FC Utrecht

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 11:34
mateja schreef: 31 jul 2021, 11:19 We moeten ook niet vergeten dat Van Seumeren een simpele alcoholist is, met veel te veel inspraak in die club. Niet te veel van verwachten. Geld heeft hij, maar voetbalknowhow inderdaad niet. De aankoop van Elia is daarvan een mooi voorbeeld; veel salaris geven aan een sper zo'n ler op zijn retour, want 'grote naam'. Het niet op tijd verkopen van Kerk was ook een mooi voorbeeld, ze vonden de (meer dan prima) biedingen op hem niet toereikend genoeg, terwijl ik genoeg Utrecht supporters ken die hem op dat moment op de fiets zouden wegbrengen.
Ergens snapte ik de aankoop van Elia nog wel. Maar zo'n Kerk, meteen verkopen en twee grote talenten er voor terughalen, zo kom je vooruit. Het is inderdaad wat je zegt, emotiemanagement.
Precies! Emotiemanagement, mooi - die zocht ik :)
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 31 jul 2021, 11:05 Dit matige zweden waren al wel weer een poos geleden. Heeft Van Seumeren veel geld gekost. Desalniettemin kijken ze inderdaad wel bovenmatig naar afvallers in plaats van 'parels' die eventueel kunnen ontbolsteren. FC Groningen heeft een structureel geldgebrek, maar die proberen nog wel enigszins creatief te zijn. Ook in de manier van scouting met Wes Beuving die daar een paar jaar geleden als jonge jongen naar toe is gegaan.

Over Jong FC Utrecht zijn we het allebei wel over eens dat dit onvoldoende is voor wat er doorstroomt met de kansen die ze krijgen in de KKD t.o.v. de andere clubs.
Het klopt dat die matige Zweden even geleden is maar wat ik er met name mee wil zeggen is dat er dus in de top van die club weinig kritisch vermogen is naar eigen beleid. Wij constateren dat de jeugdopleiding niet voldoende rendeert, maar ik vraag me of in de top bij Utrecht die conclusie ook al getrokken is. Of dat je een beetje een eilandjescultuur hebt zoals bij Feyenoord waarbij de rotte plekken niet worden weggesneden.

Een Jong team in de JL is in principe een groot geschenk voor talentontwikkeling, bij PSV zie je dat dat cadeau wordt uitgepakt, ook AZ doet het prima, maar Utrecht, die hebben een selectie vol spelers waarvan er een paar net hun eigen selectieniveau gaan aantikken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Johnnie Walker schreef: 31 jul 2021, 11:22 Groningen doet het ook 1 jaartje goed. Structureel presteert Utrecht natuurlijk beter dan zij. Qua jeugd hebben jullie zeker gelijk, maar die 'afvallers' hebben ze natuurlijk wel wat opgeleverd. Gustafson en Maher zijn prima spelers voor ze. Om nou Groningen te noemen als voorbeeld.. vind dat echt niets bijzonders.
Zoals Massimo ook al zegt, ze vissen iets meer in de vijver van spelers die meer waard worden.

Suslov - stond al in belangstelling van grotere clubs
Gudmundsen - gaat ook nog wel een stap omhoog zetten
Strand Larsen - is ook een spits die gaat renderen
Paulos Abraham - Talentvolle speler waarbij de kans zeer aanwezig is dat ze winst op hem boeken.

Vergelijk ik dat met de selectie van Utrecht dan kom ik op

Douvikas - maar die ken ik niet goed genoeg
Q. Timber - Voor de verandering wel een oud jeugdspeler van Ajax die wat kan toevoegen
Moussa Syllah - jeugdspeler van Monaco die ik ook niet goed genoeg ken

Groningens begroting en salarishuis ligt echt stukken lager.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

[mention]VeresRivne[/mention] Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er te weinig voetbalknowhow is bij FC Utrecht inclusief Van Seumeren zelf. (die toch wel flink wat in de melk te brokkelen heeft.) Een tijdje terug zit hij bij ESPN en dan doodleuk vertellen dat hij iemand als Robert Muhren een goede en interessante spits vindt. En zo heb ik hem wel vaker opportunistisch horen praten door matige spelers te noemen die toevallig net twee aardige wedstrijden hadden gespeeld. Je ziet het ook terug in de teamsamenstelling. De laatste jaren hebben ze al zo vaak dezelfde type middenvelders gehaald in plaats van geprobeerd een complementair middenveld samen te stellen wat bij elkaar meer en betere eigenschappen hebben en elkaar ook aanvullen. Ik denk dat we allebei wel tot de conclusie komen dat FC Utrecht niet het maximale uit hun middelen weet te halen en dat dit zomaar wel eens aan de beleidsbepalers zou kunnen liggen met een tekort aan voetbalknowhow.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik vraag me af of Utrecht echt nog veel beter kan presteren. In principe strijden die samen met Vitesse om de vijfde plek elk jaar. De afgelopen zes jaar top zes. Zo veel meer zit er denk ik niet in toch?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:07 Ik vraag me af of Utrecht echt nog veel beter kan presteren. In principe strijden die samen met Vitesse om de vijfde plek elk jaar. De afgelopen zes jaar top zes. Zo veel meer zit er denk ik niet in toch?
Qua geld en regio zou er veel meer in kunnen zitten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En toch maken ze ieder jaar winst op de transfermarkt. Maar dat is ook heel hard nodig want nog steeds maken ze fors verlies.

https://www.transfermarkt.nl/fc-utrecht ... verein/200

https://www.fcutrecht.nl/media/27615/32 ... _def-2.pdf
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

ShovingNE2 schreef: 31 jul 2021, 12:18 En toch maken ze ieder jaar winst op de transfermarkt. Maar dat is ook heel hard nodig want nog steeds maken ze fors verlies.

https://www.transfermarkt.nl/fc-utrecht ... verein/200

https://www.fcutrecht.nl/media/27615/32 ... _def-2.pdf
Misschien kan Ten Hag ze helpen door Kerk te halen. Na Labyad en Klaiber kan Ten Hag dan ze nog een keer helpen. Heeft hij meteen een snelle speler met diepgang die zowel aan de zijkanten als in de spits kan spelen. ;)
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

mateja schreef: 31 jul 2021, 12:08
Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:07 Ik vraag me af of Utrecht echt nog veel beter kan presteren. In principe strijden die samen met Vitesse om de vijfde plek elk jaar. De afgelopen zes jaar top zes. Zo veel meer zit er denk ik niet in toch?
Qua geld en regio zou er veel meer in kunnen zitten.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat van Seumeren elk jaar de tekorten aanvult om toch de begroting rond te krijgen. Ik vraag me ook of de club buiten de stad zo ontzettend leeft. Als je twintig kilometer naar het noorden gaat kom je in het achterland van Ajax, twintig kilometer naar het westen naar het achterland van Feyenoord en als je naar het zuiden gaat dat van PSV.

Ik ben het eens dat vanuit de jeugd er veels te weinig doorkomt. In de vierde stad van Nederland verwacht je meer talent. Al vind ik het voor de Eredivisie niet verkeerd dat er een ploeg als Utrecht is met een redelijk volwassen ploeg.

Daarnaast blijft het lastig met een supporter als eigenaar. Enerzijds heeft Utrecht de man nodig om hun dure huishouding te kunnen handhaven. Anderzijds is een supporter als eigenaar geen goede keuze omdat er geen rationele maar emotionele keuzes worden gemaakt.

Op die twee vlakken zou het beter kunnen. Maar de uitkomst blijft dat Ajax en PSV de topclubs van het land blijven. Dat Feyenoord ondanks hun wanbeleid nog wel financieel ver voor liggen dat ze in principe altijd in de top vier moeten eindigen. En bij AZ ligt een dusdanige sterke basis die in de afgelopen twintig jaar is opgebouwd, die versla je ook niet even. Wat rest is een gevecht met Vitesse om plek vijf.

Als er toch een club is waar veel meer uit te halen is zet ik mijn geld op ADO Den Haag. Maar dat is een andere discussie.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:30
mateja schreef: 31 jul 2021, 12:08

Qua geld en regio zou er veel meer in kunnen zitten.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat van Seumeren elk jaar de tekorten aanvult om toch de begroting rond te krijgen. Ik vraag me ook of de club buiten de stad zo ontzettend leeft. Als je twintig kilometer naar het noorden gaat kom je in het achterland van Ajax, twintig kilometer naar het westen naar het achterland van Feyenoord en als je naar het zuiden gaat dat van PSV.

Ik ben het eens dat vanuit de jeugd er veels te weinig doorkomt. In de vierde stad van Nederland verwacht je meer talent. Al vind ik het voor de Eredivisie niet verkeerd dat er een ploeg als Utrecht is met een redelijk volwassen ploeg.

Daarnaast blijft het lastig met een supporter als eigenaar. Enerzijds heeft Utrecht de man nodig om hun dure huishouding te kunnen handhaven. Anderzijds is een supporter als eigenaar geen goede keuze omdat er geen rationele maar emotionele keuzes worden gemaakt.

Op die twee vlakken zou het beter kunnen. Maar de uitkomst blijft dat Ajax en PSV de topclubs van het land blijven. Dat Feyenoord ondanks hun wanbeleid nog wel financieel ver voor liggen dat ze in principe altijd in de top vier moeten eindigen. En bij AZ ligt een dusdanige sterke basis die in de afgelopen twintig jaar is opgebouwd, die versla je ook niet even. Wat rest is een gevecht met Vitesse om plek vijf.

Als er toch een club is waar veel meer uit te halen is zet ik mijn geld op ADO Den Haag. Maar dat is een andere discussie.
Ik denk dat qua achterland, veel te maken heeft met resultaten. De galgenwaard is flink gegroeid en de bezoekersaantallen fluctueren enorm (logisch uiteraard). Het kan daar compleet vol zitten als er Europees wordt gespeeld, en uitgestorven als ze 10e staan, bij wijze van spreken. Als je kijkt naar de steden/dorpen om Utrecht heen zie je inderdaad veel fans van grotere clubs, maar denk dat dit snel zou veranderen bij betere resultaten.

Er is voldoende talent in de regio en stad Utrecht, die zitten alleen in de jeugdopleiding van ajax en van ons. Met Mo en Timber daar 2 recente voorbeelden van. Deze jongens worden over het algemeen niet uit de jeudopleiding van Utrecht gevist, maar van amateurclubs hier in de stad. Dus de jeugdscouting mag wel wat alerter zijn, of ze moeten meer inzetten op de jeugd en dit echt serieus gaan nemen (dus beter perspectief voorschotelen). Ik snap dat concurreren met de topclubs niet makkelijk is, maar ze zijn daar ook niet bepaald inventief in zeg maar.

Veel van wat je zegt klopt uiteraard, maar dat is wel hoe de situatie nu is, maar niet zoals het had hoeven zijn met beter beleid. Een Den Haag moet bijvoorbeeld veel meer concurreren met Rotterdam qua ligging, Utrecht heeft dat probleem toch wat minder. Utrechters zijn vaak trots op hun stad (weet ik uit ervaring :D), dus zou je toch meer uit de regio moeten kunnen halen zou je zeggen...

Oh en Van Seumeren is van oorsprong geen fan van Utrecht hoor, die zat jarenlang op de tribune bij een andere club :opzijnkop:
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

mateja schreef: 31 jul 2021, 12:50
Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:30

Is dat zo? Ik dacht altijd dat van Seumeren elk jaar de tekorten aanvult om toch de begroting rond te krijgen. Ik vraag me ook of de club buiten de stad zo ontzettend leeft. Als je twintig kilometer naar het noorden gaat kom je in het achterland van Ajax, twintig kilometer naar het westen naar het achterland van Feyenoord en als je naar het zuiden gaat dat van PSV.

Ik ben het eens dat vanuit de jeugd er veels te weinig doorkomt. In de vierde stad van Nederland verwacht je meer talent. Al vind ik het voor de Eredivisie niet verkeerd dat er een ploeg als Utrecht is met een redelijk volwassen ploeg.

Daarnaast blijft het lastig met een supporter als eigenaar. Enerzijds heeft Utrecht de man nodig om hun dure huishouding te kunnen handhaven. Anderzijds is een supporter als eigenaar geen goede keuze omdat er geen rationele maar emotionele keuzes worden gemaakt.

Op die twee vlakken zou het beter kunnen. Maar de uitkomst blijft dat Ajax en PSV de topclubs van het land blijven. Dat Feyenoord ondanks hun wanbeleid nog wel financieel ver voor liggen dat ze in principe altijd in de top vier moeten eindigen. En bij AZ ligt een dusdanige sterke basis die in de afgelopen twintig jaar is opgebouwd, die versla je ook niet even. Wat rest is een gevecht met Vitesse om plek vijf.

Als er toch een club is waar veel meer uit te halen is zet ik mijn geld op ADO Den Haag. Maar dat is een andere discussie.
Ik denk dat qua achterland, veel te maken heeft met resultaten. De galgenwaard is flink gegroeid en de bezoekersaantallen fluctueren enorm (logisch uiteraard). Het kan daar compleet vol zitten als er Europees wordt gespeeld, en uitgestorven als ze 10e staan, bij wijze van spreken. Als je kijkt naar de steden/dorpen om Utrecht heen zie je inderdaad veel fans van grotere clubs, maar denk dat dit snel zou veranderen bij betere resultaten.

Er is voldoende talent in de regio en stad Utrecht, die zitten alleen in de jeugdopleiding van ajax en van ons. Met Mo en Timber daar 2 recente voorbeelden van. Deze jongens worden over het algemeen niet uit de jeudopleiding van Utrecht gevist, maar van amateurclubs hier in de stad. Dus de jeugdscouting mag wel wat alerter zijn, of ze moeten meer inzetten op de jeugd en dit echt serieus gaan nemen (dus beter perspectief voorschotelen). Ik snap dat concurreren met de topclubs niet makkelijk is, maar ze zijn daar ook niet bepaald inventief in zeg maar.

Veel van wat je zegt klopt uiteraard, maar dat is wel hoe de situatie nu is, maar niet zoals het had hoeven zijn met beter beleid. Een Den Haag moet bijvoorbeeld veel meer concurreren met Rotterdam qua ligging, Utrecht heeft dat probleem toch wat minder. Utrechters zijn vaak trots op hun stad (weet ik uit ervaring :D), dus zou je toch meer uit de regio moeten kunnen halen zou je zeggen...

Oh en Van Seumeren is van oorsprong geen fan van Utrecht hoor, die zat jarenlang op de tribune bij een andere club :opzijnkop:
Dat laatste wist ik niet. Maakt op zich ook niet uit. Je kan zeggen wat je wil over de man, hij heeft wel veel geld in de club gepompt.

Verder denk ik dat er we meer uit de jeugd te halen is. Daar kan nog wel een stap gemaakt worden.

Maar op financieel gebied vraag ik me af of er nog meer rek erin zit. Of Utrecht echt een stap nog kan maken en de subtop achter zich kan laten en in de nek van Feyenoord en AZ kan komen. Dan zal de club naar een begroting van dertig miljoen of meer gaan en ook structureel meer mensen naar het stadion. Ik ben benieuwd waar dan de rek er nog in zou zitten. Wil je meer supporters van verder buiten de stad Utrecht trekken moet je toch competitief zijn aan clubs als Ajax en Feyenoord. Dat lijkt mij onmogelijk.

Ik denk dat Den Haag toch meer mogelijkheden heeft. Den Haag is een flink stuk groter en de regio is een stuk dichter bevolkt. Den Haag ligt dan wel dicht bij Rotterdam maar weer verder van Amsterdam als je dat dan weer vergelijkt met Utrecht.

Ik denk dat er best nog wat te verbeteren valt bij Utrecht. Maar of dat structureel leidt tot betere klasseringen lijkt me niet.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 31 jul 2021, 11:53 @VeresRivne Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er te weinig voetbalknowhow is bij FC Utrecht inclusief Van Seumeren zelf. (die toch wel flink wat in de melk te brokkelen heeft.) Een tijdje terug zit hij bij ESPN en dan doodleuk vertellen dat hij iemand als Robert Muhren een goede en interessante spits vindt. En zo heb ik hem wel vaker opportunistisch horen praten door matige spelers te noemen die toevallig net twee aardige wedstrijden hadden gespeeld. Je ziet het ook terug in de teamsamenstelling. De laatste jaren hebben ze al zo vaak dezelfde type middenvelders gehaald in plaats van geprobeerd een complementair middenveld samen te stellen wat bij elkaar meer en betere eigenschappen hebben en elkaar ook aanvullen. Ik denk dat we allebei wel tot de conclusie komen dat FC Utrecht niet het maximale uit hun middelen weet te halen en dat dit zomaar wel eens aan de beleidsbepalers zou kunnen liggen met een tekort aan voetbalknowhow.
Haha ja die middenveldpuzzel was inderdaad wel een mooie met Van Overeem, Van der Streek, Maher, Emanuelson, Ramselaar, Gustafson en dan ook vooral geen speler erbij die aan de defensie denkt.

De reden dat ik met name mijn vraagtekens heb bij FC Utrecht heeft ook met de jeugdopleiding te maken, los van de zeer gebrekkige output daarin vallen meer dingen op. Het is namelijk ook zo dat jeugdspelers opvallend vaak terug afvloeien naar de amateurs. Ook haalt Utrecht al jaren veel afvallers bij Ajax op uit de C, B en A jeugd, echter slagen die nooit. Daar waar het andere eredivisieclubs wel lukt.

De fundamentele fout die Van Seumeren maakt is dat hij graag succes wil kopen i.p.v. ontwikkeling.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 13:21
mateja schreef: 31 jul 2021, 12:50

Ik denk dat qua achterland, veel te maken heeft met resultaten. De galgenwaard is flink gegroeid en de bezoekersaantallen fluctueren enorm (logisch uiteraard). Het kan daar compleet vol zitten als er Europees wordt gespeeld, en uitgestorven als ze 10e staan, bij wijze van spreken. Als je kijkt naar de steden/dorpen om Utrecht heen zie je inderdaad veel fans van grotere clubs, maar denk dat dit snel zou veranderen bij betere resultaten.

Er is voldoende talent in de regio en stad Utrecht, die zitten alleen in de jeugdopleiding van ajax en van ons. Met Mo en Timber daar 2 recente voorbeelden van. Deze jongens worden over het algemeen niet uit de jeudopleiding van Utrecht gevist, maar van amateurclubs hier in de stad. Dus de jeugdscouting mag wel wat alerter zijn, of ze moeten meer inzetten op de jeugd en dit echt serieus gaan nemen (dus beter perspectief voorschotelen). Ik snap dat concurreren met de topclubs niet makkelijk is, maar ze zijn daar ook niet bepaald inventief in zeg maar.

Veel van wat je zegt klopt uiteraard, maar dat is wel hoe de situatie nu is, maar niet zoals het had hoeven zijn met beter beleid. Een Den Haag moet bijvoorbeeld veel meer concurreren met Rotterdam qua ligging, Utrecht heeft dat probleem toch wat minder. Utrechters zijn vaak trots op hun stad (weet ik uit ervaring :D), dus zou je toch meer uit de regio moeten kunnen halen zou je zeggen...

Oh en Van Seumeren is van oorsprong geen fan van Utrecht hoor, die zat jarenlang op de tribune bij een andere club :opzijnkop:
Dat laatste wist ik niet. Maakt op zich ook niet uit. Je kan zeggen wat je wil over de man, hij heeft wel veel geld in de club gepompt.

Verder denk ik dat er we meer uit de jeugd te halen is. Daar kan nog wel een stap gemaakt worden.

Maar op financieel gebied vraag ik me af of er nog meer rek erin zit. Of Utrecht echt een stap nog kan maken en de subtop achter zich kan laten en in de nek van Feyenoord en AZ kan komen. Dan zal de club naar een begroting van dertig miljoen of meer gaan en ook structureel meer mensen naar het stadion. Ik ben benieuwd waar dan de rek er nog in zou zitten. Wil je meer supporters van verder buiten de stad Utrecht trekken moet je toch competitief zijn aan clubs als Ajax en Feyenoord. Dat lijkt mij onmogelijk.

Ik denk dat Den Haag toch meer mogelijkheden heeft. Den Haag is een flink stuk groter en de regio is een stuk dichter bevolkt. Den Haag ligt dan wel dicht bij Rotterdam maar weer verder van Amsterdam als je dat dan weer vergelijkt met Utrecht.

Ik denk dat er best nog wat te verbeteren valt bij Utrecht. Maar of dat structureel leidt tot betere klasseringen lijkt me niet.
Van Seumeren heeft zeker heel veel geld in de club gestopt, maar de vraag is inderdaad of dat op de goede manier gebeurt. Jij neemt Den Haag als voorbeeld, begrijpelijk als je kijkt naar de grootte. Je kan ook AZ als voorbeeld nemen, die moeten qua regio nog meer concurreren met ajax en hebben daar ook een weg in gevonden. Die zijn wat mij betreft bezig Feyenoord achter zich te laten, al zal het vast nog wel een aantal seizoenen stuivertje wisselen zijn.

Als je daarnaar kijkt zie ik niet in waarom Utrecht, met slim beleid dit ook niet zou kunnen bereiken. Ik denk ook niet dat ze dat binnen een paar jaar kunnen bewerkstelligen, maar ze hadden mijns inziens al jaren geleden meer op de jeugd in kunnen zetten. Iedereen (met een beetje geld) kan als club zijnde een Maher, Ramselaar en Gustafson halen, maar inventief is dat niet. En relatief heel duur. Van Seumeren is erg trots als hij spelers haalt die bij grote clubs gespeeld hebben, maar vergeet daar vaak bij te kijken of ze echt wat toevoegen bij Utrecht. Net als bij vd Brom; volgens mij was toen al duidelijk dat Slot de drijvende kracht was achter het succes van AZ, en dan toch heel blij en trots vd Brom halen.

Als ik in mijn eigen kringen kijk; vroeger (jaren 90/00) was mijn vriendengroep voor 80% voor Utrecht, 1 verdwaalde feyenoorder, ik was de verdwaalde PSV'er en de rest was voor ajax. Nu heb ik voor een groot deel dezelfde vrienden, maar ik ken er nog maar 2 die actief voor Utrecht zijn. De rest is allemaal ajax tegenwoordig. Zegt ook wat over mijn vrienden, I know. Maar een groot deel van de supportersschare van welke club dan ook bestaat uit successupporters. Utrecht is eigenlijk gered door Ten Hag, die het erg goed gedaan heeft. Voor de rest viel er hier de laatste 15 jaar weinig te genieten...
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:30
mateja schreef: 31 jul 2021, 12:08

Qua geld en regio zou er veel meer in kunnen zitten.
Is dat zo? Ik dacht altijd dat van Seumeren elk jaar de tekorten aanvult om toch de begroting rond te krijgen. Ik vraag me ook of de club buiten de stad zo ontzettend leeft. Als je twintig kilometer naar het noorden gaat kom je in het achterland van Ajax, twintig kilometer naar het westen naar het achterland van Feyenoord en als je naar het zuiden gaat dat van PSV.

Ik ben het eens dat vanuit de jeugd er veels te weinig doorkomt. In de vierde stad van Nederland verwacht je meer talent. Al vind ik het voor de Eredivisie niet verkeerd dat er een ploeg als Utrecht is met een redelijk volwassen ploeg.

Daarnaast blijft het lastig met een supporter als eigenaar. Enerzijds heeft Utrecht de man nodig om hun dure huishouding te kunnen handhaven. Anderzijds is een supporter als eigenaar geen goede keuze omdat er geen rationele maar emotionele keuzes worden gemaakt.

Op die twee vlakken zou het beter kunnen. Maar de uitkomst blijft dat Ajax en PSV de topclubs van het land blijven. Dat Feyenoord ondanks hun wanbeleid nog wel financieel ver voor liggen dat ze in principe altijd in de top vier moeten eindigen. En bij AZ ligt een dusdanige sterke basis die in de afgelopen twintig jaar is opgebouwd, die versla je ook niet even. Wat rest is een gevecht met Vitesse om plek vijf.

Als er toch een club is waar veel meer uit te halen is zet ik mijn geld op ADO Den Haag. Maar dat is een andere discussie.
ADO Den Haag heeft ls club een enorm imagopobleem, te hoog tokkie gehalte en strook je mouwen op voetbal. Die zaken houden de club enorm tegen, en ik zie dat niet zomaar veranderen eerlijk gezegd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

mateja schreef: 31 jul 2021, 13:47
Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 13:21

Dat laatste wist ik niet. Maakt op zich ook niet uit. Je kan zeggen wat je wil over de man, hij heeft wel veel geld in de club gepompt.

Verder denk ik dat er we meer uit de jeugd te halen is. Daar kan nog wel een stap gemaakt worden.

Maar op financieel gebied vraag ik me af of er nog meer rek erin zit. Of Utrecht echt een stap nog kan maken en de subtop achter zich kan laten en in de nek van Feyenoord en AZ kan komen. Dan zal de club naar een begroting van dertig miljoen of meer gaan en ook structureel meer mensen naar het stadion. Ik ben benieuwd waar dan de rek er nog in zou zitten. Wil je meer supporters van verder buiten de stad Utrecht trekken moet je toch competitief zijn aan clubs als Ajax en Feyenoord. Dat lijkt mij onmogelijk.

Ik denk dat Den Haag toch meer mogelijkheden heeft. Den Haag is een flink stuk groter en de regio is een stuk dichter bevolkt. Den Haag ligt dan wel dicht bij Rotterdam maar weer verder van Amsterdam als je dat dan weer vergelijkt met Utrecht.

Ik denk dat er best nog wat te verbeteren valt bij Utrecht. Maar of dat structureel leidt tot betere klasseringen lijkt me niet.
Van Seumeren heeft zeker heel veel geld in de club gestopt, maar de vraag is inderdaad of dat op de goede manier gebeurt. Jij neemt Den Haag als voorbeeld, begrijpelijk als je kijkt naar de grootte. Je kan ook AZ als voorbeeld nemen, die moeten qua regio nog meer concurreren met ajax en hebben daar ook een weg in gevonden. Die zijn wat mij betreft bezig Feyenoord achter zich te laten, al zal het vast nog wel een aantal seizoenen stuivertje wisselen zijn.

Als je daarnaar kijkt zie ik niet in waarom Utrecht, met slim beleid dit ook niet zou kunnen bereiken. Ik denk ook niet dat ze dat binnen een paar jaar kunnen bewerkstelligen, maar ze hadden mijns inziens al jaren geleden meer op de jeugd in kunnen zetten. Iedereen (met een beetje geld) kan als club zijnde een Maher, Ramselaar en Gustafson halen, maar inventief is dat niet. En relatief heel duur. Van Seumeren is erg trots als hij spelers haalt die bij grote clubs gespeeld hebben, maar vergeet daar vaak bij te kijken of ze echt wat toevoegen bij Utrecht. Net als bij vd Brom; volgens mij was toen al duidelijk dat Slot de drijvende kracht was achter het succes van AZ, en dan toch heel blij en trots vd Brom halen.

Als ik in mijn eigen kringen kijk; vroeger (jaren 90/00) was mijn vriendengroep voor 80% voor Utrecht, 1 verdwaalde feyenoorder, ik was de verdwaalde PSV'er en de rest was voor ajax. Nu heb ik voor een groot deel dezelfde vrienden, maar ik ken er nog maar 2 die actief voor Utrecht zijn. De rest is allemaal ajax tegenwoordig. Zegt ook wat over mijn vrienden, I know. Maar een groot deel van de supportersschare van welke club dan ook bestaat uit successupporters. Utrecht is eigenlijk gered door Ten Hag, die het erg goed gedaan heeft. Voor de rest viel er hier de laatste 15 jaar weinig te genieten...
Utrecht zou nog wat stappen kunnen zetten richting een club als AZ dat is waar. Maar AZ heeft hun zaakjes wel redelijk voor elkaar vooralsnog. Die hebben een fundament neergezet, nog uit de tijd van Scheringa, waardoor de club als ze niks geks doen nog jaren de beste provincieclub van Nederland kunnen zijn. Het grootste gevaar is zelfoverschatting wellicht, de gedachte structureel te concurreren met Ajax en PSV.

Ik kom zelf uit de regio Alkmaar en ik kan zeggen dat de club wel een goede naam heeft als familieclub. Anderzijds is het aantal fans beperkt, zelfs in tijden van relatief veel succes is het nooit structureel uitverkocht. Het klopt dat er ook de nodige Ajax fans zijn hier in de regio. Maar Alkmaar ligt wel vrij geïsoleerd. Buiten Ajax is er niks, buiten een enkele Feyenoorder of PSV’er.

Ik ben wel benieuwd waar je de groei dan ziet. Zou een vertrek van van Seumeren dan deur openen voor anderen die de club verder kunnen brengen? Staan er mensen klaar die de club naar een hoger plan kunnen tillen?
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 13:49
Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 12:30

Is dat zo? Ik dacht altijd dat van Seumeren elk jaar de tekorten aanvult om toch de begroting rond te krijgen. Ik vraag me ook of de club buiten de stad zo ontzettend leeft. Als je twintig kilometer naar het noorden gaat kom je in het achterland van Ajax, twintig kilometer naar het westen naar het achterland van Feyenoord en als je naar het zuiden gaat dat van PSV.

Ik ben het eens dat vanuit de jeugd er veels te weinig doorkomt. In de vierde stad van Nederland verwacht je meer talent. Al vind ik het voor de Eredivisie niet verkeerd dat er een ploeg als Utrecht is met een redelijk volwassen ploeg.

Daarnaast blijft het lastig met een supporter als eigenaar. Enerzijds heeft Utrecht de man nodig om hun dure huishouding te kunnen handhaven. Anderzijds is een supporter als eigenaar geen goede keuze omdat er geen rationele maar emotionele keuzes worden gemaakt.

Op die twee vlakken zou het beter kunnen. Maar de uitkomst blijft dat Ajax en PSV de topclubs van het land blijven. Dat Feyenoord ondanks hun wanbeleid nog wel financieel ver voor liggen dat ze in principe altijd in de top vier moeten eindigen. En bij AZ ligt een dusdanige sterke basis die in de afgelopen twintig jaar is opgebouwd, die versla je ook niet even. Wat rest is een gevecht met Vitesse om plek vijf.

Als er toch een club is waar veel meer uit te halen is zet ik mijn geld op ADO Den Haag. Maar dat is een andere discussie.
ADO Den Haag heeft ls club een enorm imagopobleem, te hoog tokkie gehalte en strook je mouwen op voetbal. Die zaken houden de club enorm tegen, en ik zie dat niet zomaar veranderen eerlijk gezegd.
Zou zo’n club dat juist niet ook kunnen gebruiken als iets wat ze uniek maakt? Niet die problemen met de tokkies (is dat ook niet nog wat vanuit het oude stadion?). Een soort Atletico Madrid van Nederland?
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

mateja
Van Seumeren heeft zeker heel veel geld in de club gestopt, maar de vraag is inderdaad of dat op de goede manier gebeurt. Jij neemt Den Haag als voorbeeld, begrijpelijk als je kijkt naar de grootte. Je kan ook AZ als voorbeeld nemen, die moeten qua regio nog meer concurreren met ajax en hebben daar ook een weg in gevonden. Die zijn wat mij betreft bezig Feyenoord achter zich te laten, al zal het vast nog wel een aantal seizoenen stuivertje wisselen zijn.

Als je daarnaar kijkt zie ik niet in waarom Utrecht, met slim beleid dit ook niet zou kunnen bereiken. Ik denk ook niet dat ze dat binnen een paar jaar kunnen bewerkstelligen, maar ze hadden mijns inziens al jaren geleden meer op de jeugd in kunnen zetten. Iedereen (met een beetje geld) kan als club zijnde een Maher, Ramselaar en Gustafson halen, maar inventief is dat niet. En relatief heel duur. Van Seumeren is erg trots als hij spelers haalt die bij grote clubs gespeeld hebben, maar vergeet daar vaak bij te kijken of ze echt wat toevoegen bij Utrecht. Net als bij vd Brom; volgens mij was toen al duidelijk dat Slot de drijvende kracht was achter het succes van AZ, en dan toch heel blij en trots vd Brom halen.

Als ik in mijn eigen kringen kijk; vroeger (jaren 90/00) was mijn vriendengroep voor 80% voor Utrecht, 1 verdwaalde feyenoorder, ik was de verdwaalde PSV'er en de rest was voor ajax. Nu heb ik voor een groot deel dezelfde vrienden, maar ik ken er nog maar 2 die actief voor Utrecht zijn. De rest is allemaal ajax tegenwoordig. Zegt ook wat over mijn vrienden, I know. Maar een groot deel van de supportersschare van welke club dan ook bestaat uit successupporters. Utrecht is eigenlijk gered door Ten Hag, die het erg goed gedaan heeft. Voor de rest viel er hier de laatste 15 jaar weinig te genieten...

Bij Utrecht deed het veel pijn dat de grotere talenten van Elinkwijk naar PSV gingen, b.v. Afellay. Elinkwijk was toch wel hun broedplaats voor talent. Later hebben ze die banden met hun eigen achterland wel meer aangehaald maar alsnog slagen hun talenten niet echt.
Maargoed een van die fundamentele fouten die ze gemaakt hebben is door personen als Robin Pronk in hun jeugdopleiding te zetten. Die liep heel lang bij Ajax rond, richtte een spoor van vernieling aan als coach en moest uiteindelijk - gelukkig in mijn ogen - met de Cruijffrevolutie weg. In de docu daar hoorden zij Engelen zingen kwam hij nog terug, uit 1999. Waarschuwing, het komt soms als Jiskefet met een enorm Van Gaal toontje over. Om toch nog on topic te blijven er zitten beelden bij van PSV jeugd die Ajax met drie nul inmaken.


Verder geheel eens met je conclusie over Maher en co.


Wel apart trouwens van die mensen die zomaar van club switchen, ik ken werkelijk echt niemand in mijn omgeving die ik dat heb zien doen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Johann Vogel
Zou zo’n club dat juist niet ook kunnen gebruiken als iets wat ze uniek maakt? Niet die problemen met de tokkies (is dat ook niet nog wat vanuit het oude stadion?). Een soort Atletico Madrid van Nederland?
In Den Haag ken ik genoeg mensen die echt niet geassocieerd willen worden met ADO Den Haag en dan heb ik het nog niet eens over de sponsors. Harde kern hebben ze daar nog steeds wel hoor, ook die vriendschapsbanden met Juve, Brugge en Wisla.
Verder begint alles met kwaliteit. Het probleem is dat als types als Beugelsdijk, Immers en co je clubiconen zijn en je streeft dat na dan sta je op achterstand.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention] als je voor een gebruikersnaam @ plaatst krijgt diegene een melding dat je hem hebt genoemd. Je kunt na de @ en 2 letters op de naam klikken.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel schreef: 31 jul 2021, 14:06
mateja schreef: 31 jul 2021, 13:47

Van Seumeren heeft zeker heel veel geld in de club gestopt, maar de vraag is inderdaad of dat op de goede manier gebeurt. Jij neemt Den Haag als voorbeeld, begrijpelijk als je kijkt naar de grootte. Je kan ook AZ als voorbeeld nemen, die moeten qua regio nog meer concurreren met ajax en hebben daar ook een weg in gevonden. Die zijn wat mij betreft bezig Feyenoord achter zich te laten, al zal het vast nog wel een aantal seizoenen stuivertje wisselen zijn.

Als je daarnaar kijkt zie ik niet in waarom Utrecht, met slim beleid dit ook niet zou kunnen bereiken. Ik denk ook niet dat ze dat binnen een paar jaar kunnen bewerkstelligen, maar ze hadden mijns inziens al jaren geleden meer op de jeugd in kunnen zetten. Iedereen (met een beetje geld) kan als club zijnde een Maher, Ramselaar en Gustafson halen, maar inventief is dat niet. En relatief heel duur. Van Seumeren is erg trots als hij spelers haalt die bij grote clubs gespeeld hebben, maar vergeet daar vaak bij te kijken of ze echt wat toevoegen bij Utrecht. Net als bij vd Brom; volgens mij was toen al duidelijk dat Slot de drijvende kracht was achter het succes van AZ, en dan toch heel blij en trots vd Brom halen.

Als ik in mijn eigen kringen kijk; vroeger (jaren 90/00) was mijn vriendengroep voor 80% voor Utrecht, 1 verdwaalde feyenoorder, ik was de verdwaalde PSV'er en de rest was voor ajax. Nu heb ik voor een groot deel dezelfde vrienden, maar ik ken er nog maar 2 die actief voor Utrecht zijn. De rest is allemaal ajax tegenwoordig. Zegt ook wat over mijn vrienden, I know. Maar een groot deel van de supportersschare van welke club dan ook bestaat uit successupporters. Utrecht is eigenlijk gered door Ten Hag, die het erg goed gedaan heeft. Voor de rest viel er hier de laatste 15 jaar weinig te genieten...
Utrecht zou nog wat stappen kunnen zetten richting een club als AZ dat is waar. Maar AZ heeft hun zaakjes wel redelijk voor elkaar vooralsnog. Die hebben een fundament neergezet, nog uit de tijd van Scheringa, waardoor de club als ze niks geks doen nog jaren de beste provincieclub van Nederland kunnen zijn. Het grootste gevaar is zelfoverschatting wellicht, de gedachte structureel te concurreren met Ajax en PSV.

Ik kom zelf uit de regio Alkmaar en ik kan zeggen dat de club wel een goede naam heeft als familieclub. Anderzijds is het aantal fans beperkt, zelfs in tijden van relatief veel succes is het nooit structureel uitverkocht. Het klopt dat er ook de nodige Ajax fans zijn hier in de regio. Maar Alkmaar ligt wel vrij geïsoleerd. Buiten Ajax is er niks, buiten een enkele Feyenoorder of PSV’er.

Ik ben wel benieuwd waar je de groei dan ziet. Zou een vertrek van van Seumeren dan deur openen voor anderen die de club verder kunnen brengen? Staan er mensen klaar die de club naar een hoger plan kunnen tillen?
Ja ik snap hem wat AZ betreft. Ik denk ook dat zoiets iets van de lange adem is; rustig bouwen, niks geks doen en jezelf inderdaad niet overschatten. Iets wat AZ beleidsmatig (niet in de media vind ik) goed voor elkaar heeft en Utrecht totaal niet.

Het vertrek van Van Seumeren zorgt ook voor het verdwijnen van een hoop geld, dat zou wel voor problemen kunnen zorgen. Van Seumeren zou eigenlijk puur een geldschieter moeten zijn en iemand naast hem moeten zetten die er echt verstand van heeft. De jeugd van binnenuit professionaliseren, een lange termijnvisie creëren. Wie dat moet zijn, echt geen flauw idee - maar dat Van Seumeren zich minder met het technische beleid moet bemoeien durf ik wel te stellen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 14:11 mateja
Van Seumeren heeft zeker heel veel geld in de club gestopt, maar de vraag is inderdaad of dat op de goede manier gebeurt. Jij neemt Den Haag als voorbeeld, begrijpelijk als je kijkt naar de grootte. Je kan ook AZ als voorbeeld nemen, die moeten qua regio nog meer concurreren met ajax en hebben daar ook een weg in gevonden. Die zijn wat mij betreft bezig Feyenoord achter zich te laten, al zal het vast nog wel een aantal seizoenen stuivertje wisselen zijn.

Als je daarnaar kijkt zie ik niet in waarom Utrecht, met slim beleid dit ook niet zou kunnen bereiken. Ik denk ook niet dat ze dat binnen een paar jaar kunnen bewerkstelligen, maar ze hadden mijns inziens al jaren geleden meer op de jeugd in kunnen zetten. Iedereen (met een beetje geld) kan als club zijnde een Maher, Ramselaar en Gustafson halen, maar inventief is dat niet. En relatief heel duur. Van Seumeren is erg trots als hij spelers haalt die bij grote clubs gespeeld hebben, maar vergeet daar vaak bij te kijken of ze echt wat toevoegen bij Utrecht. Net als bij vd Brom; volgens mij was toen al duidelijk dat Slot de drijvende kracht was achter het succes van AZ, en dan toch heel blij en trots vd Brom halen.

Als ik in mijn eigen kringen kijk; vroeger (jaren 90/00) was mijn vriendengroep voor 80% voor Utrecht, 1 verdwaalde feyenoorder, ik was de verdwaalde PSV'er en de rest was voor ajax. Nu heb ik voor een groot deel dezelfde vrienden, maar ik ken er nog maar 2 die actief voor Utrecht zijn. De rest is allemaal ajax tegenwoordig. Zegt ook wat over mijn vrienden, I know. Maar een groot deel van de supportersschare van welke club dan ook bestaat uit successupporters. Utrecht is eigenlijk gered door Ten Hag, die het erg goed gedaan heeft. Voor de rest viel er hier de laatste 15 jaar weinig te genieten...

Bij Utrecht deed het veel pijn dat de grotere talenten van Elinkwijk naar PSV gingen, b.v. Afellay. Elinkwijk was toch wel hun broedplaats voor talent. Later hebben ze die banden met hun eigen achterland wel meer aangehaald maar alsnog slagen hun talenten niet echt.
Maargoed een van die fundamentele fouten die ze gemaakt hebben is door personen als Robin Pronk in hun jeugdopleiding te zetten. Die liep heel lang bij Ajax rond, richtte een spoor van vernieling aan als coach en moest uiteindelijk - gelukkig in mijn ogen - met de Cruijffrevolutie weg. In de docu daar hoorden zij Engelen zingen kwam hij nog terug, uit 1999. Waarschuwing, het komt soms als Jiskefet met een enorm Van Gaal toontje over. Om toch nog on topic te blijven er zitten beelden bij van PSV jeugd die Ajax met drie nul inmaken.


Verder geheel eens met je conclusie over Maher en co.


Wel apart trouwens van die mensen die zomaar van club switchen, ik ken werkelijk echt niemand in mijn omgeving die ik dat heb zien doen.
Ja klopt inderdaad. En niet alleen Elinkwijk; onder de rook van de Galgenwaard zijn er meer clubs die samenwerken met PSV. Ik denk echt dat er talenten zijn in de jeugd van PSV en Ajax die met een beter plan, voor Utrecht hadden kunnen spelen. Het rijtje is best groot wat hier vandaan komt met Afellay, Aissati, Mo, de Timbers (waarvan de 2 mindere nu wel bij Utrecht spelen, ook typisch), Bazoer, Labyad, Mokthar, Haps en wat langer terug natuurlijk Sneijder, Van Basten. Dat ze uiteindelijk bij PSV of Ajax terecht zijn gekomen is natuurlijk niet gek, maar dat ze nooit in de jeugd van Utrecht gespeeld hebben vind ik wel bizar te noemen.

Mooi filmpje, dank daarvoor! En dat van Pronk.. inderdaad - en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn periode bij Ajax belangrijk was voor Van Seumeren om hem aan te trekken, zonder nou echt te kijken naar zijn functioneren daar.

Wat betreft het wisselen van club: ik groeide op met mensen om mij heen met een ongezonde hekel richting Ajax, maar daar is eigenlijk niet veel meer van over. Veel vrienden zijn gewoon gestopt met het echt volgen van voetbal (ik denk ook echt door frustratie richting de plaatselijke FC) en zijn daardoor meer naar Ajax gaan neigen, want EL finale, CL succes enzo...
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

mateja schreef: 31 jul 2021, 15:03
VeresRivne schreef: 31 jul 2021, 14:11 mateja




Bij Utrecht deed het veel pijn dat de grotere talenten van Elinkwijk naar PSV gingen, b.v. Afellay. Elinkwijk was toch wel hun broedplaats voor talent. Later hebben ze die banden met hun eigen achterland wel meer aangehaald maar alsnog slagen hun talenten niet echt.
Maargoed een van die fundamentele fouten die ze gemaakt hebben is door personen als Robin Pronk in hun jeugdopleiding te zetten. Die liep heel lang bij Ajax rond, richtte een spoor van vernieling aan als coach en moest uiteindelijk - gelukkig in mijn ogen - met de Cruijffrevolutie weg. In de docu daar hoorden zij Engelen zingen kwam hij nog terug, uit 1999. Waarschuwing, het komt soms als Jiskefet met een enorm Van Gaal toontje over. Om toch nog on topic te blijven er zitten beelden bij van PSV jeugd die Ajax met drie nul inmaken.


Verder geheel eens met je conclusie over Maher en co.


Wel apart trouwens van die mensen die zomaar van club switchen, ik ken werkelijk echt niemand in mijn omgeving die ik dat heb zien doen.
Ja klopt inderdaad. En niet alleen Elinkwijk; onder de rook van de Galgenwaard zijn er meer clubs die samenwerken met PSV. Ik denk echt dat er talenten zijn in de jeugd van PSV en Ajax die met een beter plan, voor Utrecht hadden kunnen spelen. Het rijtje is best groot wat hier vandaan komt met Afellay, Aissati, Mo, de Timbers (waarvan de 2 mindere nu wel bij Utrecht spelen, ook typisch), Bazoer, Labyad, Mokthar, Haps en wat langer terug natuurlijk Sneijder, Van Basten. Dat ze uiteindelijk bij PSV of Ajax terecht zijn gekomen is natuurlijk niet gek, maar dat ze nooit in de jeugd van Utrecht gespeeld hebben vind ik wel bizar te noemen.

Mooi filmpje, dank daarvoor! En dat van Pronk.. inderdaad - en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn periode bij Ajax belangrijk was voor Van Seumeren om hem aan te trekken, zonder nou echt te kijken naar zijn functioneren daar.

Wat betreft het wisselen van club: ik groeide op met mensen om mij heen met een ongezonde hekel richting Ajax, maar daar is eigenlijk niet veel meer van over. Veel vrienden zijn gewoon gestopt met het echt volgen van voetbal (ik denk ook echt door frustratie richting de plaatselijke FC) en zijn daardoor meer naar Ajax gaan neigen, want EL finale, CL succes enzo...
Dat Elinkwijk opnieuw samenwerkt met PSV vind ik wel veelzeggend, dan heb je de slag dus al in je eigen achterland verloren. Maar in de jeugd lijkt men ook van het slag dat men graag afvallers van topclubs of spelers bij andere eredivisieclubs haalt. Wat een hele legitieme strategie kan zijn, maar als je succesrate zo laag is als bij Utrecht dan moet je in de spiegel kijken.

Het verhaal ging dat een beetje de indruk was gewekt dat hij heel wat talenten van Ajax zou meenemen Utrecht. Van Seumeren klonk dat als muziek in de oren. Een andere jeugdtrainer maakte ook van Ajax de overstap naar Utrecht. Zat veel rancune wegens hun ontslag dus ze zouden Ajax wle een poepie laten ruiken. Sindsdien kwamen ondermeer Ruijgrok, El Azrak, Maddy, R. Sneijder, St Jago, Blote, De La Vega, Cerny, .... en dan neem ik die van de jongere lichtingen nog niet eens mee. Ook PSV heeft er heel wat spelers naartoe laten gaan o.a. Daniels, Peijnenburg, Lonwijk, Davy van den Berg, Dani Van der Moot, etc. maar er slaagt bijzonder weinig daar. Van Lonwijk had ik wel verwacht dat hij daar zou kunnen doorbreken maarja als je je middenveld zo volplempt in het eerste kom je natuurlijk nooit aan spelen toe.

Mensen die van club veranderen, sorry die kan ik dus echt niet serieus nemen. Ik snap ook niet hoe je je dat naar jezelf kan verantwoorden. :wonder:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Los van slagen mbt aanwas van talentvolle jeugd naar hun academie, hebben ze in hun jeugdopleiding vooral in de middenbouw nog een flinke slag te slaan.

Daarnaast in de stap van de oudste jeugd richting het eerste elftal. Al worden daar inmiddels ook wel stappen gemaakt, gezien het aantal spelers dat vanuit Jong U naar 1 doorstroomt.

Ik zie FC Utrecht het komend seizoen beter doen dan AZ, Feyenoord en Vitesse. Hebben met Haké ook wel een trainer die vooralsnog onderschat wordt.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

FritskePhilips schreef: 01 aug 2021, 11:20 Los van slagen mbt aanwas van talentvolle jeugd naar hun academie, hebben ze in hun jeugdopleiding vooral in de middenbouw nog een flinke slag te slaan.

Daarnaast in de stap van de oudste jeugd richting het eerste elftal. Al worden daar inmiddels ook wel stappen gemaakt, gezien het aantal spelers dat vanuit Jong U naar 1 doorstroomt.

Ik zie FC Utrecht het komend seizoen beter doen dan AZ, Feyenoord en Vitesse. Hebben met Haké ook wel een trainer die vooralsnog onderschat wordt.
Ik vind Janssen en Slot overschat.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

FritskePhilips schreef: 01 aug 2021, 11:20 Los van slagen mbt aanwas van talentvolle jeugd naar hun academie, hebben ze in hun jeugdopleiding vooral in de middenbouw nog een flinke slag te slaan.

Daarnaast in de stap van de oudste jeugd richting het eerste elftal. Al worden daar inmiddels ook wel stappen gemaakt, gezien het aantal spelers dat vanuit Jong U naar 1 doorstroomt.

Ik zie FC Utrecht het komend seizoen beter doen dan AZ, Feyenoord en Vitesse. Hebben met Haké ook wel een trainer die vooralsnog onderschat wordt.
Hake is inderdaad een redelijke trainer, dat ben ik met je eens.

Maar Utrecht gaat natuurlijk gewoon achter AZ en Feyenoord en waarschijnlijk ook Vitesse eindigen.

Als je aanvoerder Willem Janssen is, vijfendertig alweer en die staat samen met St Jago in het centrum, met Ter Avest en Warmerdam geflankeerd en Paes op doel. Dan heb je een defensie die ondermaats is. Middenveld met Van Overeem, Maher, Gustafson, Van der Streek en Ramselaar is nogal offensief. Met Q. Timber en Davy Van den Berg heb je dan defensief weinig om daar tegenover te zetten.
Aanval met Kerk, Dalmau, Douvikas, Sylla, Balk, Mahi. Dat is echt te weinig kwaliteit om echt regelmatig tot scoren te komen. Al ken ik Douvikas verder niet moet ik bekennen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

De bedoeling is nog wel dat Kerk, Van Overeem en Gustafson vertrekken. Ik ken die Douvikas niet, maar FC Utrecht is de laatste jaren niet heel gelukkig geweest in het halen van spitsen. Dessers, Bahabeck en Dalmau zijn allemaal om diverse redenen tegengevallen. Sowieso vind ik het aankoopbeleid van FC Utrecht de laatste jaren heel erg matig. Weinig spelers die FC Utrecht echt versterkt hebben. Ook daar valt nog het een en ander te winnen voor FC Utrecht.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FC Utrecht