AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bespreek hier alles over AZ.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

AZ speelt toch wel heel goed voetbal hoor. Mooi dat ze in de eerste weken al zoveel hebben laten liggen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zo'n Karlsson maakt ook gewoon het verschil. Geweldige speler die ook de nodige arbeid levert.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ze spelen inderdaad al een hele tijd gewoon prima voetbal. Beslissende spelers hebben daar ook niet veel rust gehad maar dat is niet aan ze te zien.

Maar na Utrecht en Groningen heeft Heerenveen ook niet veel in de pap te brokkelen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ykhim schreef: 08 nov 2020, 17:19 Zo'n Karlsson maakt ook gewoon het verschil. Geweldige speler die ook de nodige arbeid levert.
Is inderdaad een meer dan prima voetballer, duikelt AZ toch knap op bij Elfsborg voor een mooi prijsje.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ongelooflijk, Utrecht Groningen Heerenveen 3 0 2 0 en 3 0 eraf. AZ was echt bizar goed en het zag er zo makkelijk uit zonder dat ze echt topspelers hebben. Onbegrijpelijk dat zij zoveel punten hebben laten liggen.
Gebruikersavatar
Bitjie van mai
Ballenjongen
3
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

AZ gaat gewoon meedoen voor de landstitel.
Je het ut nie van mai hòr mare
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

AZ speelt al het hele seizoen goed voetbal. Alleen werd dat tot dusver overschaduwd door die reeks gelijke spelen. Maar ook in die wedstrijden speelde AZ uitstekend voetbal. Tegen ADO kon AZ met de rust al 5-0 voor staan maar men liet dat na. Sparta werd ook weggespeeld de eerste helft. Maar door pech, gebrek aan killers mentaliteit en op het laatst ook de gedachte ‘het zal toch niet weer’ verspeelde men punten. En het centrale duo achterin is niet zo heel sterk. Dat is al jaren de achilleshiel van dat elftal.

AZ heeft als voordeel dat de ploeg grotendeels intact is gebleven. Deze ploeg speelt een jaar of drie met elkaar en al die automatismen zie je terug. Met Karlsson hebben ze uitstekende vervanger voor Idrissi. Ik vind de Zweed eerlijk gezegd beter dan Idrissi.

Voor de titel zie ik AZ niet meedoen maar top vier zullen ze denk ik wel gaan halen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als AZ dit niveau kan vasthouden gaan ze gewoon meedoen om de titel hoor. De huidige achterstand stelt weinig voor als ze Ajax weer tweemaal weten te kloppen. Ik zou op dit moment niet weten waarom dat onmogelijk zou zijn.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Achterstand op Ajax 10 punten en PSV 8..
Die gaan niet meer meedoen om de titel, geloof ik niks van..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

milansandro schreef: 08 nov 2020, 22:23 Achterstand op Ajax 10 punten en PSV 8..
Die gaan niet meer meedoen om de titel, geloof ik niks van..
Ze hebben 1 wedstrijd minder gespeeld.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vond ze vandaag in ieder geval erg indrukwekkend. Zeker na een Europese uitwedstrijd. De foutmarge hebben ze eigenlijk wel verspeeld natuurlijk, maar ik zou ze absoluut nog niet afschrijven.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

milansandro schreef: 08 nov 2020, 22:23 Achterstand op Ajax 10 punten en PSV 8..
Die gaan niet meer meedoen om de titel, geloof ik niks van..
Met één wedstrijd minder, namelijk die tegen het matige Utrecht. Als AZ hetzelfde spel speelt wanneer ze tegen Utrecht moeten (en waarom zouden ze dat niet kunnen, ze doen het immers al ruim een jaar), dan is de achterstand 7 en 5 punten. In onderlinge ontmoetingen kun je dan weer een hoop rechtzetten. Sterker nog: win twee keer van Ajax - wederom: waarom niet? - en je staat als AZ zes punten dichterbij. Dan doe je gewoon mee om de titel. Maar goed: het is een áls-scenario. Het feit dat je het echter niet kunt uitsluiten, maakt dat je AZ ook niet kunt uitsluiten in de titelrace.

Ajax en PSV zijn ook niet onfeilbaar, ook al is er zo nu en dan praktisch geen weerstand te bekennen.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

AZ speelt gewoon heel leuk, verzorgd voetbal. Maar de titel zit er echt niet in, daarvoor hebben ze teveel punten verspeelt tegen matige ploegen. Ze spelen leuk voetbal maar tot dusver speelde ze vooral tegen de zwakkere broeders in de competitie. De traditionele drie zijn ze nog niet tegen gekomen maar ook ploegen als Twente, Utrecht en Vitesse.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik verwacht dat AZ uiteindelijk met Feyenoord uit gaat maken wie 3 en 4 zullen worden. Voor een heel seizoen komen ze tekort om PSV en Ajax voor te blijven, maar halen wel voor Eredivisie begrippen een goed niveau daaronder. Ze kunnen op een goede dag van PSV en Ajax winnen, maar over een heel seizoen zal dat denk ik net een brug te ver zijn. Europees zie je dit- en vorig seizoen wel de beperkingen. Ze doen het goed Europees, maar het plafond is ook wel zichtbaar.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

0-0 tegen de Spaanse koploper. Ook knap, zeg maar.

Ze hadden een matige start, maar inmiddels draait het weer bij AZ. Benieuwd of ze in deze poule kunnen overwinteren, maar op dit moment lijkt het helemaal niet meer onmogelijk. Dat had vooraf niemand kunnen bedenken, gok ik zo.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heel erg knap inderdaad, maar ik zou heel verbaasd zijn als het ze lukt.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Volgens mij gaat het neer komen op niet verliezen thuis tegen Napoli of ze wel of niet doorgaan. Als je highlights zag vraag je af hoe het in godsnaam 0-0 is gebleven.

Sowieso wel aardig statistiekje; 24 wedstrijden, 3643 goals en slechts 2 wedstrijden die in 0-0 eindigden; Feyenoord en AZ.
tijn0

11 Sir Tinus schreef: 27 nov 2020, 07:17 Volgens mij gaat het neer komen op niet verliezen thuis tegen Napoli of ze wel of niet doorgaan. Als je highlights zag vraag je af hoe het in godsnaam 0-0 is gebleven.

Sowieso wel aardig statistiekje; 24 wedstrijden, 3643 goals en slechts 2 wedstrijden die in 0-0 eindigden; Feyenoord en AZ.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 27 nov 2020, 07:17 Volgens mij gaat het neer komen op niet verliezen thuis tegen Napoli of ze wel of niet doorgaan.
Ik denk dat ze vooral móéten winnen. Als Sociedad van Rijeka wint (wat niet onaannemelijk is) ligt, nog meer dan bij ons, een gelijkspel tussen Napoli en Sociedad op de loer als die in de zesde wedstrijd tegen elkaar spelen en beide bovenaan staan.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Gaat het weer gebeuren?
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het zal ongetwijfeld in de koppies zitten
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

https://www.vi.nl/audio/az-moet-minimaa ... -feyenoord
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hahaha. Teveel gekopt vroeger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Verder zijn ze wel, beter niet. Zij zitten dichter bij hun piek dan wij, dus als ie dat bedoelt, ben ik het wel eens.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

AZ