Donyell Malen

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De kwaliteiten van Malen lijken me duidelijk. Maar aan de andere kant was Malen ook die luie speler die geen meter te veel liep, die een verkeerde wisselwerking had met Zahavi (Zahavi moest het werk doen en hij afmaken, terwijl andersom veel logischer was). En hij was vooral de speler die te veel grote kansen nodig had en ons daardoor echt punten heeft gekost afgelopen jaar. Zie ik ook echt zijn positieve punten wel, maar denk niet dat we zo rouwig hoeven te zijn om een vertrek.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Lozano bij PSV :
eredivisie : 5000 min, 34 goals, 22 assists
Europees : 1000min, 5 goals, 1 assist.
Interlands: 1500 min, 7 goals, 4 assists
Malen bij PSV:
eredivisie : 4500 min, 40 goals. 18 assists
Europees : 1850 min, 14 goals , 7 assists
Interlands: 600 min , 2 goals, 3 assists

Lozano in 2000min, 11 goals en 4 assists bij napoli in zijn beste seizoen. Bij napoli in 13 europese wedstrijden , 2 goals, geen assist.
Ik heb niet veel gezien van lozano bij napoli, maar begrijp niet hoe met deze cijfers hij zo botergeil voor de goal kan zijn als sommigen hier zeggen.

Laat staan veel beter dan malen.
Bovendien is een centrale spits gewoon meer waard.

Mbt lagere transfersommen door corona, ja dat is natuurlijk zo. Maar dan verkoopt PSV hem dus precies op het verkeerde moment, hetgeen mijn punt is. Over een jaar, met wat meer interlands in de benen en een goed PSV seizoen..etcetc.

Okee nuff said.. met amper 30 moeten we het doen. Hopelijk doen we het beter met de 2 andere megatalenten, gakpo en madueke, die we hebben rondlopen.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Ja, want een speler die overduidelijk gewoon weg wil tegen zijn zin nog een jaar hier houden. Dat zal goed zijn voor zijn verkoopwaarde.
Laatst gewijzigd door GillesdelaCroquette op 24 jul 2021, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En dat neemt ook niet weg dat het aantal goals en assists niets iets zegt over het aantal kansen dat deze speler heeft gehad. Daarin was Lozano een stuk dodelijker dan Malen.
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

Malen is een centrumspits, terwijl lozano altijd vanaf de zijkant komt/kwam (linksbuiten of rechtsbuiten). Heel simpel hoe dichter je bij de goal staat hoe meer je er maakt, het is ook normaal dat een spits er meer maakt dan een buitenspeler hoor. Een spits maakt namelijk ook vaak de intikkers, terwijl de vleugelspelers er niet tot nauwelijks bij betrokken zijn. Lozano was voor een buitenspeler zeer doelgericht!
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Armada schreef: 24 jul 2021, 18:39
ruuddevil schreef: 24 jul 2021, 17:34 Gelukkig is het geen 20 mln, maar richting de 30 mln.
Lees: Netto.

Ajax krijgt opleidingsvergoeding.
Arsenal krijgt een percentage.
Raiola krijgt nog steeds een flinke hap.
PSV (en Raiola) krijgen mogelijk nog bonussen, afhankelijk van prestaties.
Er wordt hierboven anders door meerdere personen aangegeven dat de 28 miljoen het nettobedrag voor PSV zou zijn. Ook een kwestie van lezen dus ;)
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe schreef: 24 jul 2021, 19:08 En dat neemt ook niet weg dat het aantal goals en assists niets iets zegt over het aantal kansen dat deze speler heeft gehad. Daarin was Lozano een stuk dodelijker dan Malen.
Neem dan ook mee hoeveel kansen Malen zelf heeft gecreëerd vs Lozano.

Malen any day hoor. Ondanks dat hij wellicht wat meer kansen nodig heeft. Maar brengt voetballend zoveel meer.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

MaartenV schreef: 24 jul 2021, 19:04Ik heb niet veel gezien van lozano bij napoli, maar begrijp niet hoe met deze cijfers hij zo botergeil voor de goal kan zijn als sommigen hier zeggen.

Laat staan veel beter dan malen.
Bovendien is een centrale spits gewoon meer waard.
Voetbal bestaat uit meerdere facetten dan alleen een doelpunt kunnen maken. Malen en Lozano zal wel dicht bij elkaar liggen, maar je gaat in deze transfer voorbij aan het gegeven dat Lozano dé ster van Mexico is. Dat levert exposure op en dat kun je omzetten in inkomsten, mocht je dat willen. Daardoor gaat het prijskaartje wel omhoog natuurlijk. Dit zijn spelers waarvoor je net wat meer betaalt vanwege randzaken. Netto gaat PSV overigens veel meer overhouden aan Malen, dat weet ik 100% zeker.
Maar dan verkoopt PSV hem dus precies op het verkeerde moment, hetgeen mijn punt is. Over een jaar, met wat meer interlands in de benen en een goed PSV seizoen..etcetc.
Hij had al een goed seizoen bij PSV. Bijna betrokken bij 40 goals is al voor weinig spelers weggelegd, laat staan dat ze daar nog eens overheen gaan. Bovendien is Malen toe aan een stap hogerop, en daar is 'ie klaar voor ook. Hem hier houden biedt geen garantie op waardeverhoging. Malen wordt niet uitgedaagd, is misschien zelfs teleurgesteld als hij geen transfer mag maken én heeft een standaard gezet waar hij bijna niet overheen kan gaan. Het is een recept voor mislukking.

Dit is het moment om hem te verkopen en als je er 30 miljoen netto aan overhoudt, dan is hij uiteindelijk alsnog een van de beste transfers die PSV ooit gedaan heeft. Als je die opbrengst gaat vergelijken met Memphis, Bergwijn en Lozano, dan betreft het uiteindelijk gerommel in de marge: miljoentje meer, miljoentje minder, niet interessant verder. En dat past ook precies bij het sportieve niveau van de vier heren, want overall ontloopt het elkaar niet zo heel veel.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Demenkovets schreef: 24 jul 2021, 19:24
Armada schreef: 24 jul 2021, 18:39

Lees: Netto.

Ajax krijgt opleidingsvergoeding.
Arsenal krijgt een percentage.
Raiola krijgt nog steeds een flinke hap.
PSV (en Raiola) krijgen mogelijk nog bonussen, afhankelijk van prestaties.
Er wordt hierboven anders door meerdere personen aangegeven dat de 28 miljoen het nettobedrag voor PSV zou zijn. Ook een kwestie van lezen dus ;)
Nee. Dat is niet netto.

Er is een verschil wellicht: netto voor PSV of “netto”.

Ik bedoel netto voor PSV. 20m. Waarvan een deel richting financiele huishouding gaat (gaten dichten). Ik denk 10m te investeren voorbtransfers.

En een mogelijke bonus in de toekomst. Ein Äpfel fur die dorst.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Kwestie van interpretatie dan dus. Ik lees dat hier anders op de verschillende voorgaande pagina's. Wat er van waar is moet verder blijken, meer info heb ik ook niet.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

GillesdelaCroquette schreef: 24 jul 2021, 19:07 Ja, want een speler die overduidelijk gewoon weg wil tegen zijn zin nog een jaar hier houden. Dat zal goed zijn voor zijn verkoopwaarde.
Ja maar dit begint zo langzamerhand wel een PSV-dingetje te worden... Meewerken aan de groei van een speler. Ik vind dat PSV daarin is doorgeschoten, het rekening houden met de individuele wensen van een speler t.a.v. carrière pad. Het mag wel wat zakelijker.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ben wel eens dat nu het juiste moment is. Niet eens zozeer voor Malen zelf, maar zeker voor PSV.

We hebben zijn geld dik nodig. En we spelen nu in een ander systeem. Al had ik graag Malen ook in dit systeem gezien, zeker met een Propper en Gotze er achter.

Maar nogmaals. Centen zijn hard nodig. 25-30 miljoen netto is wat dat betreft geen absolute hoofdprijs maar nog steeds een top rendement. Ook wat dat betreft is de periode Malen er 1 uit het boekje: goedkoop gehaald, jaartje rijpen bij Jong, steeds belangrijker worden bij 1 en weg voor de hoofdprijs. Helaas sportief weinig prijzen (1x kampioen maar destijds zat hij maar net bij 1) maar verder uitstekende tijd gehad.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik vind dat PSV het prima doet. Het wordt tijd om Europees echt wat te gaan preseteren en prijzen te pakken, dan gaan de prijzen voor de spelers vanzelf omhoog.
Kolkmania
Bankzitter
2
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jun 2021

Voormalig KG schreef: 24 jul 2021, 20:14 Ik vind dat PSV het prima doet. Het wordt tijd om Europees echt wat te gaan preseteren en prijzen te pakken, dan gaan de prijzen voor de spelers vanzelf omhoog.
Ben ik het mee eens. Denk dat een bruto 35 miljoen euro in deze corona tijd een marktconforme prijs is. Uiteindelijk heeft Malen nooit de grens van 20 goals bereikt in de Eredivisie en heeft hij zelden (kan mij geen wedstrijden herinneren iig) een kraker in Europa beslist.

Hij heeft een fantastische startsnelheid, met een redelijke techniek. Echter begrijp ik heel goed dat topclubs geen 40/50 miljoen voor hem gaan neerleggen zonder bevestiging van zijn kwaliteiten op hoger niveau.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hij heeft Granada uit beslist, VCL beslist en uit tegen die Cyprioten beslist. Juist Europees stond hij er.

En redelijke techniek? Zijn techniek is fantastisch. Zijn aanname is vrijwel altijd goed ook.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kolkmania schreef: 24 jul 2021, 20:26Hij heeft een fantastische startsnelheid, met een redelijke techniek. Echter begrijp ik heel goed dat topclubs geen 40/50 miljoen voor hem gaan neerleggen zonder bevestiging van zijn kwaliteiten op hoger niveau.
Daarom is het verstandiger om zo'n jongen pas te verkopen als ie écht is gaan draaien, voor Malen had ik dat komend seizoen pas verwacht. Komt er een club die een jaar eerder al die prijs wil betalen dan is dat nog steeds een beetje balen omdat je niet zelf de maximale sportieve vruchten hebt kunnen plukken. Komt er een club die een jaar eerder alleen de prijs wil betalen die past bij zijn statistieken van dat moment dan ontneem je jezelf zowel de sportieve prestaties als het deel van de waarde die dat oplevert. Plus dat je dat gemis aan sportieve prestaties op zult moeten vangen, wat ook duur is - vergelijkbare kwaliteit kun je zelf nieteens betalen.

Met een te vroege verkoop voor een op dat moment marktconforme prijs snij je jezelf dus eigenlijk enorm in de vingers.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Was weinig keuze. PSV had minstens 1 dikke verkoop nodig. Het was Donyell en/ of Noni / Gakpo.

Je ziet dat een Bruma bijvoorbeeld al niet te slijten is voor een paar miljoen.

Ik had ook liever Mauro, Thomas, Gutierrez, Baumgartl, Bruma en Ihattaren weggedaan voor 30 miljoen netto en dan Malen behouden.

Echter zijn die gasten onverkoopbaar. Je mag blij zijn als we ze kunnen verhuren tegenwoordig
Kolkmania
Bankzitter
2
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jun 2021

Menno1 schreef: 24 jul 2021, 20:30 Hij heeft Granada uit beslist, VCL beslist en uit tegen die Cyprioten beslist. Juist Europees stond hij er.

En redelijke techniek? Zijn techniek is fantastisch. Zijn aanname is vrijwel altijd goed ook.
Nadruk op kraker in Europa, Omnia Nicosia en PAOK vind ik daar toch wel heel licht voor. Uiteindelijk tegen Granada, Olympiakos, AZ, Feyenoord en Ajax in 10 wedstrijden 2 goals gemaakt.

Voor Eredivisie niveau is zijn techniek zeker goed, maar voor de absolute top vind ik dat aannames te vaak van de voet springen, passes niet met de juiste snelheid en op juiste been worden ingespeeld en in de dribbel erg druistig kan zijn. Wil benadrukken dat ik Malen een hele goede speler vind, alleen snap heel goed dat er niet richting de 50 miljoen voor betaald wordt.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Kolkmania schreef: 24 jul 2021, 21:04
Menno1 schreef: 24 jul 2021, 20:30 Hij heeft Granada uit beslist, VCL beslist en uit tegen die Cyprioten beslist. Juist Europees stond hij er.

En redelijke techniek? Zijn techniek is fantastisch. Zijn aanname is vrijwel altijd goed ook.
Nadruk op kraker in Europa, Omnia Nicosia en PAOK vind ik daar toch wel heel licht voor. Uiteindelijk tegen Granada, Olympiakos, AZ, Feyenoord en Ajax in 10 wedstrijden 2 goals gemaakt.

Voor Eredivisie niveau is zijn techniek zeker goed, maar voor de absolute top vind ik dat aannames te vaak van de voet springen, passes niet met de juiste snelheid en op juiste been worden ingespeeld en in de dribbel erg druistig kan zijn. Wil benadrukken dat ik Malen een hele goede speler vind, alleen snap heel goed dat er niet richting de 50 miljoen voor betaald wordt.
En het belangrijkste hij mist helaas te veel makkelijke kansen.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Exact, dus bepaalde aspecten aan zijn spel ga je echt wel missen, maar het is echt niet zo dat Malen voor PSV onmisbaar is of dat je daar gelijk een speler voor terug hoeft te halen die een stuk minder is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En er dan alsnog zo veel scoren. Wat een baas ben je dan. :cool:
Kolkmania
Bankzitter
2
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jun 2021

ziege maar ook zagge schreef: 24 jul 2021, 20:41
Kolkmania schreef: 24 jul 2021, 20:26Hij heeft een fantastische startsnelheid, met een redelijke techniek. Echter begrijp ik heel goed dat topclubs geen 40/50 miljoen voor hem gaan neerleggen zonder bevestiging van zijn kwaliteiten op hoger niveau.
Daarom is het verstandiger om zo'n jongen pas te verkopen als ie écht is gaan draaien, voor Malen had ik dat komend seizoen pas verwacht. Komt er een club die een jaar eerder al die prijs wil betalen dan is dat nog steeds een beetje balen omdat je niet zelf de maximale sportieve vruchten hebt kunnen plukken. Komt er een club die een jaar eerder alleen de prijs wil betalen die past bij zijn statistieken van dat moment dan ontneem je jezelf zowel de sportieve prestaties als het deel van de waarde die dat oplevert. Plus dat je dat gemis aan sportieve prestaties op zult moeten vangen, wat ook duur is - vergelijkbare kwaliteit kun je zelf nieteens betalen.

Met een te vroege verkoop voor een op dat moment marktconforme prijs snij je jezelf dus eigenlijk enorm in de vingers.
Eens, lastige afweging waarbij wij natuurlijk niet weten welke afspraken met zo'n jongen is gemaakt bij bijvoorbeeld een contractverlenging. Kan natuurlijk ook zijn dat hij wederom een jaar heeft waar niet alles klikt, dan is hij 23 en heeft hij 4 seizoenen in de Eredivisie gespeeld zonder de 30 goals aan te tikken. Dat kan ook een red flag worden.

Uiteindelijk zal voor mij de doorslag geven wat er voor terug komt. Als we daadwerkelijk een speler terugkrijgen in de categorie Hlozek, Berishma dan heb ik er zeker vrede mee.
PsvBmg
Basisspeler
2
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 24 jul 2021, 20:59 Was weinig keuze. PSV had minstens 1 dikke verkoop nodig. Het was Donyell en/ of Noni / Gakpo.

Je ziet dat een Bruma bijvoorbeeld al niet te slijten is voor een paar miljoen.

Ik had ook liever Mauro, Thomas, Gutierrez, Baumgartl, Bruma en Ihattaren weggedaan voor 30 miljoen netto en dan Malen behouden.

Eens, echter is het dan zuur dat een banketten Traore voor 10 miljoen ajax verlaat.
Elke miskoop gaat daar met winst de deur uit

Echter zijn die gasten onverkoopbaar. Je mag blij zijn als we ze kunnen verhuren tegenwoordig
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Malen staat op zijn 22e op plek 5 van onze Europese topscorerslijst aller tijden, hoger dan Luuk, Kezman en Van Nistelrooij. Alleen al vorig seizoen 3x de winnende Europees gescoord. Liep in de Eredivisie in zijn hele carriere gewoon 1 op 2, waarbij er zelfs +- 25 invalbeurten bijzaten. Bovendien de speler die het vaakst de 1-0 maakt van de hele Eredivisie. Tuurlijk is die jongen beslissend geweest en gaan we hem gewoon enorm missen.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Menno1 schreef: 24 jul 2021, 20:59 Was weinig keuze. PSV had minstens 1 dikke verkoop nodig. Het was Donyell en/ of Noni / Gakpo.

Je ziet dat een Bruma bijvoorbeeld al niet te slijten is voor een paar miljoen.

Ik had ook liever Mauro, Thomas, Gutierrez, Baumgartl, Bruma en Ihattaren weggedaan voor 30 miljoen netto en dan Malen behouden.

Echter zijn die gasten onverkoopbaar. Je mag blij zijn als we ze kunnen verhuren tegenwoordig
Helemaal mee eens. Spijker op zijn kop :Thumbsup: :Thumbsup:
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

De lage transfersom is niet alleen PSV kwalijk te nemen. De engelse topteams zitten ook aardig te slapen. Malen zou heel goed passen in de premier league.

Zelfde geldt voor madueke en gakpo trouwens.. verrassend dat daar niet harder aan getrokken wordt.Alle drie die jongens zijn en heel rap, en hebben een heel goede techniek zelfs op die snelheid en hebben een goede kop erop staan.

En dan te bedenken dat er seizoenen zijn geweest dat we met luuk(met alle respect), locadia en narsingh daar stonden. Met toen wel een goed centraal middenveld en verdediging.

Het wordt echt tijd dat we gaan profiteren van deze gouden generatie aanvallers. Dit seizoen moet het gebeuren met eindelijk goede centrale spelers verdediging en middenveld en nog een paar resterende toppers in de aanval !

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Donyell Malen