John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Vreetzak
Verbannen
2
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Götze ist fröhlich. Dann bin ich auch fröhlich
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Niet alles teruggelezen, dus mogelijk dat ik hier wat zaken dubbel post nu.
Maar wat een prestatie van John dit seizoen. Enige punt van kritiek kan zijn dat er nog wat bij had gemogen voor de back-up zowel op 10, de vleugels als met name achter Sangaré. Maar de selectie is flink versterkt en we hebben behoorlijk wat verdiend lijkt het op de transfermarkt.
Waar AZ ruim een jaar geleden er heel goed voor leek te staan met meerdere kroonjuwelen, hebben zij die nu op 1 na allemaal verkocht en toch hebben wij meer verdiend op de transfermarkt. En we hebben nu ook veel en veel meer transferwaarde op het veld staan weer. De toekomst ziet er dus weer goed uit.
Veel potentiële transferwaarde en niet zulke idiote salarissen als bij Ajax. En op veel plekken mogelijk de opvolgers al in huis.


Lange contracten voor de echte cashcows als Madueke en Gakpo. Aanstormend talent met Vertessen en Obispo en daarachter toptalenten Saibari, Babadi en Fofana (als ik alle namen goed schrijf). De as staat al voor de komende 2 seizoenen met Drommel, Ramalho, Pröpper, Van Ginkel, Götze en Vinicius.
Wat een luxe en wat een prachtige selectie. Hopen dat we qua blessures niet extreem veel pech gaan hebben en dat aanvallend Bruma en Doan dit jaar wel hun potentie laten zien als ze mogen invallen. Als Götze wegvalt wordt het iets lastiger opvangen, maar kan er tegen veel tegenstanders ook licht geschoven worden met de invulling van het systeem door een extra spits (Zahavi en Vinicius bijvoorbeeld) of een extra middenvelder (Pröpper, Van Ginkel en Sangaré) in te zetten.

Götze verlengen is toch wel echt geweldig, nou hebben we nog langer plezier van een wereldspeler en als hij weggaat over 2 seizoenen dan krijg je er nog een flink bedrag voor ook.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Brael schreef: 06 sep 2021, 14:05 Het zou kunnen. Aan de andere kant moet je je ook beseffen dat voor jongens als Gakpo en Madueke, PSV niet hun plafond is. Of je vanuit financieel oogpunt nu "moet" verkopen of niet, op een gegeven moment zijn ze PSV toch ontgroeid en gaan ze verder.

Bovendien: als je op het juiste moment een mooie transfersom voor ze kunt krijgen die je weer kunt investeren in de selectie, kun je er als team misschien wel op vooruit gaan. De ontwikkeling van Vertessen zal daarin ook een belangrijke factor zijn.

Het ten koste van alles behouden van je grootste parels vind ik daarom niet het aller belangrijkste. Als je met de verkoop van één parel, drie zwakbezette posities in het elftal kunt verbeteren, vind ik dat uitstekend.
Precies om het punt dat zij verder kunnen, vind ik het bijtekenen van Götze iets, waardoor ze mogelijk toch langer blijven. Als zij zien dat de beste speler langer blijft, kunnen zij ook inzien dat er iets te halen valt als ze ook blijven. Beiden hebben nog meer dan genoeg jaren om in het buitenland carrière te maken, waarbij Cody’s loyaliteit en Madueke’s leeftijd maken dat een jaar extra beiden niet schaadt.

En als je serieus denkt dat Vertessen ook maar in de buurt zal komen van het niveau van Cody en Noni nu, dan ben je wel heel optimistisch over die jongen. Noni en Cody hebben de potentie om wereldtop te worden. Dit zijn geen subtoppers, maar echte toppers, dus die vervang je niet zomaar. Dit zijn de kaartjes uit de loterij, die je een jackpot kunnen bezorgen en erna mogelijk juist voor een nog groter bedrag vertrekken. Dat brengt wat risico met zich mee, maar als je kampioen wordt en de CL miljoenen krijgt, kun je het wel veroorloven om Gakpo niet voor minder dan €40m te verkopen na dit jaar en Madueke niet voor minder dan €50m.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee, ik denk niet dat Vertessen in de buurt komt van Cody of Noni (de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 2 jaar geleden ook niet had gedacht dat Gakpo nu international en zo ongeveer onze grootste groeibriljant zou zijn, maar dat terzijde). Maar als Vertessen zich goed ontwikkelt, hoef je niet direct een vervanger voor Cody te halen, als je Cody voor 40 miljoen verkoopt. Dan kun je die 40 miljoen gebruiken om andere posities te versterken. Dan ga je er op de positie van Cody wel op achteruit (dat ga je sowieso als je hem verkoopt), maar kun je er als gehele team wel op vooruit gaan.

Verder kunnen die jongens wel inzien dat er bij PSV iets moois aan het ontstaan is, maar denk ik niet dat dat uitzicht voldoende is als straks Bayern München of andere Europese topclubs op de stoep staan. Götze zit in een andere fase, zowel in zijn privéleven als in zijn voetbalcarrière (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij hier komt freewheelen, voordat men me verkeerd begrijpt), waardoor het voor hem logischer is om bij PSV te blijven, maar Gakpo en Madueke zitten (als het goed is) boordevol ambitie om het in de Europese top waar te maken. Als die topclub dan komt, dan is het lastig nee zeggen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Maar ik zei dan ook dat je bij een absolute hoofdprijs bij een absolute topclub niet kunt weigeren. Het gaat mij erom dat Gakpo en Madueke nu mogelijk niet voor Tottenham, Inter in afbraak, Dortmund of dat soort clubs gaan.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Laten we eerst maar eens hopen dat we dit seizoen succesvol zijn en daarvan genieten. Mocht dat lukken heb je komende zomer waarschijnlijk 5 potentiële 'cashcows', waarbij het denk ik alleen maar gezond is als er daar 2 of 3 van vertrekken. De namen waar ik aan denk zijn Madueke, Gakpo, Sangaré, Boscagli en Max. Er zijn nog wel een aantal jongens in de selectie een mogelijk redelijk transferbedrag vertegenwoordigen (bijv. Drommel, Teze en Obispo), maar ik verwacht niet dat die aankomende zomer al zullen vertrekken.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Vreetzak schreef: 06 sep 2021, 14:11 Götze ist fröhlich. Dann bin ich auch fröhlich
Is goed Sjors. Zo'n enorme Vreetzak ben je helemaal niet trouwens.

Afbeelding
King Cobra
Bankzitter
5
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jan 2019

Burgemeestertje tegenwoordig, al weet ik niet waar.
“I am a traveler of both time and space, to be where I have been”
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Thijs85 schreef: 06 sep 2021, 15:05 Maar ik zei dan ook dat je bij een absolute hoofdprijs bij een absolute topclub niet kunt weigeren. Het gaat mij erom dat Gakpo en Madueke nu mogelijk niet voor Tottenham, Inter in afbraak, Dortmund of dat soort clubs gaan.
Mja, die kans is aanwezig als die jongens écht in het project geloven waar PSV mee bezig is, en ook het geduld op kunnen brengen om daar helemaal in mee te gaan. Zelf denk ik niet dat ze een dergelijke beslissing zullen maken, mocht de situatie zich echt voordoen. Een voetbalcarrière is natuurlijk maar kort (en bovendien zeer onvoorspelbaar), dus spelers die geduldig bij een club blijven, zijn redelijk zeldzaam. Daarnaast, als je hier kampioen bent geworden, wat wil je dan nog meer bereiken? De CL gaan we niet winnen, dus ga je dan een jaar extra PSV doen om wellicht te overwinteren in de CL? Wat is het sportieve doel dan precies?

Tottenham en Dortmund zijn bovendien ook gewoon nog steeds een stap voorwaarts, vergeleken met PSV, zowel sportief als financieel. Je kunt hier dan wel met Götze trainen, maar bij Tottenham en Dortmund lopen ook niet de minste spelers rond natuurlijk ;)
Dit soort clubs zijn recent voor onze spelers een mooie tussenstap gebleken naar de absolute top, omdat we nu eenmaal onze beste spelers zelden nog direct aan de wereldtop afleveren. Depay was de laatste die dat presteerde (hoewel, was ManU toen nog wereldtop?), maar die moest vervolgens weer een stapje terug doen. En ook voor Depay bleek de tussenstap bij Lyon uiteindelijk beter te zijn, net als Wijnaldum een jaartje heeft kunnen rijpen bij Newcastle voordat hij naar Liverpool ging, en Bergwijn nu langzaam op stoom begint te komen bij Tottenham.

Maar goed, ik hoop dan maar dat Gakpo en Madueke de uitzonderingen zijn, en dat we deze 2 parels direct aan de absolute top kunnen verkopen. Dan is deze hele afweging nergens voor nodig.

Zou natuurlijk mooi zijn voor die jongens zelf, maar ook voor de financiën en het aanzien van PSV zou het goed zijn als we weer spelers succesvol bij de wereldtop kunnen afleveren.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Goed gedaan John. Verzekerd van een transfersom aan het einde van het jaar, want Mario gaat natuurlijk aan het einde van het seizoen, zeker als we weer geen CL halen. Benieuwd wat we er nog voor krijgen, complimenten!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waarom zou hij ‘natuurlijk’ vertrekken aan het einde van het seizoen? Ik krijg de indruk dat Götze, anders dan de meeste voetballers, iemand is die zowel persoonlijk als professioneel vooral plezier uit zijn werk wil halen. Lijkt me bij uitstek het type dat niet direct kwijlend ja zegt als PSG, Man City of Madrid aanklopt. Wellicht als een Duitse topclub zich meldt met een goed verhaal en uitzicht op speeltijd, maar het zou me óók niet verbazen als hij nog ‘gewoon’ twee/drie jaar in Eindhoven blijft.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 06 sep 2021, 17:12 Waarom zou hij ‘natuurlijk’ vertrekken aan het einde van het seizoen? Ik krijg de indruk dat Götze, anders dan de meeste voetballers, iemand is die zowel persoonlijk als professioneel vooral plezier uit zijn werk wil halen. Lijkt me bij uitstek het type dat niet direct kwijlend ja zegt als PSG, Man City of Madrid aanklopt. Wellicht als een Duitse topclub zich meldt met een goed verhaal en uitzicht op speeltijd, maar het zou me óók niet verbazen als hij nog ‘gewoon’ twee/drie jaar in Eindhoven blijft.
[mention]PCGC[/mention] doet wat ik altijd deed na een proefwerk. Uitgaan van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 06 sep 2021, 16:32 Goed gedaan John. Verzekerd van een transfersom aan het einde van het jaar, want Mario gaat natuurlijk aan het einde van het seizoen, zeker als we weer geen CL halen. Benieuwd wat we er nog voor krijgen, complimenten!
Ik vind het werkelijk waar gewoon knap worden hoe jij in alles, maar dan ook echt alles, toch een negatieve draai kan geven. Geniet nou toch eens van het leven man, en de mooie dingen die onze club allemaal doet, zonder het verhaal gelijk weer negatief te spinnen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

trouwepsvfan schreef: 06 sep 2021, 17:37
PCGC schreef: 06 sep 2021, 16:32 Goed gedaan John. Verzekerd van een transfersom aan het einde van het jaar, want Mario gaat natuurlijk aan het einde van het seizoen, zeker als we weer geen CL halen. Benieuwd wat we er nog voor krijgen, complimenten!
Ik vind het werkelijk waar gewoon knap worden hoe jij in alles, maar dan ook echt alles, toch een negatieve draai kan geven. Geniet nou toch eens van het leven man, en de mooie dingen die onze club allemaal doet, zonder het verhaal gelijk weer negatief te spinnen.
Niet te doen he.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hij spint echt niet alles negatief. Als hooligans iets doen, ziet [mention]PCGC[/mention] altijd het positieve er nog in. :D
Ik vind het wel amusant. Ook hoe sommigen toch elke keer blijven happen.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwonder me soms gewoon over de zwartgallige instelling van anderen. Gun die mensen graag een leuke kijk op de wereld
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 06 sep 2021, 17:53 Ik verwonder me soms gewoon over de zwartgallige instelling van anderen. Gun die mensen graag een leuke kijk op de wereld
En je denkt dat als je tegen iemand met een depressie zegt dat ie gewoon blij moet zijn, je het probleem oplost?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ach PCGC z’n voorspellingen komen nooit uit, beetje de Valentijn Driessen van dit forum, dus wees juist blij dat hij dit zegt!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Thijs85 schreef: 06 sep 2021, 18:01
trouwepsvfan schreef: 06 sep 2021, 17:53 Ik verwonder me soms gewoon over de zwartgallige instelling van anderen. Gun die mensen graag een leuke kijk op de wereld
En je denkt dat als je tegen iemand met een depressie zegt dat ie gewoon blij moet zijn, je het probleem oplost?
Oh sorry, ik wist niet dat we hier op het forum de verantwoordelijkheid hadden om mede forummers zo te benaderen en te behandelen alsof het gaat om patiënten met een psychische ziekte. Goed dat ik dat nu weet! Zal voortaan op mijn woorden passen. Voor ik het weet stoot ik iemand tegen het hoofd
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

trouwepsvfan schreef: 06 sep 2021, 18:05
Thijs85 schreef: 06 sep 2021, 18:01

En je denkt dat als je tegen iemand met een depressie zegt dat ie gewoon blij moet zijn, je het probleem oplost?
Oh sorry, ik wist niet dat we hier op het forum de verantwoordelijkheid hadden om mede forummers zo te benaderen en te behandelen alsof het gaat om patiënten met een psychische ziekte. Goed dat ik dat nu weet! Zal voortaan op mijn woorden passen. Voor ik het weet stoot ik iemand tegen het hoofd
Oké, blij dat ik je tot dit inzicht kon helpen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Sensation schreef: 06 sep 2021, 18:01 Ach PCGC z’n voorspellingen komen nooit uit, beetje de Valentijn Driessen van dit forum, dus wees juist blij dat hij dit zegt!
Oef. Dit gaat wel heel ver hoor. Beetje respect voor PCGC!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 06 sep 2021, 17:50 Hij spint echt niet alles negatief. Als hooligans iets doen, ziet @PCGC altijd het positieve er nog in. :D
Ik vind het wel amusant. Ook hoe sommigen toch elke keer blijven happen.
Ik vind het ook vermakelijk. Een mooi, fris perspectief zonder nare dingen te roepen. Het is oké dat sommigen het er niet mee eens zijn. Er mag plek zijn voor respectvol pessimisme.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Aangezien we dit seizoen gewoon weer eens kampioen worden blijft Götze gewoon. Net als Gakpo en Madueke.

Het zou wel mooi zijn als we de schaal weer pakken. En daarmee ook de CL miljoenen. We hebben deze zomer al flink wat geld overgehouden. Mochten we weer eens een keer de CL in gaan, dan kan je het wellicht een zomer veroorloven om je basisteam een jaartje intact te houden en wellicht te versterken. Dan kan je echt een stap zetten.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als we kampioen worden, zal de interesse in onze spelers alleen maar groter worden. Bovendien kunnen dan eerder spelers het gevoel hebben dat ze "klaar" zijn bij PSV.

Linksom of rechtsom moet je er gewoon rekening mee houden dat je elk jaar je beste speler(s) verliest aan de Europese (sub)top. Dat is gewoon gezonde doorstroming, die moet je ook niet willen blokkeren als club.

Als je het financieel kan veroorloven om niemand te hoeven verkopen, kun je het ook anders bekijken: als we een topper voor 40 miljoen verkopen, kunnen we dat geld volledig in nieuwe krachten investeren.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

trouwepsvfan schreef: 06 sep 2021, 17:37
PCGC schreef: 06 sep 2021, 16:32 Goed gedaan John. Verzekerd van een transfersom aan het einde van het jaar, want Mario gaat natuurlijk aan het einde van het seizoen, zeker als we weer geen CL halen. Benieuwd wat we er nog voor krijgen, complimenten!
Ik vind het werkelijk waar gewoon knap worden hoe jij in alles, maar dan ook echt alles, toch een negatieve draai kan geven. Geniet nou toch eens van het leven man, en de mooie dingen die onze club allemaal doet, zonder het verhaal gelijk weer negatief te spinnen.
Je leest denk ik niet goed. Ik ben juist positief. John krijgt de complimenten waar het hoort.

Dat Sangare nu geblesseerd is en we geen vervanger hebben, is weer een ander verhaal….
#FreeGeneratie4
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sangare speelt nu nog. Maar is inderdaad een van de types waar we geen backup voor hebben.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong