Ritsu Doan

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zou mooi zijn als Bielefeld degradeert en we hem dan voor een paar miljoen meer kunnen verkopen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Van mij mag hij Ihattaren vervangen en zorgen dat we minder Thomas Mauro en Vertessen zien op die posities.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

11 Sir Tinus schreef: 07 mei 2021, 12:13 Van mij mag hij Ihattaren vervangen en zorgen dat we minder Thomas Mauro en Vertessen zien op die posities.
No thanks.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat PSV kiest voor geld, maar zou hem ook een kans geven idd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heruone schreef: 07 mei 2021, 12:22 Ik denk dat PSV kiest voor geld, maar zou hem ook een kans geven idd.
De 6 miljoen die je ontvangt kun je inderdaad beter kunnen besteden aan een verbetering van het elftal elders. Zou hij een marktwaarde hebben van 1 miljoen dan was het een ander verhaal.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zie liever Vertessen dan Doan.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

RIO schreef: 07 mei 2021, 17:57 Ik zie liever Vertessen dan Doan.
Als halftien of als spits?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zie dit voor mij nieuwe begrip halftien steeds vaker hier op t forum. Wat is dat?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 07 mei 2021, 19:24 Ik zie dit voor mij nieuwe begrip halftien steeds vaker hier op t forum. Wat is dat?
In bepaalde opstellingen wordt er met twee aanvallende middenvelders gespeeld. Dit wordt in jargon ook wel de twee 'halve-tienen' genoemd. Denk hierbij aan het PSV onder Roger Schmidt dat regelmatig aantrad in een 4-2-2-2 opstelling.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

koetje schreef: 07 mei 2021, 11:54 Opvallend in het interview met John de Jong:
Doan had het heel moeilijk met alles wat er bij PSV gebeurde. Dat is jammer. Doan is gewoon een goede voetballer en ik sluit niet uit dat hij weer aansluit bij ons. Hij heeft nu bij Arminia Bielefeld meer dan dertig Bundesliga-duels in de benen.
Blijkbaar een gevoelige jongen die niet kon omgaan met de door Van Bommel gecreëerde interne vechtcultuur.

Van Bommel's wijze is ook wel zo'n beetje het uiterste tegenovergestelde van hoe het er in Japan aan toe gaat.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 07 mei 2021, 19:26
Josef Dettelbacher schreef: 07 mei 2021, 19:24 Ik zie dit voor mij nieuwe begrip halftien steeds vaker hier op t forum. Wat is dat?
In bepaalde opstellingen wordt er met twee aanvallende middenvelders gespeeld. Dit wordt in jargon ook wel de twee 'halve-tienen' genoemd. Denk hierbij aan het PSV onder Roger Schmidt dat regelmatig aantrad in een 4-2-2-2 opstelling.
Thanks!

Die zou je dan eigenlijk de rugnummers 9 en 30 moeten geven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 07 mei 2021, 19:26
Josef Dettelbacher schreef: 07 mei 2021, 19:24 Ik zie dit voor mij nieuwe begrip halftien steeds vaker hier op t forum. Wat is dat?
In bepaalde opstellingen wordt er met twee aanvallende middenvelders gespeeld. Dit wordt in jargon ook wel de twee 'halve-tienen' genoemd. Denk hierbij aan het PSV onder Roger Schmidt dat regelmatig aantrad in een 4-2-2-2 opstelling.
Goede beknopte uitleg, maar in mijn beleving betekent de halfspace ook functioneel de ruimte tussen de buitenspelers (flanken) en centrum in. Dus als je de breedte van het veld in 5 delen verdeeld dan is het zeg maar deel 2 en 4 de 'halfspace'. Ideaal voor spelers die goed zijn in de kleine ruimte en snel om kunnen schakelen bij balbezit.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Werden deze vroeger niet gewoon hangende links- en rechtsbuitens genoemd? Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar heb het idee dat er veel nieuwe termen zijn ontstaan die vooral wat hipper klinken, zoals de "double pivot" in plaats van een blok op het middenveld of twee centrale middenvelders.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heissenberrug schreef: 07 mei 2021, 19:52 Werden deze vroeger niet gewoon hangende links- en rechtsbuitens genoemd? Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar heb het idee dat er veel nieuwe termen zijn ontstaan die vooral wat hipper klinken, zoals de "double pivot" in plaats van een blok op het middenveld of twee centrale middenvelders.
Hahaha ja idd.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Linksbinnen en rechtsbinnen meer.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heissenberrug schreef: 07 mei 2021, 19:52 Werden deze vroeger niet gewoon hangende links- en rechtsbuitens genoemd? Ik heb er niet zoveel verstand van hoor maar heb het idee dat er veel nieuwe termen zijn ontstaan die vooral wat hipper klinken, zoals de "double pivot" in plaats van een blok op het middenveld of twee centrale middenvelders.
Ja, vroeger wat voetbal nog gewoon een sport voor het klootjesvolk, maar de data science kids hebben onze hobby gekaapt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

koetje schreef: 07 mei 2021, 20:07 Linksbinnen en rechtsbinnen meer.
Maat van mij heeft een blauwe maandag op American football gezeten bij de Eindhoven Raptors. Stond ie "Tight end".

Over zoiets zou ik niet te veel pronken :haha:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Zou Doan zelf eigenlijk oren hebben naar nog een jaar Bielefeld? Want als Bielefeld er al in blijft en ze willen en kunnen hem kopen, dan moet Doan het wel zien zitten. Hij wilde dit jaar verhuurd worden vanwege de Olympische Spelen in Tokyo maar wellicht dat hij volgend jaar wel voor zijn kans wil gaan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor wie Doan een duwtje wil geven:

Bielefeld lijkt trouwens maximaal 3 miljoen te kunnen betalen volgens de pers en heeft daar al hulp van sponsoren voor nodig.


https://www.rookie-award.com/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Voor 3 mln mogen ze hem nog een jaar huren. Hoe kan je als Duitse club nou geen 5 a 6 mln betalen?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vroeger gingen we akkoord met dit soort deals. Verhuur hem dan maar aan een andere Bundesligaclub als er geen teams 6-7 miljoen willen neerleggen vanwege corona.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 mei 2021, 11:56 Voor wie Doan een duwtje wil geven:

Bielefeld lijkt trouwens maximaal 3 miljoen te kunnen betalen volgens de pers en heeft daar al hulp van sponsoren voor nodig.


https://www.rookie-award.com/
Jeetje wat een pauperclub ben je dan zeg. Dat zit dan in één van de grote 4 competities...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nou. Ook daar heeft Corona er heel fors ingehakt waarschijnlijk. Maar vreemd is het wel inderdaad.

Maar prima: kunnen we 10 miljoen vragen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Dit heb ik al meerdere keren aangegeven. Bielefeld heeft in de gehele historie nog nooit meer dan 2 miljoen voor een speler betaald, terwijl ze al meerdere keren in de Bundesliga hebben gespeeld. Die kunnen Doan helemaal niet betalen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Wat een geluk dat Doan zich ook bij andere clubs in de kijker heeft gespeeld. Dan kan PSV inderdaad een hoger bedrag vragen; hopelijk de aankoopprijs en, wie weet, zelfs nog winst maken op Doan.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ergens is het ook wel een beetje een naaistreek. Je spreekt zo'n prijs af omdat je de intentie hebt te kopen bij welbevinden, en de verhurende club heeft er dan geen zorg meer aan. Als het allemaal een wassen neus blijkt om de speler te kunnen huren, dan had PSV hem wellicht liever aan een andere club verhuurd die wél echt de intentie had om te kopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ritsu Doan