Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat ze daar gewoon hele lekkere broodjes gegrild gehakt hadden
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit gaat gewoon niet goed komen inderdaad. KHN:
De coronasteun stopt eveneens na 1 oktober, en KHN zegt desgevraagd signalen te krijgen dat er ’duizenden ondernemers zijn die niet gaan handhaven’. „Zowel niet op de QR-codes als op de openingstijden”, aldus Beljaarts. „Als de steun stopt, zeg je in feite: er is niets meer aan de hand dus je kan je normale bedrijfsvoering doen. Maar ondernemers die normaal tot twee of drie uur open zijn, zien hun openingstijden beperkt worden, er moet dus iemand die bewijzen controleren en bedrijven die vooral ’s nachts open zijn moeten maar helemaal dichtblijven. Er is geen draagvlak en dat zal tot veel onvrede leiden.”
Goed punt: als je stopt met de steun zou alles weer kunnen. Maar horecabedrijven die (deels) van de nacht afhankelijk zijn?

Benieuwd of het gele boekje ook gaat gelden. Er zijn heel veel oudere echtparen waar maar 1 smartphone in huis is. Moeten die nu twee smartphones gaan kopen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Nee, die moeten een printer kopen om het bewijs met QR-code uit te printen. Ik heb vorige maand 10 pogingen gedaan om in die app de vaccinatiegegevens van mijn vrouw op te halen om zo de QR-code te genereren. Toen de 10e keer de app weer crashte op dat punt, heb ik het opgegeven en maar via de website de QR-code aangevraagd en vervolgens uitgeprint.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Heb zelf ook ongeveer 20x gebeld om mijn internationale QR code in de app te krijgen. Werd van het kastje naar de muur gestuurd, maar uiteindelijk kreeg ik een vrouw aan de lijn die wel wilde helpen, in plaats van het probleem over de schutting te droppen, en toen was het ook snel opgelost.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Teveel slechte horeca bedrijven worden onnodig in leven gehouden. Lekker laten vallen, meesten gaan toch na 6 maande failliet.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Wie nog denkt dat dit om het bestrijden van een pandemie gaat is echt naïef.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Chucky schreef: 13 sep 2021, 08:40 Wie nog denkt dat dit om het bestrijden van een pandemie gaat is echt naïef.
Zeg het maar; waar gaat het om?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Oeh spannend, complotdenken. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Een biowapen van George Soros
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik zit aardig op lijn met [mention]trouwepsvfan[/mention]. Weinig problemen met de pas, maar beperk dan de openingstijden niet meer. Dat is echt een wassen neus van jewelste.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Tja, als je alles weigert, wordt je op een gegeven moment zelf geweigerd

Onbeperkte vrijheid bestaat niet in het leven dus hier ook niet. Aan elke keuze zitten consequenties verbonden. Vooral kinderen denken nog in termen van onbeperkte vrijheid, de meesten van ons komen er later achter dat onbeperkte vrijheid vaak leidt tot situaties die ten koste van anderen gaan en dat uiteindelijk dan altijd het recht van de sterkste gaat gelden.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

trouwepsvfan schreef: 12 sep 2021, 22:57 Blijkt ze daar ineens een bijbaantje te hebben
Moet ik toch altijd denken aan dat artikel wat in een Engelse krant stond in het sensatiekatern. Een vrachtwagenchauffeur die veel van huis was had op een gegeven moment wel zin en stapt een hoerenkast binnen. Hij vroeg voor de beste dame van plezier van huis, dat blijkt zijn vrouw te zijn. De situatie moest door de politie ontzet worden zo groot was de ruzie. :lol:

Terug naar de hele crisis, je kunt natuurlijk op verschillende manieren evalueren. Sommige landen hadden geen vaccins en daar is het lang veel problematischer geweest. Maar als je kijkt welke resources we in Nederland hebben dan is er natuurlijk keihard gefaald in vergelijking met andere landen. In notabene Belgie hebben ze het beter voor elkaar gehad, was men stukken consistenter in de communicatie en was er wel een strategie. In Nederland is het continu pappen en nathouden geweest, symptoombestrijding.

Uiteindelijk hebben we op organisatorisch strategisch vlak natuurlijk bijna niets goed gedaan en dan vergeet ik nog heel wat.

- De waarschuwingen die ik meen vijf jaar terug in een rappport verschenen waren zijn totaal genegeerd met als kers op de taart het uitkleden van een organisatie als het RIVM
- Massaal mondkapkes naar China sturen, maar geen productiekanaal achter de hand hebben en geen relevante voorraad
- Het enige land dat tegen mondkapjes was en toen ineens waren ze verplicht.
- Geen strategie hebben over wie prioriteit krijgt bij het vaccineren, daar moet een jaar na het virus ineens over gesteggeld worden
- Geen strategie hebben over een vaccinatiecommunicatiestrategie, daar komen we een jaar na het virus ineens achter dat dat toch wel nodig is
- Geen goede strategie om met overschotten van de vaccins om te gaan - zie ook de hele blunder met het niet in willen schakelen van een medisch herverpakkingsbedrijf -
- Geen strategie ter voorkoming van burn outs en weinig ondersteuning voor zorgpersoneel
- Als allerlaatste starten met de vaccinatiecampagne
- Dansen met Jansen
- Een jaar na de waarschuwingen voor grote risico op datalekken ineens erahter komen dat er datalekken zijn
- Het compleet geflopte coronadashboard, het was ontwikkeld maar had nul relevantie
- geflopte corona app
- fieldlab experimenten die geflopt zijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

GillesdelaCroquette schreef: 13 sep 2021, 09:51 Tja, als je alles weigert, wordt je op een gegeven moment zelf geweigerd

Onbeperkte vrijheid bestaat niet in het leven dus hier ook niet. Aan elke keuze zitten consequenties verbonden. Vooral kinderen denken nog in termen van onbeperkte vrijheid, de meesten van ons komen er later achter dat onbeperkte vrijheid vaak leidt tot situaties die ten koste van anderen gaan en dat uiteindelijk dan altijd het recht van de sterkste gaat gelden.
Dit dus inderdaad, elke keuze heeft consequenties. Wat in mijn ogen ook compleet fout zit is dat sommigen dit zien als een vorm van 'pesten van diegenen die nog niet gevaccineerd zijn' of 'dwingen, en meer van zulks'. Het is gewoon heel simpel, het virus waart nog steeds rond, is nog steeds gevaarlijk en erg besmettelijk. Mensen die zich niet laten vaccineren moeten zich er ook bewust van zijn dat als je alles los laat er binnen no time weer ellende ontstaat, dat bewees 'dansen met Jansen' wel. Er zijn ook zaken als long covid en de druk op de zorg en de mogelijkheden om operaties te laten doorgaan. Sommige mensen hebben dergelijke zaken gewoon een jaar of meer moeten uitstellen, dat heeft ook impact.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

GillesdelaCroquette schreef: 13 sep 2021, 08:49
Chucky schreef: 13 sep 2021, 08:40 Wie nog denkt dat dit om het bestrijden van een pandemie gaat is echt naïef.
Zeg het maar; waar gaat het om?
De Jonge heeft (al in (!) mei al 60 miljoen vaccins gekocht t/m 2023.

Ze wisten toen dus al dat mensen >3 keer geprikt moeten gaan worden zonder de effecten van de eerste 2 vaccinaties te weten plus het verdere verloop van corona. Met deze pas willen ze extra vaccinaties afdwingen, want binnen een x aantal maanden ben je ook 'ongevaccineerd' volgens de pas ook als je al 2 vaccinaties hebt gehad. Pas als je een derde hebt gehad zul je weer een groen vinkje krijgen, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Deze 'versoepelingen' (lees: aangescherpte maatregelen) zijn gebaseerd op niks. Wat is namelijk de ondergrens wanneer ze deze maatregel zullen gaan afschaffen? Daar hoor je niemand over.

Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Zonder deze maatregel zullen ze miljoenen vaccins in de prullenbak moeten gooien.

Vervelend dat je meteen hier de complothoek wordt ingeduwd als je kritisch bent over de maatregelen. Het is gewoon een enge ontwikkeling dat de overheid (lees: demissionair kabinet) zo doodeenvoudig zulke zaken er door heen kan drukken, waarbij ingediende moties (waar meer dan de helft van de kamer mee instemt) worden genegeerd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 13 sep 2021, 09:55 - fieldlab experimenten die geflopt zijn.
Die zijn niet geflopt. Alleen het kabinet heeft niets met de uitkomsten gedaan. België heeft de gegevens van de fieldlabs opgevraagd en gekregen en het daar verwerkt in beleid. Hier was het gewoon voor de bühne. Maar Fieldlab heeft wel degelijk zijn waarde gehad.

Maar nog een keer de vraag aan een ieder. Of je voor of tegen de coronapas bent (ik vind hem soms acceptabel, buiten totaal niet bijvoorbeeld): hoe ga je voorkomen dat dit een polarisatiepas wordt? Hoe voorkom je een tweedeling in de samenleving?

Deze pas brengt Baudet in potentie weer terug op 12 zetels als je niet uitkijkt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 10:10
VeresRivne schreef: 13 sep 2021, 09:55 - fieldlab experimenten die geflopt zijn.
Die zijn niet geflopt. Alleen het kabinet heeft niets met de uitkomsten gedaan. België heeft de gegevens van de fieldlabs opgevraagd en gekregen en het daar verwerkt in beleid. Hier was het gewoon voor de bühne. Maar Fieldlab heeft wel degelijk zijn waarde gehad.
Eens met je punt hoor, maar dat is precies wat ik bedoel. Project voor de buhne, veel geld in gegooid en we doen er niets mee.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Chucky schreef: 13 sep 2021, 10:05
GillesdelaCroquette schreef: 13 sep 2021, 08:49

Zeg het maar; waar gaat het om?
De Jonge heeft (al in (!) mei al 60 miljoen vaccins gekocht t/m 2023.

Ze wisten toen dus al dat mensen >3 keer geprikt moeten gaan worden zonder de effecten van de eerste 2 vaccinaties te weten plus het verdere verloop van corona. Met deze pas willen ze extra vaccinaties afdwingen, want binnen een x aantal maanden ben je ook 'ongevaccineerd' volgens de pas ook als je al 2 vaccinaties hebt gehad. Pas als je een derde hebt gehad zul je weer een groen vinkje krijgen, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Deze 'versoepelingen' (lees: aangescherpte maatregelen) zijn gebaseerd op niks. Wat is namelijk de ondergrens wanneer ze deze maatregel zullen gaan afschaffen? Daar hoor je niemand over.

Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Zonder deze maatregel zullen ze miljoenen vaccins in de prullenbak moeten gooien.

Vervelend dat je meteen hier de complothoek wordt ingeduwd als je kritisch bent over de maatregelen. Het is gewoon een enge ontwikkeling dat de overheid (lees: demissionair kabinet) zo doodeenvoudig zulke zaken er door heen kan drukken, waarbij ingediende moties (waar meer dan de helft van de kamer mee instemt) worden genegeerd.
Vaccins worden ook weer gewoon doorverkocht aan andere landen toch?

En nee, ik probeerde je niet in een complothoek te duwen, maar je stelling zonder aanvankelijke onderbouwing leek wel op iets wat complotdenkers te pas en te onpas roepen. Vandaar. Je toelichting is al een stuk helderder uiteraard.

Ik heb overigens persoonlijk niets tegen een 3e of 4e prik mits dat mij gegarandeerd uit het ziekenhuis houdt zoals nu.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Tja, als je beweert dat we puur vaccineren om van onze voorraad af te komen, dan ben je inderdaad een complotdenker beste [mention]Chucky[/mention]

Mijn zusje pakt ook geen vaccin, want ze twijfelt over de lange termijn effecten. Ik sta er anders in, maar dat vind ik iets dat je zelf moet bepalen. Het is je eigen lichaam. Daar heb ik respect voor. Maar mensen die menen zonder vaccinatie overal recht op te hebben of andere motieven achter het vaccineren zien, daar kan ik weinig begrip voor opbrengen. Alsof geld de reden is dat we vaccineren, we steken ons notabene ram in de schulden om dit te bestrijden.
Laatst gewijzigd door Johnnie Walker op 13 sep 2021, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 10:10
VeresRivne schreef: 13 sep 2021, 09:55 - fieldlab experimenten die geflopt zijn.
Maar nog een keer de vraag aan een ieder. Of je voor of tegen de coronapas bent (ik vind hem soms acceptabel, buiten totaal niet bijvoorbeeld): hoe ga je voorkomen dat dit een polarisatiepas wordt? Hoe voorkom je een tweedeling in de samenleving?

Deze pas brengt Baudet in potentie weer terug op 12 zetels als je niet uitkijkt.
Is er in al die andere landen waar dit al langer toegepast wordt ook een tweedeling in de samenleving gekomen? Heb daar geen idee van. Het geprezen Denemarken heeft hem ook al een tijd in gebruik.

Het is maar een (steeds kleiner wordend) groepje wappies die zo protesteert. Alleen door de overmatige media aandacht lijkt het heel wat. Ik denk niet dat die voor een tweedeling gaan zorgen. Niet meer dan nu het geval is tenminste.

En bovenal denk ik dat het een papieren maatregel is die in de praktijk lang niet nageleefd gaat worden. Je moet je officieel ook nog steeds registreren bij een horecabezoek. Heb ik niks van gemerkt op vakantie in Zeeland. Zo zal het met dit denk ik ook gaan. In het begin doen de meesten misschien die controle wel, maar na een paar weken verwatert dat allemaal vanzelf.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 13 sep 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Chucky schreef: 13 sep 2021, 10:05
GillesdelaCroquette schreef: 13 sep 2021, 08:49

Zeg het maar; waar gaat het om?
De Jonge heeft (al in (!) mei al 60 miljoen vaccins gekocht t/m 2023.

Ze wisten toen dus al dat mensen >3 keer geprikt moeten gaan worden zonder de effecten van de eerste 2 vaccinaties te weten plus het verdere verloop van corona. Met deze pas willen ze extra vaccinaties afdwingen, want binnen een x aantal maanden ben je ook 'ongevaccineerd' volgens de pas ook als je al 2 vaccinaties hebt gehad. Pas als je een derde hebt gehad zul je weer een groen vinkje krijgen, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Deze 'versoepelingen' (lees: aangescherpte maatregelen) zijn gebaseerd op niks. Wat is namelijk de ondergrens wanneer ze deze maatregel zullen gaan afschaffen? Daar hoor je niemand over.

Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Zonder deze maatregel zullen ze miljoenen vaccins in de prullenbak moeten gooien.

Vervelend dat je meteen hier de complothoek wordt ingeduwd als je kritisch bent over de maatregelen. Het is gewoon een enge ontwikkeling dat de overheid (lees: demissionair kabinet) zo doodeenvoudig zulke zaken er door heen kan drukken, waarbij ingediende moties (waar meer dan de helft van de kamer mee instemt) worden genegeerd.
Heel erg oneens hiermee. Ons kabinet heeft tot nu toe altijd uitgeblonken in geen voorzienigheid. Dat begon met de mondkapjes naar China sturen en zelf geen voorraad meer hebben. Aangezien we nog helemaal niet hebben kunnen testen hoe lang vaccins werkend blijven op de lange termijn, is het godbetert niet meer dan logisch dat je al zoveel inslaat, Is een hele simpele risk reward strategie voor het scenario dat als je straks met het probleem van niet meer werkende vaccins komt te zitten je weer een alternatief hebt. Alles beter dan dat je er op dat moment moet achterkomen. Stel je hebt ze onnodig aangeschaft dan kun je daar ook vast nog wel een ander land blij mee maken.....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Johnnie Walker schreef: 13 sep 2021, 10:14 Tja, als je beweert dat we puur vaccineren om van onze voorraad af te komen, dan ben je inderdaad een complotdenker beste @Chucky
Nee, je stelling klopt niet. Ik geloof namelijk dat de vaccins werken.

Maar de bijbehorende maatregelen die min of meer gekoppeld worden aan het vaccineren vind ik eng. Deze pas wordt er doorheen gedrukt om van onze voorraad af te komen. Ik verwacht namelijk dat zonder deze pas een groot deel niet voor de derde prik zou gaan, waardoor we nog met een gigantische voorraad zitten.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dan verkopen we alles door aan landen die het nodig hebben, wat is het probleem precies?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 13 sep 2021, 10:22 Deze pas wordt er doorheen gedrukt om van onze voorraad af te komen. Ik verwacht namelijk dat zonder deze pas een groot deel niet voor de derde prik zou gaan, waardoor we nog met een gigantische voorraad zitten.
Derde prik speelt nog niet eens. Deze pas komt om de laatste groep die zich niet wil vaccineren te dwingen tot vaccinatie.

Vind het wel een dingetje dat we ook kinderen van 13 t/m 17 gaan dwingen tot een vaccin. Is dat echt nodig?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Er wordt niks gedwongen. Iedereen heeft nog steeds volledig vrije keus.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 10:25
Chucky schreef: 13 sep 2021, 10:22 Deze pas wordt er doorheen gedrukt om van onze voorraad af te komen. Ik verwacht namelijk dat zonder deze pas een groot deel niet voor de derde prik zou gaan, waardoor we nog met een gigantische voorraad zitten.
Derde prik speelt nog niet eens. Deze pas komt om de laatste groep die zich niet wil vaccineren te dwingen tot vaccinatie.

Vind het wel een dingetje dat we ook kinderen van 13 t/m 17 gaan dwingen tot een vaccin. Is dat echt nodig?
Is een polio of mazalenvaccin echt nodig?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ShovingNE2 schreef: 13 sep 2021, 10:25
Chucky schreef: 13 sep 2021, 10:22 Deze pas wordt er doorheen gedrukt om van onze voorraad af te komen. Ik verwacht namelijk dat zonder deze pas een groot deel niet voor de derde prik zou gaan, waardoor we nog met een gigantische voorraad zitten.
Derde prik speelt nog niet eens. Deze pas komt om de laatste groep die zich niet wil vaccineren te dwingen tot vaccinatie.

Vind het wel een dingetje dat we ook kinderen van 13 t/m 17 gaan dwingen tot een vaccin. Is dat echt nodig?
Kijk maar naar Israël. Die derde prik gaat er hier ook hoe dan ook komen. En daarna de vierde.

Covid-19