Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zou dat hele verbod sowieso niet gemakklijk te omzeilen zijn, bijv. door de Marley familie als sponsor aan te merken? Vergelijkbaar met Barça's vroegere Unicef zeg maar (maar dan met louter plat commercieel motief).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Utrecht heeft de plattegrond van de stad Utrecht in 1 van de uitshirts verwerkt. Mag dat dan ook niet? Wat een vreemde regel
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Kansloos, echter het overkomt Ajax dus terecht besluit van de UEFA. Ik ben van mening dat dit ook strafpunten en uitsluiting van Europees voetbal komend seizoen moet betekenen. Walgelijk van die Amsterdammers, bah.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ach Ajax moet zich geen zorgen maken over dingen. Alle kleine dingen komen wel goed.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Thijs85 schreef: 12 sep 2021, 15:04 Ach Ajax moet zich geen zorgen maken over dingen. Alle kleine dingen komen wel goed.
Helemaal waar, maar naar dat shirt kunnen ze fluiten in europa.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Dat krijg je als je zo kut bent al club, dan kom je vanzelf aan de bird.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Geen haan die er naar kraait, No Woman die er om cried...
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik wilde ook een referentie maken maar die vogel is al gevlogen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Iby, nee. Doe dit n i e t
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Wat zegt hij? Ik ben uitgecheckt na die kutgoals
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

psvgouda schreef: 12 sep 2021, 23:27 Iby, nee. Doe dit n i e t
Que?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ibi is gewoon een volbloed Ajacied geworden hoor. Beschouw ik echt niet meer als PSV-er.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 07:09 Ibi is gewoon een volbloed Ajacied geworden hoor. Beschouw ik echt niet meer als PSV-er.
Een tikje rancune in combinatie met weten wat je moet zeggen om uitgenodigd te worden. Voila.

Ook hilarisch: Onana die nu overal wordt afgemaakt omdat hij niet wil bijtekenen. Waar was deze verontwaardiging toen ons supertalent Mo zich misdroeg en niet wilde bijtekenen ondanks dat hij zijn hele leven in de jeugdopleiding heeft rondgelopen? Ajax krijgt wat het verdient met het haar steun aan deze dopingzondaar.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 13 sep 2021, 07:19 in combinatie met weten wat je moet zeggen om uitgenodigd te worden.
Dat hij het uit zijn strot krijgt dat Schmidt spelers met een Kalashnikov in de rug het veld in stuurt. Hij zal wel een hele stapel neefjes of vriendjes hebben die dat soort wapentuig onder het bed heeft liggen, anders kom je niet op zoiets idioots.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Maakt voornamelijk zichzelf belachelijk en onmogelijk. Doei Ibrarat, zit in de naam
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

ruuddevil schreef: 13 sep 2021, 07:19
ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 07:09 Ibi is gewoon een volbloed Ajacied geworden hoor. Beschouw ik echt niet meer als PSV-er.
Een tikje rancune in combinatie met weten wat je moet zeggen om uitgenodigd te worden. Voila.
Vrees het ook. Het riet is buigzaam...
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Je zit niet voor niks aan die tafel. Je bent daar of ajacied, of je speelt er een.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Oftewel, Ibi is the bitch van Amsterdam.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

'Helemaal niets, Amsterdam!' Wie zei dat ook al weer? :nerd:
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Tegenwoordig zeg hij "heel veel in Amsterdam", want ze kunnen wel 3 elftallen opstellen. Het zou leuk zijn geweest als hij het als steek naar Overmars had bedoeld, maar helaas was hij bloed serieus.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

psvgouda schreef: 13 sep 2021, 10:17 'Helemaal niets, Amsterdam!' Wie zei dat ook al weer? :nerd:
Dat zei hij uit rancune, en zijn voorspellingen die hij nu doet zou hij ook uit rancune doen - ik heb de beelden niet gezien dus ga het niet beoordelen-. Vanuit dat kader lijkt me weinig veranderd; same old Ibi.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hij zal binnenkort wel zijn excuses aanbieden hiervoor inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 11 sep 2021, 10:15
VeresRivne schreef: 10 sep 2021, 10:43

Dat laatste ben ik eigenlijk niet met je eens. Bij Jong Ajax zie ik juist bij veel spelers mogelijkheden om het eerste te halen. Echter vind ik tegelijkertijd dat er door Jong Ajax dit jaar en ook vorig jaar underperformed wordt gezien de talenten die er rondlopen. Voor een deel valt dat wel te verklaren door een gebrek aan ervaring, het is een heel jong elftal, denk daarbij met name aan de zeer jonge verdediging . Ook denk ik dat het niet meehelpt dat bij het eerste het aantal kansen op speeltijd gebrekkig is door de dure selectie daar. Ook heb je een heel aantal spelers erbij zitten die het talent echt wel hebben maar nog vaak net een jaartje nodig zullen hebben. Punt is natuurlijk dat de meerderheid van het lijstje wat ik opnoem uiteindelijk niet zal halen, maar zo gaat het altijd met een hele reeks talenten, die laatste stap zetten is een belangrijke en zet niet elk talent. Uiteindelijk vind ik dit Jong Ajax qua talent een zeer interessante, in het verleden had je vaak namen die langer bij Ajax bleven en meer als opvulling dienden. Spelers die tot hun eenentwinstigste bleven maar waarvan je op hun achttiende al wist dat het echt een enorme longshot zou worden voor ze om het te halen. Daarvan zitten er nu minder in het elftal.

Spelers die ik talent toedicht om het eerste te kunnen halen: Hlynsson, Regeer, Taylor, Giovanni, Sethford, Rasmussen, Hansen, Gorter, Fitz-Jim, Baas

Dan zijn er spelers waarvan ik het moeilijker inschatten vind maar ook niet wil uitsluiten zoals Salah Edine - na alle blessures -, Unuvar - zal fysiek moeten zien aan te haken -, Martha,
Ik vind vrijwel alle namen die je noemt matig en acht de kans niet zo groot dat hiervan spelers een goede eerste elftal speler gaan worden. Misschien eentje, maar ik vind ze eigenlijk allemaal weinig speciaals hebben waar in vorige lichtingen wel een paar spelers daarvan waren. Salah Edine vond ik altijd wel talentvol. maar heeft geloof ik behoorlijk wat blessures gehad. Gorter is net gehaald van GAE, dat is nog even afwachten. Je breekt niet zomaar door. De lat is omhoog gegaan en je moet ergens in uitblinken waar je van waarde bent in het eerste. Vorig seizoen vond ik de ontwikkeling ook erg matig. De eerste twee maanden van de Jong teams in de KKD vind ik de resultaten niet zo relevant, helemaal als er veel jonge spelers zijn overgeheveld vanuit de O18 en die nog even moeten wennen aan het spelen van meer volwassen voetbal tegen gemiddeld oudere spelers dan dat ze daarvoor hebben gedaan. Daarna zal je wel de kwaliteit moeten hebben je hier op aan te kunnen passen en dan horen er ook betere resultaten bij. En het is helemaal waar dat resultaten voor een Jong team niet het belangrijkste is, maar als spelers zich doorontwikkelen zijn goede resultaten wel het gevolg hiervan en is dit iets wat je een stapje hoger ook moet gaan leveren. Goede aanvallers hebben al vrij snel geleverd in de KKD. Andere goede spelers hebben het ook al snel laten zien. Sowieso vind ik dat je eigenlijk de KKD in een half jaar of hooguit een jaar ontgroeid moet zijn. Geweldige ontwikkeling de KKD, maar wel tijdelijk. Het niveau niet heel hoog en dan krijg je op een gegeven moment de wet van de remmende voorsprong. En dan nog is het geen garantie dat je het gaat redden. Overmars heeft wel eens aangegeven dat bij de voorbereiding er eigenlijk altijd wel een speler is die positief verrast en met het niveau van het eerste meekan. Daar vind ik hem wel gelijk in hebben. Echter dit seizoen heb ik dat bij niemand gehad van Ajax. Jeugdspelers lijken sowieso al sneller op te vallen in de voorbereiding omdat die volle bak gaan terwijl de eerste elftal spelers vooral bezig zijn met optrainen. Die zitten er in die fase heel anders in waardoor het verschil kleiner lijkt. Toch kan je echt wel zien wie het gaat oppikken. Vorig jaar zomer was dat Rensch. Dat je zoveel spelers noemt die het eerste kunnen halen vind ik eigenlijk niet echt voor je pleiten. Mij zegt het dat of je Ajax bril wat aan de roze kant is of dat je niet kritisch genoeg kijkt naar de kwaliteiten van de spelers en wat er nodig is om het eerste te gaan halen. Misschien zit ik mis en gaan er meerdere spelers van de bovengenoemde namen prima tot goede spelers voor Ajax worden, maar ik vind de voortekenen eigenlijk niet zo rooskleurig zoals jij deze schetst. En dat vind ik opvallend omdat Ajax altijd wel meerdere hele grote talenten in de leeftijdscategorie 16-18 heeft of had rondlopen zonder dat ze het dan ook allemaal waar zouden maken. Genoeg spelers die de Eredivisie kunnen halen en het daar goed gaan doen de komende jaren, maar wel eerder niveau Matusiwa en Zeefuik.
Voor een deel eens voor een deel niet eens.

De punten waar ik het met name niet mee eens ben is je stelling dat een speler perse maar een half jaar de KKD moet ontgroeien. Dat verschilt in mijn ogen echt per speler. Sommige spelers zijn er klaar voor, anderen hebben wel twee jaar nodig. Soms haal je buitenlandse jeugdspelers, daarvoor geldt ook vaak dat ze langere aanpasperiodes nodig hebben om volledig te leveren. Bij de jongere spelers zie ik wel mogelijkheden tot doorgroeien. Vanaf hun twinstigste kun je doorgaans wel een Salomonsoordeel vellen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 10:55 Hij zal binnenkort wel zijn excuses aanbieden hiervoor inderdaad.
Beter laat dan nooit natuurlijk. :mrgreen:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... je-op.html

Haha Frank is de nieuwe Flet Kutten. Als je overal mislukt kun je altijd nog ‘veldtrainer’ worden.

Ajax