[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 845 times
Been thanked: 940 times

[vCL] FC Basel - PSV (2-3) (dinsdag 30 juli 2019, 20:00 uur)

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 10:20

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoe moet ik dat weten? Ik signaleer enkel iets wat volgens mij nodig is, het is mijn baan niet om met de juiste speler aan te komen.
Armada schreef:
31 jul 2019, 10:06

Ho ho, denk je dat een club ooit voor een tussenjaar 'kiest', ik denk bijna nooit. Het is ook kinderlijk naïef om te denken dat een supporter geen succes wilt. Zo bedoel ik dit ook niet, ik als supporter zie dit als een tussenjaar. Ik verwacht helemaal niks, sterker nog; ik verwacht geen fijn seizoen. Dat is niet eens ingegeven door een vlaag van emotie na gisteren, ik zie wat ik eind vorig jaar zag: nauwelijks een lijn. Daar komt bij dat we (de) twee stabiele factoren in de as zagen gaan: Schwaab en de Jong (imo beste speler die niet vervangen is) en dat het elftal op dit moment hevig uit balans is.

Wat betreft dat investeren... natuurlijk, graag zie ik de beste spelers in Eindhoven. Punt is dat je ze nu geen Europees kunt beloven, als we dat mislopen moeten we ook ineens een financieel gat dichten met transfergelden. Na Bruma en Baumgartl heb je zo'n 20-25 m uitgegeven. Ik ben benieuwd of er nog wat in het potje zit en we geschikte spelers kunnen overhalen om naar Eindhoven te komen.
Mee eens hoor, maar dat 'Europees beloven' staat dan ook volgend jaar op losse schroeven. Wat mij betreft investeert De Jong nu in minimaal een goede speler, met een mooi verhaal en wat extra tekengeld (of weetikveelwat) loop je minder risico dat je volgend jaar (en het jaar daarna, en daarna...?) met hetzelfde probleem zit. Veel hangt af van de laatste weken transferperiode.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 10:21

Inderdaad, omdat het niet realistisch is. Vandaar dus een tussenjaar.

RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 237 times
Been thanked: 625 times

Bericht door RIO » 31 jul 2019, 10:23

Kan dit klote topic niet dicht.
Mo money, Mo honey

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 10:23

En waarom is het niet realistisch?

Eens met RIO, overigens.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 10:27

Omdat ervaren spelers met kwaliteit alleen maar naar PSV zouden willen als er CL voetbal te halen valt. Nu mogen we gewoon weer in het Feyenoord vijvertje gaan vissen.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 10:34

Welnee. De Jong en Guardado kwamen ook in een jaar zonder CL. Je moet een goed plaatje schetsen en eventueel wat extra betalen. Dat is de manier om bij te blijven. Je schetst het te dramatisch wmb.

NESTA

Bericht door NESTA » 31 jul 2019, 10:36

Ik help het je hopen. Want nu staat echt alle druk op PSV om kampioen te worden. Vooral financieel tov Ajax.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 31 jul 2019, 10:37

Precies :) En daarom mag De Jong wmb wat overuren gaan draaien (als hij dat nog niet deed). Kampioenschap, maar ook ver komen in de EL zijn buitengewoon belangrijk dit jaar.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 475 times
Been thanked: 193 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 10:40

El Sordo schreef:
30 jul 2019, 11:51
Afellay_Amrabat schreef:
30 jul 2019, 11:31
Zoet die zich gaat herpakken? Op basis waarvan precies? Het hele afgelopen seizoen heeft hij 1x uitgeblonken (Spurs-uit). Verder was het alleen maar bagger en heeft hij ons punten gekost. En ook de afgelopen weken is t een en al niets. Nee, dit wordt heel moeilijk vanavond.
Dat mag je prima vinden. Ik weiger mee te gaan in die emotionele overdrive en ben het er derhalve niet mee een.
:lol:

Armada
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 42 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Armada » 31 jul 2019, 10:41

El Sordo schreef:
31 jul 2019, 10:34
Welnee. De Jong en Guardado kwamen ook in een jaar zonder CL. Je moet een goed plaatje schetsen en eventueel wat extra betalen. Dat is de manier om bij te blijven. Je schetst het te dramatisch wmb.
Ik denk dat hier niemand ontevreden zal zijn wanneer dit soort spelers gehaald worden, ik hoop het. Echter verwacht ik niet dat dit kaliber naar Eindhoven komt, andere TD, iets andere tijden en ik twijfel momenteel aan de financiële slagkracht bij PSV.

Wanneer spelers vertrekken dan verandert dit perspectief natuurlijk enigszins.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 257 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 31 jul 2019, 10:45

Ja, we zijn volledig afhankelijk van uitgaande transfers nu, en kopende clubs zijn niet gek, die weten dat PSV nu water bij de wijn zal moeten doen, helemaal omdat spelers CL willen spelen. Het feit dat Malen wel speelde ondanks dat hij nog maar jaar contract heeft, sterkt me dan nog enigzins dat dat wel goed komt. Bergwijn en Lozano gaan gewoon, en ja ik denk nog steeds dat Steven naar Ajax gaat.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 245 times
Been thanked: 250 times

Awards:

Bericht door Trixm » 31 jul 2019, 10:45

Zoet is niet in vorm, dat geeft hij zelf ook toe. Die hetze heeft niet zoveel zin.

Waar is de zelfreflectie van Lozano en Dumfries? Waarom neemt Bergwijn de ploeg niet op sleeptouw. Waar is Rosario en waAr is in hemelsnaam van Bommel mee bezig.

Een middenveld zonder een CVM is niet te doen met deze spelers. Het is of Hendrix of Sadilek. Daarnaast is het of Guti of Rosario. Het is geen hogere wiskunde.

Waarom wisselt Mark in de laatste minuten Pereiro niet? Die derde goal was toch niet boeiend. Ik kreeg totaal geen all in gevoel.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

El Dante
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Bericht door El Dante » 31 jul 2019, 10:47

Klote pot, helaas zat het in dit tweeluik gewoon niet mee bij ons, totaal onverdiend eruit geknikkerd door een paar losers. Feit is wel dat er een hoop spelers in stonden die er niet hoorden te staan en die het ook flink opgekloot hebben met persoonlijke fouten (Luckassen, Zoet). Maar aan de andere kant van het verhaal ligt wel de nuance dat we er in de vierde voorronde toch waarschijnlijk wel uit waren geknikkerd en dat dit elftal totaal nog niet representatief is voor elftal wat er over pakweg een maand staat. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat als Baumgartl, Boscagli en Lato/Gloster ingepast worden er opeens een stabiele defensie kan ontstaan wat de stabiliteit van dit elftal iig een flinke boost kan geven. Nu is het alleen zaak om Europa League te halen en daar eens hoge ogen te gaan gooien. Kwartfinale moet normaliter echt mogelijk zijn voor een club van het postuur van PSV. We hebben im re Europa League de laatste jaren veel te laks gedaan waardoor we nu ook met onze Europese ranking verneukt zijn, tijd om dit weer eens op te krikken...

Juancho
Legende
Has thanked: 480 times
Been thanked: 747 times

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 10:53

Armada schreef: Wat betreft dat investeren... natuurlijk, graag zie ik de beste spelers in Eindhoven. Punt is dat je ze nu geen Europees kunt beloven, als we dat mislopen moeten we ook ineens een financieel gat dichten met transfergelden. Na Bruma en Baumgartl heb je zo'n 20-25 m uitgegeven. Ik ben benieuwd of er nog wat in het potje zit en we geschikte spelers kunnen overhalen om naar Eindhoven te komen.
Alleen hierom al kan dit seizoen NOOIT een tussenjaar zijn. Dan is het gewoon puur falen van trainer en leiding en daar behoort verantwoordelijkheid bij. Een club die geen cent te makken heeft, die niets anders kan dan jeugd spelers in passen en misschien wat huren, die kan spreken over een tussenjaar.

PSV heeft/had geld zat, dat was het probleem niet. Maar als je geld verbrast aan aanvaller nummer 100 terwijl je die niet nodig bent, tja, dan is het gewoon een beleidsmatige keuze. Eentje waarbij een aantal (waaronder Menno en ik) al direct twijfels bij hadden. Maargoed, noem het woord prioritering en een aantal staan hier op hun achterste poten omdat het "zo niet werkt".

Bovendien, en dat is voor nu even het belangrijkste: wat heeft v. Bommel nou laten zien dat hij kan werken met de groep in dit "tussenjaar" zodat het team er na dit seizoen veel beter voor staat en weer serieus mee kan doen? Het wordt met de week slechter, het voetbal slaat helemaal nergens op en onze trainer is nog eigenwijzer dan Rutten, Cocu en v. Gaal bij elkaar. Ik ben dus eerder bang voor een afbraakjaar.

Ricardo Zamora
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 41 times

Bericht door Ricardo Zamora » 31 jul 2019, 10:53

El Dante schreef:
31 jul 2019, 10:47
Klote pot, helaas zat het in dit tweeluik gewoon niet mee bij ons, totaal onverdiend eruit geknikkerd door een paar losers. Feit is wel dat er een hoop spelers in stonden die er niet hoorden te staan en die het ook flink opgekloot hebben met persoonlijke fouten (Luckassen, Zoet). Maar aan de andere kant van het verhaal ligt wel de nuance dat we er in de vierde voorronde toch waarschijnlijk wel uit waren geknikkerd en dat dit elftal totaal nog niet representatief is voor elftal wat er over pakweg een maand staat. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat als Baumgartl, Boscagli en Lato/Gloster ingepast worden er opeens een stabiele defensie kan ontstaan wat de stabiliteit van dit elftal iig een flinke boost kan geven. Nu is het alleen zaak om Europa League te halen en daar eens hoge ogen te gaan gooien. Kwartfinale moet normaliter echt mogelijk zijn voor een club van het postuur van PSV. We hebben im re Europa League de laatste jaren veel te laks gedaan waardoor we nu ook met onze Europese ranking verneukt zijn, tijd om dit weer eens op te krikken...
Nu ik het even heb kunnen laten bezinken ben ik er ook mee eens dat de nederlaag ook wel een tikkeltje onverdiend was. Winnen was teveel geweest, maar een gelijkspel was een juist resultaat geweest. Ik ben ook benieuwd hoe het over een maand eruit gaat zien. Wie hadden we kunnen treffen in de 4e voorronde?

Captain(C)
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 12 times

Bericht door Captain(C) » 31 jul 2019, 11:11

Ricardo Zamora schreef:
31 jul 2019, 10:53
Nu ik het even heb kunnen laten bezinken ben ik er ook mee eens dat de nederlaag ook wel een tikkeltje onverdiend was. Winnen was teveel geweest, maar een gelijkspel was een juist resultaat geweest. Ik ben ook benieuwd hoe het over een maand eruit gaat zien. Wie hadden we kunnen treffen in de 4e voorronde?
Ik denk er ook zo over. Waar het eigenlijk in één zin op neerkomt is zelf de kansen niet afmaken en achterin niet scherp zijn los van de keeper die werkelijk dramatisch is.

Laten we ook wél wezen; Dit FC Basel is ook gewoon een gerenommeerde ploeg, in elk geval niet van het kaliber Sturm Graz, die Ajax vorig jaar lootte.

Wat ook tegenzit is gewoon een slechte voorbereiding, de resultaten waren niet al te best. Spelers die beoogd voor de basis zijn gehaald zijn nog niet fit en kunnen dus niet spelen, blessures en spelers die laat terug zijn gekomen van interlandverplichtingen.

Los van enkele keuzes die gemaakt worden door de trainer vind ik het voetballend niet eens zo heel slecht.
Koekoek!

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:15

Ik vond Basel ook gewoon heel matig hoor. Probleem was dat PSV net zo matig was. Wij misschien wat meer individuele klasse voorin, zij meer spelend als een team met veel fysiek en strijd. Tja dan krijg je dit dus. Een parodie op een voetbal wedstrijd. Beide teams 4x gescoord, beide teams bakten er voetballend gezien maar bar weinig van.

Ricardo Zamora
Regelmatige invaller
Been thanked: 41 times

Bericht door Ricardo Zamora » 31 jul 2019, 11:15

Captain(C) schreef:
31 jul 2019, 11:11
Ricardo Zamora schreef:
31 jul 2019, 10:53
Ik denk er ook zo over. Waar het eigenlijk in één zin op neerkomt is zelf de kansen niet afmaken en achterin niet scherp zijn los van de keeper die werkelijk dramatisch is.

Laten we ook wél wezen; Dit FC Basel is ook gewoon een gerenommeerde ploeg, in elk geval niet van het kaliber Austria Wien.

Wat ook tegenzit is gewoon een slechte voorbereiding, de resultaten waren niet al te best. Spelers die beoogd voor de basis zijn gehaald zijn nog niet fit en kunnen dus niet spelen, blessures en spelers die laat terug zijn gekomen van interlandverplichtingen.

Los van enkele keuzes die gemaakt worden door de trainer vind ik het voetballend niet eens zo heel slecht.
Ik ben het met je eens over dat de omstandigheden tegenzaten. Toch proeft het alsof hier eerder op ingestoken had kunnen worden. Dat Schwaab wegging was al lang bekend. Dat er nu geen targetman is kan je John en Mark niet verwijten en daarmee het getreuzel voor de goal van de aanval.

Verder ben ik met je eens dat FC Basel een gerenommeerde club is, maar het was wel een slecht elftal. Een paar jaar geleden waren we met 5-0 door hetzelfde Basel van het veld geveegd met dit elftal, nu stelt het een stuk minder voor. Ik was niet van dit Basel onder de indruk.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 11:16

De enige schuldige is Zoet. Als je een nieuwe defensie hebt moet je wel kunnen bouwen op een betrouwbare keeper. Hoe hij die 1-2 erin laat gaan en gistee ook weer die 1-0. Hij zakt gewoon door zn knieën omdat hij bang is voor die bal. Hele slechte beurt van Zoet, die al ruim een jaar aan t kloten is.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 257 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 31 jul 2019, 11:18

Hij springt niet, hij zakt door z'n knieën en maakt dan de duik of andere beweging waardoor het bereik minder wordt. Mijn schoonvader is heel lang heel verdienstelijke keeper geweest en heeft veel keepers getraind, hij zegt al jaren dat Zoet de basis van een echte keeper ontbeert.

Captain(C)
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 12 times

Bericht door Captain(C) » 31 jul 2019, 11:20

Afellay_Amrabat schreef:
31 jul 2019, 11:16
De enige schuldige is Zoet. Als je een nieuwe defensie hebt moet je wel kunnen bouwen op een betrouwbare keeper. Hoe hij die 1-2 erin laat gaan en gistee ook weer die 1-0. Hij zakt gewoon door zn knieën omdat hij bang is voor die bal. Hele slechte beurt van Zoet, die al ruim een jaar aan t kloten is.
Niet de enige schuldige maar heeft hier natuurlijk wel een groot aandeel in. Die keept echt werkelijk dramatisch, hij weet zijn vuisten niet eens achter een bal te krijgen.

Wat ik nu ga zeggen meen ik serieus; Ik denk dat Ruiter zeker niet minder is op dit moment en zou zeker overwegen om hem op te stellen, slechter kan het momenteel niet; ieder schot op doel is een tegendoelpunt
Koekoek!

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:21

Afellay_Amrabat schreef:
De enige schuldige is Zoet.
Wat een bullshit zeg. Sorry dat ik het zeg maar dan ben je echt blind voor de echte problemen. Natuurlijk speelt Zoet bagger ,maar dat geld voor eigenlijk vrijwel alle spelers. Op een uitzondering nagelaten. Heb je gezien hoe onze verdediging stond te schutteren? In de thuiswedstrijd Luckassen, gister vooral Dumfries. Dat leek helemaal nergens op. En heb je gezien hoeveel moeite onze aanvallers hebben met een wedstrijd killen?

Weer hetzelfde verhaaltje: een keeper maakt een blunder en is het boehhh. Een spits maakt een blunder is het kan gebeuren. Terwijl beide hetzelfde effect hebben: grote invloed op het resultaat van de wedstrijd. Zoet is schuldig. Zeker. Maar met hem heel veel meer spelers en ook zeker onze trainer.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 11:24

Juancho schreef:
31 jul 2019, 11:21
Afellay_Amrabat schreef:
De enige schuldige is Zoet.
Wat een bullshit zeg. Sorry dat ik het zeg maar dan ben je echt blind voor de echte problemen. Natuurlijk speelt Zoet bagger ,maar dat geld voor eigenlijk vrijwel alle spelers. Op een uitzondering nagelaten. Heb je gezien hoe onze verdediging stond te schutteren? In de thuiswedstrijd Luckassen, gister vooral Dumfries. Dat leek helemaal nergens op. En heb je gezien hoeveel moeite onze aanvallers hebben met een wedstrijd killen?

Weer hetzelfde verhaaltje: een keeper maakt een blunder en is het boehhh. Een spits maakt een blunder is het kan gebeuren. Terwijl beide hetzelfde effect hebben: grote invloed op het resultaat van de wedstrijd. Zoet is schuldig. Zeker. Maar met hem heel veel meer spelers en ook zeker onze trainer.
Je scoort 4 goals tegen Basel, je keeper laat 2 houdbare ballen door. Natuurlijk moet de voorhoede die kansen afmaken, maar hoe wil je winnen als je keeper nieta tegenhoudt. Krijg gewoon 4 goals tegen , tegen fucking Basel🤦‍♂️

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 31 jul 2019, 11:25

En de verdediging is verantwoordelijk voor die andere 2 goals. Voila... Je bent nogmaals wat blind als je alles wilt afschuiven op het falen van Zoet. Maargoed, die mening mag je natuurlijk hebben. En ja, ik zie Zoet ook graag vertrekken, laat dat duidelijk zijn ;)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2140 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 31 jul 2019, 11:25

Juancho schreef:
31 jul 2019, 11:15
Ik vond Basel ook gewoon heel matig hoor. Probleem was dat PSV net zo matig was. Wij misschien wat meer individuele klasse voorin, zij meer spelend als een team met veel fysiek en strijd. Tja dan krijg je dit dus. Een parodie op een voetbal wedstrijd. Beide teams 4x gescoord, beide teams bakten er voetballend gezien maar bar weinig van.
Basel was vooral aan het schoppen. Er is in de rust wat van gezegd, want op deze manier hadden ze niet met 11 man de wedstrijd afgemaakt.
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jul 2019, 11:27

Juancho schreef:
31 jul 2019, 11:25
En de verdediging is verantwoordelijk voor die andere 2 goals. Voila... Je bent nogmaals wat blind als je alles wilt afschuiven op het falen van Zoet. Maargoed, die mening mag je natuurlijk hebben. En ja, ik zie Zoet ook graag vertrekken, laat dat duidelijk zijn ;)
Dat de defensie bagger is weet ik, heb ik ook vaak gezegd. Gisteren stonden er 3 spelers die normaliter niet gaan spelen dit seizoen, daarom is het balen dat je keeper niets tegenhoudt en 2 keer blundert. Dit kost je gewoon de volgende ronde en wellicht Europees voetbal.

Plaats reactie