Een ode aan John, en een beetje Toon

Columns over voetbal of hele andere zaken.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 05 mei 2021, 14:31
Chucky schreef: 05 mei 2021, 10:11Ik denk dat deze mensen juist het beste met de club voor hebben, en terecht teleurgesteld zijn vanwege het feit dat we al zo'n lange tijd ruk presteren. Dit leidt tot minder vertrouwen in de directie, en dus ook tot minder vertrouwen in hun beslissingen. Gewoon een zeer logisch geval van oorzaak > gevolg. Prima dat mensen blind vertrouwen hebben in Toon en John, maar laat mensen ook teleurgesteld zijn. Dat lijkt hier soms verboden, aangezien je direct wordt aangevallen door de usual suspects.
Ik ga graag het inhoudelijke gesprek aan, maar dat eeuwige gejank over dat je geen kritiek mag hebben slaat alle discussies meteen weer dood. Als jij geen kritiek had mogen hebben, dan was je al heel lang geleden van dit forum geflikkerd. Je bent hier volkomen vrij om je mening te ventileren en waar het op uitkomt is keer op keer het vastgeroeste idee dat je geen kritiek mag hebben, simpelweg omdat je geen idee hebt hoe je met tegenreactie om moet gaan. Er spreekt werkelijk geen greintje dankbaarheid uit dit soort posts. Je hebt hier godnondeju een plek waar van alles mag en mogelijk is, waar je inmiddels op allerlei manieren tot interactie kunt komen met medesupporters en je kiest ervoor om te blijven vervallen in huilverhalen over hoe je geen kritiek mag hebben. Dit topic toont verder ook een dubbele standaard aan en ik heb inmiddels al het recht om hetzelfde jankverhaal op te hangen als jij, aangezien een mens blijkbaar evenmin een optimistische boodschap mag verspreiden zonder dat een aantal critici je direct figuurlijk op je bek komen slaan. Het is eigenlijk enorm treurig dat ik goede, inhoudelijke gesprekken tegenwoordig vrijwel alleen via PM kan voeren omdat discussies op het openbare net binnen drie posts omslaan in de vraag of je hier wel of niet kritisch mag zijn. Het is treurig dat ik Ailon of Mercer in de achterkamertjes van dit netwerk moet spreken over de standpunten waarover we het dan oneens zijn, omdat het op het openbare net amper te doen is doordat daadwerkelijke inhoud hier vrijwel structureel geslachtofferd wordt voor semantiek of de vorm, en dat is vooral jammer omdat die dingen regelmatig door elkaar worden gehaald, of dat mensen het verschil überhaupt niet zien en denken dat ze op het inhoudsniveau aan het babbelen zijn.

Een redelijk geslaagde column was het zeker, zeg ik een dag na afloop, maar daar is het ook mee gezegd.
Lig toch niet zo te janken en ben dankbaar dat je wat tegengas krijgt op dit forum.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 06 mei 2021, 10:13
Ykhim schreef: 05 mei 2021, 14:31

Ik ga graag het inhoudelijke gesprek aan, maar dat eeuwige gejank over dat je geen kritiek mag hebben slaat alle discussies meteen weer dood. Als jij geen kritiek had mogen hebben, dan was je al heel lang geleden van dit forum geflikkerd. Je bent hier volkomen vrij om je mening te ventileren en waar het op uitkomt is keer op keer het vastgeroeste idee dat je geen kritiek mag hebben, simpelweg omdat je geen idee hebt hoe je met tegenreactie om moet gaan. Er spreekt werkelijk geen greintje dankbaarheid uit dit soort posts. Je hebt hier godnondeju een plek waar van alles mag en mogelijk is, waar je inmiddels op allerlei manieren tot interactie kunt komen met medesupporters en je kiest ervoor om te blijven vervallen in huilverhalen over hoe je geen kritiek mag hebben. Dit topic toont verder ook een dubbele standaard aan en ik heb inmiddels al het recht om hetzelfde jankverhaal op te hangen als jij, aangezien een mens blijkbaar evenmin een optimistische boodschap mag verspreiden zonder dat een aantal critici je direct figuurlijk op je bek komen slaan. Het is eigenlijk enorm treurig dat ik goede, inhoudelijke gesprekken tegenwoordig vrijwel alleen via PM kan voeren omdat discussies op het openbare net binnen drie posts omslaan in de vraag of je hier wel of niet kritisch mag zijn. Het is treurig dat ik Ailon of Mercer in de achterkamertjes van dit netwerk moet spreken over de standpunten waarover we het dan oneens zijn, omdat het op het openbare net amper te doen is doordat daadwerkelijke inhoud hier vrijwel structureel geslachtofferd wordt voor semantiek of de vorm, en dat is vooral jammer omdat die dingen regelmatig door elkaar worden gehaald, of dat mensen het verschil überhaupt niet zien en denken dat ze op het inhoudsniveau aan het babbelen zijn.

Een redelijk geslaagde column was het zeker, zeg ik een dag na afloop, maar daar is het ook mee gezegd.
Lig toch niet zo te janken en ben dankbaar dat je wat tegengas krijgt op dit forum.
Voor iemand die een ander beticht van janken, ben je zelf toch ontzettend aan het huilen hoor.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 10:15
Magnus schreef: 06 mei 2021, 10:13

Lig toch niet zo te janken en ben dankbaar dat je wat tegengas krijgt op dit forum.
Voor iemand die een ander beticht van janken, ben je zelf toch ontzettend aan het huilen hoor.
Dat was ook al precies mijn gedachte bij de reactie van Ykhim.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 06 mei 2021, 10:23
Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 10:15

Voor iemand die een ander beticht van janken, ben je zelf toch ontzettend aan het huilen hoor.
Dat was ook al precies mijn gedachte bij de reactie van Ykhim.
We zijn allemaal een stel jankerds.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Het niveau hier is de laatste maanden schrikwekkend aan het dalen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ren Höek schreef: 06 mei 2021, 10:34 Het niveau hier is de laatste maanden schrikwekkend aan het dalen.
Het is vooral dat er ellenlange discussies/ruzies zijn tussen mensen. De ene vindt een hoop mensen te zwartgallig en ongefundeerd/overdreven negatief. De andere groep vindt weer dat iedereen met een afwijkende mening geen mening mag hebben, enzovoorts. Wellicht zou het goed zijn om met z'n allen te zeggen: Laten we afwachten wat er gaat komen. Ik heb er persoonlijk vertrouwen in. Heb je dat niet, is je goed recht. Op die manier kan het gebitch tegen elkaar ook ophouden..
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ykhim schreef: 05 mei 2021, 14:31
Chucky schreef: 05 mei 2021, 10:11Ik denk dat deze mensen juist het beste met de club voor hebben, en terecht teleurgesteld zijn vanwege het feit dat we al zo'n lange tijd ruk presteren. Dit leidt tot minder vertrouwen in de directie, en dus ook tot minder vertrouwen in hun beslissingen. Gewoon een zeer logisch geval van oorzaak > gevolg. Prima dat mensen blind vertrouwen hebben in Toon en John, maar laat mensen ook teleurgesteld zijn. Dat lijkt hier soms verboden, aangezien je direct wordt aangevallen door de usual suspects.
Ik ga graag het inhoudelijke gesprek aan, maar dat eeuwige gejank over dat je geen kritiek mag hebben slaat alle discussies meteen weer dood. Als jij geen kritiek had mogen hebben, dan was je al heel lang geleden van dit forum geflikkerd. Je bent hier volkomen vrij om je mening te ventileren en waar het op uitkomt is keer op keer het vastgeroeste idee dat je geen kritiek mag hebben, simpelweg omdat je geen idee hebt hoe je met tegenreactie om moet gaan. Er spreekt werkelijk geen greintje dankbaarheid uit dit soort posts. Je hebt hier godnondeju een plek waar van alles mag en mogelijk is, waar je inmiddels op allerlei manieren tot interactie kunt komen met medesupporters en je kiest ervoor om te blijven vervallen in huilverhalen over hoe je geen kritiek mag hebben. Dit topic toont verder ook een dubbele standaard aan en ik heb inmiddels al het recht om hetzelfde jankverhaal op te hangen als jij, aangezien een mens blijkbaar evenmin een optimistische boodschap mag verspreiden zonder dat een aantal critici je direct figuurlijk op je bek komen slaan. Het is eigenlijk enorm treurig dat ik goede, inhoudelijke gesprekken tegenwoordig vrijwel alleen via PM kan voeren omdat discussies op het openbare net binnen drie posts omslaan in de vraag of je hier wel of niet kritisch mag zijn. Het is treurig dat ik Ailon of Mercer in de achterkamertjes van dit netwerk moet spreken over de standpunten waarover we het dan oneens zijn, omdat het op het openbare net amper te doen is doordat daadwerkelijke inhoud hier vrijwel structureel geslachtofferd wordt voor semantiek of de vorm, en dat is vooral jammer omdat die dingen regelmatig door elkaar worden gehaald, of dat mensen het verschil überhaupt niet zien en denken dat ze op het inhoudsniveau aan het babbelen zijn.

Een redelijk geslaagde column was het zeker, zeg ik een dag na afloop, maar daar is het ook mee gezegd.
Ik krijg hier sterk het gevoel dat je jezelf nogal verheven voelt boven anderen nu. Waar moeten mensen precies dankbaar voor zijn? Overigens, ik heb helaas niet de tijd om elke keer weer opnieuw een inhoudelijk betoog te moeten houden waarom ik bijv. geen vertrouwen heb in John, of waarom ik Rosario - Sangaré een kutcombinatie vind. En ik ben dat ook niemand verplicht, daar is het een openbaar forum voor. En als iemand het daar niet mee eens is: prima, tegenreacties horen thuis op een forum. Maar om dan elke keer van dezelfde personen het verwijt te krijgen dat je te negatief, inhoudsloos of zwartgallig bent voegt 0,0 toe. Laat mensen toch gewoon roepen dat zij Rosario een kutvoetballer vinden, jij denkt daar zelf anders over. Prima toch? Dat hoeft toch niet per se altijd te leiden tot uitgebreide, langdradige discusses? Mensen verschillen nu eenmaal van mening. Op bijv. mijn werk (of vriendin ;) ) heb ik het al druk genoeg om continue op de inhoud in te moeten gaan...

Je mag zo positief als je zelf wilt, maar dat betekent niet dat iedereen dezelfde denkwijze heeft. Probeer dat eens wat meer te accepteren... Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor PSV, maar de een uit dat op een hele andere manier dan de ander.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 06 mei 2021, 12:00 Ik krijg hier sterk het gevoel dat je jezelf nogal verheven voelt boven anderen nu. Waar moeten mensen precies dankbaar voor zijn? Overigens, ik heb helaas niet de tijd om elke keer weer opnieuw een inhoudelijk betoog te moeten houden waarom ik bijv. geen vertrouwen heb in John, of waarom ik Rosario - Sangaré een kutcombinatie vind. En ik ben dat ook niemand verplicht, daar is het een openbaar forum voor. En als iemand het daar niet mee eens is: prima, tegenreacties horen thuis op een forum. Maar om dan elke keer van dezelfde personen het verwijt te krijgen dat je te negatief, inhoudsloos of zwartgallig bent voegt 0,0 toe. Laat mensen toch gewoon roepen dat zij Rosario een kutvoetballer vinden, jij denkt daar zelf anders over. Prima toch? Dat hoeft toch niet per se altijd te leiden tot uitgebreide, langdradige discusses? Mensen verschillen nu eenmaal van mening. Op bijv. mijn werk (of vriendin ) heb ik het al druk genoeg om continue op de inhoud in te moeten gaan...

Je mag zo positief als je zelf wilt, maar dat betekent niet dat iedereen dezelfde denkwijze heeft. Probeer dat eens wat meer te accepteren... Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor PSV, maar de een uit dat op een hele andere manier dan de ander.
Zoals jij mag roepen dat jij Rosario een kutvoetballer vindt, zo mag een ander daar ook op reageren.
Door constant de dooddoener op te hangen dat je mening niet mag omdat je tegengas krijgt doe je zelf precies datgene wat je een ander verwijt. Probeer dat maar eens te accepteren.


De laatste weken is de sfeer hier om te janken en enorm zwartgallig en ook kut naar elkaar toe.
Wees godverdomme lief voor elkaar.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het grote verschil is dat sommigen negatief zijn over PSV, en dat anderen dan weer negatief zijn over de negatieve reactie van de eerste.

Er is een verschil tussen een negatieve mening over PSV hebben (daar is het forum voor), of een negatieve mening over iemands mening hebben. Met dat laatste gaat het namelijk vaak al heel snel niet meer over de inhoud, maar komen er stijlvolle vergelijkingen als cirkle jerks (die dan ook nog aangemoedigd worden door een moderator), azijnpissers of meer van dat soort zaken naar voren. Het gaat vervolgens alleen nog maar over welke meningen op welke manieren wel of niet wenselijk zijn op dit forum, terwijl op een forum juist elke (fatsoenlijk opgeschreven) mening wenselijk is, lijkt me.

En juist degenen die over dat tweede erg liggen te janken, roepen daarna dat we met zijn allen moeten stoppen met zo raar te doen. Kijk ff in de spiegel, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik heb een goed idee. Zullen we elkaar vinden in dat we allemaal het beste met PSV voor hebben en hopen dat er een kneiter van een transferwindow en seizoen komt?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Roep wat jullie willen, Magnus en Chucky. De reacties op mijn post zijn wat mij betreft veelzeggend over de dubbele standaard.

Als het aan mij ligt, gaat er dan ook een fraai slotje op dit draadje. Een provocerende column zou niet moeten omslaan in een regelrecht conflict.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 12:21 Ik heb een goed idee. Zullen we elkaar vinden in dat we allemaal het beste met PSV voor hebben en hopen dat er een kneiter van een transferwindow en seizoen komt?
Weet niet zeker of dit een goed idee is: de verheffing van de notie ‘agree to disagree’ is hier soms… hmm, een uitdaging. Is soms ook lastig. Maar pas op: zeker als de gemoederen oplopen, kan zo’n vredelievende boodschap zo maar als een boemerang bij je terugkeren. Ik stel de verschillende standpunten alleen maar op prijs, maar dat zal niet ieders insteek zijn :cool:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

psvgouda schreef: 06 mei 2021, 12:36
Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 12:21 Ik heb een goed idee. Zullen we elkaar vinden in dat we allemaal het beste met PSV voor hebben en hopen dat er een kneiter van een transferwindow en seizoen komt?
Weet niet zeker of dit een goed idee is: de verheffing van de notie ‘agree to disagree’ is hier soms… hmm, een uitdaging. Is soms ook lastig. Maar pas op: zeker als de gemoederen oplopen, kan zo’n vredelievende boodschap zo maar als een boemerang bij je terugkeren. Ik stel de verschillende standpunten alleen maar op prijs, maar dat zal niet ieders insteek zijn :cool:
Oh nee, geen agree to disagree maar soms is het goed om te beseffen dat je er samen niet uit gaat komen. Om de sfeer op dit forum weer te verbeteren, is het dan misschien goed om naar onze overeenkomsten te kijken ipv de verschillen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 12:44
psvgouda schreef: 06 mei 2021, 12:36
Weet niet zeker of dit een goed idee is: de verheffing van de notie ‘agree to disagree’ is hier soms… hmm, een uitdaging. Is soms ook lastig. Maar pas op: zeker als de gemoederen oplopen, kan zo’n vredelievende boodschap zo maar als een boemerang bij je terugkeren. Ik stel de verschillende standpunten alleen maar op prijs, maar dat zal niet ieders insteek zijn :cool:
Oh nee, geen agree to disagree maar soms is het goed om te beseffen dat je er samen niet uit gaat komen.
Dat is zo ongeveer de betekenis van agree to disagree ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 06 mei 2021, 12:54
Ardbeg schreef: 06 mei 2021, 12:44

Oh nee, geen agree to disagree maar soms is het goed om te beseffen dat je er samen niet uit gaat komen.
Dat is zo ongeveer de betekenis van agree to disagree ;)
Niet helemaal. Dat betekent namelijk dat je de andere mening tolereert maar niet accepteert. In dit geval wordt de andere mening van elkaar niet eens getolereerd door een scala aan redenen (terecht en onterecht). Ik doel meer op de variant van: Genoeg is genoeg. Laten we het weer wat leuker maken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nouja, agree to disagree hierover dan maar ;)
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Hoe ver wil je gaan hè?🤷‍♂️
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 06 mei 2021, 12:18 Het grote verschil is dat sommigen negatief zijn over PSV, en dat anderen dan weer negatief zijn over de negatieve reactie van de eerste.

Er is een verschil tussen een negatieve mening over PSV hebben (daar is het forum voor), of een negatieve mening over iemands mening hebben. Met dat laatste gaat het namelijk vaak al heel snel niet meer over de inhoud, maar komen er stijlvolle vergelijkingen als cirkle jerks (die dan ook nog aangemoedigd worden door een moderator), azijnpissers of meer van dat soort zaken naar voren. Het gaat vervolgens alleen nog maar over welke meningen op welke manieren wel of niet wenselijk zijn op dit forum, terwijl op een forum juist elke (fatsoenlijk opgeschreven) mening wenselijk is, lijkt me.

En juist degenen die over dat tweede erg liggen te janken, roepen daarna dat we met zijn allen moeten stoppen met zo raar te doen. Kijk ff in de spiegel, zou ik zeggen.
Dit dus.

Het valt me ook op dat uitspraken als ‘dat mag hier niet gezegd worden’ nogal gevoelig liggen. Dan staat er een aantal meteen op scherp.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 06 mei 2021, 10:34 Het niveau hier is de laatste maanden schrikwekkend aan het dalen.
Om te janken zelfs...
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Menno1 schreef: 06 mei 2021, 21:50
Ren Höek schreef: 06 mei 2021, 10:34 Het niveau hier is de laatste maanden schrikwekkend aan het dalen.
Om te janken zelfs...
Sorry jongens, ik heb gewoon wat minder tijd…
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hier is een forum toch voor. Iedereen geeft z’n mening, je kan met elkaar in discussie en je hoeft het niet eens te worden. Ik snap niet dat mensen dan ontzettend gefrustreerd op elkaar raken (tenzij een overduidelijke trol). Waarom zou je dan moeite in zo’n discussie steken, zeker als het allang niet meer over de inhoud gaat. Lekker laten gaan.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Omdat sommigen het forum iets te serieus (zijn gaan) nemen... 😂
#FreeGeneratie4
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Thijs85 schreef: 06 mei 2021, 22:57
Menno1 schreef: 06 mei 2021, 21:50

Om te janken zelfs...
Sorry jongens, ik heb gewoon wat minder tijd…
Waar is deze sneer nu weer voor nodig...? Over het dalen in niveau gesproken...
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Volgens mij is het geen sneer Chucky. Thijs85 steekt zichzelf gewoon veren in de reet. :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 07 mei 2021, 11:19
Thijs85 schreef: 06 mei 2021, 22:57

Sorry jongens, ik heb gewoon wat minder tijd…
Waar is deze sneer nu weer voor nodig...? Over het dalen in niveau gesproken...
Je zou maar over zo'n grapje over de flos raken, zeg.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Een ode aan John, en een beetje Toon