Pablo Rosario

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Van mij mag Rosario toch echt gewoon blijven. Ik blijf een heel stuk positiever over hem dan de meeste hier. Het is gewoon voor PSV begrippen een prima middenvelder. Je moet er alleen (net als bij Sangare bijvoorbeeld) een voetballende middenvelder naast zetten (zoals Propper) zodat dat dat gedeelte niet continu op zijn bordje komt wat het geval was bij Hendrikx en Sangare, want daar is hij wat minder in. Rosario wordt echt zwaar onderschat, ik denk dat je voor 6 miljoen bij lange na niet een middenvelder kan halen met dezelfde kwaliteiten. Daarnaast hebben we veel wedstrijden en mist Sangare 2 maanden ivm de Afrika Cup. Dan is het toch wel lekker om een Rosario te hebben die gewend is aan het spelsysteem en waar je niet heel erg op achteruit gaat.

Los daarvan gaat zijn waarde toch nooit lager worden dan wat ze nu bieden. Al speelt hij het hele seizoen nauwelijks dan is hij nóg minimaal 4 miljoen waard.

Ik zou echt veel hoger inzetten (lees tussen 10 en 15 miljoen voor een speler die basispeler was afgelopen jaren en zelfs aanvoerder is geweest) of gewoon lekker bij ons laten spelen. Je kunt je beter richten op het verkopen van spelers die echt tekort komen zoals Guti, Bruma, Luckassen, Rigo etc.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het liefst zou ik zien dat het geld gebruikt wordt om een vervanger aan te trekken die Sangaré goed kan vervangen. Met Van Ginkel en Pröpper heb je al twee spelers die naast een breker kunnen, Sangaré is nu je enige echte CVM in de selectie. Ik denk dat je bijv. Ladislav Krejci van Sparta Praag relatief goedkoop kan halen, ik denk als je ~6mil voor Rosario krijgt dat je Krejci voor hetzelfde bedrag kan terughalen. 1.91m grote CVM (die ook als CV gebruikt wordt). Groot, sterk, heel goed in het verdedigende maar kan daarnaast ook prima voetballen. Speelt wel zeer agressief, daar moet hij aan werken (in 110 wedstrijden staat de teller op 31 gele kaarten en 2 rode kaarten). Oja en is 22 dus kan prima 'rijpen' op de bank als stand-in voor Sangaré. En is een linkspoot. Hij heeft een jong koppie, maar laat je niet foppen, deze knul is voor niemand bang en gaat voorop in de strijd, en zijn fysiek is ook dik in orde (als ik

https://atalantapassione.com/?p=1345
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

''Pablo Rosario reist niet mee naar Turkije omdat hij van de club de ruimte heeft gekregen een transfer af te ronden.'' Zal vandaag of morgen wel bekend worden dan.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Zou voor alle partijen een mooie transfer zijn. Ik acht de kans best groot dat Rosario het daar goed gaat doen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Rosario in Frankrijk en Italië in staat is om op een voetstuk te komen met zijn spel als bal afpakker en golvenbreker in een aanvallende ploeg.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Gelukkig gaat dit door. Van het trio Rosario, Hendrix en Sadilek naar Sangare vGinkel en Propper. Heerlijk dit!
#simplythebest
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Voelt voor mij inderdaad ook als een afsluiting van een bepaalde periode als Rosario vertrekt. Een periode van middelmatigheid. Afsluiten die hap en een zonnige blik op de toekomst met Sangaré, Pröpper en van Ginkel. Geen verkeerde vent die Pablo, maar niet goed genoeg en wij willen door. Veel succes in Frankrijk, het is je van harte gegund.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Goede gast met zeker ook de nodige voetballende kwaliteiten. Ik gun zowel hem als ons een mooie overstap.
Kezza75!
Bankzitter
3
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 okt 2020
Oude naam: Kezza75!
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

Prima transfer voor zowel Pablo als PSV.

Je zal maar een seizoen of 5 aan de Cote d'Azur mogen wonen en werken met een salaris van minimaal 1 miljoen per jaar....
Champions are not born. Champions are made during practice.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nice dit!

Maar nee idd, Nice is heerlijk vertoeven, op een redelijk niveau meeballen en lekker je ding doen daar. Ik zou het wel weten als ik d'n Paab was. Redelijke transfersom ertegen gooien en dan is dit een win-win-win situatie. Iedereen gelukkig.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Rosario had een hele belangrijke rol kunnen spelen rondom Ihattaren. Jammer genoeg had hij daar de ballen niet voor.

Ik wens hem veel succes in Frankrijk, maar het is wel typisch zo'n speler die ik snel vergeten ben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Ik kan me prima voorstellen dat Rosario bij een club als Nice goed tot z'n recht komt. Prima voetballer, maar past niet meer bij het huidige PSV.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 15:47 Rosario had een hele belangrijke rol kunnen spelen rondom Ihattaren. Jammer genoeg had hij daar de ballen niet voor.

Ik wens hem veel succes in Frankrijk, maar het is wel typisch zo'n speler die ik snel vergeten ben.
Zullen we het probleem Ihattaren vooral bij hemzelf houden?

Voor Rosario een toptransfer en het is hem echt gegund. Nice is echt fantastisch om te vertoeven en dat samen met een paar andere Nederlanders. Een heel sympathiek persoon die zwaar ondergewaardeerd is door iedereen en vaak ook onterecht als pispaal is aangewezen. Je kunt ook echt niet voor hetzelfde bedrag (als ze tussen de 4 en 6 miljoen uitkomen) een vergelijkbare speler terughalen dus je gaat er per definitie op achteruit.

Wel jammer dat we nog steeds als PSV zijnde een soort uitverkoophoekje zijn waar je goedkoop goede spelers kunt ophalen itt mindere spelers van Ajax ( en nu zelfs ook AZ) die voor 3x de hoofdprijs worden verkocht. Dit maakt het alleen maar lastiger om aan te haken.

Ik ben ook echt benieuwd wie we gaan halen als opvolger, helemaal omdat Sangare er 2 maanden tussenuit is dit seizoen. Heel erg jammer maar het is hem zeker gegund!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ittot schreef: 26 jul 2021, 16:16
Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 15:47 Rosario had een hele belangrijke rol kunnen spelen rondom Ihattaren. Jammer genoeg had hij daar de ballen niet voor.

Ik wens hem veel succes in Frankrijk, maar het is wel typisch zo'n speler die ik snel vergeten ben.
helemaal omdat Sangare er 2 maanden tussenuit is dit seizoen.
Huh
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Grasmat schreef: 26 jul 2021, 16:22
Ittot schreef: 26 jul 2021, 16:16
helemaal omdat Sangare er 2 maanden tussenuit is dit seizoen.
Huh
Africa cup
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 26 jul 2021, 16:23
Grasmat schreef: 26 jul 2021, 16:22

Huh
Africa cup
Die duurt nog geen maand. En als ze een beetje op tijd uitgeschakeld worden nog korter.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ittot schreef: 26 jul 2021, 16:16
Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 15:47 Rosario had een hele belangrijke rol kunnen spelen rondom Ihattaren. Jammer genoeg had hij daar de ballen niet voor.

Ik wens hem veel succes in Frankrijk, maar het is wel typisch zo'n speler die ik snel vergeten ben.
Zullen we het probleem Ihattaren vooral bij hemzelf houden?
Vooral ja, maar als je een beetje ruggengraat hebt en je je vak als voetballer serieus neemt, dan spreek je je maat erop aan en confronteer je hem met zijn gedrag. Pablo is niet verplicht dat te doen, maar het geeft wel aan uit wat voor hout hij gesneden is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Grasmat schreef: 26 jul 2021, 16:24
Op weg naar nr 25 schreef: 26 jul 2021, 16:23

Africa cup
Die duurt nog geen maand. En als ze een beetje op tijd uitgeschakeld worden nog korter.
Of hem afmelden :)
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Januari spelen we tegen Ajax en AZ en uit nog tegen Groningen. Zou wel vervelend zijn als Sangaré die moet missen. Kunnen net cruciale duels zijn. In dat opzicht is een sterke vervanger bij vertrek Rosario misschien nog niet zo gek.
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 16:26
Ittot schreef: 26 jul 2021, 16:16

Zullen we het probleem Ihattaren vooral bij hemzelf houden?
Vooral ja, maar als je een beetje ruggengraat hebt en je je vak als voetballer serieus neemt, dan spreek je je maat erop aan en confronteer je hem met zijn gedrag. Pablo is niet verplicht dat te doen, maar het geeft wel aan uit wat voor hout hij gesneden is.
Sterker nog. Onze Pablo heeft Mo'tje vaak genoeg gezegd dat hij niet op z'n kop moet laten zitten.
Dumfries daarentegen heeft Mo wel aangesproken op zijn gedrag. En niet te flauw.

Zal niet het woord "optyfen" gebruiken want dan scheurt weer iemand uit de panties, maar ik zal er bepaald niet verdrietig om zijn als Rosario transfereert. Nice of om het even welke andere club.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 16:26
Ittot schreef: 26 jul 2021, 16:16

Zullen we het probleem Ihattaren vooral bij hemzelf houden?
Vooral ja, maar als je een beetje ruggengraat hebt en je je vak als voetballer serieus neemt, dan spreek je je maat erop aan en confronteer je hem met zijn gedrag. Pablo is niet verplicht dat te doen, maar het geeft wel aan uit wat voor hout hij gesneden is.
Ik weet niet of je dat kunt verwachten van zo’n jonge gast, die zelf al keihard moet werken om een beetje mee te komen. Heel knap als iemand dat kan, maar ik vind dat in onze ploeg mannen als Götze, Zahavi, Max en nu ook Van Ginkel, Pröpper en Ramalho dat moeten kunnen. Dat Dumfries dat kon is een plus en als Gakpo dat ontwikkelt is dat heel knap, maar eigenlijk vind ik dat je dat bij spelers onder de 25 niet echt kunt verwachten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En ik schat zo in dat het voor Noni ook een goede zaak is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ailon
Vedette
6
Berichten: 5368
Lid geworden op: 25 aug 2017

Thijs85 schreef: 26 jul 2021, 16:38
Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 16:26

Vooral ja, maar als je een beetje ruggengraat hebt en je je vak als voetballer serieus neemt, dan spreek je je maat erop aan en confronteer je hem met zijn gedrag. Pablo is niet verplicht dat te doen, maar het geeft wel aan uit wat voor hout hij gesneden is.
Ik weet niet of je dat kunt verwachten van zo’n jonge gast, die zelf al keihard moet werken om een beetje mee te komen. Heel knap als iemand dat kan, maar ik vind dat in onze ploeg mannen als Götze, Zahavi, Max en nu ook Van Ginkel, Pröpper en Ramalho dat moeten kunnen. Dat Dumfries dat kon is een plus en als Gakpo dat ontwikkelt is dat heel knap, maar eigenlijk vind ik dat je dat bij spelers onder de 25 niet echt kunt verwachten.
Götze, Zahavi en Max waren vorig seizoen allenmaal nieuwkomers, niet de Nederlandse taal machtig en ook geen aanvoerder. Imo verwacht je dan teveel van die spelers.
Dumfries (en ook Viergever) spraken Ihattaren aan op zijn gedrag en dat herhaaldelijk.
Dit seizoen mag je dat ook van een Van Ginkel en ook wel Pröpper verwachten. En overigens is Gakpo volwassener en professioneler dan men op het eerste gezicht denkt.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 26 jul 2021, 16:38
Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 16:26

Vooral ja, maar als je een beetje ruggengraat hebt en je je vak als voetballer serieus neemt, dan spreek je je maat erop aan en confronteer je hem met zijn gedrag. Pablo is niet verplicht dat te doen, maar het geeft wel aan uit wat voor hout hij gesneden is.
Ik weet niet of je dat kunt verwachten van zo’n jonge gast, die zelf al keihard moet werken om een beetje mee te komen. Heel knap als iemand dat kan, maar ik vind dat in onze ploeg mannen als Götze, Zahavi, Max en nu ook Van Ginkel, Pröpper en Ramalho dat moeten kunnen. Dat Dumfries dat kon is een plus en als Gakpo dat ontwikkelt is dat heel knap, maar eigenlijk vind ik dat je dat bij spelers onder de 25 niet echt kunt verwachten.
Toch niet mee eens eerlijk gezegd. De voetballerij is toch niet gelijk met "het echte leven", waar je op veel jongere leeftijd geacht wordt volwassen te zijn en alles in het werk moet stellen om je vak zo goed mogelijk uit te oefenen. Van de oudere gasten mag je inderdaad verwachten dat ze een elftal op sleeptouw nemen en jongeren coachen, maar Rosario staat veel dichter bij Mo en kan bewust en onbewust meer invloed uitoefenen. Hij heeft er inmiddels ook al 4 seizoenen bij PSV op zitten. Voor mij voldoende bagage om je jongere maat te coachen, "lead by example". Maarrr, hij doet het niet, eerder het tegenovergestelde, en dan ben je voor mij niet geschikt voor een plek op het middenveld van PSV.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ailon schreef: 26 jul 2021, 16:45
Thijs85 schreef: 26 jul 2021, 16:38

Ik weet niet of je dat kunt verwachten van zo’n jonge gast, die zelf al keihard moet werken om een beetje mee te komen. Heel knap als iemand dat kan, maar ik vind dat in onze ploeg mannen als Götze, Zahavi, Max en nu ook Van Ginkel, Pröpper en Ramalho dat moeten kunnen. Dat Dumfries dat kon is een plus en als Gakpo dat ontwikkelt is dat heel knap, maar eigenlijk vind ik dat je dat bij spelers onder de 25 niet echt kunt verwachten.
Götze, Zahavi en Max waren vorig seizoen allenmaal nieuwkomers, niet de Nederlandse taal machtig en ook geen aanvoerder. Imo verwacht je dan teveel van die spelers.
Dumfries (en ook Viergever) spraken Ihattaren aan op zijn gedrag en dat herhaaldelijk.
Dit seizoen mag je dat ook van een Van Ginkel en ook wel Pröpper verwachten. En overigens is Gakpo volwassener en professioneler dan men op het eerste gezicht denkt.
Dat snap ik ook wel, maar dat waren de spelers met de ervaring en uitstraling, waar spelers gevoelig voor kunnen zijn. Rosario had totaal geen overwicht op iemand als Ihattaren. Dat Dumfries een sterke persoonlijkheid is en het daarom probeerde, is mooi, maar ik vind dat je het er niet van mag verwachten in die fase van zijn eigen ontwikkeling.
Dat was, mijns inziens, ook een van de hoofdproblemen van onze selectie de afgelopen jaren. We hadden niemand die het overwicht, ervaring en vaardigheden had om echt een leidende positie te pakken en zorg te dragen voor de teamdynamiek. Dat is nu vele malen beter en dat maakt de kansen dat talentvolle spelers zich goed ontwikkelen ook veel beter. In die zin denk ik dat de ontwikkeling van Ihattaren en Rosario meer kans van slagen had gehad als we toen al het evenwicht hadden gehad wat er nu inzit.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 26 jul 2021, 16:49 Toch niet mee eens eerlijk gezegd. De voetballerij is toch niet gelijk met "het echte leven", waar je op veel jongere leeftijd geacht wordt volwassen te zijn en alles in het werk moet stellen om je vak zo goed mogelijk uit te oefenen. Van de oudere gasten mag je inderdaad verwachten dat ze een elftal op sleeptouw nemen en jongeren coachen, maar Rosario staat veel dichter bij Mo en kan bewust en onbewust meer invloed uitoefenen. Hij heeft er inmiddels ook al 4 seizoenen bij PSV op zitten. Voor mij voldoende bagage om je jongere maat te coachen, "lead by example". Maarrr, hij doet het niet, eerder het tegenovergestelde, en dan ben je voor mij niet geschikt voor een plek op het middenveld van PSV.
Ik ben misschien wat te vergoelijkend in deze, maar ik vind het van 19, 20 jarigen al hartstikke goed als die zelf leren om als topprofessional te functioneren. Zo zie ik Gakpo ook, die zag je ook zelf steeds professioneler en beter worden en van daaruit ook oog krijgen voor het team, waardoor hij nu reserve aanvoerder wordt. Rosario werd al veel te snel tot aanvoerder gebombardeerd, toen hij eigenlijk nog met zichzelf bezig moest zijn en afkijken bij de ervaren mannen hoe zij het aanpakken. Een beetje wat Gakpo beschreef hoe hij de tijd bij Oranje had gebruikt. Ik denk dat mede daardoor Rosario ook die positieve ontwikkeling van enkele jaren terug ook volledig verloren is.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Pablo Rosario