[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Plaats reactie
Afellay_Amrabat
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 480 times
Been thanked: 193 times

[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 11:27

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef:
31 jul 2019, 11:25
En de verdediging is verantwoordelijk voor die andere 2 goals. Voila... Je bent nogmaals wat blind als je alles wilt afschuiven op het falen van Zoet. Maargoed, die mening mag je natuurlijk hebben. En ja, ik zie Zoet ook graag vertrekken, laat dat duidelijk zijn ;)
Dat de defensie bagger is weet ik, heb ik ook vaak gezegd. Gisteren stonden er 3 spelers die normaliter niet gaan spelen dit seizoen, daarom is het balen dat je keeper niets tegenhoudt en 2 keer blundert. Dit kost je gewoon de volgende ronde en wellicht Europees voetbal.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 482 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:29

Tja ik denk dat er wel meer oorzaken zijn dan alleen die 2 blunders. Natuurlijk speelt het een rol, maar zo kan je dus ook wijzen naar de andere 2 tegengoals waarbij de defensie grote flaters maakt, of het belachelijk slecht afmaken van kansen. Of de vreselijke k*t tactiek van onze trainer. De uitschakeling (en als we zo door blijven gaan geloof ik ook niet dat we EL gaan halen) heeft veel meer oorzaken.

Was het maar zo dat een nieuwe keeper erin alles oploste, dat zou wel magistraal zijn :D

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:31

Ik moet wel zeggen dat die eerste goal van Basel wel een kanonskogel was. Manman, wat een schot
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Afellay_Amrabat
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 11:32

Juancho schreef:
31 jul 2019, 11:29
Tja ik denk dat er wel meer oorzaken zijn dan alleen die 2 blunders. Natuurlijk speelt het een rol, maar zo kan je dus ook wijzen naar de andere 2 tegengoals waarbij de defensie grote flaters maakt, of het belachelijk slecht afmaken van kansen. Of de vreselijke k*t tactiek van onze trainer. De uitschakeling (en als we zo door blijven gaan geloof ik ook niet dat we EL gaan halen) heeft veel meer oorzaken.

Was het maar zo dat een nieuwe keeper erin alles oploste, dat zou wel magistraal zijn :D

Wat een tijden hadden we met Gomes he. ;)

Juancho
Legende
Has thanked: 482 times
Been thanked: 750 times

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:34

Afellay_Amrabat schreef:
Zeker maar je vergeet dat daarvoor een heel stabiel en degelijk elftal stond. En met Alex voor je wordt sowieso al de helft van het gevaar weg gehaald. Dus tja, wederom, een keeper is net zo goed afhankelijk van de spelers voor hem als dat een verdediging een betrouwbare keeper nodig heeft achter hun. Het blijft een teamsport he en samen moet je zo goed mogelijk de mindere punten zien op te vangen. In dit geval is heel veel heel matig bij PSV. Dus tja, dan valt een beperkte keeper ook veel meer op. Ik geloof er om die reden ook niet in dat die Duitser straks achterin er voor zorgt dat het beter gaat. Lijkt me praktisch onmogelijk. Daarvoor zijn de problemen veel groter.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:42

Afellay_Amrabat schreef:
31 jul 2019, 11:32
Juancho schreef:

Wacht even, Alex daarvoor maakt ook wel wat verschil

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 83 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Jwoeloe » 31 jul 2019, 11:43

De morning after, waar moeten we beginnen?

De angst voor een scenario als gisteren zat er bij mij dik in na die thuiswedstrijd. De hosanna op het einde na de 3-2 in eigen huis voorspelde weinig goeds. Je weet dat die lange ballen van Basel gisteren wel een keer goed gaan vallen. De 1-0 mag er nooit in: of Bruma zich er nou horizontaal voor moet gooien of Zoet die bal gewoon over mag boksen, dat laat ik dan nog in het midden. Je maakt een geweldige 1-1, een kans die geen kans was. Je wist dat je die tweede goal nodig had om het te beslissen, die maak je meermaals niet, waarna hij aan de andere kant valt. De wetten van het voetbal. Ik weet niet goed of ik Dumfries hierop moet aankijken of niet. Ik kan het begrijpen dat je eerste reflex is om het schot van Ajeti te blocken, maar als hij niet bij de bal kan zoals nu rolt hij door je benen..

Ondanks een selectie die echt niet kan op dit niveau (regelrecht gokken) en het krijgen van tegengoals die er echt niet in mogen, breekt het scorend vermogen je zo vroeg in het seizoen al op. Kunnen we Van Bommel daarin iets kwalijk nemen? Ja en nee. Waarom niet? Op dit materiaal kan je gewoon niet bouwen. Zoet, Luckassen, Viergever, Sadilek die gewoon geen linksback is, een Bruma die na 45 minuten al stuk zit en nauwelijks spelers in je selectie die zelf een goal kunnen maken. Waarom wel? Er zit geen lijn in het spel, het lijkt nergens op. Het is er echt niet beter op geworden sinds die beginperiode toen iedereen het meest attractieve PSV in jaren zag.

De sportieve gevolgen zijn het ontbreken van CL, maar ook het nog moeten doorlopen van 2 voorrondes EL. Het zou fijn zijn als je deze gewoon had gewonnen, zodat je jezelf van die groepsfase had verzekerd. Dit was de kortste weg naar Europa. Vanuit de voorronde CL doorstromen naar de groepsfase CL via de League Path is sowieso niet heel reëel voor Nederlandse ploegen, ware het niet dat we het qua loting voorlopig wel op een presenteerblaadje aangereikt kregen. Dan mag je daar heel kritisch op zijn. In de voorronde EL moeten we op onze hoeden zijn (gezien recente evaringen) maar dat mag geen probleem zijn, indien de nieuwe aanwinsten beschikbaar zijn.

De gevolgen voor de selectie is dat het CL geld dit jaar niet naar ons komt en het nog niet zeker is of de begrote EL gelden wel deze kant op komen. Hierdoor denk ik niet dat PSV nog kan ageren met bijvoorbeeld een extra centrale verdediger, dus die kunnen we officieel vergeten. Spelers willen misschien wel vertrekken en zullen dat nu doen voor kleinere bedragen dan wanneer je CL zou spelen. En je bent zelf gewoon een stuk minder interessant voor potentiële aanwinsten. Het valt voor PSV te hopen dat een Bergwijn of Lozano snel de deur uit gaat. We hebben behoefte aan een echte 10. Eventueel zelfs Ihattaren, iemand die wel die bal vooruit durft te geven. Daar heb ik Bergwijn niet op kunnen betrappen. Die jongen moet op de flank, wat betekent dat Bruma, Bergwijn of Lozano moet banken. Een vertrek van één van de laatste twee zou dus goed uitkomen. Daarmee zou je 1 op 1 een vervanger aan kunnen trekken die wel op de 10 uit de voeten kan.

Het zou voor PSV ook goed zijn als Pereiro, Hendrix, Luckassen, Ramselaar op korte termijn een nieuwe uitdaging vinden. Dat geldt wellicht ook wel voor Zoet en in mindere mate Dumfries. Het verhaal van die eerste 4 en ook van Zoet is inmiddels bij iedereen wel bekend (als hij zo doorgaat zie ik hem in 2021 nog wel gratis uit zijn contract lopen, want kan me niet voorstellen dat hier nog interesse voor komt), maar ook Dumfries die PSV gewoon heel makkelijk te bespelen maakt voor iedere tegenstander. Ik schreef gisteren al dat hij een 10+ verdient voor zijn inzet, maar voetballend is het gewoon ruim onvoldoende. Maakt het voor de tegenstander veel makkelijker om PSV te bespelen. In dat opzicht is het jammer dat Man Utd toch voor die andere back heeft gekozen.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 11:45

J.B. schreef:
31 jul 2019, 11:42
Afellay_Amrabat schreef:
Juancho schreef:

Maar met die fantastische reddingen stond hij er toch echt alleen voor. Gomes pakte punten voor de club.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 329 times
Been thanked: 303 times

Awards:

Bericht door Mercer » 31 jul 2019, 11:46

Had gisteren soortgelijke spanning als op 31 maart. In beide gevallen eindigde het onnodig in een ware tragedie. :cry:

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 499 times
Been thanked: 526 times

Bericht door TomPSV » 31 jul 2019, 11:47

Herkenbaar. Na die enorme kans voor Bergwijn in de tweede helft wist ik dat het verkeerd zou aflopen. Als je zelf de kansen niet afmaakt, krijg je uiteindelijk de deksel op de neus.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:48

El Mayo schreef:
31 jul 2019, 11:45
J.B. schreef:
Afellay_Amrabat schreef:

Maar met die fantastische reddingen stond hij er toch echt alleen voor. Gomes pakte punten voor de club.
Alex had Henry in de zak tegen Arsenal kan ik me nog herinneren. Met alleen een goede keeper ben je er ook nog niet..

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 11:50

J.B. schreef:
31 jul 2019, 11:48
El Mayo schreef:
31 jul 2019, 11:45
J.B. schreef:

Alex had Henry in de zak tegen Arsenal kan ik me nog herinneren. Met alleen een goede keeper ben je er ook nog niet..
Dat klopt helemaal, maar met schoten van afstand ben je overgeleverd aan de keeper.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 766 times
Been thanked: 265 times

Bericht door milansandro » 31 jul 2019, 12:49

Onze geniale coach had gisteren met Boscagli op linksback moeten beginnen..
Sadilek op het middenveld samen met Rosario en Guti...heb je tenminste iets van een middenveld...
Voorin Bruma, Malen, Bergwijn..
Dat was een logische opstelling geweest ipv dat afgrijselijke 4-2-4 dat niet werkt en ook nooit zal werken..

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 31 jul 2019, 13:58

En zo wordt de ene na de andere PSVer door het slijk gehaald.

Ten tijde van Cocu deugde er niets van ons spel. Van Bommel wordt even hard afgekraakt.
Ooit werd de hardwerkende, vaak nuttige Bulgaarse international Stanislav Manolev na een hetze van een als "analiticus" beschouwde gestoord figuur als volslagen waardeloos neergezet, ook door eigen supporters.
Nu was eerst Hendrix de pineut, Zoet is dezer dagen aan de beurt en als ik alle posts bij elkaar op tel, dan hoort dit "brandhout" kennelijk thuis in de tweede divisie.
Je kunt je afvragen of we met de afgeschreven Pereiro en de verguisde Hendrix slechter af waren geweest gister in Basel.

Wat ik wil zeggen; nuance is ver te zoeken bij velen.
Voor alle duidelijkheid;
Ik baal als een stekker, weet even ook niet hoe het voor zaterdag allemaal op orde gebracht moet worden, maar weet wel dat al dat negatieve gezeik niet zal helpen.

"En komen er tijden van veel tegenslag", het 4e couplet van ons clublied is blijkbaar nog niet goed bekend.
Terwijl we vorige dinsdag in ons stadion hebben kunnen meemaken dat je tussen de 80e minuut en de 93e als supporters een wereld van verschil kunt maken door geweldige positiviteit.

Dus, hoe lullig ons gevoel nu ook is;
Forza PSV.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 14:15

Hier enige nuance dan: Zoet laat 12 van de 18 ballen door maar ziet zelf geen vormcrisis. Supporters zijn niet achterlijk. Maar ho ho als ze kritiek hebben.

Dn Trol
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Bericht door Dn Trol » 31 jul 2019, 14:56

tirzah schreef:
31 jul 2019, 13:58

Ten tijde van Cocu deugde er niets van ons spel. Van Bommel wordt even hard afgekraakt.
Ooit werd de hardwerkende, vaak nuttige Bulgaarse international Stanislav Manolev na een hetze van een als "analiticus" beschouwde gestoord figuur als volslagen waardeloos neergezet, ook door eigen supporters.
Nu was eerst Hendrix de pineut, Zoet is dezer dagen aan de beurt en als ik alle posts bij elkaar op tel, dan hoort dit "brandhout" kennelijk thuis in de tweede divisie.
Je kunt je afvragen of we met de afgeschreven Pereiro en de verguisde Hendrix slechter af waren geweest gister in Basel.

Voor alle duidelijkheid;
Ik baal als een stekker, weet even ook niet hoe het voor zaterdag allemaal op orde gebracht moet worden, maar weet wel dat al dat negatieve gezeik niet zal helpen.

"En komen er tijden van veel tegenslag", het 4e couplet van ons clublied is blijkbaar nog niet goed bekend.
Terwijl we vorige dinsdag in ons stadion hebben kunnen meemaken dat je tussen de 80e minuut en de 93e als supporters een wereld van verschil kunt maken door geweldige positiviteit.

Forza PSV.
Denk dat iedereen dat couplet prima kent. Je kunt best ke onvrede uitten als er zoveel (duidelijk) mis gaat en er niet ingegrepen wordt. Om vervolgens zaterdag gewoon weer achter de ploeg te gaan staan. Supporter ben je in voor en tegenspoed, wil niet zeggen dat je maar overal voor moet klappen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1256 times
Been thanked: 2115 times

Bericht door Maikel_91 » 31 jul 2019, 15:40

tirzah schreef:
31 jul 2019, 13:58

Voor alle duidelijkheid;

Forza PSV.
Volledig met je eens! Maar als spelers niet PSV waardig acteren mogen wij als fans ons ongenoegen uit, mits dat genuanceerd gaat inderdaad. Er zijn er een aantal die doen alsof de hele club in de fik staat en we het seizoen beter schriftelijk af kunnen doen, overdreven en triest is dat.

Maar er is terecht kritiek op een groot aantal spelers zoals Zoet. Dat kan gewoon niet wat hij laat zien, het lijkt nog net niet op werkweigering.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 15:54

El Mayo schreef:
31 jul 2019, 14:15
Hier enige nuance dan: Zoet laat 12 van de 18 ballen door maar ziet zelf geen vormcrisis. Supporters zijn niet achterlijk. Maar ho ho als ze kritiek hebben.
Helemaal mee eens, we zijn psv, niet een of andere speeltuin. Hoewel het de laatste tijd in het veld wel daarop begint te lijken.

Afellay_Amrabat
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 16:26

Ik kan het woord Zoet niet meer horen,wat een bitter jaar is dit zeg..😔😔

Plaats reactie