Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Plaats reactie
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die hele tactiek in 2014 werkte omdat we met Robben de beste speler van dat toernooi hadden rondlopen, omdat Van Persie weliswaar iets minder in vorm was maar ook genoeg verdedigers bezig hield, en omdat Sneijder zich nog een keer kon opladen tot op zijn oude niveau. Kortom, dat drietal zorgde ervoor dat de rest zich voornamelijk kon bezighouden met verdedigen.

Om goed te kunnen aanvallen heb je gewoon hele goede aanvallers nodig, en die hadden we toen. Om goed te kunnen verdedigen volstaat het om redelijke verdedigers te hebben in een heel goed systeem. Ook dat hadden we toen, dankzij de tactiek van Van Gaal.

Zowel die hele goede aanvallers als dat hele goede tactische systeem hebben we dit jaar niet, dus ik denk dat we echt 2-3 niveaus minder zijn dan in 2014. En laten we niet vergeten dat in 2014 alles ook wel héél goed op zijn plek viel uiteindelijk. Een paar weken vooraf werd er serieus nog rekening gehouden met een uitschakeling in de groepsfase, totdat Louis besloot om zijn tactiek om te gooien en er opeens het massale geloof kwam dat dat nog wel eens zou kunnen werken.

Daarom hoop ik ook een beetje op een systeem met 3 centrale verdedigers en 2 backs die over de hele vleugel gaan. Dat geeft wat mij betreft de meeste kans om iets te presteren deze zomer.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Drommel
Dumfries Teze Viergever Van Aanholt
Rosario Hendrix
Wijnaldum Gakpo
Malen Memphis
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet eens wanneer dat EK begint. Best bizar, want ik was altijd gek op landen toernooien. Dat is best wel weg nu, ook al zijn we er eindelijk weer eens bij.

In 2014 kwam het team dankzij de 5-1 verrassende overwinning uit het niets tegen Spanje gelijk in een flow. Dat hielp echt enorm en Oranje zat even op een roze wolk voor een paar weken, vooral omdat die wedstrijd uit het niets ook kantelde en het behoorlijk mee zat.

Dit Oranje is ook nog eens minder, plus is Frons een mindere coach als Lowietje. Ik zou het team bouwen om je enige spelers van wereldklasse en dat zijn Frenkie de Jong, Wijnaldum en Memphis. Maar laten we realistisch blijven: dit Oranje haalt hoogstens de kwartfinale en dat voornamelijk omdat we in een pret poule zitten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ruuddevil schreef: 14 mei 2021, 23:28 Drommel
Dumfries Teze Viergever Van Aanholt
Rosario Hendrix
Wijnaldum Gakpo
Malen Memphis
Oei
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hahaha

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 17 mei 2021, 10:49 Hahaha

Frons heeft te veel tekst.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Menno1 schreef: 14 mei 2021, 23:55 Ik weet niet eens wanneer dat EK begint. Best bizar, want ik was altijd gek op landen toernooien. Dat is best wel weg nu, ook al zijn we er eindelijk weer eens bij.

In 2014 kwam het team dankzij de 5-1 verrassende overwinning uit het niets tegen Spanje gelijk in een flow. Dat hielp echt enorm en Oranje zat even op een roze wolk voor een paar weken, vooral omdat die wedstrijd uit het niets ook kantelde en het behoorlijk mee zat.

Dit Oranje is ook nog eens minder, plus is Frons een mindere coach als Lowietje. Ik zou het team bouwen om je enige spelers van wereldklasse en dat zijn Frenkie de Jong, Wijnaldum en Memphis. Maar laten we realistisch blijven: dit Oranje haalt hoogstens de kwartfinale en dat voornamelijk omdat we in een pret poule zitten.
De Ligt lijkt me ook wel wereldklasse, De Vrij eveneens.


Hier ook wel gelezen dat Teze klasses beter zou zijn dan Timber, als je voor de rechtsback gaat zie ik het niet zo. Ook qua ervaring vind ik dat niet echt een vlieger die niet opgaat. Teze heeft iets meer eredivisieduels gespeeld, Europees staat het ongeveer gelijk qua ervaring. Wetende dat Teze toch een kleine twee jaar ouder is krijgt van mij het jongere talent dan de voorkeur.

Denk dat ik hiervoor zou kiezen

Cillessen

*** De Ligt De Vrij Van Aanholt

Wijnaldum Gravenberch De Jong


Memphis Weghorst Gakpo


Rechtsback ben ik nog niet over uit, maar dat zou Dumfries of Timber worden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Weghorst? Serieus? Ik zou daar een valse spits (Kaasstengel) neerzetten, Memphis op links en Cody op rechts.

Zou nog liever een 442 diamond zien met deze spelers
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Al onze topspelers renderen het beste in een 3-5-2 of 5-3-2 systeem zou ik zeggen. De Ligt en De Vrij zijn het gewend, Frenkie is het gewend, Depay kan dan gewoon in de spits en je hebt je meest zwakke posities (verdedigende backs) ook opgelost. Dus ik zou het wel met Wijndal en Dumfries aandurven.

Afbeelding
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Spelers die nu bij de voorselectie van het 'grote Oranje' zitten, kunnen sowieso al niet meer mee met Jong Oranje. Ook al vallen ze nog af. Dan zou het toch wel bijzonder zijn als ze niet meegaan lijkt me? Aparte situatie.

https://nos.nl/artikel/2381021-ek-loze- ... ong-oranje
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

De spelerslijsten moeten eind deze week worden ingeleverd voor het jeugd-EK. Beetje onhandige planning door de UEFA.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

koetje schreef: 17 mei 2021, 12:23 De spelerslijsten moeten eind deze week worden ingeleverd voor het jeugd-EK. Beetje onhandige planning door de UEFA.
Vind ik vooral een excuus.

Frons kan een heel seizoen wedstrijdjes kijken en spelers selecteren voor interlands. Lijkt me niet dat ie nu op basis van drie dagen trainen bij oranje opeens het licht ziet in sommige spelers, en anderen toch even afschrijft. Volgens mij staat zijn selectie al voor 99% vast, met hooguit 2 a 3 twijfelgevallen.

Ik verwacht dat ze erbij zijn, of anders toch al eerder al laten halen. Anders is je goodwill als trainer per direct verdwenen bij die jongens.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Jammer voor Koopmeiners en Timber. Gakpo zal sowieso wel meegaan naar het EK, lijkt me.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Lorenzo von Matterhorn schreef: 17 mei 2021, 12:39 Jammer voor Koopmeiners en Timber. Gakpo zal sowieso wel meegaan naar het EK, lijkt me.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Beetje voorbarige titel bij dat NOS stukje. Zal wel dezelfde auteur zijn als dat domme stuk van afgelopen weekend.

Gakpo er niet bij zou echt te dom voor woorden zijn. Maar hee, we hebben het over de Boer dus het zou zomaar kunnen.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Depay
Klaassen
Wijnaldum -------- Gravenberch
De Jong
Wijndal --------------------- Dumfries
Blind - De Ligt - De Vrij
Cillissen
Je kunt variëren met backs die heel diep staan of juist Blind die in kan schuiven naar het middenveld.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

RIO schreef: 17 mei 2021, 11:23 Weghorst? Serieus? Ik zou daar een valse spits (Kaasstengel) neerzetten, Memphis op links en Cody op rechts.

Zou nog liever een 442 diamond zien met deze spelers
Ben eigenlijk wel verbaasd om de roep voor Klaassen, heeft een leuk seizoen met Ajax gehad maar is in mijn ogen toch ook een speler die net dat beetje klasse mist om op een hoger niveau echt het verschil te maken.

Nu snap ik dat mensen dat ook over Weghorst zeggen, die is ook niet verfijnd maar niet toevallig dat hij al twee seizoenen levert bij Wolfsburg. Uit dit filmpje blijkt dat hij en hoge conversie heeft van grote kans - goals, hij veel defensieve arbeid levert in ook afjagen, hij positioneel goed is, als aanspeelpunt kan dienen en kopgevaarlijk is.


Het middenveld zou ik veel eerder kiezen voor Gravenberch dan Klaassen.

Gakpo en Memphis mogen van mij op de vleugels geregeld wisselen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Lorenzo von Matterhorn schreef: 17 mei 2021, 13:36 Depay
Klaassen
Wijnaldum -------- Gravenberch
De Jong
Wijndal --------------------- Dumfries
Blind - De Ligt - De Vrij
Cillissen
Je kunt variëren met backs die heel diep staan of juist Blind die in kan schuiven naar het middenveld.
Nice. Ik zou eigenlijk alleen Klaasen vervangen voor Luuk, Malen of Bergwijn. Wijndal kun je vervangen door Van Aanholt ivm ervaring, maar kan allebei.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 17 mei 2021, 12:37
koetje schreef: 17 mei 2021, 12:23 De spelerslijsten moeten eind deze week worden ingeleverd voor het jeugd-EK. Beetje onhandige planning door de UEFA.
Vind ik vooral een excuus.

Frons kan een heel seizoen wedstrijdjes kijken en spelers selecteren voor interlands. Lijkt me niet dat ie nu op basis van drie dagen trainen bij oranje opeens het licht ziet in sommige spelers, en anderen toch even afschrijft. Volgens mij staat zijn selectie al voor 99% vast, met hooguit 2 a 3 twijfelgevallen.

Ik verwacht dat ze erbij zijn, of anders toch al eerder al laten halen. Anders is je goodwill als trainer per direct verdwenen bij die jongens.
Ik vraag het me af, ik heb het idee dat De Boer vastgeroest zit in bepaalde ideeën zoals zijn voorliefde voor Tete maar dat recent onder druk hij een paar lievelingetjes toch thuis heeft gelaten. Babel o.a.

Ik heb ook het idee dat hij heel erg twijfelt over de rechtsbackpositie: Karsdorp, Veltman, Tete, Timber, Hateboer, Dumfries. Dumfies zal hij niet laten vallen maar betreft die anderen kan het nog spannend worden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik ben toch geen voorstander van een kind als Gravenberch in de basis van oranje, zeker niet als je met Klaassen een zeer redelijk en meer ervaren alternatief hebt. Samen met De Jong en Wijnaldum heb je dan een zeer redelijk tot goed middenveld dat bovendien het klappen van de echte zweep kent. Een eindtoernooi is geen leerschool, wat mij betreft.

Voor Gakpo zou je eenzelfde soort argument kunnen opvoeren, maar die heeft met Bergwijn op links wat minder stevige concurrentie.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Lorenzo von Matterhorn schreef: 17 mei 2021, 13:36 Depay
Klaassen
Wijnaldum -------- Gravenberch
De Jong
Wijndal --------------------- Dumfries
Blind - De Ligt - De Vrij
Cillissen
Je kunt variëren met backs die heel diep staan of juist Blind die in kan schuiven naar het middenveld.
Veel te weinig scorend vermogen met deze opstelling. Maar 1 aanvaller.
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Vijf of vier verdedigers zou ik aanpassen op de tegenstander. Ik zou wel altijd met twee spitsen spelen. In deze vorm kies ik dan voor Weghorst met een vrije rol voor Memphis daar omheen. Denk dat vooral Memphis daarbij rendeert, die moet je niet op links achter zijn man aan laten lopen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Klaassen heeft niks te zoeken in het Nederlands elftal. Mensen blijven de fout maken te denken dat een speler die het in Nederland goed doet ook internationaal mee kan. Zelfs als die speler al gewogen en te licht bevonden is.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

El Sordo schreef: 17 mei 2021, 17:44 Ik ben toch geen voorstander van een kind als Gravenberch in de basis van oranje, zeker niet als je met Klaassen een zeer redelijk en meer ervaren alternatief hebt. Samen met De Jong en Wijnaldum heb je dan een zeer redelijk tot goed middenveld dat bovendien het klappen van de echte zweep kent. Een eindtoernooi is geen leerschool, wat mij betreft.

Voor Gakpo zou je eenzelfde soort argument kunnen opvoeren, maar die heeft met Bergwijn op links wat minder stevige concurrentie.
Mwoah, Gravenberch als kind wegzetten, het gaat er om welk niveau iemand haalt. Als hij niet in vorm is soit dan kan ik het begrijpen. Maar Gravenberch heeft in de kleine ruimte veel meer techniek en skills dan Klaassen. Heeft dit seizoen ook een hoger niveau gehaald dan Klaassen.

Eigenlijk zou je dit filmpje eens moeten kijken; Je hebt dan met F. De Jong en Gravenberch twee man die zich in de kleine ruimte onder de druk uit kunnen voetballen, dat is een enorm wapen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
King Cobra
Bankzitter
5
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jan 2019

Zo, Bergwijn de eerste afvaller van vandaag. Zou dat betekenen dat proMES wel “gewoon” meegaat?
“I am a traveler of both time and space, to be where I have been”
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

King Cobra schreef: 26 mei 2021, 12:19 Zo, Bergwijn de eerste afvaller van vandaag. Zou dat betekenen dat proMES wel “gewoon” meegaat?
Die valt ook af lijkt me. Neem aan dat Cody en El Ghazi meegaan, m.i. ook gewoon terecht.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dat Bergwijn niet meegaat is volledig terecht natuurlijk.
Gakpo lijkt nu wel een zekerheidje toch?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal