Inflatie - hoe houden we het betaalbaar?

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 04 jun 2023, 10:37
D.Millpants schreef: 04 jun 2023, 10:26 Wij kopen sinds kort de aardbeien, eieren en soms wat de boer bij ons in de straat heeft liggen. Eieren zijn shurfterig duur in de supermarkt, bij de boer 0.15 t stuk. 2x een pond aardbeien trouwens 2 euro, dat red je niet voor 1 pond in de super volgens mij.

Daarnaast zag ik laatst een mooi dozijn eieren (wat er dus altijd maar 10 zijn???) wat duurder was dan 2x een doos met 6 eieren bij de supermarkt :brain:
Zelfde hier. Halen vlees en groente zoveel mogelijk bij de boer.

Als er iemand is die kaas in plakken koopt: reken de kilo prijs maar eens uit. Kan maar zo 23 euro zijn.
Ik heb gisteren lekkere maasdammer (weet ik, want al eerder gekocht) kaas gekocht van Edeka huismerk. 300g voor 2.50 in plakken. Komt onder de 9 euro per kilo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Josef Dettelbacher schreef: 03 jun 2023, 20:28Kaufland en je schrikt je rot van het verschil in prijzen. Ik ga zelf altijd met een behoorlijke koelbox, en gooi em vol broodbeleg. Scheelt de helft. Een krat van 20 halve liters (ik drink alcoholvrij, maar met alcohol is geen verschil) in de aanbieding 10 euro, niet in de aanbieding tussen de 15 en 20 euro afh van merk. Op de terugweg ook nog even tanken maakt het feest compleet.
Winkelen in Duitsland is natuurlijk alleen aantrekkelijk als je zelf relatief dichtbij de grens woont. Verder kan ik mij zelf prima vinden in de gedachte achter dit topic.

Er was hier laatst een forumlid die overigens stelde dat de prijzen in de supermarkt in Nederland nog relatief goedkoop zijn. Als de grote concerns de echte prijs doorbereken dat het schijnbaar toch wel wat verder stijgt. Deels veroorzaakt natuurlijk door de belastingen en deels door de geopolitieke situatie.

Overigens? Drink jij echt bier voor de smaak?? 😃
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mr.top schreef: 04 jun 2023, 11:53
Josef Dettelbacher schreef: 03 jun 2023, 20:28Kaufland en je schrikt je rot van het verschil in prijzen. Ik ga zelf altijd met een behoorlijke koelbox, en gooi em vol broodbeleg. Scheelt de helft. Een krat van 20 halve liters (ik drink alcoholvrij, maar met alcohol is geen verschil) in de aanbieding 10 euro, niet in de aanbieding tussen de 15 en 20 euro afh van merk. Op de terugweg ook nog even tanken maakt het feest compleet.
Winkelen in Duitsland is natuurlijk alleen aantrekkelijk als je zelf relatief dichtbij de grens woont. Verder kan ik mij zelf prima vinden in de gedachte achter dit topic.

Er was hier laatst een forumlid die overigens stelde dat de prijzen in de supermarkt in Nederland nog relatief goedkoop zijn. Als de grote concerns de echte prijs doorbereken dat het schijnbaar toch wel wat verder stijgt. Deels veroorzaakt natuurlijk door de belastingen en deels door de geopolitieke situatie.

Overigens? Drink jij echt bier voor de smaak?? 😃
Ik woon in regio Den Bosch, en dan is het nog steeds de moeite waard. Ik koop bijvoorbeeld voor ruim een maand aan kaas, en hoe meer je als voorraad inslaat, des te meer de moeite waard. Zoals hierboven gezegd: veel lang houdbare items zijn veel goedkoper.

En ja ik drink bier voor de smaak, maar dan zonder alcohol. Gratis tip: Spaten alkoholfrei
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Josef Dettelbacher schreef: 04 jun 2023, 12:24
mr.top schreef: 04 jun 2023, 11:53

Winkelen in Duitsland is natuurlijk alleen aantrekkelijk als je zelf relatief dichtbij de grens woont. Verder kan ik mij zelf prima vinden in de gedachte achter dit topic.

Er was hier laatst een forumlid die overigens stelde dat de prijzen in de supermarkt in Nederland nog relatief goedkoop zijn. Als de grote concerns de echte prijs doorbereken dat het schijnbaar toch wel wat verder stijgt. Deels veroorzaakt natuurlijk door de belastingen en deels door de geopolitieke situatie.

Overigens? Drink jij echt bier voor de smaak?? 😃
Ik woon in regio Den Bosch, en dan is het nog steeds de moeite waard. Ik koop bijvoorbeeld voor ruim een maand aan kaas, en hoe meer je als voorraad inslaat, des te meer de moeite waard. Zoals hierboven gezegd: veel lang houdbare items zijn veel goedkoper.

En ja ik drink bier voor de smaak, maar dan zonder alcohol. Gratis tip: Spaten alkoholfrei
Bijkomend 'voordeel' is de veel langere lijst met 'oergezonde' ingrediënten, nog meer waar voor je geld... :think:
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Marktplaats
Toen Corona begon en je thuis zat en alles dicht was ben ik met opruimen begonnen. Veel spul wat je normaal zou weggooien heb ik op MP gezet. Soms werd ik voor gek verklaard als ik het aan anderen vertelde maar degene die lachte was ik....
Voor de meest maffe dingen is wel iemand te vinden zo bleek en het werd een soort sport; al leverde het maar een paar € op; zolang men maar betaalde verzond ik het (muv de grote/zware dingen ben ik niet het het thuis ophalen).
Zomaar wat van de meer bijzondere zaken die ik verkocht heb:
een bierviltje
1 happy meal speeltje voor € 20 (nee, geen collectors item wat stiekem veel waard was)
een plastic lepel uit een cornflakesbox
een gedragen pet, verkleurd en 15 jaar oud. € 10
gratis knuffels van de Lidl voor € 15
Ik heb me heel vaak afgevraagd hoe dit kan, wie dit nu koopt en me vooral verbaasd. (Overigens was het niet allemaal 'kliko spul')

Mijn tip is dus: loop alles een keer na en gooi alles wat je niet meer nodig hebt op MP. In iets meer dan 3 jaar heeft het mij bijna 10k opgeleverd.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik begrijp nooit zo goed dat als je dan toch wil besparen, je voor zaken als drefr premium platinum marketing gedoe gaat. 9/10 keer is het huismerk niet alleen veel voordeliger maar ook gewoon beter dan het premium assortiment. Hoef je niet eens naar duitsland te rijden.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Trixm schreef: 04 jun 2023, 15:57 Ik begrijp nooit zo goed dat als je dan toch wil besparen, je voor zaken als drefr premium platinum marketing gedoe gaat. 9/10 keer is het huismerk niet alleen veel voordeliger maar ook gewoon beter dan het premium assortiment. Hoef je niet eens naar duitsland te rijden.
Huismerk afwasmiddel, daar gooien ze volgens mij expres verdikkingsmiddel in zodat het doppie steeds verstopt raakt.

Verder eens met je betoog, wij kopen ook véél minder A-merken. De Unilevers van deze wereld lijken compleet in een droomwereld te leven met hun prijzen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Trixm schreef: 04 jun 2023, 15:57 Ik begrijp nooit zo goed dat als je dan toch wil besparen, je voor zaken als drefr premium platinum marketing gedoe gaat. 9/10 keer is het huismerk niet alleen veel voordeliger maar ook gewoon beter dan het premium assortiment. Hoef je niet eens naar duitsland te rijden.
Kun je nagaan hoe goedkoop een Duits huismerk wel niet is ;)

Bij de lidl hoef je niet eens meer proberen goedkoop te winkelen, die hebben nu gewoon de AH prijzen van vorig jaar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 04 jun 2023, 17:22
Trixm schreef: 04 jun 2023, 15:57 Ik begrijp nooit zo goed dat als je dan toch wil besparen, je voor zaken als drefr premium platinum marketing gedoe gaat. 9/10 keer is het huismerk niet alleen veel voordeliger maar ook gewoon beter dan het premium assortiment. Hoef je niet eens naar duitsland te rijden.
Huismerk afwasmiddel, daar gooien ze volgens mij expres verdikkingsmiddel in zodat het doppie steeds verstopt raakt.

Verder eens met je betoog, wij kopen ook véél minder A-merken. De Unilevers van deze wereld lijken compleet in een droomwereld te leven met hun prijzen.
Die vaatwastabletten van de lidl en de ah komen volgens mij altijd als beste uit de bus.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vaatwasser? Ben je single?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Waar ik me kapot aan erger is dat als je gezond en goed leven je daar ook veel meer voor moet betalen dan als je slecht en ongezond wilt leven.

Ik vind dat zo schandalig. Ga eens met 25 euro naar de supermarkt en doe een rondje gezonde voeding of slechte voeding.

Nogmaals, schandalig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 04 jun 2023, 18:17 Waar ik me kapot aan erger is dat als je gezond en goed leven je daar ook veel meer voor moet betalen dan als je slecht en ongezond wilt leven.

Ik vind dat zo schandalig. Ga eens met 25 euro naar de supermarkt en doe een rondje gezonde voeding of slechte voeding.

Nogmaals, schandalig.
Deze vind ik redelijk arbitrair, en vooral afhankelijk van wat je wel en niet rekent tot gezond. Ga je de bio kant op, dan ja. Ga je echter voor een simpele verse maaltijd met rijst/aardappelen en (roerbak)groenten enzo, dan is dat gewoon goedkoper dan kant en klaar/fastfood.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 644
Lid geworden op: 27 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Wij hebben een vriezer gekocht van 176cm hoog of zo en kopen "too good to go" pakketten via de app bij oa de bakker. Voor 4,99 of heel soms 7,50 euro krijg je een shitload aan brood wat je dan invriest. Lekker brood voor mooie prijs.

Verder ga we naar de lokale Turkse supermarkt om groot vlees in te kopen bijv kippendij wat daar nog 6 a 7 euro per KG is. Tevens is daar het fruit ook een stukje goedkoper. Deodorant, douchegel via Amazon.de dan is het alsnog goedkoper dan aanbiedingen in de winkel hier. Luiers voor die kleine kinderen deden we altijd via luieraanbiedingen.net maar tegenwoordig jumbo luiers. Steeds meer op marktplaats kopen, wilden laatst een badje kopen voor 50 euro nieuw (in de aanbieding normaal 60). Keek ik op marktplaats en toen heb ik hem in goeie staat voor 12,50 euro opgehaald in Noord Limburg.

Wij gebruiken ook alleen nog maar gas voor koken en douchen. Rest verwarmen we (of verkoelen) met airco's. Werkt als een trein. Met 19 zonnepanelen op het dak ook netto terugleveraar.

Inkopen doen in Duitsland geen optie (om 't regelmatig te doen) want we wonen in 't midden van t land.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hannamontana schreef: 04 jun 2023, 19:13Wij hebben een vriezer gekocht van 176cm hoog of zo en kopen "too good to go" pakketten via de app bij oa de bakker. Voor 4,99 of heel soms 7,50 euro krijg je een shitload aan brood wat je dan invriest. Lekker brood voor mooie prijs.
Haha. Same here. Prima app!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Daarover gesproken, 2 good 2 go is inderdaad een prima initiatief (ook een aantal keer gebruikt) maar laatst ook boodschappen gedaan bij Foodello.
Daar had ik de volgende producten voor 40,45 (incl. verzenden):

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 jun 2023, 19:29
Hannamontana schreef: 04 jun 2023, 19:13Wij hebben een vriezer gekocht van 176cm hoog of zo en kopen "too good to go" pakketten via de app bij oa de bakker. Voor 4,99 of heel soms 7,50 euro krijg je een shitload aan brood wat je dan invriest. Lekker brood voor mooie prijs.
Haha. Same here. Prima app!
2 good 2 go gebruiken wij alleen nog maar voor brood, en dan ook alleen nog van bakkers met regelmatig succes. Ik heb er ook bakkers bij zitten die voornamelijk van die harde broodje meegeven, die wel lekker zijn, maar niet praktisch voor een gezin.

De andere winkels beginnen naar mijn mening een beetje misbruik te maken van het concept, door shit mee te geven waar je niet mee geholpen bent. Kreeg laatst bij de makro een kilo staaf kruidenboter..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 04 jun 2023, 19:48
ShovingNE2 schreef: 04 jun 2023, 19:29

Haha. Same here. Prima app!
Kreeg laatst bij de makro een kilo staaf kruidenboter..
Invriezen en spuug erop.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 04 jun 2023, 19:52
Josef Dettelbacher schreef: 04 jun 2023, 19:48
Kreeg laatst bij de makro een kilo staaf kruidenboter..
Invriezen en spuug erop.
Tsja, op de biefstuk of op de bieflapjes maakt ook weinig verschil...


De Spaanse versie van 2good2go is exht ruk... Het is bijna alleen maar bakkers die mee doen (en dan vaak 70% banketbakkers...) of een verdwaalde "verse" maaltijd van de buurtsuper...
Spijtig, want de prijzen zijn hier gemiddeld 5euro voor een pakket en er zit wil een hoop in
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 04 jun 2023, 18:32
Juancho schreef: 04 jun 2023, 18:17 Waar ik me kapot aan erger is dat als je gezond en goed leven je daar ook veel meer voor moet betalen dan als je slecht en ongezond wilt leven.

Ik vind dat zo schandalig. Ga eens met 25 euro naar de supermarkt en doe een rondje gezonde voeding of slechte voeding.

Nogmaals, schandalig.
Deze vind ik redelijk arbitrair, en vooral afhankelijk van wat je wel en niet rekent tot gezond. Ga je de bio kant op, dan ja. Ga je echter voor een simpele verse maaltijd met rijst/aardappelen en (roerbak)groenten enzo, dan is dat gewoon goedkoper dan kant en klaar/fastfood.
Gezond, duurzaam, keurmerk voor dieren, fruit, alles wat daar bij komt kijken. Je schrikt je kapot van die prijzen terwijl je voor een euro al een pizza kan kopen.

Maargoed dit speelt natuurlijk al veel langer. Wordt tijd dat de overheid daar echt iets in gaat veranderen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 04 jun 2023, 20:16
Josef Dettelbacher schreef: 04 jun 2023, 18:32

Deze vind ik redelijk arbitrair, en vooral afhankelijk van wat je wel en niet rekent tot gezond. Ga je de bio kant op, dan ja. Ga je echter voor een simpele verse maaltijd met rijst/aardappelen en (roerbak)groenten enzo, dan is dat gewoon goedkoper dan kant en klaar/fastfood.
Gezond, duurzaam, keurmerk voor dieren, fruit, alles wat daar bij komt kijken. Je schrikt je kapot van die prijzen terwijl je voor een euro al een pizza kan kopen.

Maargoed dit speelt natuurlijk al veel langer. Wordt tijd dat de overheid daar echt iets in gaat veranderen.
Het gaat er wat mij betreft niet om dat gezond eten duurder is dan de goedkoopste kartonnen pizza, het gaat erom dat het betaalbaar is/blijft.

Veel zit wat mij betreft in de opvoeding en leren over gezonde voeding. Een broccoli of whatever moet je leren eten als kind, en dan moet je als ouders niet voor de gemakkelijke weg gaan. Heb je daarna een heel leven lang profijt van.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Riffii
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 587
Lid geworden op: 4 nov 2020

Voor de carnivoren onder ons kan echt aanraden om de turkse / marokkaanse lokale supermarkten in de gaten te houden. Het vlees is vers en vergelijkvaar met de keurslager.

Bij ons zit er eentje die bijna iedere maand een actie eruit gooit voor bijv kipfilet €5 p kilo, kippenpoten €2 p kg laatst. Daarnaast hebben ze vaak frikadellen en al die snacks in de aanbieding .. 40 frikadellen €6 volgens mij.

Als je een grote vriezer hebt… da kunde inslaan!
Ook vaak in groot verpakking groenten en dat soort spul. Fruit zou ik goed naar kijken… per winkel kan dat verschillen. Hier uit de regio weet ik ondertussen dat de ene ‘B’ kwaliteit fruit verkoopt omdat t volk t anders te duur vindt. En de andere toko verkoopt ‘A’ kwaliteit.

Fruit , groente en eieren , uien en aardappelen halen wij zoveel mogelijk bij de lokale boer. Bij ons in de regio i. West Brabant kunde gewoon rijden en zie je gewoon links en rechts bordjes met dingen die te koop staan.

Sommige boeren zn wat geavanceerd en hebben machines staan op t erf waar je eieren, melk en fruit uit ‘de muur’. Kunt kopen.

Verder is Ibood, Koopje.nl en vooral Pepper aan te raden om digitaal bij te houden. Daar komen heel vaak acties voorbij waarbij je best wel wat kunt besparen.

Vooral Pepper en met de app van ze kun je best veel doen. Je kunt zoek alerts etc aanmaken zodat je alleen signalen krijgt op basis van jou zoek kenmerken.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Standbeeld schreef: 04 jun 2023, 09:36
Mr.Unibet schreef: 04 jun 2023, 09:33

Altijd op een woensdag dacht ik, maar zit vaak wel een maand tussen. Afgelopen 6 maanden iig iedere maand 1 geweest. Wordt altijd aangekondigd in de folder of per mail (die laatste is mijn trigger iig).
Thanks, ga het in de gaten houden. Heb namelijk net weer een jaarvoorraad tabletten nodig.
Aankomende woensdag ;)
Peer71
Veelbelovend talent
2
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Misschien ook interessant:

https://megafoodstunter.nl/

Zelf al een paar x gebruik van gemaakt!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://megafoodstunter.nl/winkel/vlees ... t-10-kilo/
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Riffii schreef: 05 jun 2023, 01:35Bij ons zit er eentje die bijna iedere maand een actie eruit gooit voor bijv kipfilet €5 p kilo, kippenpoten €2 p kg laatst. Daarnaast hebben ze vaak frikadellen en al die snacks in de aanbieding .. 40 frikadellen €6 volgens mij.
Een varkenshaasje zullen ze wel niet hebben he? ;)
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hatseflats schreef: 03 jul 2023, 22:52
Riffii schreef: 05 jun 2023, 01:35Bij ons zit er eentje die bijna iedere maand een actie eruit gooit voor bijv kipfilet €5 p kilo, kippenpoten €2 p kg laatst. Daarnaast hebben ze vaak frikadellen en al die snacks in de aanbieding .. 40 frikadellen €6 volgens mij.
Een varkenshaasje zullen ze wel niet hebben he? ;)
Bij vlees moet je echt niet tot de bodem willen gaan vind ik. Uiteindelijk geeft niemand spullen gratis weg, dus als zij d'r nog winst op weten te maken dan twijfel ik aan de herkomst of status. Aangezien het allemaal verwerkt is, heb je ook geen idee hoe oud het is e.d.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Inflatie - hoe houden we het betaalbaar?