WK Qatar 2022

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21097
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Senegal kan er geen klote van, dat maakt het ook wel lekker voetballen. Frankrijk zal een maatje te groot zijn.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Eerlijk is eerlijk, ze spelen de tweede helft behoorlijk goed. Tot nu toe nog geen verrassingen in de KO fase in ieder geval.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Marokko wordt de verrassing.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21097
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Standbeeld schreef: 04 dec 2022, 21:32 Marokko wordt de verrassing.
Prima, kunnen ze nog een keer Amsterdam en Rotterdam slopen na de wedstrijd :top:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 04 dec 2022, 21:34
Standbeeld schreef: 04 dec 2022, 21:32 Marokko wordt de verrassing.
Prima, kunnen ze nog een keer Amsterdam en Rotterdam slopen na de wedstrijd :top:
Alhamdulillah!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Denk dat Marokko tekortkomt tegen Spanje. Zie eerder Japan of Zwitserland doorgaan.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 04 dec 2022, 16:31
ziege maar ook zagge schreef: 04 dec 2022, 09:44

Uh, als ik jou was zou ik bij het invullen van je toto vooral kijken naar de teams die gaan spelen, niet naar 'de prestaties van landgenoten in het verleden' ;)
Het gaat erom of het een flater zou zijn of niet, niet om wat je bij de toto zou moeten invullen. Wel bij de les blijven, hè!
Nee maar zo bedoel ik het ook. Als Argentinië tegen dit Oranje eruit vliegt is dat m.i. een flater slaan. Dat Oranje vroeger ooit heel goed is geweest lijkt me dan een schrale troost.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ziege maar ook zagge schreef: 04 dec 2022, 23:29
loginnaam schreef: 04 dec 2022, 16:31

Het gaat erom of het een flater zou zijn of niet, niet om wat je bij de toto zou moeten invullen. Wel bij de les blijven, hè!
Nee maar zo bedoel ik het ook. Als Argentinië tegen dit Oranje eruit vliegt is dat m.i. een flater slaan. Dat Oranje vroeger ooit heel goed is geweest lijkt me dan een schrale troost.
En ik geef aan dat obv historie (en echt niet van lang, lang geleden) het dus nooit een flater kan zijn, ook al speelt Oranje niet zoals een hoop mensen gewend zijn. Laatste nederlaag van Nederland op een WK na 90 minuten was nog onder die pannenkoek.

Een flater was het verlies van Argentinië in de eerste wedstrijd tegen Saudi-Arabië. Je wil toch niet zeggen dat je een uitschakeling van Argentinië door Nederland daarmee vergelijkt?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En bovenal is zowel dit Argentinië als dit Nederland echt geen prutselftal. De recente resultaten zeggen genoeg: allebei erg lastig te verslaan, er staat gewoon een goed collectief aan beide kanten. Ze kunnen elkaar allebei verslaan en dan is dat in beide gevallen ook echt geen flater.

Ik denk zelfs dat Argentinië en Oranje de grootste kanshebbers zijn naast Frankrijk en Brazilië. Niet op basis van individuele kwaliteit (en breedte) zoals bij die laatste twee, maar vooral op basis van een hecht collectief met een duidelijk doel.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 05 dec 2022, 06:09 En bovenal is zowel dit Argentinië als dit Nederland echt geen prutselftal. De recente resultaten zeggen genoeg: allebei erg lastig te verslaan, er staat gewoon een goed collectief aan beide kanten. Ze kunnen elkaar allebei verslaan en dan is dat in beide gevallen ook echt geen flater.

Ik denk zelfs dat Argentinië en Oranje de grootste kanshebbers zijn naast Frankrijk en Brazilië. Niet op basis van individuele kwaliteit (en breedte) zoals bij die laatste twee, maar vooral op basis van een hecht collectief met een duidelijk doel.
Doe je in mijn ogen landen als Portugal, Kroatie en ook Engeland tekort.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als je Kroatië noemt dan ook Spanje, die maken op mij veel meer indruk dan de Kroaten, en ook de Portugezen om eerlijk te zijn.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 05 dec 2022, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat kan, maar dan had ik evengoed alle overgebleven landen kunnen opnoemen hè :mrgreen:

Ik zie in Kroatië, Engeland en Portugal geen eindwinnaars, ik zie daar ook geen contouren van een succesvol elftal. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout hoor. Weet ik veel.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Kroatië heeft tot nu toe heel matig gevoetbald. Aan onze kant van het schema zijn Brazilië, Argentinië of Nederland (in die volgorde) de meest logische finalisten.
Aan de andere kant zijn dat Frankrijk, Spanje of Engeland, in that order.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Kroatië mist een echte targetman. Een Mandzukic bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21097
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Standbeeld schreef: 05 dec 2022, 09:24 Een Mandzukic bijvoorbeeld.
Dat moet korter.

Afbeelding
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Kroatië heeft een leuk elftal en die zie ik vandaag de kwartfinale wel halen, maar tegen Brazilië vliegen ze er normaal gesproken uit.
Ik zie momenteel Nederland, Argentinië, Brazilië en Frankrijk als grootste kanshebbers.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik zie Nederland totaal niet als kanshebber. Maar echt totaal niet. Zelfs in de pretroute hebben we nauwelijks fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien. Alleen de 2e helft tegen de VS was prima. Nu komen we voor het eerst serieuze tegenstand tegen. Een stunt tegen een pover Argentinië is misschien mogelijk (denk het al niet eens), maar daarna ook nog afrekenen met een Brazilië en Frankrijk... nee, mij niet gezien.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Johnnie Walker schreef: 05 dec 2022, 11:53 Ik zie Nederland totaal niet als kanshebber. Maar echt totaal niet. Zelfs in de pretroute hebben we nauwelijks fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien. Alleen de 2e helft tegen de VS was prima. Nu komen we voor het eerst serieuze tegenstand tegen. Een stunt tegen een pover Argentinië is misschien mogelijk (denk het al niet eens), maar daarna ook nog afrekenen met een Brazilië en Frankrijk... nee, mij niet gezien.
Laat ik vooropstellen dat ik Nederland niet als kanshebber zie. Maar het argument: we spelen geen fatsoenlijk voetbal vind ik niet zo sterk. Het komt vaker voor dat een team dat niet het beste voetbal speelt maar wel alles voor elkaar over heeft en tactisch op orde staat toch heel ver komt. Kijk maar naar Italië op het laatste EK of Portugal het EK daarvoor. Waren niet de landen met 'goed' voetbal maar wel landen die effectief waren en de tegenstander onschadelijk konden maken. Als je alle wedstrijden met tactische discipline en een beetje geluk met 1-0 wint ben je wereldkampioen.

Tot nu toe heeft alleen Frankrijk mij echt overtuigd. Zwitserland en Kroatië vond ik ook heel sterk alleen acht ik hun niet breed genoeg om ook kans te maken op de wereldtitel.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nederland heeft op dit moment echt heel veel mee wat een kampioen vaak heeft.

- Een keer de deksel op de neus gekregen zonder dat het iets heeft gekost
- Geen blessures, alle sterspelers aanwezig en fit
- Scoren bovengemiddeld makkelijk uit weinig kansen
- Krijgen niet veel goals tegen en geven nauwelijks wat weg
- De rest onderschat NL omdat we niet goed voetballen
- Een stabiele spits en een nieuwe rising star die samen altijd goals kunnen maken
- Een keeper vol vertrouwen die geen gekke dingen doet
- Van Gaal die op de tekentafel al wedstrijden wint
- Argentinië is precies die tegenstander die niet super goed is, niet super moeilijk te bestrijden maar waar het nvieau wel omhoog moet

Het enige wat je kunt zeggen is dat we na een gewonnen wedstrijd niet tegen elkaar kunnen zeggen dat we de andere ploeg van de mat hebben gespeeld. Ecuador leek nog een beetje wat te kunnen doen maar die andere 3 tegenstanders lieten we slecht spelen tegen ons. Wij hoeven Duitsland België Frankrijk/Engeland en Portugal/Spanje niet zelf uit te schakelen.

Mensen die zeggen dat NL het WK nooit kan winnen denken veel te simpel. Straks gaat die bal rollen en dan moet de tegenstander maar eens van NL winnen. Als NL nu tegen Spanje zou staan zou ik er niet zoveel vertrouwen in hebben. Als ze tegen Frankrijk zouden staan dan denk ik zelfs dat het uitgesloten is dat we winnen maar bv tegen Brazilië Engeland Kroatië Portugal en Argentinië vind ik allemaal 50/50.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Johnnie Walker schreef: 05 dec 2022, 11:53 Ik zie Nederland totaal niet als kanshebber. Maar echt totaal niet. Zelfs in de pretroute hebben we nauwelijks fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien. Alleen de 2e helft tegen de VS was prima. Nu komen we voor het eerst serieuze tegenstand tegen. Een stunt tegen een pover Argentinië is misschien mogelijk (denk het al niet eens), maar daarna ook nog afrekenen met een Brazilië en Frankrijk... nee, mij niet gezien.
Nederland is allesbehalve sprankelend, maar de verdedigende discipline is ijzersterk. Dat is een cruciaal element (geworden) in het voetbal, en zeker op een eindtoernooi.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 05 dec 2022, 12:09 Nederland heeft op dit moment echt heel veel mee wat een kampioen vaak heeft.

- Een keer de deksel op de neus gekregen zonder dat het iets heeft gekost
- Geen blessures, alle sterspelers aanwezig en fit
- Scoren bovengemiddeld makkelijk uit weinig kansen
- Krijgen niet veel goals tegen en geven nauwelijks wat weg
- De rest onderschat NL omdat we niet goed voetballen
- Een stabiele spits en een nieuwe rising star die samen altijd goals kunnen maken
- Een keeper vol vertrouwen die geen gekke dingen doet
- Van Gaal die op de tekentafel al wedstrijden wint
- Argentinië is precies die tegenstander die niet super goed is, niet super moeilijk te bestrijden maar waar het nvieau wel omhoog moet

Het enige wat je kunt zeggen is dat we na een gewonnen wedstrijd niet tegen elkaar kunnen zeggen dat we de andere ploeg van de mat hebben gespeeld. Ecuador leek nog een beetje wat te kunnen doen maar die andere 3 tegenstanders lieten we slecht spelen tegen ons. Wij hoeven Duitsland België Frankrijk/Engeland en Portugal/Spanje niet zelf uit te schakelen.

Mensen die zeggen dat NL het WK nooit kan winnen denken veel te simpel. Straks gaat die bal rollen en dan moet de tegenstander maar eens van NL winnen. Als NL nu tegen Spanje zou staan zou ik er niet zoveel vertrouwen in hebben. Als ze tegen Frankrijk zouden staan dan denk ik zelfs dat het uitgesloten is dat we winnen maar bv tegen Brazilië Engeland Kroatië Portugal en Argentinië vind ik allemaal 50/50.
Bijna helemaal mee eens, behalve dat ik "ons" wel een kans geef tegen Frankrijk en Spanje. Ik heb bijvoorbeeld Frankrijk tegen Tunesië en Polen zien spelen en daar was ik niet per se ondersteboven van. Ik schat ons op dit moment in op niveau Engeland: een gevaarlijke outsider en als echt alles meezit kunnen we het WK winnen. Vergelijk het met een AZ: van de 10 wedstrijden tegen de top verlies je er 6, speel je 2x gelijk en win je 2x op een hele goede dag.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Laat ik voorop stellen dat de hoop op eindwinst ook een beetje bij een eindtoernooi hoort en ik wel 'gewoon' voor Nederland ben. Dus het is geen misgunnen van mijn kant. Ik zie het alleen echt niet.

En ik ben het wel eens met de stelling van enkelen hierboven dat je met een oerdegelijk team en zonder goed voetbal de winst kunt pakken. Maar ik vind ons niet oerdegelijk. Verre van. De veldbezetting klopt geregeld niet. Dat we relatief gezien weinig kansen tegenkrijgen wijt ik voornamelijk aan het gebrek aan echte tegenstand en niet zozeer omdat het bij ons als een huis staat. Pulisic staat na 2 minuten gewoon 1 op 1 met Noppert. Mbappé of Neymar maken die bal en dan ben je zo goed als gezien.

Maargoed, ik laat mij graag verrassen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 05 dec 2022, 12:09 - De rest onderschat NL omdat we niet goed voetballen
Misschien doe ik dat ook wel, de pot tegen Argentinië zal wat dat betreft denk ik een hoop duidelijk maken: in hoeverre blijft dit Oranje overeind tegen een echte tegenstander? Als we tegen de Argentijnen weten te overtuigen dan is m.i. alles mogelijk. De Brazilianen acht ik sowieso niet veel sterker dan de Argentijnen, de Fransen en de Spanjolen zie ik wel als een stapje hoger.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Argentinië draait om Messi. Hij krijgt in elke aanval de bal, ook als dat niet de beste optie is. Is Messi niet in vorm, dan is Argentinië om die reden direct niet zo heel gevaarlijk. Vandaar ook dat je als Nederlands Elftal eventueel wel kans hebt. Maar dat ligt puur aan de vorm van Messi. Brazilië vind ik veel sterker, die hebben veel meer wapens. Zeker nu Neymar weer lijkt terug te keren. Brazilië en Frankrijk wat mij betreft nog steeds de grootste kanshebbers en grote kans dat dit de finale wordt.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21097
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jup, schakel je Messi uit, dan schakel je Argentinië uit.

Ik zou Sadilek erop zetten. 90 minuten lang kuitenbijten.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Johnnie Walker schreef: 05 dec 2022, 14:21 Argentinië draait om Messi. Hij krijgt in elke aanval de bal, ook als dat niet de beste optie is. Is Messi niet in vorm, dan is Argentinië om die reden direct niet zo heel gevaarlijk. Vandaar ook dat je als Nederlands Elftal eventueel wel kans hebt. Maar dat ligt puur aan de vorm van Messi. Brazilië vind ik veel sterker, die hebben veel meer wapens. Zeker nu Neymar weer lijkt terug te keren. Brazilië en Frankrijk wat mij betreft nog steeds de grootste kanshebbers en grote kans dat dit de finale wordt.
Of als je Messi goed weet af te stoppen ben je ook niet kansloos. Dus ligt niet alleen puur aan de vorm van Messi maar ook hoe goed je verdedigers het tegen hem doen.
Brazilië vind ik persoonlijk echt niet veel sterker dan Argentinië. Ze hebben mij echt nog niet kunnen overtuigen. Achterin vind ik het heel matig, ze hebben hele goede keepers maar de backs zijn niet geweldig en ook centraal houdt het niet over. Thiago Silva is 38 en is op snelheid goed te kloppen. Marquinhos is een goede verdediger maar ook niet van het niveau Van Dijk bijvoorbeeld. Het middenveld met Paqueta en Casemiro is degelijk en met vlagen ook echt wel goed maar vind ik ook niet van wereldsniveau. Voorin hebben ze wel wat meer opties met Neymar die op de vleugels kan spelen en op 10. Raphinha is erg handig alleen niet echt kill voor de goal en in mindere mate geldt dat ook voor Vinicius. Vinicius vind ik een betere afmaker. Richarlison is een goede spits maar wel een die je echt wel kunt afstoppen.
Op de bank zitten vervolgens stuk voor stuk goede spelers, maar geen spelers die ik een wedstrijd zie kantelen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

WK Qatar 2022