John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Smeets14
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 291 times
Been thanked: 54 times

John de Jong

Bericht door Smeets14 » 03 aug 2019, 23:35

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als Lato en Baumgartl straks fit zijn ziet het er achterin heel anders uit. Hopelijk bestaat de verdediging dan uit Dumfries - Baumgartl - Boscagli - Lato.

Lozano en Bergwijn verkopen. Daarvoor Berghuis en een goede, complete middenvelder voor terughalen. Hendrix verkopen en daarvoor dan een concurrent voor Rosario halen en het liefst iemand met ervaring. Ervaring, leiderschap en lengte missen we nu in de selectie. Met Baumgartl komt er al wat bij maar het liefst ook nog een spits aangezien Lammers er een tijd uitligt. Kortom wensenlijstje:

Verkopen van:
- Lozano
- Bergwijn
- Hendrix
- Luckassen of Sainsbury
- Pereiro

Kopen van:
- Top aanvallende middenvelder.
- Ervaren cvm als concurrent Rosario, een Guardado’tje zeg maar. Kan ook een huurspeler zijn die geen uitzicht heeft op speelminuten bij zijn club.
- Berghuis
- Spits met lengte huren/transfervrij vast leggen.

Blijft Bergwijn dan geen Berghuis.

En uiteraard het verlengen van Malen mag John niet vergeten maar dat mag ook na 1 september.
Unnerstall
Dumfries - Baumgartl - Boscagli - Lato
Rosario - Aankoop - Guti
Berghuis - Malen - Bruma

LucNilis87
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Bericht door LucNilis87 » 03 aug 2019, 23:39

Heeft het qua transfers gewoon prima gedaan binnen onze mogelijkheden. Nu nog ballen tonen ten opzichte van de trainer.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1188 times
Been thanked: 897 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 aug 2019, 23:48

Brael schreef:
03 aug 2019, 23:35
Zmoz, bij geen enkele club is begin augustus de selectie compleet en speelklaar. Dat probleem heeft PSV, dat probleem heeft Ajax (dat ook punten verspeelt en waar Ten Hag ook aangeeft dat het team voor de eerste keer samenspeelt), dat probleem heeft Feyenoord, dat probleem heeft elke club.
PSV heeft bovendien ook nog de pech dat er een paar vervelende blessuregevallen zijn (Unnerstall, Lammers).
Het is momenteel aan de technische staf en de beschikbare spelers om het zo goed mogelijk in te vullen. Want ook met een minder ingespeeld en incompleet team mag je wel van FC Twente winnen.
Maar het werk van De Jong kun je pas goed beoordelen als de selectie begin september compleet is, en langzamerhand ook speelklaar moet zijn.
Dat er nog wat bij moet, lijkt me wel duidelijk. Wat mij betreft een lopende middenvelder met diepgang, een fysiek sterke/kopsterke aanvaller en iemand met leiderschapskwaliteiten (die laatste eigenschap mag gecombineerd worden met de lopende middenvelder of kopsterke aanvaller).
Ik snap dat ook wel. Maar andersom geredeneerd: ik kan onmogelijk positief zijn over John voordat ik een fatsoenlijk elftal zie staan - dan pas blijkt of aankopen überhaupt iets kunnen en of ze complementair zijn zowel met elkaar als met de (visie van de) trainer. Kunnen ze niks of kunnen ze niks samen, of hebben ze geen back-up, dan heeft John onvoldoende werk geleverd.

Ykhim
Legende
Has thanked: 1405 times
Been thanked: 1443 times

Bericht door Ykhim » 03 aug 2019, 23:52

Opmerkelijk, zmoz. Zo'n visie laat weinig ruimte voor nuances. Onze situatie in de goal is daarvoor symbolisch: we hebben 87 keepers, waarvan zeker 84 kabouters en Ruiter. Verder Zoet en Unnerstall, allebei basiswaardig. De eerste keept al jaren verdienstelijk voor PSV, heeft prijzen gepakt, maar verkeert nu in de slechtste vorm van z'n carrière, de tweede is nog even niet beschikbaar door een blessure. Ondertussen kost het ons door de vorm van Zoet wel punten, maar dan moet volgens jou de conclusie zijn dat John op die positie onvoldoende werk heeft geleverd, ofschoon hij 0,0 invloed heeft op beide genoemde zaken?

Of ben je serieus van mening dat we alleen voor de maand augustus nóg een keeper voor de basis moeten halen, iets dat ongetwijfeld weer op de toch al beperkte begroting drukt?
#InSchmidtWeTrust

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 03 aug 2019, 23:54

Wat mij betreft kunnen we John ( tot nu toe ) weinig verwijten. Heeft naar de mogelijkheden van Psv gehandeld en voor Psv begrippen hele goede aankopen gedaan. Het enige wat je daarover kunt zeggen is dat het relatief laat is rondgekomen en dat is ook zo. Maar dan heb je alsnog een trainer nodig die de poppetjes op de juiste plaats zet en dat lukt nog niet echt.

John kan nog zeker dingen verbeteren aan deze selectie. Het zou fijn zijn als hij een aantal overbodige spelers weet te lozen. Hendrix, Pereiro, Koopmans, Luckassen/Sainsbury en Ramselaar. En dan de selectie aanvullen met een rechtsback, aanvallende middenvelder (type Vanaken/Van Ginkel) en een aanvaller die wat meer kan brengen dat het huidige aanvallersbestand. Blijkbaar ziet Bommel het niet zitten in Piroe maar een dergelijke spits heeft dit Psv wel nodig. Het is nu teveel van hetzelfde. Als een wedstrijd op slot zit moet je met één wissel iets anders kunnen brengen. Een grote kopsterke spits heeft mijn voorkeur. En hoewel ik anti huur en zou ik het in dit geval wel snappen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 aug 2019, 23:59

Ykhim schreef:
03 aug 2019, 23:52
Opmerkelijk, zmoz. Zo'n visie laat weinig ruimte voor nuances. Onze situatie in de goal is daarvoor symbolisch: we hebben 87 keepers, waarvan zeker 84 kabouters en Ruiter. Verder Zoet en Unnerstall, allebei basiswaardig. De eerste keept al jaren verdienstelijk voor PSV, heeft prijzen gepakt, maar verkeert nu in de slechtste vorm van z'n carrière, de tweede is nog even niet beschikbaar door een blessure. Ondertussen kost het ons door de vorm van Zoet wel punten, maar dan moet volgens jou de conclusie zijn dat John op die positie onvoldoende werk heeft geleverd, ofschoon hij 0,0 invloed heeft op beide genoemde zaken?

Of ben je serieus van mening dat we alleen voor de maand augustus nóg een keeper voor de basis moeten halen, iets dat ongetwijfeld weer op de toch al beperkte begroting drukt?
Ik dacht dat een topclub altijd twee wedstrijdwaardige reservekeepers heeft. Wij hebben er maar 1 en die is geblesseerd, dat is m.i. een onaanvaardbaar groot risico, huur dan desnoods ff iemand. De uitdrukking 'nóg een keeper' snap ik dan ook niet, we hebben op het moment nl. gewoon géén reservekeeper.

Maar ik ben helemaal niet rigide wat het werk van TD betreft, wat mij betreft mag ie echt helemaal zelf bepalen wat ie doet al contracteert ie de neefjes van z'n buurvrouw en betaalt ie ze met Pokémons, dat interesseert me echt bar weinig - wat mij betreft telt er maar 1 ding echt en dat is het resulterende team. De rest kan ik toch niet controleren. Visie of niet, het zal wel, als een visie resulteert in los zand en open posities dan is visie of invulling gewoon slecht, wat hoe dan ook zijn probleem is.

Maar we zullen zien of 't nog wat wordt en hoe hoog de prijs is die we moeten betalen tot het zover is.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 04 aug 2019, 00:06

Het gaat om de spagaat waar je als PSV in zit. Unnerstall is er eind augustus weer bij. Dan ga je met je beperkte budget niet nog een dure keeper (want dat is 'ie als hij basiswaardig is) halen, enkel omdat Zoet in een slechte fase keept. Doe je dat wel, dan voer je naar mijn mening pas écht wanbeleid gebaseerd op niks anders dan paniek.

Het idee dat het uitblijven van resultaat per definitie gelijkstaat aan onvoldoende geleverd werk, dat vind ik gewoon te kort door de bocht.
#InSchmidtWeTrust

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 aug 2019, 00:08

Beweren dat ie puik werk levert simpelweg omdat ie miljoenen uitgeeft vind ik nog veel korter door de bocht.

Ykhim
Legende

Bericht door Ykhim » 04 aug 2019, 00:09

Een eindconclusie zul je mij pas zien trekken aan het einde van het seizoen. Op voorhand zeg ik dat het huidige transferbeleid mij hoopvol stemt. Of het puik werk is geweest, dat moet nog blijken.
#InSchmidtWeTrust

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 962 times
Been thanked: 1301 times

Bericht door ruuddevil » 04 aug 2019, 00:33

ziege maar ook zagge schreef:
04 aug 2019, 00:08
Beweren dat ie puik werk levert simpelweg omdat ie miljoenen uitgeeft vind ik nog veel korter door de bocht.
Inderdaad, we moeten eerst eens even wachten wat Baumgartl, Boscagli en Lato kunnen. Mijn mening over Bruma is bekend, dat is echt een grote fout van John. Net als die 2 Australiërs die hij zich door de strot heeft laten duwen door de familie Van Marwijk. Die Sainsbury kans er niks van, altijd al geroepen, maar dan wordt er hier gezegd hij is gratis. Guti begin ik mijn twijfels over te krijgen, laat vandaag die vent gewoon schieten op onze etalagepop. Romero ook een drama van meer dan 10 mln (ok, was nog onder Brands). Te veel spelers nog in de selectie met een onduidelijk perspectief. De Jong wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar Van Bommel is klaar.

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

Bericht door Juancho » 04 aug 2019, 00:35

86 keepers of 86 linksbuiten... Wat is het verschil? Het 1 is goed omdat het voorsorteren is op.. En het ander is kut omdat...

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 210 times
Been thanked: 325 times

Bericht door koetje » 04 aug 2019, 00:47

Probleem van deze selectie is balvastheid.

Voorin hebben we vier spelers staan die het van een actie en snelheid moeten hebben. Dit geeft veel balverlies. Verder is er niet echt een eindstation. Lammers kan dit zijn maar niet beschikbaar nu. Het heeft iets weg van een flipperkast soms. Een oplossing zou kunnen zijn een aanvaller in te ruilen voor een echte middenvelder. Afellay zou hier heel geschikt voor zijn maar daar kun je geen beleid op voeren. Bij een vertrek van Lozano zou je als PSV moeten investeren in een type Van Ginkel of in ieder geval een aanvallende middenvelder die aansluit met de al aanwezige kwaliteiten in de selectie.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1247 times
Been thanked: 2090 times

Bericht door Maikel_91 » 04 aug 2019, 00:52

Juancho schreef:
04 aug 2019, 00:35
86 keepers of 86 linksbuiten... Wat is het verschil? Het 1 is goed omdat het voorsorteren is op.. En het ander is kut omdat...
Een linksbuiten kan je makkelijker verpatsen voor wat centen dan een keeper :mrgreen:

tijn0

Bericht door tijn0 » 04 aug 2019, 07:51

Mijn gevoel zegt dat, wanneer je erin slaagt een ervaren middenvelder te halen met leiderschapskwaliteiten (en eentje die fit en goed genoeg is om mee te doen), je het middenveld nog kunt redden. Rosario en Guti redden het niet alleen en met elkaar. Zet er een grote baas neer, die de lijnen uitzet, laat Rosario bij hem of Guti de bal inleveren en laat Guti zich focussen op de helft van de tegenstander en ik denk dat het veel meer in balans kan zijn.

Ik ga ervan uit dat we achterin klaar zijn. Met Baumgartner, Boscagli en Lato zijn er al 3 die nieuw zijn en minuten gaan krijgen en ook Unnerstall is al binnen en zal er binnenkort wel in gaan komen.

Voorin zit ik nog met Malen, wat ik simpelweg geen (4-3-3) spits vind. Veel aanvallen moeten terug, omdat je de bal niet voor kunt geven op hem en hij is me ook niet dodelijk genoeg.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 231 times
Been thanked: 620 times

Bericht door RIO » 04 aug 2019, 09:15

Malen is te wild. Lozano zou beter zijn in de spits. Lammers onze beste optie, jammer van zijn blessure.

Team heeft veel ingeboet qua leiderschap met Luuk en Schwaab weg. Rosario voorlopig meer een lijder dan een leider. Koekoek is het helemaal kwijt.

Bommel PSV icoon maar heeft het niet. Of hij moet zijn schoonvader dumpen maar dat doet ie ook niet want waar haalt ie dan zijn bruine neus vandaan.
Mo money, Mo honey

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 04 aug 2019, 09:29

Hiddink die wat bakkies komt doen hebben we nodig. Maar ja, dat is zo lullig voor schoonpa. Was ook een waardeloze coach. En een linksbuiten, dat verklaart misschien veel.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 231 times
Been thanked: 620 times

Bericht door RIO » 04 aug 2019, 10:38

Was waardeloos. We hadden wereldkampioen kunnen worden als ie geen mietje was. Gewoon voetballen tegen Spanje i.p.v. schoppen.

Ben klaar met Mark en zijn bruine neus. Ga maar een andere club verneuken. Bayern ofzo.
Mo money, Mo honey

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 92 times
Been thanked: 178 times

Bericht door grasveld » 04 aug 2019, 11:59

Onze huidige selectie is niet top, maar ik denk dat menig trainer gewoon door was gegaan tegen Basel en had gewonnen van Twente. De Jong valt (enigszins) aan te rekenen dat de selectie niet tijdig op orde was.

Maar... dat voetbal wat wij spelen slaat he-le-maal nergens op. Ongetwijfeld komt Heruone of Ykimh weer met een of andere fancy statistiek waaruit anders blijkt, maar het is gewoon niet om aan te zien.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 210 times
Been thanked: 325 times

Bericht door koetje » 04 aug 2019, 12:07

Een TD moet de trainer een selectie geven waarmee deze opties heeft.

Met Lato, Boscgali en Baumgartl heeft De Jong opties gegeven voor de verdediging. Verschillende types met specifieke kwaliteiten. Op het middenveld zijn die opties er een stuk minder. Met Guti, Sadilek, Hendrix, Rosario zijn er veel mogelijkheden voor het verdedigende deel.

Aanvallend op het middenveld kunnen we op dit moment echter enkel aanvallers opstellen. Wellicht wordt daar gehoopt op Thomas en Afellay later in het seizoen. Het team is nu niet in balans. Dat ligt aan de trainer en zijn voetbalvisie maar ook de mogelijkheden die hij heeft gekregen.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 04 aug 2019, 21:02

Ik heb niet het idee dat als we Bommel zijn zin geven dat het dan beter zou gaan. Dan zou Berghuis op 10 staan. Zowel Bommelaar als De Jong zien blijkbaar niet de noodzaak van een echte middenvelder, en dat is zorgwekkend. En ondanks het ontbreken van zo’n speler mag je met deze selectie best winnen van Twente en Basel.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 81 times

Bericht door PSV90 » 04 aug 2019, 23:00

koetje schreef:
04 aug 2019, 12:07
Op het middenveld zijn die opties er een stuk minder. Met Guti, Sadilek, Hendrix, Rosario zijn er veel mogelijkheden voor het verdedigende deel.

Aanvallend op het middenveld kunnen we op dit moment echter enkel aanvallers opstellen. Wellicht wordt daar gehoopt op Thomas en Afellay later in het seizoen. Het team is nu niet in balans. Dat ligt aan de trainer en zijn voetbalvisie maar ook de mogelijkheden die hij heeft gekregen.
Als we ervan uitgaan dat Berghuis indd in beeld was voor '10' ziet men dit probleem binnen PSV blijkbaar niet. Ik neem aan dat dit dan inclusief vBommel is en waarschijnlijk zelfs gebaseerd op zijn visie.

Bovendien kiest Van Bommel er zelf voor om Ramselaar te negeren.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 05 aug 2019, 12:59

Contractverlengingen van jeugdspelers, heel fijn John, maar hoe zit het met Malen.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 32 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Voormalig KG » 05 aug 2019, 15:59

Inderdaad:
Malen, Aboukhlal verlengen

Ramselaar, Pereiro, Hendrix Luckassen of Sainsbury verkopen

Een buitenkansje op het middenveld zo snel mogelijk binnenhalen

PS: liever geen extra spits met Lammers, Piroe twee goede alternatieven beide hebben zich laten zien met een neusje voor de goal in de voorbereiding.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 244 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 05 aug 2019, 16:01

Het is geen Football Manager.

De Jong is uiteraard bezig met het talent Malen. Uiteindelijk zijn er ook grenzen aan wat je kunt aanbieden, je salarissen mogen niet teveel uiteen gaan lopen. Je kunt hier simpelweg geen oordeel over vellen omdat de eisen van Malen niet openbaar zijn.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Juancho
Legende
Has thanked: 476 times
Been thanked: 743 times

Bericht door Juancho » 06 aug 2019, 09:18

Het probleem is alleen dat omdat ze nu al zo verschrikkelijk lang bezig zijn, de status van Malen ook volledig veranderd is. Waar je hem eerst een mooi plaatje kon aanbieden van toekomstig 1e elftal speler, wat salarisverhoging etc ben je nu op een punt dat hij eigenlijk je beste aanvaller in de basis is die bovendien een behoorlijke groei heeft doorgemaakt.

Dus de kaarten liggen nu totaal anders. Dat het niet binnen een week of 2 is afgerond kan ik ook wel begrijpen. Maar het duurt nu wel echt enorm lang.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 06 aug 2019, 10:05

Als hij niet voor het einde van het transferwindow bijtekent wordt de situatie erg pijnlijk. Er is al onrust genoeg, we zitten niet te wachten op een jaar lang gezeik rond Malen.

Plaats reactie