John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

TomPSV schreef: 18 aug 2021, 22:23 Is goed Fritsje. Misschien heeft je schoonvader nog sappige nieuwtjes waar werkelijk waar nooit iets van klopte.
Ah. De oorsprong van transferfriday. Toch nog iets aan overgehouden. :lol:
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Is John al ontslagen?
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

FritskePhilips schreef: 18 aug 2021, 22:45
TomPSV schreef: 18 aug 2021, 22:23 Is goed Fritsje. Misschien heeft je schoonvader nog sappige nieuwtjes waar werkelijk waar nooit iets van klopte.
Ah. De oorsprong van transferfriday. Toch nog iets aan overgehouden. :lol:
Ahhh jij bent die Frits! Je had altijd prachtige verhalen over spelers en toekomstige transfers via je schoonvader op dat oude forum. Post je schoonvader nu zelf op het forum of heb je inmiddels een andere schoonvader? Heb oprecht van je c.q. zijn verhalen genoten tijdens de transferperiode haha mooi was die tijd
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

[mention]TylerDurdn[/mention]. Nee, spreek hem niet meer. Geen idee waar hij zichzelf nog mee bezig houdt en of hij zelf actief is op fora. Heb inmiddels ook een andere vrouw, kinderen, huisje, etc.

Die man had me altijd aan de lippen met zijn verhalen en weetjes. Achteraf gezien wellicht naief, maar hij zat in mijn ogen kort op het vuur en ik ging in mijn enthousiasme vaak blindelings in zijn verhalen op. En ik maar typen... :lol:
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

FritskePhilips schreef: 19 aug 2021, 07:39 @TylerDurdn. Nee, spreek hem niet meer. Geen idee waar hij zichzelf nog mee bezig houdt en of hij zelf actief is op fora. Heb inmiddels ook een andere vrouw, kinderen, huisje, etc.

Die man had me altijd aan de lippen met zijn verhalen en weetjes. Achteraf gezien wellicht naief, maar hij zat in mijn ogen kort op het vuur en ik ging in mijn enthousiasme vaak blindelings in zijn verhalen op. En ik maar typen... :lol:
OFF: ik ben echt reuze benieuwd hoe oud je rond die tijd was. Niet omwille van het oordeel, maar voor het referentiekader.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Balinho schreef: 19 aug 2021, 07:54 OFF: ik ben echt reuze benieuwd hoe oud je rond die tijd was. Niet omwille van het oordeel, maar voor het referentiekader.
Begin/midden twintig. Niet om mezelf goed te praten, maar ik was destijds ook echt overtuigd dat de informatie allemaal op waarheid berustte. Heb tot op de dag van vandaag geen idee wat er nu wel van waar was, en wat niet.

Dat groeide zo; in het begin werd er wel eens wat verteld over interne zaken, wat later dan ook naar buiten kwam of mij via anderen ook ter ore kwam. Dat zorgde voor vertrouwen, waardoor je op een gegeven moment blindelings gelooft in hetgeen er gezegd wordt.

Inmiddels besef ik dat daadwerkelijk niemand exact weet wat er zich precies afspeelt, tenzij je één van de directeuren bent (algemeen, technisch of juridisch/financieel) en je er echt met je neus bovenop zit. De rest speculeert allemaal in bepaalde mate doordat ze niet volledig van alle aspecten op de hoogte zijn.

Dat besef heeft mijn houding op fora wel veranderd.

Maar om daarmee ook weer back ON-topic te komen; het roepen om het hoofd van een medewerker van PSV bij de eerste de beste teleurstelling, zoals nu in dit topic het geval was, gaat daarom nergens over. Niemand weet hoe en wat deze personen uitvoeren, maar dat weerhoudt veel mensen niet om ze direct te veroordelen. Eigenlijk best schandalig. :wonder:
Number 8 On Tour
Lid 2e elftal
3
Berichten: 150
Lid geworden op: 4 nov 2020

John heeft het goed voor elkaar. Drommel, Propper, van Ginkel en Ramalho zijn allemaal schoten in de roos. Verlenging van Madueke en Gakpo vorig jaar idem. Er staat een goed elftal alleen het ontbreekt nog aan 2 aanvallers (spits en buitenspeler) en een echte rechtsback.

Luuk de Jong had veel kunnen bijdragen. Vrijwel alle lange ballen (in elke wedstrijd tot nu toe) vanuit Drommel zijn balverlies. Zahavi wint zelden kopduels en ook Gakpo, ondanks zijn 1,91m, verliest er veel. Het op een andere manier tot een doelpunt komen (lange bal, corners en indraaiende vrije trappen) is een aandachtspunt. Een type "Luuk de Jong" zou goed helpen. Als hij wordt gehuurd hang ik de vlag uit.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Luuk, een klasse rechtsback (Santiago Arias?!) en wat backup spelers staan nog op het lijstje lijkt me.

Plus het verkopen van een speler of 5/6: Ihattaren, Bruma, Luckassen, Rigo + Guti in ieder geval, Doan optioneel.
#FreeGeneratie4
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Nog 12 dagen om 2 basisspelers (rechtsback, spits), 2 back-up spelers (middenvelder, buitenspeler) te halen en Mo, Guti, Bruma, Luckassen, Rigo te lozen. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik blijf erbij, Luuk is een uitstekende speler, maar liever volgend jaar. Haal voor nu maar een jongere topspits/-voorhoedespeler die alvast een jaar kan meedraaien en probeer Luuk volgend jaar als vervanger van Zahavi binnen te halen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Wij hebben Luuk dit jaar nodig. Liefst volgende week al.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

PCGC schreef: 18 aug 2021, 21:48 Gefaald, hoofdletter G.
Ik deel je mening wel een beetje, al zou ik zelf misschien iets meer de nuance hebben opgezocht.

Er zijn voor zowel Dumfries als Malen geen (waardige) vervangers aangetrokken. Daarnaast zijn vrijwel alle aankopen te goedkoop de deur uitgegaan. Waar ik in juni nog enthousiast was dat er zo snel en daadkrachtig gehandeld werd, is daar de afgelopen 2 maanden niets meer van te merken.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als je een team (in opbouw!) hebt dat met 0-4 van Ajax wint, Galatasaray van de mat veegt en ongeveer 60 minuten gewoon beter is dan Benfica in eigen huis, heb je vooralsnog alles behalve gefaald wat mij betreft.

Daar doet het gemekker over Ajax dat nog niet zo ver zou zijn (really…) en het onfortuinlijke 2-1 verlies tegen een sterk team als Benfica niet veel aan af. Zowel Malen als Dumfries tegen marktwaarde verkocht (niet het onderste uit de kan, toegegeven) en met Ramalho en Pröpper voor weinig geld twee absolute aanwinsten binnengehaald.

Vooralsnog prima hoor, maar ook De Jong is voor topaankopen afhankelijk van CL of EL, waarbij dat laatste volgens mij niet per se betekent dat we straks hoe dan ook met minder goede versterkingen staan.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Jij kijkt naar behaalde resultaten, ik probeer verder vooruit te kijken. Hoewel de start veelbelovend is (overigens reken ik dat meer de trainer dan de TD aan), is het seizoen aan het eind niet geslaagd als ons grootste succes de Johan Cruijffschaal is.

Je ziet in de wedstrijden tegen Ajax en Benfica dezelfde tekortkomingen. De afgekeurde goal van Ajax en de goals van Benfica kwamen allemaal via de flank van Mwene. Je ziet gewoon dat hij te kort komt tegen de grotere clubs. In dit geval doe ik niet eens vooruit kijken, je kunt nu al constateren dat die positie niet voldoet.

Ook zijn we in de breedte niet sterk genoeg. De eerste vervanger voor Götze was afgelopen week Mauro, die te kort komt. Voor de spits hebben we geen back-up. Op de backposities zitten we al een tijdje dun bezaaid. Uiteraard is het transferwindow nog even open, maar het is al lange tijd bekend dat die posities verbeterd moeten worden. Het is vreemd dat dat inmiddels nog steeds niet gebeurd is. Mocht er voor de spitspositie gewacht worden op Luuk, vind ik dat ook zeer kwalijk. Het seizoen is tegen die tijd al eventjes bezig, en dan moet hij nog gaan beginnen met wennen aan de speelstijl van Schmidt en het team leren kennen.

Verder noem ik ook al de verkochte spelers op. Malen is voor een bodemprijs vertrokken, Dumfries is voor miljoenen minder vertrokken dan waar John steeds aan vast leek te houden. Baumgartl en Sadilek zitten weer in een heerlijke huurconstructie waar ik het niet zo op heb. Zeker bij Sadilek is dat kwalijk, er is geen beter moment om te verkopen dan deze zomer. Baumgartl werd eigenlijk ook al veel te vroeg verhuurd, verhuren kan altijd nog. Rosario is ong. voor marktwaarde verkocht, prima. Piroe is gewoon goed gedaan, dus daar een klein pluspuntje.

Het meeste goede werk van John dateert van voor de opening van de transferperiode. Heb het idee dat hij het ineens kwijt is sinds die transfermarkt open gaat. Het lijkt hem ook niet zo goed te lukken om overbodige spelers te dumpen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PSV heeft het geraamte staan. Natuurlijk wordt er dan gewacht op absolute versterkingen. Wel of geen CL betekent zowel sportief als financieel veel meer mogelijkheden. Liever dat men wacht op Hlozek, dan dat men nu een of andere B-spits haalt voor achter Zahavi, bijvoorbeeld.

Dat het aan de uitgaande kant nog niet vlot is jammer, maar ook begrijpelijk. Als PSV ben je natuurlijk niet de enige partij met een stem in dat proces.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Wauw, conclusies trekken nog voordat de transfermarkt gesloten is (en nog voordat er flink geld binnenkomt, CL of EL) maar we mogen geen conclusies trekken op basis van de resultaten tot nu toe maar we mogen wel al conclusies trekken en die uitstrijken over het hele komende seizoen.

Heb geduld jongens, er staat nog genoeg te wachten, is meermaals heel duidelijk aangegeven! Maar de markt waar PSV graag in vist is ook een markt die afhankelijk is van CL of EL. De selectie van nu is goed genoeg bevonden om de kans te pakken om in CL te komen en als het daadwerkelijk zo is gaat de selectie met het nodige CL geld nog versterkt worden om het verder CL waardig te maken, zo zijn de woorden van Schmidt en De Jong.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

We hebben voor 50 miljoen verkocht. Goedkoop en goed ingekocht. Er staat verder nog wat te gebeuren de komende twee weken. Tel hierbij op het binnenhalen van een topcoach vorig seizoen. Lijkt me een prima tussenrapport voor De Jong na zijn slechte start.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Sensation schreef: 19 aug 2021, 19:10 Wauw, conclusies trekken nog voordat de transfermarkt gesloten is (en nog voordat er flink geld binnenkomt, CL of EL)
Iemand die zegt dat John het goed doet, trekt dan toch ook conclusies? We spreken gewoon allemaal verwachtingen uit, dit is de mijne.
maar we mogen geen conclusies trekken op basis van de resultaten tot nu toe maar we mogen wel al conclusies trekken en die uitstrijken over het hele komende seizoen.
Dat zeg ik toch nergens. Ik haalde nota bene aan dat de start juist veelbelovend is. Ik vind het gevaarlijk om op basis van die resultaten niet meer verder te kijken naar wat er beter kan. Mij vallen enkele punten op die niet goed (genoeg) zijn en die ons later in het seizoen wel eens zouden kunnen gaan opbreken. Daar mag jij natuurlijk anders over denken. Ik kraak niemand af die vindt dat John het wel goed heeft gedaan.
Heb geduld jongens, er staat nog genoeg te wachten, is meermaals heel duidelijk aangegeven! Maar de markt waar PSV graag in vist is ook een markt die afhankelijk is van CL of EL. De selectie van nu is goed genoeg bevonden om de kans te pakken om in CL te komen en als het daadwerkelijk zo is gaat de selectie met het nodige CL geld nog versterkt worden om het verder CL waardig te maken, zo zijn de woorden van Schmidt en De Jong.
Dat zou een verklaring kunnen zijn inderdaad. Toch vind ik dat een hele gevaarlijke tactiek. Vorig jaar zag je dat spelers best veel tijd hebben te wennen aan de speelstijl van Schmidt. Vorig jaar kwam het team ook pas veel te laat op gang. Na alle transfers in juni, zag ik dat dit jaar beter gaan. Dat is het ook, maar de laatste transfers laten te lang op zich wachten. Bijv. het wel of niet aantrekken van een waardige vervanger voor Dumfries, kan je nu misschien ook de deelname kosten, waarna je weer terug uit de oude vijver moet vissen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

John heeft echt prima werk verricht door de selectie al voor de eerste training op orde te hebben zonder dat er veel budget was. Dat er in de breedte nog wat bij moet is iets wat pas later in het seizoen tot problemen zou gaan leiden indien het niet wordt opgelost.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 19 aug 2021, 19:09 PSV heeft het geraamte staan. Natuurlijk wordt er dan gewacht op absolute versterkingen. Wel of geen CL betekent zowel sportief als financieel veel meer mogelijkheden. Liever dat men wacht op Hlozek, dan dat men nu een of andere B-spits haalt voor achter Zahavi, bijvoorbeeld.

Dat het aan de uitgaande kant nog niet vlot is jammer, maar ook begrijpelijk. Als PSV ben je natuurlijk niet de enige partij met een stem in dat proces.
Mee eens. Ik wacht liever op Hlozek dan op een B spits. Ook vind ik niet dat je 20 miljoen moet stuk slaan op spelers, gokkend op CL deelname. Geen enkele 20 miljoen aankoop is een garantie dat we ff Benfica opzij zetten. Dat soort gokjes moet je niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Magnus schreef: 19 aug 2021, 19:06 Jij kijkt naar behaalde resultaten, ik probeer verder vooruit te kijken. Hoewel de start veelbelovend is (overigens reken ik dat meer de trainer dan de TD aan), is het seizoen aan het eind niet geslaagd als ons grootste succes de Johan Cruijffschaal is.

Je ziet in de wedstrijden tegen Ajax en Benfica dezelfde tekortkomingen. De afgekeurde goal van Ajax en de goals van Benfica kwamen allemaal via de flank van Mwene. Je ziet gewoon dat hij te kort komt tegen de grotere clubs. In dit geval doe ik niet eens vooruit kijken, je kunt nu al constateren dat die positie niet voldoet.

Ook zijn we in de breedte niet sterk genoeg. De eerste vervanger voor Götze was afgelopen week Mauro, die te kort komt. Voor de spits hebben we geen back-up. Op de backposities zitten we al een tijdje dun bezaaid. Uiteraard is het transferwindow nog even open, maar het is al lange tijd bekend dat die posities verbeterd moeten worden. Het is vreemd dat dat inmiddels nog steeds niet gebeurd is. Mocht er voor de spitspositie gewacht worden op Luuk, vind ik dat ook zeer kwalijk. Het seizoen is tegen die tijd al eventjes bezig, en dan moet hij nog gaan beginnen met wennen aan de speelstijl van Schmidt en het team leren kennen.

Verder noem ik ook al de verkochte spelers op. Malen is voor een bodemprijs vertrokken, Dumfries is voor miljoenen minder vertrokken dan waar John steeds aan vast leek te houden. Baumgartl en Sadilek zitten weer in een heerlijke huurconstructie waar ik het niet zo op heb. Zeker bij Sadilek is dat kwalijk, er is geen beter moment om te verkopen dan deze zomer. Baumgartl werd eigenlijk ook al veel te vroeg verhuurd, verhuren kan altijd nog. Rosario is ong. voor marktwaarde verkocht, prima. Piroe is gewoon goed gedaan, dus daar een klein pluspuntje.

Het meeste goede werk van John dateert van voor de opening van de transferperiode. Heb het idee dat hij het ineens kwijt is sinds die transfermarkt open gaat. Het lijkt hem ook niet zo goed te lukken om overbodige spelers te dumpen.
Dag eerste is nogal een aanname en bovendien komt het ietwat pedant over als je stelt dat ik enkel naar resultaten kijk en niet naar de langere termijn. Dat laatste doe ik juist door te stellen dat het vooralsnog prima is. De resultaten weerspiegelen deels de kracht van de huidige (let wel) selectie, waarbij de transfermarkt nog niet gesloten is én PSV niet zomaar de middelen heeft om de gewenste rechtsback en/of spits aan te trekken zonder zekerheid over de Europese campagne.

Daarnaast vind ik “gefaald” een nogal armoedige uitdrukking als je juist meer dan een helft de betere bent geweest tegen Benfica in dat lichtstadionnetje — alles behalve de minste tegenstander. Dat je dan alsnog verliest, soit, alle kansen zijn er nog en met een thuiswedstrijd voor de boeg ben je zeker niet kansloos.

Ik wacht liever nog even het window af ipv conclusies te trekken obv een tweeluik tegen een tegenstander waar je gewoon van kan verliezen.

Afijn, ik begrijp de scepsis best hoor, maar ik schat je hoger in dan zomaar meegaan met de reactionaire en rancuneuze stoerdoenerij vanuit beneden onder. ;)
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

[mention]El Sordo[/mention]
Dat eerste was absoluut niet pedant bedoelt. Ik wilde er mee zeggen dat ik nu al problemen constateer die ons nu of later kunnen opbreken. Dat de resultaten goed zijn, verbloemd dan eerder het probleem, want stel dat het hierbij blijft, ben je aan het eind van het seizoen toch ontevreden. Naast dus dat ik dat meer een prestatie van Schmidt vindt die zijn speelstijl er goed heeft ingeslepen. Kan wel zijn dat ook ik de ander niet goed interpreteerde of niet genoeg waarde heb gehecht aan woorden als vooralsnog.

Dat er geen geld is, geloof ik eigenlijk niet zo. Alle spelers die zijn aangetrokken, zijn al aangetrokken voor de zomer. Sindsdien zijn Malen, Dumfries en Rosario o.a. vertrokken. Het bestaat dus bijna niet, dat er niets te besteden valt. Ik vermoed dan eerder dat er gewacht wordt tot de dure categorie spelers interesse heeft (wij dus CL hebben).

Gefaald vind ik zelf ook wel een beetje een armoedige keuze, gaf er ook al bij aan dat ik zelf iets meer nuance zou hebben aangebracht. Hoewel het geen schande is als we het niet redden tegen Benfica, zou ik wel met een rare nasmaak achterblijven dat een andere rechtsback misschien een goal minder had getekend. Ja, koffiedik kijken, dat is zeker waar. Het 'falen' zit 'm verder ook in de andere zaken die ik aanhaal, bijv. dat ik vind dat hij niet goed verkocht heeft deze zomer.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Magnus schreef: 19 aug 2021, 20:09 @El Sordo
Dat eerste was absoluut niet pedant bedoelt. Ik wilde er mee zeggen dat ik nu al problemen constateer die ons nu of later kunnen opbreken. Dat de resultaten goed zijn, verbloemd dan eerder het probleem, want stel dat het hierbij blijft, ben je aan het eind van het seizoen toch ontevreden. Naast dus dat ik dat meer een prestatie van Schmidt vindt die zijn speelstijl er goed heeft ingeslepen. Kan wel zijn dat ook ik de ander niet goed interpreteerde of niet genoeg waarde heb gehecht aan woorden als vooralsnog.

Dat er geen geld is, geloof ik eigenlijk niet zo. Alle spelers die zijn aangetrokken, zijn al aangetrokken voor de zomer. Sindsdien zijn Malen, Dumfries en Rosario o.a. vertrokken. Het bestaat dus bijna niet, dat er niets te besteden valt. Ik vermoed dan eerder dat er gewacht wordt tot de dure categorie spelers interesse heeft (wij dus CL hebben).

Gefaald vind ik zelf ook wel een beetje een armoedige keuze, gaf er ook al bij aan dat ik zelf iets meer nuance zou hebben aangebracht. Hoewel het geen schande is als we het niet redden tegen Benfica, zou ik wel met een rare nasmaak achterblijven dat een andere rechtsback misschien een goal minder had getekend. Ja, koffiedik kijken, dat is zeker waar. Het 'falen' zit 'm verder ook in de andere zaken die ik aanhaal, bijv. dat ik vind dat hij niet goed verkocht heeft deze zomer.
Als het hierbij blijft ben ik begin september ook ontevreden. Het moge duidelijk zijn dat het huidige team op de langere termijn niet competitief kan zijn in drie competities en er er zowel achterin als voorin nog kwaliteit bij moet .

Ik kan me echter ook voorstellen dat er wellicht spelers zijn met wie De Jong reeds gesproken heeft, maar zelf nog (willen) afwachten of PSV de CL haalt. Het is een complex spelletje en niet zelden wordt er na zekerheid van CL vanuit twee kanten een knoop doorgehakt. Da’s tevens het lullige van de onzekerheid die voorrondes met zich meebrengen.

Soit, volgens mij zij we het grotendeels eens, behalve dat ik denk dat Dumfries niet veel meer had kunnen opleveren dan de huidige vijftien miljoen.
Doperwt
Talent
2
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 aug 2021
Seizoenkaart: Vak T
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 19 aug 2021, 20:27
Magnus schreef: 19 aug 2021, 20:09 @El Sordo
Dat eerste was absoluut niet pedant bedoelt. Ik wilde er mee zeggen dat ik nu al problemen constateer die ons nu of later kunnen opbreken. Dat de resultaten goed zijn, verbloemd dan eerder het probleem, want stel dat het hierbij blijft, ben je aan het eind van het seizoen toch ontevreden. Naast dus dat ik dat meer een prestatie van Schmidt vindt die zijn speelstijl er goed heeft ingeslepen. Kan wel zijn dat ook ik de ander niet goed interpreteerde of niet genoeg waarde heb gehecht aan woorden als vooralsnog.

Dat er geen geld is, geloof ik eigenlijk niet zo. Alle spelers die zijn aangetrokken, zijn al aangetrokken voor de zomer. Sindsdien zijn Malen, Dumfries en Rosario o.a. vertrokken. Het bestaat dus bijna niet, dat er niets te besteden valt. Ik vermoed dan eerder dat er gewacht wordt tot de dure categorie spelers interesse heeft (wij dus CL hebben).

Gefaald vind ik zelf ook wel een beetje een armoedige keuze, gaf er ook al bij aan dat ik zelf iets meer nuance zou hebben aangebracht. Hoewel het geen schande is als we het niet redden tegen Benfica, zou ik wel met een rare nasmaak achterblijven dat een andere rechtsback misschien een goal minder had getekend. Ja, koffiedik kijken, dat is zeker waar. Het 'falen' zit 'm verder ook in de andere zaken die ik aanhaal, bijv. dat ik vind dat hij niet goed verkocht heeft deze zomer.
Als het hierbij blijft ben ik begin september ook ontevreden. Het moge duidelijk zijn dat het huidige team op de langere termijn niet competitief kan zijn in drie competities en er er zowel achterin als voorin nog kwaliteit bij moet .

Ik kan me echter ook voorstellen dat er wellicht spelers zijn met wie De Jong reeds gesproken heeft, maar zelf nog (willen) afwachten of PSV de CL haalt. Het is een complex spelletje en niet zelden wordt er na zekerheid van CL vanuit twee kanten een knoop doorgehakt. Da’s tevens het lullige van de onzekerheid die voorrondes met zich meebrengen.

Soit, volgens mij zij we het grotendeels eens, behalve dat ik denk dat Dumfries niet veel meer had kunnen opleveren dan de huidige vijftien miljoen.
Het probleem is als je voorin versterkingen haalt dan komen Fofana en Vertessen niet aan spelen toe. Het middenveld is ruim bezet met ook nog Boscagli als optie en de keepers zijn ook beiden prima. Verdedigend mag er wel nog wat bij. Centraal heb je Obispo achter de hand (al zou ik persoonlijk Obispo graag in de basis zien). De backposities zijn wel matig bezet. Mwene is niet van het gewenste niveau en met Viergever op de backpositie achter Max lever je veel kwaliteit in.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Er zijn voor mij twee posities die absoluut versterkt moeten worden. Er moet een fatsoenlijke back up komen voor Gotze en de aanval moet verstrekt worden. Heb je daarna nog poen voor een goede rechtsback dan ook die halen.

John heeft het geweldig gedaan tot nu toe. Prima spelers gehaald, Wat brandhout geloosd en wat contracten verlengd. Vind dit zijn beste transferperiode tot nu toe en die kan alleen maar beter worden.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als het hier bij blijft (gebeurt toch niet) geef ik John een 7. We zijn sterker als vorig seizoen en hebben een flinke zak geld er bij.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong