Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik ben juist wel content met de aankoop van die Oostenrijkse tuinkabouter, want die lost in een klap een hoop problemen op. Vorig seizoen hebben we een volledig jaar Max en Dumfries niet kunnen rouleren of wisselen (Max zat er zelfs fysiek soms doorheen) door gebrek aan adequate backup. Die hebben we nu. Mwene is geen hoogvlieger a la Angelino of Arias, maar als je hem bestudeerd valt iig wel goed op dat hij duidelijk het spelletje van Schmidt snapt en dat hij daar een adequate fit in is.

Sambo zit daarnaast sowieso nog totaal niet op het gewenste niveau. Ook in de KKD laat die nog genoeg steekjes vallen. Die heeft echt nog wel ff nodig hoor.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Oppegard zou ik zonder twijfel durven opstellen, ik hoop dat die tuinkabouter hem niet in de weg zit.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

In de voorbereiding kan het enigszins een vertekend beeld geven omdat de jongere spelers vaak een paar weken volle bak geven en zich willen bewijzen terwijl de oudere spelers vooral wedstrijdfit willen worden. Vandaar dat het vaak lijkt in de voorbereiding dat er meerdere jongere spelers lijken te kunnen aanhaken terwijl het in de realiteit al mooi is als het er eentje is of 1 of 2 die gaandeweg het seizoen door deze sprong richting de selectie met af en toe speeltijd kan groeien. Ook helpt het niet mee dat in oefenwedstrijden er een bepaalde andere intensiteit is dan om de echte potjes. Ook bij tegenstanders die net zo vaak wisselen en waar het ook vooral wedstrijdfit voor hen te worden is. Spelers als Sambo en Oppergard zijn denk ik nog lang niet zo ver als Mwene en dat heeft tijd en vlieguren nodig. Zet die neer en je zal na een wedstrijd of 3 toch de mindere punten en de jeugdigheid zien. Vaak zie je dat van de 5 jeugdspelers die mee mogen doen in de voorbereiding en mee mogen op trainingskamp er minstens 4 weer gaandeweg naar de achtergrond verdwijnen. Dan is er de verontwaardiging waarom speler A of B zo weinig of zelfs geen speeltijd krijgt terwijl die niet of nauwelijks onderdeed in de voorbereiding, totdat zo iemand om wat voor reden wel een keer mag spelen en dan zie je dat de trainers het wel 9 van de 10 goed hadden. Als spelers als Sambo en Oppergard er dicht tegenaan zitten dan komt dat gaandeweg het seizoen wel. Dan kan er opeens een grote stap in de ontwikkeling komen. Is dat niet door verhuur dan heb je daar Jong PSV voor. Dan worden ze opeens daar structurele uitblinkers en beslissend.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 18 jul 2021, 22:36 Oppegard zou ik zonder twijfel durven opstellen, ik hoop dat die tuinkabouter hem niet in de weg zit.
Ik denk dat Sambo nog verder is dan Oppegard. Aanvallend is het prima: zou ik hem zo opdurven stellen. Maar ik denk dat hij verdedigend en fysiek echt nog een stap moet zetten om mee te kunnen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 jul 2021, 07:12
ruuddevil schreef: 18 jul 2021, 22:36 Oppegard zou ik zonder twijfel durven opstellen, ik hoop dat die tuinkabouter hem niet in de weg zit.
Ik denk dat Sambo nog verder is dan Oppegard. Aanvallend is het prima: zou ik hem zo opdurven stellen. Maar ik denk dat hij verdedigend en fysiek echt nog een stap moet zetten om mee te kunnen.
Dat vond ik in die oefenwedstrijd juist verrassend goed. Corrigeerde veel met zijn snelheid. Veel spinazie eten in ieder geval.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja, Sambo is fysiek sterker maar Oppegard speelt iets volwassener. Is wat slimmer vooral.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 jul 2021, 07:12
ruuddevil schreef: 18 jul 2021, 22:36 Oppegard zou ik zonder twijfel durven opstellen, ik hoop dat die tuinkabouter hem niet in de weg zit.
Ik denk dat Sambo nog verder is dan Oppegard. Aanvallend is het prima: zou ik hem zo opdurven stellen. Maar ik denk dat hij verdedigend en fysiek echt nog een stap moet zetten om mee te kunnen.
Ik zie dat precies andersom. Oppegard heeft vorig jaar ook veel meer laten zien dat hij in systemen kan voetballen en vooral in dat van Schmidt. De vuile meters achteruit zijn heel sterk, dat samen met zijn techniek en zijn verdedigende capaciteiten acht ik de kans veel groter dat oppegard PSV 1 gaat halen dn Sambo.
Saibari is underrated.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Heruone schreef: 18 jul 2021, 22:22 Ik ben juist wel content met de aankoop van die Oostenrijkse tuinkabouter, want die lost in een klap een hoop problemen op. Vorig seizoen hebben we een volledig jaar Max en Dumfries niet kunnen rouleren of wisselen (Max zat er zelfs fysiek soms doorheen) door gebrek aan adequate backup. Die hebben we nu. Mwene is geen hoogvlieger a la Angelino of Arias, maar als je hem bestudeerd valt iig wel goed op dat hij duidelijk het spelletje van Schmidt snapt en dat hij daar een adequate fit in is.

Sambo zit daarnaast sowieso nog totaal niet op het gewenste niveau. Ook in de KKD laat die nog genoeg steekjes vallen. Die heeft echt nog wel ff nodig hoor.
Waarin is Mwene dan specifiek beter dan Sambo? ik zie het namelijk niet. ik zie iemand die heel snel is (net als Sambo), vrij fel naar voren verdedigd (net als Sambo maar misschien net wat beter) maar een matige techniek en voorzet heeft, niet bijzonder goed aan de bal (ook niet heel slecht), en daarnaast zag ik hem ook ruimtes weggeven op momenten dat hij beter kon blijven. Een vrij standaard backje waar er volgens mij 70 van rondlopen in europa. Ik denk dat Sambo toch wel wat meer potentie heeft, hij moet zeker verdedigend positioneel nog wat leren (net als Mwene die 8 jaar ouder is ofzo) en fysiek mag er nog wat bij maar hij voegt zeker aanvallend al direct meer toe. Je leert en ontwikkeld door te spelen he. Mwene als 3e backup voor links en rechts is nog wel te bilijken maar hij zal ons zeker niet verder brengen helaas, dus laat hem dan ook niet de betere jeugd tegen houden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Trixm schreef: 19 jul 2021, 10:04
ShovingNE2 schreef: 19 jul 2021, 07:12

Ik denk dat Sambo nog verder is dan Oppegard. Aanvallend is het prima: zou ik hem zo opdurven stellen. Maar ik denk dat hij verdedigend en fysiek echt nog een stap moet zetten om mee te kunnen.
Ik zie dat precies andersom. Oppegard heeft vorig jaar ook veel meer laten zien dat hij in systemen kan voetballen en vooral in dat van Schmidt. De vuile meters achteruit zijn heel sterk, dat samen met zijn techniek en zijn verdedigende capaciteiten acht ik de kans veel groter dat oppegard PSV 1 gaat halen dn Sambo.
[mention]ruuddevil[/mention] lijkt jouw observatie te delen. Dan zal ik dat verkeerd hebben gezien. Ben echt heel benieuwd, heb er wel vertrouwen in dat we twee backs voor de toekomst hebben en dat is wel eens anders geweest. Er valt aardig wat te managen op dat punt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Word je toch vrolijk van, mocht dat idd werkelijkheid worden? Twee wb’s uit eigen opleiding, when was that?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 jul 2021, 11:22
Trixm schreef: 19 jul 2021, 10:04

Ik zie dat precies andersom. Oppegard heeft vorig jaar ook veel meer laten zien dat hij in systemen kan voetballen en vooral in dat van Schmidt. De vuile meters achteruit zijn heel sterk, dat samen met zijn techniek en zijn verdedigende capaciteiten acht ik de kans veel groter dat oppegard PSV 1 gaat halen dn Sambo.
@ruuddevil lijkt jouw observatie te delen. Dan zal ik dat verkeerd hebben gezien. Ben echt heel benieuwd, heb er wel vertrouwen in dat we twee backs voor de toekomst hebben en dat is wel eens anders geweest. Er valt aardig wat te managen op dat punt.
De vraag is, hoeveel Posts heb ik nog nodig voordat ik zelfstandig serieus wordt genomen :angry:
Saibari is underrated.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Trixm schreef: 19 jul 2021, 11:58
ShovingNE2 schreef: 19 jul 2021, 11:22

@ruuddevil lijkt jouw observatie te delen. Dan zal ik dat verkeerd hebben gezien. Ben echt heel benieuwd, heb er wel vertrouwen in dat we twee backs voor de toekomst hebben en dat is wel eens anders geweest. Er valt aardig wat te managen op dat punt.
De vraag is, hoeveel Posts heb ik nog nodig voordat ik zelfstandig serieus wordt genomen :angry:
Het gaat niet om aantal posts voordat je serieus wordt genomen. Of denk jij dat degenen met de meeste posts allemaal serieus worden genomen? ;)
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Thijs85 schreef: 19 jul 2021, 13:39
Trixm schreef: 19 jul 2021, 11:58

De vraag is, hoeveel Posts heb ik nog nodig voordat ik zelfstandig serieus wordt genomen :angry:
Het gaat niet om aantal posts voordat je serieus wordt genomen. Of denk jij dat degenen met de meeste posts allemaal serieus worden genomen? ;)
Was een geintje thijs.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Trixm schreef: 19 jul 2021, 13:43
Thijs85 schreef: 19 jul 2021, 13:39

Het gaat niet om aantal posts voordat je serieus wordt genomen. Of denk jij dat degenen met de meeste posts allemaal serieus worden genomen? ;)
Was een geintje thijs.
Wees gerust, ik snapte hem wel hoor. :neh:
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 19 jul 2021, 13:44
Trixm schreef: 19 jul 2021, 13:43

Was een geintje thijs.
Wees gerust, ik snapte hem wel hoor. :neh:
Ik eigenlijk ook, maar hoopte met mijn post de veelposters nog te beledigen…
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Thijs85 schreef: 19 jul 2021, 14:06
Grasmat schreef: 19 jul 2021, 13:44

Wees gerust, ik snapte hem wel hoor. :neh:
Ik eigenlijk ook, maar hoopte met mijn post de veelposters nog te beledigen…
Ik snapte hem hoor ;)
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ittot schreef: 19 jul 2021, 10:43
Heruone schreef: 18 jul 2021, 22:22 Ik ben juist wel content met de aankoop van die Oostenrijkse tuinkabouter, want die lost in een klap een hoop problemen op. Vorig seizoen hebben we een volledig jaar Max en Dumfries niet kunnen rouleren of wisselen (Max zat er zelfs fysiek soms doorheen) door gebrek aan adequate backup. Die hebben we nu. Mwene is geen hoogvlieger a la Angelino of Arias, maar als je hem bestudeerd valt iig wel goed op dat hij duidelijk het spelletje van Schmidt snapt en dat hij daar een adequate fit in is.

Sambo zit daarnaast sowieso nog totaal niet op het gewenste niveau. Ook in de KKD laat die nog genoeg steekjes vallen. Die heeft echt nog wel ff nodig hoor.
Waarin is Mwene dan specifiek beter dan Sambo? ik zie het namelijk niet. ik zie iemand die heel snel is (net als Sambo), vrij fel naar voren verdedigd (net als Sambo maar misschien net wat beter) maar een matige techniek en voorzet heeft, niet bijzonder goed aan de bal (ook niet heel slecht), en daarnaast zag ik hem ook ruimtes weggeven op momenten dat hij beter kon blijven. Een vrij standaard backje waar er volgens mij 70 van rondlopen in europa. Ik denk dat Sambo toch wel wat meer potentie heeft, hij moet zeker verdedigend positioneel nog wat leren (net als Mwene die 8 jaar ouder is ofzo) en fysiek mag er nog wat bij maar hij voegt zeker aanvallend al direct meer toe. Je leert en ontwikkeld door te spelen he. Mwene als 3e backup voor links en rechts is nog wel te bilijken maar hij zal ons zeker niet verder brengen helaas, dus laat hem dan ook niet de betere jeugd tegen houden.
Je hebt enerzijds een back die vorig jaar Bundesliga gespeeld heeft, waarvan Bundesliga clubs hem wouden aantrekken en/of verlengen (correct me if i'm wrong) en anderzijds een back die vorig jaar heeft laten zien het niveau KKD nog niet ontgroeit te zijn. Volgens mij is de rekensom niet zo heel moeilijk.

Sambo is een heel interessant prospect die heel veel kwaliteiten van een moderne back bezit. Als Sambo zichzelf goed ontwikkelt, kan hij Mwene gewoon eruit spelen, evenals Teze dat op termijn ook sowieso wel gaat doen. Nogmaals, Mwene is inderdaad geen hoogvlieger. Maar mensen overschatten volgens mij het niveau van een aantal van onze talenten. Sambo zit wmb nu een beetje in de situatie van een debuterende Gakpo onder Cocu. Hij heeft nog zeker 2 jaar nodig denk ik.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Heruone schreef: 19 jul 2021, 15:24
Ittot schreef: 19 jul 2021, 10:43

Waarin is Mwene dan specifiek beter dan Sambo? ik zie het namelijk niet. ik zie iemand die heel snel is (net als Sambo), vrij fel naar voren verdedigd (net als Sambo maar misschien net wat beter) maar een matige techniek en voorzet heeft, niet bijzonder goed aan de bal (ook niet heel slecht), en daarnaast zag ik hem ook ruimtes weggeven op momenten dat hij beter kon blijven. Een vrij standaard backje waar er volgens mij 70 van rondlopen in europa. Ik denk dat Sambo toch wel wat meer potentie heeft, hij moet zeker verdedigend positioneel nog wat leren (net als Mwene die 8 jaar ouder is ofzo) en fysiek mag er nog wat bij maar hij voegt zeker aanvallend al direct meer toe. Je leert en ontwikkeld door te spelen he. Mwene als 3e backup voor links en rechts is nog wel te bilijken maar hij zal ons zeker niet verder brengen helaas, dus laat hem dan ook niet de betere jeugd tegen houden.
Je hebt enerzijds een back die vorig jaar Bundesliga gespeeld heeft, waarvan Bundesliga clubs hem wouden aantrekken en/of verlengen (correct me if i'm wrong) en anderzijds een back die vorig jaar heeft laten zien het niveau KKD nog niet ontgroeit te zijn. Volgens mij is de rekensom niet zo heel moeilijk.

Sambo is een heel interessant prospect die heel veel kwaliteiten van een moderne back bezit. Als Sambo zichzelf goed ontwikkelt, kan hij Mwene gewoon eruit spelen, evenals Teze dat op termijn ook sowieso wel gaat doen. Nogmaals, Mwene is inderdaad geen hoogvlieger. Maar mensen overschatten volgens mij het niveau van een aantal van onze talenten. Sambo zit wmb nu een beetje in de situatie van een debuterende Gakpo onder Cocu. Hij heeft nog zeker 2 jaar nodig denk ik.
Ik begrijp wat je zegt maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind dat Sambo namelijk wel degelijk het niveau KKD is ontgroeid. Dat wil niet zeggen dat hij meteen klaar is voor PSV 1 maar als je veel talent hebt (en Sambo staat al jaren bekent bij PSV als een groot talent) en je komt in aanraking met een hoger niveau kun je ook heel snel stappen maken naar dat niveau. Je moet dan alleen wel de kans krijgen. Overigens was het nou ook niet zo dat bijvoorbeeld Rensch en Timber bij Jong Ajax alles dicht hielden en die spelen toch zeer behoorlijk bij Ajax 1.

mbt Mwene hebben we het over een 27 jarige speler speler die in 3 jaar tijd 30 bundesliga wedstrijden heeft gespeeld waarvan 20 het laatste jaar. Daarvoor heeft hij jaren in de 2e bundesliga en 3e liga gespeeld. We moeten niet doen alsof hij een ervaren Bundesliga speler is. Hij heeft 2 jaar gebankt en een half jaar ervaring in de bundesliga op 27 jarige leeftijd. Ik ben daar gewoon niet echt van onder de indruk. ook al omdat we met Baumgartl een ervaren Bundesliga speler op jongere leeftijd behoorlijk door de mand hebben zien vallen bij PSV. Overigens heeft ook Bruma in de Bundesliga gespeeld en dat valt ook niet echt bepaald mee.

Maar goed, ik ben geen expert, ik vond Sambo positief opvallen bij Jong het afgelopen jaar en juist met de wedstrijd beter worden (zeker defensief nog wat stappen te zetten) en dan vind ik het zonde dat dat wellicht ten koste gaat van een speler als Mwene. Wellicht heb je gelijk en is Mwene gewoon nog beter dan Sambo en bekijk ik het teveel vanuit een PSV jeugd bril :nerd:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Thijs85 schreef: 19 jul 2021, 14:06
Grasmat schreef: 19 jul 2021, 13:44

Wees gerust, ik snapte hem wel hoor. :neh:
Ik eigenlijk ook, maar hoopte met mijn post de veelposters nog te beledigen…
Stampvoetend en briesend hier een zinnetje tikkend! :steam: :angry:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Na de transfers van Rosario en Malen vandaag hoop ik dat PSV zich realiseert dat Jong PSV/de jeugdopleiding steeds meer de levensader van de club is geworden en dat daar in geïnvesteerd moet worden. Rosario en Malen hebben samen een dik miljoen gekost en leveren nu 36 miljoen op. Beide heren hebben het ideale traject doorlopen. Jong gescout worden, instromen bij Jong PSV en doorstromen naar het eerste elftal waar ze basisspeler werden en het Nederlands elftal haalden. En zo zijn er veel meer voorbeelden van spelers die via de jeugd/academy doorbreken en miljoenen opleveren. Zo even uit mijn hoofd haalt PSV de grootste transferopbrengsten van de laatste jaren allemaal uit spelers uit eigen gelederen. Depay, Locadia, Brenet, Lammers, Bergwijn, Malen en Rosario zijn de grootste klappers maar ook Piroe, Aboukhlal, Gudmundsson, De Wijs, Zoet en Hendrix hebben leuke bedragen opgeleverd. Ik hoop dat PSV deze lijn doortrekt en het misschien nog wel een stapje verder zet. Dus meer inzetten op Jong PSV en investeren in talent wat volgens mij ook het plan was.

Bij het eerste elftal wordt nu vooral ingezet op spelers die er meteen staan maar dat heeft wel tot gevolg dat de waarde van je selectie keldert. Van Ginkel, Pröpper, Ramalho, Zahavi en Götze zijn natuurlijk prima versterkingen maar zullen niks tot weinig opleveren aan transfersommen. Ik vind dat een gevaarlijke koers omdat je je zo verplicht om Champions League te halen om inkomsten te genereren. Als we dit jaar geen kampioen worden en Zahavi en Götze vertrekken heeft ons dat tien miljoen gekost. Dat moet je compenseren op de transfermarkt. Ik zelf zou graag zien dat PSV nog meer inzet op Jong PSV als opleidingsteam. Dus vaker investeren in talent wat daar minuten kan maken.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 27 jul 2021, 21:48

Bij het eerste elftal wordt nu vooral ingezet op spelers die er meteen staan maar dat heeft wel tot gevolg dat de waarde van je selectie keldert. Van Ginkel, Pröpper, Ramalho, Zahavi en Götze zijn natuurlijk prima versterkingen maar zullen niks tot weinig opleveren aan transfersommen. Ik vind dat een gevaarlijke koers omdat je je zo verplicht om Champions League te halen om inkomsten te genereren. Als we dit jaar geen kampioen worden en Zahavi en Götze vertrekken heeft ons dat tien miljoen gekost. Dat moet je compenseren op de transfermarkt. Ik zelf zou graag zien dat PSV nog meer inzet op Jong PSV als opleidingsteam. Dus vaker investeren in talent wat daar minuten kan maken.
PSV doet niets gevaarlijks. Er loopt genoeg geld rond in PSV 1. Gakpo, Madueke, Sangare, Boscagli, zo misschien Berisha. PSV had ervaring nodig. Krijg je ervaring, krijg je dit.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Bovendien gebeurt beiden. Zowel spelers kopen als spelers vanuit jong/jeugd doorschuiven. Een paar transfers nu doet daar niets aan af.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dan verschillen we daarin van mening. Het duurt even voor een jeugdspeler ofwel jonge speler een bepaalde waarde heeft bereikt en na Gakpo, Sangare en Madueke zie ik weinig wat het jaar erna voor een transferklapper kan zorgen. Teze en Vertessen zijn prima spelers maar ik verwacht niet dat die ooit een Malen achtige transfer gaan maken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind de ontwikkeling die PSV in heeft gezet qua beleid juist wel enorm positief. De afgelopen jaren hebben uitgewezen dat je niet enkel kan bouwen op een ploeg met jonge talentvolle spelers die bovendien ook nog eens de kern van de ploeg domineren. Het "als ze kwalitatief goed genoeg zijn, dan boeit het niet" argument wordt dan vaak aangehaald en in zekere zin zit daar ook wel een kern van waarheid in, maar desalniettemin mis je toch een bepaald soort volwassenheid, gif, drang, ervaring en expertise. Ik denk dat de 2 succesvolle jaren onder Cocu met een rif van o.a. Moreno, Guardado, Wijnaldum, Pröpper, Van Ginkel, Luuk de Jong, etc. daar wel een goed voorbeeld van is. Evenals de huidige Ajax selectie en de successen die daarmee behaald zijn. Ajax haalt spelers als Klaassen, Tadic en Blind, spelers waar je qua restwaarde geen drol meer op gaat verdienen, maar die wel al 3 seizoenen (in casus Klaassen 1 seizoen) aantonen de drijvende kracht te zijn achter de ploeg, evenals jonge spelers te corrigeren en te leiden.

Uiteraard moet het een gezonde complementerende situatie zijn. Bij de FC Afkicken daily werd dat wel goed benoemd/geschetst. Bij Feyenoord heb je een situatie dat men nu bijv. die Trauner haalt. Ken hem verder niet en zal ongetwijfeld best iets kunnen toevoegen, maar voor Feyenoord levert hij geen drol meer op in een ploeg waarbij sowieso de waarde al gering. Bij PSV en Ajax ligt dat nmi anders en is de situatie veel gezonder, i.e. natuurlijker. PSV verkoopt dit jaar Malen en Dumfries voor ongeveer 50 miljoen bij elkaar (ervan uitgaande dat Dumfries rond de 20 oplevert), heeft voor komend jaar nog spelers als Sangare, Gakpo en Madueke die goede tot flinke bedragen kunnen opleveren, etc. Zolang je die cirkel draaiende weet te houden, kan je nmi prima spelers als Ramalho, van Ginkel, Pröpper, Götze en Max halen. Dan heb je enerzijds spelers die je kapitaal kunnen opleveren en anderzijds een kern van meer ervaren doorslaggevende spelers die zowel op als buiten het veld doorslaggevend kunnen zijn. Dat is nmi wel een essentiele factor wil je uiteindelijk mee kunnen doen om de prijzen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ik zeg ook niet dat het slecht is wat PSV doet. Ik ben echter van mening dat PSV nog meer uit Jong PSV kan halen dan ze nu doen en dat dit misschien wel nodig is om het halen van ervaring te compenseren op transfergebied..
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben in ieder geval ook wel benieuwd naar specifieke 'Jong PSV aankopen' komende tijd. Voorlopig is het nog erg rustig daar, terwijl er toch best wat ruimte voor zal zijn. Met name op het middenveld & voorin kan er nog wel wat bij wat mij betreft.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen