Eran Zahavi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat lijkt mij ook een nobrainer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Vinicius zal sowieso invallen maar gaat echt geen basis starten. Denk dat met Gakpo ook geen risico genomen gaat worden
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Lijkt me ook dat hij start. Hoeveel minuten heeft Vinicius überhaupt gemaakt in de voorbereiding bij Benfica?
Het ijkt ij dat hij middels invalbeurten het Eran lastig moet zien te gaan maken.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Kan het alleen bij Israël lijkt het. Komt er totaal niet aan te pas. En het is nou niet dat er in de eredivisie allemaal fantastische verdedigers rondlopen. Het middenveld is vandaag voetballend onzichtbaar, maar een spits die een duel kan winnen en een bal vast kan houden of dreiging heeft zou toch ook wel erg fijn zijn. We spelen continu met een man minder
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 751
Lid geworden op: 4 nov 2020

Speelde weer dramatisch de eerste helft, hopelijk is onze nieuwe spits gauw speelgerechtigd en kan hij in tegenstelling tot Zahavi wel voetballen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Moet de ballen krijgen van Cody of Noni en die leverden alles in
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Zahavi heeft last van het middenveld. Het is een speler die je moet lanceren. Geen aanspeelpunt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij is gewoon niet goed genoeg voor dit tempo. Veel moeilijker is het niet.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Doet ie mee?
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ykhim schreef: 11 sep 2021, 21:53 Hij is gewoon niet goed genoeg voor dit tempo. Veel moeilijker is het niet.
Hier ben ik dan wel volledig mee eens. Hij heeft nu genoeg kansen gehad en lijkt het gewoon echt niet te kunnen. Af en toe een korte opvlieging maar overall komt hij tekort voor dit niveau.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Toevallig hebben we een nieuwe spits gehaald. We komen niet in de 16 van AZ, dus hebben we vandaag niets aan Zahavi: logisch.
#simplythebest
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Wordt echt in no time uit de basis gespeeld door Vinicius. Pure middelmaat.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

De enige die hoopt dat het nóg langer gaat duren met die werkvergunning voor Vini.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit zijn niet zijn wedstrijden, maargoed Zahavi heeft meer dan genoeg waarde voor ons. Wordt een goede strijd tussen hem en Vini.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Eindhovenvoetbal schreef: 11 sep 2021, 22:10Wordt echt in no time uit de basis gespeeld door Vinicius. Pure middelmaat.
Ik kan me wel wat ergeren aan die negativiteit, gast heeft niet zomaar een paar lucky shots gehad maar is elders heel structureel een ongekende doelpuntenmachine. Dat dat bij ons lastiger gaat ligt m.i. dan ook niet aan hem.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

ziege maar ook zagge schreef: 12 sep 2021, 17:11
Eindhovenvoetbal schreef: 11 sep 2021, 22:10Wordt echt in no time uit de basis gespeeld door Vinicius. Pure middelmaat.
Ik kan me wel wat ergeren aan die negativiteit, gast heeft niet zomaar een paar lucky shots gehad maar is elders heel structureel een ongekende doelpuntenmachine. Dat dat bij ons lastiger gaat ligt m.i. dan ook niet aan hem.
Niet negatief bedoeld hoor. Hij werkt hard en is ongekend fit voor zijn leeftijd. Goede mentaliteit ook. Maar heeft op PSV-niveau nooit ergens gepresteerd. Niet in een goede competitie. Alleen in China en met Israël tegen bagger tegenstanders. Komt kwaliteit tekort voor PSV. Fysiek verliest hij elk duel, in de lucht zwak, meevoetballend slecht en positioneel matig. Met drukzetten wel belangrijk en schoten vanaf de 16 top. Maar ook grote kansen in de 16 veel te vaak mis.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 12 sep 2021, 17:11Ik kan me wel wat ergeren aan die negativiteit, gast heeft niet zomaar een paar lucky shots gehad maar is elders heel structureel een ongekende doelpuntenmachine. Dat dat bij ons lastiger gaat ligt m.i. dan ook niet aan hem.
Correct: elders. Dat dat hier lastiger gaat ligt óók aan hem. Het is gewoon een kwestie van tempo. Zahavi is vooral een redelijke speler zonder uitzonderlijk ontwikkelde kwaliteiten. Hij is niet heel snel, niet heel sterk, niet heel erg goed in de lucht, niet erg technisch begaafd en ook in de '16' vind ik hem bij PSV weinig bijzonder. Onder de juiste omstandigheden maakt 'ie zijn goals wel en als je hem een heel seizoen basis zet bij PSV, dan komt hij vast ook ergens uit rond de 15 goals. Dat is prima, maar ergens wil je meer dan dat aantal, zeker als je verder weinig andere topkwaliteiten hebt. Wat Luuk de Jong liet zien hoort de baseline te zijn als je het mij vraagt. Hard werken en belangrijk voor je elftal zijn, maar tegelijkertijd ook ruim boven de 20 goals kunnen maken. Dat gaat Zahavi hier echt niet doen.

Wat hij vooral mee heeft is z'n werklust en zijn hele attitude. Op zo'n leeftijd zó fit zijn en zo hard werken is gewoon knap en het stelt Gakpo en Madueke in staat om uit te blinken. Dat is vooral zijn taak binnen dit PSV en daarin vervult hij een belangrijke rol. Maar PSV heeft een uitgesproken ambitie om door te groeien, om die top 32 van Europa te halen en om prijzen binnen Nederland te pakken. Dan kun je in wedstrijden tegen bijvoorbeeld AZ, Feyenoord en Ajax (en in de EL) niet aankomen met een spits die veel werk verricht en misschien een doelpuntje meepikt. Je hebt dan ook ordinaire klasse nodig. Vinícius heeft bij Benfica en Tottenham laten zien dat hij niet alleen een geweldige spits is die tegen echt goede clubs echt goede goals kan maken, maar heeft ook laten zien over werklust en een geweldige attitude te beschikken. Je kan van zo'n Mourinho vinden wat je wil, maar als hij denkt dat je een luie zak bent of niet levert, dan fikt 'ie je gewoon voor de camera's af. Over Vinícius klonk niks dan lof, ook gezien z'n rol als stand-in voor Kane. Dat zegt voor mij wel wat, nog los van wat ik op het veld van diezelfde Vinícius heb gezien.

Je hebt het gewoon over een spits die dezelfde professionaliteit aan de dag legt, maar bovenal op hoger niveau heeft laten zien dat hij een doelpuntenmachine is. En dat kan je van Zahavi nauwelijks zeggen, wat tegelijkertijd niet betekent dat het een amateur is. Verre van. Maar ook ik denk dat Vinícius hem er binnen no-time uit heeft gespeeld. Het is gewoon een kwestie van kwaliteit.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ykhim schreef: 13 sep 2021, 00:00
ziege maar ook zagge schreef: 12 sep 2021, 17:11Ik kan me wel wat ergeren aan die negativiteit, gast heeft niet zomaar een paar lucky shots gehad maar is elders heel structureel een ongekende doelpuntenmachine. Dat dat bij ons lastiger gaat ligt m.i. dan ook niet aan hem.
Correct: elders. Dat dat hier lastiger gaat ligt óók aan hem. Het is gewoon een kwestie van tempo. Zahavi is vooral een redelijke speler zonder uitzonderlijk ontwikkelde kwaliteiten. Hij is niet heel snel, niet heel sterk, niet heel erg goed in de lucht, niet erg technisch begaafd en ook in de '16' vind ik hem bij PSV weinig bijzonder. Onder de juiste omstandigheden maakt 'ie zijn goals wel en als je hem een heel seizoen basis zet bij PSV, dan komt hij vast ook ergens uit rond de 15 goals. Dat is prima, maar ergens wil je meer dan dat aantal, zeker als je verder weinig andere topkwaliteiten hebt. Wat Luuk de Jong liet zien hoort de baseline te zijn als je het mij vraagt. Hard werken en belangrijk voor je elftal zijn, maar tegelijkertijd ook ruim boven de 20 goals kunnen maken. Dat gaat Zahavi hier echt niet doen.

Wat hij vooral mee heeft is z'n werklust en zijn hele attitude. Op zo'n leeftijd zó fit zijn en zo hard werken is gewoon knap en het stelt Gakpo en Madueke in staat om uit te blinken. Dat is vooral zijn taak binnen dit PSV en daarin vervult hij een belangrijke rol. Maar PSV heeft een uitgesproken ambitie om door te groeien, om die top 32 van Europa te halen en om prijzen binnen Nederland te pakken. Dan kun je in wedstrijden tegen bijvoorbeeld AZ, Feyenoord en Ajax (en in de EL) niet aankomen met een spits die veel werk verricht en misschien een doelpuntje meepikt. Je hebt dan ook ordinaire klasse nodig. Vinícius heeft bij Benfica en Tottenham laten zien dat hij niet alleen een geweldige spits is die tegen echt goede clubs echt goede goals kan maken, maar heeft ook laten zien over werklust en een geweldige attitude te beschikken. Je kan van zo'n Mourinho vinden wat je wil, maar als hij denkt dat je een luie zak bent of niet levert, dan fikt 'ie je gewoon voor de camera's af. Over Vinícius klonk niks dan lof, ook gezien z'n rol als stand-in voor Kane. Dat zegt voor mij wel wat, nog los van wat ik op het veld van diezelfde Vinícius heb gezien.

Je hebt het gewoon over een spits die dezelfde professionaliteit aan de dag legt, maar bovenal op hoger niveau heeft laten zien dat hij een doelpuntenmachine is. En dat kan je van Zahavi nauwelijks zeggen, wat tegelijkertijd niet betekent dat het een amateur is. Verre van. Maar ook ik denk dat Vinícius hem er binnen no-time uit heeft gespeeld. Het is gewoon een kwestie van kwaliteit.
Ik wil je even corrigeren, in 5 jaar PSV heeft Luuk alleen in zijn 2e en 5e jaar meer dan 20 goals gescoord (namelijk 26 en 28) in de competitie, tenminste ik ga er vanuit dat je dat bedoelt. Wel heeft ie jaarlijks gemiddeld ook 10 assists dus in totaal wel betrokken bij zo'n 30 goals gemiddeld per seizoen. Wat mij opvalt bij Zahavi is dat hij in wedstrijden tegen betere tegenstanders regelmatig op een eiland staat. Dan gaat hij na verloop van tijd lopen, dus zijn positie verlaten, om toch aan het spel deel te kunnen nemen en juist op het moment dat bijvoorbeeld Max dan een bal voor kan geven staat hij niet in de 16. Dat soort momenten moet echt beter, dan is hij meer waardevol. De druk van Vinicius zal goed zijn voor hem verwacht ik, hopelijk haalt dat weer net wat extra's in hem naar boven.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Een beetje opportunisme is jou ook niet vreemd [mention]Ykhim[/mention] . Ik heb ook zin om Vinicius te zien, maar hij heeft het niet op een hoger niveau lat3n zien dan Zahavi.Een goed jaar bij Benfica in een competitie die niet wezenlijk beter is dan de eredivisie. Bij Tottenham zat hij in de competitie voornamelijk op de bank en moest hij doen met kleine invalbeurten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dus, [mention]mr.top[/mention], je zegt dat de Portugese competitie niet sterker is dan de Nederlandse. Ok, dat kan, echter zijn beide competities sterker dan de Israelische en Chinese.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Eran laat het wel zien bij de nationale ploeg.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hebben wij alleen geen reet aan. Helaas is Vinicius ook geen voetballend wonder; eerder een soort Kezman. Een echte afmaker
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ardbeg schreef: 13 sep 2021, 09:41 Dus, @mr.top, je zegt dat de Portugese competitie niet sterker is dan de Nederlandse. Ok, dat kan, echter zijn beide competities sterker dan de Israelische en Chinese.
Zahavi heeft het vorig jaar ook al laten zien bij PSV. Verder presteert hij bij zijn nationale ploeg redelijk consistent. En het is natuurlijk geen kattenpis om jaar in, jaar uit te presteren in de Israëlische en Chinese competitie. Laten we niet doen alsof het de vijfde klasse zaterdag amateurs is,

De moraal is dat het nu ineens een hype is om te pissen op Zahavi. De tactische meesterbreinen van dit forum hebben al laten zien wat zijn rol is in deze ploeg . Vinicius zal aan de bak moeten om hem eruit te spelen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Portugese competitie is gemiddeld genomen wel degelijk sterker dan de Nederlandse. Het verschil is niet enorm, maar toch is het zo.

Vinicius heeft het op een hoger niveau laten zien dan Zahavi. Wel veel korter, maar hij is ook 7 jaar jonger dan Zahavi vorig jaar was. Op die leeftijd was Zahavi net mislukt bij Palermo en had hij nooit meer dan 11 competitiegoals in 1 seizoen gescoord, in Israel nota bene. Daarna is het een doelpuntenmachine geworden op een laag niveau. Voor een basisspits van PSV heeft hij bij mij de twijfels nooit weggenomen, het is een nuttige speler die wel te veel kwaliteiten mist om onbetwiste spits van PSV te zijn.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Menno1 schreef: 13 sep 2021, 09:56 Hebben wij alleen geen reet aan. Helaas is Vinicius ook geen voetballend wonder; eerder een soort Kezman. Een echte afmaker
Niet mijn punt. Vinicius heeft het laten zien bij Benfica, hebben wij geen reet aan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik kijk vooral uit naar Vinicius omdat hij totaal anders is dan Zahavi. Zaterdag gebeurde het 2x dat Max doorbrak aan de rechterkant en eigenlijk vrij kon voorzetten. Maar de 16 van AZ was leeg want Zahavi had zich uit laten zaken en niemand sprintte de 16 in.

Vinicius zal altijd op scherp staan randje buitenspel en als er een voorzet kan komen staat hij echt wel in de 16. Ik heb wel zin in een Braziliaan die niet kan voetballen maar ze wel erin frommelt. Denk dat onze xG ervan opknapt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eran Zahavi