaal alles best onder het mom van 'you bring us money'.

Ik ken ook mensen die alle papieren vervalst op voorraad hadden voor de zekerheid, maar ook in Frankrijk (doorreis) en Spanje (verblijf) hebben ze nergens wat hoeven laten zien.

Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is niks nieuws en zal er altijd zijn, had jij ooit verwacht dat iedereen waar dan ook aan mee zou werken? Wat je vertelt is toch helemaal geen verrassing? Al zo vaak aangehaald: 30% van de positief geteste Nederlanders ging niet in quarantaine.

Maar is dat dan een reden om je daar maar bij aan te sluiten? Dat is m.i. de vraag: doe je mee aan de oplossing of ga je de boel tegen lopen werken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 13 sep 2021, 12:15
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:07
Hellend vlak.. Rokers, drinkers en vreetzakken moet je dan eigenlijk ook een hogere eigen bijdrage laten betalen.
Daar was ik al voor :)

Het maakt je meer bewust van je eigen gedrag en verantwoordelijkheden.

Je zou eventueel nog kunnen zeggen dat voor covid je een oplossing hebt aangereikt gekregen van de overheid, en je deze bewust niet hebt aangepakt. Dan zijn die extra ziekenhuiskosten direct verwijtbaar. Bij andere ziektes door ongezond leven is dat minder makkelijk te scheiden denk ik.
Het verschil is natuurlijk dat je door ongevaccineerd te zijn, de kans vergroot dat anderen eronder moeten lijden. Het vergroot namelijk de kans op het krijgen en doorgeven van Covid en het vergroot de kans op het verder muteren van Covid, waardoor straks vaccinaties niet meer werkzaam zijn. Daarmee schaadt je dus de algehele gezondheid van de maatschappij ipv enkel jezelf.
Bij roken zijn er paralellen, maar daarom mag dat ook nergens meer als je binnen bent.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Er zijn dus daadwerkelijk mensen die de moeite nemen om ofwel de stempels in hun gele boekje te vervalsen (zorgvuldig uit een aardappel gesneden?) ofwel die app op een of andere manier hacken? Lijkt me een hoop gedoe om zo lekker dwars te kunnen doen.

Mijn ervaring is dat die app in Frankrijk bij vrijwel elk terras werd gescand. In tien seconden gedaan, direct bestelling opnemen, niemand was bang of angstig. Kleine moeite hoor.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 13 sep 2021, 12:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:17
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:13 Ik heb in Duitsland en in Oostenrijk gezien dan medewerkers van hotels gewoon zeggen dat ze daar helemaal niet op letten. Ik had zelf netjes mijn testbewijs bij me, maar dat boeide ze daar niet. In Kroatië en Slovenië vonden ze helemaal alles best onder het mom van 'you bring us money'.

Ik ken ook mensen die alle papieren vervalst op voorraad hadden voor de zekerheid, maar ook in Frankrijk (doorreis) en Spanje (verblijf) hebben ze nergens wat hoeven laten zien.

Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is niks nieuws en zal er altijd zijn, had jij ooit verwacht dat iedereen waar dan ook aan mee zou werken? Wat je vertelt is toch helemaal geen verrassing? Al zo vaak aangehaald: 30% van de positief geteste Nederlanders ging niet in quarantaine.

Maar is dat dan een reden om je daar maar bij aan te sluiten? Dat is m.i. de vraag: doe je mee aan de oplossing of ga je de boel tegen lopen werken.
Ik sluit me helemaal nergens bij aan. Wat ik wil zeggen is dat iedereen nu in de vlekken schiet om een coronapasje, maar in de praktijk maakt het geen reet uit of je die hebt of niet. Al die bangmakerij is onderhand totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:23Ik sluit me helemaal nergens bij aan. Wat ik wil zeggen is dat iedereen nu in de vlekken schiet om een coronapasje, maar in de praktijk maakt het geen reet uit of je die hebt of niet. Al die bangmakerij is onderhand totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Bangmakerij? Welke bangmakerij? Is er al over een sanctie gesproken dan oid, ik zou nieteens weten wat dat is.

Mensen die de boel gaan lopen flessen zijn m.i. gewoon verschrikkelijk kinderachtig bezig. Waarom niet gewoon meewerken met de rest van de wereld om deze crisis op te lossen?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:23
ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:17


Ik begrijp echt niet wat je wil zeggen. Burgerlijke ongehoorzaamheid is niks nieuws en zal er altijd zijn, had jij ooit verwacht dat iedereen waar dan ook aan mee zou werken? Wat je vertelt is toch helemaal geen verrassing? Al zo vaak aangehaald: 30% van de positief geteste Nederlanders ging niet in quarantaine.

Maar is dat dan een reden om je daar maar bij aan te sluiten? Dat is m.i. de vraag: doe je mee aan de oplossing of ga je de boel tegen lopen werken.
Ik sluit me helemaal nergens bij aan. Wat ik wil zeggen is dat iedereen nu in de vlekken schiet om een coronapasje, maar in de praktijk maakt het geen reet uit of je die hebt of niet. Al die bangmakerij is onderhand totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Alles valt en staat met hoe je organiseert en sanctioneert. Rookverbod en alchohol onder achttien zijn prima te handhaven zonder dat dat problemen veroorzaakt. Waarom denk jij dat het met het coronabewijs niet kan?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Omdat het verleden heeft uitgewezen dat de handhaving in deze pandemie een wassen neus is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:25
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:23Ik sluit me helemaal nergens bij aan. Wat ik wil zeggen is dat iedereen nu in de vlekken schiet om een coronapasje, maar in de praktijk maakt het geen reet uit of je die hebt of niet. Al die bangmakerij is onderhand totaal ongeloofwaardig wat mij betreft.
Bangmakerij? Welke bangmakerij? Is er al over een sanctie gesproken dan oid, ik zou nieteens weten wat dat is.

Mensen die de boel gaan lopen flessen zijn m.i. gewoon verschrikkelijk kinderachtig bezig. Waarom niet gewoon meewerken met de rest van de wereld om deze crisis op te lossen?
Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
'Mensen zorg voor je testbewijs of vaccinatiepaspoort, want er wordt enorm streng gecontroleerd en er staan torenhoge boetes op je te wachten.' In de praktijk is er uiteindelijk 0 controle. Ik verwacht dat dit nu niet anders zal zijn. Dat mensen de boel flessen vind ik ook niet chique. Die mensen voelen zich waarschijnlijk uitgesloten en vinden dat vervelend. Je kunt de horeca ook gewoon prima skippen wat mij betreft hoor.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:33 Omdat het verleden heeft uitgewezen dat de handhaving in deze pandemie een wassen neus is.
Das een keuze, voor een deel zit ik in kamp ziege.

Als dit misgaat, wat best wel kan, dan gaat het straks natuurlijk wel gezeik opleveren. Want de horeca gaat dan niet accepteren dat ze uiteindelijk weer moeten sluiten. Maar dan komt de roep om het goed te organiseren vanzelf. Dit kabinet heb ik zoveel stupide fouten zien maken dat ik het niet uitsluit dat we eerst nog eens tegen die muur moeten lopen. Maar mijn vraag aan jou; denk jij dat het organistorisch mogelijk is om het goed te organiseren en sanctioneren?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:36
ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:25

Bangmakerij? Welke bangmakerij? Is er al over een sanctie gesproken dan oid, ik zou nieteens weten wat dat is.

Mensen die de boel gaan lopen flessen zijn m.i. gewoon verschrikkelijk kinderachtig bezig. Waarom niet gewoon meewerken met de rest van de wereld om deze crisis op te lossen?
Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
'Mensen zorg voor je testbewijs of vaccinatiepaspoort, want er wordt enorm streng gecontroleerd en er staan torenhoge boetes op je te wachten.' In de praktijk is er uiteindelijk 0 controle. Ik verwacht dat dit nu niet anders zal zijn. Dat mensen de boel flessen vind ik ook niet chique. Die mensen voelen zich waarschijnlijk uitgesloten en vinden dat vervelend. Je kunt de horeca ook gewoon prima skippen wat mij betreft hoor.
Er zijn landen die wel hun maatregelen nemen hoor. Ben jij niet gevaccineerd en wil je naar Roemenie, je komt het land niet in als jouw land op rood staat om maar wat te noemen. Het verschilde ook allemaal van land tot land.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

VeresRivne schreef: 13 sep 2021, 12:39
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:33 Omdat het verleden heeft uitgewezen dat de handhaving in deze pandemie een wassen neus is.
Das een keuze, voor een deel zit ik in kamp ziege.

Als dit misgaat, wat best wel kan, dan gaat het straks natuurlijk wel gezeik opleveren. Want de horeca gaat dan niet accepteren dat ze uiteindelijk weer moeten sluiten. Maar dan komt de roep om het goed te organiseren vanzelf. Dit kabinet heb ik zoveel stupide fouten zien maken dat ik het niet uitsluit dat we eerst nog eens tegen die muur moeten lopen. Maar mijn vraag aan jou; denk jij dat het organistorisch mogelijk is om het goed te organiseren en sanctioneren?
Dat zal lastig worden denk ik. Worden er extra BOA's aangenomen? Gaat de politie bijspringen? In principe moet je dit wel kunnen organiseren, maar niet in Nederland, zeker niet met de vaak nogal recalcitrante bevolking.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:36Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
Complete handhaving is sowieso onmogelijk, we zullen het samen moeten doen en elkaar moeten aanspreken op fout gedrag. Al die lui die moedwillig de boel gaan belazeren zijn m.i. nogal puberaal bezig.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:43
VeresRivne schreef: 13 sep 2021, 12:39

Das een keuze, voor een deel zit ik in kamp ziege.

Als dit misgaat, wat best wel kan, dan gaat het straks natuurlijk wel gezeik opleveren. Want de horeca gaat dan niet accepteren dat ze uiteindelijk weer moeten sluiten. Maar dan komt de roep om het goed te organiseren vanzelf. Dit kabinet heb ik zoveel stupide fouten zien maken dat ik het niet uitsluit dat we eerst nog eens tegen die muur moeten lopen. Maar mijn vraag aan jou; denk jij dat het organistorisch mogelijk is om het goed te organiseren en sanctioneren?
Dat zal lastig worden denk ik. Worden er extra BOA's aangenomen? Gaat de politie bijspringen? In principe moet je dit wel kunnen organiseren, maar niet in Nederland, zeker niet met de vaak nogal recalcitrante bevolking.
Het aantal zestien en zeventien jarigen is ook heel beperkt hoor in de horeca, laat staan fulltime. Daarom zeg ik ook, misschien kost het paar minuten extra dat de volwassen eigenaar dan even moet komen om die scan te doen....het is echt wel mogelijk hoor. Ik neem de Franse horeca als voorbeeld.

Er zijn gedurende corona ook heel veel controles geweest op 'afstand houden', 'maximaal aantal personen pand', 'ontsmettingsmiddel aanwezig'. Laat ik de winkels nou eens als voorbeeld nemen, de meerderheid had de boel wel gewoon goed op orde er zijn er ook veel op de vingers getikt maar uiteindelijk - ik heb heel wat winkels bezocht - hield 99% zich gewoon aan die voorwaarden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:46
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:36Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
Complete handhaving is sowieso onmogelijk, we zullen het samen moeten doen en elkaar moeten aanspreken op fout gedrag.
Ik denk niet dat dit in de praktijk echt geaccepteerd wordt. Daar hebben we handhaving/politie voor.
Al die lui die moedwillig de boel gaan belazeren zijn m.i. nogal puberaal bezig.
Heeft ook niet mijn voorkeur. Ik kan me wel voorstellen dat mensen die al die waarschuwingen serieus nemen zich nu toch gedwongen voelen of zo, dus ik heb er aan 1 kant nog best wel begrip voor.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Handhaven in algemene zin gebeurd niet constant, alleen in het verkeer al 100 voordbeelden. Het is een simpele regel, gewoon ff QR scannen en klaar, what's the point? Of wil de horeca liever beperkte capaciteit open en iedere gast vragen een verklaring in te vullen ?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:52Ik denk niet dat dit in de praktijk echt geaccepteerd wordt. Daar hebben we handhaving/politie voor.
Veel mensen zijn daar te bang voor maar ik niet, als iemand in mijn omgeving iets doet wat ik niet door de beugel vind kunnen dan zeg ik dat gewoon, jij niet dan? Volgens mij kun je niet samenleven zonder een beetje sociale controle.

Maar we hebben het hier over bedrijven en instellingen die er groot belang bij hebben om open te kunnen blijven dus dat is een stuk makkelijker: idd gewoon steekproeven en verder afkomen op meldingen, tent meteen dicht als er niet gecheckt is. Daarmee voorkom je natuurlijk niet alles maar ja such is life, er leven na 440 jaar Nederlands politiekorps ook nog steeds inbrekers onder ons.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:36
ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 12:25

Bangmakerij? Welke bangmakerij? Is er al over een sanctie gesproken dan oid, ik zou nieteens weten wat dat is.

Mensen die de boel gaan lopen flessen zijn m.i. gewoon verschrikkelijk kinderachtig bezig. Waarom niet gewoon meewerken met de rest van de wereld om deze crisis op te lossen?
Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
'Mensen zorg voor je testbewijs of vaccinatiepaspoort, want er wordt enorm streng gecontroleerd en er staan torenhoge boetes op je te wachten.' In de praktijk is er uiteindelijk 0 controle. Ik verwacht dat dit nu niet anders zal zijn. Dat mensen de boel flessen vind ik ook niet chique. Die mensen voelen zich waarschijnlijk uitgesloten en vinden dat vervelend. Je kunt de horeca ook gewoon prima skippen wat mij betreft hoor.
Dit is gewoon pertinent niet waar
Laatst gewijzigd door Batsu op 13 sep 2021, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Batsu schreef: 13 sep 2021, 13:11
deninho32 schreef: 13 sep 2021, 12:36
Als er geen sanctie aan hangt dan heeft het helemaal geen zin natuurlijk. Met bangmakerij bedoel ik net als met de vakanties.
'Mensen zorg voor je testbewijs of vaccinatiepaspoort, want er wordt enorm streng gecontroleerd en er staan torenhoge boetes op je te wachten.' In de praktijk is er uiteindelijk 0 controle. Ik verwacht dat dit nu niet anders zal zijn. Dat mensen de boel flessen vind ik ook niet chique. Die mensen voelen zich waarschijnlijk uitgesloten en vinden dat vervelend. Je kunt de horeca ook gewoon prima skippen wat mij betreft hoor.
Dit is gewoon pertinent niet waar
In de 5 landen die ik heb bezocht afgelopen zomer wel. En ook voor die landen was er vooraf een waarschuwing.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

In de drie landen die ik heb bezocht alleen de Corona check. De rest van alle paperassen konden lekker in de digitale opslag blijven
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

https://trialsitenews.com/grotesque-con ... mendation/

Ook hier… je kunt zelf kiezen of je het wel/niet gelooft. Zoals met alles vandaag.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Armada schreef: 13 sep 2021, 13:27 https://trialsitenews.com/grotesque-con ... mendation/

Ook hier… je kunt zelf kiezen of je het wel/niet gelooft. Zoals met alles vandaag.
Manieren of motieven verzinnen waarom iets niet in de haak zou kunnen zijn is wat anders dan ergens bewijs voor aandragen he... Dit is vooral verdachtmaking en bovendien zegt het niks over ivermectine: Al zou die hele NIH hartstikke corrupt zijn dan is er nog steeds niet voldoende bewijs om gezondheidsinstanties het gebruik van ivermectine aan te doen raden. En zoals we gezien hebben werken veel nationale gezondheidsinstanties bijzonder onafhankelijk: de één gelooft wel in mondkapjes, de ander niet, Australië deed er een half jaar langer over om EUA's te verlenen voor de vaccins etc.

Wat de anti-Merck narratief in het algemeen betreft: ivermectine wordt vooral gepositioneerd als alternatief voor vaccinatie maar Merck is nou net een hele grote farmaceut die qua vaccins compleet de plank misgeslagen heeft en blij mag zijn dat ze een paar centjes kunnen verdienen aan het helpen produceren van andermans vaccins. Merck is zelf wél grote producent van ivermectine (stromectol) dus zou toch veel baat hebben bij een brede toepassing van ivermectine?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 13:50
Armada schreef: 13 sep 2021, 13:27 https://trialsitenews.com/grotesque-con ... mendation/

Ook hier… je kunt zelf kiezen of je het wel/niet gelooft. Zoals met alles vandaag.
Manieren of motieven verzinnen waarom iets niet in de haak zou kunnen zijn is wat anders dan ergens bewijs voor aandragen he... Dit is vooral verdachtmaking en bovendien zegt het niks over ivermectine: Al zou die hele NIH hartstikke corrupt zijn dan is er nog steeds niet voldoende bewijs om gezondheidsinstanties het gebruik van ivermectine aan te doen raden. En zoals we gezien hebben werken veel nationale gezondheidsinstanties bijzonder onafhankelijk: de één gelooft wel in mondkapjes, de ander niet, Australië deed er een half jaar langer over om EUA's te verlenen voor de vaccins etc.

Wat de anti-Merck narratief in het algemeen betreft: ivermectine wordt vooral gepositioneerd als alternatief voor vaccinatie maar Merck is nou net een hele grote farmaceut die qua vaccins compleet de plank misgeslagen heeft en blij mag zijn dat ze een paar centjes kunnen verdienen aan het helpen produceren van andermans vaccins. Merck is zelf wél grote producent van ivermectine (stromectol) dus zou toch veel baat hebben bij een brede toepassing van ivermectine?
Ik deelde alleen een link. Prima dat je een mening hebt, ik ben het daar overigens niet mee eens.

Verder hoop ik dat iedereen een fijne dag heeft.

Merck heeft geen baat bij het (door patienten) gebruik van Ivermectine aangezien het uit het patent is gelopen. Daarom zijn ze een gelijksoortig (te patenteren) alternatief aan het ontwikkelen. Dan hebben ze er juist baat bij dat IVM niet gebruikt wordt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Armada schreef: 13 sep 2021, 14:13Merck heeft geen baat bij het (door patienten) gebruik van Ivermectine aangezien het uit het patent is gelopen. Daarom zijn ze een gelijksoortig (te patenteren) alternatief aan het ontwikkelen. Dan hebben ze er juist baat bij dat IVM niet gebruikt wordt.
Als ik naar een willekeurige apotheek ga en vraag naar ivermectine dan krijg ik desalniettemin (net ff geprobeerd) gewoon Stromectol aangeboden, dus als ik het koop zou Merck centjes vangen en niet te weinig ook: zo'n pilletje kost 5 euro 33 per stuk, 106,64 voor een doosje van 20 stuks. En wanneer komt dat alternatief op de markt?

De generieke (niet-Merck) versies van ivermectine zijn trouwens ook niet goedkoop nl. ongeveer de helft van de prijs van Merck. De fabrikanten die daarachter zitten hebben er dus ook een gigantisch belang bij dat dat spul opeens heel breed gebruikt zou worden, dat lijkt me ook erg interessant. Welke bedrijven zijn dat en wie heeft daar aandelen van, heb je dat al onderzocht?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

ziege maar ook zagge schreef: 13 sep 2021, 14:25
Armada schreef: 13 sep 2021, 14:13Merck heeft geen baat bij het (door patienten) gebruik van Ivermectine aangezien het uit het patent is gelopen. Daarom zijn ze een gelijksoortig (te patenteren) alternatief aan het ontwikkelen. Dan hebben ze er juist baat bij dat IVM niet gebruikt wordt.
Als ik naar een willekeurige apotheek ga en vraag naar ivermectine dan krijg ik desalniettemin (net ff geprobeerd) gewoon Stromectol aangeboden, dus als ik het koop zou Merck centjes vangen en niet te weinig ook: zo'n pilletje kost 5 euro 33 per stuk, 106,64 voor een doosje van 20 stuks. En wanneer komt dat alternatief op de markt?

De generieke (niet-Merck) versies van ivermectine zijn trouwens ook niet goedkoop nl. ongeveer de helft van de prijs van Merck. De fabrikanten die daarachter zitten hebben er dus ook een gigantisch belang bij dat dat spul opeens heel breed gebruikt zou worden, dat lijkt me ook erg interessant. Welke bedrijven zijn dat en wie heeft daar aandelen van, heb je dat al onderzocht?
Molnupiravir.

Overigens vanaf het begin al het idee dat vaccins risicovol waren en niet de beloofde sleutel om uit deze situatie te komen. Dat is een persoonlijke mening.

https://abcnews.go.com/Health/merck-sig ... d=78171591

https://www.clinicaltrialsarena.com/new ... vir-trial/

https://www.foxnews.com/health/new-covi ... -dr-siegel
Laatst gewijzigd door Armada op 13 sep 2021, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als ze daadwerkelijk een gelijksoortig alternatief aan het ontwikkelen zijn, lijkt het me voor de hand liggen dat ze er enkel baat bij hebben als mensen ivermectine niet meer gebruiken als anti-parasitair medicijn. Als je bedoelt dat ze momenteel een medicijn ontwikkelen dat tegen COVID-19 gebruikt kan worden (molnupiravir?), gaat het niet om een gelijksoortig medicijn en blijft de claim van 'insufficient evidence' voorlopig gewoon overeind staan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Armada[/mention] OK duidelijk... dat is alleen absoluut geen gelijksoortig middel als ivermectine he.. ivermectine is nl. puur chemische bestrijding van parasieten, dit is zo te zien een RNA-based antiviraal middel.

Een hele logische stap ook want COVID wordt immers niet verspreid door een parasiet... nou ja behalve dan dat sommige medelanders zo'n predikaat misschien niet zou misstaan ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Covid-19